Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: MB 190 2.3-16 jako szybki daily driver
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Classic rally, race & sportscars
Stron: 1, 2
240Z
W moich odwiecznych poszukiwaniach daily drivera trafiłem na atrakcyjną ofertę sprzedaży 190-tki 2.3-16. Auto ma 250k przebiegu, co mnie trochę odstrasza, ale z drugiej strony autem przejechał się niegdyś mój szef (który jest wyjątkowo wyczulony na wszelkie techniczne niedoskonałości) i stwierdził, że technicznie jest super. Zamierzam się wybrać na oględziny, i w związku z tym mam kilka pytań:

- na co szczególnie zwrócić uwagę podczas oględzin (poza sprawami oczywistymi)? Wiem, że to Mercedes z dobrego okresu firmy, no ale... smile.gif
- czy silnik 2.3-16 jest awaryjny i nie lubi być użytkowany na codzień?
- jakiego mogę oczekiwać zużycia paliwa przy zwykłej jeździe miejskiej? Zależy mi, żeby było to < 13 litrów.
- jaką benzyną się to zalewa, 95 czy 98?
- skąd można wykombinować części zamienne do silnika? ASO odpada, nie moja liga budżetowa. smile.gif

Jak będzie mi coś przychodziło do głowy to będę pytał. Przejechałem się kiedyś 2.3-16 i M3 E30 w Ułężu, i Mercedes wydał się znacznie bardziej cywilizowany (czytaj: lepszy na daily drivera) niż M3, które jest po prostu doskonałe, ale jako auto weekendowe. Poza tym M3 mocno wykracza poza przewidziany budżet.

Z góry dzięki.
srbenda
1 & 2) Łańcuch rozrządu powinie być wymieniany co ~100.000km, poza tym raczej mi nic nie wiadomo...
3) Jeżeli nie traktujesz pedał gazu binarnie, to się da - raczej się nastawiać <15 wink.gif
4) Raczej można obie - ZTCW był projektowany pod paliwo >91 oktan5) "noar
5) "Standardowe" części załatwisz gdziekolwiek. Z mechanicznymi oraz pierdołami może być gorzej...

BTW Stare MB potrafią być kosztowne - sam jeżdże W126 i wiem co mówię...
spoon
skontaktuj sie z OBEBO...on chyba ma duza wiedze na ten temat
robson99
części do silnika poza aso raczej nie znajdziesz, sam silnik też stosunkowo trudno kupić, szukałem takiego do 123 coupe (w końcu padło na r6 3.2 ktorego tez jeszcze nie mam rolleyes.gif ), niestety wszystkie, które znalazłem coś miały nie tak (jeden miał przyspawane kola rozrządu do wałków rolleyes.gif bo właściciel powiedział, że za drogo by to było normalnie to naprawić, inny miał zmienioną głowicę, skrzynia była odłączona a właściciel twierdził, że nie można zapalić silnika bez skrzyni)

z tego co pamiętam mercedes zaleca remont generalny silnika właśnie przy ok 250k km ale pewny nie jestem

sprawdź tez nivo jeśli ta 190tka ma takowe (regulowane zawieszenie, niektóre miały takie z tylu), oraz czy nie brakuje plasticzków na około auta (zderzak przedni i tylny są prawie nieosiągalne, progi i nakładki na błotniki lubią padać ofiara złodzieja)

sprawdź tez zgodność z vinem, jeśli zależy Ci na oryginalność (a myślę, że warto, później takie auto łatwiej sprzedać), sprawdz czy sa wszystkie detale (powinny być kubły, 2 osobowa kanapa z tylu, dodatkowe zegary poniżej radia)

co Ci mogę jeszcze napisać, uważam, że warto poszukać auta z manualem wink.gif

jaka cena za upatrzone przez Ciebie auto? jeśli można zapytać

pozdrawiam serdecznie życzę udanego zakupu
ju-by
Zwykła 2.3-16 czy któreś Evo?
Znam odp. na jedno pytanie - 95 (nie wiem jak w Evo)
lewy_
mysle, ze lepsza opcja jest mb190 2,6 + swap p&p na 3,0 12v

autko fajnie sie wtedy zbiera.
silnika 2,3 raczej nie znajdziesz, a jak znajdziesz to w stanie hmmm .... ZLYM

