Shoutbox 0 nowych PW 


7 Stron V  « < 2 3 4 5 6 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Poznańskie BMW E36 M3 Turbo, 465 KM & 549 NM @ 0.8bar
maleckis
post Mon, 17 Mar 2008 - 21:23
Post #61


Forum Killer
Dołączył: Sun, 05 February 2006
Skąd: Poznań





CYTAT(rumpel_ski @ Mon, 17 Mar 2008 - 14:33) *
huh.gif dzięki za odp. chciałem wiedzieć co to za firma MTG?? i co zrobili nie tak aby uniknąć tego problemu. i jakie mody zostały zastosowane. ja mam zamiar zakuć auto i nie wiem czy lepiej to, czy uszczelka? Dodatkowo słyszałem że wszyscu wyrzucają odmę na zewnątrz? czy w takim przypadku pompa DENSO zostaje ta od wolnych obrotów i czystości mieszanki? i jeżeli zdecydowałbym się na zakup uszczelki to jakiej firmy? i czy to wszystko. ponieważ podejrzewam że chyba nie.?? cool.gif

Oczywiście najlepszym rozwiązaniem byłyby kute tłoki i korbowody. Odprężająca uszczelka pod głowicę jest półśrodkiem, lecz w mojej opinii jest bezpieczniejszą opcją niż frezowanie seryjnych tłoków. Dopiero od niedawna firma Cometic rozpoczęła produkcję MLS uszczelek pod głowicę do europejskiej wersji S50B30 i taką Ci polecam. Przykładowo, możesz również zainstalować dwie seryjne uszczelki BMW; tak zrobił jeden z użytkowników tego forum – Adam „Korona” – w jego turbodoładowanym M50B25. Musisz jednak sprawdzić, jakiemu momentowi dokręcenia odpowiada seryjne 30 Nm + 90 stopni + 90 stopni dla pojedynczej uszczelki i takim samym momentem dokręcić głowicę cylindrów na dwóch uszczelkach.
Ja również mam odmę wypuszczoną w atmosferę. Nie rozumiem jednak, jakie pompy masz na myśli, mówiąc:

"czy w takim przypadku pompa DENSO zostaje ta od wolnych obrotów i czystości mieszanki?"

Czy masz na myśli silnik krokowy oraz pompę powietrza? Przy doładowaniu S50B30 (bez znaczenia czy kompresorem czy turbosprężarką) nie musisz dokonywać modyfikacji w układzie silniczka krokowego. W naszym M3T usunęliśmy pompę powietrza wraz z klimatyzacją, dzięki czemu zyskaliśmy bardzo dużo miejsca i odciążyliśmy samochód o dobre 25 kg. Jeżeli chciałbyś usunąć samą pompę powietrza, to musiałbyś dorobić na zamówienie pasek klinowy o odpowiedniej długości dla samej klimatyzacji.


--------------------
Maleckis Motorsport
www.maleckis.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 17 Mar 2008 - 21:23
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
maleckis
post Mon, 17 Mar 2008 - 21:26
Post #62


Forum Killer
Dołączył: Sun, 05 February 2006
Skąd: Poznań





CYTAT(Zwierzak @ Mon, 17 Mar 2008 - 21:21) *
A pamietasz jak ogladajac twoje auto pytalem sie czy aby nie powinienes podlaczyc wody do turbo ? tongue.gif
cool.gif

Pamiętam, pamiętam. Przestraszyliśmy się Twojej wizji masakry pod maską ! biggrin.gif


--------------------
Maleckis Motorsport
www.maleckis.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rumpel_ski
post Tue, 18 Mar 2008 - 08:54
Post #63


Frequent User
Dołączył: Sun, 16 March 2008
Skąd: Płock





Dzięki będę śledził wasze poczynania no i ..."niech moc będzie pod maską..".


--------------------
BMW SWAPY MECHANIKA DIAGNOSTYKA. 790 641 416
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maleckis
post Tue, 25 Mar 2008 - 17:08
Post #64


Forum Killer
Dołączył: Sun, 05 February 2006
Skąd: Poznań





Dzisiaj zakończyliśmy doprowadzanie wody do turbosprężarki.

