Shoutbox 0 nowych PW 


24 Stron V  « < 16 17 18 19 20 > »   
Reply to this topicStart new topic
> E85 dopuszczone przez rząd. I co dalej ?, W pogoni za większą ilością koni
ALI23
post Thu, 21 Mar 2013 - 09:01
Post #341


Super User
Dołączył: Sun, 15 March 2009
Skąd: SRC





ale za to w Czechach leją gdzie popadnie biggrin.gif


--------------------
tel. 505 42 90 42
ali.23(małpka)o2.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 21 Mar 2013 - 09:01
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
specu
post Thu, 21 Mar 2013 - 09:04
Post #342


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 16 August 2005
Skąd: W-wa





Chciało by się powiedzieć , że do Czech mam za darmo ,ale powiem do Czech mam daleko
Nie przywiózł by ktoś ze 100l do Stolicy?


--------------------
ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mAbZ
post Thu, 21 Mar 2013 - 09:18
Post #343


Forum Homee
Dołączył: Sun, 24 July 2005
Skąd: Sthlm





CYTAT(Aval @ Wed, 20 Mar 2013 - 15:56) *
Nie orientuję się w starszych, ale w Trionicu 7 wystarczy zmienić soft i można jeździć na E85 - co zresztą robi większość właścicieli Saabów w Szwecji. Gdzie zdaje się mieszkasz. Więc... litości. wink.gif


No właśnie, litości.
Zmiana softu nie wystarczy, od E85 padają pompy, wysuszają się uszczelki, zatykają zawory.
Nawet paliwo E10 zawierające "tylko" 10% etanolu powoduje takie problemy- patrz protesty w Niemczech.

Saaby BioPower mają wprowadzone zmiany w osprzęcie, a i tak wymagają 2x częstszych przeglądów i wymian oleju (co 15 tys km zamiast co 30)
Z tych powodów, z powodu niezbyt korzystnej ceny i wyższego o 30% spalania E85 już dawno
straciło na popularności w Szwecji i przestało być uważane za paliwo przyszłości
nawet przez partię zielonych oszołomów, którzy parę lat temu zmusili wszystkie
stacje benzynowe do jego wprowadzenia.

E85 jest jednak wciąż szeroko dostępne w Szwecji i wykorzystywane m.in. w tuningu dzięki swojej wysokiej liczbie oktanowej 104.


--------------------
Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aval
post Thu, 21 Mar 2013 - 10:04
Post #344


Forum Killer
Dołączył: Fri, 16 September 2011
Skąd: Warszawa





mAbZ - teraz pełna zgoda, ale nie ma problemu, żeby jeździć na E85(z potencjalnym ryzykiem padu oryginalnej pompy) po zmianie samego tylko programu i świec. O to chodziło z "przystosowaniem". A zmiana oleju w jakimkolwiek Saabie co 30kkm to proszenie się o problemy.

DOHC - co do fabrycznego zastosowania, to tak, masz rację. Natomiast są, nawet "na internecie", wsady biopower które umożliwiają jazdę na seryjnych gratach. Po każdym tankowaniu silnik się adaptuje do tego, co jest w baku. Mapy są dwie, jedna dla E85, druga dla PB i adaptacja ma miejsce między nimi, więc stroi się sterownik dla dwóch paliw, a nie jednego.

Zresztą....
Ceniony Maptun(czy słusznie - to inna sprawa) Stage 1 dla E85:
http://www.maptun.com/tuningGuide.php?kate...mp;listorder=44

Jak widać, zabawka do flashowania + świece. 9-3 nigdy nie było nawet produkowane jako Biopower, a jak widać można.

EDIT: Podkreślam, że nie mam pojęcia jak to jest w starszych Trionicach, ja piszę o T7.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DOHC
post Thu, 21 Mar 2013 - 10:41
Post #345


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





CYTAT(Aval @ Thu, 21 Mar 2013 - 10:04) *
mAbZ - teraz pełna zgoda, ale nie ma problemu, żeby jeździć na E85(z potencjalnym ryzykiem padu oryginalnej pompy) po zmianie samego tylko programu i świec. O to chodziło z "przystosowaniem". A zmiana oleju w jakimkolwiek Saabie co 30kkm to proszenie się o problemy.

