Shoutbox 0 nowych PW 


7 Stron V  « < 4 5 6 7 >  
Reply to this topicStart new topic
> Poznańskie BMW E36 M3 Turbo, 465 KM & 549 NM @ 0.8bar
_VENOM_
post Mon, 23 Feb 2009 - 19:25
Post #101


User
Dołączył: Sun, 22 June 2008
Skąd: Cieszyn





Jezdzisz teraz z zaspawanym dyfrem codziennie do pracy ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 23 Feb 2009 - 19:25
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
maleckis
post Mon, 23 Feb 2009 - 19:34
Post #102


Forum Killer
Dołączył: Sun, 05 February 2006
Skąd: Poznań





CYTAT(_VENOM_ @ Mon, 23 Feb 2009 - 19:25) *
Jezdzisz teraz z zaspawanym dyfrem codziennie do pracy ?

Tak. Dobijam właśnie do 11 tys. kilometrów od wydmuchania seryjnej uszczelki pod głowicą.


--------------------
Maleckis Motorsport
www.maleckis.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kamilbike
post Mon, 23 Feb 2009 - 23:17
Post #103


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 November 2006
Skąd: Warszawa





Ja przyznam szczerze ze chcialbym tak z ojcem czasem nad samochodem popracowac, ale niestety nie ma tak dobrze. Plus taki ze chociaz trochego wkrecilem w silownie i treningi, no i mialem swoj wklad w kupno przez niego nowego samochodu, nie kupil na szczescie jakiegos zawalidrogi smile.gif


--------------------
Reklama na forum jest możliwa jedynie na określonych warunkach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maleckis
post Fri, 29 May 2009 - 01:31
Post #104


Forum Killer
Dołączył: Sun, 05 February 2006
Skąd: Poznań





Od ostatniej aktualizacji mieliśmy kilka problemów z M3. Po 13 tys. kilometrów popękały spawy na kolektorze wydechowym MTG. Po zdemontowaniu odesłaliśmy go do Mario. Mariusz wzmocnił spawy, ponacinał flansze, którą jeszcze dodatkowo splanowaliśmy w Poznaniu. Kiedy składaliśmy głowicę po wydmuchanej seryjnej uszczelce, kolektor wydechowy przykręcaliśmy do dolnej części głowicy w pokoju - dopiero potem zakładaliśmy głowicę (wraz z przykręconym kolektorem wydechowym) na blok silnika. Bardzo mocno dokręciliśmy wówczas wszystkie nakrętki. Przy odkręcaniu 21 było w miarę luźnych, tylko 3 były mocno dokręcone - ciekawy efekt naprężeń.

W międzyczasie zmuszeni byliśmy do wymiany wału napędowego. Po jednym z poprzednich właścicieli odziedziczyliśmy spawany, który ukręcił się na tych właśnie spawach (w okolicy krzyżaka). Zniszczył na szczęście jedynie podporę.

Kolejne problemy związane były z nieszczelnościami: w układzie ssącym i chłodzącym. Jedna z obejm przecięła gumowy przewód idący od silniczka krokowego do listwy „podciśnieniowej” na ITBs. Nieszczelność w układzie chłodzącym była spowodowana małą dziurką, która powstała na przewodzie odprowadzającym coolant z turbosprężarki - oplot ocierał o przewód hamulcowy wychodzący z pompy hamulcowej.

Jednego razu, jak co dzień, wyjechałem rano M3 po bułki do pobliskiej piekarni i zanim dojechałem na miejsce wskaźnik temperatury oleju wskazywał ~130 st. C. Przerażony szybko wróciłem do domu; wymieniliśmy czujnik temperatury oleju, zdemontowaliśmy chłodnicę oleju, dokładnie ją wypłukaliśmy. Bez zmian. Któregoś z następnych dni, kiedy wróciłem nią do domu z pracy, zgasiłem silnik (licznik wskazywał ~130st. C). Zaraz potem go odpaliłem i wskaźnik pokazywał już 70 st. C. Szybko się ten olej schłodził biggrin.gif. Wymieniliśmy wskaźnik i wszystko wróciło do normy.

W trakcie walk z serią mechanicznych usterek zabraliśmy się za zawieszenie. W samochodzie zainstalowaliśmy gwintowane zawieszenie Eibach Pro-Street-S, grubsze stabilizatory Eibach: przedni 26mm, tylni 24mm, tuleje wahaczy tylnich Powerflex. Aby zaadoptować przedni grubszy stabilizator i przymocować go do kolumny McPhersona Eibacha konieczne były customowe łączniki.

