![]() |
![]() ![]() |
![]() |
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1681
|
![]() |
są też jak słyszałem porównywalne/równoważne jakościowo z Dynamat maty wygłuszające Hollywood Energetic.... ale nie wiem czy są tańsze
o taka: http://www.elektrodor.pl/hw-energetic-hrk-...a-roadkill.html |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1682
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
A czy nalezy uwzglednic taki aspekt ze przy hamowaniu jednoczesnie z redukcjami (bez wcisnietego sprzegla) zwieksza sie podcisnienie w kolektorze ssacym a co za tym idzie zwieksza sie skutecznosc dzialania serva od hamulców? Bo mi sie wydaje ze tak, a wtedy jak wiadomo bedzie mozliwosc wykorzystania wiekszej siły hamowania niz hamując z silnikiem pracującym na wolnych obrotach. Naprawdę myslisz, że nikt o tym nie pomyślał? Przy maksymalnym hamowniu masz do membrany podłączone jest ciśnienie atmosferyczne, masz maksymalną różnicę ciśnieniń, więcej nie uzyskasz. -------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#1683
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Ja nie twierdze ze nikt nie pomyslal i wiem ze sie tak dzieje jak piszesz tylko wlasnie chodzilo mi o pokazanie dodatkowej zalety hamowania razem z redukowaniem biegow.
|
|
|
gość_Keler_* |
![]()
Post
#1684
|
![]() |
[quote name='haary' date='Mon, 16 Aug 2010 - 23:50' post='832986']
Keler: jak dla mnie to się mylisz. Na mój rozum zakręt przejeżdżasz zawsze bez gazu. Jego dodanie w przypadku rwd spowoduje wyjechanie tyłem a w przypadku mocno skręconych kół auto zachowa się jak fwd i wyjedzie przodem. No tak, ja cały czas miałem na myśli fwd bo takim ułomnym wehikułem się poruszam. Jednak niezależnie od napędu ludzie znający się na kręceniu kierownicą zgodnie twierdzą że sytuacja gdy samochód jedzie w zakręcie na luzie jest niedopuszczalna. Albo hamujemy (na wejściu) albo przyśpieszamy (zaczynamy przed szczytem zakrętu). Sytuacja którą opisujesz ma miejsce gdy przesadzi się z otwarciem przepustnicy. Nie chcę się oczywiście wymądrzać. Sam jestem maluczki i dopiero uczę się efektywnej jazdy samochodem. Powtarzam tylko rady ludzi znających się na rzeczy, do których sam się stosuję. |
|
|
![]()
Post
#1685
|
|
Super User Dołączył: Mon, 13 October 2008 ![]() |
Witam
Czy można postawić E-39 na felgach stalowych z E-36(felgi z E-36 nie dochodzą do piasty, bo mają mniejszy otwór centrujący)? Felga będzie dociągnięta na śrubach. Samochód będzie tylko stał i później wjeżdżał na lawetę. Jest wyjęte z niego około 300 kg, będzie drugie tyle wyjęte jeszcze przed lawetą. Nie chcę zniszczyć felg, piast, śrub i stworzyć zagrożenia dla siebie pracując w kanale. Można by na dystansach, tylko chciałbym jak najmniej kosztów, bo felgi z E-36 mam. Chyba, że ktoś ma dystanse(na seryjne śruby) za jakąś małą kwotę. Pozdrawiam -------------------- Sprzedam części do E36, E39.
|
|
|
![]()
Post
#1686
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 11 January 2004 Skąd: Wrocław ![]() |
jak bedzie tylko stał... ewentualnie jakos tam powoli wepchniety na lawete i spowrotem to nic sie niestanie...
zaawsze mozesz roztoczyc albo rozszlifowac otwor centrujacy zeby wlazlo i tyle... jak na sile dociagniesz sruby to jasne ze zniszyczysz i gwint i piaste zapewne ale jak zrobsiz to z glowa to postać może... tylko po co niema do niej poprostu normalnych ori felg ??? -------------------- Mechanika, Swapy, Naprawy [chwilwo zamknięci]
było bmw, były mercedesy teraz czas na ameryke :) |
|
|
![]()
Post
#1687
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
Co może być przyczyną ,że w moim audi równomiernie ścierają się klocki przód i tył co 10 tyś km. Pacjient A3 TDI 130 PS Tiptronic ciężka noga
![]() -------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]()
Post
#1688
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 31 March 2005 Skąd: WuPeeR ![]() |
specu sobie jaja robisz, prawda? w służbowych astrach 1.6 wymieniają klocki czasami częściej, a Ty masz ASV w A3 i zadajesz takie pytania?