DOHC - co do fabrycznego zastosowania, to tak, masz rację. Natomiast są, nawet "na internecie", wsady biopower które umożliwiają jazdę na seryjnych gratach. Po każdym tankowaniu silnik się adaptuje do tego, co jest w baku. Mapy są dwie, jedna dla E85, druga dla PB i adaptacja ma miejsce między nimi, więc stroi się sterownik dla dwóch paliw, a nie jednego.

Zresztą....
Ceniony Maptun(czy słusznie - to inna sprawa) Stage 1 dla E85:
http://www.maptun.com/tuningGuide.php?kate...mp;listorder=44

Jak widać, zabawka do flashowania + świece. 9-3 nigdy nie było nawet produkowane jako Biopower, a jak widać można.

EDIT: Podkreślam, że nie mam pojęcia jak to jest w starszych Trionicach, ja piszę o T7.


Ale to jest biopower conversion , nie flexfuel conversion. To całkiem co innego. Dostrajanie się silnika polega na tym że silnik zaczyna stukać i cofa zapłon. Jak zdaży się że Ci się odepnie stukówka czy coś to silnik umrze. Imo taki wsad to coś w rodzaju boxa do diesla.

Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aval
post Thu, 21 Mar 2013 - 10:49
Post #346


Forum Killer
Dołączył: Fri, 16 September 2011
Skąd: Warszawa





Piszę Ci, że silnik ma dwie mapy, a nie jedną. To nie jest adaptacja do stuku!!

Co do Biopower Conversion:
http://www.maptun.com/e85

CYTAT
Maptun offers a simple upgrade for those who want the opportunity to fill up with E85.
The car will receive a 100% BioPower function which means that gasoline and E85 can be mixed in the tank.


EDIT: Aha, nie wiem co masz na myśli pisząc "stukówka", bo w Trionicu coś takiego nie istnieje. No chyba, że masz na myśli listwę DI, to wtedy tak - silnik zdechnie, bo przy okazji nie będzie miał iskry... wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mAbZ
post Thu, 21 Mar 2013 - 10:55
Post #347


Forum Homee
Dołączył: Sun, 24 July 2005
Skąd: Sthlm





CYTAT(DOHC @ Thu, 21 Mar 2013 - 10:41) *
Ale to jest biopower conversion , nie flexfuel conversion. To całkiem co innego.


Zupełnie nie wiem co masz na myśli, bo to różne nazwy tego samego,
u Saaba to BioPower, u Forda, Skody i VW - Flexifuel, u Seata Ecomotive itd.
Wszystkie te FABRYCZNE przeróbki pozwalają na jazdę zarówno na E85 jak i zwyczajnej 95.


--------------------
Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aval
post Thu, 21 Mar 2013 - 10:58
Post #348


Forum Killer
Dołączył: Fri, 16 September 2011
Skąd: Warszawa





mAbZ, pisałeś o niekorzystnej cenie E85 - jak to teraz wygląda w Szwecji?

Dotąd żyłem w przekonaniu że to się mocno u Was opłaca...(poza profitami tuningowymi)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DOHC
post Thu, 21 Mar 2013 - 11:04
Post #349


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





Jak masz czujnik składu paliwa możesz jeździć na mieszaniach, jak nie masz jezdzisz na PB az do pustego zbiornika, lejesz E85 i znowu do 0. (teoretycznie)

Pozdrawiam

PS co do ION SENSING to wiem że to jest w Saabie (wypadło z głowy) ale to też może sie spieprzyc.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mAbZ
post Thu, 21 Mar 2013 - 11:19
Post #350


Forum Homee
Dołączył: Sun, 24 July 2005
Skąd: Sthlm





Tuner da radę rzecz jasna zrobić mapę wyłącznie na 104-oktanowe E85 tak samo jak wyłącznie na 98 okt.

Dla porównania: Focus RS stage 3 szwedzkiego tunera Autotech (soft, IC, wydech, dane na kołach)
95 316.7 KM = przyrost 65.3 KM
MF 341.7 KM = przyrost 90.3 KM (na oba rodzaje paliwa)
E85 356 KM = przyrost 104.6 KM (tylko na E85)

http://www.fordclubsweden.se/forum/attachm...mp;d=1248128218

Aktualnie E85 kosztuje około SEK 10,20 a 95-ka 14,20 co przy 30% większym spalaniu i tak daje oszczędność rzędu 45 polskich groszy na litrze.
Ale to się zmienia. Były już okresy gdy E85 wychodziło drożej od 95-tki.