162.


163.


164.


165.


166.


167.


168.


169.


Chcieliśmy wystartować w zawodach na 1/4 mili na Torze Poznań 23 maja, jednak 2 dni przed zawodami podczas treningów startów stało się to:

170.


171.


... więc nie udało się dojechać na zawody tongue.gif .


--------------------
Maleckis Motorsport
www.maleckis.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mario
post Fri, 29 May 2009 - 09:00
Post #105


Forum Homee
Dołączył: Sat, 21 December 2002
Skąd: Płock





Spawy pękły ale w okolicy 1-go cylindra co wskazuje na siły działające na turbosprężarkę
Kolejne doświadczenie uczy że przy turbo zamontowanym pod maską siły działające na kolektor i turbo przez downpipe oraz cały sztywny układ wydechowy no i oczywiście silnik są tak duże że trzeba wstawiać albo łącza elastyczne na wydech albo duże łącze na DP bo inaczej nie ma możliwości żeby coś nie popękało lub się nie wyrwało no chyba że kolektor jest rurowy to może jego zakres pracy będzie większy ale też bym nie ryzykował.


--------------------
Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo,
2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG
wiecek1@neostrada.pl gg 5424844
Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bartekk
post Fri, 29 May 2009 - 09:13
Post #106


Frequent User
Dołączył: Tue, 02 September 2003
Skąd: warszawa





Odkryles Ameryke z tym laczem elastycznym.


--------------------
bartek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mario
post Fri, 29 May 2009 - 15:00
Post #107


Forum Homee
Dołączył: Sat, 21 December 2002
Skąd: Płock





Ameryki nie odkryłem ale w M3 wydech jest fabrycznie zrobiony na sztywno
W większości projektów BMW Turbo też możemy zobaczyć sztywne układy wydechowe z turbo pod maską.
Tu dochodzi duża dźwignia w postaci DP która próbuje z resztą wydechu wyrwać turbo z kolektora dlatego zastosowanie takiego łącza będzie stanowiło zabezpieczenie.
Mało kto na forach opisuje że coś mu się wysrało dlatego tak mało jest na ten temat informacji


--------------------
Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo,
2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG
wiecek1@neostrada.pl gg 5424844
Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k64
post Fri, 29 May 2009 - 17:48
Post #108


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 06 July 2007
Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik





uu szkoda sad.gif


Mario piszesz o takim zwyklym TLUMIKOWYM elastycznym wezu tzn rurze? z siatki ?
,

czy bylo by to dobre rozwiazanie zaraz na poczatku wydechu tuz za turbosprezarka? sorki za ot,


i jakie teraz sprzeglo bedzie mellow.gif ?


powodzenia


--------------------
2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek)
2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek)
2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P)
2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl.
2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :)

dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0
nowy projekt - sie robi czasem :P

performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Taffarel
post Fri, 29 May 2009 - 19:13
Post #109


Forum Homee
Dołączył: Wed, 18 May 2005
Skąd: znienacka





taak, o takie cus chodzi

a jakie bedzie...strzelam, ze to co widac na foto za tym zniszczonym tongue.gif


--------------------
BMW 135i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maleckis
post Sat, 30 May 2009 - 12:38
Post #110


Forum Killer
Dołączył: Sun, 05 February 2006
Skąd: Poznań





CYTAT(k64 @ Fri, 29 May 2009 - 17:48) *
i jakie teraz sprzeglo bedzie mellow.gif ?


powodzenia

Samochód już jeździ. Został złożony na tym, co znaleźliśmy na półce w naszym garażu - seryjna tarcza sprzęgła, używany docisk. W planach spiek 4-łapkowy oraz docisk Sachs 698. Zbliżają się powoli zawody syna, więc M3T ze wzgl. finansowych będzie musiała trochę poczekać na lepsze sprzęgło.

CYTAT(Taffarel @ Fri, 29 May 2009 - 19:13) *
taak, o takie cus chodzi

a jakie bedzie...strzelam, ze to co widac na foto za tym zniszczonym tongue.gif

Taki mieliśmy zamiar. Jest to używany spiek, na którym Krismax zrobił 1 tys. kilometrów, jednak nie nadaje się ona do założenia - nie trzyma wymiarów.

