![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#13321
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 February 2014 ![]() |
zatem nie trafiłem, to była rdza, a nie smoła jak u mnie
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#13322
|
|
Super User Dołączył: Thu, 30 June 2011 Skąd: PO ![]() |
Wyglądało jak rdza i faktycznie bo potraktowaniu preparatem "krwawiącym" zeszło wszystko elegancko. Całe auto czerwone
|
|
|
![]()
Post
#13323
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 02 April 2020 ![]() |
5. Nigdy nie sądziłem, że zadam takie pytanie, ale... Śruby od głowicy - wymieniać czy nie ? Na początku byłem twardo zdecydowany na wymianę, bo chyba w większości przypadków jest tak, że taka śruba wyciąga się podczas dokręcania, jednak po przeczytaniu paru tematów na zagranicznych forach trochę zwątpiłem w tym przypadku, bo rzeczywiście nawet serwisówka nie wspomina o takiej wymianie, co zazwyczaj ma miejsce, pomimo, że zaznacza konieczność użycia nowej uszczelki. Na razie jestem zdecydowany na nowe, chyba, że ktoś z doświadczeniem z silnikami Subaru podpowie, że nie ma to sensu. Z śrubami tutaj gównie chodzi o moment odkształcenia sprężystego - co oznacza że nie trzeba dociągać śrub zbyt mocno. Czy przy używanych śrubach trzeba zmieniać: tak i nie. Tak - ponieważ nie wierz czy pozostało na fabrycznym dociągnięciu np. 110NM czy ktoś grzebał i je przeciągnął tzn. z odkształcenia sprężystego przeszedł do plastycznego i nastąpiło zwężenie i pierdolła lub może to zrobić. Nie - jeśli jesteś pierwszym wysłannikiem nieba i pierwszy odkręcasz te śruby czy inne elementy złączne. Aczkolwiek jak przesadzisz jesteś w stanie spowodować sytuację numer jeden. Inna kwestia odkształcenie plastyczne występuję ZAWSZE po odkształceniu sprężystym co oznacza że "przeciągłeś" śrubę ale udało się, bo śruba ma zapas (np. w kołach wystarczyłaby jedna M12, ale...). |
|
|
![]()
Post
#13324
|
|
User Dołączył: Sun, 23 January 2005 Skąd: xxx ![]() |
Czy korzysta ktos z boxow z Norauto? Producentem jest Hapro. Szukam boxu do sporadycznego korzystania, Thule odpada, bo ceny kosmiczne.
-------------------- _https://mubi.pl/id-IL7LZ
|
|
|
![]()
Post
#13325
|
|
Super User Dołączył: Sat, 24 September 2016 Skąd: Kraków ![]() |
Panowie, jakieś opinie o francuskiej firmie GT2i? https://www.gt2i.com/fr/ ? Szukam kierownicy do auta (ulica/trackday) i oczywiście jak to ja - trochę Januszuję
![]() |
|
|
![]()
Post
#13326
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok ![]() |
Mam kaski GT2i dla siebie i pilotki i jestem mega zadowolony z jakości - skorupę dla nich robi Stilo, czyli biedy nie ma
![]() -------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
![]()
Post
#13327
|
|
Super User Dołączył: Sat, 24 September 2016 Skąd: Kraków ![]() |
#Yossarin - ok, już zamówiłem kierownicę tak czy siak. Pracownik sklepu powiedział, że jakościowo są na poziomie RRS, więc powinno być ok. Różnica w cenie była znaczna (200zł do 340zł za RRS/QSP) stąd wybór. Przejrzałem tak z grubsza ich asortyment, to mają raczej stosunkowo tanie rzeczy z dobrą opinią.
|
|
|
![]()
Post
#13328
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 19 August 2009 Skąd: Białystok ![]() |
Moim zdaniem jakościowo dużo lepiej od RRS - wszystko co kupiłem z RRS sie chrzani (wyłacznik prądu się zepsuł, kombinezon po jednym użyciu z dziurą na tyłku, buty się rwą), a kaski z interkomem GT2i póki co działają bez żadnych problemów
![]() -------------------- _http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16 było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra" |
|
|
![]()
Post
#13329
|
|
User Dołączył: Sun, 11 October 2020 ![]() |
Chodzi mi to po głowie od początku mojej przygody z motoryzacją. Często się pisze, że od niskiego poziomu oleju klepią kompensatory luzu zaworowego, czy zacierają się silniki (temat świeży, BMW 550D:
CYTAT Dziury w tłokach od wtryskiwaczy i za mocnych softów. Panewki od rzadkich zmian oleju i jeżdżeniu na niskim stanie. Dbane 50d robi 200-250tys km na ori panewach i wtryskach. Ale co do tego ma niski poziom, skoro smarowanie jest ciśnieniowe, a smok pompy olejowej umieszczony jest w najniższym punkcie miski i teoretycznie, póki ma co zasysać, to ciśnienie powinno być prawidłowe? W swoim samochodzie straciłem kiedyś 4 z 8 litrów oleju w skutek masywnego wycieku i nic się nie stało, ani na chwilę ciśnienie nie spadło na wskaźniku. |
|
|
![]()
Post
#13330
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 February 2014 ![]() |
Przy hamowaniu, albo ostrych zakrętach, smok na chwilę łapie powietrze. Albo pianę. Zsumuj X takich chwil i masz załatwiony silnik.
