Shoutbox 0 nowych PW 


7 Stron V  « < 5 6 7  
Reply to this topicStart new topic
> Poznańskie BMW E36 M3 Turbo, 465 KM & 549 NM @ 0.8bar
korona
post Tue, 08 Sep 2009 - 19:07
Post #121


Forum Homee
Dołączył: Mon, 27 November 2006
Skąd: [SRB] Adam





Też chciałbym wiedzieć, widziałem na allegro....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 08 Sep 2009 - 19:07
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
maleckis
post Sun, 20 Sep 2009 - 19:24
Post #122


Forum Killer
Dołączył: Sun, 05 February 2006
Skąd: Poznań





CYTAT(freebsd @ Tue, 08 Sep 2009 - 14:41) *
A dlaczego auto do sprzedania ?

CYTAT(korona @ Tue, 08 Sep 2009 - 19:07) *
Też chciałbym wiedzieć, widziałem na allegro....

Samochód wystawiliśmy na sprzedaż, gdyż do stage2 (kute komponenty) brakuje nam sporo pieniędzy, a z pieniędzy, które byśmy dostali za sprzedaż, chcieliśmy zacząć nowy projekt. Nie było żadnego zdecydowanego kupującego, także M3T zostaje nadal z nami.


--------------------
Maleckis Motorsport
www.maleckis.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maleckis
post Sun, 22 Nov 2009 - 15:12
Post #123


Forum Killer
Dołączył: Sun, 05 February 2006
Skąd: Poznań





Niektórzy z Was może pamiętają nasze problemy ze ściągnięciem kutych tłoków do naszego silnika. Przysłali nam tłoki, których odległość pomiędzy środkiem otworu na sworzeń tłoka a jego denkiem (wartość compression height) była zbyt wysoka. Wówczas baliśmy się obróbki tłoków, dlatego sprzedaliśmy zestaw. Przez długi czas nie myśleliśmy o kutych tłokach dla naszego S50, aż do czasu, kiedy zdecydowaliśmy się dzięki pomocy Krismax'a i firmy, w której pracuje, na obróbkę jego zatartych kutych tłoków JE Pistons. Program dla tłoków został napisany w programie MasterCam. Po operacji, która się powiodła, mamy tłoki ponownie zowalizowane, zestożkowane, z usuniętymi skutkami zatarcia. Ich średnica wynosi obecnie 86.11mm. Średnica seryjnych tłoków wynosi 85.92mm, czyli nadal mamy możliwość zwiększenia średnicy cylindra, aby otrzymać odpowiednie pasowanie.

Zdjęcia z operacji:

178.


179.


180.


181.


182. Tłok po operacji


Po 23 tys. kilometrów przejeżdżonych bez awarii na 0.5bar, postanowiliśmy zwiększyć ciś. doładowania do 0.7bar. Seryjny silnik poddał się; na 1. cylindrze kompresja spadła do 2.5bar. Dlatego też po skończeniu prac nad E36 mojego syna (M50 2.8L z kompresorem), planujemy rozpocząć remont naszego silnika M3 na kutych podzespołach. Od dawna na półce czekają na montaż kute korbowody SPM. Za tłoki i ich obróbkę ogromne podziękowania dla Krismaxa!

Pozdrawiam,
Maleckis.


--------------------
Maleckis Motorsport
www.maleckis.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wojtek
post Sun, 22 Nov 2009 - 15:26
Post #124


Forum Homee
Dołączył: Wed, 25 January 2006
Skąd: Krosno





cieszcze sie bardzo ze nie sprzedaliscie samochodu smile.gif bo powstanie jeszcze grubszy projekt smile.gif
miejmy nadzieje ze z tlokami bedzie wszystko ok w jaka moc celujecie ?


