![]() |
![]() ![]() |
![]() |
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#141
|
![]() |
a może ktoś napisać jak reagują na E85 silniki nowszej konstrukcji ?
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#142
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Wołomin ![]() |
Zawsze to mozna powiedziec, ze sie wiezie 200 litrow zmywacza do paznokci dla zony ![]() Myślę, że to jeszcze gorzej, bo z fenyloacetonu (BMK) robi się amfetaminę ![]() -------------------- dragracingowy spiker do wynajęcia ;)
_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#143
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#144
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
Na E85 bez przeróbek nic nie pojedzie. Piszę jeszcze raz, główny problem to wydajność układu wtryskowego. Jak już to ogarniemy i odpalimy, to kolejnym problemem jest agresywność chemiczna. Jak już się z tym już uporamy i akurat nie ma zimy, to jeździmy do najbliższej. Wtedy trzeba uporać się w wysokim ciepłem parowania tego paliwa. A dalej już z górki.
-------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#145
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 25 January 2006 Skąd: Krosno ![]() |
na tvn turbo reklamowali e85 i link http://www.e-85.pl/ wiec sie cos mozna dowiedziec
-------------------- EVO X 590/740
Cooper S R56 |
|
|
gość_B230FT_* |
![]()
Post
#146
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#147
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
Zwykly najzwyklejszy saab jest seryjnie dostosowany na biopower i mozesz lac i mieszac jak chcesz. Chyba oczywiste, że fabrycznych FlexiFuel to nie dotyczyło, no nie? ... -------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#148
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
B230FT, każdy Saab czy tylko powyżej któregoś roku produkcji przystosowali w fabryce do E85 ?
|
|
|
![]()
Post
#149
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Każdy Saab od 1994 roku czyli wszystko co jest oparte na Tronicu5, Tronicu7 oraz 8...
Z czego w Tronic5 po mimo 4 czujników spalania stukowego wato dokonać korekt w sofcie by w pełni wykorzystać potencjał E85... -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#150
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
To ciekawe dlaczego SAAB rozgranicza swoje modele na BioPower i nie-BioPower, skoro wszystko może hulać na E85.
-------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#151
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
Zwykly najzwyklejszy saab jest seryjnie dostosowany na biopower i mozesz lac i mieszac jak chcesz. No masz, a ci w Saabie o tym nie wiedzą i odpowiadają na pytanie "Why can't all Saab cars use E85?" na stronie http://www.saabbiopower.co.uk/default.asp?docId=13325 -------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#152
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 13 May 2007 Skąd: z Kosmosu ![]() |
Zwykly najzwyklejszy saab jest seryjnie dostosowany na biopower i mozesz lac i mieszac jak chcesz. Tylko wtedy jezeli posiada FlexFuel sensor. -------------------- Ciach...Babkę w piach.
|
|
|
![]()
Post
#153
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 13 May 2007 Skąd: z Kosmosu ![]() |
Każdy Saab od 1994 roku czyli wszystko co jest oparte na Tronicu5, Tronicu7 oraz 8... Z czego w Tronic5 po mimo 4 czujników spalania stukowego wato dokonać korekt w sofcie by w pełni wykorzystać potencjał E85... Po korekcie w sofcie owszem,ale wtedy moze jezdzic na 100% E85 a nie na mieszankach. -------------------- Ciach...Babkę w piach.
|
|
|
gość_B230FT_* |
![]()
Post
#154
|
![]() |
No masz, a ci w Saabie o tym nie wiedzą i odpowiadają na pytanie "Why can't all Saab cars use E85?" na stronie http://www.saabbiopower.co.uk/default.asp?docId=13325 upierdliwosc ? czy saab 9-3 jest jakims kosmicznym wynalazkiem ? nie, jest zwyklym najzwyklejszym saabem, ktory jezdzi na bimbrze, benzynie i mieszance bimbru z benzyna. najlepsze jest pisanie na forum co sie przeczyta na innych forach albo znajdzie w necie ![]() |
|
|
![]()
Post
#155
|
|
Super User Dołączył: Thu, 21 February 2008 ![]() |
Moge potwierdzic ze na E85 samochod do tego nieprzystosowany bedzie jezdzil i nic sie nie stanie, bedzie slabszy ale silnikowi nic nie bedzie mimo ze teoretycznie bedzie ubogo. Mowie tu o sytuacji gdzie uszczelnienia w ukladzie paliwowym sa do tego przystosowane, a od ktoregos roku powinny byc. Testowalem osobiscie.
|
|
|
![]()
Post
#156
|
|
Super User Dołączył: Thu, 21 February 2008 ![]() |
Acha, jeszcze jedna sprawa. W skandynawi jest letnie i zimowe E85, zimowe to wlasciwie jest E75 zeby nie bylo problemow z odpalaniem.
|
|
|
![]()
Post
#157
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 13 May 2007 Skąd: z Kosmosu ![]() |
Moge potwierdzic ze na E85 samochod do tego nieprzystosowany bedzie jezdzil i nic sie nie stanie, bedzie slabszy ale silnikowi nic nie bedzie mimo ze teoretycznie bedzie ubogo. Pewnie.Na ruskim paliwie tez bedzie jezdzil,na rozpuszczalniku i bimbrze tez,jak zalozysz turbo do NA i nie wystroisz to tez bedzie jezdzil,tylko krotko i nie tak jak moglby jezdzic... -------------------- Ciach...Babkę w piach.
|
|
|
![]()
Post
#158
|
|
Super User Dołączył: Thu, 21 February 2008 ![]() |
Chodzi o to ze nie zniszczysz silnika, a ze bedzie slabszy napisalem. Takie zabezpieczenie idiotoodporne w razie jak bys wlal do baku nie to co trzeba.
Pewnie.Na ruskim paliwie tez bedzie jezdzil,na rozpuszczalniku i bimbrze tez,jak zalozysz turbo do NA i nie wystroisz to tez bedzie jezdzil,tylko krotko i nie tak jak moglby jezdzic... |
|
|
![]()
Post
#159
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
Nie zagalopowywał bym się aż tak. Seryjne wtryski przy moim silniku badawczym kończyły się gdzieś przy 3500obr/min i 50% otwarcia przepustnicy. To znaczy są to wartości maksymalne dla lambdy równej 1. Można jeszcze troszkę podciągnąć na ubogo, minimalnie. I co dalej? Trzeba zwiększyć wydajność układu paliwowego. Może są wyjątki typu Ford GT, gdzie znany GTTT był na seryjnym układzie paliwowym-rozumiem w takim razie, że wtryski też miał serię. Ale to wyjątki. Wartość stechiometryczna dla E100 to 9:1, dla benzyny tradycyjnej 14,6-14,7:1. Chyba widać różnicę? Korekty na podstawie lambdy mają różne zakresy działania. Ogólnie można powiedzieć, że nic nie ma prawa jechać w zakresach wysokich obciążeń.
-------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#160
|
|
Super User Dołączył: Mon, 23 February 2009 ![]() |
A orientuje sie ktoś, czy bracia Słowacy też mają E85??
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 24 July 2025 - 04:21 |