--------------------
Racing is a state of mind
www.youtube.com/mabz25
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kornat
post Thu, 16 May 2013 - 13:29
Post #351


Super User
Dołączył: Wed, 11 April 2007
Skąd: Płońsk





ktoś wie czy E85 wróciło/wróci na Wawelską?


--------------------
_https://www.facebook.com/punto16vT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Thu, 16 May 2013 - 13:46
Post #352


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





obecnie raczej nie ma, jak jest to jest banner, a teraz go nie maa


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KamilC20XE
post Fri, 17 May 2013 - 10:22
Post #353


Forum Homee
Dołączył: Wed, 15 October 2008
Skąd: Kamień Pomorski





W Kamieniu Pomorskim jest każda ilość E85 jakby ktoś chciał .


--------------------
FIAT RITMO 2.0 16VT 4WD E85 10,7 et
FB: WalasMotorSport
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k64
post Fri, 17 May 2013 - 10:38
Post #354


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 06 July 2007
Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik





ja też zalatwic cos moge


--------------------
2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek)
2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek)
2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P)
2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl.
2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :)

dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0
nowy projekt - sie robi czasem :P

performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
WielkiW
post Fri, 09 Aug 2013 - 14:41
Post #355


Frequent User
Dołączył: Tue, 19 December 2006
Skąd: 100lica





Witam,

Mam pytanko czy może ktoś przejeżdża koło tej stacji i może zweryfikować jak jest z dostępnością e85 ?



ok nie doczytałem na stronie tego : Do końca 2013 roku BIO85 nie będzie sprzedawane na stacjach paliw PKN ORLEN oraz Bliska

a na tej stacji jest tylko BIO100 do diesla
Go to the top of the page
 
+Quote Post
olozwirski
post Thu, 21 Nov 2013 - 10:31
Post #356


Forum Homee
Dołączył: Tue, 22 August 2006
Skąd: WKZ





Czy są jakieś urządzenia czy testery pozwalające sprawdzić ile etanolu zawiera E85?


--------------------
golf mkI 4x4
golf mkII V8
audi A2 R36
polo 86C XX w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kompot
post Thu, 21 Nov 2013 - 11:25
Post #357


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 17 February 2005





Może da się rozeznać temat czujników w baku z samochodów flexifuel?


--------------------
2024 F-Pace D300
2011 E90 330d
2000 W210 E55
BTG 9:49 (IS200)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
luklam
post Thu, 21 Nov 2013 - 15:48
Post #358


Super User
Dołączył: Thu, 10 December 2009
Skąd: Śląsk/Imielin





W stanach można takie czujniki kupić montuje się je na przewodzie zasilającym czujnik a sygnałem wyjściowym wskazującym skład paliwa jest częstotliwość w zakresie od 50 do 150Hz gdzie 50Hz to czysta bęzyna a 150Hz czysty etanol


--------------------
Pierwsze Street AWD 9s w Polsce, Ełk 2012
Go to the top of the page
 
+Quote Post
.wide
post Thu, 21 Nov 2013 - 19:50
Post #359


Super User
Dołączył: Tue, 12 July 2005
Skąd: śląsk





CYTAT(cowboy @ Mon, 21 May 2012 - 16:12) *
czy ktoś ma namiar na SPRAWDZONE węze do instalacji paliwowej które nie podlegają degradacji z E85 po roku czy dwóch ?

UP.

Tubes twierdzi, że każde przewody paliwowe z oferty poradzą sobie z metanolem.

Tutaj znalazłem tabelę, z której wynika, że np. teflon radzi sobie bardzo dobrze. Pytanie czy chodzi jedynie o teflon z oferty firmy?
http://www.madejski.com.pl/pl,page,Tabela_...icznej,10,.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeQ
post Thu, 21 Nov 2013 - 20:51
Post #360


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





Wystarczy zwykły areometr. Czujniki w samochodach pewnie działają jako gęstościomierz oscylacyjny. W linku przykładowa tabela z gęstościami, generalnie w Polsce gęstość 786 kg/m3 w 15'C daje produkt o zawartości min 80% EtOH
LINK


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post

24 Stron V  « < 16 17 18 19 20 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 25 June 2025 - 20:04