Shoutbox 0 nowych PW 


715 Stron V  « < 687 688 689 690 691 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi...
flatron66
post Wed, 25 May 2022 - 15:31
Post #13761


User
Dołączył: Tue, 26 August 2014





Mocno amatorskie pytanie.

Czy da się jakoś niwelować długi skok pedału hamulca? W aucie mam tak:
-pierwsze kilka mm skoku pedału: kasowanie luzów na pedale, siła praktycznie zero
-kolejne dużo cm: auto nie hamuje, siła wyczuwalna, jednostajna
-kolejne może 2-3cm: auto zaczyna hamować, siła wyraźnie zwiększa się się wraz ze skokiem, aż do zablokowania kół.

Jest tak od kiedy tylko pamiętam (5lat). W tym czasie zregenerowane zaciski wszystkie, wymieniany kilkukrotnie płyn hamulcowy, przewody wymienione na teflon w oplocie, klocki mintex m1155, ostatnio ponownie zregenerowane zaciski tylne (naprawa stojących dźwigienek ręcznego) i przepuszczone przez układ ponad 2L płynu (ate typ 200).

To nie jest zapowietrzony układ, wiem jak to się objawia bo musiałem odpowietrzyć zaciski po regeneracji (zrobione pełne odpowietrzanie 3 razy dla pewności, zgodnie z service manualem). Pedał wrócił do czucia jak sprzed napraw, czyli tak jak był zawsze.

Pompa raczej nie puszcza, mogę się zaprzeć obiema nogami o pedał i tyle ile poczatkowo się wcisnął tyle jest cały czas, nie pogłębia się z czasem.

"Pompowanie" hamulca nic nie zmienia. Pedał nie wpada w podłogę, jest jeszcze dużo miejsca i wpadał jak był zapowietrzony. Pedał nie rusza się przy odpaleniu silnika. Pedał usztywnia się przy pompowaniu na wyłączonym silniku. Po kilku naciśnięciach ten skok jałowy zmniejsza się kilkukrotnie.

Da się to jakoś regulować? Może chociaż podnieść pedał by to wszystko przesunęło się wyżej? Ogólnie nie przeszkadza mi tak strasznie ten skok na pusto ale pedał przy nawet średnim hamowaniu jest poniżej pedału gazu, co przy mojej lekko krzywej nodze uniemożliwia mi robienie międzygazu przy redukcji.

Kilka słów o budowie:
Nissan z roku 89. 4x tarcza, zaciski pływające, jednotłoczkowe, ręczny porusza dźwigienkę w zacisku, nie ma tarczobębnów. Fabrycznie brak absu, fabrycznie brak korektora/regulatora sily hamowania na tył. Pompa z 4 wyjściami, koła w jednej sekcji po skosie, pompa z wbudowanymi zaworami proporcjonalnymi, brak dławików na wyjściach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 25 May 2022 - 15:31
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Nanab
post Thu, 26 May 2022 - 02:57
Post #13762


Frequent User
Dołączył: Tue, 28 December 2021





Najprościej dodaj ogranicznik żeby gej się nie cofał tyle po puszczeniu, tylko zostały te 2-3cm zakresu biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porszak
post Tue, 07 Jun 2022 - 22:57
Post #13763


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





Panowie, poleci ktoś jakiś sprawdzony matujący środek do deski rozdzielczej? Nie wiem czy to ma znaczenie, deska oryginalnie obszyta raczej nibyskórą niż prawdziwą.


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Wed, 08 Jun 2022 - 00:50
Post #13764


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





CYTAT(flatron66 @ Wed, 25 May 2022 - 15:31) *
Mocno amatorskie pytanie.

Czy da się jakoś niwelować długi skok pedału hamulca? W aucie mam tak:
-pierwsze kilka mm skoku pedału: kasowanie luzów na pedale, siła praktycznie zero
-kolejne dużo cm: auto nie hamuje, siła wyczuwalna, jednostajna
-kolejne może 2-3cm: auto zaczyna hamować, siła wyraźnie zwiększa się się wraz ze skokiem, aż do zablokowania kół.

Jest tak od kiedy tylko pamiętam (5lat). W tym czasie zregenerowane zaciski wszystkie, wymieniany kilkukrotnie płyn hamulcowy, przewody wymienione na teflon w oplocie, klocki mintex m1155, ostatnio ponownie zregenerowane zaciski tylne (naprawa stojących dźwigienek ręcznego) i przepuszczone przez układ ponad 2L płynu (ate typ 200).

