Shoutbox 0 nowych PW 


4 Stron V  < 1 2 3 4 >  
Reply to this topicStart new topic
> LEXUS IS200 swap na silnik gte pomocy
rennen
post Mon, 16 Mar 2009 - 11:35
Post #41


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





Ale z tym e-turbo to się zapedziliście.. jakbyście uważali chociaż trochę na lekcjach fizyki byście wiedzieli, że to nie ma prawa dzialać.. A pozatym chyba nie bardzo rozumiecie idee 2 turbin i laga.. Bo wątpie czy uda się wam zestroić jakiś sensowny sekwencyjny setup (jeżeli umiecie to zwracam honor) i lepiej bylo wrzucic jedna wieksza turbine, jakas nowoczesna na BB i TS i mocy by bylo wiecej, laga mniej a instalacja mniej klopotliwa smile.gif tak czy inaczej powodzenia


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 16 Mar 2009 - 11:35
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
SIPOK
post Mon, 16 Mar 2009 - 11:48
Post #42


User
Dołączył: Mon, 14 August 2006





Bo GTR to Grand* Turismo Racing a IS-GTR to neologizm utworzony przez zbitkę angielsko fonetyczną - IS( jest smile.gif-GTR czyli TO JEST GTR smile.gif

A "TO JEST GTR" bo ma stosunek masy do mocy na maksymalnej mapie na poziomie PONIŻEJ 3:1, popychanie na tylnej osi bez traction control ( na razie - walczę z tematem ) i wymaga drivera z doświadczeniem.
Czyli to rasowe, niełatwe w prowadzeniu i utrzymaniu w ryzach, nieprzeelektronikowane GT - przygotowane do RACING.

Nie mówiłem wcześniej że w sprzęcie będą 2 osobne układy wydechowe - każdy dla 3 cylindrów i 1 turbiny, na końcu każdego zaś podwójny tłumiki, a żeby było profi, to w połowi każdego układu pojawia się katalizator.

Tak na marginesie - tego roku ( mam nadzieję ) mój sprzęt będzie latał, i tak se myślę żeby wybrać się kilka razy na weekend na niemieckie autostrady ( te without limits ) a docelowo na Nurburing na przykład, chętnie w towarzystwie innych 4 kołowych ścigaczy.
Można by pokazać niemiaszkom szybkie auta i niekiepskich kierowników.

A co do e-turbo to jak wspomniałem - jeśli dziura będzie życie uprzykrzająca - to jako napełniacz zastosujemy kompresor ( napędzany z wału ) LUB e-turbo.
Tak na marginesie ostatnio postęp w silnikach elektrycznych odbył się niebanalny, i są takie elektryki turbinki ( oczywiście nijak mają się do prawdziwych turbin - ale jednak są takie które dają taki ciąg że da radę ciut szybciej turbo obudzić, a zawsze można ją ustawić tak że przy danych obrotach ( kiedy właściwe turbiny już kręcą ma odcięcia zasilania i ponowne włączenie aby podtrzymać cug po spadku obrotów.

To oczywiście wszystko teoria - więc nie będziemy teraz się naparzać na temat wyższości świąt tych nad tamtymi, zastosowanie tego rozwiązania to pomysł na rozwiązanie prpblamu którego jeszcze nie ma, i nie wiadomo czy będzie. To teoria powtarzam i będziemy dłubali jak będzie trzeba.

* - Admin edit: jeśli to ma być po włosku, tak jak powinno, to jednak "Gran", panie poligloto...


--------------------
TOYOTA - the best metal on the Earth
Lexus IS200 - wkrótce IS-GTR
TOYOTA 4Runner TRD monster - off-road limusine
3 x TOYOTA Corolla kombi D4D NAVI-MEDIA - praca, praca
TOYOTA Celica Vth - poszła do nowego drivera
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Mon, 16 Mar 2009 - 11:57
Post #43


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





Już kiedyś jeden z naszych rodaków wymyślił wspólny język - Esperanto. Nie udało się, wiec ty też z łaski swojej pisz po polsku, po angielsku lub w suahili, ale nie we wszystkich naraz bo wygląda to dziecinnie.

Tak jak się spodziewałem nie rozumiesz w ogole tematu jezeli chodzi o 2 turbiny i lag..
Wyobraź sobie, ze dla uproszczenia i czysto teoretycznych rozważań turbiny opisujemy jednym parametrem - liczba koni które mogą "nadmuchać"
Mamy silnik - 6 garów w rzędzie. I do tego jedna turbine "600", dwie turbiny "300" i 6 turbin "100".. abstrahując od tego czy trudno by było to zamontować, wysterować itp..

