Idealny tor jazdy w zakrętach gokartem, Zaznacz prawidlowy tor jazdy na rysunku |
Idealny tor jazdy w zakrętach gokartem, Zaznacz prawidlowy tor jazdy na rysunku |
Sat, 23 Oct 2010 - 07:14
Post
#41
|
|
Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa |
hehe mam tak samo 14 bez odpuszczania , troszke czasami tam mam nadsterowność, dzieki temu jakos łatwiej ustawiam sie do nawrotu nr 15 - to jest chyba najfajniejsze miejsce
szkoda że nie da sie tak samo 10.. wydaje mi sie ze tam mam najwiecej problemów i potem trace na 11.. 13 lekko odpuszczam bez hamowania nauczyłem sie tego jadąc za jakimś kolesiem który jeżdził szybko... w ogóle na poczatku słabo jeździłem dopóki nie wyprzedził mnie ten koleś i potem ciąłem za nim, na zasadzie skoro on moze to i ja tez... no i załapałem tu masz link to forum subaru gdzie znalazłem mapke, troche tam piszą: http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=10&p=1151103 -------------------- |
|
|
Wspieraj forum |
Sat, 23 Oct 2010 - 07:14
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Sat, 23 Oct 2010 - 11:22
Post
#42
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 08 June 2004 Skąd: Cov |
hehe mam tak samo 14 bez odpuszczania , troszke czasami tam mam nadsterowność, dzieki temu jakos łatwiej ustawiam sie do nawrotu nr 15 - to jest chyba najfajniejsze miejsce szkoda że nie da sie tak samo 10.. wydaje mi sie ze tam mam najwiecej problemów i potem trace na 11.. Ja akurat 10 też bez odpuszczania i z lekką podsterownością udaje mi się wstrzelić tak, że zaczynam ten nawrót 11 mniej więcej ze środka toru, mijam szczyt i do zewnętrznej mocno żeby za szczytem nie odpuszczać już gazu. Być może opłaca się zwolnić przed 10, zjechać do zewnętrznej i zaatakować w ten sposób 11, ale moim zdaniem za 11 jest tyle miejsca, że przy drugiej wersji nie wykorzystuje się go. Dzięki za linka, poczytam |
|
|
Tue, 16 Nov 2010 - 13:32
Post
#43
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 08 June 2004 Skąd: Cov |
Mapka toru z względnie poprawnie zaznaczoną optymalną linią przejazdu. Na czerwono strefy hamowania, które IMO są trochę nierealne
PS: Poprawiłem czas: 57.25 |
|
|
Tue, 16 Nov 2010 - 13:42
Post
#44
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 28 April 2008 Skąd: Drag Racing Strip |
przy podobnej linii ja tam robię 56.46 jak już dopracuję 2 i 15'tkę to pewnie 55 pęknie
pzdr pees. w 4 i 8 nie hamuję tylko pulsacyjnie gaz reszta się z zgadza -------------------- American Muscle.
Pontiac Firebird Esprit '77 z LS1 |
|
|
Tue, 16 Nov 2010 - 13:46
Post
#45
|
|
Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa |
Sajmon, dzieki za mapkę !! świetny czas... ile ważysz ? tak z ciekawości..
przydałyby się jeszcze sterfy odjęcia gazu np w 12 - w tej mapce numeracja jest przesunieta, w poprzedniej mapce12 była zaraz za 11stką, a 12 obecna była 13 ps. ja jutro jade do Wrocka na Małą Monzę... prosto z auta po trasie z Wawy siadam na karta przy podobnej linii ja tam robię 56.46 jak już dopracuję 2 i 15'tkę to pewnie 55 pęknie pzdr pees. w 4 i 8 nie hamuję tylko pulsacyjnie gaz reszta się z zgadza o kurde ale jestescie dziki.. ! nie wiem co musiałbym zrobić mając prawie 100kg z kaskiem żeby zrobić 55sekund -------------------- |
|
|
Tue, 16 Nov 2010 - 13:53
Post
#46
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 28 April 2008 Skąd: Drag Racing Strip |
no do 100kg z kaskiem to mi brakuje jakiś 40kg ale ludzie twojej wagi robią czasy podobne do moich wiec to nie kwestia masy bo ten tor jest techniczny bardziej
patrząc po tej mapce w 12 gaz odejmujesz na chwilę w 1/4 łuku i potem but i 13 pełen ogień pzdr -------------------- American Muscle.
