![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
User Dołączył: Wed, 20 August 2008 ![]() |
u mnie tez po przegonieniu po torze kartingowym zaczyna klepac. Na moje to slysze jeden popychacz. Co do sposobu na klepanie to chce sprobowac z olejem 10W60. Zastanawiam sie tez nad chlodnica oleju. Ostatnio nawet wpadlo mi w rece cos co mogloby podpasowac. Jest to chlodnica oleju od automatycznej skrzyni biegow od Citroena XM. Jest niewielkich wymiarow i mysle ze jakby znalezc dla niej odpowiednie miejsce to podeszlaby bez problemu. Zastanawiam sie jeszcze nad podlaczeniem jej do ukladu. Macie jakies propozycje?? pozdrawiam
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 20 March 2003 Skąd: Warszawa/Poznań ![]() |
to ja się podepnę pod temat ,znalazłem juz bazę E30 oczywiście ,znalazłem też mechanika który ogarnia swapy ale prosił żebym maksymalnie skompletował graty i dlatego mam do was prośbę .
potrzebna mi lista części ,silnik to M52 -------------------- MB W202
|
|
|
![]()
Post
#23
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 26 May 2009 ![]() |
Jeśli z e36 to:
- miska i smok oleju z e34 m50 - łapy custom (mam dojście do gościa ze śląska co za 200-250pln robi) lub od m50 e36 - poduchy pod łapy - tu różnie się spotkałem, jedni od strony ssącej stosują od m50, od strony wydechu od m20, inni obie acentryczne od e34 (chyba od m20, ale głowy uciąć nie dam) - po schemat elektryczny jeśli taki sam jest jak w m50 możesz uderzyć do mnie - chłodnica od e30 diesel (były dwie wersje duża i mała - różnią się wysokością - polecam tą dużą, bo jest największa jaka była montowana do e30) - jeśli pomimo zastosowania chłodnicy od diesla visko się nie mieści to elektryczny wentylator od klimy z e32 montowany przed chłodnicę (idealnie "zakrywa całą powierzchnię dużej chłodnicy od diesla) - servo hamulcowe od e30 ix (jest mniejsze więc nie trzeba piłować kolektora, żeby silnik się o nie nie opierał) - jeśli silnik ma skrzynię ZF - wał napędowy od ety lub e30 diesel, jeśli skrzynie to getrag wał od 325i (e30) - mocowanie drążka zmiany biegów od e30 to chyba tyle. Podpora skrzyni powinna pasować do e30 od Twojego nowego silnika, jeśli nie to jakakolwiek podpora skrzyni od e30. |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 20 March 2003 Skąd: Warszawa/Poznań ![]() |
Bardzo dziękuje
![]() -------------------- MB W202
|
|
|
![]()
Post
#25
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 26 May 2009 ![]() |
Skoro przerabiasz 316 i wszystko masz praktycznie do wymiany to może pokuś się o konwersję zawieszenia na 5 śrub, magiel od z3 2.8 litra, drążek zmiany biegów od z3M, w dużych pieniądzach to wszystko nie chodzi, a będzie bezproblemowe zarówno w montażu jak i użytkowaniu .....
|
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 20 March 2003 Skąd: Warszawa/Poznań ![]() |
myślałem o przejściu na 5 ale to jednak troszke kasy. a co z tym maglem ?? musi byc akurat od z3 2.8 ?? jek wygląda sprawa ze zwykłym maglem od e36 ??
baza to 316 więc fakt ,ze do zmiany jest większość części ,ale kupić ładne 325 to spory problem a silnik i tak do zmiany. -------------------- MB W202
|
|
|
![]()
Post
#27
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 26 May 2009 ![]() |
Magiel od z3 2.8 jest najkrótszym maglem podchodzącym do e30. Reszta też pasuje (od e36) bez problemu - tylko trzeba 16mm dystanse dać pod śruby bo o tyle jest niższy magiel w tym miejscu i krzyżak ( ten element łączący kolumnę kierowniczą i magiel) od e30 ze wspomaganiem no i pokombinować z drążkami kierowniczymi bo nie jestem pewny czy te od e36/z3 podejdą. A konwersja na 5 śrub droga nie jest, wbrew pozorom. Najdroższą częścią są wahacze od e36 M3, ale można zastosować wahacze od każdego poliftowego e46 i acentryczne tuleje ( ja u siebie mam ori wahacz od e30 i acentryczną tuleję i koło jakoś masakrycznie nie jest cofnięte) - tylko że wtedy negatyw rośnie. Z tyłem jest patent na przerobienie ori wahaczy e30 na tarczy na 5 śrub za pomocą łożyska od jakiegoś passata (jeszcze trzeba dotoczyć dystans bo to łożysko jest jakiś 1-1,5cm szersze), piasty e36, tarczy e36 i zacisku albo od e36 albo od e34 (różne wersje słyszałem) Jakby co mam na zbyciu w zamian za wahacze od e46 zwrotnice,tarcze i zacisk od e36 325i lub za grosze kompletne kolumny od e30 320i na wentylowanej tarczy - stan jednego i drugiego na 4. A i przy konwersji na 5 śrub z przodu trzeba dać amor od e36 z górną poduszką od e30.