Pozdrawiam,
Maleckis.


--------------------
Maleckis Motorsport
www.maleckis.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Taffarel
post Sat, 30 May 2009 - 20:48
Post #111


Forum Homee
Dołączył: Wed, 18 May 2005
Skąd: znienacka





CYTAT(maleckis @ Sat, 30 May 2009 - 12:38) *
W planach spiek 4-łapkowy


tak wg mojego doswiadczenia ze spiekami, to akcja jest taka, ze mniej lapek byly bardziej wytrzymale, ale gorzej sie na nich jezdzilo "cywilnie", wiecej lapek byly mniej wytrzymale - na mniej starczaly, ale byly przyjemniejsze w jezdzie codziennej. dlatego - jesli nie uzywasz auta glownie do upalania - pomysl nad wieksza iloscia lapek spieku (na 3 lapkowym jazda "normalna" przynajmniej dla mnie - a do przesadnie wrazliwych nie naleze wink.gif - byla troche meczaca, na 6 lapkowym bylo juz zdecydowanie bardziej "cywilizowanie")

no i powodzenia w dalszych modach


--------------------
BMW 135i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
krismax
post Sat, 30 May 2009 - 21:40
Post #112


Frequent User
Dołączył: Wed, 16 August 2006
Skąd: Wlkp





CYTAT(maleckis @ Sat, 30 May 2009 - 12:38) *
Taki mieliśmy zamiar. Jest to używany spiek, na którym Krismax zrobił 1 tys. kilometrów, jednak nie nadaje się ona do założenia - nie trzyma wymiarów.

Pozdrawiam,
Maleckis.



Poważnie ? Muszę je zmierzyć wink.gif I tak pewnie wyląduje w śmietniku (moim aucie-hehe)
Opisz proszę wszystkim jakich wymiarów "nie trzyma". Było regenerowane w pewnej znanej firmie i to nie za dobrze o nich świadczy.


--------------------
Moje E36 M3 turbo

_http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=24021
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Sun, 31 May 2009 - 15:57
Post #113


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





czemu nie dacie sprzęgła od 3.0d?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piotres
post Sun, 31 May 2009 - 17:51
Post #114


Super User
Dołączył: Sat, 06 December 2003





Wielka szkoda ze nie kazdy opisuje tak dokladnie projekt jak Ty smile.gif , wtedy pewnie bylibysmy druga Szwecja .

Kiedy wjedzie kucizna ? Czy juz jest tylko cos umknelo mojej uwadze ?



--------------------
z3 rdst 2.8 +126p 1.2/5 speed +Clio sport ph2 172
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maleckis
post Sun, 31 May 2009 - 23:55
Post #115


Forum Killer
Dołączył: Sun, 05 February 2006
Skąd: Poznań





CYTAT(Taffarel @ Sat, 30 May 2009 - 20:48) *
tak wg mojego doswiadczenia ze spiekami, to akcja jest taka, ze mniej lapek byly bardziej wytrzymale, ale gorzej sie na nich jezdzilo "cywilnie", wiecej lapek byly mniej wytrzymale - na mniej starczaly, ale byly przyjemniejsze w jezdzie codziennej. dlatego - jesli nie uzywasz auta glownie do upalania - pomysl nad wieksza iloscia lapek spieku (na 3 lapkowym jazda "normalna" przynajmniej dla mnie - a do przesadnie wrazliwych nie naleze wink.gif - byla troche meczaca, na 6 lapkowym bylo juz zdecydowanie bardziej "cywilizowanie")

no i powodzenia w dalszych modach

Myślę, że damy radę wink.gif .

CYTAT(krismax @ Sat, 30 May 2009 - 21:40) *
Poważnie ? Muszę je zmierzyć wink.gif I tak pewnie wyląduje w śmietniku (moim aucie-hehe)
Opisz proszę wszystkim jakich wymiarów "nie trzyma". Było regenerowane w pewnej znanej firmie i to nie za dobrze o nich świadczy.

Rozmawialiśmy przecież o tym niedawno. Okładzina spieku jest o 0.9mm/1 stronę za wąska.

CYTAT(hz10 @ Sun, 31 May 2009 - 15:57) *
czemu nie dacie sprzęgła od 3.0d?

Dwóch z naszych zagranicznych znajomych miało sprzęgło 3.0d w swoich S50 turbo (jeden 0.35bar, drugi 0.6bar) i w obu przypadkach setup ten szybko się poddał.

