![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#241
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 08 April 2010 ![]() |
witam, poszukuje firme lub osobę ktora wykona jarzma do AR 75 turbo ... przechodzimy z orginału na tarcze 305 mm i 4-tłoki z 166 lub GTA ... bede wdzięczny za podpowiedz gdzie sie kierowac
pozdrawiam |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#242
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 01 June 2006 ![]() |
witam, poszukuje firme lub osobę ktora wykona jarzma do AR 75 turbo ... przechodzimy z orginału na tarcze 305 mm i 4-tłoki z 166 lub GTA ... bede wdzięczny za podpowiedz gdzie sie kierowac pozdrawiam naprawde jestes taki leniwy ze nawet nie chcialo ci sie przeczytaj z grubsza chociaz co 2 strone tego tematu jakbys to zrobil to bys mial odpowiedz na swoje pytania jak na dloni -------------------- V6 Irmscher & supercharged
|
|
|
![]()
Post
#243
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 08 April 2010 ![]() |
nie byłem taki leniwy, i starałem sie nawiązać kontak.... jedna z osób nie działa już w temacie .... kolejna nie reagowała do dzisiaj na moje zapytanie .... do leniwych nie należe a wręcz przeciwnie
|
|
|
![]()
Post
#244
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 11 May 2010 ![]() |
@tabakm
Proszę o kontakt na priv w sprawie adapterów. (pisałem na *.wp.pl ale bez odzewu) Paweł |
|
|
![]()
Post
#245
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 29 December 2002 Skąd: Trójmiasto ![]() |
kwestia ilosci tloczkow nadal nie zostala wyjasniona, henry napisal, ze 296mm na 4 tloczkach lepiej hamuje niz na 1 tloczku i to chyba jest oczywiste ale nie jest juz oczywiste 320 4 tloki vs 345 1 tlok. Moim zdaniem fizyki nie oszukasz, czym wieksze ramie tym wiekszy moment, ilosc tloczkow moze poprawic jakosc hamowania rozkladajac sile rownomiernie ale nie do tego stopnia co wieksza tarcza i zacisk, z tego co wiem to w S4 B6/B7 stosuje sie zacisk jednotloczkowy, w M3 (ktoryms tam, nie pamietam) tez jest jednotloczkowy, prawdopodobnie inzynierzy Audi i BMW sie pomylili ALE moze jednak poza zbrandzlowaniem sie iloscia tloczkow, napisami Brembo i wyzszym kosztem zakupu lepsza opcja jest po prostu wieksza tarcza + odpowiedni zacisk.
-------------------- Pozdrawiam,
Maciek |
|
|
gość_mati199_* |
![]()
Post
#246
|
![]() |
W m3 do końca nie wiem, ale raczej tak, natomiast w m5 e60 zacisk jest jedno tłoczkowy
![]() |
|
|
![]()
Post
#247
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 10 April 2007 Skąd: Kraków ![]() |
kwestia ilosci tloczkow nadal nie zostala wyjasniona, henry napisal, ze 296mm na 4 tloczkach lepiej hamuje niz na 1 tloczku i to chyba jest oczywiste ale nie jest juz oczywiste 320 4 tloki vs 345 1 tlok. Moim zdaniem fizyki nie oszukasz, czym wieksze ramie tym wiekszy moment, ilosc tloczkow moze poprawic jakosc hamowania rozkladajac sile rownomiernie ale nie do tego stopnia co wieksza tarcza i zacisk, z tego co wiem to w S4 B6/B7 stosuje sie zacisk jednotloczkowy, w M3 (ktoryms tam, nie pamietam) tez jest jednotloczkowy, prawdopodobnie inzynierzy Audi i BMW sie pomylili ALE moze jednak poza zbrandzlowaniem sie iloscia tloczkow, napisami Brembo i wyzszym kosztem zakupu lepsza opcja jest po prostu wieksza tarcza + odpowiedni zacisk. No właśnie fizyka się kłania - moment, to nie tylko długość ramienia ale i siła do niego przyłożona, stąd też to, co napisał henry. Jak już doczytasz jaka jest różnica (przy założeniu że średnica tłoczka pompy hamulcowej jest stała) pomiędzy jedno tłoczkowym zaciskiem a X-tłoczkowym (ważna jest sumaryczna powierzchnia) to znajdziesz odpowiedź czemu może być tak że 320/4 może mieć większą siłę hamowania niż 345/1. -------------------- On the edge.
