Jakie turbo na 350KM |
Jakie turbo na 350KM |
Sat, 24 Sep 2016 - 00:01
Post
#61
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 |
Nie wiem , jak te peżoty odporne, ale do takiego doładowania to bym nie odprężał. Dużo silników wolnossących z CR 10:1 przyjmuje 1 bara i lata. Półki mogą pękać od stukowego. Mało kto stroi mapy zapłonu i paliwa na 0.5 bara więcej, niż jeździ normalnie. A wystarczy mocno cofnąć zapłon, zalać paliwem dla bezpieczeństwa i wtedy nawet 1.5 bara nie straszne. Albo stary dobry fuel cut powyżej doładowania granicznego. Silnik jest w pełni amelinowy, ma mocne korby z tego co mówią osoby które się znają ale słabe tłoki. DP engineering ma kity turbo do 206 i oni odprężają do 8,5:1 więc coś w tym musi być. Wrzucę przekładkę 2mm na rozwarstwioną uszczelkę plus ciachne głowicę jeszcze 0,25 co mi da łącznie -0,5mm bo 2x planowana będzie i w ten sposób moja kompresja wyniesie 9.4:1 jeżeli dobrze to wyliczam. Jeżeli chciał bym zejść do 9:1 to musiał bym ciachnąć głowicę o 0,75mm plus 2 uszczelki i przekładka 2mm. Trzymam się tej 2mm przekładki bo dostanę ją od kolegi za pół darmo bo jemu wycieli najpierw 2mm ale uparł się na 2 uszczelki więc cieńszą zrobili a ta się ostała. Co do półek, samochód naprawdę profi zbudowany przez K-Sport na EMU strojony i w trakcie strojenia przeładowało do 1,5b z GT28RS i niby nic się niestało, doładowanie ustawione 0.8b coś poupalane i raptem zaczął gubić płyn chłodniczy jeżeli dobrze pamiętam. No to myśl że przekładka źle zrobiona i trzeba ją inaczej wykonać. Kolega pojechał się poganiać i niestety przy starcie silnik zmuliło chmura dymu i do domu wrócił na 3 cylindrach:) Zrzut głowicy no i tłok się rozleciał. Za przyczynę stwierdzono chwilowe przeładowanie w trakcie strojenia które mogło uszkodzić tłok. |
|
|
Wspieraj forum |
Sat, 24 Sep 2016 - 00:01
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Sat, 24 Sep 2016 - 00:34
Post
#62
|
|
Super User Dołączył: Mon, 23 July 2007 Skąd: Lidzbark Warminski |
piszesz ze tłok słaby... to w takim przypadku może odprężysz kutymi tłokami? nie bedziesz się bawił w przekładki i pozbedziesz sie słabego punktu
|
|
|
Sat, 24 Sep 2016 - 00:53
Post
#63
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 25 September 2011 Skąd: Wrocław |
Przeładowania to kwestia złego sterowania,a nie turbo. TD05 jest dużo większe, niż td04. Poza tym nie ma wad . Miałem takie kiedyś w 2.3 litrowym saabie, 2700rpm ładowało 1.5 bara. O TD05-12 nie słyszałem, bo to byłaby strasznie mała muszla. Z Evo są TD05-16 na różnej dupce (9.8t, 10.5t). Ja mam na półce nowe td05-20g 10.5T, które czeka na jakiś projekt . Przeładowania w przypadku tych sprężarek wynikają podobno ze zjawiska boost creep'u. Wastegate się 'zapycha', spalinom robi się prościej uciekać przez wirnik, przeładowanie gotowe. Temat dotyczy oczywiście niskich doładowań (źle napisałem w poprzednim poście). 12cm2 to właśnie oznaczenie muszli wydechowej, tak jak 9.8t i 10.5t Dupka obrabia moce nawet powyżej 450KM, kompresor wysiada w okolicach 400. Ssące z poprzednich Evo były bardziej wydajne. Masz może jakieś kreski tego Saaba? Chętnie rzucę okiem, może być priv. -------------------- 'Impossible' is just a big word thrown around by small men.
