Shoutbox 0 nowych PW 


14 Stron V  « < 8 9 10 11 12 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Idealny tor jazdy w zakrętach gokartem, Zaznacz prawidlowy tor jazdy na rysunku
mAbZ
post Wed, 01 Jun 2011 - 20:58
Post #181


Forum Homee
Dołączył: Sun, 24 July 2005
Skąd: Sthlm





Jest najlepsza.


--------------------
Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 01 Jun 2011 - 20:58
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
ortax123
post Wed, 01 Jun 2011 - 22:21
Post #182


Rookie
Dołączył: Sun, 29 May 2011





CYTAT(mAbZ @ Wed, 01 Jun 2011 - 20:58) *
Jest najlepsza.


Jeśli chodzi o pierwszy zakręt to tor również jest najbardziej właściwy?

Ps.Tor jazdy na filmiku wydaje się być trochę inny - spowodowane jest to innym gokartem(czy te gokarty są podobne)?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mAbZ
post Thu, 02 Jun 2011 - 10:29
Post #183


Forum Homee
Dołączył: Sun, 24 July 2005
Skąd: Sthlm





Nie sugeruj się filmikiem, bo to nie jest jazda na 100%
np. na prostej około 1:26 nie wiadomo po co odpuszcza gaz, a wiele zakrętów przejeżdża z daleka od wewnętrznej tarki.

Ale wystarczy tej teorii - zacznij jeździć tongue.gif Albo to poczujesz, albo nie.


--------------------
Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Sat, 04 Jun 2011 - 16:29
Post #184


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





Gokarty mają to do siebie, że jak jedziesz linią wyścigową, to z reguły ktoś się wciśnie od wewnętrznej i po prostu Cię spowolni. Obaj nie pojedziecie szybko, ale przeciwnik będzie z przodu. Zauważyłem, że gokartami jeżdżę zdecydowanie bardziej przy wewnętrznej niż samochodem.


--------------------
2024 F-Pace D300
2011 E90 330d
2000 W210 E55
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ortax123
post Sun, 05 Jun 2011 - 16:39
Post #185


Rookie
Dołączył: Sun, 29 May 2011





CYTAT(mAbZ @ Thu, 02 Jun 2011 - 10:29) *
Ale wystarczy tej teorii - zacznij jeździć tongue.gif Albo to poczujesz, albo nie.


Dobrze mówisz. Pojechałem po raz kolejny na tor i powiem tak: można nauczyć się na pamięć(dzięki schematom) jakim torem jechać, w których miejscach hamować jednak kiedy jedziesz na prawdziwym torze i tak wszystko wygląda inaczej. Najważniejsza w kartingu jest praktyka(jeżdżenie na torze) oraz w pewnym stopniu talent oraz predyspozycje.

ps.Jednak trzeba przyznać że schematy torów z optymalnym torem jazdy trochę pomagają!


Go to the top of the page
 
+Quote Post
mAbZ
post Mon, 06 Jun 2011 - 22:05
Post #186


Forum Homee
Dołączył: Sun, 24 July 2005
Skąd: Sthlm





Pochwalę się filmikiem z dzisiejszego treningu. Wyszeł świetnie,
bo się tasowaliśmy z dwoma kolegami i wyprzedzaliśmy wszystko co się ruszało smile.gif

http://contour.com/stories/trening-jarfalla-20110606


--------------------
Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomp
post Thu, 16 Jun 2011 - 12:05
Post #187


Forum Homee
Dołączył: Wed, 23 July 2003
Skąd: Katowice





świetny film, akcja była ciekawa smile.gif

czy ktoś ma jakieś ciekawe doświadczenia i opinie na temat toru w Tychach?


--------------------
"The smarter you play, the luckier you'll be"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zxcv
post Fri, 24 Jun 2011 - 00:52
Post #188


Frequent User
Dołączył: Thu, 22 October 2009
Skąd: Mysłowice/Chełm Śląski





CYTAT(tomp @ Thu, 16 Jun 2011 - 12:05) *
świetny film, akcja była ciekawa smile.gif

czy ktoś ma jakieś ciekawe doświadczenia i opinie na temat toru w Tychach?