Pontiac Firebird Esprit '77 z LS1 |
|
|
Tue, 16 Nov 2010 - 15:14
Post
#47
|
|
Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa |
no do 100kg z kaskiem to mi brakuje jakiś 40kg ale ludzie twojej wagi robią czasy podobne do moich wiec to nie kwestia masy bo ten tor jest techniczny bardziej patrząc po tej mapce w 12 gaz odejmujesz na chwilę w 1/4 łuku i potem but i 13 pełen ogień pzdr hehe, wiec musze potrenować bo na razie byłem 2 razy na RCW.... 2 pierwsze razy w życiu na gokarcie masa ma duże znaczenie przy błedach... jak zmulisz karta to przy mojej masie jest bardzo wolne odejście na prostej juz pisalismy z Sajmonem że 12 jak sie nie ujmie to sie driftuje, a 13 to najlepszy zakręt na całym torze bo sie go przechodzi na pełnym ogniu, a wcale tak nie wygląda - ja zauwazyłem że najlepiej jechać za kimś kto ogarnie i probować siedzieć mu na ogonie, wtedy moza szybciej poznac limity -------------------- |
|
|
Tue, 16 Nov 2010 - 15:24
Post
#48
|
|
User Dołączył: Sat, 20 October 2007 Skąd: Płońsk |
Ja podobnie do cowboya pierwsza starcie z gokartem miałem na RCW.
Waga z kaskiem 110kg. I:1:01:55 II:1:00:xx III:59:9x Średnia wszystkich okrążeń z mojego trzeciego wypadu 1:00:xx Dzisiaj sie chyba wybieramy to może uda mi się jeszcze trochę zejść.Mój kolega o podobnych do mnie wymiarach wykręcił 58:xx wiec jeszcze wszystko przede mną We wszystkich przypadkach trudno o czysty przejazd.Każdy myśli ze jest najszybszy i nie widzą niebieskich flag Wydaje mi sie ze najwiecej trace na zakretach 4, 5, 11 Dorwe od kogos wyniki to poprawie bo nie jestem 100% pewien tych koncowek. |
|
|
Tue, 16 Nov 2010 - 16:49
Post
#49
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 28 April 2008 Skąd: Drag Racing Strip |
co do odjęcia na 12 to ja przy swojej masie nawet jak odejmę to i tak idę bokiem ale zauważyłem ze większość szybszych ode mnie i też tam lekko się boczy
fakt pojechać za szybkim pozwala lepiej ogarnąć linię ale to tyle, hamowania i pulsowania nie ogarniesz, najlepiej trafić na moment jak jest pusto na torze (ja już mniej więcej wiem kiedy wieczorami tak tam bywa) i sam szybko po swoich czasach okrążeń dojdziesz gdzie popełniasz błędy i jak to zmienić, ja tam bywam raz w tygodniu na dwie sesje i to styka by poprawiać a na pewno nie tracić poziomu pzdr -------------------- American Muscle.
Pontiac Firebird Esprit '77 z LS1 |
|
|
Tue, 16 Nov 2010 - 16:59
Post
#50
|
|
Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa |
AWSA a powiedz czy jak hamujesz to odejmujesz gaz ?
ja byłem 2 razy po 2 przejazdy (pierwszy raz to byłem z silną grypą ) i tak jak Necak robie teraz powtarzalne 1:00:xx... jak bede 3 raz w zyciu to jeszcze założe okulary, bo juz wzrok nie ten i licze na 59 sek ja będąc pierwszy raz w życiu na gokarcie pojechałem za kolesiem to obczaiłem że trzeba w wielu miejscach iść ogniem, co do lini jazdy to mniej wiecej mam OK no to widać że trzeba ostro trenować żeby miec wynik... jak byłem raz to Herba był chyba z synem (junior) i ten chłopak jeździł non stop na swoim karcie chyba z godzine (4 sesje pod rząd na pewno - nie wiem jak dalej) warto tez miec ten sam kart, bo są róznie ustawione hamulce i trzeba sie troche do nowego przyzwyczaic... -------------------- |
|
|
Tue, 16 Nov 2010 - 17:10
Post
#51
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 28 April 2008 Skąd: Drag Racing Strip |
obsługa wyłapuje hamujących na gazie więc nie warto ryzykować zdjęcia z toru poza tym to szkodzi kartom więc tego nie robię, w jednym miejscu może i by się to przydało ale można się obejść, co do kartów to jeżdżą równo, 2 i chyba 13 są trochę bardziej nerwowe przy skręcaniu więc ich unikam bo minie pasują, resztą w miarę równo więc mi bez różnicy (bo to chyba jeszcze nie jest kwestia umiejętności) choć fakt faktem jak mogę to nie wiem czemu wsiadam do 3.
pzdr -------------------- American Muscle.
