![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#101
|
|
User Dołączył: Sun, 22 June 2008 Skąd: Cieszyn ![]() |
Jezdzisz teraz z zaspawanym dyfrem codziennie do pracy ?
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#102
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 05 February 2006 Skąd: Poznań ![]() |
Jezdzisz teraz z zaspawanym dyfrem codziennie do pracy ? Tak. Dobijam właśnie do 11 tys. kilometrów od wydmuchania seryjnej uszczelki pod głowicą. -------------------- Maleckis Motorsport
www.maleckis.com |
|
|
![]()
Post
#103
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 November 2006 Skąd: Warszawa ![]() |
Ja przyznam szczerze ze chcialbym tak z ojcem czasem nad samochodem popracowac, ale niestety nie ma tak dobrze. Plus taki ze chociaz trochego wkrecilem w silownie i treningi, no i mialem swoj wklad w kupno przez niego nowego samochodu, nie kupil na szczescie jakiegos zawalidrogi
![]() -------------------- Reklama na forum jest możliwa jedynie na określonych warunkach.
|
|
|
![]()
Post
#104
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 05 February 2006 Skąd: Poznań ![]() |
Od ostatniej aktualizacji mieliśmy kilka problemów z M3. Po 13 tys. kilometrów popękały spawy na kolektorze wydechowym MTG. Po zdemontowaniu odesłaliśmy go do Mario. Mariusz wzmocnił spawy, ponacinał flansze, którą jeszcze dodatkowo splanowaliśmy w Poznaniu. Kiedy składaliśmy głowicę po wydmuchanej seryjnej uszczelce, kolektor wydechowy przykręcaliśmy do dolnej części głowicy w pokoju - dopiero potem zakładaliśmy głowicę (wraz z przykręconym kolektorem wydechowym) na blok silnika. Bardzo mocno dokręciliśmy wówczas wszystkie nakrętki. Przy odkręcaniu 21 było w miarę luźnych, tylko 3 były mocno dokręcone - ciekawy efekt naprężeń.
W międzyczasie zmuszeni byliśmy do wymiany wału napędowego. Po jednym z poprzednich właścicieli odziedziczyliśmy spawany, który ukręcił się na tych właśnie spawach (w okolicy krzyżaka). Zniszczył na szczęście jedynie podporę. Kolejne problemy związane były z nieszczelnościami: w układzie ssącym i chłodzącym. Jedna z obejm przecięła gumowy przewód idący od silniczka krokowego do listwy „podciśnieniowej” na ITBs. Nieszczelność w układzie chłodzącym była spowodowana małą dziurką, która powstała na przewodzie odprowadzającym coolant z turbosprężarki - oplot ocierał o przewód hamulcowy wychodzący z pompy hamulcowej. Jednego razu, jak co dzień, wyjechałem rano M3 po bułki do pobliskiej piekarni i zanim dojechałem na miejsce wskaźnik temperatury oleju wskazywał ~130 st. C. Przerażony szybko wróciłem do domu; wymieniliśmy czujnik temperatury oleju, zdemontowaliśmy chłodnicę oleju, dokładnie ją wypłukaliśmy. Bez zmian. Któregoś z następnych dni, kiedy wróciłem nią do domu z pracy, zgasiłem silnik (licznik wskazywał ~130st. C). Zaraz potem go odpaliłem i wskaźnik pokazywał już 70 st. C. Szybko się ten olej schłodził ![]() W trakcie walk z serią mechanicznych usterek zabraliśmy się za zawieszenie. W samochodzie zainstalowaliśmy gwintowane zawieszenie Eibach Pro-Street-S, grubsze stabilizatory Eibach: przedni 26mm, tylni 24mm, tuleje wahaczy tylnich Powerflex. Aby zaadoptować przedni grubszy stabilizator i przymocować go do kolumny McPhersona Eibacha konieczne były customowe łączniki. 162. ![]() 163. ![]() 164. ![]() 165. ![]() 166. ![]() 167. ![]() 168. ![]() 169. ![]() Chcieliśmy wystartować w zawodach na 1/4 mili na Torze Poznań 23 maja, jednak 2 dni przed zawodami podczas treningów startów stało się to: 170. ![]() 171. ![]() ... więc nie udało się dojechać na zawody ![]() -------------------- Maleckis Motorsport
