Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> m50 stroker 3,0 Power NA
gość_dzidziusbmw_*
post Sat, 18 Jul 2009 - 19:41
Post #1









witam

poskladalem cos takiego:

Baza M50b25 bez vanosa

Zmiany:

-caly dol od m52b28 z automata (obecnie jest z m54b30) (blok aluminiowy,tloki -wypolerowane,korbowody,wal...)-obecnie bebechy z m54b30 do bloku m52
-glowica m50 bez vanosa (poszerzone i wypolerowane kanaly, nowe wypolerowane zawory,polerowana komora spalania)
-wywazony uklad korbowo tlokowy
-ITB od M3 3,0 s50b30 z porcelanowymi podkladkami
-wtryski M3 3,0 s50b30
-barany M3 3,0 s50b30
-adapter do przykrecenia ITB
-regulowane kola rozrzadu
-swiece 4elektrodowe
-walki (obecnie 304 ssacy i 296 wydechowy) ssacy 240stopni przestawiony o 5stopni do przodu,wydechowy 240stopni (zamontowany w miejsce orginalnego wydechowego -ssacy na regulowanym kole rozrzadu)
-osprzet od m50b25 sterownik Bosch z chipem narazie (pozniej wywalona przeplywka -map sensor -swinka"ecumaster")
-miska e34 m50
-termostat otwierajacy sie od 80stopni
-nowe sprzeglo sachs od 524td na jednomas
-kolo zamachowe (jednomasowka)
-regulator cisnienia paliwa 3,5b
-w silniku wymienione wszystko co wskazywalo nadmierne slady zuzycia (pierscienie,panewki glowne i korbowodowe,nowe zawory,uszczelniacze,oczywiscie wszystkie nowe uszczelki, zimeringi ,czujniki, lyzwy pompa itd. Silnik poprostu mial byc jak nowy)
-i jeszcze pare innych drobnych zmian
-silnik wyczyszczony i odmalowany





mam pytanko ,stroil ktos juz silniki bmw m50,m52,s50 na ecumasterze? Jestem ciekaw efektow i jak reaguja te jednostki na ecumastera-duzo problemow z wystrojeniem?

pozdro

PS. Moze tutaj znajde kogos co by byl w stanie zalatwic walki rozrzadu z silnika M3 S52 (usa m3 e36) ,wystarczy ssacy od biedy smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 18 Jul 2009 - 19:41
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Wojtek
post Sun, 19 Jul 2009 - 10:44
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Wed, 25 January 2006
Skąd: Krosno





A co to za walki zalozyles ? nie wiem czy od s50b30 nie pasuja walki ale pewny nie jestem gdzies mi sie zdaje ze wyczytalem taka informacje chodz nie wiem
W glowicy nie myslalem zalozyc sprezyn od s50 ?
Czemu robiles adapter do itb przystawialy do filtra oleju czy w czym byl problem bo juz rozne opinie czytralem ze raaz pasuje raz nie itd


--------------------
EVO X 590/740
Cooper S R56
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wojtek
post Sun, 19 Jul 2009 - 23:03
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Wed, 25 January 2006
Skąd: Krosno





dzieki za informacje wink.gif
bardoz fajny projekt wrzuc jeszcze jakeis zdjecia smile.gif widac ze bardzo staranna robota


--------------------
EVO X 590/740
Cooper S R56
Go to the top of the page
 
+Quote Post
noorec
post Mon, 20 Jul 2009 - 09:16
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Mon, 08 November 2004
Skąd: Wawa/Kobyłka/Radzymin





CYTAT
mam pytanko ,stroil ktos juz silniki bmw m50,m52,s50 na ecumasterze? Jestem ciekaw efektow i jak reaguja te jednostki na ecumastera-duzo problemow z wystrojeniem?


Kolega mial "strojone" m52 na siemensie.
Strojone bylo na ecumasterze i niestety nie dalo sie(podobno) nic z tym zrobic bo ciagle sie adaptowal..
Pozniej wlecial inny komp.(nie znam sie na bmw-podobno jakis starszy) i dalo sie to ogarnac.


--------------------
Audi 80 2.2 20V turbo quattro by STREET LANE GARAGE
Holset HX35 VEMS Powered 415KM/490Nm ET 11,62 - tak było...
Holset Hybrid EMU Powered 460KM/540Nm Power Slider - YEAH BABY :D
Go to the top of the page
 
+Quote Post
noorec
post Mon, 20 Jul 2009 - 13:52
Post #5


Forum Homee
Dołączył: Mon, 08 November 2004
Skąd: Wawa/Kobyłka/Radzymin





tu wlasnie chodzi o to zeby sie nie uczyl wink.gif
ten uczacy sie Siemens powoduje ze cokolwiek mu zaaplikujesz to po jakims czasie dazy do swojego wymarzonego AFR i dupa..


