CYTAT(srbenda @ Wed, 17 Dec 2008 - 22:23)
1 & 2) Łańcuch rozrządu powinie być wymieniany co ~100.000km, poza tym raczej mi nic nie wiadomo...
3) Jeżeli nie traktujesz pedał gazu binarnie, to się da - raczej się nastawiać <15
4) Raczej można obie - ZTCW był projektowany pod paliwo >91 oktan5) "noar
5) "Standardowe" części załatwisz gdziekolwiek. Z mechanicznymi oraz pierdołami może być gorzej...
BTW Stare MB potrafią być kosztowne - sam jeżdże W126 i wiem co mówię...
Ad. 1 & 2 - Poprzedni właściciel twierdzi, że samochód był serwisowany w ASO Mercedesa, więc nie sądzę żeby pominięto łańcuch. Następnym razem spytam.
Ad. 3 - To i tak lepiej niż moje ex BMW, które w mieście paliło
przynajmniej 16 litrów.
Ad. 4 - Będę więc tankować 95 na Łukoilu.
Ad. 5 - Tak myślałem...
CYTAT(spoon @ Thu, 18 Dec 2008 - 11:39)
skontaktuj sie z OBEBO...on chyba ma duza wiedze na ten temat
Nie omieszkam.
CYTAT(robson99 @ Thu, 18 Dec 2008 - 14:30)
części do silnika poza aso raczej nie znajdziesz, sam silnik też stosunkowo trudno kupić, szukałem takiego do 123 coupe (w końcu padło na r6 3.2 ktorego tez jeszcze nie mam
), niestety wszystkie, które znalazłem coś miały nie tak (jeden miał przyspawane kola rozrządu do wałków
bo właściciel powiedział, że za drogo by to było normalnie to naprawić, inny miał zmienioną głowicę, skrzynia była odłączona a właściciel twierdził, że nie można zapalić silnika bez skrzyni)
z tego co pamiętam mercedes zaleca remont generalny silnika właśnie przy ok 250k km ale pewny nie jestem
sprawdź tez nivo jeśli ta 190tka ma takowe (regulowane zawieszenie, niektóre miały takie z tylu), oraz czy nie brakuje plasticzków na około auta (zderzak przedni i tylny są prawie nieosiągalne, progi i nakładki na błotniki lubią padać ofiara złodzieja)
sprawdź tez zgodność z vinem, jeśli zależy Ci na oryginalność (a myślę, że warto, później takie auto łatwiej sprzedać), sprawdz czy sa wszystkie detale (powinny być kubły, 2 osobowa kanapa z tylu, dodatkowe zegary poniżej radia)
co Ci mogę jeszcze napisać, uważam, że warto poszukać auta z manualem
jaka cena za upatrzone przez Ciebie auto? jeśli można zapytać
pozdrawiam serdecznie życzę udanego zakupu
Co do silnika to aż tak bardzo się nie martwię, bo według słów znajomego, który ma takie auto, silnik jest solidny i nie wymaga regulacji i wymiany każdej pierdółki co dwa dni. Trzeba dbać, to będzie jeździł. Wymiany silnika jeszcze nie przewiduję, będę musiał zmierzyć kompresję żeby wiedzieć co i jak.
Ta 190-tka ma Nivo, co konkretnie powinienem sprawdzić? Jakieś wycieki itp.? Nadwozie jest kompletne.
Gdzie mogę sprawdzić zgodność z VINem, w ASO Mercedesa? Wszystkie detale są na miejscu. Skrzynia to manual, z automatów skutecznie mnie wyleczyło BMW.
Właściciel chciałby za niego 20k, ale będę negocjował. Nie mogę mu zaoferować jakiejś absurdalnej kwoty, ale jeśli można urwać...
CYTAT(ju-by @ Thu, 18 Dec 2008 - 15:01)
Zwykła 2.3-16 czy któreś Evo?
Znam odp. na jedno pytanie - 95 (nie wiem jak w Evo)
To zwykły 190E 2.3-16.
CYTAT(lewy_ @ Thu, 18 Dec 2008 - 15:41)
mysle, ze lepsza opcja jest mb190 2,6 + swap p&p na 3,0 12v
autko fajnie sie wtedy zbiera.
silnika 2,3 raczej nie znajdziesz, a jak znajdziesz to w stanie hmmm .... ZLYM
silniki 3,0 jak i 2,6 czesto sa sciagane nawet angoli duuzo jest.
te silniki wystepowaly tez w w124 i 126(tylko 3,0 chyba)
Nie przewiduję innej opcji niż 2.3-16 albo 2.5-16, ale dzięki za propozycję. IMO przesadzasz co do stanu większości 2.3...