To nie jest zapowietrzony układ, wiem jak to się objawia bo musiałem odpowietrzyć zaciski po regeneracji (zrobione pełne odpowietrzanie 3 razy dla pewności, zgodnie z service manualem). Pedał wrócił do czucia jak sprzed napraw, czyli tak jak był zawsze.

Pompa raczej nie puszcza, mogę się zaprzeć obiema nogami o pedał i tyle ile poczatkowo się wcisnął tyle jest cały czas, nie pogłębia się z czasem.

"Pompowanie" hamulca nic nie zmienia. Pedał nie wpada w podłogę, jest jeszcze dużo miejsca i wpadał jak był zapowietrzony. Pedał nie rusza się przy odpaleniu silnika. Pedał usztywnia się przy pompowaniu na wyłączonym silniku. Po kilku naciśnięciach ten skok jałowy zmniejsza się kilkukrotnie.

Da się to jakoś regulować? Może chociaż podnieść pedał by to wszystko przesunęło się wyżej? Ogólnie nie przeszkadza mi tak strasznie ten skok na pusto ale pedał przy nawet średnim hamowaniu jest poniżej pedału gazu, co przy mojej lekko krzywej nodze uniemożliwia mi robienie międzygazu przy redukcji.

Kilka słów o budowie:
Nissan z roku 89. 4x tarcza, zaciski pływające, jednotłoczkowe, ręczny porusza dźwigienkę w zacisku, nie ma tarczobębnów. Fabrycznie brak absu, fabrycznie brak korektora/regulatora sily hamowania na tył. Pompa z 4 wyjściami, koła w jednej sekcji po skosie, pompa z wbudowanymi zaworami proporcjonalnymi, brak dławików na wyjściach.


zobacz w jakim stanie sa czesci mechaniczne - sworzen spinajacy pompe z pedalem, oczko w pompie ( owalizacja ) oczko w pedale, podejrzewam ze tam masz do ugrania brakujace mm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flatron66
post Wed, 08 Jun 2022 - 07:43
Post #13765


User
Dołączył: Tue, 26 August 2014





CYTAT(flapjck1 @ Wed, 08 Jun 2022 - 00:50) *
zobacz w jakim stanie sa czesci mechaniczne - sworzen spinajacy pompe z pedalem, oczko w pompie ( owalizacja ) oczko w pedale, podejrzewam ze tam masz do ugrania brakujace mm


Są rozlatane ale to kilka mm skoku. Pisałem o tym wyżej. Jak się ręką bierze to czuć że lata trochę ten pedał ale dystans na jakim się wtedy przesuwa jest niewspółmiernie mały do tego kolejnego gdzie pedał wciska się lekko, a auto nie hamuje.

Może być tak że ten popychacz z serwa nie dotyka do pompy i wciskam tylko serwo?

Cięgno wychodzące z serwa wkręca się w pedał i jest tam jeszcze troche zapasu gwintu. Mogę tym "napiąć" hamulec o ogranicznik pedału? Czy coś się stanie?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Wed, 08 Jun 2022 - 08:10
Post #13766


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





zacznij od skasowania tych luzow, nie grzeb w ustawieniach
ja ostatnio naprawialem sprzeglo, mechanizm na skrzyni, 0,5 mm na widelkach + jakis lekki luz na tulejkach walka do widelek powodowal prace wysprzeglika wieksza o jakies 5 mm co w konsekwencji powodowalo ze tloczek wysprzeglika wyjezdzal z korpusu, niby dzialalo ale jednak nie do konca i niespecjalnie dlugo...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maaaad
post Wed, 08 Jun 2022 - 21:05
Post #13767


Forum Killer
Dołączył: Wed, 26 November 2008





CYTAT(flatron66 @ Wed, 25 May 2022 - 15:31) *
Mocno amatorskie pytanie.

Czy da się jakoś niwelować długi skok pedału hamulca? W aucie mam tak:
-pierwsze kilka mm skoku pedału: kasowanie luzów na pedale, siła praktycznie zero
-kolejne dużo cm: auto nie hamuje, siła wyczuwalna, jednostajna
-kolejne może 2-3cm: auto zaczyna hamować, siła wyraźnie zwiększa się się wraz ze skokiem, aż do zablokowania kół.

Jest tak od kiedy tylko pamiętam (5lat). W tym czasie zregenerowane zaciski wszystkie, wymieniany kilkukrotnie płyn hamulcowy, przewody wymienione na teflon w oplocie, klocki mintex m1155, ostatnio ponownie zregenerowane zaciski tylne (naprawa stojących dźwigienek ręcznego) i przepuszczone przez układ ponad 2L płynu (ate typ 200).

