Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: m50 stroker 3,0 Power NA
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
dzidziusbmw
witam

poskladalem cos takiego:

Baza M50b25 bez vanosa

Zmiany:

-caly dol od m52b28 z automata (obecnie jest z m54b30) (blok aluminiowy,tloki -wypolerowane,korbowody,wal...)-obecnie bebechy z m54b30 do bloku m52
-glowica m50 bez vanosa (poszerzone i wypolerowane kanaly, nowe wypolerowane zawory,polerowana komora spalania)
-wywazony uklad korbowo tlokowy
-ITB od M3 3,0 s50b30 z porcelanowymi podkladkami
-wtryski M3 3,0 s50b30
-barany M3 3,0 s50b30
-adapter do przykrecenia ITB
-regulowane kola rozrzadu
-swiece 4elektrodowe
-walki (obecnie 304 ssacy i 296 wydechowy) ssacy 240stopni przestawiony o 5stopni do przodu,wydechowy 240stopni (zamontowany w miejsce orginalnego wydechowego -ssacy na regulowanym kole rozrzadu)
-osprzet od m50b25 sterownik Bosch z chipem narazie (pozniej wywalona przeplywka -map sensor -swinka"ecumaster")
-miska e34 m50
-termostat otwierajacy sie od 80stopni
-nowe sprzeglo sachs od 524td na jednomas
-kolo zamachowe (jednomasowka)
-regulator cisnienia paliwa 3,5b
-w silniku wymienione wszystko co wskazywalo nadmierne slady zuzycia (pierscienie,panewki glowne i korbowodowe,nowe zawory,uszczelniacze,oczywiscie wszystkie nowe uszczelki, zimeringi ,czujniki, lyzwy pompa itd. Silnik poprostu mial byc jak nowy)
-i jeszcze pare innych drobnych zmian
-silnik wyczyszczony i odmalowany





mam pytanko ,stroil ktos juz silniki bmw m50,m52,s50 na ecumasterze? Jestem ciekaw efektow i jak reaguja te jednostki na ecumastera-duzo problemow z wystrojeniem?

pozdro

PS. Moze tutaj znajde kogos co by byl w stanie zalatwic walki rozrzadu z silnika M3 S52 (usa m3 e36) ,wystarczy ssacy od biedy smile.gif
Wojtek
A co to za walki zalozyles ? nie wiem czy od s50b30 nie pasuja walki ale pewny nie jestem gdzies mi sie zdaje ze wyczytalem taka informacje chodz nie wiem
W glowicy nie myslalem zalozyc sprezyn od s50 ?
Czemu robiles adapter do itb przystawialy do filtra oleju czy w czym byl problem bo juz rozne opinie czytralem ze raaz pasuje raz nie itd
Wojtek
dzieki za informacje wink.gif
bardoz fajny projekt wrzuc jeszcze jakeis zdjecia smile.gif widac ze bardzo staranna robota
noorec
CYTAT
mam pytanko ,stroil ktos juz silniki bmw m50,m52,s50 na ecumasterze? Jestem ciekaw efektow i jak reaguja te jednostki na ecumastera-duzo problemow z wystrojeniem?


Kolega mial "strojone" m52 na siemensie.
Strojone bylo na ecumasterze i niestety nie dalo sie(podobno) nic z tym zrobic bo ciagle sie adaptowal..
Pozniej wlecial inny komp.(nie znam sie na bmw-podobno jakis starszy) i dalo sie to ogarnac.
noorec
tu wlasnie chodzi o to zeby sie nie uczyl wink.gif
ten uczacy sie Siemens powoduje ze cokolwiek mu zaaplikujesz to po jakims czasie dazy do swojego wymarzonego AFR i dupa..
Grzesi(E30)k
Co do Ecumastera i Boschowskiego sterownika to chyba wszystkie M50 soft turbo sa na tym wysterowane także da się tongue.gif