--------------------
Audi 80 2.2 20V turbo quattro by STREET LANE GARAGE
Holset HX35 VEMS Powered 415KM/490Nm ET 11,62 - tak było...
Holset Hybrid EMU Powered 460KM/540Nm Power Slider - YEAH BABY :D
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grzesi(E30)k
post Mon, 20 Jul 2009 - 23:11
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Tue, 13 January 2009
Skąd: Białystok





Co do Ecumastera i Boschowskiego sterownika to chyba wszystkie M50 soft turbo sa na tym wysterowane także da się tongue.gif


A właśnie, ma się rozumieć że konwersja na MAP i kastracja przepływki?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rumpel_ski
post Wed, 22 Jul 2009 - 01:36
Post #7


Frequent User
Dołączył: Sun, 16 March 2008
Skąd: Płock





Witam widzę że kawał roboty wykonałeś, i dobrze jednak wałki od S52 były by najlepsze wiem bo mam taki silnik w swoim aucie, nie są ostre wręcz przeciwnie posiadają dłuższy czas otwarcia no chyba że to ktoś rozumie jako ostre to oki. Co do kompa polecam ten z oryginalnej wiązki od M50B25 non Vanos ogarnie temat jak trzeba. Ciekaw jestem jak to będzie ta hybryda chodziła, u mnie śmigam na wiązce od M50b25 i na kompie od E34 nie od e36. Różnią się wsadami pamięci i komp od e34 ma zaprogramowane wytwarzanie większego obciążenia na silnik a to ze względu na masę własną pojazdu. tyle powiem powodzenia. czekam na odpalanko. i mam też nadzieję że górne panewki korowodowe daleś niebieskie a dół czerwone. a główne też jak należy.


--------------------
BMW SWAPY MECHANIKA DIAGNOSTYKA. 790 641 416
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wojtek
post Wed, 22 Jul 2009 - 11:36
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Wed, 25 January 2006
Skąd: Krosno





a jeszcze sie tak z ciekawosci zapyta trabki do itb masz od 3.0 czy od 3.2 ?


--------------------
EVO X 590/740
Cooper S R56
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Wed, 22 Jul 2009 - 11:41
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





CYTAT(dzidziusbmw @ Sat, 18 Jul 2009 - 19:41) *
-ITB od M3 3,0 s50b30 z porcelanowymi podkladkami

czytamy ze zrozumieniem biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wojtek
post Wed, 22 Jul 2009 - 15:28
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Wed, 25 January 2006
Skąd: Krosno





no wlasnie jak bys czytal ze zrozumieniem to wiedzial bys ze nie pytam o ITB tylko o trabki do ITB smile.gif


--------------------
EVO X 590/740
Cooper S R56
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maleckis
post Wed, 22 Jul 2009 - 20:14
Post #11


Forum Killer
Dołączył: Sun, 05 February 2006
Skąd: Poznań





CYTAT(dzidziusbmw @ Sat, 18 Jul 2009 - 19:41) *
mam pytanko ,stroil ktos juz silniki bmw m50,m52,s50 na ecumasterze? Jestem ciekaw efektow i jak reaguja te jednostki na ecumastera-duzo problemow z wystrojeniem?

Miałem przyjemność stroić zarówno M50B25, M52B28 jak i S50B30 na DET II. Do strojenia najłatwiejsze jest M50B25 - pełna kontrola nad paliwem i zapłonem. W M52B28 i S50B30 po odłączeniu sondy lambda (ze względu na sprawnie działający system closed loop) mamy pełną kontrolę nad mapą paliwa. W dwóch ostatnich wymienionych przeze mnie silnikach z modyfikacją zapłonu przez Ecumastera są problemy.


--------------------
Maleckis Motorsport
www.maleckis.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wojtek
post Thu, 23 Jul 2009 - 11:25
Post #12


Forum Homee
Dołączył: Wed, 25 January 2006
Skąd: Krosno





Tak chodzi o te plastikowe rurki w 3.2 i w 3.0 GT trabki sa troszke krutsze i inaczej zakonczone
a samo itb czym sie rozni ?


