![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#41
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 27 December 2010 ![]() |
Witam wszystkich
Montuję pasy szelkowe do Fiata Seicento. Na ten moment auto nie ma klatki i 3 punkty mocuję w seryjne miejsca (górne szelki i zewnętrzny biodrowy). Po przeczytaniu tematu, wiem, że to nie będzie tip top (małe autko, więc kąty będą spore). Jednak największy problem mam z wewnętrznym pasem biodrowym. Seria ma mocowanie w szynie fotela. Przeszedł mi przez myśl pomysł zeby zamocować go takze do miejsca po pasach w kanapie. Jednak nie wiem czy pasa wystarczy, no i znowu ułożenie będzie takie sobie. Dlatego po pierwsze proszę o ocenę sensowności i wykonalności tego pomysłu. Druga sprawa - jeżeli nie, to gdzie w sejach robicie dodatkowy punkt? Jedyne miejsce które wydaje mi się tam możliwe to sama końcówka tunelu (jedyne płaskie miejsce, w które mozna by wpasować płytkę). Pozdrawiam -------------------- -------------------------------------------------
Małe miejskie autko z Francji... |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
User Dołączył: Mon, 20 December 2010 ![]() |
markko_m, to co pokazujesz to nie jest czasem odnośnie montażu pasów przy używaniu ich z HANSem ? Lap-, Shoulder- and Anti-sub strap routing To dotyczy każdego typu pasów szelkowych, z HANS'em czy bez. Tu nie chodzi o rodzaj zapięcia lecz o uniwersalne prawa fizyki. CYTAT Ameryki drugi raz sie nie odkryje jest zalacznik J i wg tego sie bezpiecznie montuje pasy. Jest jedno "ale". FIA nie zajmuje się projektowaniem i produkcją pasów, a zasady, które pokazują, choć bliskie optymalnych są pewnym uogólnieniem - np. kąty montażu pasów krokowych i biodrowych zależą dodatkowo od kąta pochylenia osoby siedzącej w fotelu. Na prawdę wszystko jest szczegółowo opisane w poradniku Schrotha, wystarczy go dobrze przeczytać i większość pytań będzie zbędna. CYTAT Dlatego po pierwsze proszę o ocenę sensowności i wykonalności tego pomysłu. Druga sprawa - jeżeli nie, to gdzie w sejach robicie dodatkowy punkt? Jedyne miejsce które wydaje mi się tam możliwe to sama końcówka tunelu (jedyne płaskie miejsce, w które mozna by wpasować płytkę). Płytka zdaje się faktycznie najlepsza. Wklej może jakieś foto tej podłogi. |
|
|
![]()
Post
#43
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 23 September 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Trzeba wziąć pod uwagę, że regulacje są stosowane z różnych powodów i nie koniecznie muszą być odzwierciedleniem najlepszych rozwiązań lecz asekuracją organizatora, jego własnym pomysłem (tak jak słynne przykręcanie przyspawanej klatki) lub jeszcze czymś innym. Osobiście nie przejmowałbym się tym co mówią goście z PZMotu jeśli nie zamierzałbym startować w ich zawodach. Zgadzam sie z Toba. Sek w tym ze zamierzam Astra pojezdzic w KJSach, a nie zamierzam kopac sie z koniem. Bywam 'szorstki' i obawiam sie ze moglbym tylko na dwoch kajtkach sie stawic... pierwszym i ostatnim ![]() Przykrecanie spawanej klatki to nic. Podobno ktos napisal interpretacje, ze nieseryjne fotele maja byc przykrecone do podlogi na 8 srub. Ja to rozumialem tak, ze 4 sruby do podlogi, 4 sruby do fotela. Ale podobno nie, teraz beda sprawdzac czy jest 8 srub do podlogi. To ja sie ich pytam, co u mnie, skoro kubly sa zalozone do seryjnych szyn. Dobrze obspawane, nic nie pusci. A seryjne przesuwane szyny, seryjnymi srubami do seryjnej podlogo... skoro fotel nieseryjny i przerobione szyny, to na 8 srub do podlogi. Na pytanie do czego mam zlapac te 4 dodatkowe sruby - do milimetrowej blachy? na nitonakretki? - juz nie potrafili odbpowiedziec. -------------------- EJ20G, EJ253, C16SE