silniki 3,0 jak i 2,6 czesto sa sciagane nawet angoli duuzo jest.
te silniki wystepowaly tez w w124 i 126(tylko 3,0 chyba)
240Z
CYTAT(srbenda @ Wed, 17 Dec 2008 - 22:23) *
1 & 2) Łańcuch rozrządu powinie być wymieniany co ~100.000km, poza tym raczej mi nic nie wiadomo...
3) Jeżeli nie traktujesz pedał gazu binarnie, to się da - raczej się nastawiać <15 wink.gif
4) Raczej można obie - ZTCW był projektowany pod paliwo >91 oktan5) "noar
5) "Standardowe" części załatwisz gdziekolwiek. Z mechanicznymi oraz pierdołami może być gorzej...

BTW Stare MB potrafią być kosztowne - sam jeżdże W126 i wiem co mówię...


Ad. 1 & 2 - Poprzedni właściciel twierdzi, że samochód był serwisowany w ASO Mercedesa, więc nie sądzę żeby pominięto łańcuch. Następnym razem spytam.
Ad. 3 - To i tak lepiej niż moje ex BMW, które w mieście paliło przynajmniej 16 litrów. angry.gif
Ad. 4 - Będę więc tankować 95 na Łukoilu. smile.gif
Ad. 5 - Tak myślałem...

CYTAT(spoon @ Thu, 18 Dec 2008 - 11:39) *
skontaktuj sie z OBEBO...on chyba ma duza wiedze na ten temat


Nie omieszkam. smile.gif

CYTAT(robson99 @ Thu, 18 Dec 2008 - 14:30) *
części do silnika poza aso raczej nie znajdziesz, sam silnik też stosunkowo trudno kupić, szukałem takiego do 123 coupe (w końcu padło na r6 3.2 ktorego tez jeszcze nie mam rolleyes.gif ), niestety wszystkie, które znalazłem coś miały nie tak (jeden miał przyspawane kola rozrządu do wałków rolleyes.gif bo właściciel powiedział, że za drogo by to było normalnie to naprawić, inny miał zmienioną głowicę, skrzynia była odłączona a właściciel twierdził, że nie można zapalić silnika bez skrzyni)

z tego co pamiętam mercedes zaleca remont generalny silnika właśnie przy ok 250k km ale pewny nie jestem

sprawdź tez nivo jeśli ta 190tka ma takowe (regulowane zawieszenie, niektóre miały takie z tylu), oraz czy nie brakuje plasticzków na około auta (zderzak przedni i tylny są prawie nieosiągalne, progi i nakładki na błotniki lubią padać ofiara złodzieja)

sprawdź tez zgodność z vinem, jeśli zależy Ci na oryginalność (a myślę, że warto, później takie auto łatwiej sprzedać), sprawdz czy sa wszystkie detale (powinny być kubły, 2 osobowa kanapa z tylu, dodatkowe zegary poniżej radia)

co Ci mogę jeszcze napisać, uważam, że warto poszukać auta z manualem wink.gif

jaka cena za upatrzone przez Ciebie auto? jeśli można zapytać

pozdrawiam serdecznie życzę udanego zakupu


Co do silnika to aż tak bardzo się nie martwię, bo według słów znajomego, który ma takie auto, silnik jest solidny i nie wymaga regulacji i wymiany każdej pierdółki co dwa dni. Trzeba dbać, to będzie jeździł. Wymiany silnika jeszcze nie przewiduję, będę musiał zmierzyć kompresję żeby wiedzieć co i jak.

Ta 190-tka ma Nivo, co konkretnie powinienem sprawdzić? Jakieś wycieki itp.? Nadwozie jest kompletne.

Gdzie mogę sprawdzić zgodność z VINem, w ASO Mercedesa? Wszystkie detale są na miejscu. Skrzynia to manual, z automatów skutecznie mnie wyleczyło BMW. smile.gif

Właściciel chciałby za niego 20k, ale będę negocjował. Nie mogę mu zaoferować jakiejś absurdalnej kwoty, ale jeśli można urwać... smile.gif

CYTAT(ju-by @ Thu, 18 Dec 2008 - 15:01) *
Zwykła 2.3-16 czy któreś Evo?
Znam odp. na jedno pytanie - 95 (nie wiem jak w Evo)


To zwykły 190E 2.3-16.