--------------------
EVO X 590/740
Cooper S R56
Go to the top of the page
 
+Quote Post
krismax
post Sun, 22 Nov 2009 - 15:39
Post #125


Frequent User
Dołączył: Wed, 16 August 2006
Skąd: Wlkp





Oby posłużyły Wam dłużej niż mnie rolleyes.gif


--------------------
Moje E36 M3 turbo

_http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=24021
Go to the top of the page
 
+Quote Post
becior
post Mon, 23 Nov 2009 - 11:16
Post #126


Rookie
Dołączył: Tue, 29 September 2009
Skąd: GMB





Fajnie się czyta taki temat, powodzenia w dalszej pracy z emkąsmile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maleckis
post Sun, 03 Jan 2010 - 15:30
Post #127


Forum Killer
Dołączył: Sun, 05 February 2006
Skąd: Poznań





Jak wspomniałem kilka postów wyżej podczas strojenia silnika na 0.7bar poddał się 1. cylinder. Kompresja spadła do 2.5bar. Na początkowym doładowaniu silnik przejeździł dokładnie 24 500 kilometrów, po podniesieniu doładowania nie udało nam się skończyć strojenia, mimo 10deg zapłonu, AFR w okolicach 10.5:1 i EGT nie przekraczającego 850 st. C. Także zapewne nasze tłoki dołączyły do kilkudziesięciu seryjnych, zniszczonych tłoków PMN i Krismaxa. Ze względu na fakt, że silnik nie sprawiał żadnych problemów na 0.5bar, sądzimy, że po prostu przekroczyliśmy ich wytrzymałość.

31 grudnia 2009r.

Rozpoczęcie remontu silnika


Silnik zostanie wyremontowany na kutych komponentach. W skład układu korbowego wejdą kute korbowody SPM 142mm oraz zatarte przez Krismaxa kute tłoki JE Pistons 8.5:1 CR, które przeszły operację na CNC.

Ostatnie godziny silnika w karoserii





Zaczęliśmy od maski i przodu samochodu





Z pomocą przybył luboński upalator M3 Turbo, bijący rekordy popularności na youtube biggrin.gif







Kiedy skończyliśmy „na górze“ zabraliśmy się za układ wydechowy i wał napędowy



Silnik gotowy do wyjęcia



1 stycznia 2010r.

Wyjęcie silnika i początek jego rozbiórki


Nastał nowy rok, nowy dzień, na dworze śnieżnie…





Do pracy wkroczył nasz stary dobry przyjaciel, Pan Żuraw





Już blisko…





Wyciągnięty







Po przerwie na obiad…





… zabraliśmy się za rozrząd



Najpierw Vanos



Potem wałki







... i na dziś koniec.



2 stycznia 2010r.

W trzeci dzień proces rozbiórki silnika dobiegł końca. Stan silnika po awarii? Głowica w bardzo dobrym stanie, panewki korbowodowe i główne w bardzo dobrym stanie, wał korbowy w bardzo dobrym stanie, blok silnika nie licząc 1 rysy w bardzo dobrym stanie, 3 tłoki także, 1 tłok zatarty, 2 tłoki bez półek pomiędzy najwyższym a środkowym pierścieniem.

Najpierw górna część głowicy



Następnie dolna i widać już było denka tłoków



Jak dotychczas nie było żadnych oznak awarii, dlatego zabraliśmy się za „dół”



… aby znaleźć słabeuszy, którzy nie dali rady na 0.7bar

Oto 1. z nich:





… i drugi:



Cdn.


--------------------
Maleckis Motorsport
www.maleckis.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PMN
post Sun, 03 Jan 2010 - 17:51
Post #128


Moderator
Dołączył: Thu, 27 November 2003
Skąd: Plateau/Warszawa





Jak za PRL - puste półki! wink.gif

Maleckis, dobrze czytam, że w sumie uszkodzone były 3 tłoki, a brak ciśnienia tylko na pierwszym cylindrze? Domyślam się, że to ten zatarty, tak?
Które cylindry nie miały półek? Pojawiły się wcześniej indiańskie znaki dymne z odmy?

Pozdr!