81. Śruba spustowa płynu chłodzącego z bloku silnika


82. Nagwintowana tulejka & trójnik do wpięcia w powrotny przewód z nagrzewnicy


83. Źródło wody dla chłodzenia turbosprężarki


84.


85. Powrót wody z turbosprężarki do układu chłodzącego


86. Oba przewody wodne podłączone do turbosprężarki


87.


88. Widok z góry


89.


--------------------
Maleckis Motorsport
www.maleckis.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rumpel_ski
post Tue, 25 Mar 2008 - 23:10
Post #65


Frequent User
Dołączył: Sun, 16 March 2008
Skąd: Płock





Witam ponownie, ciekawe rozwiązanie, mam nadzieję iż ciśnienie z bloku silnika będzie przetaczać płyn, proponuję sprawdzić po podgrzaniu turbo temperaturę na wylocie płynu z turbo, ponieważ podłączyliście się chyba w martym punkcie, tz: wygląda na to że opasaliście wężem blok silnika przez wejście do głowicy?? w tym miejscu płyn chyba nie będzie miał dobrego przetaczania - jest to obwód tzw równoległy, a wydaje się że powinien być szeregowy - tak aby jak najkrócej płyn zalegał w turbo. Co myślicie na ten temat??


--------------------
BMW SWAPY MECHANIKA DIAGNOSTYKA. 790 641 416
Go to the top of the page
 
+Quote Post
brt
post Tue, 25 Mar 2008 - 23:24
Post #66


Forum Killer
Dołączył: Thu, 30 January 2003
Skąd: Warszawa





Koncepcja z chlodzeniem turbo super ale musisz koniecznie zmienic te przewody na oploty bo to co zalozyliscie zapali sie zywym ogniem smile.gif Pamietaj o tym ze to turbo czasami bedzie sie swiecilo smile.gif


--------------------
TOMARACING - ul. Sloneczna 157a Lesznowola
Serwis, modyfikacje, strojenia, chiptuning, hamownia.
Zapraszamy!
5o4 oo8 238
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mega
post Wed, 26 Mar 2008 - 00:11
Post #67


Frequent User
Dołączył: Sun, 27 June 2004
Skąd: dziesiąta/sławinek





CYTAT(brt @ Wed, 26 Mar 2008 - 01:24) *
Koncepcja z chlodzeniem turbo super ale musisz koniecznie zmienic te przewody na oploty bo to co zalozyliscie zapali sie zywym ogniem smile.gif Pamietaj o tym ze to turbo czasami bedzie sie swiecilo smile.gif


Potwierdzam u mnie kiedyś miałem podobną sytuację, zapalić się na szczęście nie zapaliły (wcześniej pewien zapach z pod maski dał mi do myślenia) ale przewód był do wyrzucenia...


--------------------
Audi S2 ABY/ RS6 / Porsche 911 Turbo X50 Techart kit
Go to the top of the page
 
+Quote Post
korona
post Wed, 26 Mar 2008 - 06:30
Post #68


Forum Homee
Dołączył: Mon, 27 November 2006
Skąd: [SRB] Adam





Możesz też dorobić metalowe króćce dł 15-20cm na śrubę drążoną i dopiero do nich podłączyć przewody - ja mam tak u siebie, doskonale nadają się do tego celu przewody wspomagania do BMW wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Krolikson
post Wed, 26 Mar 2008 - 09:39
Post #69


Forum Killer
Dołączył: Tue, 25 April 2006
Skąd: W-wa





CYTAT(rumpel_ski @ Tue, 25 Mar 2008 - 23:10) *
Witam ponownie, ciekawe rozwiązanie, mam nadzieję iż ciśnienie z bloku silnika będzie przetaczać płyn, proponuję sprawdzić po podgrzaniu turbo temperaturę na wylocie płynu z turbo, ponieważ podłączyliście się chyba w martym punkcie, tz: wygląda na to że opasaliście wężem blok silnika przez wejście do głowicy?? w tym miejscu płyn chyba nie będzie miał dobrego przetaczania - jest to obwód tzw równoległy, a wydaje się że powinien być szeregowy - tak aby jak najkrócej płyn zalegał w turbo. Co myślicie na ten temat??