|
|
|
![]()
Post
#44
|
|
User Dołączył: Mon, 20 December 2010 ![]() |
Zgadzam sie z Toba. Sek w tym ze zamierzam Astra pojezdzic w KJSach, a nie zamierzam kopac sie z koniem. Bywam 'szorstki' i obawiam sie ze moglbym tylko na dwoch kajtkach sie stawic... pierwszym i ostatnim ![]() Regulacji nie przeskoczysz. Pojawisz się ze swoim patentem na BK, nie dopuszczą Cię do zawodów i dupa. Przeanalizuj dokładnie regulamin i sam dojdziesz do wniosku. Jak dopuszczalna jest tylko pełna klatka, a Ciebie nie interesuje jazda "bez trzymanki" to musisz na coś się zdecydować - albo wstawiasz klatkę albo rezygnujesz z zawodów, innego wyjścia nie widzę. ![]() CYTAT Przykrecanie spawanej klatki to nic. Podobno ktos napisal interpretacje, ze nieseryjne fotele maja byc przykrecone do podlogi na 8 srub. Ja to rozumialem tak, ze 4 sruby do podlogi, 4 sruby do fotela. Ale podobno nie, teraz beda sprawdzac czy jest 8 srub do podlogi. To ja sie ich pytam, co u mnie, skoro kubly sa zalozone do seryjnych szyn. Dobrze obspawane, nic nie pusci. A seryjne przesuwane szyny, seryjnymi srubami do seryjnej podlogo... skoro fotel nieseryjny i przerobione szyny, to na 8 srub do podlogi. Na pytanie do czego mam zlapac te 4 dodatkowe sruby - do milimetrowej blachy? na nitonakretki? - juz nie potrafili odbpowiedziec. Hahaha, o tym pomyśle nie słyszałem. Dobry. ![]() |
|
|
![]()
Post
#45
|
|
![]() Rookie Dołączył: Thu, 07 October 2010 ![]() |
Wracając jeszcze do montażu pasów 4ro punktowych - czy poniższy sposób montażu będzie poprawny?
![]() Czyli wykorzystanie harness bara jako wspornika dla pasów. Uprzedzając pytania - nie chce pasów instalować do niego, tylko wykorzystać oryginalne mocowania. -------------------- EK3 2.2 DOHC VTEC California dream
|
|
|
![]()
Post
#46
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 23 September 2009 Skąd: Łódź ![]() |
lbalec, bedzie OK, po to wlasnie to wymyslono. Pewnie tylko PZMot o tym nie slyszal
![]() -------------------- EJ20G, EJ253, C16SE
|
|
|
![]()
Post
#47
|
|
User Dołączył: Mon, 20 December 2010 ![]() |
A nie lepiej po prostu zamontować je do harness bara? No chyba, że musi być do oryginalnych punktów. Jeśli tak to harness bar powinien być z tą myślą zaprojektowany i mieć wspawane ograniczniki tak żeby pasy nie mogły się po nim przesuwać.
|
|
|
![]()
Post
#48
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 23 September 2009 Skąd: Łódź ![]() |
![]() -------------------- EJ20G, EJ253, C16SE
|
|
|
![]()
Post
#49
|
|
User Dołączył: Mon, 20 December 2010 ![]() |
Dokładnie tak jak widać na zdjęciu (ten pręt tworzący oczko), ale jeśli tylko to możliwe proponuję wiązać pasy na samym harness barze.
|
|
|
![]()
Post
#50
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 03 January 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Ogolnie to zalacznik J wyglada jak by byl pisany w latach 80' i na tym etapie sie zatrzymal. Ja rozumiem ze seryjne mocowania pasow maja odpowiednie wzmocnienia i zeby nikt nie robil na nitonakretke do podlogi ale dyskwalifikacja wspawanej rurki zeby zamocowac pasy to debilizm. Musi byc tak jak w zalaczniku i ch**. To ma byc zrobione z glowa zeby sie nie zabic a nie wedlug zalacznika.
