![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#13121
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 16 September 2009 ![]() |
Szukam informacji o odchyłkach od płaszczyzny pracy dla paska i kół 6 pk napędzajacych osprzęt silnika. Mam problem , bo po naprawie alternatora (wymiana komutatora, łożysk i sprzęgiełka) zaczęło drzeć paski . Od października podarło już 3 sztukę, która tym razem wkręciła się w rozrząd. Pasek średnio wytrzymuje ok 3 kkm . Wszystko nowe, paski 2x conti, 3 bosch, sprzęgiełko ori ina, napinacz ina, rolki, koło na wale wymieniane ok. 3 lata temu. Wszystko zaczęło się po naprawie alternatora, auto mam ponad 6 lat i jak je kupiłem też zaraz był robiony komutator i to w tej samej firmie co teraz - do tej pory bez problemów z paskami zrobiłem ok 90kkm. Silnik to renaultowskie 1.9 dci jakby to miało znaczenie ... Udało mi się ustalić najpierw żyłką, że sprzęgiełko na alternatorze wystaje za bardzo. Spychając żyłkę po rowku koła pompy wspomagania żyłka trafiała w wierzchołek na sprzęgiełku. Po porównaniu z regenerowanym i używanym (nie ruszanym od nowości) alternatorem wyszło ok. 0,8mm różnicy, mierzone na kilka sposobów, jako odległość od powierzchni ucha do osi pierwszego rowka, albo szczelina między sprzęgiełkiem a obudową. Jednak nikt nie potrafi odpowiedzieć ile może wynosić odchyłka od płaszczyzny pracy dla takich kół 6 pk. Obdzwoniłem serwisy renault, bosch itd. i nawet rzeczoznawca za bardzo nie wiedział co mi odpowiedzieć i jak się zabrać za sprawdzenie całości. Witam, mi również się wydaje, że fachmany coś popierdzieliły. Ja sobie kiedyś poradziłem z podobną sytuacją w taki sposób: poszedłem do tokarza i kazałem zebrać sprzęgiełko od strony alternatora o taką wartość ile było za dużo. Dziś już nie pamiętam, ile dokładnie. Po tej operacji było wszystko ok. Pozdrawiam. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#13122
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Zalozmy ze zrobie soft w Superbie 2.0 tsi 272km na pb98 na powiedzmy 350/500 ale zaleje pb95 i bede dusil niemiecka autostrada. Sterownik pewnie zareaguje ucinajac boost i zaplon, moze nawet przymknie przepustnice. Moje pytanie brzmi jak bardzo bedzie to odczuwalne ? Moc spadnie jagodnie do poziomu softu na 95 (powiedzmy 300/420) czy interwencja sterownika bedzie wyrazniejsza, a moze przy dluzszej jezdzie odpali czeka ? Będzie cofać zapłon po prostu i stracisz moc na okolice 320-330hp przykładowo. Ten sterownik silnika ma tak, że sporo może cofać, dopiero przegięcie pały powoduje wyświetlenie kontrolki epc i błąd "za duże ciśnienie danego cylindra" jeśli spalanie stukowe zajdzie zbyt daleko. -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#13123
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 31 March 2005 Skąd: Piotrków Trybunalski ![]() |
Witam, mi również się wydaje, że fachmany coś popierdzieliły. Ja sobie kiedyś poradziłem z podobną sytuacją w taki sposób: poszedłem do tokarza i kazałem zebrać sprzęgiełko od strony alternatora o taką wartość ile było za dużo. Dziś już nie pamiętam, ile dokładnie. Po tej operacji było wszystko ok. Pozdrawiam. A z ciekawości jaką metodą zmierzyłeś tą wartość odchyłki sprzęgiełka ?? Porównywałem między sobą sprzęgiełka i różnica między nimi była w granicach 0,15 , czyli taka typowa warsztatowa dokładność Jakby ktoś miał dobry kontakt do boscha i pasków wieloklinowych to będę wdzięczny za info -------------------- Usunięto kontrowersyjne treści. Profil pod obserwacją.
|
|
|
![]()
Post
#13124
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 16 September 2009 ![]() |
Witam, u mnie to akurat było w alfie 156 i to był widoczna różnica.