to samo chcialem powiedziec, zobacz jak blicko u ciebie sa te przewody zaraz ich nie bedziesz mial


--------------------
Sponsored by : Drifters.pl

One Crazy Driver
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JACEK
post Wed, 26 Mar 2008 - 10:31
Post #70


Forum Homee
Dołączył: Mon, 16 December 2002
Skąd: POZNAN





brt 100% racji.Brak chlodzenia do turbin GT to duuuuzy błąd.Niestety te turbiny dostaja tak mało oleju ,ze bez chłodzenia wodą szybko sie rozpadają.Maleckis zaatakuj hansa flex dorobia tobie tam piekne przewodziki w oplocie.Ten od strony fartucha zakoncz kolankiem zeby przewody nie dotykały kasty dlatego, ze po czasie sie przetrą.


--------------------
Try tryt cos sie pali....chyba komputer.....nie on jest przeciez bezpieczyny w kondomie ..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maleckis
post Wed, 26 Mar 2008 - 15:59
Post #71


Forum Killer
Dołączył: Sun, 05 February 2006
Skąd: Poznań





Dzięki za pomoc, panowie.
Jacek, masz na myśli tą firmę na Dąbrowskiego k/ Baranowa?


--------------------
Maleckis Motorsport
www.maleckis.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
czarnyy
post Wed, 26 Mar 2008 - 20:20
Post #72


Super User
Dołączył: Wed, 11 June 2003
Skąd: Poznań





Tak Jacek napewno ma na myśli tą firme przy krajowej 2 na wysokości Baranowa .


--------------------
Street Racer Poznań Drift Team
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rumpel_ski
post Thu, 27 Mar 2008 - 23:09
Post #73


Frequent User
Dołączył: Sun, 16 March 2008
Skąd: Płock





Witam ponownie, moim skromnym zdaniem przewody w oplocie czy bez nie są żadną przegrodą termiczną, jak widać na zdjęciach wasze przewody są wykonane z miękkiego materiału. Polecam wymienić na właśnie takie ciśnieniowe np od wspomagania lub takie jakim macie doprowadzone smarowanie do turbo - koszt nie powinien przekroczyć 100zł razem z zaciśnięciem końcówek pod gwint. Lub owińcie część przewodów tym samym bandażem do wydechu?? Lub kocyk na turbo??sam nie wiem ??

Jak pisze JACEK - kolanko z metalu załatwi sprawę
Pozdrawiam.


--------------------
BMW SWAPY MECHANIKA DIAGNOSTYKA. 790 641 416
Go to the top of the page
 
+Quote Post
STRYJA
post Fri, 28 Mar 2008 - 19:27
Post #74


Super User
Dołączył: Fri, 21 January 2005





Zdecydowanie gratuluje projektu.... No to bede zbieral baty. Szczegolnie ze po kompletnym remoncie silnika musze go dotrzec...


--------------------
Za szybko jechałem? Nie. Za nisko Pan leciał....
323 GTR user
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maleckis
post Sun, 22 Jun 2008 - 23:28
Post #75


Forum Killer
Dołączył: Sun, 05 February 2006
Skąd: Poznań





Witam.

Myślę, że czas na kolejny update. Niedługo po moim ostatnim poście w samochodzie zagościły przewody w oplocie do chłodzenia turbosprężarki wodą zgodnie z Waszymi radami. Do momentu kolejnej większej modyfikacji (tym razem elektronicznej – kupiliśmy sobie zabawkę na wakacyjne wieczory), o czym napiszę poniżej, M3T bezawaryjnie przejechało 1 500 KM (głównie jako daily driver do pracy). W kilka ciepłych dni podczas energicznej jazdy po mieście przeplatanej z postojami w korkach temperatura oleju nie przekraczała 95 stopni Celsjusza (w seryjnym S50B30 podczas jazdy na torze temperatura oleju potrafi dojść do 120 st. C).

