Shoutbox 0 nowych PW 


715 Stron V  « < 14 15 16 17 18 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi...
cowboy
post Thu, 24 Dec 2009 - 11:27
Post #301


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(pieszy @ Thu, 24 Dec 2009 - 10:13) *
Wymagasz ode mnie ustosunkowania się do Twoich pomiarów a sam masz w dupie to co ja Ci napisałem o moich doświadczeniach. Jeszcze raz powtarzam pytanie: Dlaczego nie obciążona benzyna 2.0 ładnie trzyma temperaturę na dużym mrozie a 1.9TDI nawet jak ma 90’C to i tak szybko ją straci i już do niej nie wróci? Spalanie godzinowe różni się o max 0,2 l.
Czy 0,2 l/h tłumaczy tą różnicę?


wymagam dlatego, że rozpatrujemy zagadnienie rozgrzewania sie samochodu w normalnej jeździe - wiec najlepiej bazować na tym co jest istotą problemu

kwestia tego że TDI ostygnie - to inna sprawa, ma na to wpływ troszkę wiecej róznych czynników, takich jak to że benzyniak ma wolne obroty np 750 obr / min a TDI koło 950 obr / min, ze TDI ma cięższy blok o większej pojemności cieplnej - dlatego trudniej go ogrzać itd - to jest juz inne zagadnienie.., w tym przypadku różnice się zacierają bo silniki pokonują tylko własne tarcie a nie pracują, żeby rozpędzać samochód !

czy spalanie godzinowe rózni się o 0,2L trzeba by zbadać, ale jesli jeden spali 0,8L a drugi 0,6L to tylko 0,2L to aż ponad 20% wink.gif

CYTAT(pieszy @ Thu, 24 Dec 2009 - 10:13) *
Na dzisiaj dajmy spokój. Powróćmy do tej dyskusji dopiero wtedy, gdy znajdziemy niepodważalny dowód (jakąś porządną publikację, wypowiedź kogoś kompetentnego lub coś w tym stylu).

Wesołych Świąt.


dokładnie, nie ma co zakładać z góry że któryś z nas na pewno sie nie myli i zawsze ma rację smile.gif

trzeba by tego kolege co pisze blogsilnika zapytać, bo ma ciekawe artykuły, moze ktoś ze starszyzny forum dorzuci coś jeszcze ? smile.gif

Wesołych Świąt !


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 24 Dec 2009 - 11:27
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Joker
post Thu, 24 Dec 2009 - 11:40
Post #302


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





CYTAT(David333 @ Thu, 24 Dec 2009 - 11:12) *
Pacjent: Opel Astra 1.7 dti (y17dt) 01'
Objawy: Po przekręceniu kluczykiem silnik nie odpala, nawet nie kręci rozrusznikiem. Slychać tylko wyraźne 'pstryk' z okolic układu zapłonowego. Dodam, że akumulator jest nowy. Co to może być? Alternator?
Wesołych świąt. wink.gif

Edit:
Dodam, że auto świeżo po zmianie rozrządu, przejechało ~300km.


Albo rozrusznik, albo zaciski na akumulatorze - zdejmij, przeczyść, mocno dokręć, kiedyś miałem za słabo dokręcone i objaw był identyczny.
I dlaczego przyszedł Ci do głowy alternator? A kontrolki, żarówki, światła słabo się świecą/nie świecą w ogóle ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maxim555
post Thu, 24 Dec 2009 - 11:43
Post #303


Forum Homee
Dołączył: Thu, 06 April 2006
Skąd: świdnik





Chyba przekaźnik w rozruszniku zaciął się. Pstryk pochodzi od przekaźnika który załącza przekaźnik w rozruszniku.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
David333
post Thu, 24 Dec 2009 - 11:48
Post #304


Frequent User
Dołączył: Fri, 31 October 2008
Skąd: Gdańsk





^Właśnie dlatego przyszedł mi do głowy rozrusznik.
Klemy czyściłem, wszystko z nimi okej.
Dzięki za rady, dziś się okaże i napiszę, co było nie tak. wink.gif
Wesołych świąt jeszcze raz. smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Thu, 24 Dec 2009 - 13:51
Post #305


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





CYTAT(David333 @ Thu, 24 Dec 2009 - 11:48) *
^Właśnie dlatego przyszedł mi do głowy rozrusznik.