To nie jest zapowietrzony układ, wiem jak to się objawia bo musiałem odpowietrzyć zaciski po regeneracji (zrobione pełne odpowietrzanie 3 razy dla pewności, zgodnie z service manualem). Pedał wrócił do czucia jak sprzed napraw, czyli tak jak był zawsze.

Pompa raczej nie puszcza, mogę się zaprzeć obiema nogami o pedał i tyle ile poczatkowo się wcisnął tyle jest cały czas, nie pogłębia się z czasem.

"Pompowanie" hamulca nic nie zmienia. Pedał nie wpada w podłogę, jest jeszcze dużo miejsca i wpadał jak był zapowietrzony. Pedał nie rusza się przy odpaleniu silnika. Pedał usztywnia się przy pompowaniu na wyłączonym silniku. Po kilku naciśnięciach ten skok jałowy zmniejsza się kilkukrotnie.

Da się to jakoś regulować? Może chociaż podnieść pedał by to wszystko przesunęło się wyżej? Ogólnie nie przeszkadza mi tak strasznie ten skok na pusto ale pedał przy nawet średnim hamowaniu jest poniżej pedału gazu, co przy mojej lekko krzywej nodze uniemożliwia mi robienie międzygazu przy redukcji.

Kilka słów o budowie:
Nissan z roku 89. 4x tarcza, zaciski pływające, jednotłoczkowe, ręczny porusza dźwigienkę w zacisku, nie ma tarczobębnów. Fabrycznie brak absu, fabrycznie brak korektora/regulatora sily hamowania na tył. Pompa z 4 wyjściami, koła w jednej sekcji po skosie, pompa z wbudowanymi zaworami proporcjonalnymi, brak dławików na wyjściach.

A jesteś pewien, że masz oryginalną/dobrze dobraną do zacisków pompę? Większa średnica tłoczyska pompy=krótszy skok, mniejsza-dłuższy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek 1980
post Thu, 09 Jun 2022 - 20:02
Post #13768


Forum Killer
Dołączył: Wed, 16 September 2009





Witam,
CYTAT(flatron66 @ Wed, 08 Jun 2022 - 07:43) *
Cięgno wychodzące z serwa wkręca się w pedał i jest tam jeszcze troche zapasu gwintu. Mogę tym "napiąć" hamulec o ogranicznik pedału? Czy coś się stanie?


miałem zaproponować zrobienie jakiejś regulacji, ale skoro jest, tym lepiej.
Zlikwiduj luzy na mocowaniach, jak koledzy proponuję, a potem ewentualnie kręć. Jednak wcześniej zaznacz sobie i licz ile obrotów wykręcisz-wkręcisz, żeby w razie czego było do czego wrócić. wink.gif
Pozdrawiam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rezor
post Sat, 18 Jun 2022 - 11:56
Post #13769


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





Czy kiepskie przednie półosie mogą powodować przenoszenie się wibracji na całą budę po wrzuceniu D/R?
Zostały mi w samochodzie wkurzające wibracje które są odczuwalne tylko na całkowitym postoju i znikają jak samochód się toczy. Poduszki silnika i skrzyni nowe, wał i półosie tył zregenerowane, napęd ok, reduktor po regeneracji (chociaż nie wykluczam). Zostały mi już tylko dyfry i przednie półosie. Półoś urwałem, był tylko zamiennik z BRV wymieniłem i od tamtej pory czuć te wibracje


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
m119
post Sat, 18 Jun 2022 - 12:06
Post #13770


User
Dołączył: Sun, 11 October 2020





Nie, prędzej poduszki lichej jakości. W starych Mercedesach wsadzenie czegokolwiek innego niż Lemforder - lipa. Inne to kawałek gumy, Lem taki jak powinien - poduszka gumowo-hydrauliczna.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rezor
post Sat, 18 Jun 2022 - 12:20
Post #13771


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





Jak urwałem półoś to zauważyłem właśnie że poduszka też jest wylana wymieniłem później obie z czego wylana (prawa) ori, a lewa anchor. Niby polecana. Silnik stoi sztywno ale może faktycznie ma zbyt sztywno


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Driftman
post Sat, 18 Jun 2022 - 13:23
Post #13772


Forum Homee
Dołączył: Mon, 29 January 2007
Skąd: Z Mercedesów i Hond





Do mercedesa tylko Leamforder albo ASO. Na Delfi trzesie, na każdej innej też. No i warto wymienić wszystkie od razu bo jedna zrywa drugą.

