Shoutbox 0 nowych PW 


715 Stron V  « < 706 707 708 709 710 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi...
Nanab
post Fri, 01 Sep 2023 - 22:09
Post #14141


Frequent User
Dołączył: Tue, 28 December 2021





A nie można tego wyrzeźbić z normalnego wałka/rurki i innych przegubów? Jaki to ma przekrój?
https://allegro.pl/oferta/walek-liniowy-20m...0cm-12565201714
+ końcówki zeszlifować żeby pasowały do przegubów
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 01 Sep 2023 - 22:09
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Rezor
post Sat, 02 Sep 2023 - 09:38
Post #14142


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





3/4 to ok 19.05mm. Zostaje mi kupić wałek 19mm i go splanować. Miałem nadzieje ze te walki są jakoś normalnie dostępne po tej stronie kałuży.
Ps dostałem info ze magazyn w USA zniszczył walek dlatego została paczka zwrócona biggrin.gif


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nanab
post Sat, 02 Sep 2023 - 17:41
Post #14143


Frequent User
Dołączył: Tue, 28 December 2021





To na pewno będzie szybsze i tańsze niż zamawianie ze stanów kawałka pręta za kilkaset dolców, nawet jak koniecznie musi być calowy wymiar:
https://www.sklep.neronpila.pl/Walek-liniow...-mm-INA-p112899
A może nawet zwykła rurka grubościenna z s235 za kilka zł będzie wystarczająca i przy okazji 2x lżejsza biggrin.gif Trzeba tylko policzyć wytrzymałość dla pewności
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rezor
post Sat, 02 Sep 2023 - 19:17
Post #14144


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





W linku droższy był przegub niż drążek. Zamówiłem w zestawie z maglem od tego samego sprzedawcy i paczka akurat z drążkiem się wróciła. Teraz jakbym miał to osobno zamawiać to bez sensu interes smile.gif

Jeszcze jedno pytanie: czy luz półosi sztywnego mostu może powodować wpadający pedał hamulca? Hamowanie jest przez 90% czasu ok ale sporadycznie mam sytuacje ze pedał łapie dość nisko, za drugim i kolejnym wciśnięciem jest ok. Cały układ jest nowy: zaciski, tarcze przewody, klocki itp po swapie na zestaw z cayenne. Odpowietrzony kilkukrotnie, zrobione jakieś 400km. Robiłem testy i najbardziej odczuwalne jest to przy pierwszym hamowaniu po jeździe po dużych nierównościach albo zakrętach. Nie jest to tez bardzo miękki hamulec tylko wkurza brak powtarzalności i rozprasza. Muszę przed hamowaniem kopnąć w hamulec żeby potem móc powtarzalnie hamować


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
soltyk
post Sat, 02 Sep 2023 - 20:07
Post #14145


Super User
Dołączył: Mon, 10 February 2014





CYTAT(Rezor @ Sat, 02 Sep 2023 - 19:17) *
czy luz półosi sztywnego mostu może powodować wpadający pedał hamulca? Hamowanie jest przez 90% czasu ok ale sporadycznie mam sytuacje ze pedał łapie dość nisko, za drugim i kolejnym wciśnięciem jest ok. Cały układ jest nowy: zaciski, tarcze przewody, klocki itp po swapie na zestaw z cayenne.

Nie ma takiej możliwości. Bąbel w układzie lub pompa do wymiany.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rezor
post Sat, 02 Sep 2023 - 20:22
Post #14146


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





Pompa była rozebrana, igła, wszystko ok. wycieków nie ma, odpowietrzane było wiele razy i już nie mam pomysłów. Mogę przejechać z kilometr i hamuje ok. A np 50 metrów później pedał hamuje inaczej. C-clip i półosie swoje już przeżyły i maja z 2mm luzu. To jedyna rzecz która obstawiam, ze odpycha tłoczki bardziej stąd większy luz bo już innych pomysłów nie mam


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nomad66
post Sat, 02 Sep 2023 - 21:39
Post #14147


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 March 2015





niektóre auta trzeba odpowietrzać z delikatnym ciśnieniem w zbiorniczek wyrównawczy (zwłaszcza jak przewody idą kilka razy góra dół).
Jak zmieniałem przewody hamulcowe i zaciski w e53 nie szło normalnie odpowietrzyć, ale jak jeszcze dmuchnąłem w zbiorniczek 0,5 bara poszło od razu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Sun, 03 Sep 2023 - 19:50
Post #14148


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





A nie masz jakiegoś luzu na którymś łożysku koła?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rezor
post Sun, 03 Sep 2023 - 21:32
Post #14149


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





Mam sztywny most i półosie maja luz dość wyczuwalny. Teoretycznie ten typ tak ma. Dlatego tez zależało mi na monoblokach z tylu zwby w razie W zacisk zatrzymał półoskę w moście smile.gif


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Sun, 03 Sep 2023 - 22:40
Post #14150


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





tyl tylem, jeszcze przod sprawdz
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rezor
post Mon, 04 Sep 2023 - 07:06
Post #14151


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





Przód jest ok. Mam nowe piasty smile.gif


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
soltyk
post Tue, 05 Sep 2023 - 11:17
Post #14152


Super User
Dołączył: Mon, 10 February 2014





Tracisz czas, luzy nie mają nic do wpadania hamulca.

