![]() |
![]() ![]() |
![]() |
gość_toivias_* |
![]()
Post
#21
|
![]() |
ok, dziękuje bardzo za pomoc.
taka odpowiedź mnie satysfakcjonuje. kolego markko_m wydaję mi się, że trochę się mylisz. ja pisze o 3pkt szelkach schroth'a a nie o pasa 4 i więcej punktowych. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
User Dołączył: Mon, 20 December 2010 ![]() |
CYTAT kolego markko_m wydaję mi się, że trochę się mylisz. ja pisze o 3pkt szelkach schroth'a a nie o pasa 4 i więcej punktowych. To uniwersalne wskazówki dotyczące każdych pasów szelkowych. Pamiętaj, że w 3pkt jesteś narażony na takie same niebezpieczeństwa co z 4,5,6pkt: złamany kark przy rolce lub zgnieciony kręgosłup. Jeśli satysfakcjonuje Cię fakt, że w razie wypadku ryzykujesz zdrowiem i życiem to ok, w sumie to tylko zwykłe drogi i zwykły dupowóz, ale pamiętaj "shit can happen everywhere". |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 01 April 2004 Skąd: Sz-n ![]() |
To mnie nastraszyliscie, ja mam 3pkt Schrothy przymocowane do miejsca po pasach na tylniej kanapie, kat wychodzi <45 stopni wiec zgodnie z zalacznikiem J, z tym ze sam producent w instrukcji podanej we wczesniejszych postach zaleca maks 20 stopni. Jedynym miejscem gdzie moge jeszcze zamocowac te pasy to rozporka z tylu; w Coltcie C50 tylne kielichy sa bardzo wysoko w budzie wiec wyjdzie sporo mniejszy kat w okolicach wlasnie okolo 20 stopni. Tylko ze rozporka to rozporka, a nie bezposrednio do budy i nie wiem co z tym zrobic. Teraz wyglada to tak:
![]() A tutaj rozporka: ![]() |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
User Dołączył: Mon, 20 December 2010 ![]() |
Trudno ocenić czy rozpórka byłaby dostatecznie mocna. Co jeśli przywalisz w coś rogiem i stracisz koło? Różne rzeczy mogą się z taką rozpórką stać. Skoro już masz częściowo wypruty samochód możesz pomyśleć nad harnessbarem. Sparco nie ma wersji dedykowanej do Colta, ale może będzie pasować z innego modelu. Inną opcją jest półklatka, Ireco robi takie za ok. 700 zł, zażyczysz sobie to zrobią Ci z poprzeczką na pasy. Siedem stówek to imo dobra cena za coś co powstrzyma dach przez zniszczeniem Twojego karku. Oczywiście wszystko sprowadza się do zasobności portfela i tego jaki poziom bezpieczeństwa uznasz za wystarczający.
|
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() FotoPstryk Dołączył: Wed, 02 March 2005 Skąd: Olsztyn ![]() |
w zyciu do rozporki...
wspawaj normalnie homologowane plytki do mocowania pasow... po kilkanascie zeta sztuka ![]() -------------------- www.slubfotki.pl - Najszybszy fotograf ślubny
www.ictus.cba.pl - fajne fotki motoryzacyjne |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 01 April 2004 Skąd: Sz-n ![]() |
No dobra ale gdzie je wspawac? Przeciez za kanapa jest bak paliwa...
|
|
|
![]()
Post
#27
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 24 May 2009 ![]() |
Pewnie do kielichów.