Możesz założyć jedna turbinę "600" i napedzac ja z 6 cylindrów, 2 turbiny "300" i każdą napędzać z 3 cylindrów, albo 6 turbin "100" i każdą napędzać z jednego cylindra (teoretycznie) - idąc twoim tokiem rozumowania 6 malutkich turbin to najlepsze wyjście.. a to zupełnie nie tak.

To co naprawdę niweluje laga to sekwencyjne systemy sterowania no i najlepszy okład to taki jak w nowych bmw 35i - czyli jedna turbina "300" i jedna turbina "100" połączone sekwencyjnie, i w zależności od obrotów i obciążenia pracuje mała, duża, albo obie naraz. Wtedy rzeczywiście lag jest znacznie mniejszy. A samo założenie 2 turbin zamiast 1 dużej wcale tego nie załatwia.


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SIPOK
post Mon, 16 Mar 2009 - 12:20
Post #44


User
Dołączył: Mon, 14 August 2006





Delikatnie rzecz biorąc odnoszę wrażenie że mi ubliżasz ... Jedna duża to większa dziura niż 2 mniejsze - sprawdzone. W sumie jako człek dość zajęty, szkoda mi czasu i dobrze robiłem nie informując gawiedzi o każdym postępie, śrubce, spawie itd - bo to wywołuje gorące oburzenia i protesty tejże , typu "jak to, przecież to nie ma prawa działać !" A to po prostu strata czasu dla mnie...
W każdym razie kończę rozważania, mój post był skierowany do Driftalex'a a nie do ciebie - być może coś pomógł. Jak skończymy - pokażę sprzęt - i wtedy będzie dobry moment na dyskusję popartą czynem.

Respect for all

Sipok


--------------------
TOYOTA - the best metal on the Earth
Lexus IS200 - wkrótce IS-GTR
TOYOTA 4Runner TRD monster - off-road limusine
3 x TOYOTA Corolla kombi D4D NAVI-MEDIA - praca, praca
TOYOTA Celica Vth - poszła do nowego drivera
Go to the top of the page
 
+Quote Post
WojtekMR
post Mon, 16 Mar 2009 - 20:41
Post #45


Forum Killer
Dołączył: Wed, 13 August 2003





Jedna większa to jedna dziura a dwie mniejsze to dwie dziury biggrin.gif a jak wiemy i kot przy jednej dziurze umarł...i bądz tu mądry


--------------------
_http://forum.mr2cp.pl/index.php
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Tue, 17 Mar 2009 - 11:00
Post #46


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





CYTAT(SIPOK @ Mon, 16 Mar 2009 - 12:20) *
Delikatnie rzecz biorąc odnoszę wrażenie że mi ubliżasz ... Jedna duża to większa dziura niż 2 mniejsze - sprawdzone. W sumie jako człek dość zajęty, szkoda mi czasu i dobrze robiłem nie informując gawiedzi o każdym postępie, śrubce, spawie itd - bo to wywołuje gorące oburzenia i protesty tejże , typu "jak to, przecież to nie ma prawa działać !" A to po prostu strata czasu dla mnie...
W każdym razie kończę rozważania, mój post był skierowany do Driftalex'a a nie do ciebie - być może coś pomógł. Jak skończymy - pokażę sprzęt - i wtedy będzie dobry moment na dyskusję popartą czynem.

Respect for all

Sipok


Nie ubliżam ci, tylko widać w twoich postach że od strony mechanicznej nie znasz się ani trochę na silnikach ani doladowaniu i to nic zlego - nie kazdy musi sie znac na wszystkim. Ale ty traktujesz wszystkich z gory i mowisz ze szkoda ci czasu - ok. Zycze powodzenia w takim razie smile.gif


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Tue, 17 Mar 2009 - 12:17
Post #47


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





rennen, nie ubliżaj koledze. Trzeba mu wytłumaczyć, dlaczego musiałby mieć dodatkowy silnik do napędzania e-turbo.

Fizyki, kolego Sipoku, nie oszukasz. Jeśli chcesz wpompować cokolwiek do silnika elektrycznym turbem, to musisz mu podać troche prądu. A źeby wiedzieć ile prądu, to musisz wiedzieć, ile powietrza chcesz wpompować. Nie będę cytować całych wzorów, ale tak na szybko:

Seryjny silnik 1JZ-GTE działając przy pełnej mocy potrzebuje na minutę około 20 tysięcy litrów powietrza. Powiedzmy, że zapotrzebowanie na powietrze przy obrotach poniżej 2500 rpm (ciśnienie w kolektorze w okolicach atmosferycznego) jest w 1JZ-GTE na poziomie 7500 l/minutę (nie mam pod ręką wykresu seryjnego 1JZ, więc nie wiem ile ma KM przy tych obrotach, ale to taki ostrożnie optymistyczny strzał).