![]() -------------------- Lanos STI, na arabskich szlakach...
|
|
|
![]()
Post
#1689
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
Ale o co kaman?
![]() ASZ mam to szczegół Pytam nie o to dlaczego co 10k zmieniam TYLKO O TO dlaczego z tyłu tez co 10k ,a w kazdym innym aucie zawsze 3 razy dłużej wytrzymują... -------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1690
|
![]() |
duże obciążenie wozisz ?
|
|
|
![]()
Post
#1691
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
Teraz w sezonie lawete na wiekszosć zawodów w Pl ,ale to nie ma znaczenia bo od początku tak było czyli 2 lata 80k km. Z przodu są spore tarcze a z tyłu jak w kazdym z grupy VW malenstwa
-------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]()
Post
#1692
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
Ale masz automat, nie?
-------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#1693
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
Tak automat . To jest przyczyną?
-------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1694
|
![]() |
Wydaje mi się, że bardziej to, że tył masz dociążony.
|
|
|
![]()
Post
#1695
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
Jak dociązony ,jak silnik i skrzynia ciężkie z przodu. Pisałem ,że nie ma znaczenia laweta bo od początku ta równo się zuzywały
![]() -------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1696
|
![]() |
Z reguły samochody która mają większe obciążenie na tyle... szybciej zjadają klocki na tylnej osi (np. Sprinter) lub ciągną głównie lawety (taki wypadek we Fronterze widziałem).
Jeżeli bez obciążenia jest to samo... to może coś szwankuje pompa ABS dając więcej ciśnienia na tył ? |
|
|
![]()
Post
#1697
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 19 February 2003 Skąd: Lublin ![]() |
czy jak kupie auto z indywidualna tablica np :(LU XYZA )to potem ide do wydzialu i oddaje czy moge starac sie o zwrot kasy ?? za te tablice , czy jaks glupote wymyslam ?
![]() -------------------- Prawdopodobnie Najszybsze Daewoo w Polsce
2004--> ET 18,3 2005--> ET 17,4 2006--> ET 14,7 2007-->13.xx??? |
|
|
![]()
Post
#1698
|
|
![]() Rookie Dołączył: Fri, 20 May 2005 Skąd: Wawa/Józefów ![]() |
Wymyślasz... tablice przypisane są u nas niestety do samochodu a nie właściciela, sprzedajesz auto - żegnasz się z tablicami, zadnej kasy nie oddają
-------------------- Warszawa Pickup Custom "El Bombino" 1969
Hot Rod Project - Citroen BL11 1948 z sercem od Forda CV 5.8 V8 |
|
|
![]()
Post
#1699
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
czy jak kupie auto z indywidualna tablica np :(LU XYZA )to potem ide do wydzialu i oddaje czy moge starac sie o zwrot kasy ?? za te tablice , czy jaks glupote wymyslam ? ![]() Jesli kupisz auto z indywidualnymi tablicami i sa to tablice z tej samej gminy gdzie masz meldunek to mozesz je zostawic, badz oddac (bez zwrotu kasy) i kupic w normalnej cenie normalne tablice. Jesli auto jest z innej gminy to tablice przepadaja z urzedu. -------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]()
Post
#1700
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Hamujemy bez sprzęgła, omijając przeszkodę, aż do zatrzymania, lub ominięcia. Taki ćwiczenie jest podstawą u nas na zajęciach. Sprzęgło ma niby na celu ułatwic "systemom" działanie, bo tak uczą niemcy, ale lepiej go nie wciskac, a zaprzeć się o podnóżek. Napęd jest kompletnie zbędnym przeszkadzaczem wprowadzającym dodatkowe siły do układu/ Hamowanie AWARYJNE to takie hamowanie które się zdarzy wam kilka razy w życiu i polega na możliwie najszybszym wytracaniu prędkości. W takich sytuacjach życia i śmierci raczej nie ma czasu na kombinowanie zbiegami czy czymkolwiek innym i potencjalne zyski zostaną utracone bo zapewne coś spieprzysz. We współczesnych samochodach osobowych rola kierowcy ogranicza się zwykle do ciśnięcia dwóch pedałów z całej siły i utrzymania auta mniej więcej na wprost, ew. po przyczepnej nawierzchni jak jest wybór. Jeżeli chcemy manewrować/omijać itp. to robi się inna para kaloszy, ale odruch i automatyzm powinien być wyćwiczony na dwa pedały. Tak uczą szkoły w Polsce i w świecie. Być może inne uczą inaczej ale mnie tak nauczono, argumenty za tym są dobre i ja tak przekazuję. -------------------- Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 03 July 2025 - 18:39 |