![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#121
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 27 November 2006 Skąd: [SRB] Adam ![]() |
Też chciałbym wiedzieć, widziałem na allegro....
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#122
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 05 February 2006 Skąd: Poznań ![]() |
A dlaczego auto do sprzedania ? Też chciałbym wiedzieć, widziałem na allegro.... Samochód wystawiliśmy na sprzedaż, gdyż do stage2 (kute komponenty) brakuje nam sporo pieniędzy, a z pieniędzy, które byśmy dostali za sprzedaż, chcieliśmy zacząć nowy projekt. Nie było żadnego zdecydowanego kupującego, także M3T zostaje nadal z nami. -------------------- Maleckis Motorsport
www.maleckis.com |
|
|
![]()
Post
#123
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 05 February 2006 Skąd: Poznań ![]() |
Niektórzy z Was może pamiętają nasze problemy ze ściągnięciem kutych tłoków do naszego silnika. Przysłali nam tłoki, których odległość pomiędzy środkiem otworu na sworzeń tłoka a jego denkiem (wartość compression height) była zbyt wysoka. Wówczas baliśmy się obróbki tłoków, dlatego sprzedaliśmy zestaw. Przez długi czas nie myśleliśmy o kutych tłokach dla naszego S50, aż do czasu, kiedy zdecydowaliśmy się dzięki pomocy Krismax'a i firmy, w której pracuje, na obróbkę jego zatartych kutych tłoków JE Pistons. Program dla tłoków został napisany w programie MasterCam. Po operacji, która się powiodła, mamy tłoki ponownie zowalizowane, zestożkowane, z usuniętymi skutkami zatarcia. Ich średnica wynosi obecnie 86.11mm. Średnica seryjnych tłoków wynosi 85.92mm, czyli nadal mamy możliwość zwiększenia średnicy cylindra, aby otrzymać odpowiednie pasowanie.
Zdjęcia z operacji: 178. ![]() 179. ![]() 180. ![]() 181. ![]() 182. Tłok po operacji Po 23 tys. kilometrów przejeżdżonych bez awarii na 0.5bar, postanowiliśmy zwiększyć ciś. doładowania do 0.7bar. Seryjny silnik poddał się; na 1. cylindrze kompresja spadła do 2.5bar. Dlatego też po skończeniu prac nad E36 mojego syna (M50 2.8L z kompresorem), planujemy rozpocząć remont naszego silnika M3 na kutych podzespołach. Od dawna na półce czekają na montaż kute korbowody SPM. Za tłoki i ich obróbkę ogromne podziękowania dla Krismaxa! Pozdrawiam, Maleckis. -------------------- Maleckis Motorsport
www.maleckis.com |
|
|
![]()
Post
#124
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 25 January 2006 Skąd: Krosno ![]() |
cieszcze sie bardzo ze nie sprzedaliscie samochodu
![]() ![]() miejmy nadzieje ze z tlokami bedzie wszystko ok w jaka moc celujecie ? -------------------- EVO X 590/740
Cooper S R56 |
|
|
![]()
Post
#125
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 16 August 2006 Skąd: Wlkp ![]() |
Oby posłużyły Wam dłużej niż mnie
![]() -------------------- Moje E36 M3 turbo
_http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=24021 |
|
|
![]()
Post
#126
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 29 September 2009 Skąd: GMB ![]() |
Fajnie się czyta taki temat, powodzenia w dalszej pracy z emką
![]() |
|
|
![]()
Post
#127
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 05 February 2006 Skąd: Poznań ![]() |
Jak wspomniałem kilka postów wyżej podczas strojenia silnika na 0.7bar poddał się 1. cylinder. Kompresja spadła do 2.5bar. Na początkowym doładowaniu silnik przejeździł dokładnie 24 500 kilometrów, po podniesieniu doładowania nie udało nam się skończyć strojenia, mimo 10deg zapłonu, AFR w okolicach 10.5:1 i EGT nie przekraczającego 850 st. C. Także zapewne nasze tłoki dołączyły do kilkudziesięciu seryjnych, zniszczonych tłoków PMN i Krismaxa. Ze względu na fakt, że silnik nie sprawiał żadnych problemów na 0.5bar, sądzimy, że po prostu przekroczyliśmy ich wytrzymałość.
