Shoutbox 0 nowych PW 


715 Stron V  « < 52 53 54 55 56 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Motoryzacyjne pytania i odpowiedzi...
lagadula
post Fri, 07 May 2010 - 19:05
Post #1061


Forum Homee
Dołączył: Fri, 11 May 2007
Skąd: Poznań





Na SKP nie ustawią zasięgu świateł, bo niby jak ?


--------------------
5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 07 May 2010 - 19:05
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Tommo
post Fri, 07 May 2010 - 20:19
Post #1062


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





ustawią,jest do tego odpowiedni przyrząd


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Warpi
post Fri, 07 May 2010 - 20:26
Post #1063


Super User
Dołączył: Mon, 17 May 2004
Skąd: LBI





CYTAT(lagadula @ Fri, 07 May 2010 - 19:05) *
Na SKP nie ustawią zasięgu świateł, bo niby jak ?

ustawią wiązkę światła na odpowiednia wysokość, a jak będzie odpowiednia wysokość to i zasięg będzie dobry chyba ze lampy masz jakieś trefne to wtedy regeneracja odbłyśników lub wymiana żarówek albo całych lamp.


--------------------
CCWA i ARX
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lagadula
post Fri, 07 May 2010 - 20:31
Post #1064


Forum Homee
Dołączył: Fri, 11 May 2007
Skąd: Poznań





CYTAT
W aucie mojej siostry, po koniecznej wymianie reflektora, dwukrotna wizyta w różnych SKP nie dała efektu - zasięg świateł mijania był wyraźnie za mały. Jazda, szczególnie poza miastem, ze względów bezpieczeństwa była wolniejsza. Dopiero serwis Opla (Hornet we Wrocławiu) ustawił reflektory prawidłowo, z wykorzystaniem przyrządu. SKP powinny mieć wyposażenie do ustawiania świateł. O ekranie - szczególnie takim, na którym są zaznaczone standardowe położenia środków reflektorów - sugeruję zapomnieć, gdyż przy dużej różnorodności modeli samochodów, o różnej wysokości zamocowania reflektorów, regulacja z wykorzystaniem tych znaków jest „zgrubna". Mam też wątpliwość, czy niektórymi urządzeniami do regulacji świateł można tę czynność wykonać prawidłowo i dokładnie.


Link do artykułu

I w pełni się z tym zgadzam. W E46 miałem stłuczkę i po zamontowaniu nowych reflektorów nie byli wstanie, znajomi na SKP ustawić odpowiedniego zasięgu. Bo niby jak ? Mając regulowany na wyskość przyrząd nie wiemy czy lampa świeci poziomo, do góry, czy na dół. Mamy tylko kształt wiązki. Musi być ściana z planszą i dane do każdego auta. Po kilku próbach sam sobie ustawiłem idealnie. Ale naszperałem się w sieci kształtu wiązki. Tutaj też sam muszę, chyba że dam do ASO.


Edit:



e - wymiar w cm, o który musi być odchylona granica "jasno-ciemno" w odległości 10m od samochodu (12cm dla samochodów osobowych
H - wysokość w cm środka reflektora nad podłożem
h - wysokość w cm linii podziału powierzchni kontrolnej nad podłożem


--------------------
5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P
Go to the top of the page
 
+Quote Post
IZO
post Fri, 07 May 2010 - 21:35
Post #1065


Rookie
Dołączył: Wed, 16 April 2008





Nie wiem jak u Cienie The.wolf jest ale w motocyklowych gaznikach jest jedna śruba do regulacji afr i druga od wolnych
jałowe to wiadomo na słuch się reguluje a jesli chodzi o afr to producent zawsze podaje o ile obrotów wykrecic od maksymalnego wkrecenia
W przypadku kilku gazników jeszcze przeprowadza sie synchornizacje za pomoca wakuometrów, niestety nie jestem pewien czy w samochodowych gaznikach jest tak samo bo w aucie takich rzeczy nierobiłem

