![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 12 November 2008 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Ja będę się trzymał tematu,
czyli czy 190 2.3-2.5 nada sie jako szybki daily driver. Więc tak... Szybki to napewno,ale do tego bardzo wygodny. Moja rodzinka jakiś czas temu była w posiadaniu 190 1.8 w benzynie i niby silnik był wzmocniony fabrycznie tzn. troche więcej kucy. Do końca nie wiem ile w tym było prawdy, z tym że jak na duże auto i z min. 115KM (tyle ma fabrycznie ten silnik) odpychał się bardzo przyzwoicie. Co do spalania: 190 z silnikiem 1.8 na mieście mieściła sie w przedziale 13-15 litrów ze starszym kierowcą (mój ojciec), więc nie wiem jak będzie z 2.3. Podsumowując, to moim zdaniem nada sie i to jak najbardziej, ponieważ jest to auto mocne, duże, szybkie i bardzo wygodne. Co do wersji silnikowych...wszyscy piszą o 2.3, 2.5 evo I i 2.5 evo II, a gdzie tu wzmianka o silniku 2.6, który też występował i ja osobobiście często go widziałem na bydgoskich giełdach i komisach. Pozdrawiam -------------------- Z cyklu: Keep AE86 Alive!
_http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=86682 |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 10 April 2008 Skąd: Nowy Dwór Maz. ![]() |
-------------------- Rally drivers do it sideways.
|
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 23 June 2005 Skąd: Jaworzno ![]() |
Moja rodzinka jakiś czas temu była w posiadaniu 190 1.8 w benzynie i niby silnik był wzmocniony fabrycznie tzn. troche więcej kucy. Do końca nie wiem ile w tym było prawdy, z tym że jak na duże auto i z min. 115KM (tyle ma fabrycznie ten silnik) odpychał się bardzo przyzwoicie. Co do spalania: 190 z silnikiem 1.8 na mieście mieściła sie w przedziale 13-15 litrów ze starszym kierowcą nie ma sie co sugerowac spalaniem 1,8 bo to w sumie najgorszy silnik do 190tki, pali tyle ile 2,3 a jeździ duzo gorzej. Odnośnie silnika 2,6 to w sumie nic specjalnego w porównaniu do 16zaworówek, jeździ fajnie i ładnie pracuje bo ma 6 garów ale wersje 16v to juz prawdziwe youngtimery i doskonale to widac patrząc na ich ceny rynkowe |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 01 June 2003 ![]() |
Jako ciekawostkę podam fakt ,że taki model miał Zbigniew Boniek w czasie gdy grał w Juwentusie a podejrzewam ,że stać go było na każde auto!
Co do jazdy to jak jest zdrowy silnik to jak na 2,3 litra chodzi fenomenalnie! Jest bardziej elastyczny jak BMW M3 e 30 i w sumie przyjemniejszy do codziennej jazdy. Fenomenalne zawieszenie o ile jest w perfekt kondycji. Wady jak dla mnie to zbyt wysoka pozycja za kierownicą , trochę tępa reakcja na skręt. Natomiast przy przebiegu 250 000 tys to raczej zapomnij o codziennym bezstresowym użytkowaniu. Głowica ,pierścienie muszą być zużyte, szpera pewnie niedziała etc...takie auto raczej nadaje się jako drugie ....weekend toy.. -------------------- 968CS
C63w205 190 2,3-16V i inne |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 14 March 2008 Skąd: Kraków ![]() |
w temacie "fast action hero" - jakby ktos szukal :
http://moto.allegro.pl/item607162875_merce...lekcjonera.html ![]() |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 09 January 2005 Skąd: Kraków ![]() |
w temacie "fast action hero" - jakby ktos szukal : http://moto.allegro.pl/item607162875_merce...lekcjonera.html ![]() Jeszcze nie tak dawno wisiał na allegro z przebiegiem większym o 200 000km i sprzedający był z Krakowa... -------------------- MX-5 ND
|
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 14 March 2008 Skąd: Kraków ![]() |
![]() no w sumie proste porównanie - mobile.de - całe 2 sztuki w cenie ok 10.000 ojro - mówi swoje ... np taki: http://tiny.pl/zftr ![]() |
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 31 December 2004 Skąd: Koszalin ![]() |
Coś chyba w dobrej cenie:
http://moto.allegro.pl/item608904678_merce...0_e_2_3_16.html - czy ktoś coś wie o tym aucie, ktoś oglądał? -------------------- M3 E30- 20Vcq- derby- SC 0,9
|
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() Rookie Dołączył: Tue, 22 August 2006 Skąd: Warszawa ![]() |
Ten złoty to Mercedes mojego kolegi. Już nie jest na sprzedaż bo będzie uturbiany przez jego kumpla, a on na zamianę będzie mieć 190evo z 3,6AMG. Autko fajne, świetnie ciągnie z dołu, świetną skrzynia zestopniowana optymalnie pod moc i na seryjnej zawieszce trzyma się drogi jak przyklejony. Fajny bajer to NIVO co usztywnia tylne amory zależnie od obrotów. Na niskich wygodny jak limuzyna. Są też wersje z pneumatycznie podnoszonym i opuszczanym zawieszeniem. Minusy dla rodziny to że jest 4 osobowy i że listewka błotnika kolo 2000zł w aso. Wiec strach o krawężniki i inne przeszkody. Przedni zderzak 7900 netto. Rozrząd ponad 9k netto. Niby się nie zużywa. Odnośnie spalania to 2.6 nie ma porównania. Jeździliśmy 2,6 i paliła tyle samo, a w porównaniu z 16V odczuwanie słabsza.
