Shoutbox 0 nowych PW 


28 Stron V  « < 13 14 15 16 17 > »   
Reply to this topicStart new topic
> jarzma pod zaciski boxter s do 312mm
tabakm
post Tue, 22 Jun 2010 - 12:55
Post #281


User
Dołączył: Thu, 06 August 2009





CYTAT(henry @ Tue, 22 Jun 2010 - 12:43) *
i co z tego , moze masz racje z ta teoria ale w 100% tylko i wylacznie w przypadku gdy w slad za wymiana tarczy pojdzie tez wiekszy klocek


co z tego że tarcza będzie duża, jak klocek nie będzie jej "całej " obejmował. Na dużej tarczy z małym klockeim bardzo łatwo jest ugotować klocek i płyn, Kolejna rzecz to powstawanie dość sporego rantu wewnątrz.....Ja nie twierdzę, że duża tarcza jest gorsza, ale sama wymiana tarcz dużo nie daje, może poprawia komfort psychiczny usera. Tak jak napisął przedmówca, w ślad za wymianą tarcz wymienia się zaciski, klocki.......


--------------------
cnc machine
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 22 Jun 2010 - 12:55
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Jarol
post Tue, 22 Jun 2010 - 13:43
Post #282


Super User
Dołączył: Tue, 08 April 2008





CYTAT(henry @ Tue, 22 Jun 2010 - 12:43) *
i co z tego , moze masz racje z ta teoria ale w 100% tylko i wylacznie w przypadku gdy w slad za wymiana tarczy pojdzie tez wiekszy klocek


Nie do końca jest tak jak myslisz, ja mam porównanie hamulców w dwóch przypadkach:

W A4 B5 seryjna tarcza 288x25 została zmieniona na 312x25mm przy czym pozostał ten sam zacisk i te same klocki. Rożnica w hamowaniu była spora i bardzo odczuwalna.

Drugi przykład moje auto seryjne hamulce 288x25mm wymieniłem na 320x30mm łącznie z zaciskami ale zacisk nadal jednotłoczkowy a powierzkania klocka nawet mniejsza niż w ori zacikach. Po zabiegu odczuwalna ogromna różnica w hamowaniu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marecek
post Tue, 22 Jun 2010 - 14:25
Post #283


Super User
Dołączył: Thu, 31 March 2005
Skąd: WuPeeR





... no to chyba raczej proste jest... siły hamowania nie da się zwiększać w nieskończoność, bo przecież powyżej pewnej wartości blokujecie koło (tarczę). Dlatego idzie się w wymiar, żeby zwiększyć ramię, a przez to moment hamowania. Podpisuję się w 100% pod zdaniem, że skuteczność = średnica. Ilość tłoczków za to odpowiada za "gwałtowność" (czas reakcji od chwili depnięcia), skuteczność hamowania (mam większą kontrolę nad dozowaniem tej siły) i odporność na fading przy wielokrotnej próbie hamowania (nie raz zdarzyło mi się doprowadzić klocki do wrzenia, a poza efektem dymu, nie odczułem jakoś mega spadku skuteczności hamowania... w odróżniceniu od seryjnych zacisków, które kończyły się po pierwszym przypaleniu). Ale oczywiście znajdzie się zaraz jakiś teoretyk, który nigdy nie przerabiał tego tematu i będzie wiedział lepiej...


--------------------
Lanos STI, na arabskich szlakach...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tabakm
post Tue, 22 Jun 2010 - 15:01
Post #284


User
Dołączył: Thu, 06 August 2009





CYTAT(marecek @ Tue, 22 Jun 2010 - 14:25) *
Podpisuję się w 100% pod zdaniem, że skuteczność = średnica.

jest to 100% prawdy, większa średnica zahamuje lepiej niż mniejsza z tym samym klockiem, prawa fizyki i tyle, ale jak sam zauważyłeś.....


