Shoutbox 0 nowych PW 


715 Stron V  « < 82 83 84 85 86 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi...
JJacek
post Mon, 16 Aug 2010 - 13:43
Post #1661


Forum Killer
Dołączył: Thu, 13 April 2006





CYTAT(STarlet @ Mon, 16 Aug 2010 - 13:35) *
wtedy hamowanie jest mniej efektywne bo nie hamujemy dodatkowo silnikiem wink.gif
przy awaryjnym powinny jeszcze byc robione redukcje...

Jak możesz zablokować koła poprzez normalne hamowanie to oznacza, że i tak masz odpowiednią siłę hamowania, więc dodatkowe hamowanie silnikiem nic nie poprawi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 16 Aug 2010 - 13:43
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
gość_mati199_*
post Mon, 16 Aug 2010 - 14:04
Post #1662









Zblokowanie kół nie jest efektywnym hamowaniem rolleyes.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JJacek
post Mon, 16 Aug 2010 - 14:12
Post #1663


Forum Killer
Dołączył: Thu, 13 April 2006





Chyba nie zrozumiałeś. Nie mówię o hamowaniu na zablokowanych kołach, tylko o tym czy układ hamulcowy jest w stanie zablokować koło, czyli czy jest wystarczająco sprawny, żeby hamować na granicy przyczepności.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PioterW
post Mon, 16 Aug 2010 - 15:06
Post #1664


Administrator
Dołączył: Wed, 17 August 2005
Skąd: go brać, skąd go brać?





Zakładając, że będziesz hamował najbardziej efektywnie jak się teoretycznie tylko da, przód będzie hamował bardziej niż tył, więc przy RWD nawet wtedy hamowanie silnikiem będzie miało znaczenie. W praktyce jednak nawet najwięksi mistrzowie wykonują ruchy za kierownicą tylko w sposób mniej lub bardziej zblizony do ideału.
Poza tym hamując koło toczące się bezwładnie bardziej zużywa się hamulce, niż gdyby część energii była pochłaniana przez silnik.

Innymi słowy zawsze warto hamować silnikiem - w najlepszym przypadku nic nam to nie zaszkodzi.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kenet
post Mon, 16 Aug 2010 - 15:46
Post #1665


Forum Killer
Dołączył: Tue, 27 July 2004
Skąd: Warszawa





Ale jaki sens ciągnąć jeszcze za ręczny? Podczas awaryjnego hamowania można dodatkowo oberka wykręcić takim ruchem.


--------------------
Pure driving, real racing...that makes me happy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Mon, 16 Aug 2010 - 15:59
Post #1666


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





Po to zeby siłe pędu "przerobic" na iną która pomoze nam skrócic droge hamowania.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JJacek
post Mon, 16 Aug 2010 - 16:06
Post #1667


Forum Killer
Dołączył: Thu, 13 April 2006





CYTAT(PioterW @ Mon, 16 Aug 2010 - 15:06) *
Zakładając, że będziesz hamował najbardziej efektywnie jak się teoretycznie tylko da, przód będzie hamował bardziej niż tył, więc przy RWD nawet wtedy hamowanie silnikiem będzie miało znaczenie. W praktyce jednak nawet najwięksi mistrzowie wykonują ruchy za kierownicą tylko w sposób mniej lub bardziej zblizony do ideału.
Poza tym hamując koło toczące się bezwładnie bardziej zużywa się hamulce, niż gdyby część energii była pochłaniana przez silnik.

Innymi słowy zawsze warto hamować silnikiem - w najlepszym przypadku nic nam to nie zaszkodzi.

Jeśli przód i tył będą hamować najbardziej efektywnie jak się da to co chcesz jeszcze uzyskać? Jeśli każde koło będzie hamowane na granicy przyczepności, to dołożenie siły gdziekolwiek spowoduje jego zablokowanie (czyli np. hamownie silnikiem). Trudno, żeby hamować z większą siłą niż ta, którą daje nam dane podłoże.
CYTAT(Misior @ Mon, 16 Aug 2010 - 15:59) *
Po to zeby siłe pędu "przerobic" na iną która pomoze nam skrócic droge hamowania.

Chyba, żeby zmienić kierunek wektora pędu, a nie 'przerobić'.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Mon, 16 Aug 2010 - 16:20
Post #1668


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





Napisałem na chlopski rozum smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_Keler_*
post Mon, 16 Aug 2010 - 19:14
Post #1669









Hamowanie silnikiem (oczywiście z redukcjami) ma tę zaletę że silnik cały czas znajduje się w zakresie obrotów użytecznych i w każdej chwili, w razie potrzeby, można docisnąć gaz np. podczas manewru omijania, że nie wspomnę o dynamicznej jeździe po winklach
Go to the top of the page
 
+Quote Post
haary
post Mon, 16 Aug 2010 - 20:24
Post #1670


Super User
Dołączył: Sun, 29 June 2003
Skąd: Wrocław





Czyli jak w końcu hamować?

Wczoraj byłem na szkoleniu i szpyń(były instruktor i chyba były właściciel SJS) mówił o hamowaniu jednocześnie wciśniętym sprzęgłem i hamulcem. Auto RWD.

I Panowie nie przesadzajcie z tymi redukcjami jak macie 1-2sek na reakcje a do zdarzenia kolejne 2sekundy.