Ja bym wspawał rurkę pomiędzy kielichami (załącznikową czyli np 50x2 i z odpowiedniej stali), na łączeniu rurki z kielichem blachę stalową 3mm powierzchni z 10cm^2 |
|
|
![]()
Post
#28
|
|
User Dołączył: Mon, 20 December 2010 ![]() |
Nie masz gdzie ich sensownie wspawać dlatego polecam Ci zastanowić się nad półklatką. Koszt wcale nie jest duży, a przy takiej rzeczy jak pasy na prawdę nie warto wymyślać półśrodków. W końcu chyba chcesz żeby rzecz, która trzyma Cię w fotelu nie zawiodła w razie kraksy. Półklatka da pewne miejsce mocowania dla pasów w postaci poprzeczki za fotelami, dodatkowo od razu zastąpi rozpórkę i lepiej usztywni tył. Nie wiem do jakiego stopnia masz zamiar przerabiać swoje auto, ale jak mówisz "A" zakładając szelki to musisz powiedzieć "B", inaczej sporo ryzykujesz.
CYTAT Pewnie do kielichów. Ja bym wspawał rurkę pomiędzy kielichami (załącznikową czyli np 50x2 i z odpowiedniej stali), na łączeniu rurki z kielichem blachę stalową 3mm powierzchni z 10cm^2 Równie dobrze mógłby od razu przymocować pasy do obecnej rozpórki. Punkt będzie na kielichu, a to nie jest dobre miejsce. Poza tym pas będzie odchylony na lewo zamiast biec prosto za fotelem co wyklucza to rozwiązanie. |
|
|
![]()
Post
#29
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 24 May 2009 ![]() |
Równie dobrze mógłby od razu przymocować pasy do obecnej rozpórki. Ogólnie pisząc że pasy szelkowe wypada stosować tylko z klatką masz 100% racji i sam mam szelki tylko w aucie z klatką. Natomiast napisałem o wspawaniu tej poprzeczki na pasy ponieważ wg mnie jeśli juz muszą być, to niech będą zamocowane do czegoś solidnego - siła działająca na mocowanie przy np zderzeniu czołowym jest ogromna i rozpórka wg mnie nie koniecznie musi to wytrzymać (została zaprojektowana do przenoszenia zupełnie innych sił). Dlatego idąc dalej moim tokiem rozumowania nie zgodzę się że równie dobrze (źle?) mógłby zamocować pasy do rozpórki ![]() |
|
|
![]()
Post
#30
|
|
User Dołączył: Mon, 20 December 2010 ![]() |
Źle Cię zrozumiałem, myślałem, że chcesz wspawać przy kielichu blachę z punktem montażowym. Tak czy inaczej nie wiem czy zdecydowałbym się na takie rozwiązanie - to nadal rozpórka, tylko mocniejsza. Z resztą nawet gdyby się nadała pozostaje problem zabezpieczenia kierowcy w razie rolki, a do tego jest potrzebna półklatka.
|
|
|
![]()
Post
#31
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 24 May 2009 ![]() |
Źle Cię zrozumiałem Dobrze zrozumiałeś, tylko nie do końca ![]() Moja wypowiedź: "Pewnie do kielichów." Odnosiła się do pytania xs: "No dobra ale gdzie je wspawac?" które to pytanie dotyczyło pomysłu Ictusa: "wspawaj normalnie homologowane plytki do mocowania pasow... po kilkanascie zeta sztuka" i tą moją wypowiedzą "do kielichów" starałem się rozwinąć niedokończoną myśl Ictusa odnośnie wspawania tych płytek ![]() Natomiast dalej w tamtym poscie napisałem już moją opinię odnośnie tego że wg mnie już lepiej wspawać rurkę między kielichami Co nie zmienia faktu że zdecydowanie lepiej mieć klatkę, lub chociaż półklatkę właśnie ze względu na rolki ![]() Sorry jeśli zamieszałem jeszcze bardziej ![]() |
|
|
![]()
Post
#32
|
|
User Dołączył: Mon, 20 December 2010 ![]() |
Czyli możemy dojść do wspólnego wniosku, że półklatka będzie najsensowniejszym rozwiązaniem?
|
|
|
![]()
Post
#33
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 23 September 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Oba auta mam 4/5 drzwiowe i w obu mam pasy przykrecone (na krzyz) do mocowan pasow kanapy pasazerskiej. Legacy bedzie mial przerabiana klatke i przy tej okazji dolozona zostanie ododatkowa rura pod pasy. Moim zdaniem przy dluzyszych autach (4/5 drzwi) mocowanie pasow z tylu jest OK, nie schodza w dol tak stromo.
