![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#61
|
|
User Dołączył: Mon, 20 December 2010 ![]() |
Jeśli chodzi o KJSy to nie jestem w stanie Ci doradzić. Przeczytaj dokładnie regulamin i popytaj chłopaków, którzy startowali w kajtkach.
Fotele natomiast, nawet jeśli posiadają homologację FIA są zarazem dopuszczone do ruchu drogowego - szukaj wytłoczonego "E". Ogólnie montuj taki fotel jaki Ci się podoba i niczym się nie martw. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#62
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 27 December 2010 ![]() |
Co do KJSów, to największy nacisk bym tutaj postawił na "popytaj innych". Zazwyczaj nie ma problemów z pasami z homo FIA, a jeżeli robią problemy, to trzeba się zorientować, czy warto z takimi organizatorami się użerać i u nich jeździć (bo nie dopuszczanie do KJS pasów z homo FIA to jakaś bzdura
![]() ![]() -------------------- -------------------------------------------------
Małe miejskie autko z Francji... |
|
|
![]()
Post
#63
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 23 September 2009 Skąd: Łódź ![]() |
pawel934, ogolnie rzecz ujmujac auto do KJS musi spelniac wymagania ruchu drogowego (czyli przejsc przeglad w najbardziej wymagajacej Stacji Diagnostycznej), nie musi byc zgodne z FIA. Chyba ze masz klatke - FIA, chyba ze akumulator jest w kabinie - FIA itd.
Na przegladzie auta koles nie byl zainteresowany fotelami, sprawdzil natomiast bardzo skrupulatnie czy pasy maja E-wszywke. Meczylo go tez czy kierownica ma E-znaczek. Powiedzialem ze jak chce, to jest od spodu wybite, moze sobie ja sciagnac... zniechecil sie. Potrafia sie tez czepiac nakladek na pedaly czy hydraulicznego recznego. Acz kolega przeszedl z takim przeglad, bo hydraulika miala zapadke i 'elastyczny' diagnosta uznal. Przed KJSami roznie, sa ludzie i sa trepy. Jedni sprawdza czy fotel nie jest pekniety i sie mocno trzyma, czy pasy niewysmiecone i poprawnie zalozone, a inni beda E-znaczkow wypatrywac i czepiac sie szczegolow. Tych drugich nie przekonasz, wiec lepiej sie wtedy zabrac do domu (moga przeciez za niesportowe stawianie sie sedziemu kary dyscypilnarne nakladac). Jak mi ludzie od KJSow powiedzieli, przyjedz, pojedz. Jak cie kilka razy puscimy, to pozniej juz nikt nie bedzie sie czepial i auta przeswietlal. -------------------- EJ20G, EJ253, C16SE
|
|
|
![]()
Post
#64
|
|
User Dołączył: Mon, 20 December 2010 ![]() |
Dlatego zawsze warto skrupulatnie zrobić samochód zgodnie z przepisami i dobrze je znać. Tak żeby nikt nie mógł się o nic dorypać (ani facet na KJSie, ani niebiescy przy kontroli drogowej), a nawet jeśli to w ten sposób będziesz potrafił wytłumaczyć panu smerfowi dlaczego nie ma racji.
|
|
|
![]()
Post
#65
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 17 April 2004 Skąd: Łódź ![]() |
tak apropo montazu pasow znalazlem taki filmik http://www.youtube.com/watch?v=zGcN-JAMw3c...feature=related
-------------------- Łódzki Związek Motorowy
_http://www.motosportklub.pl |
|
|
![]()
Post
#66
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 10 November 2006 Skąd: Warszawa WN ![]() |
Dzięki za wyjaśnienie, Panowie
![]() A teraz pytanie za sto punktów - załóżmy, że kupuję te Sabelty z homologacją FIA, ale zostawiam również pasy seryjne (bo tak chcę zrobić). To czy wówczas mogą się do czegoś przyczepić? -------------------- "If in doubt, flat out" Colin McRae
Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :) |
|
|
![]()
Post
#67
|
|
User Dołączył: Mon, 20 December 2010 ![]() |
Generalnie na kajtkach jeździć będziesz w Sabeltach, a te homologacji drogowej nie mają. Czy pojedziesz zależeć będzie od humoru gościa badającego auto.
Na Twoim miejscu nie utrudniałbym sobie życia i wziął Schrothy Profi III-FE asm, które mają homologację FIA i drogową. W tych 4-punktach nie zanurkujesz, a na kajtkach nie będą mogli ich odrzucić. |
|
|
![]()
Post
#68
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 23 September 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Jesli doczepia sie do tych sportowych, to bedziesz musial jechac w kajtku w pasach seryjnych. Bedziesz tez musial jakos pozapinac je za fotelem i pozaciagac, bo takie latajace 'nieuzywki' moga byc niebezpieczne. Mnie sie kiedys na nawrocie dostala klamra pasow pilota (sam sie bawilem, hehehe) pod dzwignie recznego. Zaciagnac sie dal, ale juz nie puscil... wrrrr.