Jeśli chodzi o czyszczenie to benzynka i sprezone powietrze

edit: moze tez być opcja ze skład mieszanki reguluje się poziomem paliwa w komorze pływakowej i raczej tak bedzie u ciebie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dark Side
post Fri, 07 May 2010 - 21:42
Post #1066


User
Dołączył: Thu, 06 January 2005
Skąd: DW





CYTAT(lagadula @ Fri, 07 May 2010 - 18:22) *
Jaki jest, pi razy drzwi zasięg świateł mijania, np. w A4 B6 ? Chodzi o plamę światła na ziemi, bez prawej, asymetrycznej strony ? Zmieniałem dzisiaj żarówki, i ustawiłem porządnie lampy do zderzaka. Teraz reguluję zasięg świateł mijania. Mam halę garażową podziemną, więc mam idealne warunki. W tej chwili na odlegość 21 kroków mam dokładnie koniec plamy światła, w narozniku podłoga - ściana. Czy to w miarę ok ? Może ktoś ma jakis link do zdjęć jak "plama" powinna wyglądać ?



Wg. przepisów światła mijania powinny świecić na odległość przynajmniej 40m, a nowoczesne reflektory na pewno świecą dalej. Przyjmując, że 1 krok to 1 metr to i tak chyba trochę za nisko świecą.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Feluke
post Fri, 07 May 2010 - 23:39
Post #1067


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





lagadula - czy sciana czy urzadzenie tak samo ustawiasz. Masz np. 1,2% to jak ustawisz sprzet pomiarowy w odleglosci 1m od reflektora to bedziesz miec linie swiatlocienia 1,2cm ponizej lini horyzontalnej. Sciana to poprostu idiotoodporna wersja urzadzenia do ustawiania wysokosci swiatel. Jezeli ustawisz w odpowiedniej odleglosci urzadzenie i na odpowiedniej wysokosci to perfekcyjnie ustawisz wysokosc swiatel. Trzeba tylko wiedziec jak sie nim poslugiwac. tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
the.wolf
post Sat, 08 May 2010 - 01:33
Post #1068


EJ205 USER
Dołączył: Sat, 21 June 2003
Skąd: WuWuA-WaWeR





CYTAT(IZO @ Fri, 07 May 2010 - 21:35) *
edit: moze tez być opcja ze skład mieszanki reguluje się poziomem paliwa w komorze pływakowej i raczej tak bedzie u ciebie



nic nie kumam tongue.gif


bede musial obczaic, moze wiecej jakis srubek jest do pokrecenia smile.gif


--------------------
W205 OM654 Daily
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Sat, 08 May 2010 - 08:29
Post #1069


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





CYTAT(lagadula @ Fri, 07 May 2010 - 20:31) *
Link do artykułu

I w pełni się z tym zgadzam. W E46 miałem stłuczkę i po zamontowaniu nowych reflektorów nie byli wstanie, znajomi na SKP ustawić odpowiedniego zasięgu. Bo niby jak ? Mając regulowany na wyskość przyrząd nie wiemy czy lampa świeci poziomo, do góry, czy na dół. Mamy tylko kształt wiązki. Musi być ściana z planszą i dane do każdego auta. Po kilku próbach sam sobie ustawiłem idealnie. Ale naszperałem się w sieci kształtu wiązki. Tutaj też sam muszę, chyba że dam do ASO.


Edit:



e - wymiar w cm, o który musi być odchylona granica "jasno-ciemno" w odległości 10m od samochodu (12cm dla samochodów osobowych
H - wysokość w cm środka reflektora nad podłożem
h - wysokość w cm linii podziału powierzchni kontrolnej nad podłożem


gdzies pod maska powinna byc naklejka na jakiej wysokosci jest lampa, ustawia sie soczewe wg wytycznych i ustawia sie wg tego lampy - wtedy beda swiecic jak nalezy
gorzej jak lampy dzwonione zamienniki albo zarowki trefne smile.gif

dobry diagnosta uniesie na odpowiednia wysokosc bez naklejki a zly nie bedzie nawet tego wiedzial tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lagadula
post Sat, 08 May 2010 - 09:17
Post #1070


Forum Homee
Dołączył: Fri, 11 May 2007
Skąd: Poznań





Ja mam lampy od Nysy i żarówki z Biedronki, bo auto miało wspawaną "ćwiare z dachem" więc pewnie nie ustawie.....