31 grudnia 2009r. Rozpoczęcie remontu silnika Silnik zostanie wyremontowany na kutych komponentach. W skład układu korbowego wejdą kute korbowody SPM 142mm oraz zatarte przez Krismaxa kute tłoki JE Pistons 8.5:1 CR, które przeszły operację na CNC. Ostatnie godziny silnika w karoserii Zaczęliśmy od maski i przodu samochodu Z pomocą przybył luboński upalator M3 Turbo, bijący rekordy popularności na youtube ![]() Kiedy skończyliśmy „na górze“ zabraliśmy się za układ wydechowy i wał napędowy Silnik gotowy do wyjęcia 1 stycznia 2010r. Wyjęcie silnika i początek jego rozbiórki Nastał nowy rok, nowy dzień, na dworze śnieżnie… Do pracy wkroczył nasz stary dobry przyjaciel, Pan Żuraw Już blisko… Wyciągnięty Po przerwie na obiad… … zabraliśmy się za rozrząd Najpierw Vanos Potem wałki ... i na dziś koniec. 2 stycznia 2010r. W trzeci dzień proces rozbiórki silnika dobiegł końca. Stan silnika po awarii? Głowica w bardzo dobrym stanie, panewki korbowodowe i główne w bardzo dobrym stanie, wał korbowy w bardzo dobrym stanie, blok silnika nie licząc 1 rysy w bardzo dobrym stanie, 3 tłoki także, 1 tłok zatarty, 2 tłoki bez półek pomiędzy najwyższym a środkowym pierścieniem. Najpierw górna część głowicy Następnie dolna i widać już było denka tłoków Jak dotychczas nie było żadnych oznak awarii, dlatego zabraliśmy się za „dół” … aby znaleźć słabeuszy, którzy nie dali rady na 0.7bar Oto 1. z nich: … i drugi: Cdn. -------------------- Maleckis Motorsport
www.maleckis.com |
|
|
![]()
Post
#128
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 27 November 2003 Skąd: Plateau/Warszawa ![]() |
Jak za PRL - puste półki!
![]() Maleckis, dobrze czytam, że w sumie uszkodzone były 3 tłoki, a brak ciśnienia tylko na pierwszym cylindrze? Domyślam się, że to ten zatarty, tak? Które cylindry nie miały półek? Pojawiły się wcześniej indiańskie znaki dymne z odmy? Pozdr! P.S. Ale macie zapał! W Sylwestra! ![]() -------------------- BMW M3T by VTG - ET 10.2s
Shelby GT500 - 12.1s |
|
|
![]()
Post
#129
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 05 February 2006 Skąd: Poznań ![]() |
Jak za PRL - puste półki! ![]() Maleckis, dobrze czytam, że w sumie uszkodzone były 3 tłoki, a brak ciśnienia tylko na pierwszym cylindrze? Domyślam się, że to ten zatarty, tak? Które cylindry nie miały półek? Pojawiły się wcześniej indiańskie znaki dymne z odmy? Pozdr! P.S. Ale macie zapał! W Sylwestra! ![]() 3 tłoki uszkodzone, 3 tłoki w bardzo dobrym stanie (sami byliśmy zdziwieni ich stanem). Ten zatarty tłok to tłok z 1. cylindra, na którym kompresja spadła do 2.5bar. Na pozostałych tłokach mieliśmy kompresje 7bar. Półka była pęknięta na 3. cylindrze i na którymś - już nie pamiętam, na którym. Właśnie żadnych oznak nie było. Po prostu podczas strojenia z Michałem doszliśmy do wniosku, że na 0.7bar auto wcale nie jedzie lepiej, padły nawet słowa, że jest gorzej. Zostawiliśmy tak, jak było. Pojechałem 2 razy do pracy - 100km w obie strony - i z mocą było coraz gorzej. Po pomiarze kompresji samochód wjechał do garażu i czekał na swoją kolej - kończyliśmy Michała E36 M50 2.8L Kompresor. Obecnie katuje Forda Fiestę powered by 1.1-litre engine! ![]() Również pozdrawiam! -------------------- Maleckis Motorsport
www.maleckis.com |
|
|
![]()
Post
#130
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 22 March 2005 Skąd: Zgierz ![]() |
robiliscie dzis cos ? bo kurcze tak sie przyjemnie to wszytko czyta i oglada, ze nie moge sie doczekac kolejnej porcji.