A właśnie, ma się rozumieć że konwersja na MAP i kastracja przepływki?
rumpel_ski
Witam widzę że kawał roboty wykonałeś, i dobrze jednak wałki od S52 były by najlepsze wiem bo mam taki silnik w swoim aucie, nie są ostre wręcz przeciwnie posiadają dłuższy czas otwarcia no chyba że to ktoś rozumie jako ostre to oki. Co do kompa polecam ten z oryginalnej wiązki od M50B25 non Vanos ogarnie temat jak trzeba. Ciekaw jestem jak to będzie ta hybryda chodziła, u mnie śmigam na wiązce od M50b25 i na kompie od E34 nie od e36. Różnią się wsadami pamięci i komp od e34 ma zaprogramowane wytwarzanie większego obciążenia na silnik a to ze względu na masę własną pojazdu. tyle powiem powodzenia. czekam na odpalanko. i mam też nadzieję że górne panewki korowodowe daleś niebieskie a dół czerwone. a główne też jak należy.
Wojtek
a jeszcze sie tak z ciekawosci zapyta trabki do itb masz od 3.0 czy od 3.2 ?
Misior
CYTAT(dzidziusbmw @ Sat, 18 Jul 2009 - 19:41) *
-ITB od M3 3,0 s50b30 z porcelanowymi podkladkami

czytamy ze zrozumieniem biggrin.gif
Wojtek
no wlasnie jak bys czytal ze zrozumieniem to wiedzial bys ze nie pytam o ITB tylko o trabki do ITB smile.gif
maleckis
CYTAT(dzidziusbmw @ Sat, 18 Jul 2009 - 19:41) *
mam pytanko ,stroil ktos juz silniki bmw m50,m52,s50 na ecumasterze? Jestem ciekaw efektow i jak reaguja te jednostki na ecumastera-duzo problemow z wystrojeniem?

Miałem przyjemność stroić zarówno M50B25, M52B28 jak i S50B30 na DET II. Do strojenia najłatwiejsze jest M50B25 - pełna kontrola nad paliwem i zapłonem. W M52B28 i S50B30 po odłączeniu sondy lambda (ze względu na sprawnie działający system closed loop) mamy pełną kontrolę nad mapą paliwa. W dwóch ostatnich wymienionych przeze mnie silnikach z modyfikacją zapłonu przez Ecumastera są problemy.
Wojtek
Tak chodzi o te plastikowe rurki w 3.2 i w 3.0 GT trabki sa troszke krutsze i inaczej zakonczone
a samo itb czym sie rozni ?
noorec
CYTAT(maleckis @ Wed, 22 Jul 2009 - 20:14) *
Miałem przyjemność stroić zarówno M50B25, M52B28 jak i S50B30 na DET II. Do strojenia najłatwiejsze jest M50B25 - pełna kontrola nad paliwem i zapłonem. W M52B28 i S50B30 po odłączeniu sondy lambda (ze względu na sprawnie działający system closed loop) mamy pełną kontrolę nad mapą paliwa. W dwóch ostatnich wymienionych przeze mnie silnikach z modyfikacją zapłonu przez Ecumastera są problemy.


Z tego co mi wiadomo to sa przynajmniej 2 rodzaje streownikow w M52B28.
Jeden z nich byl tak odporny na strojenie ecumasterem ze w koncu zostal zmieniony na inny(nie podam niestety nazw sterownikow bo nie znam) i dopiero cos udalo sie zrobic z paliwem.
Teraz auto jest uturbiane i zrezygnowalismy ze swinki i wlatuje SA.
brus_ik
Są dwa - Ecu to ten sam siemens róźnią się wsadem.

Ten od silników M52 które mają aluminiową obudowę filtra oleju i pokrywę zaworów poza tym, że ma dwa oddzielne tory regulacji nie róźni się specjalnie w strojeniu od sterownika m50b25 - dla WOT mozna robić co sie chce z paliwem, a dla czesciowych obciazen oba probuja sie caly czas adoptować z tym ze siemens z M52 szybciej.

