Shoutbox 0 nowych PW 



7 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Wtrysk metanolu.
NOSAL
post Thu, 11 Sep 2008 - 13:26
Post #1


Rookie
Dołączył: Thu, 11 September 2008





Ciekawy produkt dla tych którzy jeszcze bardziej chcą podkrecic moc i/lub usunąć ryzyko spalania stukowego. Robi to firma amerykańska Snow Performance. Zestaw da sie samodzielnie zamontowac. Sterownik elektroniczny podający ilość w zalezności od boosta albo MAF-a. Najlepiej działa w uturbionych benzynach ale w moim 1,9 TDI dał mi 10 KM i 20 Nm na mieszance 40% metanolu 60% wody. Podobno przy odpowiedznim zestrojeniu na hamowni i większej dyszy uda sie wykrzesać więcej, ale to sparwdzę w najbliższej przyszłości. Czy ktos moze sie wymienić opiniami?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 11 Sep 2008 - 13:26
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
ju-by
post Thu, 11 Sep 2008 - 13:30
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 11 June 2003
Skąd: Warszawa





AEM też to robi!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TJung
post Fri, 30 Apr 2010 - 21:57
Post #3


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 18 May 2004
Skąd: http://fightboxing.pl/





Odgrzewam. Jakie doświadczenia, sugestie, how to ? Forumowicze ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
iibitdi
post Sat, 01 May 2010 - 01:13
Post #4


Super User
Dołączył: Thu, 26 June 2008
Skąd: Kraków





tomekk a co chesz wiedziec.


dziala to na zasadzie takiej ze:

masz zbiornik z mieszanka, selenoid i wtryskiwacz i sterownik.

na sterowniku ustawiasz od jakiego obciazenia motoru ma sie wtrysk zaczac i na jakim skonczyc w ten sposob sterownik liniowo zwieksza od min do max dawke wtrysku do kolektora.
w sterownikach mozna ustawiac obciazenie albo po mapie albo w w bardziej rozbudowanych po maf ewentualnie masz jakis dodatkowy analog in i po V ustawiasz wiec konfiguracja dowolna.

Do zestawow poza firma aquamist wszystkie inne uzywaja pompo shurflo 150 lub 220 psi (zalezy od wielkosci dyszy) do takiej 0,7 mm styka nawet 100 psi pompa.

generalnie w sposob bardzo znaczny obniza egt generujacprzy tym nieco dodatkowych koni (10 -15).

mam nadzieje ze w miare wyczerpalem twoje zainteresowanie jakbys cos jeszcze chcial wiedziec to pisz .
pozdro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TJung
post Sat, 01 May 2010 - 07:16
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 18 May 2004
Skąd: http://fightboxing.pl/





To wszystko wiem. Właściwie chciałem zapytać na ile można poszaleć z boostem czy zapłonem, ale domyślam się, że te odpowiedzi znajdę sobie podczas strojenia wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TJung
post Mon, 14 Jun 2010 - 07:49
Post #6


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 18 May 2004
Skąd: http://fightboxing.pl/





Odgrzeję kotleta, bo spotkałem się z opinią, że ludzie leją do tych systemów denaturat. Ktoś powie mi, na ile to ma sens i jakie są za/przeciw ?
Jeszcze jedna rzecz: najlepszą mieszanką jest woda/metanol w stosunku 50/50, a jakie efekty może dać wtrysk samej wody?

PS. i czy ktoś wie, gdzie kupic na śląsku ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihas66
post Mon, 14 Jun 2010 - 16:57
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Sat, 04 July 2009





Dykta zawiera etanol nie metanol ale tak czy siak oba alkohole maja licze oktanową wyższą niż większość paliw więc sa praktycznie zamienne i efekty mogą być podobne, co do lania samej wody efekt jest prosty EGT idzie w duł i nic więcej konie biorą się z alkoholu bo to dodatkowe paliwo które przepala silnik i ma dosyć duże ciepło parowania więc działa podobnie jak woda.... Jako ciekawostkę powiem że kiedyś gdzieś czytałem o gościu który w tej wodzie rozpuszczał czystą saletrę amonową, saletra jak to saletra to właśnie z niej jest robiony podtlenek azotu przy temperaturze chyba 300 rozpada się na N2O i H2O czyli efekt był taki jakbyśmy jeździli non stop na bardzo słabym strzale nitro z tym że szczegółów nie pamiętam jak to się spisywało itp bo na chłopski rozum saletra mogła by się rozłożyć już w dolocie powodując strzał w dolot a poza tym saletra jest zanieczyszczona i trochę syfu mogło by nam zostać w silniku...


--------------------
Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
coolice
post Mon, 14 Jun 2010 - 20:50
Post #8


Frequent User
Dołączył: Thu, 30 March 2006





Kolega NOSAL pisał, że szczególnie jest to stosowane w t.benz a on ma w 1.9TDI. TDI jest pewnie na pompowtryskach. A jak się ma ten wtrysk metanolu do CR. Da radę?? Jeśli da radę w CR to jak sie to ma do dpf?? Są jakieś przeciwwskazania??

pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihas66
post Tue, 15 Jun 2010 - 12:48
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Sat, 04 July 2009





CR czy PD czy nawet VP to tam wielkich różnic raczej nie będzie bo do tego jest osobna centralka... A co do DPF to może być różnie bo temp spalin może się obniżyć i aby go wypalić trzeba będzie wyłączać wtrysk...


