![]() ![]() |
Fri, 15 Jul 2022 - 12:15
Post
#13801
|
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 09 March 2009 Skąd: Warszawa |
Panowie - ojciec poszukuje jakiegoś klucza pneumatycznego do maszyn rolniczych, głównie koła, ale czasami jakaś pewnie śruba przy pługu itp. Nie do końca wiem co doradzić, czy coś w okolicach powiedzmy 1k ma szanse się sprawdzić? Na co zwracać uwagę? Sporo osób poleca firmę Hazet, jest jakaś polska firma NEO tools - też ma klucze z momentem 2200nm w podanym zakresie. Podpowiecie? Mój tata naprawia maszyny i ciągniki rolnicze. Przeszedł z pneumatyki na elektrycznego DeWalta i chwali sobie bardzo zarówno jeśli chodzi o moc jak i trwałość. |
|
|
|
| Wspieraj forum |
Fri, 15 Jul 2022 - 12:15
Post
#
|
![]() Dotacja |
|
|
|
|
Fri, 15 Jul 2022 - 12:36
Post
#13802
|
|
|
Super User Dołączył: Thu, 30 June 2011 Skąd: PO |
Tak, ale to juz na pewno jest kwota 1/1.5k+ więc odpada - myślę, że nie będzie jakoś bardzo często używany. Może kojarzysz jakiego pneumatyka miał wcześniej?
|
|
|
|
Fri, 15 Jul 2022 - 13:22
Post
#13803
|
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 09 March 2009 Skąd: Warszawa |
Tak, ale to juz na pewno jest kwota 1/1.5k+ więc odpada - myślę, że nie będzie jakoś bardzo często używany. Może kojarzysz jakiego pneumatyka miał wcześniej? Tak, z dwiema bateriami płacił coś około 1,5k. Pamiętam tyle, że było to raczej coś taniego bo szybko kończyły żywot (być może przez to, że maszyny które naprawia są zazwyczaj bardzo pokryte błotem/olejem i całym innym złem i nie zawsze przy szybkich naprawach jest możliwość domycia wszystkiego). Będę w weekend u niego więc się rozejrzę i dam znać. |
|
|
|
Fri, 15 Jul 2022 - 23:41
Post
#13804
|
|
|
Super User Dołączył: Thu, 27 February 2014 |
Również namawiałbym do elektryka, zupełnie inna praca, do tego nie włącza się co chwilę kompresor z silnikiem kilka KW.
|
|
|
|
Sat, 16 Jul 2022 - 00:46
Post
#13805
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 02 April 2020 |
Akumulatorowe powodują że nie masz już ochoty na ciąganie przewodu. W obecnych czasach masz do wyboru do koloru dla swoich wymagań. Wraz ze wzrostem ceny przy tych samych NM po prostu masa spada.
Najważniejsze aby wybrać system zasilania danego producenta co ma przyszłościowo potrzebne narzędzia. Aczkolwiek nie ma się co spodziewać dla klucza udarowego że jedna (co najmniej) 4ah bateria wystarczy, dobrze jest mieć chociaż jedna lub dwie w zapasie. Od kiedy mam szlifierkę akumulatorową nie odpaliłem tej na przewodzie. |
|
|
|
Sat, 16 Jul 2022 - 18:17
Post
#13806
|
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 16 September 2009 |
Akumulatorowe powodują że nie masz już ochoty na ciąganie przewodu. W obecnych czasach masz do wyboru do koloru dla swoich wymagań. Wraz ze wzrostem ceny przy tych samych NM po prostu masa spada. Najważniejsze aby wybrać system zasilania danego producenta co ma przyszłościowo potrzebne narzędzia. Aczkolwiek nie ma się co spodziewać dla klucza udarowego że jedna (co najmniej) 4ah bateria wystarczy, dobrze jest mieć chociaż jedna lub dwie w zapasie. Od kiedy mam szlifierkę akumulatorową nie odpaliłem tej na przewodzie. Witam, pracowałem z szlifierką akumulatorową, i powiem tylko tyle, że hobbystycznie można używać takiej, ale jeśli ma się do ucięcia więcej lub wyszlifowania, to trzeba by mieć miniumum 4akumlatory, bo nie nadążą się ładować. Szlifierka na której pracowałem, to makita, dwa akumulatory 3Ah i jeden 5Ah, nie dawały rady. Trzeba było odpalać kątówkę na 230V. Makita, jak i baterie były nowe. Pozdrawiam. |
|
|
|
Sat, 16 Jul 2022 - 19:22
Post
#13807
|
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok |
Szlifierka akumulatorowa to fakt, tylko do okazjonalnych zastosowań i na dość krótko - mi to nie przeszkadza ale jak ktoś warsztat prowadzi to niestety niezbyt to się nadaje na podstawowy sprzęt do cięcia i szlifowania. Jak trzeba więcej pociąć to żre baterie jak opętana.