W silnikach M52 z nowsza obudową filtra oleju i czarną pokrywą zaworów był już zmieniony algorytm w sterowniku - niezależnie czy mamy WOT czy nie do 4500rpm sterownik pracuje w closed loop. Oczywiscie mozna to bylo obejsc na wiele sposobow ale po co wywazac otwarte drzwi zwlaszcza jezeli w przypadku tego konkretnego samochodu pod reka lezal sterownik ktory nie sprawial problemów i pasowal calkowicie plug&play.

Z prostych do realizacji i działających rozwiążań można bylo zrobic uklad odlaczajacy sondy, a zapinajacy emulator (zeby ecu sie nie probowal adoptowac) dla warunkow pracy w ktorych chcielismy modyfikować mapę paliwa, mozna bylo dolozyc druga sonde szerokopasmowa i uzyc ich zmaiat oryginalnych ustawiajac ich charakterystyke tak, zeby ECU samo dazylo do zadanego AFR np 12.5 skoro tak dobrze mu to idzie biggrin.gif, mozna bylo je tez najzywyczajniej w swiecie odlaczyc sondy tylko kazda z tych opcji ma swoje wady czy to w postaci dodatkowych kosztow czy ze tak sobie to okresle pewnego "zniesmaczenia" jakie pozostalo by przynajmniej u mnie przy niektorych z tych rozwiązań smile.gif

Co do S50 - nie mam pojecia jak reaguje na zmiany paliwa S50b30 ale S50b32 daje robic co sie chce z paliwem na WOT bez odpinania sond w całym zakresie prędkości obrotowych (więc ze strojeniem za pomocą DETII n/a do przeprowadzonych modyfikacji lub w przypadku montazu kompreosora w konfiguracji takiej jak mialem u siebie w m52 nie ma problemu). Jeżeli potrzebujemy modyfikować mapy paliwa dla czesciowych obciazen to owszem trzeba będzie się trochę więcej nagimnastykować - bo zdecydowanie nie jestem zwolennikiem całkowitego pozbywania się sond z kilku powodów.
Misior
CYTAT(freebsd @ Wed, 22 Jul 2009 - 15:28) *
no wlasnie jak bys czytal ze zrozumieniem to wiedzial bys ze nie pytam o ITB tylko o trabki do ITB smile.gif


zwracam honor cool.gif
morcine
a ile kosztuje strojenie silnika przy swapie bloku m52b28 do m50b25 ?
jendrek e-30
Fajny projekcik ukłon w twoją stronę za pracę, tak jak Maleckis napisał m50b25 non vanos bez żadnego bólu ale ja i tak zawsze odłączam sondę, i jak ktoś tam pisał na soft turbo, mieliśmy okazję stroić na 1.8 bara takie m50b25 i bez bólu poszło, a z m52 koniecznością jest wywalenie sondy lambda bo się będzie pierniczyć, czasami i vanos sprawia problem widziałem nawet taki patent silnik z vanosem a był bez vaonosa hehehe i tak też się da, a s50 nie stroiliśmy. Generalnie w kilku m20 i m30 wywaliliśmy przepływki i powiem że efekty były zaskakujące oczywiście wszystko ogarniał ecu-majster hehehe, aż miło się patrzy na takie prace czekam na dalsze losy tego projektu i oczywiście jakiś filmik i wykres. Sondę wywal od razu ja przynajmniej tak robię przy turbo, jak zainstalujesz ecu-majstra to odłącz sondę ja generalnie wcale jej nie podłączam jak w planie jest ecu-majster.





POZDRO ph34r.gif
g69
U mnie w m50 bez vanosa i doładowaniu kompresorem ,sonda równiez odpieta,jest tez ecumaster i konwersja na map sensor. Sterowanie bynajmniej w opinii stroiciela bezproblemowe. Po przejściu jednak na map,silnik zimny zanim sie zagrzeje pracuje nierówno i mam obawy co bedzie zima,ale sie okaże.Ponoć tak to juz jest z map'em... Przepływka jednak jest podpieta do odczytu temperatury powietrza.
maleckis
CYTAT(dzidziusbmw @ Thu, 23 Jul 2009 - 21:17) *
smile.gif fajowo ze sie ruszyl temat.
Wiec tak na sterowniku z M50b25 z tego co wyczytalem jest najmniej problemow. Kolejne pytanko, chcial bym tez wywalic sonde lambda,czy konieczne jest zostawienie jej potem po konwersji na map-sensor z ecumasterem i wywalona przeplywka?