CYTAT(lewy_ @ Thu, 18 Dec 2008 - 15:41) *
mysle, ze lepsza opcja jest mb190 2,6 + swap p&p na 3,0 12v

autko fajnie sie wtedy zbiera.
silnika 2,3 raczej nie znajdziesz, a jak znajdziesz to w stanie hmmm .... ZLYM

silniki 3,0 jak i 2,6 czesto sa sciagane nawet angoli duuzo jest.
te silniki wystepowaly tez w w124 i 126(tylko 3,0 chyba)


Nie przewiduję innej opcji niż 2.3-16 albo 2.5-16, ale dzięki za propozycję. IMO przesadzasz co do stanu większości 2.3...
miket
Mój Szwagier dysponuje wersją 2.5-16V i w zeszłym roku jeździliśmy tym autem w KJSach. Jak na tylnonapędowe auto, to jest kawał dobrej roboty:) Wersje te posiadają tylne zawieszenie NIVO (system samopoziomowania zawieszenia), szperę w tylnym moście oraz fantastyczną skrzynię GETRAG. Auto ma fantastyczne przyspieszenie, porządne hamulce. Z tego co się orientuję, to jedynie egezmplarze z silnikiem 2.5 były wypuszczane w limitowanych wersjach nazywanych EVO.
robson99
CYTAT(miket @ Thu, 18 Dec 2008 - 16:10) *
fantastyczną skrzynię GETRAG. Auto ma fantastyczne przyspieszenie, porządne hamulce. Z tego co się orientuję, to jedynie egezmplarze z silnikiem 2.5 były wypuszczane w limitowanych wersjach nazywanych EVO.


skrzynia getraga faktycznie jest niesamowita, do mojego czołgu ją przeszczepiłem i zyskał niewiarygodnego wigoru jak na 28 letnie auto wink.gif btw to te same graty co w skrzyni z m3 tylko w innej obudowie, lsd tez było jako opcja i sa mosty bez tego bajeru

co do evo się nie zgodzie, wyszło evo I i evo II po 502 sztuki w celu aby ten mercedes został bodajże za homologowany i żeby mógł startować w rajdach, ale nastały czasy audi i mercedes się wycofał (poprawce mnie jeśli herezje głoszę, dawno się tym modelem nie interesowałem) a auto trafiło do dtmu jako rywal m3, prawdziwego evo trudno kupic, a ceny sa zabojcze


CYTAT(240Z @ Thu, 18 Dec 2008 - 16:07) *
Co do silnika to aż tak bardzo się nie martwię, bo według słów znajomego, który ma takie auto, silnik jest solidny i nie wymaga regulacji i wymiany każdej pierdółki co dwa dni. Trzeba dbać, to będzie jeździł. Wymiany silnika jeszcze nie przewiduję, będę musiał zmierzyć kompresję żeby wiedzieć co i jak.

Ta 190-tka ma Nivo, co konkretnie powinienem sprawdzić? Jakieś wycieki itp.? Nadwozie jest kompletne.

Gdzie mogę sprawdzić zgodność z VINem, w ASO Mercedesa? Wszystkie detale są na miejscu. Skrzynia to manual, z automatów skutecznie mnie wyleczyło BMW. smile.gif

Właściciel chciałby za niego 20k, ale będę negocjował. Nie mogę mu zaoferować jakiejś absurdalnej kwoty, ale jeśli można urwać... smile.gif


vin rozkoduje ci ruska strona, jesli chcesz linka odezwij sie na priva

nivo ma się podnosić - lądujesz trzech chłopa do bagażnika i zapalasz, ma się podnieść do normalnej wysokości i nie opadać, zresztą jak będzie trafione to wyczujesz to na pierwszej jeździe, że tył skacze jak piłka, tak off topic automat w mercedesie to świetny wynalazek, musi być tylko zadbany, ale do tego auta nie pasuje wink.gif

cena zacna, jeśli stan jest naprawdę b.dobry i do niczego się nie można przyczepić, to myślę ze warto
rpautosport
Wstępowały cztery wersje tego Mercedesa:

