![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 08 December 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Dzieki, wlasnie o taki soft chodzilo.
Teraz dopiero sie zorientowalem ze moj laptop to tak swietne urzadzenie ze nie ma mozliwosci puszczenia na sluchawki wejscia z mikrofonu. Wszystkie inne jakie sprawdzalem to maja ![]() -------------------- Dzik zawsze pozdrawia.
- Clio stage 0.5 = 172->161->166(ET14.9)->184(ET?)->??(ET14.3)-> seria - R5 blue, 2.0 16 - 160KM - R5 black 1.4t mpi - R5 red 1.4t - R5 silver 1.4t Zycie jest za krotkie zeby jezdzic dieslem |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 19 December 2006 Skąd: Piaseczno ![]() |
to się nazywa full duplex - nie sądziłem że jeszcze istnieją karty dźwiękowe które tej funkcji nie mają..
sprawdzałem przed chwilą hurtownie komputerową Action, ale nie mają żadnych kart dźwiękowych na USB a karty PCI raczej do laptopa nie włożysz. ewentualnie szukaj na allegro karty dźwiękowej na PCMCIA (jeśli posiadasz takowe złącze) ale przyznam że się z czymś takim nie spotkałem. -------------------- '92 Pontiac Trans Sport 3.8 V6
'87 Dodge Daytona Pacyfica R4 2.2 IC Turbo II '90 Dodge Daytona Shelby R4 2.2 IC TwinTurbo (in progress) |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 08 December 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Jest to o tyle idiotyczne ze jest to swiezy model HP, co ciekawe moze to zrobic z line in ktore... jest tylko w stacji dokujacej. Poszukam innych sterownikow do karty, moze to odblokuja.
Karty pcmcia i usb sa dostepne, ale ciezko sprawdzic czy taka funkcjionalnosc maja bez kupowania. http://www.komputronik.pl/index.php/produc...aster_Play.html -------------------- Dzik zawsze pozdrawia.
- Clio stage 0.5 = 172->161->166(ET14.9)->184(ET?)->??(ET14.3)-> seria - R5 blue, 2.0 16 - 160KM - R5 black 1.4t mpi - R5 red 1.4t - R5 silver 1.4t Zycie jest za krotkie zeby jezdzic dieslem |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 23 March 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Co do kart muzycznych z full duplex można kupić tanią na usb - koszt kilkadziesiąt złotych (np robi takie Pentagram i masa innych firm komputerowych) sam mam takie w sklepie w którym pracuję
![]() Zamiast konstruować detektor (skomplikowany poniekąd) .... bowiem stworzenie takiego urządzenia nie jest łatwe - to wiemy. Czy jednak nie da się tego wysłuchać manualnie właśnie przez laptopa ? Z softem (filtrem i analizatorem widma działającym w czasie rzeczywistym) itd. Jak należy ustawić parametry filtra (częstotliwość/tłumienie itp) ? Aby lepiej to wychwycić na ucho ? Jakie są charakterystyczne parametry (statystyczne lub przybliżone) stuku w silniku ? Myślę, że warto o tym wspomnieć. Gdyż wiele osób będzie zainteresowane tym tematem. Z góry dzięki za info ![]() -------------------- www.corsa-a.pl/forum
|
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 19 December 2006 Skąd: Piaseczno ![]() |
da się na ucho. i będzie to dość dokładne, choć pewnie słabszych stuków się nie wychwyci wśród szumu, ale te groźne na pewno.
jest tego sporo w sieci. google Twym przyjacielem. ustawienia filtrów pewnie indywidualne dla każdego rodzaju mikrofonu/silnika/ucha itd -------------------- '92 Pontiac Trans Sport 3.8 V6
'87 Dodge Daytona Pacyfica R4 2.2 IC Turbo II '90 Dodge Daytona Shelby R4 2.2 IC TwinTurbo (in progress) |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 23 March 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
@Piston gmerałem troszkę na google oczywiście , coś tam znalazłem , jednak pewniej jest zapytać
![]() ![]() Boję się jednak wywoływać spalanie stukowe w silniku , szkoda mi tłoków ![]() -------------------- www.corsa-a.pl/forum
|
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 19 December 2006 Skąd: Piaseczno ![]() |
Boję się jednak wywoływać spalanie stukowe w silniku , szkoda mi tłoków ![]() mnie również dlatego jestem w tej kwestii teoretykiem ![]() -------------------- '92 Pontiac Trans Sport 3.8 V6
'87 Dodge Daytona Pacyfica R4 2.2 IC Turbo II '90 Dodge Daytona Shelby R4 2.2 IC TwinTurbo (in progress) |
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec ![]() |
oprucz tego detektora ze strony MS jest jakiś prostszy do wykonania?
lub ile moze kosztować takie urządzenie , aby go potem spiąc z det3 lub jakieś inne opcje? ma to działac w m50 non vanos i zastanawiam sie czy lepszą opcja nie będzie ECU pod vanosa , tylko co potem z vanosem skoro go nie ma ? -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 09 September 2006 Skąd: ARS Serwis 4x4 ![]() |
a mnie ciekawi czy jako "czujnik" spalania stukowego dało by radę zastosować coś takiego
http://www.allegro.pl/item705895149_podslu...ja_zapasow.html w końcu czuły mikrofon, tylko jeszcze pytanie czy ma odpowiedni zakres.. no i radio raczej nie ma żadnych ustawień filtrów itd.... ew. może coś takiego ? http://www.allegro.pl/item705980665_modul_...r_podsluch.html http://www.allegro.pl/item711169791_mikrof...luch_f_vat.html http://www.allegro.pl/item707492947_czuly_..._wizyjnych.html bo szukam czegoś z czego można by zbudować coś w tym stylu http://hondaswap.com/general-tech-articles...etector-163788/ ale nie mam pojęcia czego użyć. -------------------- ...
