![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 16 January 2009 ![]() |
Witam.
Jestem w posiadaniu 750 i chciałbym zastosować w niej sof turbo (na spalaniu nie zalezy-kit car) . Jestem w posiadaniu spreżarki k361 od MAN'a D2866LXF 370KM i teraz moje pytanie czy ona "wydoli" na te v12. Chodzi mi o doładowanie do 0.5 bar'a . Oczywiście inna pompa, wtryski 1/2 seria ( ile ma ccm? ) na każdy cylinder lub jeden a większy, oczywiście mbc, ic i te inne graty + ecumaster. Jeśli była by duża dziura zastosował bym dwa kompresory np. m62 ze sprzegłem, które by je odcinało gdy turbina wkręci sie na obroty. Kilka fotek: Pozdrawiam, mile widziane pomysły i sugestie Darek. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 01 September 2006 Skąd: okolice LBN ![]() |
To turbo jeszcze ruchate jest?? Nie wygląda zdrowo.
![]() ![]() -------------------- _http://wojciechkulbaka.ownlog.com/ |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 12 July 2008 ![]() |
Po pierwsze to zmniejsz fotki.
Po drugie turbosprężarka z ciężarówki to chory pomysł. Po trzecie w 750 pod maską jest zajebiście mało miejsca i nie wiem co chcesz zdziałać jedną turbosprężarką. Po czwarte w hameryce był taki projekt (albo i kilka tej samej firmy), poszukaj na bmw-sport, tam był gdzieś link. Miało to to 2 turbiny i 2 intercoolery. Po piąte nie wiem jak w E38, ale w E32 skrzynia tego raczej nie zniesie. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 31 December 2006 Skąd: Jasło ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
Po drugie turbosprężarka z ciężarówki to chory pomysł. Nie wiem co złego jest w turbinach z ciężarówek.. ale pewnie jeździłeś już na niejednej skoro głosisz takie sądy ![]() -------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 16 January 2009 ![]() |
a więc tak jeśli chodzi o turbo od "dzieciołów" to jestem tego zdania że prawda maja inna charakterystyke, obroty itp ale czy to ma znaczenie przy doladowaniu rzedu 0,5. Jedynym problemem może się okazać właśnie ten lag... . A swoja droga Woytek13 wspominałeś cos o jednym kopresorze, od czego takiego "atoma" można skołować bo swoja droga on musiał by co nie co dmuchać chcac zaspokoić pragnienie 12 garów. A swoja droga jeśli chodzi o miejsce to jak sie popieści to i się turbo zmieści. Dzieki za link.
Darek |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 01 September 2006 Skąd: okolice LBN ![]() |
Nie znam się na kompresorach. Poszukaj map kompresorów i dobierz coś pod ten silnik. Albo poczekaj na kogoś mądrzejszego, kto da radę pomóc.
-------------------- _http://wojciechkulbaka.ownlog.com/ |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
kompresor od mercedesa amg chyba c55
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Super User Dołączył: Mon, 15 January 2007 Skąd: warszawa ![]() |
Panowie co do turbo z ciężarówki to chyba poważnie nie mówicie ja mam kkk27 i to jest od benzyny, mało tego była montowana w manie i mercedesie tak jak k26 k27 k28. Sprawdziłem to dokładnie nie w sieci tylko namacalnie i wiele takich przypadków jest k28 była montowana w ciągnikach ursus zetor czy coś takiego. K27 jest montowana w mercedesach AXOR jest tylko troszkę inna część gorąca niż w mojej. I tak bym mógł wymieniać , do tej 750 t dwie k26 by dały radę na pewno. Na marginesie to widziałem w warszawie e30 z b50 i miał dwie turbiny nie pod maską tylko w bagażniku, i wrażenie robi przeogromne jak to jeździ, tylko oczywiście było w manualu.