CYTAT(piotres @ Sun, 31 May 2009 - 17:51) *
Wielka szkoda ze nie kazdy opisuje tak dokladnie projekt jak Ty smile.gif , wtedy pewnie bylibysmy druga Szwecja .

Na bimmerforums jakiś czas temu powstało New Sweden. U nas w Polsce coraz więcej doładowanych BMW... więc kto wie biggrin.gif

CYTAT(piotres @ Sun, 31 May 2009 - 17:51) *
Kiedy wjedzie kucizna ? Czy juz jest tylko cos umknelo mojej uwadze ?

Seryjny silnik ma się dobrze. Ostatnio zrobiliśmy mu pomiar kompresji na nagrzanym i wyszło równe 8.5bar na każdym cylindrze. Dodam, że TIS dla seryjnego stopnia sprężania (10.8:1) podaje wartość 11.0bar jako książkową. CR w naszym S50 po założeniu odprężającej uszczelki MLS wynosi 9.3:1. Na razie na półce na przyszły remont czekają tylko kute korbowody SPM.

Dobranoc,
Maleckis.


--------------------
Maleckis Motorsport
www.maleckis.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maleckis
post Sat, 20 Jun 2009 - 15:43
Post #116


Forum Killer
Dołączył: Sun, 05 February 2006
Skąd: Poznań





Dzisiaj w niecałe 5h udało nam się wymienić dyfer bez kanału i podnośnika warsztatowego wink.gif .

172. Zniszczony wałek atakujący ze starego dyferencjału z E36 mojego syna


Niestety, seryjne sprzęgło w M3T dość szybko się poddało i obecnie samochód stoi w garażu.


--------------------
Maleckis Motorsport
www.maleckis.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maleckis
post Fri, 24 Jul 2009 - 12:08
Post #117


Forum Killer
Dołączył: Sun, 05 February 2006
Skąd: Poznań





Po zniszczeniu drugiego seryjnego sprzęgła, zdecydowaliśmy się na zakup sprawdzonego zestawu. Niestety ze względów czysto finansowych M3T musiało odczekać trochę czasu. Kilka dni temu otrzymaliśmy paczkę z dociskiem Sachs Racing 698 oraz 4-łapkową spiekową tarczą sprzęgła. Przy zakupie zalecano nam zmianę seryjnego dwumasowego koła zamachowego na koło zamachowe z M20, jednak doszliśmy do wniosku, że skoro seryjne koło wytrzymało 17 tys. kilometrów na ciś. doładowania 0.5bar, to jeszcze trochę pociągnie wink.gif .

174.


175.


176.


177.


--------------------
Maleckis Motorsport
www.maleckis.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
korona
post Fri, 24 Jul 2009 - 13:52
Post #118


Forum Homee
Dołączył: Mon, 27 November 2006
Skąd: [SRB] Adam





Tylko że koło M20 jest płaskie, i jeśli docisk jest dla niego przeznaczony to trzeba będzie stoczyć dwumas S50. O ile oczywiście nie będzie problemu z wysprzęglaniem, bo cały zestaw okazać się może za wysoki i nie wejdzie łożysko oporowe wraz z łapą.
Napisz na priv gdzie kupiłeś te diwajsy i za ile wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maleckis
post Sat, 25 Jul 2009 - 14:02
Post #119


Forum Killer
Dołączył: Sun, 05 February 2006
Skąd: Poznań





CYTAT(korona @ Fri, 24 Jul 2009 - 13:52) *
Tylko że koło M20 jest płaskie, i jeśli docisk jest dla niego przeznaczony to trzeba będzie stoczyć dwumas S50. O ile oczywiście nie będzie problemu z wysprzęglaniem, bo cały zestaw okazać się może za wysoki i nie wejdzie łożysko oporowe wraz z łapą.
Napisz na priv gdzie kupiłeś te diwajsy i za ile wink.gif

Docisk jest dla S50B30.


--------------------
Maleckis Motorsport
www.maleckis.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wojtek
post Tue, 08 Sep 2009 - 14:41
Post #120


Forum Homee
Dołączył: Wed, 25 January 2006
Skąd: Krosno





A dlaczego auto do sprzedania ?


--------------------
EVO X 590/740
Cooper S R56
Go to the top of the page
 
+Quote Post

7 Stron V  « < 4 5 6 7 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 17 September 2025 - 08:07