Stf
Sat, 09 May 2009 - 15:55
czy ktos Was dysponuje moze rys. technicznym lub szkicem wymiarow mocowan zaciskow przednich z porsche boxter s pod tarcze 312mm 5x100 w vagach ? lub jakiekolwiek wskazowki kto moglby to dobrze i sensownym czasie/cenie ogarnac w wawie ?
dzieki
Fido_dido
Sat, 09 May 2009 - 17:19
odezwij sie do użytkownika Pavel na tym forum on ma w ofercie zestawy brembo do kazdego vaga on ci pomoże
pavel
Sun, 10 May 2009 - 00:28
Z dorobieniem jarzm pod zaciski z BoxterS do mojej rajdówki (golf2syncro) poszło mi szybko i sprawnie. Efekt jest niesamowity.
Następnym krokiem miały być jarzma do zacisków Porsche i zwrotnic Audi tt, ale inne pilne zlecenia trochę zatrzymały ten projekt.
Mam juz dawno zrobione precyzyjne pomiary jarzm pod zaciski BoxterS i zwrotnice z tt, wszystkie śruby (jakość 10.9) już dawno kupione, kilka dni temu odebrałem kątowniki i pozostało mi nawiercenie i nagwintowanie otworów mocujących. Niestety mam taką zasadę, że wszystko najpierw muszę przetestować na własnym samochodzie i to w warunkach ekstremalnych (seryjne hamowania z 200+). Postaram się na dniach nadać sprawie trochę tempa.
Tak na marginesie to docelowe hamulce w mojej tt to zaciski Brembo z Ferrari i tarcze 343x32
artix
Sun, 10 May 2009 - 00:32
sa adaptery na ebay 120 ojro
Stf1
Sun, 10 May 2009 - 02:59
szukałem na ebay - ale siakoś kiespsko widać - jutro szukam od nowa ;P. Pavel, jeśli nie jest to trudnością i tajemnicą firmową otrzymać siakieś rysunki lub wskazówki od Ciebie to byłbym wdzięczny. Naturalnie zestaw jest do mojej popierdziawki -> golfa mk4 - z tego co wiem to zarówno wahacz jak i zwrotnica w TT różnią się od tego w golfie mk4 --> generalnie zwrotnica ma inne wydłużone mocowanie wahacza. Wszelkie info mile widziane - gdyby ktoś mógł polecić kogoś w okolicach lub Wawie będę dźwięczny.
SID
Sun, 10 May 2009 - 18:03
aby zrobic adaptery nie trzeba szukac speca od tego
jeśli masz zwrotnice, zacisk i tarcze pomiarów samemu dokonasz
ja ostatnio troche tego
przymierzam i
przymierzyłem firma 034motorsport ma chyba to czego szukasz
034motorsportgdzies tez w sieci kiedys potykalem sie o rysunki
Stf1
Sun, 10 May 2009 - 22:37
są kity do zacisków z boxtera ale boxter s ma większe i do tego brak:/ Pavel czy mógłbyś opisać jak podciągasz zacisk z eSki pod 312mm tarczę tak żeby klocki nie wystawały ?
pavel
Tue, 12 May 2009 - 12:53
CYTAT(Stf1 @ Sun, 10 May 2009 - 02:59)
Pavel, jeśli nie jest to trudnością i tajemnicą firmową otrzymać siakieś rysunki lub wskazówki od Ciebie to byłbym wdzięczny. Naturalnie zestaw jest do mojej popierdziawki -> golfa mk4 - z tego co wiem to zarówno wahacz jak i zwrotnica w TT różnią się od tego w golfie mk4 --> generalnie zwrotnica ma inne wydłużone mocowanie wahacza. Wszelkie info mile widziane
Różnice w wahaczach i zwrotnicach mk4/tt są tu bez znaczenia- położenie otworów mocujacych jarzma (do zwrotnicy) oraz piast względem siebie jest identyczne w mk4 i tt
CYTAT(Stf1 @ Sun, 10 May 2009 - 22:37)
są kity do zacisków z boxtera ale boxter s ma większe i do tego brak:/ Pavel czy mógłbyś opisać jak podciągasz zacisk z eSki pod 312mm tarczę tak żeby klocki nie wystawały ?
W/g mnie zaciski są w Boxter/ BoxterS identyczne. Wysokość okładziny klocka w tt (pod tarczę 312mm) jest nawet o 0,5mm większa niż w Boxter/BoxterS, więc nie ma problemu z wystającym klockiem.