Nie wiem czy jeszcze to jest i czy tego wymagaja ale przez pewien czas bylo ze klatka ma byc przyspawana i przykrecona do samochodu no i oczywiscie debile tego wymagali bo wkradl sie blad przy pisaniu zamiast "lub" ktos wstawil "i". Ogolnie to mozna sobie pasy poprowadzic w kolo kabiny i zawiazac petle na szyi byle zeby byly do seryjnych miejsc zamocowane. ![]() |
|
|
![]()
Post
#51
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 14 April 2008 Skąd: WPI ![]() ![]() |
Ogolnie to zalacznik J wyglada jak by byl pisany w latach 80' i na tym etapie sie zatrzymal. Ja rozumiem ze seryjne mocowania pasow maja odpowiednie wzmocnienia i zeby nikt nie robil na nitonakretke do podlogi ale dyskwalifikacja wspawanej rurki zeby zamocowac pasy to debilizm. Musi byc tak jak w zalaczniku i ch**. To ma byc zrobione z glowa zeby sie nie zabic a nie wedlug zalacznika. Nie wiem czy jeszcze to jest i czy tego wymagaja ale przez pewien czas bylo ze klatka ma byc przyspawana i przykrecona do samochodu no i oczywiscie debile tego wymagali bo wkradl sie blad przy pisaniu zamiast "lub" ktos wstawil "i". Ogolnie to mozna sobie pasy poprowadzic w kolo kabiny i zawiazac petle na szyi byle zeby byly do seryjnych miejsc zamocowane. ![]() w kwestii formalnej to "lub" "albo" to są wyrażenia o różnym znaczeniu i tylko przy "albo" opcje się na wzajem wykluczają -------------------- www.re5pect.pl
|
|
|
![]()
Post
#52
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 09 January 2010 ![]() |
Tak, w dalszym ciągu wymagają przykręcenia i przyspawania klatki.
A to, że nie można montować pasów do rozpórek itp. jest całkiem sensowne. Wyobraźmy sobie strzała bokiem. Wtedy punkt mocowania pasów się przesuwa mogąc zmiażdżyć kierowcę/pasażera na siedzeniach. IMO trudniej jest przesunąć punkt mocowania seryjnych pasów tylnej kanapy niż słupek B. kidzio_r5gtt: a według wikipedii "lub" i "albo" to synonimy ![]() |
|
|
![]()
Post
#53
|
|
User Dołączył: Mon, 20 December 2010 ![]() |
Ja się tylko zastanawiam czy w PZMocie siedzą logicznie myślący ludzie czy idioci...
|
|
|
![]()
Post
#54
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 10 November 2006 Skąd: Warszawa WN ![]() |
Napiszę tutaj, żeby nie zakładać nowego tematu.
Muszę kupić pasy do BMW E30, które jest używane do wyścigów Classicauto i pojeżdżawek. Zastanawiam się pomiędzy tymi dwoma modelami: Sabelt: http://rallyshop.pl/index.php?p135326,pasy...punktowe-90-83e Sparco: http://rallyshop.pl/index.php?p288,pasy-sp...unktowe-04805bm Czy między tymi pasami są jakieś zasadnicze różnice, czy któreś z nich są lepsze? -------------------- "If in doubt, flat out" Colin McRae
Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :) |
|
|
![]()
Post
#55
|
|
User Dołączył: Mon, 20 December 2010 ![]() |
Rozumiem, że zamierzasz używać szelek tylko na pojeżdżawkach, a do domu będziesz wracać w standardowych pasach. Jeśli tak to mądrze zrobisz wybierając pasy 6-punktowe. W przeciwieństwie do 4-punktowych posiadają odcinek krokowy, który zapobiega nurkowaniu ciała pod odcinkiem biodrowym. Jest to charakterystyczna i niebezpieczna przypadłość pasów 4-punktowych. Na tym filmie możesz zobaczyć jak takie zdarzenie wygląda w praktyce. Chyba jedyne 4-punktowe pasy, które gwarantują, że w nich nie zanurkujesz to Schrothy z funkcją Anti-SubMarining jak np. Profi III-FE asm. Dodatkową zaletą Schrotów jest homologacja drogowa, a z tego co się orientuję w CA Cup mogą uczestniczyć tylko samochody dopuszczone do ruchu drogowego, czyli m.in. posiadające homologowane pasy. No chyba, że organizator przymyka oko i pozwala jeździć w torowych szelkach...