Pomiaru dokonywałem suwmiarką. Pozdrawiam. |
|
|
![]()
Post
#13125
|
|
User Dołączył: Sat, 26 February 2011 ![]() |
Czy te 2 oleje mozna mieszac (uzywac wymiennie na dolewki) ze soba w silniku: Motul 8100 x-clean EFE 5w/30 i Motul 8100 x-clean FE 5w/30 ? Wczym tkwi miedzy nimi rożnica EFE vs FE ?
|
|
|
![]()
Post
#13126
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 23 March 2013 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#13127
|
|
User Dołączył: Sat, 26 February 2011 ![]() |
Ok, tez słyszałem ze efe został "wzbogacony" o jakieś dodatki, dlatego podobno, powtarzam, podobno do fe mozna dolać efe, ale na odwrót niekoniecznie.. Uslyszane w sklepie. Mozesz sie do tego odnieść?
|
|
|
![]()
Post
#13128
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 23 March 2013 ![]() |
Nie odpowiem na to, po prostu dostaliśmy informacje ze wycofują FE i zastępuje go EFE. Poprostu nie przepadam za motulem i nie zawracam nim sobie specjalnie głowy.
|
|
|
![]()
Post
#13129
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 17 December 2009 Skąd: Kruszwica ![]() |
po naprawie alternatora (wymiana komutatora, łożysk i sprzęgiełka) zaczęło drzeć paski . Od października podarło już 3 sztukę, ... Silnik to renaultowskie 1.9 dci jakby to miało znaczenie ... Ty naprawdę myślisz że po 10 m-cach coś zareklamujesz? Napraw to cudo jak trzeba w oparciu o używany altek i przestań zawracać ludziom głowy jakimiś wydumanymi pomysłami, pomiarami itp. -------------------- Życie jest rumakiem który nie znosi tchórzliwego jeźdźca.
B6 1.8T@GT28RS>B9 2.0T Allroad Punto Evo 1.4T |
|
|
![]()
Post
#13130
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 31 March 2005 Skąd: Piotrków Trybunalski ![]() |
Mam info od boscha, że pasek wieloklinowy nie ma przewidzianej żadnej odchyłki dla osi kół pasowych. Trochę nei chce mi sie w to wierzyć, bo przecież silnik wykonany jest z jakąś dokładnością i ustawienie kół w jednej osi to wypadkowa tej dokładności.
Wie ktoś z jaką dokładnością wykonuje się silnik ?? Czy to jest 0.01 , 0,02 czy 0,05 ?? Szukam tez kogoś kto ma taki laser do sprawdzania osiowości i zbieżności kół pasowych https://www.youtube.com/watch?v=LQ2yDBpT0-8 https://www.youtube.com/watch?v=xq6CUaH9rhc https://www.youtube.com/watch?v=nQ-dQrj56v4 -------------------- Usunięto kontrowersyjne treści. Profil pod obserwacją.
|
|
|
![]()
Post
#13131
|
|
Super User Dołączył: Thu, 27 February 2014 ![]() |
Ty naprawdę myślisz że po 10 m-cach coś zareklamujesz? Napraw to cudo jak trzeba w oparciu o używany altek i przestań zawracać ludziom głowy jakimiś wydumanymi pomysłami, pomiarami itp. Biorą za coś pieniądze, biorą i odpowiedzialność, nie można tak podchodzić bo na rynku mamy to co mamy. Od lat dla siebie nie kupuję nic regenerowanego, żadnych wtrysków (myte tylko w myjce ultradźwiękowej), żadnych turbin (wymieniony chiński zestaw naprawczy za 5 dych) itd. Nie znam żadnej firmy, która podchodzi do regeneracji profesjonalnie, wszyscy chcą tylko zarabiać, z zamiennikami robi się podobnie, jakość leci na pysk na tyle że strach to zakładać. |
|
|
![]()
Post
#13132
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
Wszyscy chcą świadczyć uslugi a niewielu zna jakie powinny być faktyczne zakresy tych usług.
Bardzo czesto własnie jest to 'wymieniarstwo' zupełnie bez jakiegoklwiek pomiaru czy weryfikacji wymiarowej. Bo przecież "to zestaw do tego modelu więc pasować", a na to że każdy element ma jakieś tolerancje machają ręką. -------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]()
Post
#13133
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 31 March 2005 Skąd: Piotrków Trybunalski ![]() |
Ty naprawdę myślisz że po 10 m-cach coś zareklamujesz? Napraw to cudo jak trzeba w oparciu o używany altek i przestań zawracać ludziom głowy jakimiś wydumanymi pomysłami, pomiarami itp. Ostatnio zareklamowałem po półtora roku pompę wspomagania za 750zł i mimo koronawirusa, straszenia przez hurtownie, która ta pompę mi sprzedała, że jeszcze nigdy im się nie udało tego zareklamować, to producent rozpatrzył pozytywnie reklamację i zwrócił mi pieniądze. Jako konsument mam prawo do reklamacji, bo uczciwie zapłaciłem za usługę , a jak firma nie potrafi wykonywać rzetelnie swojej pracy to nie ma co ich żałować ... -------------------- Usunięto kontrowersyjne treści. Profil pod obserwacją.