www.maleckis.com |
|
|
![]()
Post
#105
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 21 December 2002 Skąd: Płock ![]() |
Spawy pękły ale w okolicy 1-go cylindra co wskazuje na siły działające na turbosprężarkę
Kolejne doświadczenie uczy że przy turbo zamontowanym pod maską siły działające na kolektor i turbo przez downpipe oraz cały sztywny układ wydechowy no i oczywiście silnik są tak duże że trzeba wstawiać albo łącza elastyczne na wydech albo duże łącze na DP bo inaczej nie ma możliwości żeby coś nie popękało lub się nie wyrwało no chyba że kolektor jest rurowy to może jego zakres pracy będzie większy ale też bym nie ryzykował. -------------------- Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo, 2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG wiecek1@neostrada.pl gg 5424844 Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów... |
|
|
![]()
Post
#106
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 02 September 2003 Skąd: warszawa ![]() |
Odkryles Ameryke z tym laczem elastycznym.
-------------------- bartek
|
|
|
![]()
Post
#107
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 21 December 2002 Skąd: Płock ![]() |
Ameryki nie odkryłem ale w M3 wydech jest fabrycznie zrobiony na sztywno
W większości projektów BMW Turbo też możemy zobaczyć sztywne układy wydechowe z turbo pod maską. Tu dochodzi duża dźwignia w postaci DP która próbuje z resztą wydechu wyrwać turbo z kolektora dlatego zastosowanie takiego łącza będzie stanowiło zabezpieczenie. Mało kto na forach opisuje że coś mu się wysrało dlatego tak mało jest na ten temat informacji -------------------- Wicemistrz Polski i Mistrz Pucharu PZMot na 1/4 mili w klasie Profi+ 2003r.
Ostatnie projekty :2 X BMW M3 3.0 Turbo ,Audi A3 1.8T,Seat Ibiza 1.8T, 2XBMW 325 Turbo, 2xAudi S3, 6xBMW E46 330i + 325 Supercharged by MTG wiecek1@neostrada.pl gg 5424844 Sportowe układy wydechowe,uturbianie aut,instalacje kompresorów... |
|
|
![]()
Post
#108
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 06 July 2007 Skąd: slask :) Racibórz/Rybnik ![]() |
uu szkoda
![]() Mario piszesz o takim zwyklym TLUMIKOWYM elastycznym wezu tzn rurze? z siatki ? ![]() czy bylo by to dobre rozwiazanie zaraz na poczatku wydechu tuz za turbosprezarka? sorki za ot, i jakie teraz sprzeglo bedzie ![]() powodzenia -------------------- 2011 SSS -> W-ce mistrz RWD DRAG , Bemowo ET - 12,89 (mat suszarka)
2011 bigbmw -> 1 miejsce King of BMW - ET: 12,51 (mat suszarka) (urwane 0,3sek) 2012 sss Ełk -> ET: 12,01 (mat suszarka) (urwane 0,5sek) 2013 sss Kamień Ś. -> ET 11,2 (mat suszarka pocięta :P ) (urwane 0,8sek i napędy też :P) 2015 automaster -> ET 12,2 Najszybszy Lotus 7 w pl. 2016 k64 DragGirl -> ŻONA w BMW TURBO !!! :) e46 m50 608KM 800nM Go Babe GO ! :) dyno: 740KM 1000nM seria wałki - m50 3.0 nowy projekt - sie robi czasem :P performance.k64.pl turbo replki i orginalne gt35 gt30 gt28 ... repliki, BMW TURBO zestawy , wastegate, blow off ... |
|
|
![]()
Post
#109
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 18 May 2005 Skąd: znienacka ![]() |
