Shoutbox 0 nowych PW 


28 Stron V  « < 11 12 13 14 15 > »   
Reply to this topicStart new topic
sigma111
post Fri, 09 Apr 2010 - 14:29
Post #241


Rookie
Dołączył: Thu, 08 April 2010





witam, poszukuje firme lub osobę ktora wykona jarzma do AR 75 turbo ... przechodzimy z orginału na tarcze 305 mm i 4-tłoki z 166 lub GTA ... bede wdzięczny za podpowiedz gdzie sie kierowac

pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 09 Apr 2010 - 14:29
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
henry
post Fri, 09 Apr 2010 - 16:25
Post #242


Forum Homee
Dołączył: Thu, 01 June 2006





CYTAT(sigma111 @ Fri, 09 Apr 2010 - 14:29) *
witam, poszukuje firme lub osobę ktora wykona jarzma do AR 75 turbo ... przechodzimy z orginału na tarcze 305 mm i 4-tłoki z 166 lub GTA ... bede wdzięczny za podpowiedz gdzie sie kierowac

pozdrawiam


naprawde jestes taki leniwy ze nawet nie chcialo ci sie przeczytaj z grubsza chociaz co 2 strone tego tematu
jakbys to zrobil to bys mial odpowiedz na swoje pytania jak na dloni


--------------------
V6 Irmscher & supercharged
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sigma111
post Fri, 09 Apr 2010 - 18:43
Post #243


Rookie
Dołączył: Thu, 08 April 2010





nie byłem taki leniwy, i starałem sie nawiązać kontak.... jedna z osób nie działa już w temacie .... kolejna nie reagowała do dzisiaj na moje zapytanie .... do leniwych nie należe a wręcz przeciwnie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
horn@
post Thu, 13 May 2010 - 17:08
Post #244


Rookie
Dołączył: Tue, 11 May 2010





@tabakm

Proszę o kontakt na priv w sprawie adapterów. (pisałem na *.wp.pl ale bez odzewu)

Paweł
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Macius
post Thu, 13 May 2010 - 17:29
Post #245


Super User
Dołączył: Sun, 29 December 2002
Skąd: Trójmiasto





kwestia ilosci tloczkow nadal nie zostala wyjasniona, henry napisal, ze 296mm na 4 tloczkach lepiej hamuje niz na 1 tloczku i to chyba jest oczywiste ale nie jest juz oczywiste 320 4 tloki vs 345 1 tlok. Moim zdaniem fizyki nie oszukasz, czym wieksze ramie tym wiekszy moment, ilosc tloczkow moze poprawic jakosc hamowania rozkladajac sile rownomiernie ale nie do tego stopnia co wieksza tarcza i zacisk, z tego co wiem to w S4 B6/B7 stosuje sie zacisk jednotloczkowy, w M3 (ktoryms tam, nie pamietam) tez jest jednotloczkowy, prawdopodobnie inzynierzy Audi i BMW sie pomylili ALE moze jednak poza zbrandzlowaniem sie iloscia tloczkow, napisami Brembo i wyzszym kosztem zakupu lepsza opcja jest po prostu wieksza tarcza + odpowiedni zacisk.


--------------------
Pozdrawiam,
Maciek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_mati199_*
post Thu, 13 May 2010 - 19:26
Post #246









W m3 do końca nie wiem, ale raczej tak, natomiast w m5 e60 zacisk jest jedno tłoczkowy wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Flathead
post Thu, 13 May 2010 - 21:29
Post #247


Super User
Dołączył: Tue, 10 April 2007
Skąd: Kraków





CYTAT(Macius @ Thu, 13 May 2010 - 17:29) *
kwestia ilosci tloczkow nadal nie zostala wyjasniona, henry napisal, ze 296mm na 4 tloczkach lepiej hamuje niz na 1 tloczku i to chyba jest oczywiste ale nie jest juz oczywiste 320 4 tloki vs 345 1 tlok. Moim zdaniem fizyki nie oszukasz, czym wieksze ramie tym wiekszy moment, ilosc tloczkow moze poprawic jakosc hamowania rozkladajac sile rownomiernie ale nie do tego stopnia co wieksza tarcza i zacisk, z tego co wiem to w S4 B6/B7 stosuje sie zacisk jednotloczkowy, w M3 (ktoryms tam, nie pamietam) tez jest jednotloczkowy, prawdopodobnie inzynierzy Audi i BMW sie pomylili ALE moze jednak poza zbrandzlowaniem sie iloscia tloczkow, napisami Brembo i wyzszym kosztem zakupu lepsza opcja jest po prostu wieksza tarcza + odpowiedni zacisk.


No właśnie fizyka się kłania - moment, to nie tylko długość ramienia ale i siła do niego przyłożona, stąd też to, co napisał henry. Jak już doczytasz jaka jest różnica (przy założeniu że średnica tłoczka pompy hamulcowej jest stała) pomiędzy jedno tłoczkowym zaciskiem a X-tłoczkowym (ważna jest sumaryczna powierzchnia) to znajdziesz odpowiedź czemu może być tak że 320/4 może mieć większą siłę hamowania niż 345/1.