90.


91.


92.


93.


94.


W S50B30 podobnie jak w prawie każdym silniku z elektronicznym wtryskiem paliwa wiązka zapewnia wtryskiwaczom stały sygnał 12V z głównego przekaźnika. Bosch Motronic poprzez masowanie wtryskiwaczy steruje składem mieszanki. Po wspólnych testach z naszym znajomym przy pomocy interfejsu diagnostycznego udało nam się potwierdzić, że oporniki o rezystancji równej seryjnym wtryskiwaczom nie powodują błędów w DME. Obawialiśmy się głównie konieczności potwierdzenia wtryskiwanego paliwa (fire confirmation), które musi otrzymać seryjny komputer (na diagnostyce komputerowej zdarzają się błędy „bad fuel injector”).
Przeglądaliśmy mapy zapłonu w pliku binarnym naszego chipa na 0.4bar do S50B30 i są one dosyć bezpieczne (za granicą w podobnych setupach przy podobnym ciś. doładowania na WOT oraz w zakresie obrotów, przy których występuje maksymalny moment obrotowy, zapłon jest przyspieszony o 2-3 stopnie w stosunku do naszego). Dlatego też zdecydowaliśmy się na kontrolę tylko składu mieszanki powietrzno-paliwowej - czyli zakup komputera standalone Megasquirt-I w wersji V3.57, który wraz z kodem MSnS Extra oferuje mapy paliwa 12x12.
Jedynym poważniejszym problemem napotkanym przez nas podczas instalacji Megasquirta były niepoprawne odczyty lub momentami kompletny brak odczytu obrotów silnika z czujnika położenia wału korbowego (variable reluctance sensor, 60-2), co rozwiązaliśmy odpowiednim ustawieniem potencjometrów na płytce MS oraz 1K rezystorem.
Obecnie seryjny komputer DME 075 w pełni kontroluje wszystkie mapy oprócz map paliwa (sterowanie silniczkiem krokowym, mapy zapłonu, mapy Vanosa itd.), które kontrolowane są przez nas za pomocą MS.

95. Ostatnie chwile Ecumastera w schowku M3T smile.gif


96.


97. Próbujemy ogarnąć rolleyes.gif


98. Parę zmian i SA jest gotów do współpracy z VR sensorem


99. Gwint na czujnik temperatury cieczy chłodzącej GM


100. Megasquirt w oczekiwaniu na rozpoczęcie strojenia


W międzyczasie prac elektronicznych przerabialiśmy również kolektor wydechowy, aby poprawić przebieg krzywej ciś. doładowania. W celu uchronienia się przed overboostem zmuszeni byliśmy do otwierania WG dużo wcześniej, przez co boost narastał liniowo jak w układach doładowania silnika kompresorem. Zwiększyliśmy średnicę rury wychodzącej z kolektora wydechowego do wastegate’a, zainstalowaliśmy 60mm wastegate, wygładziliśmy wszystkie kanały wydechowe wewnątrz kolektora oraz wyeliminowaliśmy liczne hot spoty. Pozwoliło nam to wreszcie osiągnąć upragniony przebieg boostu oraz raz na zawsze pożegnać kłopoty z przeładowaniami. Dodatkowo EGT spadło o dobre 50 st. C przy wyższych obr. silnika dzięki poprawionym i wygładzonym kanałom wydechowym.

101.


102. Przejrzysta i zrozumiała instrukcja obsługi


103. 60mm wastegate


104. Rozebraliśmy WG, aby zmienić w nim sprężynę na bardziej miękką


105. Następnie sprawdziliśmy jego szczelność oraz to, czy działa poprawnie


106. WG już na swoim miejscu


107. Prace w garażu


3 filmy z wczorajszego strojenia (okolice 125kPa oraz 4-6 tys. obr. silnika):







Pozdrawiam,
Maleckis.