taak, o takie cus chodzi
a jakie bedzie...strzelam, ze to co widac na foto za tym zniszczonym ![]() -------------------- BMW 135i
|
|
|
![]()
Post
#110
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 05 February 2006 Skąd: Poznań ![]() |
i jakie teraz sprzeglo bedzie ![]() powodzenia Samochód już jeździ. Został złożony na tym, co znaleźliśmy na półce w naszym garażu - seryjna tarcza sprzęgła, używany docisk. W planach spiek 4-łapkowy oraz docisk Sachs 698. Zbliżają się powoli zawody syna, więc M3T ze wzgl. finansowych będzie musiała trochę poczekać na lepsze sprzęgło. taak, o takie cus chodzi a jakie bedzie...strzelam, ze to co widac na foto za tym zniszczonym ![]() Taki mieliśmy zamiar. Jest to używany spiek, na którym Krismax zrobił 1 tys. kilometrów, jednak nie nadaje się ona do założenia - nie trzyma wymiarów. Pozdrawiam, Maleckis. -------------------- Maleckis Motorsport
www.maleckis.com |
|
|
![]()
Post
#111
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 18 May 2005 Skąd: znienacka ![]() |
W planach spiek 4-łapkowy tak wg mojego doswiadczenia ze spiekami, to akcja jest taka, ze mniej lapek byly bardziej wytrzymale, ale gorzej sie na nich jezdzilo "cywilnie", wiecej lapek byly mniej wytrzymale - na mniej starczaly, ale byly przyjemniejsze w jezdzie codziennej. dlatego - jesli nie uzywasz auta glownie do upalania - pomysl nad wieksza iloscia lapek spieku (na 3 lapkowym jazda "normalna" przynajmniej dla mnie - a do przesadnie wrazliwych nie naleze ![]() no i powodzenia w dalszych modach -------------------- BMW 135i
|
|
|
![]()
Post
#112
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 16 August 2006 Skąd: Wlkp ![]() |
Taki mieliśmy zamiar. Jest to używany spiek, na którym Krismax zrobił 1 tys. kilometrów, jednak nie nadaje się ona do założenia - nie trzyma wymiarów. Pozdrawiam, Maleckis. Poważnie ? Muszę je zmierzyć ![]() Opisz proszę wszystkim jakich wymiarów "nie trzyma". Było regenerowane w pewnej znanej firmie i to nie za dobrze o nich świadczy. -------------------- Moje E36 M3 turbo
_http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=24021 |
|
|
![]()
Post
#113
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
czemu nie dacie sprzęgła od 3.0d?
|
|
|
![]()
Post
#114
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 06 December 2003 ![]() |
Wielka szkoda ze nie kazdy opisuje tak dokladnie projekt jak Ty
![]() Kiedy wjedzie kucizna ? Czy juz jest tylko cos umknelo mojej uwadze ? -------------------- z3 rdst 2.8 +126p 1.2/5 speed +Clio sport ph2 172
|
|
|
![]()
Post
#115
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 05 February 2006 Skąd: Poznań ![]() |
tak wg mojego doswiadczenia ze spiekami, to akcja jest taka, ze mniej lapek byly bardziej wytrzymale, ale gorzej sie na nich jezdzilo "cywilnie", wiecej lapek byly mniej wytrzymale - na mniej starczaly, ale byly przyjemniejsze w jezdzie codziennej. dlatego - jesli nie uzywasz auta glownie do upalania - pomysl nad wieksza iloscia lapek spieku (na 3 lapkowym jazda "normalna" przynajmniej dla mnie - a do przesadnie wrazliwych nie naleze ![]() no i powodzenia w dalszych modach Myślę, że damy radę ![]() Poważnie ? Muszę je zmierzyć ![]() Opisz proszę wszystkim jakich wymiarów "nie trzyma". Było regenerowane w pewnej znanej firmie i to nie za dobrze o nich świadczy. Rozmawialiśmy