Pozostałe informacje otrzymujesz na bieżąco przez tel.
Stf1
Tue, 12 May 2009 - 13:17
niebawem dotrą zaciski z klockami więc zrobimy pomiar.
Rogalotti
Tue, 12 May 2009 - 20:57
Stf1: Jak bedziesz miał zaciski prosze pokaz je. Mam zaciski od porcha 6cio tłoczkowe i nie wiem dokładnie z jakiego sa modelu. Moze podobne beda... moze ułatwi to sprawe dopasowania do aut na podłodze Gofra4 bo do takiego chce je założyc.
Pozdrawiam.
Stf1
Tue, 12 May 2009 - 22:45
tak jak wspominał Pavel - okazało się że klocki mają wysokości około 60,2mm a więc mogą pokrywać się z tymi z boxtera...
trochę brudne ale proszę:
SID
Tue, 12 May 2009 - 23:25
CYTAT(Rogalotti @ Tue, 12 May 2009 - 20:57)
Stf1: Jak bedziesz miał zaciski prosze pokaz je. Mam zaciski od porcha 6cio tłoczkowe i nie wiem dokładnie z jakiego sa modelu. Moze podobne beda... moze ułatwi to sprawe dopasowania do aut na podłodze Gofra4 bo do takiego chce je założyc.
Pozdrawiam.
Twoje zaciski to zapewne Brembo 6-tloczkowe z Porsche/Touareg/Q7 jak te poniżej z mojej kolekcji
rozstaw mocowania 146mm, zacisk dla tarcz 330/350mm i 30-34mm
CYTAT(Stf1 @ Tue, 12 May 2009 - 22:45)
tak jak wspominał Pavel - okazało się że klocki mają wysokości około 60,2mm a więc mogą pokrywać się z tymi z boxtera...
a twoje zaciski niedawno założyłyliśmy u kumpla dla tarcz 321x30mm
poprawa hamowania znacząca
pavel
Tue, 12 May 2009 - 23:38
CYTAT(Rogalotti @ Tue, 12 May 2009 - 20:57)
Stf1: Jak bedziesz miał zaciski prosze pokaz je. Mam zaciski od porcha 6cio tłoczkowe i nie wiem dokładnie z jakiego sa modelu. Moze podobne beda... moze ułatwi to sprawe dopasowania do aut na podłodze Gofra4 bo do takiego chce je założyc.
Parametrów charakterystycznych dla danego zacisku Brembo (oraz możliwości dopasowania go pod konkretną zwrotnicę, piastę i tarczę) jest dużo więcej niż wydaje się to na pierwszy rzut oka.
Zaciski 4ro i 6cio tłoczkowe Brembo z Porsche róznią się.... wszystkimi parametrami, i niestety jarzma trzeba dorabiać indywidualnie
uki82
Wed, 13 May 2009 - 07:39
Siemacie
Moje pytanie może troche nie na miejscu bo chodzi o kase i przepraszam za OT ale ile kosztują takie zaciski Porsche jak pokazał
Stf1 pod tarcze 312 mm do VAG na przód. Te na zdjęciu to czterotłoczkowe?? I w jakiej cenie mozna kupić klocki do takich zacisków i ewnetualnie komplety naprawcze. Info na temat cen może być na pw. Z góry dziękuję za odpowiedź.
I jeżeli fabrycznie były zaciski jednotłoczkowe to po założeniu takich zacisków jak wyżej trzeba jeszcze coś przerabiać w układzie hamulcowym( oprócz jarzm oczywiście) żeby normalnie to wszystko działało??
Pozdrawiam.
staniekkk
Wed, 13 May 2009 - 11:05
Może ktoś się orientuje z jakiej grubości tarczą współpracują w oryginale (w sensie w Boxterze) zaciski o których tu mowa?
Czy te zaciski są identyczne np. z zaciskami czterotłoczkowymi Brembo montowanymi min. w Alfie???
Pozdr
SID
Wed, 13 May 2009 - 11:19
tak jak napisał pavel zacisków jest wiele które wygladaja na pierwszy rzut identycznie
moje czarne które dałem foto na górze zamontowane były na tarczy 318x28mm
takie same zamontowałem z kumplem ostatnio na 320x30mm przy użyciu innych klocków
tutaj masz foto tarcz 318x28 jakie występowały razem z tymi zaciskami w :
AndyTG
Wed, 13 May 2009 - 14:40
Czy zaciski 6-cio tłoczkowe Brembo z Cayenne'a/Touareg'a będą współpracowały z tarczą 312 - taką jak w S3/TT?
