Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Turbo do BMW 750
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
OgÓr
Witam.

Jestem w posiadaniu 750 i chciałbym zastosować w niej sof turbo (na spalaniu nie zalezy-kit car) . Jestem w posiadaniu spreżarki k361 od MAN'a D2866LXF 370KM i teraz moje pytanie czy ona "wydoli" na te v12. Chodzi mi o doładowanie do 0.5 bar'a . Oczywiście inna pompa, wtryski 1/2 seria ( ile ma ccm? ) na każdy cylinder lub jeden a większy, oczywiście mbc, ic i te inne graty + ecumaster. Jeśli była by duża dziura zastosował bym dwa kompresory np. m62 ze sprzegłem, które by je odcinało gdy turbina wkręci sie na obroty. Kilka fotek:





Pozdrawiam, mile widziane pomysły i sugestie

Darek.
woytek13
To turbo jeszcze ruchate jest?? Nie wygląda zdrowo. ph34r.gif IMO w v12 łatwiej byłoby zamontować dwie mniejsze turbosprężarki lub włąśnie jeden kompresor. To co masz to raczej może być problemowe. Jak siedziało w dużym MANie, gdzie pompowało od ok 1000rpm, to u ciebie byłaby wielka turbo dziura potem sekunda doładowania i do końca obrotów męczenie turbosprężarki. Jeżeli podchodzisz do sprawy na serio to poszukaj podobnych projektów ( nie wiem czy Szwedzi czegoś takiego nie skleili) i zastanów się raz jeszcze wink.gif
Javie
Po pierwsze to zmniejsz fotki.
Po drugie turbosprężarka z ciężarówki to chory pomysł.
Po trzecie w 750 pod maską jest zajebiście mało miejsca i nie wiem co chcesz zdziałać jedną turbosprężarką.
Po czwarte w hameryce był taki projekt (albo i kilka tej samej firmy), poszukaj na bmw-sport, tam był gdzieś link.
Miało to to 2 turbiny i 2 intercoolery.
Po piąte nie wiem jak w E38, ale w E32 skrzynia tego raczej nie zniesie.
BARANEK
zagladnij tutaj, niestety po szwedzku wink.gif

http://www.zatzy.com/projekt/251300-galant...ubbelturbo.html
rennen
CYTAT(Javie @ Sun, 18 Jan 2009 - 17:43) *
Po drugie turbosprężarka z ciężarówki to chory pomysł.


Nie wiem co złego jest w turbinach z ciężarówek.. ale pewnie jeździłeś już na niejednej skoro głosisz takie sądy wink.gif
OgÓr
a więc tak jeśli chodzi o turbo od "dzieciołów" to jestem tego zdania że prawda maja inna charakterystyke, obroty itp ale czy to ma znaczenie przy doladowaniu rzedu 0,5. Jedynym problemem może się okazać właśnie ten lag... . A swoja droga Woytek13 wspominałeś cos o jednym kopresorze, od czego takiego "atoma" można skołować bo swoja droga on musiał by co nie co dmuchać chcac zaspokoić pragnienie 12 garów. A swoja droga jeśli chodzi o miejsce to jak sie popieści to i się turbo zmieści. Dzieki za link.

Darek
woytek13
Nie znam się na kompresorach. Poszukaj map kompresorów i dobierz coś pod ten silnik. Albo poczekaj na kogoś mądrzejszego, kto da radę pomóc.
hz10
kompresor od mercedesa amg chyba c55
jendrek e-30
Panowie co do turbo z ciężarówki to chyba poważnie nie mówicie ja mam kkk27 i to jest od benzyny, mało tego była montowana w manie i mercedesie tak jak k26 k27 k28. Sprawdziłem to dokładnie nie w sieci tylko namacalnie i wiele takich przypadków jest k28 była montowana w ciągnikach ursus zetor czy coś takiego. K27 jest montowana w mercedesach AXOR jest tylko troszkę inna część gorąca niż w mojej. I tak bym mógł wymieniać , do tej 750 t dwie k26 by dały radę na pewno. Na marginesie to widziałem w warszawie e30 z b50 i miał dwie turbiny nie pod maską tylko w bagażniku, i wrażenie robi przeogromne jak to jeździ, tylko oczywiście było w manualu.







