Shoutbox 0 nowych PW 


7 Stron V  « < 3 4 5 6 7 >  
Reply to this topicStart new topic
> Poznańskie BMW E36 M3 Turbo, 465 KM & 549 NM @ 0.8bar
Os_
post Sun, 28 Dec 2008 - 21:29
Post #81


Forum Homee
Dołączył: Fri, 01 November 2002
Skąd: Warszawa





Krzysiu, powodzenia!
Kiedy zaczynasz Stage 2?


--------------------
E36 M3 3.0 Turbo - było 425KM/572Nm teraz jest więcej
E39 M5 - 400KM/500Nm
Impreza STi (bug) - 423KM/510Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 28 Dec 2008 - 21:29
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
maleckis
post Sun, 28 Dec 2008 - 21:43
Post #82


Forum Killer
Dołączył: Sun, 05 February 2006
Skąd: Poznań





CYTAT(Os_ @ Sun, 28 Dec 2008 - 21:29) *
Krzysiu, powodzenia!
Kiedy zaczynasz Stage 2?

Dzięki. Stage 2 planujemy rozpocząć w czerwcu - po maturze mojego syna. Do tego czasu powinniśmy mieć u siebie wszystkie potrzebne części. Oprócz tych, które zakupimy w BMW, musimy ściągnąć jeszcze tłoki, swożnie, pierścienie, tarczę sprzęgła, docisk sprzęgła, regulator ciśnienia paliwa, ew. kolektor wydechowy i inne wink.gif . Myślimy również nad standalone DTA S80. A jak na razie M3T jest moim daily driverem do pracy.


--------------------
Maleckis Motorsport
www.maleckis.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
woytek13
post Sun, 28 Dec 2008 - 22:00
Post #83


Forum Killer
Dołączył: Fri, 01 September 2006
Skąd: okolice LBN





A co z drugim e36?? Też będzie równie grubaśny projekt??


--------------------

_http://wojciechkulbaka.ownlog.com/


Go to the top of the page
 
+Quote Post
piotres
post Sun, 28 Dec 2008 - 22:11
Post #84


Super User
Dołączył: Sat, 06 December 2003





Szkoda ze tak rzadko pojawiaja sie w tym temacie jakies update'y sad.gif .

I jak nowe tłoki juz ida ?

Wszystko pieknie, ale krok z zastapieniem tego pieknego wnetrza gola blacha i kubelkami to wg mnie dry.gif . Nie moze byc szybko i komfortowo ? smile.gif

Dopiero teraz zauwazylem ze WG ma az 60 mm :-O . Konieczny az tak wielki ?

powodzenia smile.gif

pozdr


--------------------
z3 rdst 2.8 +126p 1.2/5 speed +Clio sport ph2 172
Go to the top of the page
 
+Quote Post
t_szczepanik
post Sun, 28 Dec 2008 - 22:52
Post #85


Rookie
Dołączył: Thu, 11 December 2008





ładni zapaleńcy z Was. Od dawna bawicie się w podobne projekty. Sam przymierzam się z kumplem do podobnego, jednak dotyczy on założenia sprężarki Rootsa do sześciocylindrowego e36. Pozdrowienia
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maleckis
post Sun, 28 Dec 2008 - 23:50
Post #86


Forum Killer
Dołączył: Sun, 05 February 2006
Skąd: Poznań





CYTAT(woytek13 @ Sun, 28 Dec 2008 - 22:00) *
A co z drugim e36?? Też będzie równie grubaśny projekt??

Mamy z synem taką nadzieję. Na razie to tylko silnik M50B25 bez Vanosa, klatka bezpieczeństwa, odelżona karoseria, ogołocone wnętrze, zaspawany dyferencjał 3.45, customowe zawieszenie, hydrauliczny hamulec ręczny, przekładnia kierownicza o zwiększonym skręcie kół, 3.5-stopniowy negatyw na przedniej osi itp. Głównie chodziło nam o to, aby mieć E36, o które nie będziemy się bali podczas treningów.

CYTAT(piotres @ Sun, 28 Dec 2008 - 22:11) *
Szkoda ze tak rzadko pojawiaja sie w tym temacie jakies update'y sad.gif .

I jak nowe tłoki juz ida ?

Wszystko pieknie, ale krok z zastapieniem tego pieknego wnetrza gola blacha i kubelkami to wg mnie dry.gif . Nie moze byc szybko i komfortowo ? smile.gif

Dopiero teraz zauwazylem ze WG ma az 60 mm :-O . Konieczny az tak wielki ?

powodzenia smile.gif

pozdr

Tłoki jeszcze nie idą. Musimy się zastanowić, gdzie zamówić zestaw, aby nie było żadnych problemów. Korbowody SPM z PPFu przyszły po 5 dniach, jednak za tłoki życzą sobie znacznie więcej niż w innych źródłach.