swietne jest to, ze kazdy Twoj opis jest na tyle szczegołowy, ze praktycznie nie ma o co pytac/pisac poza gratulacjami, zarowno zapalu jak i auta. tak samo kazda Twoja wypowiedz jest zawsze do konca wyczerpujaca - to sie chwali i oby wiecej takich ludzi. Pozdrawiam -------------------- "JDM is not longer determined by a "Made in Japan" sticker,
it has evolved into something far bigger." |
|
|
![]()
Post
#131
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 18 May 2004 Skąd: http://fightboxing.pl/ ![]() |
Macie chłopy zacięcie. Respect !
|
|
|
![]()
Post
#132
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 26 November 2008 ![]() |
Respekt za wkład pracy, zacięcie i dokładność. Temat w sam raz dla tych, co to mówią ot tak, że "wsadzą se turbo"
![]() |
|
|
![]()
Post
#133
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 25 January 2006 Skąd: Krosno ![]() |
wlasnie jakies nowosci w temacie bo cisza dlugoooo
-------------------- EVO X 590/740
Cooper S R56 |
|
|
![]()
Post
#134
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 05 February 2006 Skąd: Poznań ![]() |
Witam.
Michał opisał swój projekt E36 z 1JZ, więc pomyślałem, że na mnie też już przyszedł czas. Po blisko 14 miesiącach przerwy zabraliśmy się za złożenie z powrotem mojego M3. Na szczęście nie był to rok bez doładowanych M3 w naszym domowym warsztacie. W międzyczasie mieliśmy przyjemność stworzyć: - BMW E36 M3 S50B30 Turbo dla Marcina ![]() - oraz BMW E36 M3 S50B32 Turbo dla Piotra ![]() Wracając jednak do mojego projektu, to od dłuższego czasu mieliśmy już złożony dół silnika na kutych tłokach JE Pistons (przypomnę – tych zatartych przez Krismax’a i później obrobionych na CNC) oraz kutych korbowodach SPM od Andreasa z PPF ze Szwecji skręconych śrubami ARP 2000. Postanowiliśmy silnik złożyć na seryjnej uszczelce pod głowicą psikniętej klejem Loctite 3020. Głowicę skręciliśmy tradycyjnie szpilkami ARP. Ponadto usprawniliśmy układ smarowania olejem, montując pompę z podwójnym smokiem i miskę olejową z S50B32 oraz hydrauliczny napinacz łańcucha rozrządu z tej samej jednostki napędowej. Innych modyfikacji w silniku nie było, gdyż w S50B30 są one tak naprawdę niepotrzebne. Cała instalacja turbodoładowania została przebudowana. W odróżnieniu do poprzedniej koncepcji układu, na którym opierało się moje M3, poszliśmy w stronę, którą Michał preferował w M3 Turbo naszych dotychczasowych klientów. Innymi słowy zawiesiliśmy Garretta GT3582R na down-mount’owym żeliwnym kolektorze wydechowym Treadstone. Jakiś czas temu Michał zbudował dla mnie customową łapę pod silnik, aby na pewno nie było problemów z poprowadzeniem rury 3” od stożka do wejścia w muszli kompresora. Przebudowaliśmy także układ dolotowy po stronie ssącej. Przenieśliśmy przepływkę przed turbosprężarkę oraz zmieniliśmy miejsce wejścia do kolektora ssącego. Jeżeli chodzi o elektronikę i strojenie, to wszystkim tradycyjnie zajął się Michał. Zrezygnowaliśmy z Megasquirta i sterowania paliwem przez SA. Wróciliśmy do Ecumastera – DET3. We wtorek 12 kwietnia Michał wystroił silnik na 0.8bar. Zrobiliśmy kilka przejazdów na 1.2bar, aby Michał mógł zobaczyć, czy wtryskiwacze 630cc wystarczą na większe doładowanie (na Garrecie GT), jednak na większym booście auto jest tak przerażające, że na razie wolałem wrócić do wartości 0.8bar. Zdjęcia kolektora wydechowego Treadstone: Kolektor Treadstone'a zaprojektowany jest dla silników M50/S50-US, dlatego konieczne było zlikwidowanie powstałego "stopnia". Kanał wylotowy w głowicy M50 ma szerokość 44mm, a w europejskim S50 56mm. Za obróbkę kolektora podziękowania