![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#281
|
|
User Dołączył: Thu, 06 August 2009 ![]() |
i co z tego , moze masz racje z ta teoria ale w 100% tylko i wylacznie w przypadku gdy w slad za wymiana tarczy pojdzie tez wiekszy klocek co z tego że tarcza będzie duża, jak klocek nie będzie jej "całej " obejmował. Na dużej tarczy z małym klockeim bardzo łatwo jest ugotować klocek i płyn, Kolejna rzecz to powstawanie dość sporego rantu wewnątrz.....Ja nie twierdzę, że duża tarcza jest gorsza, ale sama wymiana tarcz dużo nie daje, może poprawia komfort psychiczny usera. Tak jak napisął przedmówca, w ślad za wymianą tarcz wymienia się zaciski, klocki....... -------------------- cnc machine
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#282
|
|
Super User Dołączył: Tue, 08 April 2008 ![]() |
i co z tego , moze masz racje z ta teoria ale w 100% tylko i wylacznie w przypadku gdy w slad za wymiana tarczy pojdzie tez wiekszy klocek Nie do końca jest tak jak myslisz, ja mam porównanie hamulców w dwóch przypadkach: W A4 B5 seryjna tarcza 288x25 została zmieniona na 312x25mm przy czym pozostał ten sam zacisk i te same klocki. Rożnica w hamowaniu była spora i bardzo odczuwalna. Drugi przykład moje auto seryjne hamulce 288x25mm wymieniłem na 320x30mm łącznie z zaciskami ale zacisk nadal jednotłoczkowy a powierzkania klocka nawet mniejsza niż w ori zacikach. Po zabiegu odczuwalna ogromna różnica w hamowaniu. |
|
|
![]()
Post
#283
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 31 March 2005 Skąd: WuPeeR ![]() |
... no to chyba raczej proste jest... siły hamowania nie da się zwiększać w nieskończoność, bo przecież powyżej pewnej wartości blokujecie koło (tarczę). Dlatego idzie się w wymiar, żeby zwiększyć ramię, a przez to moment hamowania. Podpisuję się w 100% pod zdaniem, że skuteczność = średnica. Ilość tłoczków za to odpowiada za "gwałtowność" (czas reakcji od chwili depnięcia), skuteczność hamowania (mam większą kontrolę nad dozowaniem tej siły) i odporność na fading przy wielokrotnej próbie hamowania (nie raz zdarzyło mi się doprowadzić klocki do wrzenia, a poza efektem dymu, nie odczułem jakoś mega spadku skuteczności hamowania... w odróżniceniu od seryjnych zacisków, które kończyły się po pierwszym przypaleniu). Ale oczywiście znajdzie się zaraz jakiś teoretyk, który nigdy nie przerabiał tego tematu i będzie wiedział lepiej...
-------------------- Lanos STI, na arabskich szlakach...
|
|
|
![]()
Post
#284
|
|
User Dołączył: Thu, 06 August 2009 ![]() |
Podpisuję się w 100% pod zdaniem, że skuteczność = średnica. jest to 100% prawdy, większa średnica zahamuje lepiej niż mniejsza z tym samym klockiem, prawa fizyki i tyle, ale jak sam zauważyłeś..... (nie raz zdarzyło mi się doprowadzić klocki do wrzenia, a poza efektem dymu, nie odczułem jakoś mega spadku skuteczności hamowania... w odróżniceniu od seryjnych zacisków, które kończyły się po pierwszym przypaleniu) klocki (zacisk) są mega ważne, ich powierzchnia......można by założyć tarczę 350mm z mały klockiem na samym obwodzie, ale zahamujesz raz awaryjnie i już po klockach, możliwe że się tak nagrzeją, że i tarcza dostanie po przysłowiowej dupie pomimo swej większej średnicy i grubości. W hamulcach jest ważne sporo rzeczy, odpowiedni dobór tarcz i zacisków to klucz do sukcesu. PozDRo -------------------- cnc machine
|
|
|
![]()
Post
#285
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 01 June 2006 ![]() |