Jeśli nie to jaka najmniejsza tarcza wchodzi w grę? Wiem, że idealnie podchodzi tarcza z Golfa IV R32, ale strasznie drogie są tarcze dedykowane do tego modelu, bez względu na to, czy to oryginał czy inna marka.
Rogalotti
Wed, 13 May 2009 - 22:55
Dokładnie mój zacisk wyglada tak jak na zdjeciu SIDa, nawet ma taki sam kolor...
CYTAT(AndyTG @ Wed, 13 May 2009 - 14:40)
Czy zaciski 6-cio tłoczkowe Brembo z Cayenne'a/Touareg'a będą współpracowały z tarczą 312 - taką jak w S3/TT?
Jeśli nie to jaka najmniejsza tarcza wchodzi w grę? Wiem, że idealnie podchodzi tarcza z Golfa IV R32, ale strasznie drogie są tarcze dedykowane do tego modelu, bez względu na to, czy to oryginał czy inna marka.
Raczej 6cio tłoczkowy nie bedzie współgrał z tarcza 312mm chociazby ze wzgledu na jego gabaryt którego nie widac/"nie czuc" na zdjeciach SIDa. Po przyłożeniu tego zacisku do felg 16cie cali okazuje sie ze jest on on nich sporo wiekszy !!.
Pozdrawiam.
SID
Wed, 13 May 2009 - 23:06
CYTAT(AndyTG @ Wed, 13 May 2009 - 14:40)
Czy zaciski 6-cio tłoczkowe Brembo z Cayenne'a/Touareg'a będą współpracowały z tarczą 312 - taką jak w S3/TT?
Jeśli nie to jaka najmniejsza tarcza wchodzi w grę? Wiem, że idealnie podchodzi tarcza z Golfa IV R32, ale strasznie drogie są tarcze dedykowane do tego modelu, bez względu na to, czy to oryginał czy inna marka.
na Twoja tarcze 312mm mozesz zalozyc zacisk 4-ro tloczkowy jak na zdjeciach powyzej o ile tarcza ma 28-30mm grubosci
AndyTG
Thu, 14 May 2009 - 00:12
Myślę jednak o tych 6-cio tłoczkowych, często można je wyrwać w dobrej cenie + tarcze R32 334mm.
Pozostaje tylko kwestia tych adapterów, żeby to pasowało do S3
Jeśli ktoś ma zwymiarowane takie adaptery, to proszę o info.
korona
Thu, 14 May 2009 - 06:09
Pytanie dotyczy także zacisków Brembo - jak uzyskać napis z logiem BREMBO na boku zacisku po jego lakierowaniu. Ktoś ma jakiś patent?
MACIEK026
Thu, 14 May 2009 - 08:26
Tak to wyglada w zestawie w ecstuning zaciski od porsche cayenee
http://www.ecstuning.com/Volkswagen-Golf_I...ng/ECS_Stage_5/Tylko czy jest sens???
tdik
Fri, 15 May 2009 - 20:10
jak ktos chce zalozyc zestaw 4 tlokowy do tarcz 312 mm polecam zaciski ap racing kotre montowane byly seryjnie w ibizach cuprach 6 l wszystko pasuje plug and play i nie trzeba niczego doraiac. smiagam sam na takowych i w porownaniu do ap racing zwykle 1 tlokowe 312 nic nie hamuja
Stf1
Thu, 21 May 2009 - 11:53
ehh. wygląda na to że jednak zaciski z boxtera s różnią się mocowaniem od tych bez "S":
http://www.914world.com/bbs2/index.php?sho...&pid=993051
lightman
Thu, 21 May 2009 - 13:55
Ja u siebie wrzuciłem do S2 komplet zacisków z Lancera Evo 8,9 przód i tył a jarzma dorabial mi koleś z allegro i wszystko pięknie hula. Zaciski czerwone z napisami brembo
jedyny problem to teraz zrobienie hydraulicznego ręcznego
Stf1
Thu, 21 May 2009 - 14:43
no i ?
lightman
Thu, 21 May 2009 - 17:12
Zaciski od Evo są lepszą i tańszą alternatywą dla zacisków od prosiaka a jarzma też nie sa wielkim problemem
AndyTG
Thu, 21 May 2009 - 22:29
Jak możesz to podaj namiary na tego gościa, który dorabia jarzma. Ile cie wyszły cenowo?