Byłem kilka razy na WRT w tychach. Moim zdaniem nie mamy w okolicy żadnej innej alternatywy na tym poziomie, obsługa sympatyczna, pilnują porządku na torze, są flagi, pomiar czasu z wydrukiem na koniec każdej sesji oraz goście którzy pomagają wyjechać jeśli wpadniesz w opony. Techniczny tor z bardzo śliskim szlifowanym betonem sprawia że jazda niezbyt mocnym gokartem daje sporo frajdy. Dodam że w tym roku są nowe maszyny oraz inaczej ułożony tor, można zobaczyć na ich stronie.
Pozdrawiam


--------------------
BMW E36 M50B25 GT35 460KM 557NM
Opel Omega BFL X30XE + turbo w budowie
Audi A6Q 2.7TT
A3Q 1.8T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
VIP
post Sat, 25 Jun 2011 - 10:28
Post #189


Super User
Dołączył: Tue, 20 February 2007
Skąd: Warszawa





Skoro jest taki temat to zapytam, jeździł ktoś z forum na torze w Bydgoszczy pod Tesco ? Jakie czasy kręcicie ?


--------------------
0-100 - 2.8
100-200 - 6.0
Go to the top of the page
 
+Quote Post
S2NAKE
post Mon, 11 Jul 2011 - 18:00
Post #190


User
Dołączył: Sun, 29 October 2006
Skąd: znienacka





CYTAT(STarlet @ Tue, 31 May 2011 - 18:10) *
nie ważne jak szybko wjedziesz w zakręt tylko jak szybko z niego wyjedziesz, czym szerzej* pojedziesz tym mniejszy będzie kąt natarcia, czyli większa prędkość na wyjściu.
to samo tyczy się zespołu zakrętów gdzie ostatni zakręt 'decyduje' jak należy przejechać zakręt go poprzedzający smile.gif

jak chcesz sobie wyznaczyć "idealną" linie to może zacznij od ostatniego zakrętu w kierunku pierwszego... może będzie Ci łatwiej smile.gif

ja nabazgrałem coś takiego:


tor oczywiście pod czasówkę, nie próbuj tak jechać z kolegami bo będziesz tracił pozycje co zakręt tongue.gif


Jaki czas kręcisz jadąc tym torem?
W weekend upalaliśmy karty w Kisielinie i było zajebiście! Drugiego dnia urwaliśmy jeszcze po sekundzie wink.gif
30 minut bez przerwy może być ciężkim szokiem dla organizmu normalnego człowieka tongue.gif
Podsumowanie ścigania w załączniku.

PS: Zna ktoś rekord toru i wie w jakich "warunkach" został ustanowiony?




--------------------
TTURBO QUATTRO ATTACK TTORSEN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Monster energy S...
post Tue, 12 Jul 2011 - 22:30
Post #191


Rookie
Dołączył: Tue, 12 July 2011





Silver hotel, tor kartingowy Szczecin
temat czasów i pokonywania zakrętów jest bardziej skomplikowany niż wydaje się komuś kto ma czas 35 lub nawet 34... jeśli nie ma się o tym sporcie wiedzy i nie potrafi się wprost latać po torze nie powinno się oskarżać pracowników że manipulują czasem zawodnika.
Na czas każdego kierowcy na torze kartingowym mają wpływ takie elementy jak: 1 bardzo mocne rozgrzanie dobrych opon, 2 idealny tor jazdy, 3 umiejętność wchodzenia w każdy zakręt oraz linia przejazdu "(po prostej)" która zaczyna się jeszcze przed ostatnimi skrętami tj. odrazu po skręcie pod cocacolą,4 moment dodania gazu w każdym zakręcie, 5 jazda na granicy uślizgu ale bez niego, i coś na co nie mamy zupełnie wpływu to gokart, każdy silnik reaguje inaczej na temperaturę powietrza w jakiej pracuje lepiej lub gorzej w zależności od temperatury powietrza jaka dostaje do mieszanki.
To z grubsza! moje pierwsze czasy to 35,600... kolejnego dnia stosując się do tych wszystkich wskazówek 34... po kilku przejazdach katorgi wchodzenie technicznie w zakręty przestaje męczyć 33... to 90% moich okrążeń
Jak zejść z czasem do top 10?
jeździć jeździć jeździć i katować ostatnie 2 zakręty przed i na cocacoli.