Edit - co do magla, to ori bez wspomy masz przykręcony na zewnętrzne dziury w uszach, magiel od e36/z3 montujesz w otworach bliżej belki. |
|
|
![]()
Post
#28
|
|
User Dołączył: Mon, 02 November 2009 ![]() |
witam, nie wiem czy to dobre miejsce ale niechce zasmiecac, a wiec, mam problem z czujnikiem predkosci wszystko z e30 jest sprawne a silnik m52b28 lapie caly czas blad pradopodobnie nie jest połączony z silnikiem, 97 rok czy mozna podlaczyc jakos od zagaw z e30 do kompa od e36 ? czy to jest impuls , czy czy e36 z tego roku brala predkosc pojazdu z abs-u? jak Wy sobie z tym radzicie?
|
|
|
![]()
Post
#29
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 26 May 2009 ![]() |
Sygnał musisz wziąć z czujnika prędkości z dyfra.
|
|
|
![]()
Post
#30
|
|
User Dołączył: Sun, 09 May 2010 Skąd: Warszawa ![]() |
Witam,
Jaki komputer polecacie do tego silnika ? Czytałem że Ecumaster na spore problemy z kompem Siemensa MS41, będę robił swap do e30 i chciałbym mieć pełną kontrole, wiem że komputer typu stand-alone byłby dobrym rozwiązaniem ale dość drogim, są jakieś alternatywne opcje ? |
|
|
![]()
Post
#31
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 26 May 2009 ![]() |
Przerzucenie elektroniki na bosha. Ale więcej konkretów nie znam oprócz tego, że poza zmianą kompa zmienić trzeba przepływkę ...... ale dzięki temu można coś pomodzić w elektronice tego silnika.
EDIT: i to nie świnka ma problem z kompem a komp ze świnka, coś było na forum wspominane kiedyś jakoby siemens się samoadaptował, czy coś takiego, na wszelkie zmiany ..... ale dokładnie nie pamiętam o co chodziło. |
|
|
![]()
Post
#32
|
|
User Dołączył: Sun, 09 May 2010 Skąd: Warszawa ![]() |
Przejście na Boscha też biorę pod uwagę, orientuję się ktoś czy Megasquirt 1 V3.0 zdaje egzamin w tym silniku ? Oczywiście bez turbo.
|
|
|
![]()
Post
#33
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 26 May 2009 ![]() |
Zda egzamin, pytanie tylko po co się w to babrać?? Z tego co widziałem na forum trzeba będzie zrobić wiązkę silnika praktycznie od podstaw, wykonać od podstaw, lub w najlepszej opcji zaadoptować kółko czujnika halla itd, itp.
Najefektywniej w stosunku: włożona kasa/włożona praca/efekt jest przejście na Boscha. Wydasz kilka stów, a nie kilka tysięcy a efekt taki sam będzie. Jeśli z kolei chcesz pobawić się w strojenie tego ustrojstwa dokładasz Ecumajstra i się bawisz nadal bez większych kłopotów. |
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() Rookie Dołączył: Tue, 12 August 2008 Skąd: Izabelin kolo wawy ![]() |
Witam czy ktos z Was wie gdzie szukac linku do schematu podlaczenia instalacji elektrycznej z e30 do instalacji silnika m52b28 z tym ze ja mam silnik z e46 z 2000r , lub cos podpowiedziec bo stoje z robota a tylko to mi zostalo .... nigdzie nie moge tego znalezc . Jest ktos w stanie pomoc?
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 03 July 2025 - 22:36 |