|
|
|
![]()
Post
#56
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 10 November 2006 Skąd: Warszawa WN ![]() |
Ok, przemyślę sprawę wyboru tych pasów 6-punktowych.
Zmartwiłeś mnie trochę z homologacją - pasy z homologacją FIA nie mają dopuszczenia do ruchu? Jak to możliwe? -------------------- "If in doubt, flat out" Colin McRae
Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :) |
|
|
![]()
Post
#57
|
|
User Dołączył: Mon, 20 December 2010 ![]() |
Ok, przemyślę sprawę wyboru tych pasów 6-punktowych. Pamiętaj tylko, że nikt nie produkuje (przynajmniej z tego co wiem) 6-punktowych pasów dopuszczonych do ruchu drogowego. Tak więc nie przejdziesz z nimi przeglądu i nie będziesz dopuszczony do zawodów, w których organizator wymaga aby samochody były dopuszczone do ruchu drogowego (no chyba, że przymyka oko na pasy). Zmartwiłeś mnie trochę z homologacją - pasy z homologacją FIA nie mają dopuszczenia do ruchu? Jak to możliwe? Homologacja FIA przydaje się tylko w zawodach, w których jest ona wymagana. Takie pasy nie są natomiast dopuszczone do ruchu drogowego. Warunkiem do tego koniecznym jest posiadanie homologacji ECE 16.04, zgodnie z którą wszystkie dopuszczone do ruchu drogowego pasy muszą posiadać czerwony przycisk zwalniający. W zasadzie jedyne 3-calowe pasy z centralną klamrą dopuszczone na drogi to Schrothy, które wymieniłem wyżej. Inne mają 2 cale albo nie mają centralnej klamry albo są podatne na nurkowanie albo mają kilka tych cech na raz. |
|
|
![]()
Post
#58
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 10 November 2006 Skąd: Warszawa WN ![]() |
Ale nie jest tak, że homologacja FIA jest wyższa w hierarchii i automatycznie jest również dopuszczenie do ruchu? To jak w takim razie wszystkie rajdówki jadą na dojazdówkach?
-------------------- "If in doubt, flat out" Colin McRae
Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :) |
|
|
![]()
Post
#59
|
|
User Dołączył: Mon, 20 December 2010 ![]() |
Ale nie jest tak, że homologacja FIA jest wyższa w hierarchii i automatycznie jest również dopuszczenie do ruchu? ![]() To jak w takim razie wszystkie rajdówki jadą na dojazdówkach? A ten temat też mnie od pewnego czasu nurtuje. Niestety jeszcze nie dowiedziałem się dokładnie jakich pasów używają. Przypuszczam, że jakieś 4-punktowe z dopinanym pasem krokowym - na oesie mają zapięty, a na dojazdówce go odpinają. |
|
|
![]()
Post
#60
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 10 November 2006 Skąd: Warszawa WN ![]() |
Ok, no to lipa. Czyli w KJS z takimi pasami też nie wystartuję?
Fotele mam takie: http://rallyshop.pl/index.php?p68668,fotel-sparco-pro-adv Rozumiem, że z nimi jest ten sam problem? -------------------- "If in doubt, flat out" Colin McRae
Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :) |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 05 September 2025 - 09:23 |