Nie do końca jest tak jak myslisz, ja mam porównanie hamulców w dwóch przypadkach: W A4 B5 seryjna tarcza 288x25 została zmieniona na 312x25mm przy czym pozostał ten sam zacisk i te same klocki. Rożnica w hamowaniu była spora i bardzo odczuwalna. Drugi przykład moje auto seryjne hamulce 288x25mm wymieniłem na 320x30mm łącznie z zaciskami ale zacisk nadal jednotłoczkowy a powierzkania klocka nawet mniejsza niż w ori zacikach. Po zabiegu odczuwalna ogromna różnica w hamowaniu. to jeszcze zrob testy na tej duzej tarczy tylko doloz do niej klocek zeby byl na calej powierzchni tej wiekszej tarczy i wtedy opisz reakcje bo logiczne ze zwiekszenie samej tarczy tez pomoze ale bedzie jeszcze lepiej jak dojdzie do tego odpowiedni klocek Tabakm, nie wiem ale chyba cos ci sie pomylily cytaty ze moj wzioles bo podpisales sie ze BIALE JEST BIALYM,bez sensu Marecek jezeli piszesz o sobie ze teoretyk to ok, ja pisze swoje spostrzezenia organoleptycznie a nie wyssane z palca wiec luzik -------------------- V6 Irmscher & supercharged
|
|
|
![]()
Post
#286
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 31 March 2005 Skąd: WuPeeR ![]() |
Marecek jezeli piszesz o sobie ze teoretyk to ok, ja pisze swoje spostrzezenia organoleptycznie a nie wyssane z palca wiec luzik ...mówię o różnicy jaka jest między tym: ![]() a tym: ![]() no i jest... jakby to powiedzieć... znaczna. ![]() ![]() ...niewątpliwie jednak co by nie mówił, to cztery tłoczki dają +5 do lansu w porównaniu do takich zwykłych, szarych zacisków ![]() Zacisk od alfy brery, prototypy adapterów pod tarcze seryjne 312 mm zrobione przez Zoltara z ital-performance.pl, wykonanie - kolega tabkam. Wrażenia z jazdy niesamowite, biorąc pod uwagę, że nie jest to wyścigówka, tylko uliczna trumna. -------------------- Lanos STI, na arabskich szlakach...
|
|
|
![]()
Post
#287
|
|
Super User Dołączył: Tue, 08 April 2008 ![]() |
to jeszcze zrob testy na tej duzej tarczy tylko doloz do niej klocek zeby byl na calej powierzchni tej wiekszej tarczy i wtedy opisz reakcje bo logiczne ze zwiekszenie samej tarczy tez pomoze ale bedzie jeszcze lepiej jak dojdzie do tego odpowiedni klocek Nie wiem o co Ci dokladnie chodzi z tą cała powierzchnia tarczy?? Moje zaciski i tarcze to dokładnie coś takiego jak na zdjeciu poniżej jak byś do takich tarcz chciał włozyc wiekszy klocek?? Tarcza ma rozmiar 320x30mm ![]() ...mówię o różnicy jaka jest między tym no i jest... jakby to powiedzieć... znaczna. ![]() ![]() W Audi S4 B5 zacisk jest dwutłoczkowy. Chyba ze mówisz o S4 B6 lub B7 tam jest jednotłoczkowy ale tarcza ma wymiar 345x30mm. |
|
|
![]()
Post
#288
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 October 2005 Skąd: Rzeszów ![]() |
w S4 b5 masz zacisk 2-wu tłoczkowy.
wg: moich poczynań lepiej mieć jakikolwiek zacisk 4-ro tłoczkowy na tarczy 310-350mm niż zacisk 1-no lub 2-wu tłoczkowy. Srednica tarczy ma znaczenie ale zacisk z klockiem większe. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#289
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 31 December 2006 Skąd: Kielce/Wawa ![]() |
A co myślicie o takim zestawieniu, tarcza hamulcowa z Leona Cupry R 1M ( ona ma chyba 323mm, nie mogę znaleźć grubości ) z zaciskiem Brembo z BMW E38?? Podejdzie taki zestaw do mnie po dorobieniu adapterów??
Pozdroo -------------------- Seat Leon by TTC Kraków
|
|
|
![]()
Post
#290
|
|
User Dołączył: Thu, 06 August 2009 ![]() |
prototypy adapterów pod tarcze seryjne 312 mm zrobione przez Zoltara z ital-performance.pl, wykonanie - kolega tabkam. Wrażenia z jazdy niesamowite....... Ja robiłem?? Passat?? henry, ostatnio jakiś zakręcony jestem, chyba z braku czasu na ogarnięcie się.....Ale oczywiście wszyscy wiedzą o co chodzi, w sumie się z Tobą zgodziłem.... PozDRo -------------------- cnc machine
|
|
|
![]()
Post
#291
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 31 December 2006 Skąd: Kielce/Wawa ![]() |
Już wiem i Cupra R ma podobno tarczę 323/28. Podejdzie do tego ten zacisk z E38??
