![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1661
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 13 April 2006 ![]() |
wtedy hamowanie jest mniej efektywne bo nie hamujemy dodatkowo silnikiem ![]() przy awaryjnym powinny jeszcze byc robione redukcje... Jak możesz zablokować koła poprzez normalne hamowanie to oznacza, że i tak masz odpowiednią siłę hamowania, więc dodatkowe hamowanie silnikiem nic nie poprawi. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
gość_mati199_* |
![]()
Post
#1662
|
![]() |
Zblokowanie kół nie jest efektywnym hamowaniem
![]() |
|
|
![]()
Post
#1663
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 13 April 2006 ![]() |
Chyba nie zrozumiałeś. Nie mówię o hamowaniu na zablokowanych kołach, tylko o tym czy układ hamulcowy jest w stanie zablokować koło, czyli czy jest wystarczająco sprawny, żeby hamować na granicy przyczepności.
|
|
|
![]()
Post
#1664
|
|
![]() Administrator Dołączył: Wed, 17 August 2005 Skąd: go brać, skąd go brać? ![]() |
Zakładając, że będziesz hamował najbardziej efektywnie jak się teoretycznie tylko da, przód będzie hamował bardziej niż tył, więc przy RWD nawet wtedy hamowanie silnikiem będzie miało znaczenie. W praktyce jednak nawet najwięksi mistrzowie wykonują ruchy za kierownicą tylko w sposób mniej lub bardziej zblizony do ideału.
Poza tym hamując koło toczące się bezwładnie bardziej zużywa się hamulce, niż gdyby część energii była pochłaniana przez silnik. Innymi słowy zawsze warto hamować silnikiem - w najlepszym przypadku nic nam to nie zaszkodzi. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#1665
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 27 July 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Ale jaki sens ciągnąć jeszcze za ręczny? Podczas awaryjnego hamowania można dodatkowo oberka wykręcić takim ruchem.
-------------------- Pure driving, real racing...that makes me happy.
|
|
|
![]()
Post
#1666
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Po to zeby siłe pędu "przerobic" na iną która pomoze nam skrócic droge hamowania.
|
|
|
![]()
Post
#1667
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 13 April 2006 ![]() |
Zakładając, że będziesz hamował najbardziej efektywnie jak się teoretycznie tylko da, przód będzie hamował bardziej niż tył, więc przy RWD nawet wtedy hamowanie silnikiem będzie miało znaczenie. W praktyce jednak nawet najwięksi mistrzowie wykonują ruchy za kierownicą tylko w sposób mniej lub bardziej zblizony do ideału. Poza tym hamując koło toczące się bezwładnie bardziej zużywa się hamulce, niż gdyby część energii była pochłaniana przez silnik. Innymi słowy zawsze warto hamować silnikiem - w najlepszym przypadku nic nam to nie zaszkodzi. Jeśli przód i tył będą hamować najbardziej efektywnie jak się da to co chcesz jeszcze uzyskać? Jeśli każde koło będzie hamowane na granicy przyczepności, to dołożenie siły gdziekolwiek spowoduje jego zablokowanie (czyli np. hamownie silnikiem). Trudno, żeby hamować z większą siłą niż ta, którą daje nam dane podłoże. Po to zeby siłe pędu "przerobic" na iną która pomoze nam skrócic droge hamowania. Chyba, żeby zmienić kierunek wektora pędu, a nie 'przerobić'. |
|
|
![]()
Post
#1668
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Napisałem na chlopski rozum
![]() |
|
|
gość_Keler_* |
![]()
Post
#1669
|
![]() |
Hamowanie silnikiem (oczywiście z redukcjami) ma tę zaletę że silnik cały czas znajduje się w zakresie obrotów użytecznych i w każdej chwili, w razie potrzeby, można docisnąć gaz np. podczas manewru omijania, że nie wspomnę o dynamicznej jeździe po winklach
|
|
|
![]()
Post
#1670
|
|
Super User Dołączył: Sun, 29 June 2003 Skąd: Wrocław ![]() |
Czyli jak w końcu hamować?
Wczoraj byłem na szkoleniu i szpyń(były instruktor i chyba były właściciel SJS) mówił o hamowaniu jednocześnie wciśniętym sprzęgłem i hamulcem. Auto RWD. I Panowie nie przesadzajcie z tymi redukcjami jak macie 1-2sek na reakcje a do zdarzenia kolejne 2sekundy. Keler przy omijaniu przeszkody dodanie gazu jest chyba najgorszym wyborem... |
|
|
gość_Keler_* |
![]()
Post
#1671
|
![]() |
Inicjacja skrętu oczywiście na ujęciu, ale później gaz się przydaje by dociążyć tył. Mylę się?
|
|
|
![]()
Post
#1672
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 11 May 2007 Skąd: Poznań ![]() |
Hamujemy bez sprzęgła, omijając przeszkodę, aż do zatrzymania, lub ominięcia. Taki ćwiczenie jest podstawą u nas na zajęciach. Sprzęgło ma niby na celu ułatwic "systemom" działanie, bo tak uczą niemcy, ale lepiej go nie wciskac, a zaprzeć się o podnóżek.
