![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 11 June 2007 Skąd: WG ![]() |
Witam wszystkich.
Dzisiaj w silniku 1.8 20V T (150 KM) wymienić chciałem uszczelkę pod pokrywą zaworów bo zaczynał się sączyć olej. Naszykowałem sobie graty i po zdjęciu pokrywy zobaczył takie oto nieprzyjemne widoki: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() I mam pytanie, czy ktoś się z tym spotkał i jak sobie poradził?? Jest taka maź jak śmietana, nie ma żadnych twardych grudek, tylko po przyciśnięciu paluchami rozgniata się. Dodam tylko że silnik oleju zużywa jakieś 0,5 L na 10000 km, jeździ jak trzeba, zalany jest Castrolem 5W-40. 1. Silnik rozebrać, wszystko przemyć i złożyć?? Czy można to złożyć na starych częściach , ewentualnie wymiana uszczelniaczy?? Czy taka rozbiórka i ponowne złożenie na starych częściach nie zaszkodzi i czy tak się robi ? 2. Wlać jakiegoś środka płuczącego do silnika i później zalać świeżym olejem?? Ale myślę, że wtedy mogą pozatykać się jakieś kanały olejowe. 3. Złożyć to z powrotem i śmigać dalej i olać to. Przyznam się że najbardziej skłaniałbym się ku pierwszej opcji, ale przy wymianie panewek, pierścieni koszty wzrosną. -------------------- A4 Allroad 3.0TDI
KTM 520EXC |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
zmienić olej na jakiegoś elfa (bardzo dobrze czyści silnik ze wszystkich nagarów) i często wymieniać filtr oleju
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 29 March 2007 Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie ![]() |
Czegoś takiego jeszcze nie widziałem. Wygląda jakby silnik przejechał 1000000km na jakimś mineralnym oleju. Nagar na pewno usunąć z rozrządu, jednak jeśli rozrząd tak wygląda to pewnie nie tylko on.
-------------------- Audi 20V Turbo Quattro
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 11 August 2008 Skąd: Polska ![]() |
Castrol to gówno to co jest u ciebie to norma po tym oleju tak samo jak po 10 w 60 rs w swoim czasie taki widok dla mnie to była norma, kiedyś w aso skody zalewali to do nowych aut ale jak sie kilka silników zatało po 100 000tyś na tym oleju to dali spokuj z tym olejem, smok do pompy oleju też sie ładnie zalepia
zmień na inny olej tak jak kolega hz 10 pisze może byc tez Mobil nie zostawia syfu i ładnie myje wszystko tylko cześciej olej trzeba zmieniac do czsu jak sie wszystko umyje pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 11 June 2007 Skąd: WG ![]() |
samochód został sprowadzony od makaroniarzy, to oni tak go załatwili. Castrol lany jest od 15 000 km, wymieniany co 10 000 km, więc to nie jest wina Castrola, ale poprzedniego właściciela który nie wymieniał oleju. Jak to zobaczyłem też się przeraziłem. Teraz trzeba to jakoś usunąć. Z silnikiem się nic nie dzieje. Nic więcej nie rozbierałem, ale na pewno cały silnik tak wygląda. Tego syfu jest tyle że płukanie silnika po przez częste wymiany trwało by lata.
-------------------- A4 Allroad 3.0TDI
KTM 520EXC |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 09 September 2006 Skąd: ARS Serwis 4x4 ![]() |
płukanie silnika raz na starym oleju, zalać taniego syntetyka, płukanie dwa, środki typu motul engine flush, czy to samo od LiquiMolly, Millersa, Forte, działa tak samo. Potem najlepiej LiquiMolly z MoS2 czyści na błysk
![]() -------------------- ...
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 22 September 2005 ![]() |
Wina castrola to to raczej nie jest. Ja go jakoś leję od wielu lat do kilku samochodów i nie zdarzyło mi się oglądać czegoś takiego. Takie coś jak tutaj widziałem kilka razy w silnikach "aut okazji", gdzie zalano jakiś olej przekładniowy czy nie wiadomo jaki inny specyfik aby nie klekotał w momencie sprzedaży, ale u Ciebie to chyba nie jest to, bo takie silniki nigdy nie przejeżdżały więcej jak 1,5 tyś km.
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 31 October 2005 Skąd: Białystok ![]() |
Rzucę tylko hasło - mam nadzieję, że pomogę, chociaż sam nigdy tego nie próbowałem, bo na szczęście nie miałem takiej potrzeby. Słyszałem kiedyś o tym w podobnym przypadku - podobno rewelacja, ale ja za to nie ręczę
![]() Płukanie silnika olejem wrzecionowym -------------------- MX-5 NB 1.8
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 16 February 2003 Skąd: Wawa Ursus ![]() |
strach to ruszyć, poodrywa sie wielkimi kawalami i hgw co pozatyka.
-------------------- ____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie... Wombat |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 11 June 2007 Skąd: WG ![]() |
Płukanie silnika olejem wrzecionowym Też o tym słyszałem, że może pomóc, ale nie wiem gdzie to dostać. Co do pracy silnika nie ma żadnych niepokojących odgłosów. W całym układzie smarowania ( kanały ) jest świeży olej bo osobiście pilnuję stanu oleju i wymian i silnik nie klekotał. Ta maź jest na wszusytkich miejscach które ze sobą nie współpracują, na elementach takich jak popychacze czy krzywki widać świeży olej. Ciągnących się fluków i nagaru nie ma, tylko taka śmietana. Wygląda to jakby ktoś otworzył pokrywe i wszystko zalał gęstym smarem w ochronie przed korozją i to wszystko zastygło. ![]() Dzięki za odzew. -------------------- A4 Allroad 3.0TDI
KTM 520EXC |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 07 March 2009 Skąd: Czechy ![]() |
I tak będzie najlepiej , wyczyść to co się da i często zmieniaj oliwę na jakiś fajny syntetyk. Płukanie chyba przy takim syfie się nie sprawdzi , zatka kanalik olejowy i po silniku.