P.S. Ale macie zapał! W Sylwestra! smile.gif


--------------------
BMW M3T by VTG - ET 10.2s
Shelby GT500 - 12.1s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maleckis
post Sun, 03 Jan 2010 - 18:14
Post #129


Forum Killer
Dołączył: Sun, 05 February 2006
Skąd: Poznań





CYTAT(PMN @ Sun, 03 Jan 2010 - 17:51) *
Jak za PRL - puste półki! wink.gif

Maleckis, dobrze czytam, że w sumie uszkodzone były 3 tłoki, a brak ciśnienia tylko na pierwszym cylindrze? Domyślam się, że to ten zatarty, tak?
Które cylindry nie miały półek? Pojawiły się wcześniej indiańskie znaki dymne z odmy?

Pozdr!

P.S. Ale macie zapał! W Sylwestra! smile.gif

3 tłoki uszkodzone, 3 tłoki w bardzo dobrym stanie (sami byliśmy zdziwieni ich stanem). Ten zatarty tłok to tłok z 1. cylindra, na którym kompresja spadła do 2.5bar. Na pozostałych tłokach mieliśmy kompresje 7bar. Półka była pęknięta na 3. cylindrze i na którymś - już nie pamiętam, na którym.

Właśnie żadnych oznak nie było. Po prostu podczas strojenia z Michałem doszliśmy do wniosku, że na 0.7bar auto wcale nie jedzie lepiej, padły nawet słowa, że jest gorzej. Zostawiliśmy tak, jak było. Pojechałem 2 razy do pracy - 100km w obie strony - i z mocą było coraz gorzej. Po pomiarze kompresji samochód wjechał do garażu i czekał na swoją kolej - kończyliśmy Michała E36 M50 2.8L Kompresor. Obecnie katuje Forda Fiestę powered by 1.1-litre engine! laugh.gif

Również pozdrawiam!


--------------------
Maleckis Motorsport
www.maleckis.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
chedder
post Mon, 04 Jan 2010 - 00:04
Post #130


Forum Killer
Dołączył: Tue, 22 March 2005
Skąd: Zgierz





robiliscie dzis cos ? bo kurcze tak sie przyjemnie to wszytko czyta i oglada, ze nie moge sie doczekac kolejnej porcji.
swietne jest to, ze kazdy Twoj opis jest na tyle szczegołowy, ze praktycznie nie ma o co pytac/pisac poza gratulacjami, zarowno zapalu jak i auta.
tak samo kazda Twoja wypowiedz jest zawsze do konca wyczerpujaca - to sie chwali i oby wiecej takich ludzi.

Pozdrawiam


--------------------
"JDM is not longer determined by a "Made in Japan" sticker,
it has evolved into something far bigger."
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TJung
post Tue, 05 Jan 2010 - 06:31
Post #131


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 18 May 2004
Skąd: http://fightboxing.pl/





Macie chłopy zacięcie. Respect !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maaaad
post Thu, 11 Nov 2010 - 16:54
Post #132


Forum Killer
Dołączył: Wed, 26 November 2008





Respekt za wkład pracy, zacięcie i dokładność. Temat w sam raz dla tych, co to mówią ot tak, że "wsadzą se turbo" biggrin.gif.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wojtek
post Fri, 12 Nov 2010 - 11:17
Post #133


Forum Homee
Dołączył: Wed, 25 January 2006
Skąd: Krosno





wlasnie jakies nowosci w temacie bo cisza dlugoooo


--------------------
EVO X 590/740
Cooper S R56
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maleckis
post Sun, 01 May 2011 - 13:01
Post #134


Forum Killer
Dołączył: Sun, 05 February 2006
Skąd: Poznań





Witam.