- 2.3-16
- 2.5-16
- 2.5-16 Evolution
- 2.5-16 Evolution II

Silnik został opracowany przez Coswortha na bazie 2.3 litrowego 136 konnego czterocylindrowca. Pierwotnie samochód miał być bronią rajdową Mercedesa zastępując udany model 450 SLC, jednak kierownictwo firmy bardziej zwrócilo uwagę na kierowców startujący prywatnie na 190E 2.3-16 w Mistrzostwach Niemiec Samochodów Turystycznych, co sprawiło, że firma MB poważnie zaangażowała się w te wyścigi. O ile model 2.3-16V i 2.5-16V były homologowane w rajdach i wyścigach, to modele ewolucyjne, których cywilne wersje zostały wyprodukowane w ilości 502 egzeplarzy (Wg. wymogów DTM dla homologowania modelu ewolucyjnego każda firma musiała wyprodukować co najmniej 500 egzemplarzy danego pojazdu) mogły startować tylko w DTM, oczywiście w gr.A.
Jako ciekawostka podam fakt, że wersje rajdowe były dosyć popularne w Belgii i Holandii na przełomie lat 80/90. Pamiętam, że np. W Rajdzie Polski w 1995 startował taki Mercedes.
Jakiś czas temu na OtoMoto był do kupienia Evo II za 200 tys.zł.
artix
gdyby to bylo evo.....

20.000+ euro ktore jest marzeniem kolekcjonerow uzywane do ciorania po lesie ? no ladnie biggrin.gif
blantan
Powiem Ci tak
jest to auto bezawaryjne
co prawda nie mam 2.3 ale mam 2.5 16V (tzw evo) i powiem Ci ze jezdzi sie super
leje 95 i przy spokojnej jezdzie spala mi ok 10l/100km
oczywiscie jezeli dociśniesz to spali ile wlejesz
z dostepem do czesci jest problem, tzn są ale pieruńsko drogie ale są( silnik krokowy ok 1200zl:/, napinacz paska bardzo ciezko zdobyc) ale reszta czesci do zdobycia,
jezdzi sie wspaniale mimo przebiegu, auto zbiera sie doskonale,ciagnie do 7500obr/min
autko mam od jakis 2 lat i to co robilem to silniczek krokowy poniewaz gubil obroty, nic poza tym, leje benzynke i jezdze, olej tylko sportowy do takich silnikow, lakier jest z 'tych; starych z dodatkiem ołowu wiec jest gruby i nie bedziesz mial problemow z rdzą ani odpryskami
jezeli masz jakies pytania to pisz bez skrępowania, chetnie pomogę
pozdrawiam!
marek
spoon
CYTAT(blantan @ Thu, 25 Dec 2008 - 22:05) *
z dostepem do czesci jest problem, tzn są ale pieruńsko drogie ale są( silnik krokowy ok 1200zl:/,


Krokowy do Civica VTI kosztuje w ASO 1100zl, wiec nie jest tak zle. wink.gif
robson99
tylko za jakie pianiedze? aktualnie robie 123 coupe i ceny niektorych blach, uszczelek w aso sa chore (albo nasze dochody sa 10 razy za male)
rumpel_ski
Kolega miał EVO I 2.3 16V i miał numer 536. ciekawe co??? czy to możliwe, auto poszło za 11000zł. z uszkodzoną szperą.....
przemekGTI
Evo I było 2,5-16 i wyprodukowano 502 sztuki, wiec cos tu było nie teges
rpautosport
MB podaje 502 szt. Evo I, 502 szt. Evo II.

http://www.emercedesbenz.com/Jul08/24_0012...olution_II.html
pudel
Na TEJ stronie, rozkodujesz sobie VIN i sprawdzisz dokładnie każdą część i jej numer, a TU, jej cenę w polsce.
robson99
cennik z mercmani jest sprzed ok 2 lat, są to ceny orientacyjne wink.gif
blantan
jakis czas temu na jakims forum znalazlem zdjecia evo II i m.in. bylo zdjecie galki zmiany biegow gdzie jest wybiry nr produkcji i bylo 324/555 albo na /511 ale na bank nie bylo na /502 wiec wyprodukowali ich troche wiecej niz 502sztuki, jestem tego w 100% pewien ze nie bylo 502
dziwne:/
ZbyszekAE86
Ja będę się trzymał tematu,
czyli czy 190 2.3-2.5 nada sie jako szybki daily driver.
Więc tak...
Szybki to napewno,ale do tego bardzo wygodny. Moja rodzinka jakiś czas temu była w posiadaniu 190 1.8 w benzynie
i niby silnik był wzmocniony fabrycznie tzn. troche więcej kucy. Do końca nie wiem ile w tym było prawdy,
z tym że jak na duże auto i z min. 115KM (tyle ma fabrycznie ten silnik) odpychał się bardzo przyzwoicie.
Co do spalania: 190 z silnikiem 1.8 na mieście mieściła sie w przedziale 13-15 litrów ze starszym kierowcą (mój ojciec),
więc nie wiem jak będzie z 2.3. Podsumowując, to moim zdaniem nada sie i to jak najbardziej,
ponieważ jest to auto mocne, duże, szybkie i bardzo wygodne.