POZDRO ph34r.gif
Marlon
CYTAT(jendrek e-30 @ Mon, 19 Jan 2009 - 10:06) *
Na marginesie to widziałem w warszawie e30 z b50 i miał dwie turbiny nie pod maską tylko w bagażniku, i wrażenie robi przeogromne jak to jeździ, tylko oczywiście było w manualu.


Nie słyszałem, żeby ktoś w Polandzie zrobił taką głupotę, nie masz zdjęć albo informacji czyje to dzieło?
Za to turbo z ciężarówki to swego czasu całkiem popularne rozwiązanie w Skandynawii i z pewnością lepiej działające niż turbo w bagażniku. Chyba nie trzeba pisać dlaczego turbo w bagażniku jest durne jak troki od kaleson. Podstawowe pojęcia: pojemność układu, temperatura i energia spalin.
mile
CYTAT
Chyba nie trzeba pisać dlaczego turbo w bagażniku jest durne jak troki od kaleson.


Pogooglaj za M5 by Currency Motor Cars,widocznie oni tego nie wiedzą.
namoamo
CYTAT(mile @ Mon, 19 Jan 2009 - 12:28) *
Pogooglaj za M5 by Currency Motor Cars,widocznie oni tego nie wiedzą.


Tak może głupio zapytam, ale chyba łatwo uszkodzić te turbiny? (Woda, niskie temp)
rennen
CYTAT(mile @ Mon, 19 Jan 2009 - 12:28) *
Pogooglaj za M5 by Currency Motor Cars,widocznie oni tego nie wiedzą.


Raz, że łatwo uszkodzić po wjeździe w kałuże etc, dwa że lag jest ogromny (przy tak dużych silnikach to nie jest takie denerwujące - nawet bez doładawania siedzi tam 500 Nm), w zasadzie nie ma żadnych zalet tego rozwiązania (w stosunku do konwecjonalnego turbo pod maską), oprócz tego że relatywnie łatwo to poprowadzić i zamontować gdy pod maską nie ma miejsca. Zapewne currency motor cars to wiedzą, ale zrobili tak bo nie umieli inaczej i w sumie dobrze - niejeden polski tuner chciał zrobić coś czego nie umiał i o efektach czasem czytujemy tu na forum (oby jak najrzadziej).
Camil
Najpierw zmien skrzynie na manual, bo z turbo przy kickdownie sie zabijesz
OgÓr
ciekawi mnie sprawa połączenia kompresora z turbo kompresor by dmychal zalóżmy do 4k, nastepnie w turbo jakis czujnik podciśnieniowy przez który zostało by włączone sprzęgło kompresora. Tu jest kilka opisów superchargers ciekawy też est M90 obsługuje on silniki od 3.0 do 5.7lZobaczylem na ebay'a stoja tak po 200$ .
http://www.capa.com.au/eaton_m90data.htm

Pozdrawiam Darek
Camil
Wez najpierw poszukaj czy ktos Ci to zrobi.
OgÓr
Nie! właśnie chce tego wszystkiego sam dokonać homemade jedynie co to we śwince nie bede grzebać bo jestem starszej daty... ale sa ludzie od ECU tak ze nie ma problemu. '