Michał opisał swój projekt E36 z 1JZ, więc pomyślałem, że na mnie też już przyszedł czas. Po blisko 14 miesiącach przerwy zabraliśmy się za złożenie z powrotem mojego M3. Na szczęście nie był to rok bez doładowanych M3 w naszym domowym warsztacie. W międzyczasie mieliśmy przyjemność stworzyć:

- BMW E36 M3 S50B30 Turbo dla Marcina





- oraz BMW E36 M3 S50B32 Turbo dla Piotra





Wracając jednak do mojego projektu, to od dłuższego czasu mieliśmy już złożony dół silnika na kutych tłokach JE Pistons (przypomnę – tych zatartych przez Krismax’a i później obrobionych na CNC) oraz kutych korbowodach SPM od Andreasa z PPF ze Szwecji skręconych śrubami ARP 2000. Postanowiliśmy silnik złożyć na seryjnej uszczelce pod głowicą psikniętej klejem Loctite 3020. Głowicę skręciliśmy tradycyjnie szpilkami ARP. Ponadto usprawniliśmy układ smarowania olejem, montując pompę z podwójnym smokiem i miskę olejową z S50B32 oraz hydrauliczny napinacz łańcucha rozrządu z tej samej jednostki napędowej. Innych modyfikacji w silniku nie było, gdyż w S50B30 są one tak naprawdę niepotrzebne.







Cała instalacja turbodoładowania została przebudowana. W odróżnieniu do poprzedniej koncepcji układu, na którym opierało się moje M3, poszliśmy w stronę, którą Michał preferował w M3 Turbo naszych dotychczasowych klientów. Innymi słowy zawiesiliśmy Garretta GT3582R na down-mount’owym żeliwnym kolektorze wydechowym Treadstone. Jakiś czas temu Michał zbudował dla mnie customową łapę pod silnik, aby na pewno nie było problemów z poprowadzeniem rury 3” od stożka do wejścia w muszli kompresora. Przebudowaliśmy także układ dolotowy po stronie ssącej. Przenieśliśmy przepływkę przed turbosprężarkę oraz zmieniliśmy miejsce wejścia do kolektora ssącego. Jeżeli chodzi o elektronikę i strojenie, to wszystkim tradycyjnie zajął się Michał. Zrezygnowaliśmy z Megasquirta i sterowania paliwem przez SA. Wróciliśmy do Ecumastera – DET3. We wtorek 12 kwietnia Michał wystroił silnik na 0.8bar. Zrobiliśmy kilka przejazdów na 1.2bar, aby Michał mógł zobaczyć, czy wtryskiwacze 630cc wystarczą na większe doładowanie (na Garrecie GT), jednak na większym booście auto jest tak przerażające, że na razie wolałem wrócić do wartości 0.8bar.

Zdjęcia kolektora wydechowego Treadstone:





Kolektor Treadstone'a zaprojektowany jest dla silników M50/S50-US, dlatego konieczne było zlikwidowanie powstałego "stopnia".





Kanał wylotowy w głowicy M50 ma szerokość 44mm, a w europejskim S50 56mm.





Za obróbkę kolektora podziękowania dla Krismax'a!

Pompa oleju z S50B32



Przednia pokrywa, nowy zimmering, napęd pompy oleju



Szpilki ARP



Dokręcona głowica









Następnie wałki



… oraz Vanos





Stelaż do zrobienia customowej łapy



Na gotowo z poduszką pod silnik od E34



Silnik przed włożeniem do karoserii





Zmodyfikowany kolektor ssący



Za układy dolotowy i wydechowy podziękowania dla Jacka Sobczaka.

Orurowanie układu dolotowego



Wyjście w Garrecie GT35 ma średnicę 2.5”. Aby poprowadzić dolot jak najwyżej zrobiliśmy wcięcie w rurze dolotowej na maglownicę.



Układ wydechowy na 2 customowych tłumikach przelotowych 3.0”



Mocowanie do skrzyni biegów



Środkowy tłumik oraz wieszaki





Tłumik końcowy (leży do góry nogami)



Z prac montażowych niestety nie ma żadnych zdjęć. Składaniem wszystkiego do kupy zajął się Michał z jego zespołem. Jak mi powiedzieli – „Narzuciliśmy tempo rajdowe i nie było czasu na zdjęcia.”