Pozdroo -------------------- Seat Leon by TTC Kraków
|
|
|
![]()
Post
#292
|
|
User Dołączył: Thu, 06 August 2009 ![]() |
Już wiem i Cupra R ma podobno tarczę 323/28. Podejdzie do tego ten zacisk z E38?? Pozdroo Z tego co pamiętam wymiary zacisku, to jak najbardziej. Grubośc napewno, średnica też powinna byś spoko.... PozDRo -------------------- cnc machine
|
|
|
![]()
Post
#293
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 31 December 2006 Skąd: Kielce/Wawa ![]() |
No bo to już jest jakaś alternatywa dla 312/25, rzekłbym, że optymalna do auta na codzień i czasami na tor.
Pozdroo -------------------- Seat Leon by TTC Kraków
|
|
|
![]()
Post
#294
|
|
User Dołączył: Thu, 06 August 2009 ![]() |
No bo to już jest jakaś alternatywa dla 312/25, rzekłbym, że optymalna do auta na codzień i czasami na tor. Pozdroo No napewno trudniej jest ugotować taką tarczę. Jeżeli dobrze pamiętam, to taki zacisk parowałem z taka tarczą, ale nie pamiętam na jakim samochodzie.... -------------------- cnc machine
|
|
|
![]()
Post
#295
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 31 December 2006 Skąd: Kielce/Wawa ![]() |
Zadam teraz kretyńskie pytanie, stare jarzmo mi będzie do czegoś potrzebne??
-------------------- Seat Leon by TTC Kraków
|
|
|
![]()
Post
#296
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
Zadam teraz kretyńskie pytanie, stare jarzmo mi będzie do czegoś potrzebne?? nie bedzie, to czesc zacisku jednotłoczkowego tarcza 28mm bedzie idealna pod zacisk z BMW e38 bo tam tez jest w serii 28mm tarcza 30mmm jak Ci pisałem wchodzi na styk jesli chodzi o "wykorzytsanie tarczy" to tu masz fotke tego zacisku - przymierzałem do tarczy 323/30 ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#297
|
|
User Dołączył: Thu, 06 August 2009 ![]() |
przymierzałem do tarczy 323/30 ooo, na taką dokładnie tarczę zakładałem zacisk o którym mowa. Tarcza wchodzi na styk, wewnętrzny wymiar zacisku to 31mm...... W sumie dość uniwersalny zacisk, z moich robót co pamiętam to działa z tarczą 302/26, 312/28, 320/30...... Zaletą tego zacisku jest to że jest dwuczęściowy, widziałem gdzieś rzeźbę taką, że pomiędzy dwie połówki zacisku powędrowała odpowiednio wypalona na laserze blacha, aby zmieścić jeszcze grubszą tarczę. Niektórzy wolą zaciski monolityczne, Zoltar takie użył w punto, z mocowaniami "od czoła", praktycznie znika wtedy problem z niepasującymi otworami montarzowymi, adaptery moga mieć wtedy "prostszy" kształt...... -------------------- cnc machine
|
|
|
![]()
Post
#298
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 31 December 2006 Skąd: Kielce/Wawa ![]() |
Ale takie zaciski z E38 kosztują średnio 3 razy mniej niż takie z Brery.
A jakość hamowania podobna. No więc szukam takich zacisków i do tego tarczy 323/28 5x100. Ktoś wie gdzie mogę dostać nowe tarcze w dobrych pieniądzach?? Pozdroo -------------------- Seat Leon by TTC Kraków
|
|
|
![]()
Post
#299
|
|
User Dołączył: Thu, 06 August 2009 ![]() |
Ale takie zaciski z E38 kosztują średnio 3 razy mniej niż takie z Brery. i to jest ten ból, co do tarcz, internet stoi przed tobą otworem. Masz jakiś typ, z jakiego samochodu będzie ta tarcza?? -------------------- cnc machine
|
|
|
![]()
Post
#300
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 31 December 2006 Skąd: Kielce/Wawa ![]() |
Leon Cupra R 1M z pakietem Brembo
Najważniejsze pytanie, czy taka tarcza 323mm z zaciskiem Brembo z E38 wejdzie mi na felgę 17 cali ET35?? -------------------- Seat Leon by TTC Kraków
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 23:37 |