![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#301
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
Wymagasz ode mnie ustosunkowania się do Twoich pomiarów a sam masz w dupie to co ja Ci napisałem o moich doświadczeniach. Jeszcze raz powtarzam pytanie: Dlaczego nie obciążona benzyna 2.0 ładnie trzyma temperaturę na dużym mrozie a 1.9TDI nawet jak ma 90’C to i tak szybko ją straci i już do niej nie wróci? Spalanie godzinowe różni się o max 0,2 l. Czy 0,2 l/h tłumaczy tą różnicę? wymagam dlatego, że rozpatrujemy zagadnienie rozgrzewania sie samochodu w normalnej jeździe - wiec najlepiej bazować na tym co jest istotą problemu kwestia tego że TDI ostygnie - to inna sprawa, ma na to wpływ troszkę wiecej róznych czynników, takich jak to że benzyniak ma wolne obroty np 750 obr / min a TDI koło 950 obr / min, ze TDI ma cięższy blok o większej pojemności cieplnej - dlatego trudniej go ogrzać itd - to jest juz inne zagadnienie.., w tym przypadku różnice się zacierają bo silniki pokonują tylko własne tarcie a nie pracują, żeby rozpędzać samochód ! czy spalanie godzinowe rózni się o 0,2L trzeba by zbadać, ale jesli jeden spali 0,8L a drugi 0,6L to tylko 0,2L to aż ponad 20% ![]() Na dzisiaj dajmy spokój. Powróćmy do tej dyskusji dopiero wtedy, gdy znajdziemy niepodważalny dowód (jakąś porządną publikację, wypowiedź kogoś kompetentnego lub coś w tym stylu). Wesołych Świąt. dokładnie, nie ma co zakładać z góry że któryś z nas na pewno sie nie myli i zawsze ma rację ![]() trzeba by tego kolege co pisze blogsilnika zapytać, bo ma ciekawe artykuły, moze ktoś ze starszyzny forum dorzuci coś jeszcze ? ![]() Wesołych Świąt ! -------------------- |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#302
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Pacjent: Opel Astra 1.7 dti (y17dt) 01' Objawy: Po przekręceniu kluczykiem silnik nie odpala, nawet nie kręci rozrusznikiem. Slychać tylko wyraźne 'pstryk' z okolic układu zapłonowego. Dodam, że akumulator jest nowy. Co to może być? Alternator? Wesołych świąt. ![]() Edit: Dodam, że auto świeżo po zmianie rozrządu, przejechało ~300km. Albo rozrusznik, albo zaciski na akumulatorze - zdejmij, przeczyść, mocno dokręć, kiedyś miałem za słabo dokręcone i objaw był identyczny. I dlaczego przyszedł Ci do głowy alternator? A kontrolki, żarówki, światła słabo się świecą/nie świecą w ogóle ? |
|
|
![]()
Post
#303
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 06 April 2006 Skąd: świdnik ![]() |
Chyba przekaźnik w rozruszniku zaciął się. Pstryk pochodzi od przekaźnika który załącza przekaźnik w rozruszniku.
|
|
|
![]()
Post
#304
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 31 October 2008 Skąd: Gdańsk ![]() |
^Właśnie dlatego przyszedł mi do głowy rozrusznik.
Klemy czyściłem, wszystko z nimi okej. Dzięki za rady, dziś się okaże i napiszę, co było nie tak. ![]() Wesołych świąt jeszcze raz. ![]() |
|
|
![]()
Post
#305
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#306
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 31 October 2008 Skąd: Gdańsk ![]() |
To przepraszam, w takim razie pokiełbasiło mi się.
![]() |
|
|
![]()
Post
#307
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 01 April 2004 Skąd: Sz-n ![]() |
Jakie sa roznice miedzy malymi silnikami (~1000 ccm) w ukladzie r3 i r4? Mozna zauwazyc prawidlowosc, iz 3 cyl. stosowali glownie japonczycy (charade 1.0, swift 1.0), natomiast europa raczej r4 (ax 1.0, p205 1.0, r5 1.1). Teoretycznie 3 cyl silnik powinien byc lzejszy i miec mniejsze straty na oporach wewnetrznych (mniej zaworow, mniej tlokow, krotszy walek, wal itp). Jezdzilem zarowno 1.0 3 cyl jak i 4 cyl, wiadomo, praca czworki jest duzo bardziej kulturalna, jest mniej drgan, wolne obroty nie rozlewaja kawy w uchwycie
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#308
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 27 August 2004 Skąd: WaWa ![]() |
Katowałem swifta 1.0 z 92r przez 40 tyś, wkładałem do niego po 800 kilo( po wybebeszeniu zrobił się dosyć pojemny), latałem po wszystkim, upalałem na treningach bez najmniejszych oporów, silnik nie do zabicia, skrzynia nie do zabicia, auto nie do zabicia.
