![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1061
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 11 May 2007 Skąd: Poznań ![]() |
Na SKP nie ustawią zasięgu świateł, bo niby jak ?
-------------------- 5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1062
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
ustawią,jest do tego odpowiedni przyrząd
-------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#1063
|
|
Super User Dołączył: Mon, 17 May 2004 Skąd: LBI ![]() |
Na SKP nie ustawią zasięgu świateł, bo niby jak ? ustawią wiązkę światła na odpowiednia wysokość, a jak będzie odpowiednia wysokość to i zasięg będzie dobry chyba ze lampy masz jakieś trefne to wtedy regeneracja odbłyśników lub wymiana żarówek albo całych lamp. -------------------- CCWA i ARX
|
|
|
![]()
Post
#1064
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 11 May 2007 Skąd: Poznań ![]() |
CYTAT W aucie mojej siostry, po koniecznej wymianie reflektora, dwukrotna wizyta w różnych SKP nie dała efektu - zasięg świateł mijania był wyraźnie za mały. Jazda, szczególnie poza miastem, ze względów bezpieczeństwa była wolniejsza. Dopiero serwis Opla (Hornet we Wrocławiu) ustawił reflektory prawidłowo, z wykorzystaniem przyrządu. SKP powinny mieć wyposażenie do ustawiania świateł. O ekranie - szczególnie takim, na którym są zaznaczone standardowe położenia środków reflektorów - sugeruję zapomnieć, gdyż przy dużej różnorodności modeli samochodów, o różnej wysokości zamocowania reflektorów, regulacja z wykorzystaniem tych znaków jest „zgrubna". Mam też wątpliwość, czy niektórymi urządzeniami do regulacji świateł można tę czynność wykonać prawidłowo i dokładnie. Link do artykułu I w pełni się z tym zgadzam. W E46 miałem stłuczkę i po zamontowaniu nowych reflektorów nie byli wstanie, znajomi na SKP ustawić odpowiedniego zasięgu. Bo niby jak ? Mając regulowany na wyskość przyrząd nie wiemy czy lampa świeci poziomo, do góry, czy na dół. Mamy tylko kształt wiązki. Musi być ściana z planszą i dane do każdego auta. Po kilku próbach sam sobie ustawiłem idealnie. Ale naszperałem się w sieci kształtu wiązki. Tutaj też sam muszę, chyba że dam do ASO. Edit: ![]() e - wymiar w cm, o który musi być odchylona granica "jasno-ciemno" w odległości 10m od samochodu (12cm dla samochodów osobowych H - wysokość w cm środka reflektora nad podłożem h - wysokość w cm linii podziału powierzchni kontrolnej nad podłożem -------------------- 5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P |
|
|
![]()
Post
#1065
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 16 April 2008 ![]() |
Nie wiem jak u Cienie The.wolf jest ale w motocyklowych gaznikach jest jedna śruba do regulacji afr i druga od wolnych
jałowe to wiadomo na słuch się reguluje a jesli chodzi o afr to producent zawsze podaje o ile obrotów wykrecic od maksymalnego wkrecenia W przypadku kilku gazników jeszcze przeprowadza sie synchornizacje za pomoca wakuometrów, niestety nie jestem pewien czy w samochodowych gaznikach jest tak samo bo w aucie takich rzeczy nierobiłem Jeśli chodzi o czyszczenie to benzynka i sprezone powietrze edit: moze tez być opcja ze skład mieszanki reguluje się poziomem paliwa w komorze pływakowej i raczej tak bedzie u ciebie |
|
|
![]()
Post
#1066
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 06 January 2005 Skąd: DW ![]() |
Jaki jest, pi razy drzwi zasięg świateł mijania, np. w A4 B6 ? Chodzi o plamę światła na ziemi, bez prawej, asymetrycznej strony ? Zmieniałem dzisiaj żarówki, i ustawiłem porządnie lampy do zderzaka. Teraz reguluję zasięg świateł mijania. Mam halę garażową podziemną, więc mam idealne warunki. W tej chwili na odlegość 21 kroków mam dokładnie koniec plamy światła, w narozniku podłoga - ściana. Czy to w miarę ok ? Może ktoś ma jakis link do zdjęć jak "plama" powinna wyglądać ? Wg. przepisów światła mijania powinny świecić na odległość przynajmniej 40m, a nowoczesne reflektory na pewno świecą dalej. Przyjmując, że 1 krok to 1 metr to i tak chyba trochę za nisko świecą. |
|
|
![]()
Post
#1067
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 03 January 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
lagadula - czy sciana czy urzadzenie tak samo ustawiasz. Masz np. 1,2% to jak ustawisz sprzet pomiarowy w odleglosci 1m od reflektora to bedziesz miec linie swiatlocienia 1,2cm ponizej lini horyzontalnej. Sciana to poprostu idiotoodporna wersja urzadzenia do ustawiania wysokosci swiatel. Jezeli ustawisz w odpowiedniej odleglosci urzadzenie i na odpowiedniej wysokosci to perfekcyjnie ustawisz wysokosc swiatel. Trzeba tylko wiedziec jak sie nim poslugiwac.