Wcześniej mieliśmy wastegate 45mm, który nie był w stanie utrzymać boostu na stałym poziomie 0.5bar, przez co musieliśmy go otwierać znacznie wcześniej. Wpływało to niekorzystnie na przebieg krzywej ciś. doładowania, który przypominał układy doładowania silnika kompresorem. Co prawda, w międzyczasie poprawiliśmy kanały wydechowe wewnątrz kolektora wydech. oraz zwiększyliśmy średnicę rury wychodzącej z kolektora wydech. do wastegate i możliwe, że teraz wastegate 45mm by wystarczył.

Pojeździłem trochę naszym drugim E36 i tak mi się spodobało gołe wnętrze, że nie widzę innej opcji wink.gif .

CYTAT(t_szczepanik @ Sun, 28 Dec 2008 - 22:52) *
ładni zapaleńcy z Was. Od dawna bawicie się w podobne projekty. Sam przymierzam się z kumplem do podobnego, jednak dotyczy on założenia sprężarki Rootsa do sześciocylindrowego e36. Pozdrowienia

Nasze przygody z doładowaniem S50 także zaczynały się od chęci zainstalowania kompresora – Eatona M90. Zaczynaliśmy nawet już projektować układ, jednak ostatecznie skończyło się na turbosprężarce.

Pozdrawiam,
Maleckis.


--------------------
Maleckis Motorsport
www.maleckis.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
t_szczepanik
post Mon, 29 Dec 2008 - 00:41
Post #87


Rookie
Dołączył: Thu, 11 December 2008





CYTAT
Głównie chodziło nam o to, aby mieć E36, o które nie będziemy się bali podczas treningów.

Co trenujecie, jeśli można wiedzieć? smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bobr4
post Mon, 29 Dec 2008 - 03:14
Post #88


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 02 June 2006
Skąd: okolice Warszawy





drifting wink.gif

gratuluje ze prace ida do przodu i ogarniacie to sami.
na prawde zycze powodzenia w dalszych pracach i pomyslnego skonczenia projektu


--------------------

<b>wtryskiwacze:
BOSCH 525cc wysokoomowe, Bosch 650cc, SIEMENS 630cc
1200cc Lucas niskoomowe</b>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porsche911
post Mon, 29 Dec 2008 - 11:33
Post #89


Frequent User
Dołączył: Fri, 04 June 2004
Skąd: Poznań





CYTAT(maleckis @ Sun, 28 Dec 2008 - 23:50) *
Głównie chodziło nam o to, aby mieć E36, o które nie będziemy się bali podczas treningów.


a jednak trochę nerwów Was kosztowała :/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maleckis
post Fri, 02 Jan 2009 - 20:20
Post #90


Forum Killer
Dołączył: Sun, 05 February 2006
Skąd: Poznań





Zamiast przygotowań przedwigilijnych...

119. Żuraw w całej swojej okazałości


120. Silnik powoli wychodzi...


121.


122. Wyszedł!


123. Poszukiwanie łożyska


Zdjęć z montażu nie ma, ponieważ za bardzo się spieszyliśmy biggrin.gif .
Z narzędzi warsztatowych, które potrzebujemy na stage 2 w M3, brak nam jeszcze stojaka na silnik.

Pozdrowienia!


--------------------
Maleckis Motorsport
www.maleckis.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maleckis
post Sat, 03 Jan 2009 - 16:03
Post #91


Forum Killer
Dołączył: Sun, 05 February 2006
Skąd: Poznań





Dziś syn naciągnął mnie na trochę jeżdżenia. Z prawdziwym driftingiem miało to mało wspólnego, ale przynajmniej dobrze się bawiłem (od czegoś trzeba zacząć).

124.


125.


126.




Pozdrawiam,
Maleckis.


--------------------
Maleckis Motorsport
www.maleckis.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bamber Bmw
post Sun, 04 Jan 2009 - 10:43
Post #92


User
Dołączył: Mon, 31 March 2008
Skąd: SRB





Podoba mi się ten projekt i ta motywacja ze nawet pogoda nie przeszkadza ci w pracach przy twojej maszynie,pozdrawiam tylko tak dalej.


--------------------
dorabianie przekładek odprężających między uszczelki M50b25 wypalana laserem

_http://www.racingforum.pl/BMW-E36-Coupe-Tu...owe-t61512.html

Auto do pracy e36 cupe M50b25T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porsche911
post Sun, 04 Jan 2009 - 14:11
Post #93


Frequent User
Dołączył: Fri, 04 June 2004
Skąd: Poznań





No ale chyba auta się Wam pomyliły Panowie tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Raceboy
post Sun, 04 Jan 2009 - 15:20
Post #94


Moderator
Dołączył: Sat, 19 November 2005
Skąd: From Hell





A klapka wlewu paliwa jak się otwierała, tak się otwiera wink.gif


--------------------
"We are made of emotions(...)It's only a question of finding the way to experience them." - Ayrton Senna
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maleckis
post Sun, 04 Jan 2009 - 16:12
Post #95


Forum Killer
Dołączył: Sun, 05 February 2006
Skąd: Poznań





CYTAT(Raceboy @ Sun, 04 Jan 2009 - 15:20) *
A klapka wlewu paliwa jak się otwierała, tak się otwiera wink.gif

Nie udało nam się jeszcze jej ogarnąć biggrin.gif .