Stf1
Fri, 22 May 2009 - 00:11
CYTAT(lightman @ Thu, 21 May 2009 - 17:12)
Zaciski od Evo są lepszą i tańszą alternatywą dla zacisków od prosiaka
fakty poproszę. średnice tłoczków, powierzchnię klocka, mocowania. szczerze to nie wydaje mi się, ale udowodnij że się mylę.
co do mocowań zacisku - to w okolicy poniedziałku/wtorku powinniśmy testować nowy zestaw. chociaż AndyTG, - ja przechodzę z zestawu 288mm więc różnica powinna być odczuwalna. u Ciebie jeśli już masz 312mm - wymiana samych zacisków nie zrobi pewnie większej niespodzianki.
pavel
Fri, 22 May 2009 - 00:22
CYTAT(lightman @ Thu, 21 May 2009 - 17:12)
Zaciski od Evo są lepszą i tańszą alternatywą dla zacisków od prosiaka a jarzma też nie sa wielkim problemem
bardzo ciekawa teoria
EVO są droższe w zakupie, a jarzma do nich są w/g mnie trudniejsze do indywidualnego dorobienia i nie do każdej zwrotnicy da sie je w ogóle dopasować. System mocowania Porsche jest łatwiejszy (co nie znaczy, że łatwy) do ogarnięcia
DeS
Fri, 22 May 2009 - 00:53
Mike, z czego Ci zrobił te jarzma?
lightman
Fri, 22 May 2009 - 10:29
CYTAT(AndyTG @ Thu, 21 May 2009 - 22:29)
Jak możesz to podaj namiary na tego gościa, który dorabia jarzma. Ile cie wyszły cenowo?
Poszedł pw. Cena 300zł szt. Robiona z jednolitego bloku stali częsciowo wycinana laserem. Gościu jest z Rybnika i zrobił już sporo takich kpl. a jarzma do VAG'ów ma praktycznie od ręki tylko trzeba mu podrzucić wymontowane zwrotnice tarcze i nowe zaciski żeby zrobić otwory na zaciski.
Co do ceny Evo vs Prosiak to w cenie 2 zacisków (4tłoczki) od Prosiaka (ok.1,5kzł) masz 2 takie same zaciski do przodu plus 2 zaciski 2 tłoczkowe na tył - te nie mają wyjścia na linke więc trzeba zmodzić nowy ręczny.Te z Evo z tego pamietam są na tarcze przód 320mm/30mm i tył 300mm/20mm i takie w przybliżeniu trzeba dobrać
Stf1
Fri, 22 May 2009 - 10:37
jeśli to nie tajemnica to daj namiary na tego gościa oficjalnie - chyba wszystkim wyjdzie to na dobre. co do cen zacisków z porsche - to 4 tłoczkowe z boxtera czy boxtera s można dorwać w niższej cenie (1-1,2kpln) - czyli podobnie jak brembo z evo. a to co za nimi przemawia - to łatwość w instalacji z tarczami 312mm lub 324mm w vagach. z chęcią poznałbym rozmiary tłoczków i klocków w zaciskach z evo.
lightman
Fri, 22 May 2009 - 10:48
W dziale sprzedam masz 4 zaciski od Evo za 1.4kzł Mogę podać ten tel. jeśli tylko moderator nie ma nic przeciwko bo jeśli tak to go wykasuje tel. 511 419 651
Hulaj
Thu, 28 May 2009 - 13:02
CYTAT(Stf @ Sat, 09 May 2009 - 15:55)
czy ktos Was dysponuje moze rys. technicznym lub szkicem wymiarow mocowan zaciskow przednich z porsche boxter s pod tarcze 312mm 5x100 w vagach ? lub jakiekolwiek wskazowki kto moglby to dobrze i sensownym czasie/cenie ogarnac w wawie ?
dzieki
Czy masz już namiary na kogoś kto może wystrugać takie jarzma, lub jakieś info na ich temat?
Najlepiej żeby nie trzeba było wysyłać do niego żadnych części.
Stf1
Thu, 28 May 2009 - 13:35
jutro zakładam zestaw - jeśli wszystko będzie dobrze pasować dam znać. w moim przypadku to zwiozłem mu obie zwrotnice z S3, zaciski i tarcze.