--------------------
EVO X 590/740
Cooper S R56
Go to the top of the page
 
+Quote Post
noorec
post Thu, 23 Jul 2009 - 12:26
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Mon, 08 November 2004
Skąd: Wawa/Kobyłka/Radzymin





CYTAT(maleckis @ Wed, 22 Jul 2009 - 20:14) *
Miałem przyjemność stroić zarówno M50B25, M52B28 jak i S50B30 na DET II. Do strojenia najłatwiejsze jest M50B25 - pełna kontrola nad paliwem i zapłonem. W M52B28 i S50B30 po odłączeniu sondy lambda (ze względu na sprawnie działający system closed loop) mamy pełną kontrolę nad mapą paliwa. W dwóch ostatnich wymienionych przeze mnie silnikach z modyfikacją zapłonu przez Ecumastera są problemy.


Z tego co mi wiadomo to sa przynajmniej 2 rodzaje streownikow w M52B28.
Jeden z nich byl tak odporny na strojenie ecumasterem ze w koncu zostal zmieniony na inny(nie podam niestety nazw sterownikow bo nie znam) i dopiero cos udalo sie zrobic z paliwem.
Teraz auto jest uturbiane i zrezygnowalismy ze swinki i wlatuje SA.


--------------------
Audi 80 2.2 20V turbo quattro by STREET LANE GARAGE
Holset HX35 VEMS Powered 415KM/490Nm ET 11,62 - tak było...
Holset Hybrid EMU Powered 460KM/540Nm Power Slider - YEAH BABY :D
Go to the top of the page
 
+Quote Post
brus_ik
post Thu, 23 Jul 2009 - 13:15
Post #14


Super User
Dołączył: Wed, 16 August 2006
Skąd: Starachowice





Są dwa - Ecu to ten sam siemens róźnią się wsadem.

Ten od silników M52 które mają aluminiową obudowę filtra oleju i pokrywę zaworów poza tym, że ma dwa oddzielne tory regulacji nie róźni się specjalnie w strojeniu od sterownika m50b25 - dla WOT mozna robić co sie chce z paliwem, a dla czesciowych obciazen oba probuja sie caly czas adoptować z tym ze siemens z M52 szybciej.

W silnikach M52 z nowsza obudową filtra oleju i czarną pokrywą zaworów był już zmieniony algorytm w sterowniku - niezależnie czy mamy WOT czy nie do 4500rpm sterownik pracuje w closed loop. Oczywiscie mozna to bylo obejsc na wiele sposobow ale po co wywazac otwarte drzwi zwlaszcza jezeli w przypadku tego konkretnego samochodu pod reka lezal sterownik ktory nie sprawial problemów i pasowal calkowicie plug&play.

Z prostych do realizacji i działających rozwiążań można bylo zrobic uklad odlaczajacy sondy, a zapinajacy emulator (zeby ecu sie nie probowal adoptowac) dla warunkow pracy w ktorych chcielismy modyfikować mapę paliwa, mozna bylo dolozyc druga sonde szerokopasmowa i uzyc ich zmaiat oryginalnych ustawiajac ich charakterystyke tak, zeby ECU samo dazylo do zadanego AFR np 12.5 skoro tak dobrze mu to idzie biggrin.gif, mozna bylo je tez najzywyczajniej w swiecie odlaczyc sondy tylko kazda z tych opcji ma swoje wady czy to w postaci dodatkowych kosztow czy ze tak sobie to okresle pewnego "zniesmaczenia" jakie pozostalo by przynajmniej u mnie przy niektorych z tych rozwiązań smile.gif

Co do S50 - nie mam pojecia jak reaguje na zmiany paliwa S50b30 ale S50b32 daje robic co sie chce z paliwem na WOT bez odpinania sond w całym zakresie prędkości obrotowych (więc ze strojeniem za pomocą DETII n/a do przeprowadzonych modyfikacji lub w przypadku montazu kompreosora w konfiguracji takiej jak mialem u siebie w m52 nie ma problemu). Jeżeli potrzebujemy modyfikować mapy paliwa dla czesciowych obciazen to owszem trzeba będzie się trochę więcej nagimnastykować - bo zdecydowanie nie jestem zwolennikiem całkowitego pozbywania się sond z kilku powodów.


--------------------
2009 X5 3.5d
2004 E46 M3 S54B32
1997 E36 M3 S62B50
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Tue, 28 Jul 2009 - 17:28
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





CYTAT(freebsd @ Wed, 22 Jul 2009 - 15:28) *
no wlasnie jak bys czytal ze zrozumieniem to wiedzial bys ze nie pytam o ITB tylko o trabki do ITB smile.gif


zwracam honor cool.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
morcine
post Wed, 05 Aug 2009 - 21:12
Post #16


User
Dołączył: Sun, 12 July 2009





a ile kosztuje strojenie silnika przy swapie bloku m52b28 do m50b25 ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jendrek e-30
post Wed, 05 Aug 2009 - 21:38
Post #17


