![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#341
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 15 March 2009 Skąd: SRC ![]() |
ale za to w Czechach leją gdzie popadnie
![]() -------------------- tel. 505 42 90 42
ali.23(małpka)o2.pl |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#342
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
Chciało by się powiedzieć , że do Czech mam za darmo ,ale powiem do Czech mam daleko
Nie przywiózł by ktoś ze 100l do Stolicy? -------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]()
Post
#343
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 24 July 2005 Skąd: Sthlm ![]() |
Nie orientuję się w starszych, ale w Trionicu 7 wystarczy zmienić soft i można jeździć na E85 - co zresztą robi większość właścicieli Saabów w Szwecji. Gdzie zdaje się mieszkasz. Więc... litości. ![]() No właśnie, litości. Zmiana softu nie wystarczy, od E85 padają pompy, wysuszają się uszczelki, zatykają zawory. Nawet paliwo E10 zawierające "tylko" 10% etanolu powoduje takie problemy- patrz protesty w Niemczech. Saaby BioPower mają wprowadzone zmiany w osprzęcie, a i tak wymagają 2x częstszych przeglądów i wymian oleju (co 15 tys km zamiast co 30) Z tych powodów, z powodu niezbyt korzystnej ceny i wyższego o 30% spalania E85 już dawno straciło na popularności w Szwecji i przestało być uważane za paliwo przyszłości nawet przez partię zielonych oszołomów, którzy parę lat temu zmusili wszystkie stacje benzynowe do jego wprowadzenia. E85 jest jednak wciąż szeroko dostępne w Szwecji i wykorzystywane m.in. w tuningu dzięki swojej wysokiej liczbie oktanowej 104. -------------------- Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25 |
|
|
![]()
Post
#344
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 16 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
mAbZ - teraz pełna zgoda, ale nie ma problemu, żeby jeździć na E85(z potencjalnym ryzykiem padu oryginalnej pompy) po zmianie samego tylko programu i świec. O to chodziło z "przystosowaniem". A zmiana oleju w jakimkolwiek Saabie co 30kkm to proszenie się o problemy.
DOHC - co do fabrycznego zastosowania, to tak, masz rację. Natomiast są, nawet "na internecie", wsady biopower które umożliwiają jazdę na seryjnych gratach. Po każdym tankowaniu silnik się adaptuje do tego, co jest w baku. Mapy są dwie, jedna dla E85, druga dla PB i adaptacja ma miejsce między nimi, więc stroi się sterownik dla dwóch paliw, a nie jednego. Zresztą.... Ceniony Maptun(czy słusznie - to inna sprawa) Stage 1 dla E85: http://www.maptun.com/tuningGuide.php?kate...mp;listorder=44 Jak widać, zabawka do flashowania + świece. 9-3 nigdy nie było nawet produkowane jako Biopower, a jak widać można. EDIT: Podkreślam, że nie mam pojęcia jak to jest w starszych Trionicach, ja piszę o T7. |
|
|
![]()
Post
#345
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
mAbZ - teraz pełna zgoda, ale nie ma problemu, żeby jeździć na E85(z potencjalnym ryzykiem padu oryginalnej pompy) po zmianie samego tylko programu i świec. O to chodziło z "przystosowaniem". A zmiana oleju w jakimkolwiek Saabie co 30kkm to proszenie się o problemy. DOHC - co do fabrycznego zastosowania, to tak, masz rację. Natomiast są, nawet "na internecie", wsady biopower które umożliwiają jazdę na seryjnych gratach. Po każdym tankowaniu silnik się adaptuje do tego, co jest w baku. Mapy są dwie, jedna dla E85, druga dla PB i adaptacja ma miejsce między nimi, więc stroi się sterownik dla dwóch paliw, a nie jednego. Zresztą.... Ceniony Maptun(czy słusznie - to inna sprawa) Stage 1 dla E85: http://www.maptun.com/tuningGuide.php?kate...mp;listorder=44 Jak widać, zabawka do flashowania + świece. 9-3 nigdy nie było nawet produkowane jako Biopower, a jak widać można. EDIT: Podkreślam, że nie mam pojęcia jak to jest w starszych Trionicach, ja piszę o T7. Ale to jest biopower conversion , nie flexfuel conversion. To całkiem co innego. Dostrajanie się silnika polega na tym że silnik zaczyna stukać i cofa zapłon. Jak zdaży się że Ci się odepnie stukówka czy coś to silnik umrze. Imo taki wsad to coś w rodzaju boxa do diesla. Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#346
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 16 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
Piszę Ci, że silnik ma dwie mapy, a nie jedną. To nie jest adaptacja do stuku!!
Co do Biopower Conversion: http://www.maptun.com/e85 CYTAT Maptun offers a simple upgrade for those who want the opportunity to fill up with E85. The car will receive a 100% BioPower function which means that gasoline and E85 can be mixed in the tank. EDIT: Aha, nie wiem co masz na myśli pisząc "stukówka", bo w Trionicu coś takiego nie istnieje. No chyba, że masz na myśli listwę DI, to wtedy tak - silnik zdechnie, bo przy okazji nie będzie miał iskry... ![]() |
|
|
![]()
Post
#347
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 24 July 2005 Skąd: Sthlm ![]() |
Ale to jest biopower conversion , nie flexfuel conversion. To całkiem co innego. Zupełnie nie wiem co masz na myśli, bo to różne nazwy tego samego, u Saaba to BioPower, u Forda, Skody i VW - Flexifuel, u Seata Ecomotive itd. Wszystkie te FABRYCZNE przeróbki pozwalają na jazdę zarówno na E85 jak i zwyczajnej 95. -------------------- Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25 |
|
|
![]()
Post
#348
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 16 September 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
mAbZ, pisałeś o niekorzystnej cenie E85 - jak to teraz wygląda w Szwecji?