--------------------
Maleckis Motorsport
www.maleckis.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GIB
post Sun, 04 Jan 2009 - 22:52
Post #96


Forum Homee
Dołączył: Thu, 10 January 2008
Skąd: Warszawa WJ





Nie warto dla tego drugiego auta założyć nowego tematu, bo się będą wątki mieszać.


--------------------
cztery koła i silnik
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maleckis
post Sun, 15 Feb 2009 - 15:12
Post #97


Forum Killer
Dołączył: Sun, 05 February 2006
Skąd: Poznań





Zainstalowaliśmy oil catch can, pozbywając się tym samym seryjnego układu z separatorem oleju.

127.


128.


129.


130.


Kilka dni później otrzymaliśmy dyferencjał z mechanizmem o przełożeniu 3.91:1 (seryjne wynosi 3.15:1). Most został zaspawany – szpera 100%. Za przygotowanie dyferencjału podziękowania dla Daniela Fredo z FW Motorsport.

131.


132.


Wczoraj dzięki uprzejmości mojego kolegi mogliśmy zamontować dyferencjał korzystając z jego warsztatu samochodowego.

133. Dyfer czekający w bagażniku na montaż


134. M3 na podnośniku


135. Demontaż układu wydechowego


136. Odkręcanie śrub wału napędowego


137.


138. Odkręcanie półosi


139.


140. Śruby mocujące dyferencjał


141.


142. Podnośnik do skrzyń biegów


143.


144.


145.


146.


147.


148.


149. Flansza zdawcza z seryjnego dyferencjału


150.


151. Wyjmowanie flansz zdawczych ze starego dyfra


152. Instalacja flansz: zdawczych i ataku w dyfrze 3.91:1


153.


154. Wspólna praca z synem


155. Napełnianie olejem


156. Gotowy do montażu


157.


158. Dyfer na miejscu


159. Wał napędowy także


160. Znajomy pracujący nad swoim Fordem Capri po pracy


161.


Z rzeczy związanych bezpośrednio z silnikiem mechaniczny napinacz łańcucha rozrządu został zastąpiony hydraulicznym odpowiednikiem pochodzącym z silnika S50B32. W międzyczasie wymieniliśmy także pompę sprzęgła na nową, gdyż stara przestała działać podczas jednego z powrotów z pracy do domu.

Pozdrawiamy.


--------------------
Maleckis Motorsport
www.maleckis.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piotres
post Sun, 15 Feb 2009 - 16:04
Post #98


Super User
Dołączył: Sat, 06 December 2003





Fajnie sobie pracujecie, tak rodzinnie biggrin.gif . Chyba malo jest takich rodzin ze ojciec z synem maja takie same zainteresowania (ja jako syn niestety nie mam takiego szczescia dry.gif ) .

Czy naprawde byl potrzebny tak krotki dyfer ? Teraz chyba ruszyc bedzie cholernie ciezko bez strasznego kopcenia opon ... huh.gif .'

Podziwiam za jazde na takich oponach zima tongue.gif .

pozdr.


--------------------
z3 rdst 2.8 +126p 1.2/5 speed +Clio sport ph2 172
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piechur
post Sun, 15 Feb 2009 - 16:12
Post #99


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 13 October 2002
Skąd: gda





fajna sprawa ten podnosnik do skrzyn/dyfrow


--------------------
318is
Go to the top of the page
 
+Quote Post
woytek13
post Sun, 15 Feb 2009 - 17:51
Post #100


Forum Killer
Dołączył: Fri, 01 September 2006
Skąd: okolice LBN





Robota z ojcem do dobra sprawa, ale często kończy się soczystą kłótnią wynikającą z różnicy poglądów na temat rozwiązania chwilowego problemu. I różnica zainteresowań często nie ma tu wiele do rzeczy, ile to ja się ojcu natłumaczyłem jak to jest z tymi turbodoładowanymi silnikami smile.gif

Ale praca na takim podnośniku to sama przyjemność...

Dyferencjał moim zdaniem trochę za krótki może być. Przecież auto mocy ma pod dostatkiem, raczej nie będzie w przyszłości redukcji mocy więc nie rozumiem tego rozwiązania. Co innego szpera wink.gif


--------------------

_http://wojciechkulbaka.ownlog.com/


Go to the top of the page
 
+Quote Post

7 Stron V  « < 3 4 5 6 7 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 17 September 2025 - 13:03