Pontiac Firebird Esprit '77 z LS1 |
|
|
Tue, 16 Nov 2010 - 18:21
Post
#52
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 08 June 2004 Skąd: Cov |
przy podobnej linii ja tam robię 56.46 jak już dopracuję 2 i 15'tkę to pewnie 55 pęknie pzdr pees. w 4 i 8 nie hamuję tylko pulsacyjnie gaz reszta się z zgadza Nie od razu Rzym zbudowano W piątek będę tam na 6 sesji I z pewnością wypróbuję Twój patent na 4 zakręcie - bez hamowania, odpuszczając gaz, bo już mi to przychodziło w tamtym zakręcie do głowy. Ale 8kę bez hamowania? Przecież tam lecisz "na odcince". Ja wiem, że ten nawrót jest dość szeroki ale żeby hamulca nie dotykać... ? Wytracasz prędkość poślizgiem? Ja zazwyczaj zaczynam tam dohamowanie dość późno, w zakręcie niemal, aczkolwiek na szczycie już staram się mieć gaz w podłodze, szeroko wychodząc bez uślizgu - potem długi odcinek bez odejmowania gazu. Mam jeszcze jedno pytanie w takim razie do Ciebie Pierwszy zakręt. Przekraczam linię start/meta, blisko opon po lewej i na zewnętrzną (tyle, ile da radę), żeby mieć więcej miejsca na ten nawrót, na szczycie gaz w podłodze - ŻÓŁTA LINIA. Zastanawiam się jednak, czy nie lepiej minąć trochę dalej opony (po lewej) na szczycie pierwszego zakrętu, nieco nadrobić drogi, ale przed pierwszym nawrotem (2) podczas dohamowania być maksymalnie po prawej i mieć gokart ustawiony równolegle do trasy (BŁĘKITNA LINIA). Bo w pierwszym przypadku (ŻÓŁTA LINIA), gokart jest ustawiony pod niekorzystnym kątem (na czerwono). Nie wiem tylko co się lepiej opłaca - krótsza droga kosztem gorszego wejścia w nawrót, czy nieco dłuższa trasa dla lepszego wejścia w nawrót. Rysunek nie do końca to obrazuje, bo na nim tor jest nieco węższy niż w rzeczywistości, a odległość między szczytem pierwszego zakrętu, a nawrotem (2) jest w rzeczywistości mniejsza, przez co ścinając mocno pierwszy zakręt, nie mamy już możliwości (nie ma na to miejsca) odpowiedniego ustawienia gokartu przed nawrotem - a z rysunku mogłoby wydawać się inaczej. Kto tam jeździł, wie o co chodzi PS: -->cowboy, ważę ok. 70 kg |
|
|
Tue, 16 Nov 2010 - 18:37
Post
#53
|
|
Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa |
szkoda że tam sa zwykle tłumy... i co z tego ze probujesz różnych torów jazdy itd jak co chwile kogoś doganiasz kto nie chce zjechać, ja 2 razem byłem to była grupa ludzi którzy słabo jeździli, jakieś dziewczyny, dzieci po 10-12 lat góra itd.., no i w sumie nie wiesz czy to pomgło czy nie
dodatkowo 2 razem był mointor obrócony w drugą strone i nie widziałem czasów (pewnie bez okularów i tak bym nie widział ;P ) a po trudno przypomniec sobie patzrąc na wydruk co było na 4 a co na 7 kółku fajnie byłoby tam jeździć góra w 10 osób to mysle ze w godzine (ze 3 przejazdy 12 minutowe) mozna by duuuzo poprawic czas.. -------------------- |
|
|
Tue, 16 Nov 2010 - 19:16
Post
#54
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 28 April 2008 Skąd: Drag Racing Strip |
co d 8 źle się wyraziłem, chodziło mi że idę na odpuszczonym gazie ale bez hamulca
co do 1 do 2 próbowałem tak jak mówisz ale ja jestem do tego za lekki cięższa osoba faktycznie może na tym skorzystać choć pewny nie jestem pzdr -------------------- American Muscle.