Co do wersji silnikowych...wszyscy piszą o 2.3, 2.5 evo I i 2.5 evo II,
a gdzie tu wzmianka o silniku 2.6, który też występował i ja osobobiście często go widziałem na bydgoskich giełdach i komisach.

Pozdrawiam
rpautosport
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3939083
przemekGTI
CYTAT(ZbyszekAE86 @ Sat, 27 Dec 2008 - 10:40) *
Moja rodzinka jakiś czas temu była w posiadaniu 190 1.8 w benzynie
i niby silnik był wzmocniony fabrycznie tzn. troche więcej kucy. Do końca nie wiem ile w tym było prawdy,
z tym że jak na duże auto i z min. 115KM (tyle ma fabrycznie ten silnik) odpychał się bardzo przyzwoicie.
Co do spalania: 190 z silnikiem 1.8 na mieście mieściła sie w przedziale 13-15 litrów ze starszym kierowcą


nie ma sie co sugerowac spalaniem 1,8 bo to w sumie najgorszy silnik do 190tki, pali tyle ile 2,3 a jeździ duzo gorzej.

Odnośnie silnika 2,6 to w sumie nic specjalnego w porównaniu do 16zaworówek, jeździ fajnie i ładnie pracuje bo ma 6 garów ale wersje 16v to juz prawdziwe youngtimery i doskonale to widac patrząc na ich ceny rynkowe
JurekM
Jako ciekawostkę podam fakt ,że taki model miał Zbigniew Boniek w czasie gdy grał w Juwentusie a podejrzewam ,że stać go było na każde auto!
Co do jazdy to jak jest zdrowy silnik to jak na 2,3 litra chodzi fenomenalnie! Jest bardziej elastyczny jak BMW M3 e 30 i w sumie przyjemniejszy do codziennej jazdy.
Fenomenalne zawieszenie o ile jest w perfekt kondycji.
Wady jak dla mnie to zbyt wysoka pozycja za kierownicą , trochę tępa reakcja na skręt.
Natomiast przy przebiegu 250 000 tys to raczej zapomnij o codziennym bezstresowym użytkowaniu.
Głowica ,pierścienie muszą być zużyte, szpera pewnie niedziała etc...takie auto raczej nadaje się jako drugie ....weekend toy..
ppoll27
w temacie "fast action hero" - jakby ktos szukal :
http://moto.allegro.pl/item607162875_merce...lekcjonera.html
smile.gif
pudel
CYTAT(ppoll27 @ Thu, 23 Apr 2009 - 14:14) *
w temacie "fast action hero" - jakby ktos szukal :
http://moto.allegro.pl/item607162875_merce...lekcjonera.html
smile.gif

Jeszcze nie tak dawno wisiał na allegro z przebiegiem większym o 200 000km i sprzedający był z Krakowa...
ppoll27
mad.gif dzięki za info
no w sumie proste porównanie - mobile.de - całe 2 sztuki w cenie ok 10.000 ojro - mówi swoje ...
np taki: http://tiny.pl/zftr
smile.gif
Arek G.
Coś chyba w dobrej cenie:
http://moto.allegro.pl/item608904678_merce...0_e_2_3_16.html - czy ktoś coś wie o tym aucie, ktoś oglądał?
andiqqqq
Ten złoty to Mercedes mojego kolegi. Już nie jest na sprzedaż bo będzie uturbiany przez jego kumpla, a on na zamianę będzie mieć 190evo z 3,6AMG. Autko fajne, świetnie ciągnie z dołu, świetną skrzynia zestopniowana optymalnie pod moc i na seryjnej zawieszce trzyma się drogi jak przyklejony. Fajny bajer to NIVO co usztywnia tylne amory zależnie od obrotów. Na niskich wygodny jak limuzyna. Są też wersje z pneumatycznie podnoszonym i opuszczanym zawieszeniem. Minusy dla rodziny to że jest 4 osobowy i że listewka błotnika kolo 2000zł w aso. Wiec strach o krawężniki i inne przeszkody. Przedni zderzak 7900 netto. Rozrząd ponad 9k netto. Niby się nie zużywa. Odnośnie spalania to 2.6 nie ma porównania. Jeździliśmy 2,6 i paliła tyle samo, a w porównaniu z 16V odczuwanie słabsza.
hwojtek
CYTAT(andiqqqq @ Mon, 27 Apr 2009 - 12:34) *
NIVO co usztywnia tylne amory zależnie od obrotów.