![]() |
|
|
![]()
Post
#1068
|
|
![]() EJ205 USER Dołączył: Sat, 21 June 2003 Skąd: WuWuA-WaWeR ![]() |
edit: moze tez być opcja ze skład mieszanki reguluje się poziomem paliwa w komorze pływakowej i raczej tak bedzie u ciebie nic nie kumam ![]() bede musial obczaic, moze wiecej jakis srubek jest do pokrecenia ![]() -------------------- W205 OM654 Daily
|
|
|
![]()
Post
#1069
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
Link do artykułu I w pełni się z tym zgadzam. W E46 miałem stłuczkę i po zamontowaniu nowych reflektorów nie byli wstanie, znajomi na SKP ustawić odpowiedniego zasięgu. Bo niby jak ? Mając regulowany na wyskość przyrząd nie wiemy czy lampa świeci poziomo, do góry, czy na dół. Mamy tylko kształt wiązki. Musi być ściana z planszą i dane do każdego auta. Po kilku próbach sam sobie ustawiłem idealnie. Ale naszperałem się w sieci kształtu wiązki. Tutaj też sam muszę, chyba że dam do ASO. Edit: ![]() e - wymiar w cm, o który musi być odchylona granica "jasno-ciemno" w odległości 10m od samochodu (12cm dla samochodów osobowych H - wysokość w cm środka reflektora nad podłożem h - wysokość w cm linii podziału powierzchni kontrolnej nad podłożem gdzies pod maska powinna byc naklejka na jakiej wysokosci jest lampa, ustawia sie soczewe wg wytycznych i ustawia sie wg tego lampy - wtedy beda swiecic jak nalezy gorzej jak lampy dzwonione zamienniki albo zarowki trefne ![]() dobry diagnosta uniesie na odpowiednia wysokosc bez naklejki a zly nie bedzie nawet tego wiedzial ![]() |
|
|
![]()
Post
#1070
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 11 May 2007 Skąd: Poznań ![]() |
Ja mam lampy od Nysy i żarówki z Biedronki, bo auto miało wspawaną "ćwiare z dachem" więc pewnie nie ustawie.....
-------------------- 5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P |
|
|
![]()
Post
#1071
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 16 April 2008 ![]() |
Poziom paliwa w komorze plywakowej reguluje się albo na iglicy albo podgina się taka blaszke
i sprawdz jeszcze wszystkie podcisnienia bo moze ktoreś nie jest szczelne i przez to zle dziala |
|
|
![]()
Post
#1072
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 08 April 2005 Skąd: Gorzów Wlkp. ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1073
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 18 May 2005 Skąd: znienacka ![]() |
Ja mam lampy od Nysy i żarówki z Biedronki, bo auto miało wspawaną "ćwiare z dachem" więc pewnie nie ustawie..... nic sie nie przejmuj, da sie z tym zyc ![]() a tak powaznie, to powiem Ci jak ja ustawiałem światła w nowonabytych uzywanych / odebranych od blacharza autach : wyjezdzałem W NOCY na drogę i ustawiałem tak, żeby MI odpowiadały ![]() Bez xenonów auta mają el.reg.świateł (3 stopniową), więc ustawiałem w położeniu 2 dzieki czemu w razie potrzeby (np.mgła) mogłem je sobie podnieść/opuścić. -------------------- BMW 135i
|
|
|
![]()
Post
#1074
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
Link do artykułu I w pełni się z tym zgadzam. W E46 miałem stłuczkę i po zamontowaniu nowych reflektorów nie byli wstanie, znajomi na SKP ustawić odpowiedniego zasięgu. Bo niby jak ? Mając regulowany na wyskość przyrząd nie wiemy czy lampa świeci poziomo, do góry, czy na dół. Mamy tylko kształt wiązki. Musi być ściana z planszą i dane do każdego auta. Po kilku próbach sam sobie ustawiłem idealnie. Ale naszperałem się w sieci kształtu wiązki. Tutaj też sam muszę, chyba że dam do ASO. [...] "Kierunek strumieni swietlnych świateł głównych pojazdu sprawdza się poprzez określenie plamy świetlnej każdego światła na ekranie kontrolnym, ustawionym w odległości 25m od reflektorów badanego pojazdu. Ponieważ w praktyce są znaczne trudności z realizacją tego rozwiązania, skonstruowano urzadzenie działające na zasanie skupienia wiązki światla reflektora przez soczewke skupiającą. W ognisku soczewki ustawiono ekran pomiarowy o wymiarach proporcjonalnych do stopnia skupienia soczewki. [...] " ![]() M.Dziubiński J. Ocioszyński S.Walusiak - Elektrotechnika i Elektronika Samochodowa. -------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