Żeby w ogóle zauważyć doładowanie, potrzebujesz minimum 0,3 bara wpompowane przez ten wentylator do dolotu. Aby skompresować w jednostce czasu oczekiwaną masę powietrza do ciśnienia 0,3b, potrzeba wentylatora o mocy 10,04 KM, czyli 7,49 kW. Podzielmy to teraz przez 13,7v (przeciętne napięcie w samochodzie podczas jazdy) i wychodzi nam natężenie prądu potrzebne do osiągnięcia takiej mocy: 546 Amperów (alternator samochodowy ma zwykle 80-90 A).

Życzę powodzenia w szukaniu kabli oraz bezpieczników.


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TMsk
post Thu, 14 May 2015 - 22:17
Post #48


User
Dołączył: Mon, 09 April 2012





zabawie się w górnika, ale nie ma sensu zakładać nowego tematu bo tutaj min. Driftalex się pytał, ale nie widzę konkretnej odpowiedzi.
Ile wytrzyma seryjne TTubro 1JZ GTE? z tego co czytam w necie to ze względu na ceramiczne koła turbiny, jedni mówią aby nie przekraczać 300KM, a drudzi że bezpiecznie nawet do 350KM...
A więc jak to w końcu jest? Do ilu BEZPIECZNIE można porkęcić i ile dmuchać?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
goldi860628
post Sat, 16 May 2015 - 22:13
Post #49


Super User
Dołączył: Mon, 23 June 2008
Skąd: KrK/RbK





zostan przy seryjnym doladowaniu smile.gif szybko sie koncza te sprezareczki


--------------------
 Toyota MR2 sw21 (5sfe(2,2 N/a) --> 5sfTe(2,2 + T) --> 3sgTe(2,0 T) -> 1MZfe(3,0 V6) --> ??) powered by Me & Tyłozmyk :)   
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ledziu
post Sun, 17 May 2015 - 09:29
Post #50


Forum Homee
Dołączył: Sun, 16 October 2011





Tu nie trzeba się martwić o przekraczanie kuniów wink.gif tylko o dmuchanie... ceramika mająca 20lat średnio nadaje się do bicia rekordów... chociaż delikatne podkręcenie już sporo daje...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TMsk
post Tue, 19 May 2015 - 22:49
Post #51


User
Dołączył: Mon, 09 April 2012





Moża zrobić regeneracje, ale taka impreza wyniesie więcej niż kosztuje nowy holset HX35
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ledziu
post Wed, 20 May 2015 - 06:59
Post #52


Forum Homee
Dołączył: Sun, 16 October 2011





CYTAT(TMsk @ Tue, 19 May 2015 - 22:49) *
Moża zrobić regeneracje, ale taka impreza wyniesie więcej niż kosztuje nowy holset HX35


Jeszcze nie słyszałem żeby ktoś robił regeneracje ori turbin z JZa a co do HX to następny temat rzeka który zazwyczaj kończy się zamianą turbinki i ponownym strojeniem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TMsk
post Wed, 20 May 2015 - 15:31
Post #53


User
Dołączył: Mon, 09 April 2012





ledziu mam nadzieje, że nie pomyle nazw (nie jestem fachowcem) ale chodzi o wymiane kół kompresji "capeesy" i coś tam jescze, ale same częsci to +/-1,5tysia
Silnik ma być do 350KM, bo powyżej trzeba by jeszcze skrzynie wymieniać.
Więc się zastanawiam, 1JZ GTE czy kupić taniej 2JZ GE i go uturbić...
Z racji tego że to ma być daly car to TTurbo byłoby lepsze, bo wtedy auto mniej narwane i bardziej elastyczne.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ledziu
post Wed, 20 May 2015 - 20:34
Post #54


Forum Homee
Dołączył: Sun, 16 October 2011





CYTAT(TMsk @ Wed, 20 May 2015 - 15:31) *
ledziu mam nadzieje, że nie pomyle nazw (nie jestem fachowcem) ale chodzi o wymiane kół kompresji "capeesy" i coś tam jescze, ale same częsci to +/-1,5tysia
Silnik ma być do 350KM, bo powyżej trzeba by jeszcze skrzynie wymieniać.
Więc się zastanawiam, 1JZ GTE czy kupić taniej 2JZ GE i go uturbić...
Z racji tego że to ma być daly car to TTurbo byłoby lepsze, bo wtedy auto mniej narwane i bardziej elastyczne.