Super User
Dołączył: Mon, 15 January 2007
Skąd: warszawa





Fajny projekcik ukłon w twoją stronę za pracę, tak jak Maleckis napisał m50b25 non vanos bez żadnego bólu ale ja i tak zawsze odłączam sondę, i jak ktoś tam pisał na soft turbo, mieliśmy okazję stroić na 1.8 bara takie m50b25 i bez bólu poszło, a z m52 koniecznością jest wywalenie sondy lambda bo się będzie pierniczyć, czasami i vanos sprawia problem widziałem nawet taki patent silnik z vanosem a był bez vaonosa hehehe i tak też się da, a s50 nie stroiliśmy. Generalnie w kilku m20 i m30 wywaliliśmy przepływki i powiem że efekty były zaskakujące oczywiście wszystko ogarniał ecu-majster hehehe, aż miło się patrzy na takie prace czekam na dalsze losy tego projektu i oczywiście jakiś filmik i wykres. Sondę wywal od razu ja przynajmniej tak robię przy turbo, jak zainstalujesz ecu-majstra to odłącz sondę ja generalnie wcale jej nie podłączam jak w planie jest ecu-majster.





POZDRO ph34r.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
g69
post Mon, 14 Sep 2009 - 17:10
Post #18


Frequent User
Dołączył: Sun, 20 July 2008





U mnie w m50 bez vanosa i doładowaniu kompresorem ,sonda równiez odpieta,jest tez ecumaster i konwersja na map sensor. Sterowanie bynajmniej w opinii stroiciela bezproblemowe. Po przejściu jednak na map,silnik zimny zanim sie zagrzeje pracuje nierówno i mam obawy co bedzie zima,ale sie okaże.Ponoć tak to juz jest z map'em... Przepływka jednak jest podpieta do odczytu temperatury powietrza.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maleckis
post Mon, 14 Sep 2009 - 21:05
Post #19


Forum Killer
Dołączył: Sun, 05 February 2006
Skąd: Poznań





CYTAT(dzidziusbmw @ Thu, 23 Jul 2009 - 21:17) *
smile.gif fajowo ze sie ruszyl temat.
Wiec tak na sterowniku z M50b25 z tego co wyczytalem jest najmniej problemow. Kolejne pytanko, chcial bym tez wywalic sonde lambda,czy konieczne jest zostawienie jej potem po konwersji na map-sensor z ecumasterem i wywalona przeplywka?

CYTAT(jendrek e-30 @ Wed, 05 Aug 2009 - 21:38) *
Fajny projekcik ukłon w twoją stronę za pracę, tak jak Maleckis napisał m50b25 non vanos bez żadnego bólu ale ja i tak zawsze odłączam sondę, i jak ktoś tam pisał na soft turbo, mieliśmy okazję stroić na 1.8 bara takie m50b25 i bez bólu poszło, a z m52 koniecznością jest wywalenie sondy lambda bo się będzie pierniczyć. Sondę wywal od razu ja przynajmniej tak robię przy turbo, jak zainstalujesz ecu-majstra to odłącz sondę ja generalnie wcale jej nie podłączam jak w planie jest ecu-majster.

Tylko czy w tym konkretnym projekcie jest sens wyrzucać sondę lambda? Kiedy zakładamy turbosprężarkę do silnika wolnossącego, chcemy się pozbyć sond lambda ze względu na ich wpływ na korekcję składu mieszanki. Za ich sprawą w systemie closed loop mamy AFR w okolicach 14-15:1. W silniku doładowanym możemy mieć nadciśnienie, będąc w closed loop w danej chwili, także jest to niebezpieczne. Tutaj silnik pozostanie N/A, dlaczego by więc nie wykorzystać sond lambda? W zakresie, w którym sonda lambda ma wpływ na dawkę paliwa, przyszły stroiciel strojąc bez niej i tak będzie dążył do tego samego AFR-u.


--------------------
Maleckis Motorsport
www.maleckis.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Wed, 30 Dec 2009 - 14:41
Post #20


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





CYTAT(dzidziusbmw @ Wed, 30 Dec 2009 - 14:34) *
Bedzie stage 2 smile.gif ,czyli stroker na 3L. Czekam na paczke i zabieram sie za dlubanie M50B30NV smile.gif


jeszcze nie zrobiłeś stage 1 a już robisz stage 2 ? laugh.gif

edit
widze że masz ślizg napinacza od vanosa . Napinacz również? bo tam była inaczej wyprofilowana końcówka tłoka napinacza aby pasowała dokładnie do ślizgu/łyżwy


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 08 July 2025 - 00:29