--------------------
5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P
Go to the top of the page
 
+Quote Post
IZO
post Sat, 08 May 2010 - 12:10
Post #1071


Rookie
Dołączył: Wed, 16 April 2008





Poziom paliwa w komorze plywakowej reguluje się albo na iglicy albo podgina się taka blaszke
i sprawdz jeszcze wszystkie podcisnienia bo moze ktoreś nie jest szczelne i przez to zle dziala
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MuMineQ
post Sat, 08 May 2010 - 18:39
Post #1072


Frequent User
Dołączył: Fri, 08 April 2005
Skąd: Gorzów Wlkp.





CYTAT(the.wolf @ Fri, 07 May 2010 - 17:58) *
a jakies plyny ktore dolewa sie do paliwa zeby przeczyscic gaznik? Silnik przez wiele lat nie widzial benzyny i chodzil na LPG z butli...


Mój keihin bardzo lubił carbu cleanera od motula.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Taffarel
post Sun, 09 May 2010 - 02:38
Post #1073


Forum Homee
Dołączył: Wed, 18 May 2005
Skąd: znienacka





CYTAT(lagadula @ Sat, 08 May 2010 - 09:17) *
Ja mam lampy od Nysy i żarówki z Biedronki, bo auto miało wspawaną "ćwiare z dachem" więc pewnie nie ustawie.....


nic sie nie przejmuj, da sie z tym zyc wink.gif

a tak powaznie, to powiem Ci jak ja ustawiałem światła w nowonabytych uzywanych / odebranych od blacharza autach : wyjezdzałem W NOCY na drogę i ustawiałem tak, żeby MI odpowiadały cool.gif
Bez xenonów auta mają el.reg.świateł (3 stopniową), więc ustawiałem w położeniu 2 dzieki czemu w razie potrzeby (np.mgła) mogłem je sobie podnieść/opuścić.


--------------------
BMW 135i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Skiba
post Sun, 09 May 2010 - 13:04
Post #1074


Forum Killer
Dołączył: Wed, 14 July 2004
Skąd: Rz





CYTAT(lagadula @ Fri, 07 May 2010 - 21:31) *
Link do artykułu

I w pełni się z tym zgadzam. W E46 miałem stłuczkę i po zamontowaniu nowych reflektorów nie byli wstanie, znajomi na SKP ustawić odpowiedniego zasięgu. Bo niby jak ? Mając regulowany na wyskość przyrząd nie wiemy czy lampa świeci poziomo, do góry, czy na dół. Mamy tylko kształt wiązki. Musi być ściana z planszą i dane do każdego auta. Po kilku próbach sam sobie ustawiłem idealnie. Ale naszperałem się w sieci kształtu wiązki. Tutaj też sam muszę, chyba że dam do ASO.

[...]


"Kierunek strumieni swietlnych świateł głównych pojazdu sprawdza się poprzez określenie plamy świetlnej każdego światła na ekranie kontrolnym, ustawionym w odległości 25m od reflektorów badanego pojazdu. Ponieważ w praktyce są znaczne trudności z realizacją tego rozwiązania, skonstruowano urzadzenie działające na zasanie skupienia wiązki światla reflektora przez soczewke skupiającą. W ognisku soczewki ustawiono ekran pomiarowy o wymiarach proporcjonalnych do stopnia skupienia soczewki. [...] "


M.Dziubiński J. Ocioszyński S.Walusiak - Elektrotechnika i Elektronika Samochodowa.