Napisałeś alternator, dlatego pytałem o stan napięcia w aucie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
David333
post Thu, 24 Dec 2009 - 14:21
Post #306


Frequent User
Dołączył: Fri, 31 October 2008
Skąd: Gdańsk





To przepraszam, w takim razie pokiełbasiło mi się. wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xs
post Fri, 25 Dec 2009 - 00:01
Post #307


Frequent User
Dołączył: Thu, 01 April 2004
Skąd: Sz-n





Jakie sa roznice miedzy malymi silnikami (~1000 ccm) w ukladzie r3 i r4? Mozna zauwazyc prawidlowosc, iz 3 cyl. stosowali glownie japonczycy (charade 1.0, swift 1.0), natomiast europa raczej r4 (ax 1.0, p205 1.0, r5 1.1). Teoretycznie 3 cyl silnik powinien byc lzejszy i miec mniejsze straty na oporach wewnetrznych (mniej zaworow, mniej tlokow, krotszy walek, wal itp). Jezdzilem zarowno 1.0 3 cyl jak i 4 cyl, wiadomo, praca czworki jest duzo bardziej kulturalna, jest mniej drgan, wolne obroty nie rozlewaja kawy w uchwycie biggrin.gif itp ale jak to sie ma do sportu? Szukam czegos lekkiego, malego, do najnizszej klasy na pojezdzawki, kajtki itp do nauki latania po luznych nawierzchniach, wyrypach etc. i zastanawiam sie wlasnie na 3 cyl. japoncem. Patrzac na dane kat. taki swift czy charadka maja wiecej mocy i momentu ale jak to sie ma do palowania? Patrzac na glownie niemiecka konkurencje w klasie (polo 1.0, corsa b 1.0, corsa a 1.2, sc 900, fiesta 1.1 itp) takie japonce powinny zjesc to na sniadanie (~kilka hp wiecej, niezalezny zawias z tylu, stabilizatory), chyba ze o czyms nie wiem i 3 cyl sie rozpada jak sie troche pomeczy go wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pitbull2000
post Fri, 25 Dec 2009 - 00:46
Post #308


Forum Killer
Dołączył: Fri, 27 August 2004
Skąd: WaWa





Katowałem swifta 1.0 z 92r przez 40 tyś, wkładałem do niego po 800 kilo( po wybebeszeniu zrobił się dosyć pojemny), latałem po wszystkim, upalałem na treningach bez najmniejszych oporów, silnik nie do zabicia, skrzynia nie do zabicia, auto nie do zabicia.

Nie brał w ogóle przy udziale tego wszystkiego oleju, zrobiłem tylko lekko zawias, włożyłem kubły, zmieniłem kiere, wywaliłem ze środka wszystko łącznie z podkładkami z pod nakrętek, została mi jeszcze w piwnicy maska i błotniki z włókna szklanego.
V max licznikowe 170 z lekkiej górki, do setki 13 coś z tego co pamiętam, gdzieś mam film jak to przyspiesza.

Gdyby go można było zabić to bym go zabił, tylko mój to był bezwypadkowy okaz z udokumentowanym przebiegiem 80 tysięcy smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kamil.k
post Fri, 25 Dec 2009 - 10:33
Post #309


Forum Killer
Dołączył: Thu, 31 March 2005
Skąd: Piotrków Trybunalski





jestes pewien ze woziles nim po 800kg ??jakos nie moge sobie wyobrazic co to moglo by byc zebys tam upakowal


--------------------
Usunięto kontrowersyjne treści. Profil pod obserwacją.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
chedder
post Fri, 25 Dec 2009 - 10:35
Post #310


Forum Killer
Dołączył: Tue, 22 March 2005
Skąd: Zgierz





bierzu justy 4x4 - spora przewaga nad przeciwnikami FWD a i bezawaryjnosc na zadowalajacymm poziomie smile.gif


--------------------
"JDM is not longer determined by a "Made in Japan" sticker,
it has evolved into something far bigger."
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xs
post Fri, 25 Dec 2009 - 11:22
Post #311


Frequent User
Dołączył: Thu, 01 April 2004
Skąd: Sz-n





Justy strasznie malo i troche drogie w porownaniu do fwd... No i chyba przy mocach w okolicy 50 kilku hp awd to przerost formy nad trescia jak nie ma sniegu wink.gif Do tego nawroty moga byc problematyczne, bo reczny blokuje chyba 4 kola, a mocy za malo zeby zrobic to jakos sensownie? Jak sie myle to mnie poprawcie, bo to takie przemyslenia teoretyczne smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pitbull2000
post Fri, 25 Dec 2009 - 12:13
Post #312


Forum Killer
Dołączył: Fri, 27 August 2004
Skąd: WaWa





CYTAT(kamil.k @ Fri, 25 Dec 2009 - 10:33) *
jestes pewien ze woziles nim po 800kg ??jakos nie moge sobie wyobrazic co to moglo by byc zebys tam upakowal


Było śmiesznie tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MrUw@
post Fri, 25 Dec 2009 - 19:50
Post #313


Super User
Dołączył: Sun, 11 January 2004
Skąd: Wrocław





CYTAT
bo reczny blokuje chyba 4 kola

że jak 4 ?