Keler przy omijaniu przeszkody dodanie gazu jest chyba najgorszym wyborem...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_Keler_*
post Mon, 16 Aug 2010 - 21:19
Post #1671









Inicjacja skrętu oczywiście na ujęciu, ale później gaz się przydaje by dociążyć tył. Mylę się?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lagadula
post Mon, 16 Aug 2010 - 21:50
Post #1672


Forum Homee
Dołączył: Fri, 11 May 2007
Skąd: Poznań





Hamujemy bez sprzęgła, omijając przeszkodę, aż do zatrzymania, lub ominięcia. Taki ćwiczenie jest podstawą u nas na zajęciach. Sprzęgło ma niby na celu ułatwic "systemom" działanie, bo tak uczą niemcy, ale lepiej go nie wciskac, a zaprzeć się o podnóżek.


--------------------
5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P
Go to the top of the page
 
+Quote Post
haary
post Mon, 16 Aug 2010 - 22:50
Post #1673


Super User
Dołączył: Sun, 29 June 2003
Skąd: Wrocław





Keler: jak dla mnie to się mylisz. Na mój rozum zakręt przejeżdżasz zawsze bez gazu. Jego dodanie w przypadku rwd spowoduje wyjechanie tyłem a w przypadku mocno skręconych kół auto zachowa się jak fwd i wyjedzie przodem.

Lagadula co masz na myśli mówiąc że wciśnięte sprzęgło ma ułatwić systemom działanie?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MrUw@
post Mon, 16 Aug 2010 - 23:06
Post #1674


Super User
Dołączył: Sun, 11 January 2004
Skąd: Wrocław





wszystkie koła będą "szły" równą siłą na wcisnietym sprzęgle ?? a nie ze koła napędzane bedą utrudniać prace absów espków itp... o to chodzi ? chociaz teoretycznie "systemy" powinny bez sprzegła czy z nim działać identycznie?


Co do jazdy w zakręcie bez gazu to podzieliłbym to jeszcze na opcje z gazem niedociśnietym do oporu bo wiadomo jak zachowa sie auto RWD w łuku z gazem ale tez dokonca jego odpuszczenie niejest najlepszym rozwiazaniem jadac po zakrecie


--------------------
Mechanika, Swapy, Naprawy [chwilwo zamknięci]

było bmw, były mercedesy teraz czas na ameryke :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Mon, 16 Aug 2010 - 23:51
Post #1675


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





CYTAT(bezduszny @ Sun, 15 Aug 2010 - 23:09) *
wpisz DYNAMAT

imo kompletny bezsens dla osoby nie budujacej systemu za 10kpln. miedzy stp i dynamatem przy sredniej klasy graniu nie bedzie zadnej roznicy, za to roznice w cenie mozna wlac do baku, albo przeznaczyc np. na kable.

podstawowe i efektywne wygluszenie to maty naklejone na wewnetrzna blache drzwi, zamkniecie komory rezonansowej w postaci calej objetosci drzwi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Tue, 17 Aug 2010 - 08:40
Post #1676


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





A czy nalezy uwzglednic taki aspekt ze przy hamowaniu jednoczesnie z redukcjami (bez wcisnietego sprzegla) zwieksza sie podcisnienie w kolektorze ssacym a co za tym idzie zwieksza sie skutecznosc dzialania serva od hamulców? Bo mi sie wydaje ze tak, a wtedy jak wiadomo bedzie mozliwosc wykorzystania wiekszej siły hamowania niz hamując z silnikiem pracującym na wolnych obrotach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
haary
post Tue, 17 Aug 2010 - 08:53
Post #1677


Super User
Dołączył: Sun, 29 June 2003
Skąd: Wrocław





MrUw@ ja miałem na myśli przejechanie całego zakrętu bez gazu (odjęcie przed wejściem).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Tue, 17 Aug 2010 - 09:37
Post #1678









CYTAT(!markos @ Mon, 16 Aug 2010 - 23:51) *
imo kompletny bezsens dla osoby nie budujacej systemu za 10kpln. miedzy stp i dynamatem przy sredniej klasy graniu nie bedzie zadnej roznicy, za to roznice w cenie mozna wlac do baku, albo przeznaczyc np. na kable.

podstawowe i efektywne wygluszenie to maty naklejone na wewnetrzna blache drzwi, zamkniecie komory rezonansowej w postaci calej objetosci drzwi.


piszesz, jak by była różnica w cenie nie 150-200 pln a 1500-2000 pln

Nie znam się na tym.. ale firmy które z tego żyją twierdzą, że dynamat daje taki efekt jak 2 krotnie większa ilość zwykłych mat.
Cenowo wychodzi drożej ale wagowo lepiej... no i nie odpada na mrozie i nie spływa w upale. Na zwykłe maty nie dają takiej gwarancji.

Maty kupowałem sam a nie przez firmę która to montuje.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mile
post Tue, 17 Aug 2010 - 10:01
Post #1679


Forum Killer
Dołączył: Thu, 02 December 2004
Skąd: Warszawa





CYTAT
zamkniecie komory rezonansowej w postaci calej objetosci drzwi.



Czyli...? blush.gif


--------------------
Zamiast na siłę ulepszać samochód lepiej ulepszyć kierowcę...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Tue, 17 Aug 2010 - 13:06
Post #1680


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





czyli zaklejenie dziur tongue.gif

stp i gms tez nie splywa w upale i nie peka na mrozie wink.gif sa tez firmy, ktore uzywaja stp twierdzac, ze dynamat jest za drogi jak na to co oferuje wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

715 Stron V  « < 82 83 84 85 86 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 03 July 2025 - 06:00