Tak jak pisze M119 reszta świata to jest pełna guma, a powinny być w środku olej albo pneumatyczne.

Wibracje z napędu podczaj jazdy oznaczają słabe przeguby wewnętrzne.


--------------------
Hondy i Mercedesy AirRide modyfikacje seryjnego Airmatica
Diagnozujesz czy zgadujesz ?
Zawodowo -obrabiarki przemysłowe. Z pasji -samochody, elektronika
Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rezor
post Sat, 18 Jun 2022 - 14:33
Post #13773


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





Na rockauto było że hydrauliczna tongue.gif mam Ori i czeka na wymianę. Zobaczę może pomoże. Spokoju mi nie daje że było ok i po urwaniu półosi i założeniu zamiennika tak się stało. Mechanik ręce rozkłada bo wszystko nowe, dużo wibracji ustało (ciekawostka: felgi otwór 72.6, piasta 71.6 ze szpilkami i bez pierścieni tył tłukł jak wściekły przy 90+). Już 1/4 wartości samochodu wywaliłem na te wibracje biggrin.gif wkurza mnie to i tylko mnie biggrin.gif mechanik nic niepokojącego nie widzi, żona tym bardziej laugh.gif


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
soltyk
post Sat, 18 Jun 2022 - 19:07
Post #13774


Super User
Dołączył: Mon, 10 February 2014





Nie. Półoś stoi, więc nie ma nic do rzeczy.

CYTAT(Rezor @ Sat, 18 Jun 2022 - 11:56) *
przenoszenie się wibracji na całą budę po wrzuceniu D/R

Przeca to normalka w każdym automacie. Jak to cię gryzie, walcz z poduchami, tak jak napisali.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flatron66
post Sun, 19 Jun 2022 - 12:02
Post #13775


User
Dołączył: Tue, 26 August 2014





@Flapjck1, Tomek_1980

"Skasowałem" luzy napinając pedał o ogranicznik/czujnik stopu. Za namową kumpla dociągnąłem jeszcze kilka obrotów nakrętką. Chyba jest ok. Serwo zamknięte na nie wciśniętym pedale. Podciśnienie nie schodzi. Byłem zagrzać mocno hamulce i nie kleszczą gdy się zagrzeją. Czyli chyba dobrze. Luzy są tylko na sworzniu pomiędzy pedałem a widelcem wchodzącym w serwo. Jak pojadę do kumpla z tokarką to będę próbował tam rozwiercić otwory i jakieś tulejki wprasować.

@Maaad

Tak, cały układ oprócz przewodów w oplocie jest fabryczny. Będę to zmieniał wszystko na zupełnie inny szpej bo tylne tarczo-piasty kosztują 230 euro sztuka + cło i vat. Wpadną heble z nowszego o gen. Sunny N14 GTI, pompa Maxima J30, serwo Maxima A32
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rezor
post Mon, 20 Jun 2022 - 19:33
Post #13776


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





Ktoś wie gdzie pytać o usługę wykonania i wspawania uchwytów do mocowania amortyzatorów? Najlepiej okolice Gdyni. Nie wiem za bardzo gdzie pytać o takie usługi smile.gif Most mam ściągnięty, tylko się umówić
Coś takiego:
https://www.ebay.com/itm/401218969389?hash=...sid=p5731.m3795


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Mon, 20 Jun 2022 - 19:57
Post #13777


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





w jakim aucie tak z ciekawosci ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rezor
post Mon, 20 Jun 2022 - 20:21
Post #13778


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





Mustang z podpisu. Chce nowe uchwyty w moście ogarnąć bo odwaliłem głupi numer ale nie będę się chwalić smile.gif


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Mon, 20 Jun 2022 - 21:08
Post #13779


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





goscie w terenowkach takie rzeczy robia dosc powszechnie, pytalem o auto bo np w takim kia sorento uchwyty gnija i czasami nie ma tez do czego spawac biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MuMineQ
post Mon, 04 Jul 2022 - 01:11
Post #13780


Frequent User
Dołączył: Fri, 08 April 2005
Skąd: Gorzów Wlkp.





Jeżeli chodzi o stare graty (Honda Civic '90), to lepiej regenerować odbłyśniki w OEM lampach czy kupić zamiennik (Depo), ktoś już przechodził przez to i ma porównanie? Cena podobna. Nowe żarówki nie robią już różnicy...
Go to the top of the page
 
+Quote Post

715 Stron V  « < 687 688 689 690 691 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 16 July 2025 - 17:29