![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#41
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 30 March 2009 ![]() |
nie mam EGT, ale jakby ktoś podesłał gdzie kupie termopare z charakterystyka za rozsądną kase, to bym sobie zrobił
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
a to i mnie interesuje bo jedna dostałem w rozliczeniu a teraz potrzebuje szybko kupic i to dwie ...ale też i tanio...
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#43
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 30 March 2009 ![]() |
niestety nie zawsze max moc jest zaraz przed stukiem...i niestety nie wszystkie silniki stukają... cały wic w zapłonie polega na tym żeby maksymalne ciśnienie spalania pojawiało się 14-18 stopni (w zależności od silnika) po zewnętrznym zwrocie wału masz EGT w swoim MS ? Jeżeli tak to jest pewna zależność EGT kontra MBT (Minimum advance for Best Torque): ![]() a tu masz dobry temat o strojeniu: http://www.vemssupport.com/forum/index.php...&topic=97.0 bardzo ciekawy artykuł. Autor też pisze że strojenie mapy zapłonu bez hamowni jest raczej nie możliwe/mało efektywne. ALE jakby wziaść pod uwagę to co tam jest napisane, to osiągnięcie MBT (optymalny kąt wyprzedzenia zapłonu) w większości przypadkach uniemożliwiają nam zachodzące wczesniej spalanie stukowe , det limit. Więc idąc dalej tym tokiem myślenia można by stwierdzić, że ustawienie mapy zapłonu na granicy stuku (3 - 4 stopnie przed det limit) powinno owocować w możliwie największa generowaną moc.. Czy dobrze rozumiem ? |
|
|
![]()
Post
#44
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
niestety...są silniki które lubią pracować na granicy spalania stukowego, są takie które najwyzsza moc osiagają z lekkim stukiem ale są takie jak mój które wogóle nie mają spalania stukowe a tylko pre-detonacje która powoli wyniszcza silnik i pali uszczelki pod głowicą. Natomiast seryjne komputery czasem maja wbudowany algorytm korekcji kąta wyprzedzenia zapłonu bazujący na pomiarze przyspieszenia wału korbowego i potrafia same zrobić korekcję +/- 5stopni żeby ten maksymalny moment osiągnąć. A teraz niektóre kompy w BMW i Mercedesach mierzą prąd jonizacyjny na świecy i na tej podstawie wyznaczają punkt gdzie nastąpił pik ciśnienia i nawet są w stanie określić jak przebiegło spalanie i czy wogóle się odbyło.
A więc nam zostaje metoda prób i błedów choć wiem że spee od VEMS juz pracują nad pomiarem przyspieszenia wału korbowego co będzie przydatne do ustawienia zapłonu. A póki co logowanie EGT i hamownia... -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#45
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 13 May 2007 Skąd: z Kosmosu ![]() |
niestety...są silniki które lubią pracować na granicy spalania stukowego, są takie które najwyzsza moc osiagają z lekkim stukiem Ciekawa teoria.moglbys rozwinac?chodzi mi o moc z lekkim stukiem. CYTAT są takie jak mój które wogóle nie mają spalania stukowe a tylko pre-detonacje która powoli wyniszcza silnik i pali uszczelki pod głowicą Co to jest predetonacja?Chodzi ci moze o pre-ignition? -------------------- Ciach...Babkę w piach.
|
|
|
![]()
Post
#46
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Ciekawa teoria.moglbys rozwinac?chodzi mi o moc z lekkim stukiem. Co to jest predetonacja?Chodzi ci moze o pre-ignition? Dla mnie predetonacja = pre-ignition. Jak GMP i TDC. A ze niektóre silniki mają max moc z lekkim spalaniem to żadna tajemnica. Wiele książek to opisuje i wiele takich silników było choćby mój z poprzedniego P205 1.4 który po przeróbkach najwyższą moc wykazywał gdy VEMS już dawał sygnał że pojawiają się początki spalania stukowego ale jeszcze nie było go słychać. Chyba w tym temacie pisałem że stuk słychać gdy występuje w minimum 10% cykli spalania. A że silnik był przeznaczony do zakatowania więc tak jezdziłem i to sporo czasu (ok. 1.5 roku ok 50 tys km), po zdjęciu czapki nie było widać żadnych uszkodzeń postukowych. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#47
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 13 May 2007 Skąd: z Kosmosu ![]() |
Dla mnie predetonacja = pre-ignition. Jak GMP i TDC. CYTAT są takie jak mój które wogóle nie mają spalania stukowe a tylko pre-detonacje Preignition i detonacje nie wystepuja zamiennie....jest troche inny powod wystepowania jednego i drugiego. EDIT: znalazlem w googlach bo nie daje mi to spokoju ![]() CYTAT Confusion and a lot of questions exist as to detonation and pre-ignition. Sometimes you hear mistaken terms like "pre-detonation" To jest cytat z artykulu znajdujacego sie tutaj. Ciekawy artykul.Polecam wszystkim ![]() -------------------- Ciach...Babkę w piach.
