![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 17 November 2006 Skąd: Torun ![]() |
wykres z hamowni po przebiciu katalizatorów, martwi mnie ta dziura od 2800 do 3300 obrotow czy to moze byc wina VANOSA czy cos innego?
![]() -------------------- ///M5e60, FX35, e46v8
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 16 March 2008 Skąd: Płock ![]() |
Witam ja miałem taki przypadek w FORDzie, pomimo zapchanych katalizatorów , zapchaniu uległa także dalsza częśc tłumika zmniejszając "światło" wydechu - Katalizatory porcelanowe rozpuściły się zwyczajnie i obkleiły resztę rury wydechowej. Sprawdź jeszcze raz tłumik za katalizatorami. Co do wykresu to nie mam pojęcia skąd taki spadek?? Niech ktoś mądrzejszy się wypowie.
Pozdrawiam. -------------------- BMW SWAPY MECHANIKA DIAGNOSTYKA. 790 641 416
|
|
|
![]()
Post
#23
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 02 May 2012 ![]() |
Witam
Przepraszam za odkop ale nie chce zakładać 2 takich samych tematow.Posiadam taki sam problem niczym się nie różni wpierw świeci się kontrolka eml i asc (błędy jakie się wyświetlały to uszkodzony komputer oraz silniczek krokowy) ,ale po resecie komputera (zwarlem klemy) nie wyświetlaja się te błędy.Dalsze problemy jakie były to brak mocy do 3 tys i czuć przy tych 3 tys jakby auto coś przytrzymalo po 3 idzie jakby moc powrocila. Błędy jakie się wyświetlają to czujnik spalania stukowego drugi ten bliżej ściany grodziowej dodam ze auto lepiej przyspiesza gdy letko naciskam na gaz niż na max bucie . Błąd wyświetla się gdy depne energicznie na gaz, ale gdy letko naciskam nie pojawia się. Wymieniłem już 3 razy czujnik stukowy błąd dalej powraca, sprawdzalem obwod do komputera ale przepływ jest, cewki wymieniłem oraz świece , zmieniłem kolejność sond z 1 rzędu cylindrów na 2 rząd błąd się nie zmienia ciągle na 2. Silnik był rozbierany panewka siadla na 1 cylindrze , wał był z innego auta nie był szlif robiony , glowica splanowana sprawdzona (planowanie 0,0015 ) samochód z 130 tys przebiegu nie kręcony przebieg na 100 procent. Zastanawia mnie rozrzad czy czasem nie jest źle ustawiony, ale nie daje mi spokoju dlaczego wyświetla czujnik stukowy tylko drugi a nie obydwa. Auto nie pali ani grama oleju a od czasu naprawy zrobiłem ponad 10 tys kilometrów, wody nie ubywa silnik chodzi rowno, pali bez problemu nawet w najwieksze mrozy. Dzięki za pomoc oraz pozdrawiam.Juz rok stoi auto szlak mnie trafia. logi z inpa: ![]() ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
Super User Dołączył: Fri, 15 January 2010 Skąd: Łowicz ![]() |
Jaki masz wogóle silnik?M52 czy M54?Są 2 katy czy jeden?
|
|
|
![]()
Post
#25
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 02 May 2012 ![]() |
Jest to m52tub28 jest to taki sam silnik co kolega wyżej ma tylko ze 2.8 . Mam 2 katalizatory z tego co wiem to przed naprawa gdy ojciec był podpiąć pod komp wywalało czujnik stukowy po wykasowaniu nie powracał ,ale moc była w pełnym zakresie obrotów.
|
|
|
![]()
Post
#26
|
|
Super User Dołączył: Fri, 15 January 2010 Skąd: Łowicz ![]() |
Na screenie z INPA sterownik bardzo podbija korekty na 2 drugim banku właśnie.Albo silnik łapie gdzieś lewe powietrze albo kat jest przypchany.Jeśli zamieniałeś lambdy miejscami no to można je raczej wykluczyć.Rozrząd raczej nie ma nic do tego bo korekty sypałyby się na obydwu bankach.
Na szybkiego można jeszcze zamienić miejscami wtryskiwacze z jednego banku do drugiego.123 zamień z 456 i zobacz jak korekty się zachowają. |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 21 December 2002 Skąd: Płock ![]() |
Sprawdź DISA.
http://data.motor-talk.de/data/galleries/0.../disa-35591.jpg lubi się zesrać w tych silnikach. Odłącz ja poprostu i zobac jak będzie -------------------- Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo, 2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG wiecek1@neostrada.pl gg 5424844 Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów... |
|
|
![]()
Post
#28
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 02 May 2012 ![]() |
Dzięk
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#29
|
|
Super User Dołączył: Fri, 11 March 2005 Skąd: SRC ![]() |
Korekcje masz rozjechane, wiec ewidentnie coś zakłuca spalanie. Jeśli cewki, wtryski, swiece ok, to spraw jeszcze wiązke kabli do wtrysków i cewek. Jak kompresja na cylindrach?
-------------------- Skoda 120 1.4T
525d F11 |
|
|
![]()
Post
#30
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 02 May 2012 ![]() |
Kompresji nie sprawdzalem, ale jak myślę to by mocy ciągle nie było a mi się nagle pojawia około 3 tys. Posprawdzam dzisiaj dise oraz katalizator i dam znać.
Edit: Dzisiaj robi korekcje tylko na 5 i 6 cylindrze. Już nie długo mialo mi sie skonczyć przegląd więc postanowiłem dzisiaj wstąpić na przegląd i sprawdzić przy okazji sprawność katalizatora, ale od razu sie speszył jak mi wyskoczył że katalizator napewno nie jest zatakany gdyż wyswietlił by sie check engine, odpowiedziałem mu ze te auto nie posiada check engine ponieważ nie kazda posiada, a ja mam z poczatku produkcji (1998). Odpowiedział mi że sie gówno znam i on jest mechanikiem i lepiej sie zna. Katalizatory nie zostały sprawdzony. Nie mam siły do tego samochodu, jest ktoś z obeznanych mechaników z okolicy Krakowa lub Nowego Sącza który mógłby przyjąć tego trupa, jak tak to zapraszam na PW. |
|
|
![]()
Post
#31
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 02 May 2012 ![]() |
Ostatnio wyskoczyły mi błędy sond lambda( dwie) przed katalizatorem i rough wartości w inpie czasem zaczęły tez wariować na 1 banku ale nie aż tak jak na drugim banku głównie utrzymują się okolicach zera. Wszedłem w inpie do zakładki lambda probe i były wartości jak poniżej. Pomimo odłączeniu sond wartości nie zmieniły się i tak samo wyświetlały. Po odłączeniu tak ma być czy czasem kable od sond lub złącze przy komputerze uwalone?.
![]() |
|
|
![]()
Post
#32
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 21 March 2012 ![]() |
Ma tak być.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 11 August 2025 - 12:38 |