|
|
|
![]()
Post
#30
|
|
Super User Dołączył: Mon, 23 February 2009 ![]() |
Może mi ktoś wyjaśnić jak podpiąć czujnik stuku z grupy VAG pod moduł ze strony MSa???
|
|
|
![]()
Post
#31
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 05 November 2009 Skąd: Schwarzwald/ Skarzysko Kamienna ![]() |
Witam, odgrzewam kotleta, bo chcialem u siebie zrobic komtrole stuku, zeby moc zestroic sobie mape zaplonu, bo mam taka ni w pi* ni w oko... :/ ustawilem wedlug tabliczki znamionowej na pasie przednim, ale chyba to za malo... niestety nie mam egt, ale moze sie zaopatrze
![]() tymaczasem nie wiem czy zastosowac seryjne czujniki, ktore sa wkrecone wiadomo w najlepszym miejscu do kontroli stuku, gwarantuja wyhwycenie stuku na kazdym garku... czy stosowac metode audiometryczna ja ta: http://hondaswap.com/general-tech-articles...etector-163788/ chetnie posluchalbym Waszych wypowiedzi, bo wnioskujac po datach postow macie to juz za soba i wiecie na co tracic czas a co juz sobie darowac na wsteppie ![]() ogolnie myslalem nad zastosowaniem nawet obu metod na raz, zeby jedna kontrolowac druga czy dobrze dziala i tak metoda systemowa mialaby byc na daily drive, a metoda nasluchowa na strojenie i kotrole poprawnosci metody systemwej (ze strony msa), czy jak mamdwa czujniki spalania stukowego, to potrzebuje takie dwa obwody?? czy moge pod jeden obwod dwa czujniki podpiac? -------------------- 300ce 24v dogleg + 3.27 ASD, MEGAsquirted -->> TERESKA :)
|
|
|
![]()
Post
#32
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
jeżeli używasz metody na słuch musisz pamiętać że stuk staje się słyszalny od ok 10% zapłonów ze spalaniem stukowym.
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#33
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 18 January 2006 Skąd: Toruń ![]() |
-------------------- ITAL Performance
www.ital-performance.pl |
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 14 June 2009 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#35
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 14 April 2008 Skąd: WPI ![]() ![]() |
ja sprzedałem parę takich i wrażenie były pozytywne.
![]() -------------------- www.re5pect.pl
|
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 05 November 2009 Skąd: Schwarzwald/ Skarzysko Kamienna ![]() |
Wzdaje mi sie, ze nie ma co tak duzo kaski na to wzkladac, bo z tego co widze to jest po rpsotu metoda audiometryczna... m,ozesz sobie zastosowac miktrofon przykrecony do bloku plus equalizer. w ktorym sobie ustawisz filtry dla twojej srednicy cylindra i karta dzwiekowa z full duplexem...
![]() ![]() ![]() -------------------- 300ce 24v dogleg + 3.27 ASD, MEGAsquirted -->> TERESKA :)
|
|
|
![]()
Post
#37
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
no tak ale niestety ostatnia sam doświadczyłem ze detonacyjne spalanie to jedno a zapłon samoczynny to drugie...mój silnik wogóle nie ma spalania stukowego..przy pewnym kącie zapłonu przestaje chodzić...a uszczelke pod głowice szlag trafił i wychodzi że mam samozapłony..co ciekawe uszczelka popalona na kazdym garze dokładnie w jednym miejscu - od strony wydechów w squish area..Ciekawe czy nie przesadziłem z grubością squish area bo mam tam tylko 0.8 mm
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#38
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 30 March 2009 ![]() |
Dołącze się tutaj z pytaniem, żeby wszystko juz było w jednym temacie.
Czy jest jakaś ogólna zasada co do ustawiania kata wyprzedzania zapłonu, by wygenerować największą moc ?? Analogicznie do paliwa, w NA dolewa się w okolice ~12.5 AFR i tam należy szukać mocy maksymalnej. Może przy strojeniu mapy zapłonu jest podobnie ?? - wykryje stuk, to trzeba cofnąć o pare stopni (ILE?) i bedzie gitara ??. Czy nie ma jakiejś takiej OGÓLNEJ zależności.. Chodzi mi o poszukiwanie mocy, bez wykorzystywania hamowni do tego. |
|
|
![]()
Post
#39
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
nie ma takiej zaleznosci , a NA na afr 12.5 to juz jest za bogato , bardziej okolice 13 trzeba celowac w NA
|
|
|
![]()
Post
#40
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
masz EGT w swoim MS ?
Jeżeli tak to jest pewna zależność EGT kontra MBT (Minimum advance for Best Torque): ![]() a tu masz dobry temat o strojeniu: http://www.vemssupport.com/forum/index.php...&topic=97.0 -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 15:51 |