Darek
Camil
Idz w twin turbo. O ile silnik jest w super kondycji! Sprawdz pompe oleju(nam zaczela padac). Zrob manuala ze skrzyni od m30.
Chris320
Twin turbo wydaje się najrozsądniejszym wyjściem,skoro kolega chce sam zakładać.W BMW 850 ten sam silnik i spotyka się takie rozwiązanie-można pójść tą drogą.
P.S. Camil wytrzymują takie skrzynie z m30? W serii tam jest 450Nm,a po doładowaniu...
Camil
Serie wytrzymuja, ew getrag 265lub 262 dogleg i dzwon przerobic(i tak ma odkrecany). Moge taka zalatawic
Javie
CYTAT(rennen @ Sun, 18 Jan 2009 - 19:49) *
Nie wiem co złego jest w turbinach z ciężarówek.. ale pewnie jeździłeś już na niejednej skoro głosisz takie sądy wink.gif

Bo jednak taka ciężarówka to diesel i tam panują troche niższe temperatury niż w benzynie, niższe obroty, a i pojemność trochę inna. Było o tym na forum tongue.gif

Zresztą nie widzę sensu pchania takiej jednej turbiny i kompresora. Cholerna komplikacja układu, zresztą tam niema za wiele miejsca. Albo twin turbo, albo kompresor.
Gr00bY
I rozumiem, że myślisz, że specjalnie do ciężarówek robią turbiny które wytrzymuje tylko temperature pracy silnika diesla?
Javie
CYTAT(Gr00bY @ Mon, 19 Jan 2009 - 19:00) *
I rozumiem, że myślisz, że specjalnie do ciężarówek robią turbiny które wytrzymuje tylko temperature pracy silnika diesla?

Myślę, że to nie będzie wielki problem, ale pozostałe dwa mogą być. I nadal utrzymuję, że pojedyncze turbo to kiepski pomysł.
jendrek e-30
Z tym kto to wykonał to się dowiem konkretnie bo nie pamiętam. A co do ciężarówek i ich turbo to temperatury niższe bym nie powiedział praktycznie za każdym razem kiedy wspina się pod górkę (mowa o górce a nie o wzniesieniach) to się świeci turbinka i kolektorek. Doznałem kilka razy tego poruszam się takimi autami. A poza tym każda turbina ma swoją mapę sprawdzasz mapę i po zawodach i czy jest od diesla czy od benzyny jeżeli zakres wydajność w danych obrotach które cię interesują jest wystarczająca to montujesz i po jabłkach. Ja zacząłem zgłębiać temat po nabyciu swojej turbiny i będąc na giełdzie zapytałem o takie turbo ile koleś chce za taką (taki co regeneruje zresztą traw chciał że ten koleś ściśle współpracuje z Grabowskim bynajmniej tak powiedział) spytał do mana czy do mercedesa ja spytałem jaka różnica to on odpowiedział że część gorąca się różni, to ja mu powiedziałem że mam taką w benzynie to on odpowiedział że różnica tkwi w części gorącej że do diesla jest inna i do benzyny inna. Miał rację ponieważ jak porównałem turbinę swoją z takim samym odpowiednikiem w mercedesie AXOR część gorąca całkiem inna a część zimna(muszla) taka sam tylko różniła się końcówkami że tu były na zapinki a u mnie podtoczenie na opaskę skręcaną. Część gorąca w tej ciężarówce była ogromna w porównaniu do mojej to wyglądało tak że moja jak pięść a mam T4 a tam jak głowa, jak by to do benzyny zainstalował nawet dużej to by wstawała tuż przed odcinkom albo i nawet wtedy by nie zdążyła wstać. Tak jak kolega napisał motor V to twin turbo .



POZDRO ph34r.gif
Chris320
CYTAT(Camil @ Mon, 19 Jan 2009 - 18:48) *
Serie wytrzymuja, ew getrag 265lub 262 dogleg i dzwon przerobic(i tak ma odkrecany). Moge taka zalatawic

No jest to jakieś wyjście.Ja akurat nie potrzebuję,moja jest ok i mam jeszcze jedną na zapas smile.gif
Camil
W s6s-560g trza uwazac na pierwszy bieg
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.