CYTAT(jendrek e-30 @ Wed, 05 Aug 2009 - 21:38) *
Fajny projekcik ukłon w twoją stronę za pracę, tak jak Maleckis napisał m50b25 non vanos bez żadnego bólu ale ja i tak zawsze odłączam sondę, i jak ktoś tam pisał na soft turbo, mieliśmy okazję stroić na 1.8 bara takie m50b25 i bez bólu poszło, a z m52 koniecznością jest wywalenie sondy lambda bo się będzie pierniczyć. Sondę wywal od razu ja przynajmniej tak robię przy turbo, jak zainstalujesz ecu-majstra to odłącz sondę ja generalnie wcale jej nie podłączam jak w planie jest ecu-majster.

Tylko czy w tym konkretnym projekcie jest sens wyrzucać sondę lambda? Kiedy zakładamy turbosprężarkę do silnika wolnossącego, chcemy się pozbyć sond lambda ze względu na ich wpływ na korekcję składu mieszanki. Za ich sprawą w systemie closed loop mamy AFR w okolicach 14-15:1. W silniku doładowanym możemy mieć nadciśnienie, będąc w closed loop w danej chwili, także jest to niebezpieczne. Tutaj silnik pozostanie N/A, dlaczego by więc nie wykorzystać sond lambda? W zakresie, w którym sonda lambda ma wpływ na dawkę paliwa, przyszły stroiciel strojąc bez niej i tak będzie dążył do tego samego AFR-u.
mcgiver
CYTAT(dzidziusbmw @ Wed, 30 Dec 2009 - 14:34) *
Bedzie stage 2 smile.gif ,czyli stroker na 3L. Czekam na paczke i zabieram sie za dlubanie M50B30NV smile.gif


jeszcze nie zrobiłeś stage 1 a już robisz stage 2 ? laugh.gif

edit
widze że masz ślizg napinacza od vanosa . Napinacz również? bo tam była inaczej wyprofilowana końcówka tłoka napinacza aby pasowała dokładnie do ślizgu/łyżwy
mcgiver
CYTAT(dzidziusbmw @ Wed, 30 Dec 2009 - 16:36) *
heh no coz... tongue.gif

slizg z m52 (przerobiony lekko pod napinacz) ,a sam napinacz z m50nv



też miałem przerabiać bo za pare groszy miałem mieć nówkę ślizg z vanosa ,ale nie chciałem cudować(czytaj żeżbić w gównie wink.gif ) i wypatroszyłem z drugiego silnika bez vanosa łyżwę bez ryski.
artix
a jakie byly efekty stage 1 ?
mcgiver
fajny ma filter na ptaki laugh.gif
hz10
silniki tu mają zeliwne tuleje a więc teoretycznie powinny być wytrzymalsze
hz10
m54 i m52
Wojtek
Mi sie wydaje ze chodzi o kazdy z tych blokow z oznaczeniem TU
artix
no tak rozumie ze masz pasje , Ty i ten z czeskiego filmu ,ale 250 koni po tylu zabawach z silnikiem to jaja sa, gdzie S50
wrzucasz do takiej E30 i masz 286
mcgiver
może ja tego nie powinienem pisac bo mój projekt też już dośc długo się robi ale to fakt ;trzeba w końcu obrać jedną koncepcje a nie cały czas coś zmieniać i nazywać to poszczególnymi stagami wink.gif .
to że sie postanawia zmienic projekt bo ktoś juz coś takiego ma , wogule nie ma sensu .
czego byś nie zrobił to już i tak nie bedziesz oryginalny w temacie silników bmw z lat90 tongue.gif
dzidziusbmw
wiem i rozumiem ,to tak troche z nudow tongue.gif . Nie ma co porownywac z s50 itd ,chcialem cos co sam zbuduje smile.gif no i bez vanosow
mcgiver
spoko; nie załamuj się aż tak ze chcesz zeby mod usunoł twój topic biggrin.gif .
włozyłeś w projekt duzo pracy , moze niektóre działania mijały się z celem , ale ciąg to dalej do końca abyś mógł być dumny z efektów i aby trud i włozona kasa nie poszła na marne biggrin.gif . mój projekt też już trwa ponad rok czasu , ale nie robię zadnych dużych korekt w projekcie tylko brne cały czas w obranym juz dawno kierunku . Nie ma kasy na głupoty więc tez dlatego tempo jest jakie jest smile.gif .
artix
teraz tylko przyspawaj jakies turbo do tego silnika i projek napewno odzyje jak po LSD wink.gif

