Przygotowanie silnika M50B25 pod turbo |
Przygotowanie silnika M50B25 pod turbo |
Sat, 20 Sep 2008 - 15:24
Post
#21
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec |
ale jaja , niewiem co mam o tym mysleć ale w miejscach gdzie korona rysował mi kiedyś w moim temacie natryski na denka , to u mnie już są jakieć rurki skierowane pod lekkim kątem w stronę tłoka.
czyzby to był silnik m52????????? One nie były aluminiowe???? Silnik kupiłem od kolesia który twierdził ze auto to składak z 95roku , a vin mi dopiero ma dosłać więc nic juz z tego nie rozumiem bo kupowałem go jako m50b25. zrobię jakies fotki pużniej to tu wkleję , ale jeśli to prawda to nie musze robić natrysków i nie musze nic kombinować z pąpą. A wtakim razie co z wałem nie jest czasem kuty?? który z numerów na bloku powie prawdę??? -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
Wspieraj forum |
Sat, 20 Sep 2008 - 15:24
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Sat, 20 Sep 2008 - 16:32
Post
#22
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 27 November 2006 Skąd: [SRB] Adam |
To jest M50 nie podniecaj sie niepotrzebnie , u mnie też są takie dysze z podpór wału, nie jest to idealne rozwiązanie bo "podbiera" olej z panewek, dlatego w M52 jest juz to inaczej rozwiązane i natrysk jest z magistrali a nie z podpór. Jednak lepsze to niż nic
|
|
|
Sat, 20 Sep 2008 - 18:02
Post
#23
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec |
korona co do tych stron Machle z wymiarami tłoków to w goglach znajduje dużo ,ale nic zwiazanego z motoryzacją.
Czy może mi ktoś podesłac jakiegos linka?? flanszę pod koło z przodu silnika ściągłem sciągaczem i okazało się ,że klin jest pęknięty na pół , gdzie moge dostać takie częsci , oraz jakieś konkretne zestawy uszczelniające do tego silnika , łącznie z zimeringami. Czy może część uszczelek zastąpić tzw, uszczelką formowalną z aktywatorem, w e28 m30b25 miałem tak załozoną miskę olejową i pokrywę zaworów i było sucho , a z rozmontowaniem nie było problemu. Jakie ślizgi i łańcuszki polecacie ??? -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
Sat, 20 Sep 2008 - 18:25
Post
#24
|
|
Super User Dołączył: Tue, 10 April 2007 Skąd: Kraków |
korona co do tych stron Machle z wymiarami tłoków to w goglach znajduje dużo ,ale nic zwiazanego z motoryzacją. Czy może mi ktoś podesłac jakiegos linka?? Mahle -------------------- On the edge.
|
|
|
Sun, 21 Sep 2008 - 01:08
Post
#25
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec |
dzięki kolego, link działa jednak nie widzę żadnych rysunków .Czy trzeba wpisać konkretny numer tłoka?? z kąd je wziąśc??
-------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
Sun, 21 Sep 2008 - 13:15
Post
#26
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec |
Widzę że w temacie panuje lekki chaos więc powtórzę moje pytania:
1.z jakiego turbodizla mogę włożyć tłoki ,aby odpręzyć silnik i aby nie zmieniać korb oraz wału, prubowałem coś znaleźć na stronie mahle ale nic tam nie widzę. Moje tłoki mają fi 84mm , sworzeń fi 22mm , a od srodka sworznia do szczytu tłoka jest 38mm , długość korbowodu od środka do srodka to 134mm , fi korbowody bez panewki 48mm. 3. Jakie panewki zastosować na wale , chodzi o producenta , mają być jakieś wzmacniane czy standardowe wystarczą?? 2. Zastanawiam sie czy przy okazji remontu głowicy nie zmodyfikować kanałów wylotowych bo to jest podobno słaby punkt w tym silniku że kanały są stosunkowo wąskie pod turbo , z tąd pękanie głowic. Co Wy na to??? Ewentualnie co by jeszcze można przy okazji zrobić z głowicą w celu poprawy osiagów i przepływu spalin , na ori wałkach i zaworach ?? 3. jakie konkretnie firmy oferujące zestawy uszczelniające do tego silnika , łącznie z zimeringami polecacie .Czy może część uszczelek zastąpić tzw, uszczelką formowalną z aktywatorem, w e28 m30b25 miałem tak załozoną miskę olejową i pokrywę zaworów i było sucho , a z rozmontowaniem nie było problemu. Jakie łańcuszki i ślizgi polecacie ??? 4 .z jakiego TURBO dizla spasuje mi sprzęgło , wiem ze trzeba o kilka milimetrów stoczyć dwumas na kołnierz docisku , co polecacie?? -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
Sun, 21 Sep 2008 - 13:47
Post
#27
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 27 November 2006 Skąd: [SRB] Adam |
Tu masz katalog o którym pisałem, faktycznie pisze sie Mahle. Szukaj a znajdziesz...