Ale za to klucz udarowy - rewelacja! Metabo z akumulatorami 5,2 Ah starcza na na prawdę długo i nie wyobrażam sobie chrzanić się z jakimiś przewodami! -------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
|
Sat, 16 Jul 2022 - 20:43
Post
#13808
|
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 17 December 2009 Skąd: Kruszwica |
Mój tata naprawia maszyny i ciągniki rolnicze. Przeszedł z pneumatyki na elektrycznego DeWalta i chwali sobie bardzo zarówno jeśli chodzi o moc jak i trwałość. Nie wiem jaki ma, ale mój DCF899 nie może odkręcić śrub kół które sam dokręci. Dokręcam na 2 biegu, odkręcam na 3 i zazwyczaj nie daje rady. Bateria 2 - napięciowa, 6Ah, więc prądu jest aż nadto. Nie wspomnę nawet o próbie odkręcenia śrub po pneumatyku w wulkanizacji - tylko rura min 50 cm da radę. Co do szlifierek - zazwyczaj się tnie lub coś krótko szlifuje, więc aku 5-6Ah spokojnie opędzi każdą robotę. Jak więcej roboty to potrzeba 2 baterie i ładować na przemian, ja już mało kiedy używam sieciowej, tylko jak dłużej szlifuję drewno i trzeba większej siły użyć, dociskać tak że sieciowa zwalnia z obrotów. -------------------- Życie jest rumakiem który nie znosi tchórzliwego jeźdźca.
B6 1.8T@GT28RS>B9 2.0T Allroad Punto Evo 1.4T |
|
|
|
Sat, 16 Jul 2022 - 22:01
Post
#13809
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 02 April 2020 |
Mam 3 baterie po 4ah, da się ciągle pracować. Wiadomo nie ma co ściemniać jest słabsza od przewodowej ale ma plusów więcej niż minusów. Za to największym odkryciem narzędziowym którego żałuje że nie kupiłem wcześniej to mały zakrętak udarowy do 110NM, 1kg, 12V. Cudo, śrubkowanie zmieniło się o 180st
|
|
|
|
Sat, 16 Jul 2022 - 22:17
Post
#13810
|
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 |
Szlifierka akumulatorowa to fakt, tylko do okazjonalnych zastosowań i na dość krótko - mi to nie przeszkadza ale jak ktoś warsztat prowadzi to niestety niezbyt to się nadaje na podstawowy sprzęt do cięcia i szlifowania. Jak trzeba więcej pociąć to żre baterie jak opętana. Ale za to klucz udarowy - rewelacja! Metabo z akumulatorami 5,2 Ah starcza na na prawdę długo i nie wyobrażam sobie chrzanić się z jakimiś przewodami! A ktróry konkretnie ? mnie trochę już te przewody faktycznie denerwują (elektryczny udarowy Yato, mocny ale ciężki i niewygodny, kabel długi, upychanie w walizce, porzedłużacz ... ). Choć lepsze to i tak , niż ręcznie każdą śrubę kręcić. O ile jest dostęp do prądu na TD. Na Kielcach jest, choć czasem wyłączą. Na Jastrzębiu nie w kadym miejscu . Właśnie się rozglądam za jakimś przyzwoitym akumulatorowym lekkim i kompaktowym do kół głównie w zasadzie. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
|
Sat, 16 Jul 2022 - 22:29
Post
#13811
|
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok |
Mam SSW 18 LTX 400 BL: https://www.metabo.com/pl/pl/maszyny/urzadz...ak-udarowy.html
Lekki, poręczny, kilka lat temu z walizką, ładowarka i dwoma akumulatorami 5,2 Ah kosztował mnie około 1600 PLN. Jak poszukasz to pewno też znajdziesz taniej niż cena oficjalna. Było trzeba na Jastrzębiu powiedzieć, że się rozglądasz za takim sprzętem to bym Ci dał przetestować -------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
|
Sat, 16 Jul 2022 - 23:10
Post
#13812
|
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 |
A no tak się od roku "rozglądam" zawsze na coś innego stwierdzam ze wydam skoro kablowy działa lub ręcznie można
No nie pomyślałem na Jastrzębiu, ale widać że jeździsz i robisz przy aucie, w dodatku w rajdowych warunkach więc jak się Tobie sprawdza to się sprawdza . Tylko w tym Twoim jest mocowanie nietypowe trochę , nie 1/2 czworokątne (trzn może typowe ale nie mam takich nasadek ). Tak wstępnie patrzyłem właśnie na klucze z tej kat wagowej kompaktowe , podobne cenowo są no z uwzględnieniem drożenia wszystkiego. Jeszcze się wstrzymam, pewnie sprowadzi się do tego że wybiorę Japońca jak ma działać -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
|
Sun, 17 Jul 2022 - 02:00
Post
#13813
|
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 16 September 2009 |
Miałem okazję pracować takim czymś
https://allegro.pl/oferta/klucz-udarowy-wr3...0nm-12079714073 tyle, że 1600NM, jakieś 3-4lata temu nowy kosztował 2300zł. Śruby głowicy, piasty w osobówkach nie robiły na nim wrażenia. |
|
|
|
Sun, 17 Jul 2022 - 08:11
Post
#13814
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 July 2010 |
Potwierdzam wypowiedź _adams_, DeWalt DCF899 nie jest w stanie odkręcić śrub z kół w co drugim aucie pomimo 950NM.