CYTAT(marecek @ Tue, 22 Jun 2010 - 14:25) *
(nie raz zdarzyło mi się doprowadzić klocki do wrzenia, a poza efektem dymu, nie odczułem jakoś mega spadku skuteczności hamowania... w odróżniceniu od seryjnych zacisków, które kończyły się po pierwszym przypaleniu)

klocki (zacisk) są mega ważne, ich powierzchnia......można by założyć tarczę 350mm z mały klockiem na samym obwodzie, ale zahamujesz raz awaryjnie i już po klockach, możliwe że się tak nagrzeją, że i tarcza dostanie po przysłowiowej dupie pomimo swej większej średnicy i grubości. W hamulcach jest ważne sporo rzeczy, odpowiedni dobór tarcz i zacisków to klucz do sukcesu.



PozDRo


--------------------
cnc machine
Go to the top of the page
 
+Quote Post
henry
post Tue, 22 Jun 2010 - 18:08
Post #285


Forum Homee
Dołączył: Thu, 01 June 2006





CYTAT(Jarol @ Tue, 22 Jun 2010 - 13:43) *
Nie do końca jest tak jak myslisz, ja mam porównanie hamulców w dwóch przypadkach:

W A4 B5 seryjna tarcza 288x25 została zmieniona na 312x25mm przy czym pozostał ten sam zacisk i te same klocki. Rożnica w hamowaniu była spora i bardzo odczuwalna.

Drugi przykład moje auto seryjne hamulce 288x25mm wymieniłem na 320x30mm łącznie z zaciskami ale zacisk nadal jednotłoczkowy a powierzkania klocka nawet mniejsza niż w ori zacikach. Po zabiegu odczuwalna ogromna różnica w hamowaniu.


to jeszcze zrob testy na tej duzej tarczy tylko doloz do niej klocek zeby byl na calej powierzchni tej wiekszej tarczy i wtedy opisz reakcje
bo logiczne ze zwiekszenie samej tarczy tez pomoze ale bedzie jeszcze lepiej jak dojdzie do tego odpowiedni klocek

Tabakm, nie wiem ale chyba cos ci sie pomylily cytaty ze moj wzioles bo podpisales sie ze BIALE JEST BIALYM,bez sensu
Marecek jezeli piszesz o sobie ze teoretyk to ok, ja pisze swoje spostrzezenia organoleptycznie a nie wyssane z palca wiec luzik


--------------------
V6 Irmscher & supercharged
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marecek
post Tue, 22 Jun 2010 - 19:03
Post #286


Super User
Dołączył: Thu, 31 March 2005
Skąd: WuPeeR





CYTAT(henry @ Tue, 22 Jun 2010 - 18:08) *
Marecek jezeli piszesz o sobie ze teoretyk to ok, ja pisze swoje spostrzezenia organoleptycznie a nie wyssane z palca wiec luzik


...mówię o różnicy jaka jest między tym:


a tym:


no i jest... jakby to powiedzieć... znaczna. smile.gif za kilka dni będe miał okazję porównać ten sam samochód, w tej samej budzie (passat kombi) z hamulcami z audi S4 (321x30 mm) na seryjnym, audiowskim zacisku jednotłoczkowym od S4 (tym z czterema klockami na stronęwink.gif ).

...niewątpliwie jednak co by nie mówił, to cztery tłoczki dają +5 do lansu w porównaniu do takich zwykłych, szarych zacisków wink.gif

Zacisk od alfy brery, prototypy adapterów pod tarcze seryjne 312 mm zrobione przez Zoltara z ital-performance.pl, wykonanie - kolega tabkam. Wrażenia z jazdy niesamowite, biorąc pod uwagę, że nie jest to wyścigówka, tylko uliczna trumna.


--------------------
Lanos STI, na arabskich szlakach...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jarol
post Tue, 22 Jun 2010 - 20:37
Post #287


Super User
Dołączył: Tue, 08 April 2008





CYTAT(henry @ Tue, 22 Jun 2010 - 18:08) *
to jeszcze zrob testy na tej duzej tarczy tylko doloz do niej klocek zeby byl na calej powierzchni tej wiekszej tarczy i wtedy opisz reakcje
bo logiczne ze zwiekszenie samej tarczy tez pomoze ale bedzie jeszcze lepiej jak dojdzie do tego odpowiedni klocek