-------------------- EJ20G, EJ253, C16SE
|
|
|
![]()
Post
#69
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 17 April 2004 Skąd: Łódź ![]() |
nie spotkalem sie jeszcze w kjs-ach aby nie dopuscili auta ze sprzetami z homologacja FIA
![]() -------------------- Łódzki Związek Motorowy
_http://www.motosportklub.pl |
|
|
![]()
Post
#70
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 10 November 2006 Skąd: Warszawa WN ![]() |
Ok, dzięki Panowie - teraz już wiem wszystko, co chciałem wiedzieć
![]() -------------------- "If in doubt, flat out" Colin McRae
Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :) |
|
|
![]()
Post
#71
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 17 April 2004 Skąd: Łódź ![]() |
w naszym wojewodztwie lodzkim jak juz jest kjs i jest "czepiajacy" sie sedzia to patrzy czy jest homologacja E lub FIA
-------------------- Łódzki Związek Motorowy
_http://www.motosportklub.pl |
|
|
![]()
Post
#72
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 27 July 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Koledzy, a jak wygląda sprawa jeśli pasy w przelotkach nad obojczykami przebiegają wyżej niż linia obojczyków, czyli nie opadają za linią pleców, a biegną w górę, opierają się na przelotkach w fotelu i dopiero opadają po kątem większym niż zakładane, bezpieczne 20 stopni (~45 st.) do mocowania pasów tylnej kanapy? Według mnie to w jakimś stopniu eliminuje możliwość kompresyjnego uszkodzenia kręgosłupa, ponieważ składowa pionowa siły napięcia pasa będzie działać głównie na przelotki? Co o tym sądzicie?
-------------------- Pure driving, real racing...that makes me happy.
|
|
|
![]()
Post
#73
|
|
User Dołączył: Mon, 20 December 2010 ![]() |
Spora siła będzie za to działać na fotel, niedobrze. Najlepsze rozwiązanie to zmienić go na taki, który będzie pasował do wzrostu kierowcy - przelotki będą wypadać na wysokości barków. Jeśli to nie wchodzi w grę to starałbym się zamocować pasy pod jak najmniejszym kątem - wyżej niż do mocowań kanapy - żeby zminimalizować nacisk działający na fotel.
|
|
|
![]()
Post
#74
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 01 April 2004 Skąd: Sz-n ![]() |
Czemu na filmach z crashtestow (euroncap np.) manekin nie nurkuje, a na tych filmach tak?
|
|
|
![]()
Post
#75
|
|
User Dołączył: Mon, 20 December 2010 ![]() |
Sprecyzuj proszę o czym dokładnie mówisz.
|
|
|
![]()
Post
#76
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 01 April 2004 Skąd: Sz-n ![]() |
Jak obejrzysz jakikolwiek film z crashtestu (np. euroncap) to zobaczysz, ze nie wystepuje ani jedno zjawisko nurkowania, natomiast na filmikach ze strony schrotha nurkowanie jest zawsze jezeli nie ma tego systemu zapobiegajacemy nurkowaniu. Nawet przy zwyklych pasach. Cos tu jest nie tak.
|
|
|
![]()
Post
#77
|
|
User Dołączył: Mon, 20 December 2010 ![]() |
Widzisz, w zwykłych pasach 3-punktowych odcinek piersiowy zawsze znacznie się rozciąga, górna część tułowia kierowcy przemieszcza się do przodu i "zawiesza" na odcinku biodrowym, dlatego nie nurkuje. Szelki trzymają sztywno i rozciągają się tylko w minimalnym stopniu, ciało pozostaje wyprostowane i zamiast "wisieć" za odcinek biodrowy nurkuje pod nim. ASM polega na tym, że w jednym pasie barkowym jest wszyty miększy odcinek pozwalający na większe rozciągnięcie się pasa w porównaniu do drugiej szelki. Jak widać to wystarczy by stworzyć niewielki ruch górnej części tułowia do przodu by kierowca nie zanurkował pod odcinkiem biodrowym. Na mój gust to jak ktoś montuje szelki powinien wspawać płytki na odcinek krokowy i mieć 6-punkty żeby niczym się nie martwić. Pasy Schrotha umożliwiają taką rozbudowę.
|
|
|
![]()
Post
#78
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 10 November 2006 Skąd: Warszawa WN ![]() |
marrko_m - Wszystko to, co piszesz, zgadza się, ale Xsystoff pisze, że według crashtestów Schrotha ciało nurkuje również w przypadku fabrycznych pasów.
-------------------- "If in doubt, flat out" Colin McRae
Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :) |
|
|
![]()
Post
#79
|
|
User Dołączył: Mon, 20 December 2010 ![]() |
Chodziło o ten filmik? Jedyne wytłumaczenie jakie widzę, to że manekin zapięty w zwykłe pasy jest mocno pochylony, niemal leży na tym fotelu. Może specjalnie go tak usadzili dla lepszego efektu przed kamerą...
|
|
|
![]()
Post
#80
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 01 December 2009 Skąd: Wrocław ![]() |
Pewnie nie chodziło o to by udowodnić że seryjne pasy są be ale żeby wyraźniej zobrazować zjawisko nurkowania.
-------------------- Project FiA 6Y20VT - v 1.5
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 17 July 2025 - 05:29 |