Za to jest lekki i poręczny, radzi sobie z śrubami zawieszenia, silnika, łapami, jest nawet w stanie popuścić półoś (średnica i masa nasadki bardzo pomaga), oczywiście nie każdą. Do odkręcania kół, półosi, śrub z wałów tylko największe klucze 1/2 cala, polecam Milwaukee M18ONEFHIWF12. |
|
|
|
Sun, 17 Jul 2022 - 09:08
Post
#13815
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 11 June 2013 |
A no tak się od roku "rozglądam" zawsze na coś innego stwierdzam ze wydam skoro kablowy działa lub ręcznie można No nie pomyślałem na Jastrzębiu, ale widać że jeździsz i robisz przy aucie, w dodatku w rajdowych warunkach więc jak się Tobie sprawdza to się sprawdza . Tylko w tym Twoim jest mocowanie nietypowe trochę , nie 1/2 czworokątne (trzn może typowe ale nie mam takich nasadek ). Tak wstępnie patrzyłem właśnie na klucze z tej kat wagowej kompaktowe , podobne cenowo są no z uwzględnieniem drożenia wszystkiego. Jeszcze się wstrzymam, pewnie sprowadzi się do tego że wybiorę Japońca jak ma działać Jak się rozglądasz i nie jesteś pewien co kupić to myślę że te 4 stówy z hakiem możesz zaryzykować na parkside. Znam kilka osób które używa ich na trackdayach i każdy zadowolony łącznie ze mną. Jedyny minus to to że jest dość duży i cieżki, ale w okazjonalnym użytkowaniu mi to wcale nie przeszkadza. Koła w osobówce robi bez problemów. Ostatnio zmieniałem przegub i nakrętka od połosi też idzie. W dostawczym z nasadką 24 też sobie radzi z kołami. https://youtube.com/shorts/T6rTAI8yymc?feature=share |
|
|
|
Sun, 17 Jul 2022 - 09:19
Post
#13816
|
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok |
Tam nie ma żadnego nietypowego mocowania, normalne nasadki 1/2 pasują
-------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
|
Sun, 17 Jul 2022 - 09:26
Post
#13817
|
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 |
A tak, na zdj z nasadka jest .
No na pewno któryś z tych kompaktowych właśnie. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
|
Sun, 17 Jul 2022 - 09:29
Post
#13818
|
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok |
Jeszcze kumpel ma ryobi400 Nm - też działa spoko, choć jest cięższy niż moje Metabo. No i była już sytuacja, że śrubę koła Ryobi nie dało rady ruszyć, a Metabo bez problemu ją ogarnęło. Ale jak nie masz często zapieczonych śrub to też te ryobi można rozważyć bo będzie tańsze
-------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
|
Mon, 18 Jul 2022 - 07:56
Post
#13819
|
|
|
Super User Dołączył: Fri, 20 June 2014 Skąd: Radzyń Chełmiński |
Gdyby zainteresowany kluczem kolega chciał poczytać o akumulatorowych to na 9 stronie dzialu offtopic jest temat na 11stron
|
|
|
|
Tue, 19 Jul 2022 - 07:41
Post
#13820
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2008 Skąd: Bratislava |
Gdyby zainteresowany kluczem kolega chciał poczytać o akumulatorowych to na 9 stronie dzialu offtopic jest temat na 11stron nie będzie po 13 latach lekko zdezaktualizowany? -------------------- Blog Motoryzacyjny TorquedMad mind - tqmm.pl
FB: @torquedmadmind Insta: @tqmmpl Twitter: @tqmmpl |
|
|
|
![]() ![]() |
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 06 November 2025 - 18:07 |