Nie wiem o co Ci dokladnie chodzi z tą cała powierzchnia tarczy?? Moje zaciski i tarcze to dokładnie coś takiego jak na zdjeciu poniżej jak byś do takich tarcz chciał włozyc wiekszy klocek?? Tarcza ma rozmiar 320x30mm


CYTAT(marecek @ Tue, 22 Jun 2010 - 19:03) *
...mówię o różnicy jaka jest między tym

no i jest... jakby to powiedzieć... znaczna. smile.gif za kilka dni będe miał okazję porównać ten sam samochód, w tej samej budzie (passat kombi) z hamulcami z audi S4 (321x30 mm) na seryjnym, audiowskim zacisku jednotłoczkowym od S4 (tym z czterema klockami na stronęwink.gif ).


W Audi S4 B5 zacisk jest dwutłoczkowy. Chyba ze mówisz o S4 B6 lub B7 tam jest jednotłoczkowy ale tarcza ma wymiar 345x30mm.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SID
post Tue, 22 Jun 2010 - 23:49
Post #288


Forum Killer
Dołączył: Sat, 08 October 2005
Skąd: Rzeszów





w S4 b5 masz zacisk 2-wu tłoczkowy.

wg: moich poczynań lepiej mieć jakikolwiek zacisk 4-ro tłoczkowy na tarczy 310-350mm niż zacisk 1-no lub 2-wu tłoczkowy.
Srednica tarczy ma znaczenie ale zacisk z klockiem większe.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcin_kielce
post Wed, 23 Jun 2010 - 10:54
Post #289


Frequent User
Dołączył: Sun, 31 December 2006
Skąd: Kielce/Wawa





A co myślicie o takim zestawieniu, tarcza hamulcowa z Leona Cupry R 1M ( ona ma chyba 323mm, nie mogę znaleźć grubości ) z zaciskiem Brembo z BMW E38?? Podejdzie taki zestaw do mnie po dorobieniu adapterów??

Pozdroo


--------------------
Seat Leon by TTC Kraków
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tabakm
post Wed, 23 Jun 2010 - 11:17
Post #290


User
Dołączył: Thu, 06 August 2009





CYTAT(marecek @ Tue, 22 Jun 2010 - 19:03) *
prototypy adapterów pod tarcze seryjne 312 mm zrobione przez Zoltara z ital-performance.pl, wykonanie - kolega tabkam. Wrażenia z jazdy niesamowite.......

Ja robiłem?? Passat??


henry, ostatnio jakiś zakręcony jestem, chyba z braku czasu na ogarnięcie się.....Ale oczywiście wszyscy wiedzą o co chodzi, w sumie się z Tobą zgodziłem....


PozDRo


--------------------
cnc machine
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcin_kielce
post Wed, 23 Jun 2010 - 11:28
Post #291


Frequent User
Dołączył: Sun, 31 December 2006
Skąd: Kielce/Wawa





Już wiem i Cupra R ma podobno tarczę 323/28. Podejdzie do tego ten zacisk z E38??

Pozdroo


--------------------
Seat Leon by TTC Kraków
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tabakm
post Wed, 23 Jun 2010 - 11:54
Post #292


User
Dołączył: Thu, 06 August 2009





CYTAT(marcin_kielce @ Wed, 23 Jun 2010 - 11:28) *
Już wiem i Cupra R ma podobno tarczę 323/28. Podejdzie do tego ten zacisk z E38??

Pozdroo

Z tego co pamiętam wymiary zacisku, to jak najbardziej. Grubośc napewno, średnica też powinna byś spoko....


PozDRo


--------------------
cnc machine
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcin_kielce
post Wed, 23 Jun 2010 - 12:05
Post #293


Frequent User
Dołączył: Sun, 31 December 2006
Skąd: Kielce/Wawa





No bo to już jest jakaś alternatywa dla 312/25, rzekłbym, że optymalna do auta na codzień i czasami na tor.

Pozdroo


--------------------
Seat Leon by TTC Kraków
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tabakm
post Wed, 23 Jun 2010 - 12:41
Post #294


User
Dołączył: Thu, 06 August 2009





CYTAT(marcin_kielce @ Wed, 23 Jun 2010 - 12:05) *
No bo to już jest jakaś alternatywa dla 312/25, rzekłbym, że optymalna do auta na codzień i czasami na tor.