--------------------
Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
coolice
post Tue, 15 Jun 2010 - 17:58
Post #10


Frequent User
Dołączył: Thu, 30 March 2006





Aha, czyli jakiś większych przeciwwskazań nie ma do cr i dpf. Można np. sobie ten wtrysk włączyć w cieplejsze dni jak się chce/musi trochę mocniej deptać gaz.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
std1984
post Tue, 15 Jun 2010 - 18:41
Post #11


Forum Killer
Dołączył: Tue, 02 June 2009
Skąd: Wrexham/Rzeszów





michas66 - ale po co non stop jeździć na wtrysku w dieslu (chyba że aż tak hardcorowy setup)? u mnie odpalam go przyciskiem - używam wtrysku tylko podczas upalania. Przyrost wyszedł 14.7 KM i 25.8 Nm na mieszance denaturat + H2O (50% alkoholu) dysza wtryskowa 175 ml/min zestaw SnowPerformance Stage 2.

Ciekaw jestem czy po zastosowaniu dyszy 325 ml/min będą zmiany na plus w mocy? Lub domieszać "coś" do wtryskiwanej mieszanki, ewentualnie zmienić na coś innego...


--------------------
Audi A3 ATD 241 KM 445 Nm by R-performance ET - 13,716 - Było
Mitsubishi Lanser Evo X by 4Turbo 390 KM 530 Nm - było
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TJung
post Sat, 19 Jun 2010 - 20:23
Post #12


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 18 May 2004
Skąd: http://fightboxing.pl/





Ponawiam pytanie o jeździe na samej wodzie ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihas66
post Sun, 20 Jun 2010 - 23:13
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Sat, 04 July 2009





Napisałem przecież sama woda to spadek EGT i nic więcej jakieś tam ze 2 km może się pojawią...


--------------------
Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G-Rad
post Mon, 21 Jun 2010 - 09:26
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Sun, 29 February 2004
Skąd: Pjaseczno





Czy ktoś zastanawiał się nad własną koncepcją kompletacji takiego wtrysku metanolu? 400 USD za snow performance wydaje się sporo.
Można zadaptować dysze/wtryskiwacz z lpg, ciśnienie nabijać odpowiednią pompką, dawka zależna od obciążenia i obrotów, co spokojnie ogarnie ecumaster.
Jaka pompka uzyska odpowiednie ciśnienie i będzie zdolna pracować dłuższy czas pompując wodę i alkohol ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zgred
post Mon, 21 Jun 2010 - 10:34
Post #15


Super User
Dołączył: Tue, 21 November 2006
Skąd: Warszawa/Raszyn





http://www.woda.com.pl/index.php?p609,afxp...pompa-do-osmozy

Ja kiedyś myślałem nad czymś takim.Wiele opcji wydajnościowych przy zasileniu 12v.


--------------------
WARNING! Small children may get sucked into turbo!


X20SED+td05-16=300....
B235+???=??? się zaczyna robić
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomp
post Mon, 21 Jun 2010 - 11:26
Post #16


Forum Homee
Dołączył: Wed, 23 July 2003
Skąd: Katowice





CYTAT(std1984 @ Tue, 15 Jun 2010 - 18:41) *
Przyrost wyszedł 14.7 KM i 25.8 Nm na mieszance denaturat + H2O (50% alkoholu) dysza wtryskowa 175 ml/min zestaw SnowPerformance Stage 2.


Czy miałes korektę programu pod ten natrysk?


--------------------
"The smarter you play, the luckier you'll be"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
std1984
post Mon, 21 Jun 2010 - 18:16
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Tue, 02 June 2009
Skąd: Wrexham/Rzeszów





CYTAT(tomp @ Mon, 21 Jun 2010 - 11:26) *
Czy miałes korektę programu pod ten natrysk?


To przyrosty bez korekty, gdy będzie finalne strojenie pod wtrysk, to sie podzielę informacją.


--------------------
Audi A3 ATD 241 KM 445 Nm by R-performance ET - 13,716 - Było
Mitsubishi Lanser Evo X by 4Turbo 390 KM 530 Nm - było
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Amorr
post Sun, 11 Jul 2010 - 22:39
Post #18


Super User
Dołączył: Fri, 27 January 2006
Skąd: Lublin





a stosowal ktos (moze) http://cgi.ebay.com/ebaymotors/water-alcoh...sQ5fAccessories

tanka bym zmienil na duuuuzo L i chyba powinno byc ok


--------------------
Honda:
OBD1: _http://ktuner.pl/neptune/
K20/24, J35, R18: _http://ktuner.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kisielisodd
post Mon, 12 Jul 2010 - 08:05
Post #19


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 January 2003
Skąd: krakow





Jak ktoś nie wie jak to działa, to niech lepienie nie używa. Lepiej poczytać co się dzieje z AFR`em podczas wtryskiwania wody/metanolu

Coolingmist (stosowałem) to identyczny system jak snow, ta sama pompa, które generują do 16 - 17 bar.


--------------------
Pozdrawiam
A.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rysa
post Mon, 12 Jul 2010 - 10:59
Post #20


Frequent User
Dołączył: Fri, 15 February 2008
Skąd: ;)





To moze napiszesz. Z checia poczytam.

Pozdro,
Konrad
Go to the top of the page
 
+Quote Post

7 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 October 2020 - 08:12