przecież o tym niedawno. Okładzina spieku jest o 0.9mm/1 stronę za wąska. czemu nie dacie sprzęgła od 3.0d? Dwóch z naszych zagranicznych znajomych miało sprzęgło 3.0d w swoich S50 turbo (jeden 0.35bar, drugi 0.6bar) i w obu przypadkach setup ten szybko się poddał. Wielka szkoda ze nie kazdy opisuje tak dokladnie projekt jak Ty ![]() Na bimmerforums jakiś czas temu powstało New Sweden. U nas w Polsce coraz więcej doładowanych BMW... więc kto wie ![]() Kiedy wjedzie kucizna ? Czy juz jest tylko cos umknelo mojej uwadze ? Seryjny silnik ma się dobrze. Ostatnio zrobiliśmy mu pomiar kompresji na nagrzanym i wyszło równe 8.5bar na każdym cylindrze. Dodam, że TIS dla seryjnego stopnia sprężania (10.8:1) podaje wartość 11.0bar jako książkową. CR w naszym S50 po założeniu odprężającej uszczelki MLS wynosi 9.3:1. Na razie na półce na przyszły remont czekają tylko kute korbowody SPM. Dobranoc, Maleckis. -------------------- Maleckis Motorsport
www.maleckis.com |
|
|
![]()
Post
#116
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 05 February 2006 Skąd: Poznań ![]() |
Dzisiaj w niecałe 5h udało nam się wymienić dyfer bez kanału i podnośnika warsztatowego
![]() 172. Zniszczony wałek atakujący ze starego dyferencjału z E36 mojego syna ![]() Niestety, seryjne sprzęgło w M3T dość szybko się poddało i obecnie samochód stoi w garażu. -------------------- Maleckis Motorsport
www.maleckis.com |
|
|
![]()
Post
#117
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 05 February 2006 Skąd: Poznań ![]() |
Po zniszczeniu drugiego seryjnego sprzęgła, zdecydowaliśmy się na zakup sprawdzonego zestawu. Niestety ze względów czysto finansowych M3T musiało odczekać trochę czasu. Kilka dni temu otrzymaliśmy paczkę z dociskiem Sachs Racing 698 oraz 4-łapkową spiekową tarczą sprzęgła. Przy zakupie zalecano nam zmianę seryjnego dwumasowego koła zamachowego na koło zamachowe z M20, jednak doszliśmy do wniosku, że skoro seryjne koło wytrzymało 17 tys. kilometrów na ciś. doładowania 0.5bar, to jeszcze trochę pociągnie
![]() 174. ![]() 175. ![]() 176. ![]() 177. ![]() -------------------- Maleckis Motorsport
www.maleckis.com |
|
|
![]()
Post
#118
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 27 November 2006 Skąd: [SRB] Adam ![]() |
Tylko że koło M20 jest płaskie, i jeśli docisk jest dla niego przeznaczony to trzeba będzie stoczyć dwumas S50. O ile oczywiście nie będzie problemu z wysprzęglaniem, bo cały zestaw okazać się może za wysoki i nie wejdzie łożysko oporowe wraz z łapą.
Napisz na priv gdzie kupiłeś te diwajsy i za ile ![]() |
|
|
![]()
Post
#119
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 05 February 2006 Skąd: Poznań ![]() |
Tylko że koło M20 jest płaskie, i jeśli docisk jest dla niego przeznaczony to trzeba będzie stoczyć dwumas S50. O ile oczywiście nie będzie problemu z wysprzęglaniem, bo cały zestaw okazać się może za wysoki i nie wejdzie łożysko oporowe wraz z łapą. Napisz na priv gdzie kupiłeś te diwajsy i za ile ![]() Docisk jest dla S50B30. -------------------- Maleckis Motorsport
www.maleckis.com |
|
|
![]()
Post
#120
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 25 January 2006 Skąd: Krosno ![]() |
A dlaczego auto do sprzedania ?
-------------------- EVO X 590/740
Cooper S R56 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 17 September 2025 - 08:07 |