Co do polklatki, mialem zakladac do Astry. Spotkalem sie jednak z ludzmi z PZMotu organizujacymi w lodzkiem KJSy i powiedzieli ze nie przepuszcza na BT. Obojetnie kto ja zrobi i z czego, ma byc pelna klatka jak w zalaczniku J albo wcale. Pasy zas maja byc do SERYJNYCH mocowan i koniecznie skrzyzowane szelki. ![]() -------------------- EJ20G, EJ253, C16SE
|
|
|
![]()
Post
#34
|
|
User Dołączył: Mon, 20 December 2010 ![]() |
Trzeba wziąć pod uwagę, że regulacje są stosowane z różnych powodów i nie koniecznie muszą być odzwierciedleniem najlepszych rozwiązań lecz asekuracją organizatora, jego własnym pomysłem (tak jak słynne przykręcanie przyspawanej klatki) lub jeszcze czymś innym. Osobiście nie przejmowałbym się tym co mówią goście z PZMotu jeśli nie zamierzałbym startować w ich zawodach.
CYTAT Moim zdaniem przy dluzyszych autach (4/5 drzwi) mocowanie pasow z tylu jest OK, nie schodza w dol tak stromo. Jeśli nie przekracza 20 stopni to będzie OK, choć u siebie robiłem zero, bo to najbardziej neutralne rozwiązanie i nie lubię kompromisów. ![]() |
|
|
![]()
Post
#35
|
|
![]() Rookie Dołączył: Thu, 07 October 2010 ![]() |
podepne sie pod temat, bo mam podobny problem z pasami 4p
czy taki sposob ich zamontowania jest poprawny? ![]() to sa orginalne punkty mocowania pasow z tylu w civicu 6g. czy lepiej wspawac te plytki o ktorych pisze Ictus na wysokosci tego dalszego mocowania? -------------------- EK3 2.2 DOHC VTEC California dream
|
|
|
![]()
Post
#36
|
|
User Dołączył: Mon, 20 December 2010 ![]() |
Kąt jest zdecydowanie za duży. A nie dałoby rady to tych czarnych rur zaraz za fotelami? Co to dokładnie tam wstawiłeś?
|
|
|
![]()
Post
#37
|
|
![]() Rookie Dołączył: Thu, 07 October 2010 ![]() |
to niestety nie moje auto - ja nie mam tylu rur.
Ale kat obu tych pasow jest za duzy? czy tylko tego pasa blizej drzwi? a moze dobrym miejscem na przyspawanie mocowan byloby wzniesienie miedzy miejscem tylnych kanapy a kolem zapasowym? jest i dalej i wyzej -------------------- EK3 2.2 DOHC VTEC California dream
|
|
|
![]()
Post
#38
|
|
User Dołączył: Mon, 20 December 2010 ![]() |
Obu, obu, tak samo na tym wzniesieniu będzie za duży.
![]() ![]() Gdybyś miał taką belkę za fotelami byłoby poprawnie, przynajmniej jeśli chodzi o montaż. |
|
|
![]()
Post
#39
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 02 September 2010 Skąd: Zabrze ![]() |
markko_m, to co pokazujesz to nie jest czasem odnośnie montażu pasów przy używaniu ich z HANSem ?
-------------------- Audi A4 B5 1.9 TDI AFN // Suzuki SV650N K8 // Nissan Sunny GTi 5-doors
-------------------- "Kto hamuje, ten przegrywa" |
|
|
![]()
Post
#40
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 31 October 2003 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Ameryki drugi raz sie nie odkryje jest zalacznik J i wg tego sie bezpiecznie montuje pasy.
-------------------- <--LUKE-->
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 05 September 2025 - 09:23 |