Shoutbox 0 nowych PW 


5 Stron V  « < 2 3 4 5 >  
Reply to this topicStart new topic
> Montaż pasów szelkowych..?? można tak..??
markko_m
post Mon, 03 Jan 2011 - 17:25
Post #61


User
Dołączył: Mon, 20 December 2010





Jeśli chodzi o KJSy to nie jestem w stanie Ci doradzić. Przeczytaj dokładnie regulamin i popytaj chłopaków, którzy startowali w kajtkach.

Fotele natomiast, nawet jeśli posiadają homologację FIA są zarazem dopuszczone do ruchu drogowego - szukaj wytłoczonego "E". Ogólnie montuj taki fotel jaki Ci się podoba i niczym się nie martw.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 03 Jan 2011 - 17:25
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Siadly
post Mon, 03 Jan 2011 - 17:57
Post #62


User
Dołączył: Mon, 27 December 2010





Co do KJSów, to największy nacisk bym tutaj postawił na "popytaj innych". Zazwyczaj nie ma problemów z pasami z homo FIA, a jeżeli robią problemy, to trzeba się zorientować, czy warto z takimi organizatorami się użerać i u nich jeździć (bo nie dopuszczanie do KJS pasów z homo FIA to jakaś bzdura wink.gif ). Po co soie psuć zabawęsmile.gif


--------------------
-------------------------------------------------
Małe miejskie autko z Francji...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzywaczewski
post Mon, 03 Jan 2011 - 18:05
Post #63


Forum Killer
Dołączył: Wed, 23 September 2009
Skąd: Łódź





pawel934, ogolnie rzecz ujmujac auto do KJS musi spelniac wymagania ruchu drogowego (czyli przejsc przeglad w najbardziej wymagajacej Stacji Diagnostycznej), nie musi byc zgodne z FIA. Chyba ze masz klatke - FIA, chyba ze akumulator jest w kabinie - FIA itd.

Na przegladzie auta koles nie byl zainteresowany fotelami, sprawdzil natomiast bardzo skrupulatnie czy pasy maja E-wszywke. Meczylo go tez czy kierownica ma E-znaczek. Powiedzialem ze jak chce, to jest od spodu wybite, moze sobie ja sciagnac... zniechecil sie. Potrafia sie tez czepiac nakladek na pedaly czy hydraulicznego recznego. Acz kolega przeszedl z takim przeglad, bo hydraulika miala zapadke i 'elastyczny' diagnosta uznal.

Przed KJSami roznie, sa ludzie i sa trepy. Jedni sprawdza czy fotel nie jest pekniety i sie mocno trzyma, czy pasy niewysmiecone i poprawnie zalozone, a inni beda E-znaczkow wypatrywac i czepiac sie szczegolow. Tych drugich nie przekonasz, wiec lepiej sie wtedy zabrac do domu (moga przeciez za niesportowe stawianie sie sedziemu kary dyscypilnarne nakladac). Jak mi ludzie od KJSow powiedzieli, przyjedz, pojedz. Jak cie kilka razy puscimy, to pozniej juz nikt nie bedzie sie czepial i auta przeswietlal.


--------------------
EJ20G, EJ253, C16SE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
markko_m
post Mon, 03 Jan 2011 - 18:10
Post #64


User
Dołączył: Mon, 20 December 2010





Dlatego zawsze warto skrupulatnie zrobić samochód zgodnie z przepisami i dobrze je znać. Tak żeby nikt nie mógł się o nic dorypać (ani facet na KJSie, ani niebiescy przy kontroli drogowej), a nawet jeśli to w ten sposób będziesz potrafił wytłumaczyć panu smerfowi dlaczego nie ma racji.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
-=wasq=-
post Mon, 03 Jan 2011 - 19:56
Post #65


Frequent User
Dołączył: Sat, 17 April 2004
Skąd: Łódź





tak apropo montazu pasow znalazlem taki filmik http://www.youtube.com/watch?v=zGcN-JAMw3c...feature=related


--------------------
Łódzki Związek Motorowy
_http://www.motosportklub.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pawel934
post Mon, 03 Jan 2011 - 21:07
Post #66


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 November 2006
Skąd: Warszawa WN





Dzięki za wyjaśnienie, Panowie smile.gif Generalnie wiem, że auto w KJS musi mieć dopuszczenie do ruchu i nie musi mieć homologacji FIA, ale wydaje mi się bzdurą niedopuszczanie aut z elementami z homologacją FIA (niestety, w takim kraju żyjemy).