Ten sposób na tanie ogarnięcie ori tt za 1,5k pewnie pochodzi z USA więc szkoda ryzykować bo suma sumarum może wyjść tyle samo co kolektor i jakiś chinolec.

A tak właściwie to jaką skrzynkę planujesz bo jeżeli automat a650 to zapomnij...o temacie a jeżeli ori z 1jz-ta czyli a340 to coś tam podrobisz ale naprawdę delikatnie więc ceramika tt będzie ponad plan.

2jz-ge w obu wersjach po założeniu T spokojnie wystarczy do normalnej jazdy.

TT może i byłoby lepsze gdyby nie miało 20lat wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TMsk
post Thu, 21 May 2015 - 08:27
Post #55


User
Dołączył: Mon, 09 April 2012





Ledziu , tak jak piszesz -cały zabieg chyba nie wart zachodu, bo za tysiaka z hakiem mamy nową turbine (np.holseta)
Wiem że temat dotyczy is 200, ale ja się akurat pytałem pod kątem turba, bo silnik będzie wsadzony do innego auta, gdzie do 300-350 seryjna skrzynia. Chcąc wiecej to trzeba by spiąc z BMW.

A tak trochę z innej beczki, to czy tylne miski olejowe w tych silnikach są powiedzmy uniwersalne 1JZ i 2JZ, GE vs GTE, czy jest różńica? Pytam bo w starych ogłoszeniach widzę opis sprzedam tylna miske 1jz 2jz...Na allegro jest sporo silników no ale bez misek, wiec kombinuje czy np podejdzie od 2JZ

1JZty dość deficytowe no i podobnie z częściami, a biorąc pod uwagę fatk że wystarczy mi 300-340KM ew. w przyszłości pod 400KM to mógłbym nawet 1jz gte vvti kupić.
Bo w GTE chyba jest podobnie jak w GE vs GE VVti czyli słabsze korby?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
drift-rak
post Sat, 23 May 2015 - 07:29
Post #56


Rookie
Dołączył: Mon, 02 July 2012
Skąd: Nowy Tomyśl





Wtrace tylko ze wiek silnika to nie wszystko. rozbieralem teraz 20 letniego GE na dawce dołu do mojego projektu i jego stan byl lepszy niz ostatnie VQ37 ktore remontowalem. fabryczne slady honowania, zadnej rysy na wale i panewkach. Wszystko zalezy od dbania ale w latach 90 silniki budowali inzynierowie a teraz buduja ekonomisci

miski 2jz i 1jz sa uniwersalne (GTE) GE nie ma spływu (ale nie ma filozofii mozna dorobic)

Wszystkie GTE maja grube korby (2JZ, 1JZ VVTI, non VVTI)
tylko GE VVTI ma ciensze korby
GE ma inne wyzsze tloki (2JZ)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TMsk
post Sat, 23 May 2015 - 13:26
Post #57


User
Dołączył: Mon, 09 April 2012





wiek samego silnika w tym przypadku to nie jest problem, jedynie obawy mam o tą ceramike turbin-y.
Z innych tematów doczytałem że na oem turbo, bezpiecznie to 1.1 max1.2 bar, co powinno dać okolice 320KM i to mi narazie wystarczy, zresztą przy niucie +/-400Nm skrzynia i tak bedzie już na max swoich możliwości.
Jeśli bedzie to na emu lub vems to obojętnie VVTI lub non VVTI, ale słyszałem że jest teraz jakiś polski standalone za połowę ceny EMU to wtedy tylko GTE bo on nie ogrania vvti.
ledziu,drift-rak dzięki za pomoc, sporo mi się wyjaśniło
Go to the top of the page
 
+Quote Post
drift-rak
post Sat, 23 May 2015 - 13:59
Post #58


Rookie
Dołączył: Mon, 02 July 2012
Skąd: Nowy Tomyśl





Ja bym bral EMU bo jest juz mocno rozwiniete i rozkminione. Duzo ludzi ma to pomoze w razie co
Go to the top of the page
 
+Quote Post
barszcz93
post Sat, 30 May 2015 - 00:18
Post #59


Rookie
Dołączył: Thu, 14 May 2015
Skąd: Suwałki





Co co skrzyni fabryczna z is200 będzie pasowała do 1jzgte? Ile KM wytrzyma?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ledziu
post Sat, 30 May 2015 - 00:31
Post #60


Forum Homee
Dołączył: Sun, 16 October 2011





CYTAT(barszcz93 @ Sat, 30 May 2015 - 00:18) *
Co co skrzyni fabryczna z is200 będzie pasowała do 1jzgte? Ile KM wytrzyma?


Nie będzie pasować. Przy sofcie zapodaj w58 .
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Stron V  < 1 2 3 4 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 18:21