|
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
NIVO co usztywnia tylne amory zależnie od obrotów. Hęęęęę? -------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#31
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 December 2003 Skąd: Wawa ![]() |
w e500e działa pod obciążeniem i reguluje wysokość a nie twardość a tu i twardość i względem obrotów ?
-------------------- e-pincet
|
|
|
![]()
Post
#32
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 02 June 2006 Skąd: okolice Warszawy ![]() |
moze chodzilo ze zaleznie od predkosci?
-------------------- <b>wtryskiwacze: BOSCH 525cc wysokoomowe, Bosch 650cc, SIEMENS 630cc 1200cc Lucas niskoomowe</b> |
|
|
![]()
Post
#33
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 23 June 2005 Skąd: Jaworzno ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() Rookie Dołączył: Tue, 22 August 2006 Skąd: Warszawa ![]() |
Przecież pompa niwo jest podpięta pod wałek. Nawet na 2 jak się lata bokami na wysokich obrotach to czuć ze tył jest sztywny. Jeśli e500 się podnosił to dlatego ze miał pneumatykę. Ten drugi 190 evo co jest link ma taki guzik od pneumatycznego zawieszenia. Tam tez można sobie podnosić i opuszczać. A o rozrząd byli się dowiedzieć ostatnio to w centrali mercedesa na jerozolimskich to w Polsce sprzedał się tylko raz.
|
|
|
![]()
Post
#35
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 December 2003 Skąd: Wawa ![]() |
Mówiłem o E500e W124, tam jest Nivo i samo reguluje wysokość. W układzie NIVO amortyzatory służą do regulacji wysokości za resorowanie odpowiadają akumulatory NIVO -
![]() zwane sobie gruszkami. e500e NIVO ma tylko z tyłu i nie ma przycisków do regulacji wysokości jak w 190. W 500 silnik kręci się do 6000 nie jak w EVO do 7500. Ciśnienie wzrasta ale minimalnie i nie jest przyczyną twardości, ona zmienia się od obciążenia. -------------------- e-pincet
|
|
|
![]()
Post
#36
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 19 November 2008 ![]() |
nivo jest po prostu systemem poziomującym czyli bez względu na to czy będziesz jeździć pustym autem czy w 4 osoby i z bagażnikiem pełnym kartofli nivo zawsze będzie utrzymywało auto w poziomie
|
|
|
![]()
Post
#37
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 27 December 2008 Skąd: Kielce ![]() |
-------------------- Fender - I think it's a incredible thing...
|
|
|
![]()
Post
#38
|
|
![]() Rookie Dołączył: Tue, 22 August 2006 Skąd: Warszawa ![]() |
Ogłoszenie spoko. Cena absurdalna. Nivo się nie psuje. Przez ciśnienie które jest nabijane w amory bród nie jest wstanie uszkodzić uszczelniacza wiec żaden rarytas. ABS nie działa, fotele kubełkowe bez tylnej kanapy czyli ktoś wsadził kanapę od zwykłej 190ki (WTF!?!). To za 8-10 można kupić w oryginale a i tak klienci w Polce kręcą nosem.
|
|
|
![]()
Post
#39
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 10 November 2006 Skąd: Warszawa WN ![]() |
OT: Fajnego ma facet maila ![]() -------------------- "If in doubt, flat out" Colin McRae
Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :) |
|
|
![]()
Post
#40
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 10 April 2008 Skąd: Nowy Dwór Maz. ![]() |
"Auto wyposażone zostało w mocną skrzynię GETRAG256(produkcji McLarena)"
Zawsze się zastanawiałem skąd się wziął ten debilny mit skrzyni McLarena z jedynką do tyłu. Fakt, swego czasu skrzynia w bolidzie McLaren F1 miała właśnie ten układ, ale Getrag to nie McLaren, który notabene nigdy nie robił skrzyń biegów. -------------------- Rally drivers do it sideways.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 07:52 |