A teraz pytanie za sto punktów - załóżmy, że kupuję te Sabelty z homologacją FIA, ale zostawiam również pasy seryjne (bo tak chcę zrobić). To czy wówczas mogą się do czegoś przyczepić?


--------------------
"If in doubt, flat out" Colin McRae

Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
markko_m
post Mon, 03 Jan 2011 - 21:23
Post #67


User
Dołączył: Mon, 20 December 2010





Generalnie na kajtkach jeździć będziesz w Sabeltach, a te homologacji drogowej nie mają. Czy pojedziesz zależeć będzie od humoru gościa badającego auto.

Na Twoim miejscu nie utrudniałbym sobie życia i wziął Schrothy Profi III-FE asm, które mają homologację FIA i drogową. W tych 4-punktach nie zanurkujesz, a na kajtkach nie będą mogli ich odrzucić.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzywaczewski
post Mon, 03 Jan 2011 - 22:30
Post #68


Forum Killer
Dołączył: Wed, 23 September 2009
Skąd: Łódź





Jesli doczepia sie do tych sportowych, to bedziesz musial jechac w kajtku w pasach seryjnych. Bedziesz tez musial jakos pozapinac je za fotelem i pozaciagac, bo takie latajace 'nieuzywki' moga byc niebezpieczne. Mnie sie kiedys na nawrocie dostala klamra pasow pilota (sam sie bawilem, hehehe) pod dzwignie recznego. Zaciagnac sie dal, ale juz nie puscil... wrrrr.


--------------------
EJ20G, EJ253, C16SE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
-=wasq=-
post Tue, 04 Jan 2011 - 18:27
Post #69


Frequent User
Dołączył: Sat, 17 April 2004
Skąd: Łódź





nie spotkalem sie jeszcze w kjs-ach aby nie dopuscili auta ze sprzetami z homologacja FIA biggrin.gif


--------------------
Łódzki Związek Motorowy
_http://www.motosportklub.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pawel934
post Tue, 04 Jan 2011 - 23:11
Post #70


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 November 2006
Skąd: Warszawa WN





Ok, dzięki Panowie - teraz już wiem wszystko, co chciałem wiedzieć smile.gif


--------------------
"If in doubt, flat out" Colin McRae

Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
-=wasq=-
post Wed, 05 Jan 2011 - 17:08
Post #71


Frequent User
Dołączył: Sat, 17 April 2004
Skąd: Łódź





w naszym wojewodztwie lodzkim jak juz jest kjs i jest "czepiajacy" sie sedzia to patrzy czy jest homologacja E lub FIA


--------------------
Łódzki Związek Motorowy
_http://www.motosportklub.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kenet
post Sun, 09 Jan 2011 - 19:18
Post #72


Forum Killer
Dołączył: Tue, 27 July 2004
Skąd: Warszawa





Koledzy, a jak wygląda sprawa jeśli pasy w przelotkach nad obojczykami przebiegają wyżej niż linia obojczyków, czyli nie opadają za linią pleców, a biegną w górę, opierają się na przelotkach w fotelu i dopiero opadają po kątem większym niż zakładane, bezpieczne 20 stopni (~45 st.) do mocowania pasów tylnej kanapy? Według mnie to w jakimś stopniu eliminuje możliwość kompresyjnego uszkodzenia kręgosłupa, ponieważ składowa pionowa siły napięcia pasa będzie działać głównie na przelotki? Co o tym sądzicie?