|
|
|
Sat, 24 Sep 2016 - 10:35
Post
#64
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 |
|
|
|
Sat, 24 Sep 2016 - 12:52
Post
#65
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 25 September 2011 Skąd: Wrocław |
Trzymam się tej 2mm przekładki bo dostanę ją od kolegi za pół darmo Nie znam się, ale w odniesieniu do przewidywanych kosztów wszystkich prac, wydaje mi się to mocno nierozsądne. Co do półek, samochód naprawdę profi zbudowany przez K-Sport na EMU strojony i w trakcie strojenia przeładowało do 1,5b z GT28RS i niby nic się niestało, doładowanie ustawione 0.8b coś poupalane i raptem zaczął gubić płyn chłodniczy jeżeli dobrze pamiętam. No to myśl że przekładka źle zrobiona i trzeba ją inaczej wykonać. Kolega pojechał się poganiać i niestety przy starcie silnik zmuliło chmura dymu i do domu wrócił na 3 cylindrach:) Zrzut głowicy no i tłok się rozleciał. Za przyczynę stwierdzono chwilowe przeładowanie w trakcie strojenia które mogło uszkodzić tłok. A to nie na tym cylindrze poddała się chwilę wcześniej uszczelka/przekładka? Bo brzmi jakby to nie przeładowanie spowodowało awarię. -------------------- 'Impossible' is just a big word thrown around by small men.
|
|
|
Sat, 24 Sep 2016 - 13:24
Post
#66
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 |
[quote name='Fiki' date='Sat, 24 Sep 2016 - 12:52' post='1238715']
Nie znam się, ale w odniesieniu do przewidywanych kosztów wszystkich prac, wydaje mi się to mocno nierozsądne. I tak mam już 1x planowaną czapkę o -0,25 w dół. Więc wystarczy ją jeszcze raz tyle splanować rozwarstwić uszczelkę dać 2mm przekładkę i mam 9.4:1 kompresje. Nie wiem tak naprawdę na ile go odprężyć DP engineering odpręża na 8.5:1 jak pisałem wcześniej. |
|
|
Sat, 24 Sep 2016 - 19:35
Post
#67
|
|
Super User Dołączył: Sat, 06 September 2014 Skąd: Siedlce |
chcesz miec pewne 250/300nm laduj td16t i silnik z xs 1.6 16v moj sie nie chce poddac ladowane 1.2 i system jazdy 0-1 r1r na przodzie ida raz na kwartał
wiec mowicie ze to td05 z evox jest takie zajebiste? Ciekawe jakby sie w 1.6 przyjelo |
|
|
Sat, 24 Sep 2016 - 21:22
Post
#68
|
|
Forum Homee Dołączył: Sat, 04 July 2009 |
Misiolbn a ty ogarneles tego puga że zaczynasz go turbic? Z tego co pamiętam od roku nie możesz uruchomić zdrowej serii...
-------------------- Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
|
|
|
Sat, 24 Sep 2016 - 21:46
Post
#69
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 |
Nie martw sie moje 206 jezdzi lepiej jak seria. Po swapie wszystko wrocilo do normy a powodem byl zle ustawiony rozrzad na ostrym walku.
|
|
|
Thu, 12 Jan 2017 - 13:24
Post
#70
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 |
Wracając do tematu bo pojawiło się fajne turbo i pytanie do osób które się lepiej odemnie znają. Silnik 2.0 16v
Chciałem mieć 2 mapy na 1b i 0,5b na codzień bo napędy nie wytrzymają Pod uwage brałem TD04 19T od k64 TD04HL 20T kuty wirnik amelinum ssący 11 łopat dupa 9 łopat itd potencjał 400km super spool podobno 2.5k Chciałem żeby boost był od 3k rpm i utrzymał się do 7200 czyli do końca. Różnica w cenie pomijalna. Za k64 przemawia przedewszystkim wsparcie ( mam nadzieję że jak zrobie full zakupy albo większość to jakiś support przy składaniu przez telefon otrzymam:) ) Pozdro. |
|
|
Sat, 25 Mar 2017 - 18:15
Post
#71
|
|
Super User Dołączył: Sun, 03 March 2013 Skąd: warszawa |
A może hybryda z Leh od Peruna
Ja mam i wstaje Baja i trzyma 1,4bar 4bieg dołek od przymkniecia przepustnicy oraz Góra też na 95% przymknelo. Dzieje się tak od lekkiego przeladowania który za Mapsensora zakres wychodzi. Na dniach Remap pod Map z Diesla A tu 3bieg Sam się przymierzam żeby wsadzić coś co pociągnie takie 380/500nm do tych 7200 I też wychodzi ze Td05 choć one jakoś wstają slabiej Tu moje poprzednie i nałożone 1.8T na Td05 (360/500) moc pięknie idzie ale NM jak by u mnie lepszy do wykorzystania.. Co o tym sądzicie? -------------------- 270+/510+
|
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 27 April 2024 - 09:00 |