powodzenia
dzidziusbmw
z pomiarow wyszlo mi takie cos
wysokosc bloku m52 i m54: 210mm

m54b30
wysokosc tloka ~28mm
wysokosc korbowodu 135mm
wykorbienie walu 89,6mm
sprezanie 10,2:1

m52b28
wysokosc tloka ~32mm
wysokosc korbowodu 135mm
wykorbienie 84mm
sprezanie 10,2:1

Powiedzcie mi jak bym wsadzil tloki z m52 o 4mm wyzsze od tych z m54 jakie sprezanie bym osiagnal? Bo z moich wyliczen cos dziwnego wychodzi (pozatym ze chyba tloki by mi glowice podniosły tongue.gif haha) sad.gif
artix
na ori sprezeniu tloki w gornym plozeniu ruwnaja sie z blokiem, wiec nie sadze aby dalo sie tam wpakowac jeszcze 4mm
mcgiver
blok ma 210wysokośći , uszczelka 1,75 czyli razem 211,75 a konfiguracja :
- tłok 32 ,
-wał 89,6 ,
-korby 135
wychodzi że bedzie 211,8 czyli tłok będzie walił w głowice
Yar
Wreszcie jakieś profesjonalne podejście w kwestii strojenia.
Jakie strojenie polecacie dla M52B28 + kolektor M50 + stożek z osłoną + wałki od M52B32?
Chodzi mi o dobre strojenie, a nie kombinowanie aby było.
Zdaje się że to Siemens, i tylko remap?
pozdrawiam
Yar
m52owner
Nie m52B32 tylko S52B32 happy.gif
Yar
Dobra, Kolego, masz rację. To literówka...
A może odpowiedź na moje pytanie przypadkiem się znajdzie również?
pozdro
dzidziusbmw
No i juz jest m50NV->3.0L ,teraz tylko czekam na walki (nie szalalem i wziolem 280 i 272stopnie)...
Niedlugo skladanie smile.gif
waw
A co to za wałki że tak z czystej ciekawości zapytam?
dzidziusbmw
na zamówienie robione smile.gif
jendrek e-30
Ciągnij do końca nie podawaj się, ja miałem wile chwil zwątpienia ale zaciskałem zęby i szedłem do przodu i efekt był piękny




POZDRO ph34r.gif
dzidziusbmw
smile.gif heh spoko ,nie odpuszcze juz napewno tongue.gif . Problem jedyny jaki teraz mnie meczy to zmiana chydrauliki (rozrzad) na mechanike bo przy 8tys to chydraulika wysiada ,a nie chcial bym takiego pozegnania calego projektu sad.gif . Moze ktos zna jakies patenty na to (czy moze mechanika z s50 by podeszla?) ?
HEEEEEEEEEEEEEEEEEEELP tongue.gif

Problem z mechanicznym rozrzadem juz opanowany smile.gif
dzidziusbmw
M50 non vanos race camshaft 304/296 degree smile.gif

















To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.