--------------------
Quality means doing it right when no one is looking.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_Keler_*
post Sun, 09 May 2010 - 18:36
Post #1075









the. wolf;
W gaźnikach jest coś takiego jak pompka przyśpieszacza. Przy nagłym otwarciu przepustnicy wstrzykuje ona do gardzieli określoną dawkę paliwa. Jeśli silnik gaśnie to imo dawka jest zbyt mała lub, co bardziej prawdopodobne, pompka nie działa.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jaqo
post Mon, 10 May 2010 - 03:42
Post #1076


Forum Killer
Dołączył: Sat, 14 August 2004
Skąd: Łomianki





QUOTE (Keler @ Sun, 09 May 2010 - 19:36) *
the. wolf;
W gaźnikach jest coś takiego jak pompka przyśpieszacza. Przy nagłym otwarciu przepustnicy wstrzykuje ona do gardzieli określoną dawkę paliwa. Jeśli silnik gaśnie to imo dawka jest zbyt mała lub, co bardziej prawdopodobne, pompka nie działa.

nie, przy dobrej regulacji samochod nie bedzie gasl bez pompki (sa gazniki ktore jej nie maja np maluch). Bedzie po prostu wolniej sie wkrecal pewnie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Mon, 10 May 2010 - 13:21
Post #1077


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





Takie trochę OT z mojej strony.. Dlaczego nikt nie robi aut u Grabowskiego ? Przeczytałem właśnie, że "profesjonalnie zmodyfikowany układ napędowy oparty o seryjną jednostkę D14A8 (90KM).Seryjny silnik zmodyfikowano w stajni Grabowski przy współpracy ASO HONDA , dobudowano TURBO, zmodyfikowano układy dolotowy i układ zasilania, dobudowano intercooler, odprężono głowicę, usprawniono układ smarowania i chłodzenia silnika. Wszelkich modyfikacji dokonano przy udziale doświadczonych i wysoko wykwalifikowanych specjalistów z wykorzystaniem nowinek technicznych i wysokiej klasy narzędzi i materiałów." Jak tak to reszta tunerów się chowa... biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Feluke
post Mon, 10 May 2010 - 19:02
Post #1078


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





CYTAT(siewcu @ Mon, 10 May 2010 - 13:21) *
Takie trochę OT z mojej strony.. Dlaczego nikt nie robi aut u Grabowskiego ? Przeczytałem właśnie, że "profesjonalnie zmodyfikowany układ napędowy oparty o seryjną jednostkę D14A8 (90KM).Seryjny silnik zmodyfikowano w stajni Grabowski przy współpracy ASO HONDA , dobudowano TURBO, zmodyfikowano układy dolotowy i układ zasilania, dobudowano intercooler, odprężono głowicę, usprawniono układ smarowania i chłodzenia silnika. Wszelkich modyfikacji dokonano przy udziale doświadczonych i wysoko wykwalifikowanych specjalistów z wykorzystaniem nowinek technicznych i wysokiej klasy narzędzi i materiałów." Jak tak to reszta tunerów się chowa... biggrin.gif

Niektore te nowinki byly az za nowe i moze za pareset lat sie przyjma. Tak jak z magnetyzerami, nasze male rozumki nie sa jeszcze w stanie pojac tego ze to jest tak zaawansowane ze powinno sie to wprowadzic dopiero za 100lat a my juz teraz mozemy tego uzywac.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flander
post Mon, 10 May 2010 - 20:28
Post #1079


Frequent User
Dołączył: Mon, 06 July 2009
Skąd: Ostrowiec Św.





A ja mam takie pytanie, czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć przystępnym językiem o co chodzi z procedurą startu, jak to działa i co to daje ? Szukałem poprzez szukajkę i znalazłem pięć czy sześć tematów, ale konkretnej odpowiedzi na to co mnie interesuje nie znalazłem sad.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gotti_
post Tue, 11 May 2010 - 09:43
Post #1080


Super User
Dołączył: Sat, 14 August 2004
Skąd: CH / PL





Dlaczego zacisk raz jest z jednej, raz z drugiej strony tarczy?


--------------------
996 tt / M. Gransport
Go to the top of the page
 
+Quote Post

715 Stron V  « < 52 53 54 55 56 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 27 June 2025 - 22:09