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 14 August 2005 Skąd: dark side of the moon ![]() |
Jest taka kuracja która nazywa się protec. Znajomy to robił na maha w Gliwicach. półtorej roku temu kosztowało to 250zł + nowy olej.
Panowie wpinają się pod filtr i pod spust oleju i specjalna maszyna płucze silnik 2 rodzajami środka czyszczącego i uszczelniającego. Potem nowy olej. Z tego co wiem to hamowanie przed i po było w cenie. tutaj to było robione, może zadzwoń i zapytań o więcej szczegółów http://www.klubhamowni.pl/ -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 31 October 2005 Skąd: Białystok ![]() |
Też słyszałem o tym o czym pisze Slave - tylko, że ja słyszałem o tym, że Bilstein robi maszyny do płukania silnika. Podobno bardzo dobry efekt.
-------------------- MX-5 NB 1.8
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 11 June 2007 Skąd: WG ![]() |
Dzięki koledzy za pomoc. Nawet nie wiedziałem że jest coś takiego o czym pisał Slave , ale ja mieszkam w woj. mazowieckim i raczej nie będę wiózł tego parcha na śląsk żeby go wyczyścić. Podjąłem decyzję co do czyszczenia silnika. Rozbieram go na części pierwsze i wszystko będzie umyte, przedmuchane i złożone. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
A i jeszcze mi się przypomniał taki artykuł w którym koleś z jakiegoś koncernu olejowego pisał że nie powinno się wymieniać oleju. Ja mu nie wierzę ![]() -------------------- A4 Allroad 3.0TDI
KTM 520EXC |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 22 March 2004 Skąd: Żory ![]() |
Nic nie było podpinane. Poprostu wlewa się środek do płukania, odpala auto na jakiś czas, a potem do oelju dodaje inny środek. I wsio. Ale za jednym zamachem to tego wszystkiego nie wypłucze. Jak piszą powyżej. Płukanie, a potem dobry olej i często zmieniać.
-------------------- Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
-------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 28 August 2007 Skąd: SNC/Wro ![]() |
hwojtek ale był jeszcze motyw jak na jednym z amerykanskich for, facet chciał umyć silnik od środka i wlał wodę...niestety nie mogę tego linka znaleźć
z takim podpinaniem jak slave napisał to wiem o procesie dekarbonizacji, ale to działa tylko w komorze spalania... -------------------- ...przede mną i za mną ognia kurz...
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 21 January 2005 Skąd: New Jersey, USA ![]() |
To sie nazywa "oil sludge" i jest czesto spotykane w 1.8T... Jezeli chodzi o powstawanie, to wszystko zaczyna sie na gorze silnika. Najwiekszym problemem jest fakt ze ten 'zel' blokuje cyrkulacje oleju w silniku i przez to sie przegrzewa.
Samochody ktore maja taka chorobe to miedzy innymi: -VW/AUDI 1.8T -SAAB B205/B235I4, B235 2.3 = montowane w Viggenach, 9-3,9-5 -silniki TOYOTY - 3.0 L 1MZV6, 5SFEI4 i wiele innych... @Iceman - Jak masz sea foam + woda = Chinese Water Torture. Przetestowane-dziala:) A tak to sie robi |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 11 June 2007 Skąd: WG ![]() |
Ale dlaczego robi się ten szlam, z jakiego powodu on powstaje, czy to przez nie przestrzeganie wymian oleju po odpowiednim przebiegu, czy stosowanie nie odpowiedniego oleju?? Kiedyś albo na vortexie albo na audizine znalazłem temat o tak zasyfionym silniku 1.8T ale nie mogę teraz tego znaleźc.
Po rozebraniu okazało się że głowica była najbardziej zapackana, dół silnika był w miarę czysty, ( na bloku bylo bardzo niewiele tego budyńu, pompa oleju była oblepiona no i w misce troche tego było). Wieczorem porobie fotki to wrzucę jak to wyglądało. No i wyszła kolejna surprise - blok jest do wymiany, tuleje są strasznie zniszczone, musiała elektroda ze świecy wpaśc do cylindra. Nie wiem jakim cudem ten silnik działał, nie zużywając oleju. -------------------- A4 Allroad 3.0TDI
KTM 520EXC |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() EJ205 USER Dołączył: Sat, 21 June 2003 Skąd: WuWuA-WaWeR ![]() |
ten szlam powstaje thanks to Castrol. Ten olej to mega gówno. Nagar pod pokrywa mialem juz przy przebiegu rzedu 80tkm....
Nie wiem czy plukanie roznymi specyfikami cos da, bo pod pokrywa nie ma za duzego cisnienia oleju zeby to wyplukało. Obawiam sie ze mechanicznie trzeba bedzie to usuwac. Ciekaw jestem jaki nagar masz nizej ![]() u mnie przy przebiegu 180tkm zuzycie oleju bylo max 0,7l/1000tkm wiec tez ok. Chciałeś tylko wymienić uszczelke pod deklem ![]() ![]() -------------------- W205 OM654 Daily
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 30 April 2025 - 03:08 |