Pozdroo


No napewno trudniej jest ugotować taką tarczę. Jeżeli dobrze pamiętam, to taki zacisk parowałem z taka tarczą, ale nie pamiętam na jakim samochodzie....


--------------------
cnc machine
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcin_kielce
post Wed, 23 Jun 2010 - 13:33
Post #295


Frequent User
Dołączył: Sun, 31 December 2006
Skąd: Kielce/Wawa





Zadam teraz kretyńskie pytanie, stare jarzmo mi będzie do czegoś potrzebne??


--------------------
Seat Leon by TTC Kraków
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Wed, 23 Jun 2010 - 14:09
Post #296


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(marcin_kielce @ Wed, 23 Jun 2010 - 13:33) *
Zadam teraz kretyńskie pytanie, stare jarzmo mi będzie do czegoś potrzebne??


nie bedzie, to czesc zacisku jednotłoczkowego

tarcza 28mm bedzie idealna pod zacisk z BMW e38 bo tam tez jest w serii 28mm

tarcza 30mmm jak Ci pisałem wchodzi na styk

jesli chodzi o "wykorzytsanie tarczy" to tu masz fotke tego zacisku - przymierzałem do tarczy 323/30



--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tabakm
post Wed, 23 Jun 2010 - 14:21
Post #297


User
Dołączył: Thu, 06 August 2009





CYTAT(cowboy @ Wed, 23 Jun 2010 - 14:09) *
przymierzałem do tarczy 323/30


ooo, na taką dokładnie tarczę zakładałem zacisk o którym mowa. Tarcza wchodzi na styk, wewnętrzny wymiar zacisku to 31mm......
W sumie dość uniwersalny zacisk, z moich robót co pamiętam to działa z tarczą 302/26, 312/28, 320/30...... Zaletą tego zacisku jest to że jest dwuczęściowy, widziałem gdzieś rzeźbę taką, że pomiędzy dwie połówki zacisku powędrowała odpowiednio wypalona na laserze blacha, aby zmieścić jeszcze grubszą tarczę. Niektórzy wolą zaciski monolityczne, Zoltar takie użył w punto, z mocowaniami "od czoła", praktycznie znika wtedy problem z niepasującymi otworami montarzowymi, adaptery moga mieć wtedy "prostszy" kształt......


--------------------
cnc machine
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcin_kielce
post Wed, 23 Jun 2010 - 14:36
Post #298


Frequent User
Dołączył: Sun, 31 December 2006
Skąd: Kielce/Wawa





Ale takie zaciski z E38 kosztują średnio 3 razy mniej niż takie z Brery.

A jakość hamowania podobna. No więc szukam takich zacisków i do tego tarczy 323/28 5x100.

Ktoś wie gdzie mogę dostać nowe tarcze w dobrych pieniądzach??

Pozdroo


--------------------
Seat Leon by TTC Kraków
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tabakm
post Wed, 23 Jun 2010 - 15:40
Post #299


User
Dołączył: Thu, 06 August 2009





CYTAT(marcin_kielce @ Wed, 23 Jun 2010 - 14:36) *
Ale takie zaciski z E38 kosztują średnio 3 razy mniej niż takie z Brery.


i to jest ten ból, co do tarcz, internet stoi przed tobą otworem. Masz jakiś typ, z jakiego samochodu będzie ta tarcza??


--------------------
cnc machine
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcin_kielce
post Wed, 23 Jun 2010 - 15:50
Post #300


Frequent User
Dołączył: Sun, 31 December 2006
Skąd: Kielce/Wawa





Leon Cupra R 1M z pakietem Brembo

Najważniejsze pytanie, czy taka tarcza 323mm z zaciskiem Brembo z E38 wejdzie mi na felgę 17 cali ET35??


--------------------
Seat Leon by TTC Kraków
Go to the top of the page
 
+Quote Post

28 Stron V  « < 13 14 15 16 17 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 23:37