--------------------
On the edge.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Macius
post Thu, 13 May 2010 - 21:35
Post #248


Super User
Dołączył: Sun, 29 December 2002
Skąd: Trójmiasto





dobrze napisane, MOŻE mieć wieksza sile hamowania, aczkolwiek zadnego dowodu nie przedstawiles, wiec nadal to nie wnosi nic do dyskusji, poza tym zapewne w S4/M3/M5 stosuja jednotloczkowe zaciski, bo sa gorsze wink.gif daj na luz i rzuc argumentem.

ps. czy dobrze Cie zrozumialem "przy założeniu że średnica tłoczka pompy hamulcowej jest stała" masz na mysli, ze tloczki w wersji 1 i X sa takie same?


--------------------
Pozdrawiam,
Maciek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Flathead
post Thu, 13 May 2010 - 21:58
Post #249


Super User
Dołączył: Tue, 10 April 2007
Skąd: Kraków





Daję na luz i rzucam argumentem wink.gif Jednocześnie cytując jednego z użytkowników tego forum, bo naprawdę nie chce mi się za bardzo tłumaczyć od podstaw praw fizyki.

CYTAT
Co do siły hamowania. Jedyną stałą (const) w przypadku takiego układu to ciśnienie czyli stosunek:

Ponieważ cisnienie po obu stronach układu jest takie same (z prawa Pascala) to:
p1 = p2 ---> F1/S1 = F2/S2.
(o żadnym F1 * S2 nie ma mowy). Z tego wynika, że:
F2 = F1 * (S2 / S1)
Czyli siła F2 (z którą działają tłoczki) jest wielokrotnością ilorazu powierzchni tłoczków do powierzchni stałej (S1 - powierzchnia tłoku pompy). Jeśli zwiększamy powierzchnię S2 to jednocześnie zwiększa się nam wartość F2. Dochodzą do tego jeszcze dodatkowe siły (tarcie itd) ale myślę, że w tej skali nie powodują dużych odstępstw od tego ogólnego, uproszczonego wzoru.
Przytoczę źródła zewnętrzne, jeśli ktoś nie daje wiary:
Wikipedia
CYTAT
Z powyższego wzoru wynika, że siła działająca na tłok roboczy jest tyle razy większa od siły działającej na tłok pompy ile razy powierzchnia tłoka roboczego jest większa od powierzchni tłoka pompy.

portal o fizyce
CYTAT
Ciśnienie w gazach lub cieczach jest przekazywane we wszystkich kierunkach jednakowo............................
W 1651 roku B. Pascal opracował teoretycznie maszynę, która zwielokrotnia siłę nacisku. Maszyna ta została nazwana prasą hydrauliczną. Schemat działanie tego urządzenia przedstawia poniższy rysunek:

Prasa hydrauliczna Wartość siły F2 jest tyle razy większa od wartości siły F1 ile razy powierzchnia dużego tłoka (S2) jest większa od powierzchni małego tłoka (S1).

Pozdrawiam


Wystarczy?


--------------------
On the edge.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Macius
post Thu, 13 May 2010 - 23:30
Post #250


Super User
Dołączył: Sun, 29 December 2002
Skąd: Trójmiasto





tak ale nie do konca wink.gif ale co w sytuacji kiedy w 4 tloczkowym sa 4 male tloczki a w jednotloczkowym jeden duzy i powierzchnia tego duzego jest wieksza pd powierzchni 4 malych? wtedy lepiej hamuje 1tloczkowy, w sytuacji rownych powierzchni _moze_ hamowac lepiej 4tlok ze wzgledu na rownomierny docisk (takie glosne myslenie, jesli sie myle niech ktos poprawi)


--------------------
Pozdrawiam,
Maciek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sev
post Thu, 13 May 2010 - 23:36
Post #251


Super User
Dołączył: Tue, 01 December 2009
Skąd: Wrocław





Teoretycznie może tak być o ile klocek jest na tyle sprężysty że sie znacząco odkształca pod wpływem nacisku na jednym tłoczku.
Jeszcze warto dodać że przy wariancie wielotłoczkowym nieznacznie powinien się zwiększyć skok pedału hamulca w stosunku do wariantu jednotłoczkowego przy założeniu że łączna powierzchnia tłoczysk jest większa niż pojedynczego, zgodnie z powyższym opisem, ponieważ zwiększa się objętość układu po stronie F2.