POZDRO ![]() |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Wołomin ![]() |
Na marginesie to widziałem w warszawie e30 z b50 i miał dwie turbiny nie pod maską tylko w bagażniku, i wrażenie robi przeogromne jak to jeździ, tylko oczywiście było w manualu. Nie słyszałem, żeby ktoś w Polandzie zrobił taką głupotę, nie masz zdjęć albo informacji czyje to dzieło? Za to turbo z ciężarówki to swego czasu całkiem popularne rozwiązanie w Skandynawii i z pewnością lepiej działające niż turbo w bagażniku. Chyba nie trzeba pisać dlaczego turbo w bagażniku jest durne jak troki od kaleson. Podstawowe pojęcia: pojemność układu, temperatura i energia spalin. -------------------- dragracingowy spiker do wynajęcia ;)
_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 02 December 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT Chyba nie trzeba pisać dlaczego turbo w bagażniku jest durne jak troki od kaleson. Pogooglaj za M5 by Currency Motor Cars,widocznie oni tego nie wiedzą. -------------------- Zamiast na siłę ulepszać samochód lepiej ulepszyć kierowcę...
|
|
|
gość_namoamo_* |
![]()
Post
#12
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
Pogooglaj za M5 by Currency Motor Cars,widocznie oni tego nie wiedzą. Raz, że łatwo uszkodzić po wjeździe w kałuże etc, dwa że lag jest ogromny (przy tak dużych silnikach to nie jest takie denerwujące - nawet bez doładawania siedzi tam 500 Nm), w zasadzie nie ma żadnych zalet tego rozwiązania (w stosunku do konwecjonalnego turbo pod maską), oprócz tego że relatywnie łatwo to poprowadzić i zamontować gdy pod maską nie ma miejsca. Zapewne currency motor cars to wiedzą, ale zrobili tak bo nie umieli inaczej i w sumie dobrze - niejeden polski tuner chciał zrobić coś czego nie umiał i o efektach czasem czytujemy tu na forum (oby jak najrzadziej). -------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 10 February 2006 Skąd: Torun ![]() |
Najpierw zmien skrzynie na manual, bo z turbo przy kickdownie sie zabijesz
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 16 January 2009 ![]() |
ciekawi mnie sprawa połączenia kompresora z turbo kompresor by dmychal zalóżmy do 4k, nastepnie w turbo jakis czujnik podciśnieniowy przez który zostało by włączone sprzęgło kompresora. Tu jest kilka opisów superchargers ciekawy też est M90 obsługuje on silniki od 3.0 do 5.7lZobaczylem na ebay'a stoja tak po 200$ .
http://www.capa.com.au/eaton_m90data.htm Pozdrawiam Darek |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 10 February 2006 Skąd: Torun ![]() |
Wez najpierw poszukaj czy ktos Ci to zrobi.
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 16 January 2009 ![]() |
Nie! właśnie chce tego wszystkiego sam dokonać homemade jedynie co to we śwince nie bede grzebać bo jestem starszej daty... ale sa ludzie od ECU tak ze nie ma problemu. '
Darek |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 10 February 2006 Skąd: Torun ![]() |
Idz w twin turbo. O ile silnik jest w super kondycji! Sprawdz pompe oleju(nam zaczela padac). Zrob manuala ze skrzyni od m30.
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: Chojnice ![]() |
Twin turbo wydaje się najrozsądniejszym wyjściem,skoro kolega chce sam zakładać.W BMW 850 ten sam silnik i spotyka się takie rozwiązanie-można pójść tą drogą.
P.S. Camil wytrzymują takie skrzynie z m30? W serii tam jest 450Nm,a po doładowaniu... -------------------- E31
E36 Jegermaister F150 |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 10 February 2006 Skąd: Torun ![]() |
Serie wytrzymuja, ew getrag 265lub 262 dogleg i dzwon przerobic(i tak ma odkrecany). Moge taka zalatawic
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 12 October 2025 - 00:16 |