--------------------
Maleckis Motorsport
www.maleckis.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bobr4
post Mon, 23 Jun 2008 - 00:16
Post #76


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 02 June 2006
Skąd: okolice Warszawy





coraz lepiej smile.gif

WG to ori HKS?


--------------------

<b>wtryskiwacze:
BOSCH 525cc wysokoomowe, Bosch 650cc, SIEMENS 630cc
1200cc Lucas niskoomowe</b>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AS...
post Mon, 23 Jun 2008 - 09:20
Post #77


Forum Homee
Dołączył: Thu, 31 October 2002
Skąd: ze wśi! jestem wieśniakiem!





zajebisty znaczek...!!!!

projekt też nabiera coraz większego rozmachu!!!


Gratuluję, i jak widzę niestety cieżko się zaturbia Mki w pollandzie..!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PMN
post Mon, 23 Jun 2008 - 12:15
Post #78


Moderator
Dołączył: Thu, 27 November 2003
Skąd: Plateau/Warszawa





Maleckis jest żywym przykładem na to, że żeby zjeść chleb trzeba kupić sobie własną piekarnię, a potem poznać zasadę działania i konstrukcji wszystkich urządzeń w tej piekarni, a następnie przyswoić sobie termodynamikę itd.

Wiem jedno, to M3T ma szansę naprawdę dobrze jeździć. Choć w przypadku uturbionych M3 w PL, to już sam fakt przemieszczania się o własnych siłach jest ogromnym sukcesem.

Pozdr,


--------------------
BMW M3T by VTG - ET 10.2s
Shelby GT500 - 12.1s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mario
post Thu, 26 Jun 2008 - 09:15
Post #79


Forum Homee
Dołączył: Sat, 21 December 2002
Skąd: Płock





To było moje pierwsze M3 które uturbiałem.
Z drugim poszło już sprawniej wink.gif
Niestety M3 jest b.specyficzne.


--------------------
Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo,
2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG
wiecek1@neostrada.pl gg 5424844
Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maleckis
post Sun, 28 Dec 2008 - 19:49
Post #80


Forum Killer
Dołączył: Sun, 05 February 2006
Skąd: Poznań





Od ostatniego update’u sporo się działo; napotkaliśmy trochę problemów oraz niepowodzeń z M3T, miało miejsce kilka nieporozumień i niemiłych niespodzianek przy ściąganiu części na stage 2, wymienialiśmy silnik w kolejnym E36 coupe, które pojawiło się w domowym garażu itp.

108. Obie E36 coupe przed naszym domem


W między czasie w zadowalającym nas stopniu wystroiliśmy mapę paliwa VE w Megasquircie oraz ogarnęliśmy accel enrichments (nadal nie jesteśmy w pełni usatysfakcjonowani), co szczerze mówiąc zajęło nam sporo czasu. W większości plików .msq z Megasquirta, które znaleźliśmy w sieci, czas trwania wzbogacenia mieszanki podczas przyspieszania względem przyrostu napięcia z czujnika położenia przepustnicy wahał się w granicach od 0.2s do 0.5s. W naszym przypadku najbardziej płynne przyspieszenia uzyskaliśmy przy wartości ~1.6s. W Megasquircie jest możliwość ustawienia wartości czasu otwarcia wtryskiwacza dodawanego do wartości zadanych w mapie VE podczas przyspieszania, na której zakończy się accel enrichments. Dla 4 różnych wartości przyrostu napięcia z TPS możemy ustawić 4 różne wartości czasu otwarcia wtryskiwacza dodawanego do map VE. Szkoda, że dla tych 4 wartości V/s Megasquirt nie oferuje 4 różnych wartości (ms), na której skończyłoby się wzbogacenie AFR podczas przyspieszania. Obecnie czasami niepotrzebnie AFR jest za bogaty przy wolniejszych przyspieszeniach ze względu na wartość ms na końcu accel time, a musi taka zostać, aby gwałtowniejsze i bardziej agresywne przyspieszenia przebiegały przy odpowiednim AFR.