|
|
|
![]()
Post
#248
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 29 December 2002 Skąd: Trójmiasto ![]() |
dobrze napisane, MOŻE mieć wieksza sile hamowania, aczkolwiek zadnego dowodu nie przedstawiles, wiec nadal to nie wnosi nic do dyskusji, poza tym zapewne w S4/M3/M5 stosuja jednotloczkowe zaciski, bo sa gorsze
![]() ps. czy dobrze Cie zrozumialem "przy założeniu że średnica tłoczka pompy hamulcowej jest stała" masz na mysli, ze tloczki w wersji 1 i X sa takie same? -------------------- Pozdrawiam,
Maciek |
|
|
![]()
Post
#249
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 10 April 2007 Skąd: Kraków ![]() |
Daję na luz i rzucam argumentem
![]() CYTAT Co do siły hamowania. Jedyną stałą (const) w przypadku takiego układu to ciśnienie czyli stosunek: ![]() Ponieważ cisnienie po obu stronach układu jest takie same (z prawa Pascala) to: p1 = p2 ---> F1/S1 = F2/S2. (o żadnym F1 * S2 nie ma mowy). Z tego wynika, że: F2 = F1 * (S2 / S1) Czyli siła F2 (z którą działają tłoczki) jest wielokrotnością ilorazu powierzchni tłoczków do powierzchni stałej (S1 - powierzchnia tłoku pompy). Jeśli zwiększamy powierzchnię S2 to jednocześnie zwiększa się nam wartość F2. Dochodzą do tego jeszcze dodatkowe siły (tarcie itd) ale myślę, że w tej skali nie powodują dużych odstępstw od tego ogólnego, uproszczonego wzoru. Przytoczę źródła zewnętrzne, jeśli ktoś nie daje wiary: Wikipedia CYTAT Z powyższego wzoru wynika, że siła działająca na tłok roboczy jest tyle razy większa od siły działającej na tłok pompy ile razy powierzchnia tłoka roboczego jest większa od powierzchni tłoka pompy. portal o fizyce CYTAT Ciśnienie w gazach lub cieczach jest przekazywane we wszystkich kierunkach jednakowo............................ W 1651 roku B. Pascal opracował teoretycznie maszynę, która zwielokrotnia siłę nacisku. Maszyna ta została nazwana prasą hydrauliczną. Schemat działanie tego urządzenia przedstawia poniższy rysunek: ![]() Prasa hydrauliczna Wartość siły F2 jest tyle razy większa od wartości siły F1 ile razy powierzchnia dużego tłoka (S2) jest większa od powierzchni małego tłoka (S1). Pozdrawiam Wystarczy? -------------------- On the edge.
|
|
|
![]()
Post
#250
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 29 December 2002 Skąd: Trójmiasto ![]() |
tak ale nie do konca
![]() -------------------- Pozdrawiam,
Maciek |
|
|
![]()
Post
#251
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 01 December 2009 Skąd: Wrocław ![]() |
Teoretycznie może tak być o ile klocek jest na tyle sprężysty że sie znacząco odkształca pod wpływem nacisku na jednym tłoczku.