POZDRAWIAM

MONSTER ENERGY
team SUBARU
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bazylfox
post Fri, 05 Aug 2011 - 15:25
Post #192


Rookie
Dołączył: Fri, 05 August 2011





Cześć wszystkim, dużo Was czytam, w końcu zdecydowałem się zarejestrować wink.gif

Jakby ktoś z Was wybierał się na "Małą Monzę", piszcie.
Jeżdżę tam raz, dwa razy w miesiącu. Wśród własnych znajomych jestem niestety zbyt szybki (najlepszy czas na nowym torze 29.087) i nie mam tak naprawdę z kim się ścigać.
Chłopaki nie lubią jak ich dubluję w wyścigach mellow.gif , a chciałbym pościgać się z kimś szybszym ode mnie, żeby pracować nad techniką.

Pozdrawiam !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
S2NAKE
post Sun, 07 Aug 2011 - 11:46
Post #193


User
Dołączył: Sun, 29 October 2006
Skąd: znienacka





Jedź do Zielonej Góry i tam się rozwijaj, bo mała monza to tor dla małych dzieci tongue.gif


--------------------
TTURBO QUATTRO ATTACK TTORSEN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bazylfox
post Mon, 08 Aug 2011 - 07:51
Post #194


Rookie
Dołączył: Fri, 05 August 2011





Masz na myśli ten tor WallraV pod Zieloną Górą ?

Pewnie kiedyś się tam wybiorę, ale na pewno opada jeśli chodzi o regularne jazdy.

MM ma tor pod dachem, a więc całoroczny, i jest znacznie taniej i bliżej smile.gif

Na MM mogę się wybrać choćby w drodze z pracy do domu (kominiarka i buty w bagażniku smile.gif ), a tutaj to wypad na cały dzień.

Spróbuję zebrać ekipę i jeszcze tego lata tam pojechać.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
S2NAKE
post Mon, 08 Aug 2011 - 18:19
Post #195


User
Dołączył: Sun, 29 October 2006
Skąd: znienacka





Dokładnie ten tor mam na myśli. Na prostej startowej można z 80 km/h lecieć - całkiem przyzwoicie jak na amatorskie ściganie wink.gif
Sam zobacz http://www.youtube.com/watch?v=OblchNhzyWw...nel_video_title


--------------------
TTURBO QUATTRO ATTACK TTORSEN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bazylfox
post Tue, 09 Aug 2011 - 08:36
Post #196


Rookie
Dołączył: Fri, 05 August 2011





Oj narobiłeś mi smaka tym filmikiem smile.gif

W najbliższą środę jest "endurance" na MM - dwie godzinki non stop, spróbuję na koniec sierpnia trafić z pogodą i pojechać do Zielonej.
Pozdro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mAbZ
post Tue, 09 Aug 2011 - 10:48
Post #197


Forum Homee
Dołączył: Sun, 24 July 2005
Skąd: Sthlm





Jak jesteś początkujący, to nie dasz rady jechać nawet pół godziny non stop.
Jazda jak będziesz zmęczony nie ma wielkiego sensu, bo będziesz jeździł nieprecyzyjnie.


--------------------
Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mAbZ
post Tue, 09 Aug 2011 - 10:48
Post #198


Forum Homee
Dołączył: Sun, 24 July 2005
Skąd: Sthlm





A tor WallraV naprawdę robi wrażenie!


--------------------
Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bazylfox
post Tue, 09 Aug 2011 - 11:13
Post #199


Rookie
Dołączył: Fri, 05 August 2011





Jeździłem już kilka razy po 30min na MM (dzięki groupon smile.gif ) więc z tym nie będzie problemu.

Poza tym to wyścig zespołowych trójek, więc każdy ok. 40 minut będzie za kółkiem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
S2NAKE
post Tue, 09 Aug 2011 - 17:10
Post #200


User
Dołączył: Sun, 29 October 2006
Skąd: znienacka





Jak pojedziecie do ZG z kumatymi drajwerami to powiedzcie kierownikowi, że chcecie od razu robić czasy. Czyli 30 minut, a nie 10 minut rozgrzewki / treningu, a dopiero potem 20 minut czasówki.
Potem już nie wrócicie na małą monzę cool.gif


--------------------
TTURBO QUATTRO ATTACK TTORSEN
Go to the top of the page
 
+Quote Post

14 Stron V  « < 8 9 10 11 12 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 07 September 2025 - 12:05