CYTAT
29. marca 2008
Ministerstwo Gospodarki przygotowało projekt rozporządzenia określający wymagania jakościowe dla nowego biopaliwa ciekłego E85. Jest to odpowiedź na wyzwania ekologiczne i związane z tym rosnące zainteresowanie stosowaniem biopaliw.
Określenie przez resort gospodarki wymagań jakościowych dla nowego biopaliwa E85 umożliwi jego sprzedaż klientom indywidualnym. Dotychczas przepisy umożliwiały stosowanie go jedynie w wybranych flotach pojazdów.
Zgodnie z rozporządzeniem MG, wprowadzane do obrotu biopaliwo ciekłe E85 będzie zawierać 70-85 proc. bioetanolu i 15-30 proc. benzyny. Stosowanie tego rodzaju paliwa powoduje mniejsze, niż w przypadku paliw konwencjonalnych, zanieczyszczenie powietrza.
Rozporządzenie MG sprzyjać będzie również realizacji nałożonych na Polskę zobowiązań unijnych, dotyczących zwiększenia udziału biokomponentów w paliwach transportowych. Ponadto wytwarzanie tego typu biopaliwa wymagać będzie zwiększenia upraw roślin energetycznych, co przyczyni się do rozwoju tego sektora rolnictwa.
Biopaliwo E85 może być stosowane w pojazdach wyposażonych w silniki z zapłonem iskrowym, tzw. flex power. Sprzedaż aut z takim silnikiem prowadzi m.in. Ford, Volvo, Saab, Chevrolet, Cadillac, a także Hummer. Samochody spalające biopaliwo E85 mogą być również tankowane benzyną.
Ministerstwo Gospodarki przygotowało projekt rozporządzenia określający wymagania jakościowe dla nowego biopaliwa ciekłego E85. Jest to odpowiedź na wyzwania ekologiczne i związane z tym rosnące zainteresowanie stosowaniem biopaliw.
Określenie przez resort gospodarki wymagań jakościowych dla nowego biopaliwa E85 umożliwi jego sprzedaż klientom indywidualnym. Dotychczas przepisy umożliwiały stosowanie go jedynie w wybranych flotach pojazdów.
Zgodnie z rozporządzeniem MG, wprowadzane do obrotu biopaliwo ciekłe E85 będzie zawierać 70-85 proc. bioetanolu i 15-30 proc. benzyny. Stosowanie tego rodzaju paliwa powoduje mniejsze, niż w przypadku paliw konwencjonalnych, zanieczyszczenie powietrza.
Rozporządzenie MG sprzyjać będzie również realizacji nałożonych na Polskę zobowiązań unijnych, dotyczących zwiększenia udziału biokomponentów w paliwach transportowych. Ponadto wytwarzanie tego typu biopaliwa wymagać będzie zwiększenia upraw roślin energetycznych, co przyczyni się do rozwoju tego sektora rolnictwa.
Biopaliwo E85 może być stosowane w pojazdach wyposażonych w silniki z zapłonem iskrowym, tzw. flex power. Sprzedaż aut z takim silnikiem prowadzi m.in. Ford, Volvo, Saab, Chevrolet, Cadillac, a także Hummer. Samochody spalające biopaliwo E85 mogą być również tankowane benzyną.
http://tv.spedycje.pl/logistyka/produkty_d...wszystkich.html
ale
CYTAT
10.03.2009
Na internetowej stronie „Gazety Prawnej” czytamy, że za kilka tygodni na polskim rynku mają pojawić się instalacje umożliwiające stosowanie paliwa E85 do wszystkim silników benzynowych. Nowemu paliwu niechętne są jednak rafinerie.
Nowe paliwo E85 w sprzedaży na stacjach pojawi się prawdopodobnie już w IV kwartale br. Ma być tańsze od benzyny nawet 1 zł na litrze. Wszystko wskazuje na to, że wbrew pierwotnym zapowiedziom E85 będzie dostępne do wszystkich modeli samochodów wyposażonych w silnik benzynowy z wtryskiem, a nie tylko do wybranych aut. Jego stosowanie wyłącznie w specjalnych, fabrycznie dostosowanych silnikach Flexi Fuel miało być główną barierą popytu. Jak dowiedziała się „Gazeta Prawna”, w tym tygodniu zaczną się pierwsze testy urządzenia, które umożliwi dostosowanie silnika benzynowego do spalania E85.
- To mała centralka, którą może zainstalować każdy już w 15 minut. Montaż odbywa się bez szkody dla silnika. Jest to sprawdzone urządzenie, które stosowane jest w USA, a wkrótce będzie dostępne również w Niemczech i Francji - wyjaśnia wiceprezes firmy Amervox, która zamierza importować instalacje.
Przy atrakcyjnej cenie detalicznej E85 i dodatkowych preferencjach, które opracowuje Ministerstwo Gospodarki, paliwo to ma szansę stać się alternatywą dla benzyny i konkurencją dla LPG. Problemem może okazać się jednak niechęć koncernów paliwowych. Bogdan Janicki z Grupy Lotos stwierdził, że aby zdobyć klientów dla E85, należałoby stworzyć możliwość zakupu tego paliwa przynajmniej na co piątej stacji. Według niego inwestycja w niezbędną infrastrukturę tylko na jednej stacji to koszt rzędu 1 mln zł.
Na internetowej stronie „Gazety Prawnej” czytamy, że za kilka tygodni na polskim rynku mają pojawić się instalacje umożliwiające stosowanie paliwa E85 do wszystkim silników benzynowych. Nowemu paliwu niechętne są jednak rafinerie.
Nowe paliwo E85 w sprzedaży na stacjach pojawi się prawdopodobnie już w IV kwartale br. Ma być tańsze od benzyny nawet 1 zł na litrze. Wszystko wskazuje na to, że wbrew pierwotnym zapowiedziom E85 będzie dostępne do wszystkich modeli samochodów wyposażonych w silnik benzynowy z wtryskiem, a nie tylko do wybranych aut. Jego stosowanie wyłącznie w specjalnych, fabrycznie dostosowanych silnikach Flexi Fuel miało być główną barierą popytu. Jak dowiedziała się „Gazeta Prawna”, w tym tygodniu zaczną się pierwsze testy urządzenia, które umożliwi dostosowanie silnika benzynowego do spalania E85.
- To mała centralka, którą może zainstalować każdy już w 15 minut. Montaż odbywa się bez szkody dla silnika. Jest to sprawdzone urządzenie, które stosowane jest w USA, a wkrótce będzie dostępne również w Niemczech i Francji - wyjaśnia wiceprezes firmy Amervox, która zamierza importować instalacje.
Przy atrakcyjnej cenie detalicznej E85 i dodatkowych preferencjach, które opracowuje Ministerstwo Gospodarki, paliwo to ma szansę stać się alternatywą dla benzyny i konkurencją dla LPG. Problemem może okazać się jednak niechęć koncernów paliwowych. Bogdan Janicki z Grupy Lotos stwierdził, że aby zdobyć klientów dla E85, należałoby stworzyć możliwość zakupu tego paliwa przynajmniej na co piątej stacji. Według niego inwestycja w niezbędną infrastrukturę tylko na jednej stacji to koszt rzędu 1 mln zł.
http://paliwa.pl/go.php/pl/aktualnosci/wia...sowane_e85.html
to że na E85 można wykręcać większe moce nie trzeba chyba nikomu tłumaczyć