dla Krismax'a! Pompa oleju z S50B32 Przednia pokrywa, nowy zimmering, napęd pompy oleju Szpilki ARP Dokręcona głowica Następnie wałki … oraz Vanos Stelaż do zrobienia customowej łapy Na gotowo z poduszką pod silnik od E34 Silnik przed włożeniem do karoserii Zmodyfikowany kolektor ssący Za układy dolotowy i wydechowy podziękowania dla Jacka Sobczaka. Orurowanie układu dolotowego Wyjście w Garrecie GT35 ma średnicę 2.5”. Aby poprowadzić dolot jak najwyżej zrobiliśmy wcięcie w rurze dolotowej na maglownicę. Układ wydechowy na 2 customowych tłumikach przelotowych 3.0” Mocowanie do skrzyni biegów Środkowy tłumik oraz wieszaki Tłumik końcowy (leży do góry nogami) Z prac montażowych niestety nie ma żadnych zdjęć. Składaniem wszystkiego do kupy zajął się Michał z jego zespołem. Jak mi powiedzieli – „Narzuciliśmy tempo rajdowe i nie było czasu na zdjęcia.” Układ dolotowy Turbina od spodu Wastegate - oczywiście w atmosferę Spojrzenie od góry na Garrett'a Widok pod maską przed 1. odpaleniem Samochód zrobił już około 1 500 kilometrów. Przejechał je całkowicie bezawaryjnie. W czwartek 21 kwietnia Michał zrobił sobie prezent na swoje urodziny i pojechał na hamownię zmierzyć moc naszego M3. Wynik to 465 KM & 549 NM. Niestety ostatnich zabaw nie przeżyło mocowanie wózka dyferencjału. ![]() Zabrałem się więc w święta za demontaż wózka Padła dokładnie ta sama tuleja, co w E36 Michała Mocowania w karoserii są OK, wzmocnimy je na wszelki wypadek Obecnie czekamy na poliuretanowe tuleje. Pozdrawiam, Maleckis. -------------------- Maleckis Motorsport
www.maleckis.com |
|
|
![]()
Post
#135
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden ![]() |
Fajnie ze ktos w rodzinie pozostal przy silnikach BMW
![]() Projekt naprawde dopracowany , gratulacje ! -------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
![]()
Post
#136
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 16 February 2008 Skąd: London ![]() |
auto chyba widziane jakis czas temu na skrzyzowaniu ulicy palacza i arciszewskiego. cos dziwnie brzmialo dlatego zwrocilem uwage
![]() |
|
|
![]()
Post
#137
|
|
User Dołączył: Mon, 18 May 2009 ![]() |
Nie mogę sie doczytać... wykres na 0.8 bara czy na hamowni pokusiliście się o 1.2 ?
Edit: Już widze w temacie... ![]() ![]() Zaglądam tu od dawna i naprawdę miło czyta się ten temat widząc tyle zdjęć i opisów ![]() Fajnie, że macie takie podejście do motoryzacji ![]() Pozdrawiam i życzę bezawaryjnej jazdy ![]() |
|
|
![]()
Post
#138
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 05 February 2006 Skąd: Poznań ![]() |
Fajnie ze ktos w rodzinie pozostal przy silnikach BMW ![]() Projekt naprawde dopracowany , gratulacje ! Prawdę mówiąc, to uwielbiam oba nasze silniki. 1JZ u Michała sprawia ogromną frajdę z jazdy. auto chyba widziane jakis czas temu na skrzyzowaniu ulicy palacza i arciszewskiego. cos dziwnie brzmialo dlatego zwrocilem uwage ![]() Bardzo możliwe, to "nasze okolice". Nie mogę sie doczytać... wykres na 0.8 bara czy na hamowni pokusiliście się o 1.2 ? Edit: Już widze w temacie... ![]() ![]() Zaglądam tu od dawna i naprawdę miło czyta się ten temat widząc tyle zdjęć i opisów ![]() Fajnie, że macie takie podejście do motoryzacji ![]() Pozdrawiam i życzę bezawaryjnej jazdy ![]() Wykres jest z 0.8bar. Mapy na 1.2bar nie są na tyle dopracowane, aby zrobić na nich pomiar. Na pewno w swoim czasie go zrobimy - aby zobaczyć, czy będzie "5" z przodu ![]() Pozdrawiam, Krzysztof. -------------------- Maleckis Motorsport
www.maleckis.com |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 17 September 2025 - 03:39 |