|
|
|
![]()
Post
#13134
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 08 February 2016 Skąd: Piła ![]() |
Nowy produkt to jednak trochę inna bajka. On jest nowy i ma działać.
|
|
|
![]()
Post
#13135
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 31 March 2005 Skąd: Piotrków Trybunalski ![]() |
Nowy produkt to jednak trochę inna bajka. On jest nowy i ma działać. Wspomniana pompa to część regererowana w fabryce , a nie nowa, bo nówka ponad 1000zł kosztowała. Aktualnie mam regenerowaną i jeździ bez problemów - wystarczy, że firma trzyma się norm i wszystko można zregenerować ... Nowe auta przeciez mają sporo wad ukrytych i dopiero w trakcie użytkowania wychodzą kwiatki i akcje serwisowe -------------------- Usunięto kontrowersyjne treści. Profil pod obserwacją.
|
|
|
![]()
Post
#13136
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 February 2014 ![]() |
Biorą za coś pieniądze, biorą i odpowiedzialność, nie można tak podchodzić bo na rynku mamy to co mamy. Od lat dla siebie nie kupuję nic regenerowanego, żadnych wtrysków (myte tylko w myjce ultradźwiękowej), żadnych turbin (wymieniony chiński zestaw naprawczy za 5 dych) itd. Nie znam żadnej firmy, która podchodzi do regeneracji profesjonalnie, wszyscy chcą tylko zarabiać, z zamiennikami robi się podobnie, jakość leci na pysk na tyle że strach to zakładać. A właśnie że są ludzie, którzy potrafią super zregenerować alternator. Mam 2 alternatory zrobione przez jednego człowieka. Oba auta pałowane często do odciny + długie przeloty v-max i nic nie dzieje się. Tylko że to jest człowiek, który zna się na rzeczy, sumiennie podchodzi do sprawy i używa markowych części. Zrobił mi też 2 rozruszniki i oba chodzą jak nowe. Niestety, robota u tego człowieka trochę kosztuje. Ponieważ mój dupowóz w zasadzie nie widuje odciny, chciałem zaoszczędzić, i alternator z niego zaniosłem do tańszego miszcza. I to był błąd i pluję sobie w brodę. W końcu i tak dałem go do pierwszego speca. Ale co straciłem czasu na cztery demontaże/mont. w zimie i nerwów na głupią dyskusję, to nic już mi nie wróci. Kamil nie trać czasu na dochodzenie i pomiary, tylko zanieś alternator do sprawdzonego specjalisty. |
|
|
![]()
Post
#13137
|
|
Super User Dołączył: Thu, 27 February 2014 ![]() |
Też miałem dobrego fachowca od alternatorów, nie był drogi ale zawsze był problem z długimi terminami. Starszy Pan, któremu wstyd byłoby komuś dać jakiś badziew, niestety nie żyje już z 10 lat.
Już to kiedyś pisałem, pracowałem kiedyś w dużym serwisie, firm zajmujących się regeneracją przerobiliśmy pewnie większość, odsetek reklamacji był wszędzie zbyt duży i zrezygnowaliśmy, tylko części nowe. Co absolutnie nie oznacza że każda regeneracja jest do dupy, zależy co się uszkodziło itd. ot statystycznie to zbyt duże ryzyko. Zresztą tak jak piszesz 4 demontaże na jedno auto, a niech tak co 5 klient przyjedzie z reklamacją... tylko zanieś alternator do sprawdzonego specjalisty. Jak dla siebie to kup możliwie najmłodszą używkę i tyle. Często jest tak że producenci klepią tą samą konstrukcyjnie część przez kilkanaście lat i do 15 latka da się dokupić altka z rocznego rozbitka niemal bez przebiegu. |
|
|
![]()
Post
#13138
|
|
User Dołączył: Fri, 09 March 2007 ![]() |
Jak to jest teraz ze zmianą pojemności silnika? Da radę zalegalizować? Wrzucany będzie większy silnik, który seryjnie występował w tej budzie. Wszystko na oryginalnych mocowaniach etc.
|
|
|
![]()
Post
#13139
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 12 November 2016 Skąd: Stolica ![]() |
Rachunek za usługę z warsztatu, badanie techniczne pod kątem zmian konstrukcyjnych i do wydziału
-------------------- Sleeper R30T 744KM 789Nm
0-100 2.99 100-200 5.8 ET 10.539 |
|
|
![]()
Post
#13140
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 13 June 2010 ![]() |
rachunek nie jest potrzebny. przynajmniej nie był w grudniu 2019 i w 2013.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 12 July 2025 - 12:16 |