|
|
|
![]()
Post
#48
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Preignition i detonacje nie wystepuja zamiennie - tak Ja natomiast zamieniłem sobie pre-ignition na pre-detonacje choć pewnie błednie tak wiec dziekuje za sprostowanie ...zawsze to lepiej mądrze się wymądrzać ;-) -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#49
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 30 March 2009 ![]() |
a kto mi podpowie jak w tym programie GOLDWave ustawić bym słyszał dźwięk na bieżąco w słuchawkach ?? z uwzględnieniem oczywiście filtrów częstotliwości w tym programie. Bo opcje FULLDuplex na karcie dźwiękowej umiem sobie włączyć, ale dźwięk nie jest filtrowany tylko bezpośrednio na sluchawki leci. nie ogarniam tego goldwave
|
|
|
gość_pioootr_* |
![]()
Post
#50
|
![]() |
Przyłączam się do prośby. Czy ktoś mógłby mi pomóc w obsłudze programu Goldwave?
Dzięki! |
|
|
![]()
Post
#51
|
|
User Dołączył: Thu, 17 May 2018 Skąd: Nederland/Gdańsk ![]() |
Chce zbudowac sobie stetoskop do nasluchu spalania stukowego ,moze ktos ma jkaies zdjecie jak ta miedziana rurka ma byc zamontowana do bloku solnika i polaczona ze stetoskopem?
|
|
|
![]()
Post
#52
|
|
User Dołączył: Tue, 26 September 2017 ![]() |
Hej, wrzucam tylko tak poglądowo, ale raczej nie ma co się tym sugerować
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Jak macie jakieś sugestie, to pisać. |
|
|
![]()
Post
#53
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 26 December 2012 ![]() |
Przykręć razem z czujnikiem stuku.
-------------------- Był Peugeot 106 S16 Turbo - Tor Poznań 1.53:5
Jest BMW e36 Compact m54b25 + GTX3076 + 8hp50 by TajnyGarazBobra |
|
|
![]()
Post
#54
|
|
User Dołączył: Thu, 17 May 2018 Skąd: Nederland/Gdańsk ![]() |
ja sie zastanawiam gdzie zamontowac takie cudo w M50B25nv
|
|
|
![]()
Post
#55
|
|
User Dołączył: Thu, 11 December 2008 Skąd: Londyn i Bielsk Podlaski ![]() |
Minelo 9 lat od ostatniej odpowiedzi w temacie spalania stukowego,technologia poszla na przod. Moze ktos polecic urzadzenie do wykrywania spalania stukowego?
|
|
|
![]()
Post
#56
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 14 November 2007 Skąd: Tarnów ![]() |
teoretycznie w epoce arduino można łatwo zbudować tego typu urządzenie , zwłaszcza że istnieją specjalizowane układy do obsługi czujnika stuku - TPIC8101 czy HIP9011 - mają wbudowany tor wzmocnienia sygnału, filtr pasmowy oraz integrator. W temacie wiarygodnego pomiaru są 2 problemy - pierwszy to trzeba stworzyć 2D lub 3D mapę szumów własnych silnika , a amplituda z mapy będzie pewnym progiem powyżej , którego sygnał będzie traktowany jako stuk, drugi problem to trochę większa zabawa z softem - tzw knock window - czy okno pomiaru stuku - tylko w tym czasie jest nasłuchiwany czujnik - od ok 10-20 stopni przed GMP do 20-40 stopni po GMP jak dobrze pamiętam , co też trzeba dobrać doświadczalnie - wtedy procek musi aktywować integrator tylko w tym zakresie kątowym wału w celu pomiaru i mrozić jego wartość i odczytywać zaraz po tym
![]() Teoretycznie gdyby podać sygnał z 60-2 z czujnika wału do układu to mamy na podstawie samego sygnału impuls co 6 stopni , więc prostym programem liczącym ząbki można bez praktycznie używania timerów otwierać i zamykać knock window z rozdzielczościa do 6 stopni. Dopiero tak obrobiony sygnał dałoby sie interpretować jako stuk bądź nie , kiedyś czytałem że powyżej jakichś obrotów sygnał z knock sensora jest ignorowany ze względu na duże szumy własne silnika ale to też programowo można ogarnąć. -------------------- Jest ryzyko , jest zabawa :) Polonez EFI v3 in progress
|
|
|
![]()
Post
#57
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 28 December 2021 ![]() |
Jakieś doświadczenia z Link G4 Knock Light? Tanio i interface w miarę prosty. Ew. co byście polecili z dostępnych teraz? Bo widzę, że ostatnio cały rynek wysechł tak jak to było ze stag afr, a muszę coś kupić.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 03 August 2025 - 01:57 |