--------------------
Pure driving, real racing...that makes me happy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
markko_m
post Mon, 10 Jan 2011 - 17:30
Post #73


User
Dołączył: Mon, 20 December 2010





Spora siła będzie za to działać na fotel, niedobrze. Najlepsze rozwiązanie to zmienić go na taki, który będzie pasował do wzrostu kierowcy - przelotki będą wypadać na wysokości barków. Jeśli to nie wchodzi w grę to starałbym się zamocować pasy pod jak najmniejszym kątem - wyżej niż do mocowań kanapy - żeby zminimalizować nacisk działający na fotel.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xs
post Tue, 11 Jan 2011 - 20:06
Post #74


Frequent User
Dołączył: Thu, 01 April 2004
Skąd: Sz-n





Czemu na filmach z crashtestow (euroncap np.) manekin nie nurkuje, a na tych filmach tak?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
markko_m
post Wed, 12 Jan 2011 - 11:31
Post #75


User
Dołączył: Mon, 20 December 2010





Sprecyzuj proszę o czym dokładnie mówisz.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xs
post Fri, 14 Jan 2011 - 11:25
Post #76


Frequent User
Dołączył: Thu, 01 April 2004
Skąd: Sz-n





Jak obejrzysz jakikolwiek film z crashtestu (np. euroncap) to zobaczysz, ze nie wystepuje ani jedno zjawisko nurkowania, natomiast na filmikach ze strony schrotha nurkowanie jest zawsze jezeli nie ma tego systemu zapobiegajacemy nurkowaniu. Nawet przy zwyklych pasach. Cos tu jest nie tak.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
markko_m
post Fri, 14 Jan 2011 - 17:54
Post #77


User
Dołączył: Mon, 20 December 2010





Widzisz, w zwykłych pasach 3-punktowych odcinek piersiowy zawsze znacznie się rozciąga, górna część tułowia kierowcy przemieszcza się do przodu i "zawiesza" na odcinku biodrowym, dlatego nie nurkuje. Szelki trzymają sztywno i rozciągają się tylko w minimalnym stopniu, ciało pozostaje wyprostowane i zamiast "wisieć" za odcinek biodrowy nurkuje pod nim. ASM polega na tym, że w jednym pasie barkowym jest wszyty miększy odcinek pozwalający na większe rozciągnięcie się pasa w porównaniu do drugiej szelki. Jak widać to wystarczy by stworzyć niewielki ruch górnej części tułowia do przodu by kierowca nie zanurkował pod odcinkiem biodrowym. Na mój gust to jak ktoś montuje szelki powinien wspawać płytki na odcinek krokowy i mieć 6-punkty żeby niczym się nie martwić. Pasy Schrotha umożliwiają taką rozbudowę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pawel934
post Sat, 15 Jan 2011 - 00:21
Post #78


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 November 2006
Skąd: Warszawa WN





marrko_m - Wszystko to, co piszesz, zgadza się, ale Xsystoff pisze, że według crashtestów Schrotha ciało nurkuje również w przypadku fabrycznych pasów.


--------------------
"If in doubt, flat out" Colin McRae

Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
markko_m
post Sat, 15 Jan 2011 - 14:33
Post #79


User
Dołączył: Mon, 20 December 2010





Chodziło o ten filmik? Jedyne wytłumaczenie jakie widzę, to że manekin zapięty w zwykłe pasy jest mocno pochylony, niemal leży na tym fotelu. Może specjalnie go tak usadzili dla lepszego efektu przed kamerą...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sev
post Mon, 17 Jan 2011 - 09:39
Post #80


Super User
Dołączył: Tue, 01 December 2009
Skąd: Wrocław





Pewnie nie chodziło o to by udowodnić że seryjne pasy są be ale żeby wyraźniej zobrazować zjawisko nurkowania.


--------------------
Project FiA 6Y20VT - v 1.5
Go to the top of the page
 
+Quote Post

5 Stron V  « < 2 3 4 5 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 17 July 2025 - 05:29