gość_Keler_* |
![]()
Post
#1075
|
![]() |
the. wolf;
W gaźnikach jest coś takiego jak pompka przyśpieszacza. Przy nagłym otwarciu przepustnicy wstrzykuje ona do gardzieli określoną dawkę paliwa. Jeśli silnik gaśnie to imo dawka jest zbyt mała lub, co bardziej prawdopodobne, pompka nie działa. |
|
|
![]()
Post
#1076
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 14 August 2004 Skąd: Łomianki ![]() |
the. wolf; W gaźnikach jest coś takiego jak pompka przyśpieszacza. Przy nagłym otwarciu przepustnicy wstrzykuje ona do gardzieli określoną dawkę paliwa. Jeśli silnik gaśnie to imo dawka jest zbyt mała lub, co bardziej prawdopodobne, pompka nie działa. nie, przy dobrej regulacji samochod nie bedzie gasl bez pompki (sa gazniki ktore jej nie maja np maluch). Bedzie po prostu wolniej sie wkrecal pewnie. |
|
|
![]()
Post
#1077
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
Takie trochę OT z mojej strony.. Dlaczego nikt nie robi aut u Grabowskiego ? Przeczytałem właśnie, że "profesjonalnie zmodyfikowany układ napędowy oparty o seryjną jednostkę D14A8 (90KM).Seryjny silnik zmodyfikowano w stajni Grabowski przy współpracy ASO HONDA , dobudowano TURBO, zmodyfikowano układy dolotowy i układ zasilania, dobudowano intercooler, odprężono głowicę, usprawniono układ smarowania i chłodzenia silnika. Wszelkich modyfikacji dokonano przy udziale doświadczonych i wysoko wykwalifikowanych specjalistów z wykorzystaniem nowinek technicznych i wysokiej klasy narzędzi i materiałów." Jak tak to reszta tunerów się chowa...
![]() |
|
|
![]()
Post
#1078
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 03 January 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Takie trochę OT z mojej strony.. Dlaczego nikt nie robi aut u Grabowskiego ? Przeczytałem właśnie, że "profesjonalnie zmodyfikowany układ napędowy oparty o seryjną jednostkę D14A8 (90KM).Seryjny silnik zmodyfikowano w stajni Grabowski przy współpracy ASO HONDA , dobudowano TURBO, zmodyfikowano układy dolotowy i układ zasilania, dobudowano intercooler, odprężono głowicę, usprawniono układ smarowania i chłodzenia silnika. Wszelkich modyfikacji dokonano przy udziale doświadczonych i wysoko wykwalifikowanych specjalistów z wykorzystaniem nowinek technicznych i wysokiej klasy narzędzi i materiałów." Jak tak to reszta tunerów się chowa... ![]() Niektore te nowinki byly az za nowe i moze za pareset lat sie przyjma. Tak jak z magnetyzerami, nasze male rozumki nie sa jeszcze w stanie pojac tego ze to jest tak zaawansowane ze powinno sie to wprowadzic dopiero za 100lat a my juz teraz mozemy tego uzywac. |
|
|
![]()
Post
#1079
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 06 July 2009 Skąd: Ostrowiec Św. ![]() |
A ja mam takie pytanie, czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć przystępnym językiem o co chodzi z procedurą startu, jak to działa i co to daje ? Szukałem poprzez szukajkę i znalazłem pięć czy sześć tematów, ale konkretnej odpowiedzi na to co mnie interesuje nie znalazłem
![]() |
|
|
![]()
Post
#1080
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 14 August 2004 Skąd: CH / PL ![]() |
Dlaczego zacisk raz jest z jednej, raz z drugiej strony tarczy?
-------------------- 996 tt / M. Gransport
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 27 June 2025 - 22:09 |