Hęęęęę?
Mofi
w e500e działa pod obciążeniem i reguluje wysokość a nie twardość a tu i twardość i względem obrotów ?
bobr4
moze chodzilo ze zaleznie od predkosci?
przemekGTI
CYTAT(andiqqqq @ Mon, 27 Apr 2009 - 12:34) *
Rozrząd ponad 9k netto.



ciekawe, ciekawe ... rolleyes.gif
andiqqqq
Przecież pompa niwo jest podpięta pod wałek. Nawet na 2 jak się lata bokami na wysokich obrotach to czuć ze tył jest sztywny. Jeśli e500 się podnosił to dlatego ze miał pneumatykę. Ten drugi 190 evo co jest link ma taki guzik od pneumatycznego zawieszenia. Tam tez można sobie podnosić i opuszczać. A o rozrząd byli się dowiedzieć ostatnio to w centrali mercedesa na jerozolimskich to w Polsce sprzedał się tylko raz.
Mofi
Mówiłem o E500e W124, tam jest Nivo i samo reguluje wysokość. W układzie NIVO amortyzatory służą do regulacji wysokości za resorowanie odpowiadają akumulatory NIVO -
zwane sobie gruszkami.
e500e NIVO ma tylko z tyłu i nie ma przycisków do regulacji wysokości jak w 190.
W 500 silnik kręci się do 6000 nie jak w EVO do 7500.
Ciśnienie wzrasta ale minimalnie i nie jest przyczyną twardości, ona zmienia się od obciążenia.
spruchberyl
nivo jest po prostu systemem poziomującym czyli bez względu na to czy będziesz jeździć pustym autem czy w 4 osoby i z bagażnikiem pełnym kartofli nivo zawsze będzie utrzymywało auto w poziomie
yog
coś takiego się pojawio:

http://rajdy.hoga.pl/gielda/ogloszenie.asp...amp;D=1&Sl=

pzdr, YOG
andiqqqq
Ogłoszenie spoko. Cena absurdalna. Nivo się nie psuje. Przez ciśnienie które jest nabijane w amory bród nie jest wstanie uszkodzić uszczelniacza wiec żaden rarytas. ABS nie działa, fotele kubełkowe bez tylnej kanapy czyli ktoś wsadził kanapę od zwykłej 190ki (WTF!?!). To za 8-10 można kupić w oryginale a i tak klienci w Polce kręcą nosem.
pawel934
CYTAT(yog @ Fri, 15 May 2009 - 18:12) *


OT: Fajnego ma facet maila biggrin.gif
rpautosport
"Auto wyposażone zostało w mocną skrzynię GETRAG256(produkcji McLarena)"

Zawsze się zastanawiałem skąd się wziął ten debilny mit skrzyni McLarena z jedynką do tyłu. Fakt, swego czasu skrzynia w bolidzie McLaren F1 miała właśnie ten układ, ale Getrag to nie McLaren, który notabene nigdy nie robił skrzyń biegów.
Wroniasty
CYTAT(rpautosport @ Sat, 16 May 2009 - 23:07) *
"Auto wyposażone zostało w mocną skrzynię GETRAG256(produkcji McLarena)"

Zawsze się zastanawiałem skąd się wziął ten debilny mit skrzyni McLarena z jedynką do tyłu. Fakt, swego czasu skrzynia w bolidzie McLaren F1 miała właśnie ten układ, ale Getrag to nie McLaren, który notabene nigdy nie robił skrzyń biegów.