W związku z koniecznością wymiany silnika w E36 mojego syna zafundowaliśmy sobie żuraw warsztatowy (450zł z Allegro), który przyda nam się przy pracach na stage 2 w M3. Kupiliśmy także miskę wraz z pompą oleju z silnika S50B32. Pompa olejowa z 3.2-litrowego silnika jest wydajniejsza i posiada podwójny smok. Natomiast miska olejowa jest stworzona w taki sposób, aby uniknąć "oil starvation" podczas szybkiej jazdy na torze. Dzięki montażowi pompy oraz miski olejowej z 3.2l do 3.0l zmniejszamy ryzyko zatarcia się panewek i usprawniamy układ smarowania w S50B30. Zarówno pompa jak i miska z B32 pasuje „plug and play” do B30.

109. Pompa oleju z S50B32


110. Porównanie dwóch pomp oleju: z lewej M50/M52/S50B30, z prawej S50B32


111.


112. Miska olejowa z S50B32 po lewej, po prawej z M50B25


Otrzymaliśmy również 2 paczki: w jednej znajdowały się kute korbowody 142mm SPM wraz ze śrubami korbowodowymi ARP 2000, a w drugiej kute tłoki Wiseco (86.50mm średnicy, 8.8:1 CR). W tym momencie zaczęły się problemy. Tłoki otrzymaliśmy z jednym pękniętym w trzy części pierścieniem. Z pomocą starał się przyjść Piotrek Nowak, który przysłał nam pierścienie dla jednego tłoka z zestawu kutych tłoków ROSS na tą samą średnicę, jednak górny pierścień olejowy ROSS jest grubszy niżeli pierścień z zestawu Wiseco. Do tego po dokładnych oględzinach tłoków i porównywaniu danych z wartościami seryjnych tłoków okazało się, że odpowiedniki Wiseco, które otrzymaliśmy, były o 1.1mm za wysokie – konieczne byłoby frezowanie. Seryjne tłoki mają compression height równe 31.6mm, a nasze „aftermarketowe” miały 32.7mm. Kupiliśmy je z 2. ręki, więc jedynym rozwiązaniem była ich odsprzedaż, co też zrobiliśmy. Dla świętego spokoju nie chcieliśmy ryzykować frezowaniem.

113. Paczki z tłokami i korbowodami


114. 142mm kute korbowody SPM wraz ze śrubami ARP 2000


115. Kute tłoki Wiseco 86.50mm 8.8:1CR


116.


117. Złamany pierścień


Wraz z każdymi kolejnymi przejechanymi setkami kilometrów przez M3T w naszych głowach pojawił się plan ogołocenia wnętrza i pozostawienia tylko 2 foteli kubełkowych, stąd mam na sprzedaż kompletną tapicerkę z mojego samochodu (fotele vadery, tylnia kanapa wraz z oparciem, boczki, podsufitka, podłokietnik). Zainteresowanych proszę o kontakt.

118. Wnętrze


CYTAT(bobr4 @ Mon, 23 Jun 2008 - 00:16) *
coraz lepiej smile.gif

WG to ori HKS?

Nie.

CYTAT(PMN @ Mon, 23 Jun 2008 - 12:15) *
Maleckis jest żywym przykładem na to, że żeby zjeść chleb trzeba kupić sobie własną piekarnię, a potem poznać zasadę działania i konstrukcji wszystkich urządzeń w tej piekarni, a następnie przyswoić sobie termodynamikę itd.

Wiem jedno, to M3T ma szansę naprawdę dobrze jeździć. Choć w przypadku uturbionych M3 w PL, to już sam fakt przemieszczania się o własnych siłach jest ogromnym sukcesem.

Pozdr,

Nawet po wydmuchaniu uszczelki pod głowicą samochód przemieszczał się o własnych siłach bez problemów i gdyby nie ogromne kłęby dymu wydobywające się z układu wydechowego, to nikt nie zorientowałby się, że coś poszło nie tak biggrin.gif.

Pozdrawiam,
Maleckis.


--------------------
Maleckis Motorsport
www.maleckis.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post

7 Stron V  « < 2 3 4 5 6 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 17 September 2025 - 13:03