Nie brał w ogóle przy udziale tego wszystkiego oleju, zrobiłem tylko lekko zawias, włożyłem kubły, zmieniłem kiere, wywaliłem ze środka wszystko łącznie z podkładkami z pod nakrętek, została mi jeszcze w piwnicy maska i błotniki z włókna szklanego. V max licznikowe 170 z lekkiej górki, do setki 13 coś z tego co pamiętam, gdzieś mam film jak to przyspiesza. Gdyby go można było zabić to bym go zabił, tylko mój to był bezwypadkowy okaz z udokumentowanym przebiegiem 80 tysięcy ![]() |
|
|
![]()
Post
#309
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 31 March 2005 Skąd: Piotrków Trybunalski ![]() |
jestes pewien ze woziles nim po 800kg ??jakos nie moge sobie wyobrazic co to moglo by byc zebys tam upakowal
-------------------- Usunięto kontrowersyjne treści. Profil pod obserwacją.
|
|
|
![]()
Post
#310
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 22 March 2005 Skąd: Zgierz ![]() |
bierzu justy 4x4 - spora przewaga nad przeciwnikami FWD a i bezawaryjnosc na zadowalajacymm poziomie
![]() -------------------- "JDM is not longer determined by a "Made in Japan" sticker,
it has evolved into something far bigger." |
|
|
![]()
Post
#311
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 01 April 2004 Skąd: Sz-n ![]() |
Justy strasznie malo i troche drogie w porownaniu do fwd... No i chyba przy mocach w okolicy 50 kilku hp awd to przerost formy nad trescia jak nie ma sniegu
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#312
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 27 August 2004 Skąd: WaWa ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#313
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 11 January 2004 Skąd: Wrocław ![]() |
CYTAT bo reczny blokuje chyba 4 kola że jak 4 ? Jak mi sie dobrze wydaje tylko przy zapiętym 4X4 bo niema ta zabawka centralnego dyfra... jak bedziesz mial zapiety przod to reczny smiga normalnie O to chodziło ? -------------------- Mechanika, Swapy, Naprawy [chwilwo zamknięci]
było bmw, były mercedesy teraz czas na ameryke :) |
|
|
![]()
Post
#314
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
a propos, najbardziej racingowy ręczny jest w citroenach z tym czarodziejskim zawieszeniem, blokuje przednie koła
![]() ja sie spotkałem z tym w C5 poprzedniej generacji, ale podobno wszystkie cytryny tak mają na tym hydropneumatycznym zawieszeniu, czy jak sie ono tam nazywa inna ciekawostka to ręczny, zaciagany nogą ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#315
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 01 April 2004 Skąd: Sz-n ![]() |
1. Reczny na przod w cytrynach to nie tylko w tych co maja hydrozawieszenie, chociazby wszystkie Xantie tak mialy.
2. Reczny zaciagany noga to tradycja Mercedesa, w najnowszych modelach rowniez tak jest (chociazby w tej nowiutkiej e-klasie). |
|
|
![]()
Post
#316
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 01 April 2004 Skąd: Sz-n ![]() |
jak bedziesz mial zapiety przod to reczny smiga normalnie O to chodziło ? Taaa, ale na luznych nawierzchniasz jak sie gania na kajtkach to chyba z zapietym caly czas 4wd, a wtedy nie mam pojecia jak wykonac w miare sensowanie nawrot, bo nie da rady podciac go recznym jak zablokuje mi wszystkie kola... |
|
|
![]()
Post
#317
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 03 May 2004 ![]() |
Nie chcę zakładać tematu, więc napiszę tu:
szukam wątku o projekcie E30 z 1.9 TDI. Pamięta ktoś ? Nie mogę znaleźć. |
|
|
![]()
Post
#318
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Wołomin ![]() |
inna ciekawostka to ręczny, zaciagany nogą ![]() Nie tylko, miałem tak w chryslerze voyagerze, ale też umiałem się zawijać na nim ![]() A ręczny na przednie koła działał o ile pamiętam także w Saabach "krokodylach" 1. Reczny na przod w cytrynach to nie tylko w tych co maja hydrozawieszenie, chociazby wszystkie Xantie tak mialy. A czy Xantie aby nie były wszystkie na hydropneumatycznym? Nie widziałem Xantii na tradycyjnym zawieszeniu - wiem, że C5 występowały w dwóch wersjach, ale Xantia chyba nie. -------------------- dragracingowy spiker do wynajęcia ;)
_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g |
|
|
![]()
Post
#319
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 23 October 2006 Skąd: Kraków / BK ![]() |
W nowych autach też jest ręczny zaciągany nogą. Np. ja mam taki w Touaregu z 2006. Zawinąć się na nim nie umiem bo musiałbym sprzęgło wcisnąć prawą nogą, no chyba że udałoby się bez sprzęgła ale nie próbowałem
![]() -------------------- - Nissan 200sx s14a 2.0T
- Daily use Audi A3 8P Sportback 2.0 TDi |
|
|
![]()
Post
#320
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
Nie chcę zakładać tematu, więc napiszę tu: szukam wątku o projekcie E30 z 1.9 TDI. Pamięta ktoś ? Nie mogę znaleźć. to bejca Mrozika z Zakopca, i nie 1.9 tylko 2.0 TDI (BKD) http://www.racingforum.pl/Mrozik-m21856.html http://www.mrmotors.pl/projekty.php?id=40 na forum juz chyba nie ma tematu albo był w dziale zdjęcia -------------------- |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 21 June 2025 - 05:18 |