-------------------- 5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P |
|
|
![]()
Post
#1673
|
|
Super User Dołączył: Sun, 29 June 2003 Skąd: Wrocław ![]() |
Keler: jak dla mnie to się mylisz. Na mój rozum zakręt przejeżdżasz zawsze bez gazu. Jego dodanie w przypadku rwd spowoduje wyjechanie tyłem a w przypadku mocno skręconych kół auto zachowa się jak fwd i wyjedzie przodem.
Lagadula co masz na myśli mówiąc że wciśnięte sprzęgło ma ułatwić systemom działanie? |
|
|
![]()
Post
#1674
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 11 January 2004 Skąd: Wrocław ![]() |
wszystkie koła będą "szły" równą siłą na wcisnietym sprzęgle ?? a nie ze koła napędzane bedą utrudniać prace absów espków itp... o to chodzi ? chociaz teoretycznie "systemy" powinny bez sprzegła czy z nim działać identycznie?
Co do jazdy w zakręcie bez gazu to podzieliłbym to jeszcze na opcje z gazem niedociśnietym do oporu bo wiadomo jak zachowa sie auto RWD w łuku z gazem ale tez dokonca jego odpuszczenie niejest najlepszym rozwiazaniem jadac po zakrecie -------------------- Mechanika, Swapy, Naprawy [chwilwo zamknięci]
było bmw, były mercedesy teraz czas na ameryke :) |
|
|
![]()
Post
#1675
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
wpisz DYNAMAT imo kompletny bezsens dla osoby nie budujacej systemu za 10kpln. miedzy stp i dynamatem przy sredniej klasy graniu nie bedzie zadnej roznicy, za to roznice w cenie mozna wlac do baku, albo przeznaczyc np. na kable. podstawowe i efektywne wygluszenie to maty naklejone na wewnetrzna blache drzwi, zamkniecie komory rezonansowej w postaci calej objetosci drzwi. |
|
|
![]()
Post
#1676
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
A czy nalezy uwzglednic taki aspekt ze przy hamowaniu jednoczesnie z redukcjami (bez wcisnietego sprzegla) zwieksza sie podcisnienie w kolektorze ssacym a co za tym idzie zwieksza sie skutecznosc dzialania serva od hamulców? Bo mi sie wydaje ze tak, a wtedy jak wiadomo bedzie mozliwosc wykorzystania wiekszej siły hamowania niz hamując z silnikiem pracującym na wolnych obrotach.
|
|
|
![]()
Post
#1677
|
|
Super User Dołączył: Sun, 29 June 2003 Skąd: Wrocław ![]() |
MrUw@ ja miałem na myśli przejechanie całego zakrętu bez gazu (odjęcie przed wejściem).
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#1678
|
![]() |
imo kompletny bezsens dla osoby nie budujacej systemu za 10kpln. miedzy stp i dynamatem przy sredniej klasy graniu nie bedzie zadnej roznicy, za to roznice w cenie mozna wlac do baku, albo przeznaczyc np. na kable. podstawowe i efektywne wygluszenie to maty naklejone na wewnetrzna blache drzwi, zamkniecie komory rezonansowej w postaci calej objetosci drzwi. piszesz, jak by była różnica w cenie nie 150-200 pln a 1500-2000 pln Nie znam się na tym.. ale firmy które z tego żyją twierdzą, że dynamat daje taki efekt jak 2 krotnie większa ilość zwykłych mat. Cenowo wychodzi drożej ale wagowo lepiej... no i nie odpada na mrozie i nie spływa w upale. Na zwykłe maty nie dają takiej gwarancji. Maty kupowałem sam a nie przez firmę która to montuje. |
|
|
![]()
Post
#1679
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 02 December 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT zamkniecie komory rezonansowej w postaci calej objetosci drzwi. Czyli...? ![]() -------------------- Zamiast na siłę ulepszać samochód lepiej ulepszyć kierowcę...
|
|
|
![]()
Post
#1680
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
czyli zaklejenie dziur
![]() stp i gms tez nie splywa w upale i nie peka na mrozie ![]() ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 03 July 2025 - 06:00 |