http://www.motorenteile.mahle.com:8080/eLIZA/app/queryEngine Widziałem projekt IS-a turbo gdzie właściciel wykorzystał tłoki oplowskiego LET-a 85mm i do tego korby z Hondy, bo sworzeń był 21mm a w większości BMW 22mm (ale w razie czego można wprasować inną tulejkę brązową w główkę korbowodu BMW). Do tego planowanie bloku i miał odpowiedni CR i mocne a tanie tłoki. Co do sprzęgła to jest dobrze przerobione na forum, poszukaj bo wszystko jest opisane i działa jak trzeba. |
|
|
Sun, 21 Sep 2008 - 14:46
Post
#28
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec |
Faktyczni nic z tego nie bedzie bez wymiany również korb.
Na rysunkach które przegladnołem , wymiar kh jest zawsze większy niż 45 (i to pewnie jest regółą aby była wieksza pojemnośc cieplna denka tłoka), a mnie interesuje poniżej 38mm . ma ktoś jeszcze jakieś pomysły aby wymiar między szczytem tłoka ,a srodkiem otworu na panewki był mniejszy niż 172mm ?? -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
Sun, 21 Sep 2008 - 15:53
Post
#29
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 27 November 2006 Skąd: [SRB] Adam |
O jaki dokładnie tłok ci chodzi (M57?) wklej rysunek z wymiarami
|
|
|
Sun, 21 Sep 2008 - 18:23
Post
#30
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec |
zaznaczyłem w wyszukiwaniu :bmw , dizel, średnica 84 . a tu jest link do wymiarów i rysunku m57d30.
http://www.motorenteile.mahle.com:8080/eLI...00#spa643140744 korona kiedyś w temacie http://www.streetracing.pl/forum/index.php...2&hl=m50b25 napisałes CYTAT Najsłabszym ogniwem są tłoki, obojętnie jak byś nie zrobił (tłoki z M42, M50, M52, M40) to zawsze będą to seryjne tłoki z silnika NA i w razie "pomyłki" jak napisałeś lub jak przesadzisz z boostem lub temp to tłoki pójdą pierwsze. Odprężyć można np niższymi tłokami, oto kilka kombinacji dla pojemności 2,5l: - wał obojętnie z czego bo taki sam jest w M50B25 z vanosem i bez oraz M52B25 - korby z M50 bez vanos + tłoki M40B16E (GMP -2,05mm) - korby z M50 bez vanos + tłoki M40B18ME (GMP -1,55mm) - korby z M50 vanos lub M52 + tłoki M42B18 (GMP -0,9mm) We wszystkich trzech przypadkach tłoki mają wgłębienie w denku, tak jak tłoki z M50 bez vanosa. niewiem czym się kierujesz bo te tłoki równiez nie są bardziej wytrzymałe niż w m50b25 ,ale jesli tylko odpręzeniem to jest inny sposób . Jeśli tylko chodzi o obnizenie tłoka czyli odprężenie komór spalania to można skrucić dół korbowodu i przemieścić o tą ruznicę otwór na panewkę. Oczywiście wszystko w granicach rozsądku czyli najwyżej o jakies 2,5mm , i oczywiscie w specjalistycznym warsztacie. a tak przy okazji ile by trzeba obnizyć seryjny tłok w tym silniku aby uzyskac pożadany stopień spręzania?? Co Ty na to??? -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
Mon, 22 Sep 2008 - 09:57
Post
#31
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 27 November 2006 Skąd: [SRB] Adam |
Poczytaj, tam w temacie napisałem:
CYTAT Najsłabszym ogniwem są tłoki, obojętnie jak byś nie zrobił (tłoki z M42, M50, M52, M40) to zawsze będą to seryjne tłoki z silnika NA i w razie "pomyłki" jak napisałeś lub jak przesadzisz z boostem lub temp to tłoki pójdą pierwsze. Odprężyć można np niższymi tłokami... Pomysł z przesunięciem otworu na panewkę nie jest zły o ile jest dostęp do odpowiednich maszyn i kumatych fachowców którzy tego nie zepsują. Przejrzałem te tłoki z M57 i przypomniałem sobie dlaczego odpuściłem temat - sworzeń ma 30mm, i z tego co pamiętam nie znalazłem odpowiednich korb. W tłoku jest komora wirowa śr. ok 40mm i gł ok 5mm więc materiał z góry tłoka i tak trzeba zebrać; w ten sposób obniży się tłok ale dalej jest problem korb... Kiedyś to liczyłem i możesz przyjąć że w silniku M50B25 obniżenie seryjnego tłoka o 1mm obniży CR o 1 |
|
|
Mon, 22 Sep 2008 - 10:55
Post
#32
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec |
CYTAT Pomysł z przesunięciem otworu na panewkę nie jest zły o ile jest dostęp do odpowiednich maszyn i kumatych fachowców którzy tego nie zepsują. W bielsku jest taki warsztat obrabiający silniki , gdzie kumplowi tak juz kilka razy naprawiali zdezelowane korby klientów , tyle że to była kwestia kilku dziesiątek , ale przy okazji tam podjadę i zapytam.CYTAT Kiedyś to liczyłem i możesz przyjąć że w silniku M50B25 obniżenie seryjnego tłoka o 1mm obniży CR o 1 czyli obnizajac tłok przez szlifniecie korb o milimetr daje nam cr około 9 tak?? Ile w takim wypadku wytrzymają te seryjne tłoki z takim odprężeniem , biorac pod uwagę natryski i odpowiednie paliwo ??Dziś dałem kumplowi namiary jakie bym potrzebował tłoki z turbodizla , lub komplety tłoki z korbami i zobaczymy co wymysli , bo twierdzi ze ma dojście do części nowych i uzywanych za dobre ceny. a masz linka do rysunków korb?? bo niemieckiego to ja nieznam . Jak jest korba ?? a jak tłok?? po niemiecku -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
Mon, 22 Sep 2008 - 12:14
Post
#33
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 11 February 2005 Skąd: wawa |
tłok - Kolben
korba - Pleuel o co chodzi z tym szlifnieciem korb? W jaki sposób to ma byc niby zrobione? Jesli mnie pamiec nie myli to tloki z vanosa sa nizsze od bezvanosowych, prawda? -------------------- BMW
|
|
|
Mon, 22 Sep 2008 - 12:44
Post
#34
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec |
tłok - Kolben korba - Pleuel o co chodzi z tym szlifnieciem korb? W jaki sposób to ma byc niby zrobione? Dół korbowodu w miejscu styku ze stopką szlifujemy w sposób aby korbowód sie skrucił , co nam daje po skręceniu ze stopką otwór owalny zamiast okragłego , i wtedy trzeba otwór znowu wyrównać do okragłego przez roztoczenie, ale nie ruszając stopki tylko tocząc sam korbowód. Wiec stopka pozostaje standardowa ,a korbowód sie nam skraca o tyle ile trzeba. Myślę ze byłby to dobry sposób na odprezenie silnika tylko musimy znac wymiar , o jaki ten korbowód trzeba skrucić w celu zyskania odpowiedniego CR. oczywiscie musi byc to wymiar który nie osłabi korbowodu, czyli mysle ze w m50b25 jakieć max 2,5mm , aby nad panewką w najcieńszym miejscu zostało te conajmniej 2mm. Wtedy nie trzeba stosowac grubszej uszczelki bo wystarczy standardowa. Co myslicie o takim rozwiazaniu??? -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
Mon, 22 Sep 2008 - 12:46
Post
#35
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 27 November 2006 Skąd: [SRB] Adam |
o co chodzi z tym szlifnieciem korb? W jaki sposób to ma byc niby zrobione? Jesli mnie pamiec nie myli to tloki z vanosa sa nizsze od bezvanosowych, prawda? Zbierasz materiał w miejscu połączenia korbowodu ze stopką o np 2mm (w odpowiednią stronę) i na nowo szlifujesz otwór pod panewkę. Tak, tłoki sa inne ale róznica to 5mm a to za dużo |
|
|
Mon, 22 Sep 2008 - 13:55
Post
#36
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec |
Moze mi ktoś zlinkować katalog korbowodów bo niestety na stronie mahle nie daje rady
-------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
Mon, 22 Sep 2008 - 14:23
Post
#37
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 11 February 2005 Skąd: wawa |
aha, dzieki za rozjasnienie
-------------------- BMW
|
|
|
Mon, 22 Sep 2008 - 16:14
Post
#38
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 27 November 2006 Skąd: [SRB] Adam |
|
|
|
Mon, 22 Sep 2008 - 18:05
Post
#39
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec |
Z tym może być problem bo takiego katalogu chyba nie ma, napisz czego szukasz może ktoś coś wie Chciałem poszukać jakichś korb co by spasowały do jakichś tłoków z turbodizla , skoro nie można znależć tłoków z turbodizla z wymiarem kh < 39 , to trzeba szukać jakiegoś kompletu tłok +korbowód <172. Cały czas kombinuję nad jakimiś używanymi tłokami i korbowodami z TD do których mozna by szlifnąć cylindry. -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
Tue, 23 Sep 2008 - 20:26
Post
#40
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2008 Skąd: żywiec |
Jakie sprzęgło proponujecie do e 34 .
Oto wymiary oryginału w e34. śruby docisku i kołki ustalające są rozmieszczone na okręgu 260mm , wieloklin ma zewnetrzne kliny fi 29 a wpusty fi23. -------------------- mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html
TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :). Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej. |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 28 April 2024 - 04:56 |