Dotąd żyłem w przekonaniu że to się mocno u Was opłaca...(poza profitami tuningowymi) |
|
|
![]()
Post
#349
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
Jak masz czujnik składu paliwa możesz jeździć na mieszaniach, jak nie masz jezdzisz na PB az do pustego zbiornika, lejesz E85 i znowu do 0. (teoretycznie)
Pozdrawiam PS co do ION SENSING to wiem że to jest w Saabie (wypadło z głowy) ale to też może sie spieprzyc. |
|
|
![]()
Post
#350
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 24 July 2005 Skąd: Sthlm ![]() |
Tuner da radę rzecz jasna zrobić mapę wyłącznie na 104-oktanowe E85 tak samo jak wyłącznie na 98 okt.
Dla porównania: Focus RS stage 3 szwedzkiego tunera Autotech (soft, IC, wydech, dane na kołach) 95 316.7 KM = przyrost 65.3 KM MF 341.7 KM = przyrost 90.3 KM (na oba rodzaje paliwa) E85 356 KM = przyrost 104.6 KM (tylko na E85) http://www.fordclubsweden.se/forum/attachm...mp;d=1248128218 Aktualnie E85 kosztuje około SEK 10,20 a 95-ka 14,20 co przy 30% większym spalaniu i tak daje oszczędność rzędu 45 polskich groszy na litrze. Ale to się zmienia. Były już okresy gdy E85 wychodziło drożej od 95-tki. -------------------- Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25 |
|
|
![]()
Post
#351
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 11 April 2007 Skąd: Płońsk ![]() |
ktoś wie czy E85 wróciło/wróci na Wawelską?
-------------------- _https://www.facebook.com/punto16vT
|
|
|
![]()
Post
#352
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
obecnie raczej nie ma, jak jest to jest banner, a teraz go nie maa
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#353
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 15 October 2008 Skąd: Kamień Pomorski ![]() |
W Kamieniu Pomorskim jest każda ilość E85 jakby ktoś chciał .
-------------------- FIAT RITMO 2.0 16VT 4WD E85 10,7 et
FB: WalasMotorSport |
|
|
![]()
Post
#354
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 06 July 2007 Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik ![]() |
ja też zalatwic cos moge
-------------------- 2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek) 2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek) 2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P) 2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl. 2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :) dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0 nowy projekt - sie robi czasem :P performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ... |
|
|
![]()
Post
#355
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 19 December 2006 Skąd: 100lica ![]() |
Witam,
Mam pytanko czy może ktoś przejeżdża koło tej stacji i może zweryfikować jak jest z dostępnością e85 ? ![]() ok nie doczytałem na stronie tego : Do końca 2013 roku BIO85 nie będzie sprzedawane na stacjach paliw PKN ORLEN oraz Bliska a na tej stacji jest tylko BIO100 do diesla |
|
|
![]()
Post
#356
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 22 August 2006 Skąd: WKZ ![]() |
Czy są jakieś urządzenia czy testery pozwalające sprawdzić ile etanolu zawiera E85?
-------------------- golf mkI 4x4
golf mkII V8 audi A2 R36 polo 86C XX w budowie |
|
|
![]()
Post
#357
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
Może da się rozeznać temat czujników w baku z samochodów flexifuel?
-------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#358
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 10 December 2009 Skąd: Śląsk/Imielin ![]() |
W stanach można takie czujniki kupić montuje się je na przewodzie zasilającym czujnik a sygnałem wyjściowym wskazującym skład paliwa jest częstotliwość w zakresie od 50 do 150Hz gdzie 50Hz to czysta bęzyna a 150Hz czysty etanol
-------------------- Pierwsze Street AWD 9s w Polsce, Ełk 2012
|
|
|
![]()
Post
#359
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 12 July 2005 Skąd: śląsk ![]() |
czy ktoś ma namiar na SPRAWDZONE węze do instalacji paliwowej które nie podlegają degradacji z E85 po roku czy dwóch ? UP. Tubes twierdzi, że każde przewody paliwowe z oferty poradzą sobie z metanolem. Tutaj znalazłem tabelę, z której wynika, że np. teflon radzi sobie bardzo dobrze. Pytanie czy chodzi jedynie o teflon z oferty firmy? http://www.madejski.com.pl/pl,page,Tabela_...icznej,10,.html |
|
|
![]()
Post
#360
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 22 November 2002 Skąd: Stalowa Wola/Warszawa ![]() |
Wystarczy zwykły areometr. Czujniki w samochodach pewnie działają jako gęstościomierz oscylacyjny. W linku przykładowa tabela z gęstościami, generalnie w Polsce gęstość 786 kg/m3 w 15'C daje produkt o zawartości min 80% EtOH
LINK -------------------- Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 25 June 2025 - 20:04 |