--------------------
Project FiA 6Y20VT - v 1.5
Go to the top of the page
 
+Quote Post
henry
post Thu, 13 May 2010 - 23:43
Post #252


Forum Homee
Dołączył: Thu, 01 June 2006





CYTAT(Sev @ Thu, 13 May 2010 - 23:36) *
Teoretycznie może tak być o ile klocek jest na tyle sprężysty że sie znacząco odkształca pod wpływem nacisku na jednym tłoczku.
Jeszcze warto dodać że przy wariancie wielotłoczkowym nieznacznie powinien się zwiększyć skok pedału hamulca w stosunku do wariantu jednotłoczkowego przy założeniu że łączna powierzchnia tłoczysk jest większa niż pojedynczego, zgodnie z powyższym opisem, ponieważ zwiększa się objętość układu po stronie F2.


zwiekszy sie skok jezeli bedzie niezbyt wydajna pompa hamulcowa
ktos wyzej napisal ze jeden tloczek moze byc lepszy, a takze jeszcze ktos o wiekszych tarczach w sumie i tak i nie
tylko nikt nie pisze ze w zaciskach 4 tlokowych klocek jest prawie dwa razy wiekszy niz w 1 tlokowym, takze to tez wazna sprawa


--------------------
V6 Irmscher & supercharged
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sev
post Fri, 14 May 2010 - 00:02
Post #253


Super User
Dołączył: Tue, 01 December 2009
Skąd: Wrocław





Czyli większa powierzchnia styku klocka z tarczą i większy współczynnik tarcia między klockiem a tarczą przy mniejszych naciskach powierzchniowych, lepsze odprowadzanie ciepła itd., czy tak? (Bo już późno i mózg mój już poszedł spać biggrin.gif )


--------------------
Project FiA 6Y20VT - v 1.5
Go to the top of the page
 
+Quote Post
interno
post Thu, 27 May 2010 - 14:23
Post #254


User
Dołączył: Tue, 03 February 2009
Skąd: CW/GD





Widzę że Politechnika przy was to marne dzieciaki smile.gif
A tak poważnie, studiuje na Poli Gdańskiej, tyle że na budownictwie, więc moja wiedza na temat fizyki jest z innego zakresu, ale uczą nas, że jeśli czegoś nie da się policzyć należy to sprawdzić organoleptycznie smile.gif
Czyli, jeśli by posiadać dwa identyczne auta i założyć do jednego na większej tarczy hamulce na 1 tłoku, a do drugiego mniejszą tarcze i 4 tłoki, to odpowiedź po próbie hamowania powinna się nasunąć sama. Moim zdaniem byłby remis przy hamowaniu jednokrotnym ale jak by się przedstawiała sytuacja przy wielokrotnym hamowaniu? To będzie bardziej potrzebne przy jeździe na codzień, po torze itd.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcin_kielce
post Sat, 19 Jun 2010 - 13:29
Post #255


Frequent User
Dołączył: Sun, 31 December 2006
Skąd: Kielce/Wawa





Mam pytanie.

Mam w Leonie tarcze 312/25 na jednym tłoczku. Chciałbym przejść na 4 tłoczek ale w sumie jak przechodzić to czemu nie zamontować tarczy o większej średnicy. Zastanawiam się co potrzebuję do takiej modyfikacji? Powiedzmy chciałbym coś koło 320mm tak żeby wchodziła felga 17 cali ET35. Da radę coś podpasować?? Rozstaw w piaście to 5x100.

Pozdrawiam
Marcin


--------------------
Seat Leon by TTC Kraków
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jerzu
post Sat, 19 Jun 2010 - 18:34
Post #256


User
Dołączył: Mon, 04 August 2008
Skąd: Łódź





przód od Leona Cupry R w Twojej budzie, 4 tłoczki, tarcza chyba 323, i wchodzi na to felga 17" smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
henry
post Sat, 19 Jun 2010 - 20:42
Post #257


Forum Homee
Dołączył: Thu, 01 June 2006





CYTAT(jerzu @ Sat, 19 Jun 2010 - 18:34) *
przód od Leona Cupry R w Twojej budzie, 4 tłoczki, tarcza chyba 323, i wchodzi na to felga 17" smile.gif


mysle ze i wieksza by weszla mam 296mm tarcze i kolo 17 i w pyte miejsca jeszcze jest


--------------------
V6 Irmscher & supercharged
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcin_kielce
post Sat, 19 Jun 2010 - 20:58
Post #258


Frequent User
Dołączył: Sun, 31 December 2006
Skąd: Kielce/Wawa





Cupra R nie ma 4 tłoczków wink.gif

Jakieś inne pomysły??


--------------------
Seat Leon by TTC Kraków
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marecek
post Sat, 19 Jun 2010 - 23:26
Post #259


Super User
Dołączył: Thu, 31 March 2005
Skąd: WuPeeR





cztery tłoczki z alfy romeo brera (przykład taki, bo mocowanie ma od czoła zacisku) + custom adaptery i seryjna tarcza 312 mm (a więc i koszt inny niż w przypadku dostępnych tylko w aso tarcz o dziwnych wymiarach) ... to już poniewiera jak masz lekki samochód wink.gif


--------------------
Lanos STI, na arabskich szlakach...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marcin_kielce
post Sun, 20 Jun 2010 - 09:30
Post #260


Frequent User
Dołączył: Sun, 31 December 2006
Skąd: Kielce/Wawa





No właśnie lekkiego nie mam- 1550 kg.

A z większą tarczą to już będzie straszna rzeźba??

Pozdroo


--------------------
Seat Leon by TTC Kraków
Go to the top of the page
 
+Quote Post

28 Stron V  « < 11 12 13 14 15 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 24 July 2025 - 11:57