Pontiac Firebird Esprit '77 z LS1 |
|
|
Tue, 16 Nov 2010 - 20:02
Post
#55
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 08 June 2004 Skąd: Cov |
co d 8 źle się wyraziłem, chodziło mi że idę na odpuszczonym gazie ale bez hamulca co do 1 do 2 próbowałem tak jak mówisz ale ja jestem do tego za lekki cięższa osoba faktycznie może na tym skorzystać choć pewny nie jestem pzdr Hmmmm... spróbuję nie tykać hamulca więc w 8ce Czyli 1 tniesz, lekko do zewnętrznej przed 2, dohamowanie, przez szczyt i ogień tak? CYTAT("cowboy") dodatkowo 2 razem był mointor obrócony w drugą strone i nie widziałem czasów Monitory są obrócone, żebyś mógł właśnie zobaczyć czas kółka, które przed chwilą zrobiłeś, a dzięki temu efekty "kombinowania" na nim. Patrzysz na czas po wyjściu z zakrętu 2 |
|
|
Tue, 16 Nov 2010 - 20:09
Post
#56
|
|
Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa |
Monitory są obrócone, żebyś mógł właśnie zobaczyć czas kółka, które przed chwilą zrobiłeś, a dzięki temu efekty "kombinowania" na nim. Patrzysz na czas po wyjściu z zakrętu 2 o ku... ale jestem cmok dzieki za porade, faktycznie widzi sie czas własnie skonczonego kólka, jest mniejszy speed - same plusy ja juz chyba pisałem najtrudniej bez odpuszczania w 10tce jest mi dobrze wpasowac się w 11 - tzn jak ide ogniem to nie moge ustawic sie zeby szeroko wejsc w 11-stke i w zasadzie z tego co pamietam tam roznie to wychodzi -------------------- |
|
|
Tue, 16 Nov 2010 - 20:44
Post
#57
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 08 June 2004 Skąd: Cov |
Ostatnim razem właśnie tam poprawiłem czas (w 11ce). Trzeba zrobić nawrót jak najbliżej opon - nie przestrzelić szczytu - czyli tak jak jest na rysunki. Lepiej trochę wcześniej przyhamować, ale przytulić się tam do opon i szeroko na wyjściu oczywiście bez uślizgu. Do tej pory zdawało mi się, że niby tak właśnie robię, ale moja linia była bliższa tej NIEBIESKIEJ na rysunku, aniżeli zielonej. Opony mijałem blisko, ale nie w miejscu szczytu zakrętu
Generalnie ostatnim razem zacząłem w większości tego typu nawrotów hamować wcześniej, mieć mniejszą prędkość na wejściu, a lepszą na wyjściu - czyli tak jak mówi elementarz i opłaciło się... urwałem sekundę. |
|
|
Tue, 16 Nov 2010 - 23:56
Post
#58
|
|
User Dołączył: Sat, 20 October 2007 Skąd: Płońsk |
I wrocilem z moim nowym rekordem 58:91 średnia 1:00:13
Strasznie śliski tor, opony zimne, gokart zgasł mi w boxie Wydawało mi się ze będzie słabo a rekord padł Nadal najwieksze straty na 14, 15 |
|
|
Wed, 17 Nov 2010 - 00:24
Post
#59
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 11 April 2007 Skąd: Płońsk |
byłem z Necakiem, udało mi się zrobić 58.62 (srednia 59.91) to moj 3 raz na torze, waga ok 76kg z kaskiem. Przy mojej wadze strasznie latam bokami. w 12 zakrecie jak nie odpuszcze to lece bokiem, w 13 jak wejde bez odpuszczania to od razu stawia mnie bokiem do 14
-------------------- _https://www.facebook.com/punto16vT
|
|
|
Wed, 17 Nov 2010 - 12:29
Post
#60
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 08 June 2004 Skąd: Cov |
byłem z Necakiem, udało mi się zrobić 58.62 (srednia 59.91) to moj 3 raz na torze, waga ok 76kg z kaskiem. Przy mojej wadze strasznie latam bokami. w 12 zakrecie jak nie odpuszcze to lece bokiem, w 13 jak wejde bez odpuszczania to od razu stawia mnie bokiem do 14 W 12 każdy musi odpuścić A 13 bez odpuszczania wraz z ustawieniem do 14 i dohamowaniem... kwestia wprawy |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 28 April 2024 - 23:23 |