Jeszcze warto dodać że przy wariancie wielotłoczkowym nieznacznie powinien się zwiększyć skok pedału hamulca w stosunku do wariantu jednotłoczkowego przy założeniu że łączna powierzchnia tłoczysk jest większa niż pojedynczego, zgodnie z powyższym opisem, ponieważ zwiększa się objętość układu po stronie F2. -------------------- Project FiA 6Y20VT - v 1.5
|
|
|
![]()
Post
#252
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 01 June 2006 ![]() |
Teoretycznie może tak być o ile klocek jest na tyle sprężysty że sie znacząco odkształca pod wpływem nacisku na jednym tłoczku. Jeszcze warto dodać że przy wariancie wielotłoczkowym nieznacznie powinien się zwiększyć skok pedału hamulca w stosunku do wariantu jednotłoczkowego przy założeniu że łączna powierzchnia tłoczysk jest większa niż pojedynczego, zgodnie z powyższym opisem, ponieważ zwiększa się objętość układu po stronie F2. zwiekszy sie skok jezeli bedzie niezbyt wydajna pompa hamulcowa ktos wyzej napisal ze jeden tloczek moze byc lepszy, a takze jeszcze ktos o wiekszych tarczach w sumie i tak i nie tylko nikt nie pisze ze w zaciskach 4 tlokowych klocek jest prawie dwa razy wiekszy niz w 1 tlokowym, takze to tez wazna sprawa -------------------- V6 Irmscher & supercharged
|
|
|
![]()
Post
#253
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 01 December 2009 Skąd: Wrocław ![]() |
Czyli większa powierzchnia styku klocka z tarczą i większy współczynnik tarcia między klockiem a tarczą przy mniejszych naciskach powierzchniowych, lepsze odprowadzanie ciepła itd., czy tak? (Bo już późno i mózg mój już poszedł spać
![]() -------------------- Project FiA 6Y20VT - v 1.5
|
|
|
![]()
Post
#254
|
|
User Dołączył: Tue, 03 February 2009 Skąd: CW/GD ![]() |
Widzę że Politechnika przy was to marne dzieciaki
![]() A tak poważnie, studiuje na Poli Gdańskiej, tyle że na budownictwie, więc moja wiedza na temat fizyki jest z innego zakresu, ale uczą nas, że jeśli czegoś nie da się policzyć należy to sprawdzić organoleptycznie ![]() Czyli, jeśli by posiadać dwa identyczne auta i założyć do jednego na większej tarczy hamulce na 1 tłoku, a do drugiego mniejszą tarcze i 4 tłoki, to odpowiedź po próbie hamowania powinna się nasunąć sama. Moim zdaniem byłby remis przy hamowaniu jednokrotnym ale jak by się przedstawiała sytuacja przy wielokrotnym hamowaniu? To będzie bardziej potrzebne przy jeździe na codzień, po torze itd. |
|
|
![]()
Post
#255
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 31 December 2006 Skąd: Kielce/Wawa ![]() |
Mam pytanie.
Mam w Leonie tarcze 312/25 na jednym tłoczku. Chciałbym przejść na 4 tłoczek ale w sumie jak przechodzić to czemu nie zamontować tarczy o większej średnicy. Zastanawiam się co potrzebuję do takiej modyfikacji? Powiedzmy chciałbym coś koło 320mm tak żeby wchodziła felga 17 cali ET35. Da radę coś podpasować?? Rozstaw w piaście to 5x100. Pozdrawiam Marcin -------------------- Seat Leon by TTC Kraków
|
|
|
![]()
Post
#256
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 04 August 2008 Skąd: Łódź ![]() |
przód od Leona Cupry R w Twojej budzie, 4 tłoczki, tarcza chyba 323, i wchodzi na to felga 17"
![]() |
|
|
![]()
Post
#257
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 01 June 2006 ![]() |
przód od Leona Cupry R w Twojej budzie, 4 tłoczki, tarcza chyba 323, i wchodzi na to felga 17" ![]() mysle ze i wieksza by weszla mam 296mm tarcze i kolo 17 i w pyte miejsca jeszcze jest -------------------- V6 Irmscher & supercharged
|
|
|
![]()
Post
#258
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 31 December 2006 Skąd: Kielce/Wawa ![]() |
Cupra R nie ma 4 tłoczków
![]() Jakieś inne pomysły?? -------------------- Seat Leon by TTC Kraków
|
|
|
![]()
Post
#259
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 31 March 2005 Skąd: WuPeeR ![]() |
cztery tłoczki z alfy romeo brera (przykład taki, bo mocowanie ma od czoła zacisku) + custom adaptery i seryjna tarcza 312 mm (a więc i koszt inny niż w przypadku dostępnych tylko w aso tarcz o dziwnych wymiarach) ... to już poniewiera jak masz lekki samochód
![]() -------------------- Lanos STI, na arabskich szlakach...
|
|
|
![]()
Post
#260
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 31 December 2006 Skąd: Kielce/Wawa ![]() |
No właśnie lekkiego nie mam- 1550 kg.
A z większą tarczą to już będzie straszna rzeźba?? Pozdroo -------------------- Seat Leon by TTC Kraków
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 24 July 2025 - 11:57 |