Jak mi sie dobrze wydaje tylko przy zapiętym 4X4 bo niema ta zabawka centralnego dyfra...
jak bedziesz mial zapiety przod to reczny smiga normalnie O to chodziło ?


--------------------
Mechanika, Swapy, Naprawy [chwilwo zamknięci]

było bmw, były mercedesy teraz czas na ameryke :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Sat, 26 Dec 2009 - 08:09
Post #314


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





a propos, najbardziej racingowy ręczny jest w citroenach z tym czarodziejskim zawieszeniem, blokuje przednie koła smile.gif

ja sie spotkałem z tym w C5 poprzedniej generacji, ale podobno wszystkie cytryny tak mają na tym hydropneumatycznym zawieszeniu, czy jak sie ono tam nazywa

inna ciekawostka to ręczny, zaciagany nogą wink.gif to chyba w jakiś starych mercach było ?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xs
post Sat, 26 Dec 2009 - 11:59
Post #315


Frequent User
Dołączył: Thu, 01 April 2004
Skąd: Sz-n





1. Reczny na przod w cytrynach to nie tylko w tych co maja hydrozawieszenie, chociazby wszystkie Xantie tak mialy.
2. Reczny zaciagany noga to tradycja Mercedesa, w najnowszych modelach rowniez tak jest (chociazby w tej nowiutkiej e-klasie).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xs
post Sat, 26 Dec 2009 - 12:03
Post #316


Frequent User
Dołączył: Thu, 01 April 2004
Skąd: Sz-n





CYTAT(MrUw@ @ Fri, 25 Dec 2009 - 20:50) *
jak bedziesz mial zapiety przod to reczny smiga normalnie O to chodziło ?

Taaa, ale na luznych nawierzchniasz jak sie gania na kajtkach to chyba z zapietym caly czas 4wd, a wtedy nie mam pojecia jak wykonac w miare sensowanie nawrot, bo nie da rady podciac go recznym jak zablokuje mi wszystkie kola...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
caro
post Sat, 26 Dec 2009 - 12:18
Post #317


Forum Killer
Dołączył: Mon, 03 May 2004





Nie chcę zakładać tematu, więc napiszę tu:

szukam wątku o projekcie E30 z 1.9 TDI. Pamięta ktoś ? Nie mogę znaleźć.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marlon
post Sat, 26 Dec 2009 - 12:18
Post #318


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 November 2002
Skąd: Wołomin





CYTAT(cowboy @ Sat, 26 Dec 2009 - 08:09) *
inna ciekawostka to ręczny, zaciagany nogą  wink.gif to chyba w jakiś starych mercach było ?


Nie tylko, miałem tak w chryslerze voyagerze, ale też umiałem się zawijać na nim biggrin.gif No i merce nie tylko stare mają ten patent.

A ręczny na przednie koła działał o ile pamiętam także w Saabach "krokodylach"




CYTAT(xs @ Sat, 26 Dec 2009 - 11:59) *
1. Reczny na przod w cytrynach to nie tylko w tych co maja hydrozawieszenie, chociazby wszystkie Xantie tak mialy.

A czy Xantie aby nie były wszystkie na hydropneumatycznym? Nie widziałem Xantii na tradycyjnym zawieszeniu - wiem, że C5 występowały w dwóch wersjach, ale Xantia chyba nie.


--------------------
dragracingowy spiker do wynajęcia ;)

_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Franio
post Sat, 26 Dec 2009 - 12:23
Post #319


Super User
Dołączył: Mon, 23 October 2006
Skąd: Kraków / BK





W nowych autach też jest ręczny zaciągany nogą. Np. ja mam taki w Touaregu z 2006. Zawinąć się na nim nie umiem bo musiałbym sprzęgło wcisnąć prawą nogą, no chyba że udałoby się bez sprzęgła ale nie próbowałem smile.gif


--------------------
- Nissan 200sx s14a 2.0T
- Daily use Audi A3 8P Sportback 2.0 TDi
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Sat, 26 Dec 2009 - 12:26
Post #320


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(caro @ Sat, 26 Dec 2009 - 12:18) *
Nie chcę zakładać tematu, więc napiszę tu:

szukam wątku o projekcie E30 z 1.9 TDI. Pamięta ktoś ? Nie mogę znaleźć.



to bejca Mrozika z Zakopca, i nie 1.9 tylko 2.0 TDI (BKD)

http://www.racingforum.pl/Mrozik-m21856.html

http://www.mrmotors.pl/projekty.php?id=40

na forum juz chyba nie ma tematu albo był w dziale zdjęcia



--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post

715 Stron V  « < 14 15 16 17 18 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 21 June 2025 - 05:18