Masz szansę beszkodowo jechać na za niskim poziomie oleju, jeśli nie będzie on uciekał spod smoka, np. jazda autostradą bez hamowania. Ja też jeden raz, nieświadomie, przejechałem się bez poziomu oleju. (Nie miałem wskaźnika.) Też myślałem, że nic się nie stało. A 2 lata później, przy rewizji silnika, panewki poleciały do śmietnika. |
|
|
![]()
Post
#13331
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 16 October 2010 Skąd: Grudziądz ![]() |
Insignia 2.0 cdti 160 km ok. 6 letnia .
Padł akumulator. Czy wywienia się go normalnie? Poprostu odlaczam i podłączam czy sa jakieś myki? Akumulator nie musi być jakiś specjalny? |
|
|
![]()
Post
#13332
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 13 January 2009 Skąd: Białystok ![]() |
Tak na szybko bez pomiarow. Moge bez obaw zalozyc korbowod do innego silnika mimo sladow widocznych na zdjeciu?
Moglo cos mu sie stac w teorii? Foto panewek nizej. Wal tez dostal ale nie doszlo do obrocenia panewki jedynie jeden zamek pekac zaczal. ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#13333
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 14 April 2013 Skąd: Gdańsk ![]() |
o ile panewki ewidentnie przytarte to korbowód wygląda także jak z obróconą panewką ale jednocześnie zamki całe. no chyba, że panewka od temperatury "skurczyła" się, latała w korbie i stad ślady materiału obcego. Ja w pierwszej kolejności drobnym papierem spróbowałbym dotrzeć do materiału rodzimego korby. Szybki pomiar owalizacji. Jeśli jest git, to nowa panewka, przymiar do wału i jeśli jest git to zostaje. Jeszcze kwestia organoleptycznej oceny korby pod kontem przegrzania i odbarwienia..
|
|
|
![]()
Post
#13334
|
|
Super User Dołączył: Sat, 26 November 2016 Skąd: Poznan ![]() |
Osobiście zregenerował bym den korbowód, usługa kosztuję kilkadziesiąt złotych więc szkoda się zastanawiać
|
|
|
![]()
Post
#13335
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 13 January 2009 Skąd: Białystok ![]() |
Panewka jakby zawinela sie do srodka (zmniejszyla promien) po odkreceniu stopy ale obrotu nie bylo.
Jestem tez w szoku jak panewki glowne oberwaly syfem z korbowych az bruzdy zrobily sie (gorna panewka z rowkiem ktory wydarlo az w dolnej) No nic albo dorwe srednicowke i sprawdze albo puszcze na sztuki. Wał: ![]() |
|
|
![]()
Post
#13336
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 14 August 2011 ![]() |
Pytanie o sprzęgło:
Robię swap silnika do auta 4x4, gdzie oryginalnie był leciwy 2,1TD o mocy 85KM i 165Nm. Teraz wkładam 1,9 TDI AFN , którego delikatnie zczipuję na około 120KM i 270Nm. Oryginalne sprzęgło z tego auta ma tarczę 215, natomiast 1,9TDI wyjęty z Passata ma 228. Waga auta około 1900kg wraz z całym szpejem offroadowym. pyt 1) Czy mogę zostać przy sprzęgle/tarczy 215 bez obaw o jakieś mocno przyspieszone zużycie lub nie sklejanie? Rzecz w tym, że to sprzęgło 215 pasuje mi jak ulał bez rzeźby a gdybym chciał upchnąć 228 to już się grubsza kombinacja szykuje i nie bardzo mi się chce. Dodam, że auto używane do turystyki, żadne rajdy i inne upalania. W terenie jazda na reduktorze, więc sprzęgło zdecydowanie mniej obciążone. A na drodze bez szaleństw - normalna jazda, bo to nie wyścigówka. pyt 2) Może tarczę warto obić kewlarem? Podrzućcie namiary na kogoś kto to dobrze zrobi. |
|
|
![]()
Post
#13337
|
|
User Dołączył: Sun, 23 January 2005 Skąd: xxx ![]() |
Czy miał ktos do czynienia z boxami dachowymi firmy Northline? Warto?
-------------------- _https://mubi.pl/id-IL7LZ
|
|
|
![]()
Post
#13338
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 19 December 2005 Skąd: Płock ![]() |
czysto teoretycznie czy moga wystapic jakies komplikacje w silniku w ukladzie V gdy z kazdej z glowic jest inny opór wydalania spalin ??? przyklad extremalny - z jednej w seryjny uklad wydechowy a z drugiej w kosmos??
![]() -------------------- BMW E64 645i
|
|
|
![]()
Post
#13339
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 February 2012 ![]() |
opel/saab zrobili v6, gdzie turbo było tylko z jednej głowicy, więc się pewnie da
![]() |
|
|
![]()
Post
#13340
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 10 April 2006 Skąd: Krakow ![]() |
Pacjent AUDI A5 (8t)2.0 tfsi quattro S-tronic, moje pierwsze auto z 2sprzeglowka. Czasem przy zmianie z 4 na 5 i 5-6 jest jakies szarpniecie i lekkie uderzenie gdzies z tylu, ciezko dokladnie wyczuc. CO do czestotliwosci to czasem zdarza sie 2-3 razy dziennie, ale pozniej przez 2 tygodnie cisza. Co ciekawe to jest tylko przy zmianie biegow na niskich obrotach (ponizej 2000 rpm), jak idzie ogniem wszystko jest si. Skrzynia sie konczy, czy cos dalej w przeniesieniu napedu (podpora walu)? Moze pomoc update softu?
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 17 July 2025 - 07:09 |