Też zawsze się zastanawiam skąd się to wzięło...
miket
Tak się składa, że i obecnego właściciela i jego auto znam dość dobrze. Poprzednim właścicielem był syn szefa jednego z salonów dealerskich Mercedesa. Z tego co mi wiadomo, auto miało służyć jako sprzęt do driftu, stąd rozłączony ABS, ASD, zlikwidowana blokada ręcznego hamulca, wywalona oryginalna kanapa. W planach były dalsze poważniejsze modyfikacje, jednak w życiu bywa plany rozminęły się z realizacją, auto poszło na sprzedaż, a że trzeba było naprędce doposażyć auto, to trafiło na materiałową kanapę i tyle. Co do Skrzyni McLarena, to są to słowa poprzedniego właściciela, ja osobiście nigdy nie słyszałem o takich skrzyniach (ale mam niewiele informacji na temat tych aut). W którymś z CA był swego czasu test W201 2.3-16V oraz M3, które posiadały bliźniacze skrzynie Getrag256 i ja bym się przychylił do opinii, że właśnie taka skrzynia w aucie z ogłoszenia siedzi.
ravaglia
ta owiana legendą skrzynka to produkcja getraga typ 265/5 tzw dog leg first
szeroko stosowana przez różne teamy od lamborghini po bmw we wszelakiego typu wyścigach i rajdach w wielu konfiguracjach przełożeń np. z I do 110km/h smile.gif
jak twierdzą starzy konstruktorzy z działu M motorsport to najwytrzymalsza skrzynka w historii sportu
nie mam powodu by im nie wierzyć bo od 12 lat ją hebluje i jest bezawaryjna...redukcje przy 8000 tys nie robią na niej wrażenia
zdradzę mały sekret potencjalnym użytkownikom...
można ograniczyć używanie międzygazu zalewając ją olejem Redline Heavy Shockproof
ta cholerna mixtura do skrzyń kłowych o wyglądzie ketchupu czyni cuda z synchronizatorami w tej skrzynce
pozdr
robson99
jakie cuda? :>
rpautosport
CYTAT(ravaglia @ Sun, 24 May 2009 - 20:59) *
...jak twierdzą starzy konstruktorzy z działu M motorsport to najwytrzymalsza skrzynka w historii sportu...


To dlaczego ci konstruktorzy z BMW Motorsport do M3 gr.A wkładali sześciobiegowego Hollingera? wink.gif
ravaglia
chodzi o podstawową skrzynie w DTM-ie
M3 E30 A gr getrag 265 5 speed sport
gear ratio
1 st-2,337
2nd-1,681
3rd-1,358
4th-1,150
5th-1,00
to o niej ta opinia
a to ,że były w A gr różne używane m.in. z sekwencyjnym prodrivem to osobny temat
rpautosport
Chyba podstawową skrzynie, czyli seryjną w gr. A., a to nie tylko DTM.
W M3 E30 nigdy nie było homologowanej skrzyni sekwencyjnej. Nawet wyścigowe BMW 318i (z silnikiem S14B20) w sezonie 1993 posiadały sześciobiegowe Hollingery. Skrzynia sekwencyjna została homologowana dopiero w sezonie 1994...to tak na marginesie wink.gif
ravaglia
dla BMW M3 E30 to przede wszystkim DTM z przyczyn oczywistych nawet dla laika
i najlepszy dogbox getrag 265 sport
nię będę z tobą polemizował bo nie jestem stroną w sporze biggrin.gif
opinie tutaj zawarte ,a z którymi się zgadzam oparłem na monografii M3E30 Petera Sebalda(którą mam przyjemność posiadać)
dokumentacji homologacyjnej i wypowiedziach konstruktorów i mechaników które są tam zawarte
to tyle z mojej strony w tym temacie
chyba ,że kogoś interesują szczegóły techniczne wink.gif
rpautosport
CYTAT(ravaglia @ Thu, 28 May 2009 - 16:26) *
dla BMW M3 E30 to przede wszystkim DTM z przyczyn oczywistych nawet dla laika
i najlepszy dogbox getrag 265 sport


No to dałeś do pieca biggrin.gif
Czyli jest to najlepsza skrzynia, bo sam taką posiadasz w swoim M3. Trzeba było tak od razu, a nie tu z "laikiem" polemizujesz biggrin.gif
ravaglia
widzę,że masz lekki problem ze zrozumieniem tego co napisałem... rolleyes.gif
napisałem kilka słów o pewnej skrzynce na podstawie tego co twierdzą fachowcy
sam także mam do czynienia z rzeczonym wynalazkiem , jestem z tego powodu very happy
dodałem więc kilka uwag
i tyle
o historii wyścigów,homologacjach i udziale m3e30 można poczytać w wielu żródłach
więc zainteresowani znajdą info bez problemu
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.