CYTAT(Rezor @ Sun, 03 Sep 2023 - 21:32) *
Dlatego tez zależało mi na monoblokach z tylu zwby w razie W zacisk zatrzymał półoskę w moście :)

Nie utrzyma. Jak pójdzie łożysko, tarcza pęka.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Tue, 05 Sep 2023 - 12:32
Post #14153


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





maja, jak lozysko siada to skosuje tarcze hamulcowa, i jak naciskasz pedal to najpierw ustawiasz tarcze do pionu a dopiero potem hamujesz
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rezor
post Tue, 05 Sep 2023 - 12:56
Post #14154


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





CYTAT(soltyk @ Tue, 05 Sep 2023 - 11:17) *
Nie utrzyma. Jak pójdzie łożysko, tarcza pęka.

To jest sztywny most, półosie nie trzymają się na łożyskach tylko podkładkach/zawleczkach w moście tzw C-Clip. Maja luz dość wyczuwalny jakbym zdjął zacisk i złapał za koło to mogę wsuwać/wysuwać półoś z mostu i według mnie tarcza pływa i odpycha tłoczki. Na 10000% to nie wina zapowietrzenia bo już dla pewności było odpowietrzane z 10 lub więcej razy. Wycieków też nie ma. Przewody w oplocie, nie puchną. Problem występuje tylko podczas dynamicznej jazdy. Na postoju mogę wsiąść na drugi dzień do samochodu i hamulec pracuje idealnie. Zahamuje na osiedlu przed progiem i jest ok, przejade przez próg i już lekko czuć różnicę, na prostej jest ok, pobujam się lewo prawo po drodze i znowu czuć mniejszy opór w pedale i inną charakterystykę hamulca.
Żeby nie było odpowietrzniki są ułożone do góry smile.gif odpowietrzane najpierw wewnętrzny potem zewnętrzny

https://www.youtube.com/watch?v=upUBWGsNTKc
Tutaj jest pokazane na czym trzymają się półośki smile.gif Widać, też jaki mają luz


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kylo
post Tue, 05 Sep 2023 - 14:15
Post #14155


Super User
Dołączył: Tue, 11 June 2013





Myślę że jak tarcza lata to może być taki efekt. Mi kiedyś mechanik źle skręcił nakrętkę od półosi co prawda z przodu i hamowania nie był, bez pompowania bo tarcza rozpychała klocki na zakrętach. Chcesz mieć pewność to właśnie pobujaj autem, zatrzymaj się bez użycia hamulca i zdejmij koło.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
willystark
post Mon, 11 Sep 2023 - 07:03
Post #14156


Rookie
Dołączył: Wed, 20 May 2015





Polecicie jakies zrodlo sensownego zakupu N57D30 po remoncie? Czy moze mial ktos do czynienia z silnikami od p. Huberta B. ze Szczekocin?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Driftman
post Mon, 11 Sep 2023 - 07:42
Post #14157


Forum Homee
Dołączył: Mon, 29 January 2007
Skąd: Z Mercedesów i Hond





Oring wtryskiwacza benzyny Peugot 407 2.0 benzyna

Potrzebuje wymiary tych oringow. Pomoze ktos ?


--------------------
Hondy i Mercedesy
Diagnozujesz czy zgadujesz ?
Elektronika Diagnostyka i Serwis Mechaniczny.
Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rezor
post Mon, 11 Sep 2023 - 10:01
Post #14158


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





Odnośnie problemów z hamowaniem mam już potwierdzone, że faktycznie sztywny most i sztywne zaciski to problematyczne połączenie. Info np poniżej:
https://www.youtube.com/watch?v=dOU-RkHbS2I
2:15
Pytanie tylko jak to ogarnąć?


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
opornick
post Mon, 11 Sep 2023 - 13:30
Post #14159


Forum Homee
Dołączył: Tue, 18 April 2006
Skąd: podkarpacie





CYTAT(Driftman @ Mon, 11 Sep 2023 - 07:42) *
Oring wtryskiwacza benzyny Peugot 407 2.0 benzyna

Potrzebuje wymiary tych oringow. Pomoze ktos ?

10x2.5 tak na 90%
Go to the top of the page
 
+Quote Post
soltyk
post Wed, 13 Sep 2023 - 09:11
Post #14160


Super User
Dołączył: Mon, 10 February 2014





CYTAT(Rezor @ Mon, 11 Sep 2023 - 10:01) *
Odnośnie problemów z hamowaniem mam już potwierdzone, że faktycznie sztywny most i sztywne zaciski to problematyczne połączenie.

Mylisz się. Jeżdżę drugą dekadę na takim połączeniu i nie mam problemów.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

715 Stron V  « < 706 707 708 709 710 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 13:35