Układ dolotowy



Turbina od spodu



Wastegate - oczywiście w atmosferę



Spojrzenie od góry na Garrett'a



Widok pod maską przed 1. odpaleniem





Samochód zrobił już około 1 500 kilometrów. Przejechał je całkowicie bezawaryjnie. W czwartek 21 kwietnia Michał zrobił sobie prezent na swoje urodziny i pojechał na hamownię zmierzyć moc naszego M3. Wynik to 465 KM & 549 NM. Niestety ostatnich zabaw nie przeżyło mocowanie wózka dyferencjału.



Zabrałem się więc w święta za demontaż wózka



Padła dokładnie ta sama tuleja, co w E36 Michała



Mocowania w karoserii są OK, wzmocnimy je na wszelki wypadek



Obecnie czekamy na poliuretanowe tuleje.

Pozdrawiam,

Maleckis.


--------------------
Maleckis Motorsport
www.maleckis.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Sun, 01 May 2011 - 13:47
Post #135


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





Fajnie ze ktos w rodzinie pozostal przy silnikach BMW wink.gif

Projekt naprawde dopracowany , gratulacje !


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ghost_Rider
post Sun, 01 May 2011 - 16:27
Post #136


Super User
Dołączył: Sat, 16 February 2008
Skąd: London





auto chyba widziane jakis czas temu na skrzyzowaniu ulicy palacza i arciszewskiego. cos dziwnie brzmialo dlatego zwrocilem uwage smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k1991
post Sun, 01 May 2011 - 18:43
Post #137


User
Dołączył: Mon, 18 May 2009





Nie mogę sie doczytać... wykres na 0.8 bara czy na hamowni pokusiliście się o 1.2 ?


Edit:

Już widze w temacie... dry.gif Mam nadzieję, że na 1.2 Bara też kiedyś sprawdzicie moc wink.gif

Zaglądam tu od dawna i naprawdę miło czyta się ten temat widząc tyle zdjęć i opisów smile.gif
Fajnie, że macie takie podejście do motoryzacji smile.gif

Pozdrawiam i życzę bezawaryjnej jazdy smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maleckis
post Tue, 03 May 2011 - 11:05
Post #138


Forum Killer
Dołączył: Sun, 05 February 2006
Skąd: Poznań





CYTAT(artix @ Sun, 01 May 2011 - 13:47) *
Fajnie ze ktos w rodzinie pozostal przy silnikach BMW wink.gif

Projekt naprawde dopracowany , gratulacje !

Prawdę mówiąc, to uwielbiam oba nasze silniki. 1JZ u Michała sprawia ogromną frajdę z jazdy.

CYTAT(Ghost_Rider @ Sun, 01 May 2011 - 16:27) *
auto chyba widziane jakis czas temu na skrzyzowaniu ulicy palacza i arciszewskiego. cos dziwnie brzmialo dlatego zwrocilem uwage smile.gif

Bardzo możliwe, to "nasze okolice".

CYTAT(k1991 @ Sun, 01 May 2011 - 18:43) *
Nie mogę sie doczytać... wykres na 0.8 bara czy na hamowni pokusiliście się o 1.2 ?


Edit:

Już widze w temacie... dry.gif Mam nadzieję, że na 1.2 Bara też kiedyś sprawdzicie moc wink.gif

Zaglądam tu od dawna i naprawdę miło czyta się ten temat widząc tyle zdjęć i opisów smile.gif
Fajnie, że macie takie podejście do motoryzacji smile.gif

Pozdrawiam i życzę bezawaryjnej jazdy smile.gif

Wykres jest z 0.8bar. Mapy na 1.2bar nie są na tyle dopracowane, aby zrobić na nich pomiar. Na pewno w swoim czasie go zrobimy - aby zobaczyć, czy będzie "5" z przodu wink.gif .

Pozdrawiam,

Krzysztof.


--------------------
Maleckis Motorsport
www.maleckis.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post

7 Stron V  « < 5 6 7
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 17 September 2025 - 03:39