DawidDsP
Thu, 28 May 2009 - 14:22
poziek
Thu, 28 May 2009 - 15:50
Jakby ktoś chciał to będę miał zaciski od Evo 7/8/9 przód na sprzedaż w przyszłym tygodniu
DawidDsP
Tue, 02 Jun 2009 - 23:39
Potrzebuje ktos moze zaciski z evo 2tloczkowe z brembo ??? mam do sprzedania
staniekkk
Wed, 03 Jun 2009 - 16:16
CYTAT(tdik @ Fri, 15 May 2009 - 20:10)
jak ktos chce zalozyc zestaw 4 tlokowy do tarcz 312 mm polecam zaciski ap racing kotre montowane byly seryjnie w ibizach cuprach 6 l wszystko pasuje plug and play i nie trzeba niczego doraiac. smiagam sam na takowych i w porownaniu do ap racing zwykle 1 tlokowe 312 nic nie hamuja
Kolego, o takich zaciskach piszesz???
Pozdr
shak
Wed, 03 Jun 2009 - 17:57
Dokładnie o tych pisze Staszek - też się dziwię po co tak cudować i dorabiać.
BTW swego czasu w ASO Seat`a AP Racing kosztował 1900 zł nówka z klockami.
EDIT:
W tej chwili w ASO Seat`a kosztują 1 173.35zł za szt, sądzę, że przy dobrych zniżkach w ASO można komplet wytargać za 2k zł
MACIEK026
Thu, 04 Jun 2009 - 08:08
Czy moge prosić o numer z ETKI tych zacisków, bo często w ASO są dziwni sprzedawcy...
k-meal
Thu, 04 Jun 2009 - 09:12
CYTAT(MACIEK026 @ Thu, 04 Jun 2009 - 08:08)
Czy moge prosić o numer z ETKI tych zacisków, bo często w ASO są dziwni sprzedawcy...
6LL615105 lewa
6LL615106 prawa
zacisk+klocek
Hulaj
Thu, 04 Jun 2009 - 09:21
CYTAT(tdik @ Fri, 15 May 2009 - 20:10)
jak ktos chce zalozyc zestaw 4 tlokowy do tarcz 312 mm polecam zaciski ap racing kotre montowane byly seryjnie w ibizach cuprach 6 l wszystko pasuje plug and play i nie trzeba niczego doraiac. smiagam sam na takowych i w porownaniu do ap racing zwykle 1 tlokowe 312 nic nie hamuja
Do czego pasują p&p? jakie tam tarcze były, szerokość, rozstaw i ilość śrub?
staniekkk
Thu, 04 Jun 2009 - 09:34
312mm/25mm
5x100
Pozdr
DeS
Thu, 04 Jun 2009 - 12:41
Czy może ktoś wie jaki jest rozstaw otworów w zaciskach BREMBO z SEATa, tych mocujących zacisk do jarzma/adaptera?
pozdrawiam
Stf1
Fri, 05 Jun 2009 - 16:19
panowie czego można się spodziewać po przejściu z zestawu 288mm i seryjnego zacisku na zacisk z boxtera s i tarczę 312mm... pytanie proste i nie szukajcie podstekstów. po prostu jeżdżę na zestawie z zaciskami porsche od kilku dni - zrobiłem już ponad 300km z mocnymi dohamowaniami i po prostu nie odczuwam różnicy... klocki zarówno wcześniej jak i teraz seryjne. tarcze gładkie. auto z abs. Czy to nie powinno być tak, że powienienem uzyskiwać większą siłę hamowania już przy mniejszym nacisku? nieco krótszą drogę hamowania ? twardszy pedał hamulca ? proszę o wypowiedź osób z własnymi doświadczeniami... thx
DeS
Fri, 05 Jun 2009 - 16:45
U mnie po przejściu na 4 tłoczkowe Brembo z tarczy 276mm na tarczę 323 różnica była olbrzymia. Może coś ze wspomaganiem hamulca?
artix
Fri, 05 Jun 2009 - 22:10
ja byl bym zadowolony mniejszym przegrzewaniem sie hamulcow za czym idzie np. wiecej okrazen na torze !
tu adres do adapterow
http://www.mbt-engineering.de/EN/index_en.html
staniekkk
Fri, 05 Jun 2009 - 23:12
Panowie, a jak wygląda sprawa z serwem???
Czy podmiana na na element z wersji ze skuteczniejszym heblem (o ile występuje w serii) jest wskazana/niezbędna?
Pozdro
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.