![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#61
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 17 April 2005 Skąd: Trójmiasto ![]() |
Fobi ale ty piszesz chyba o temperaturze cieczy chlodzacej a nie oleju ??
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#62
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 30 August 2004 Skąd: Lublin ![]() |
no tak , chłopak pisze przecież o temp wody
![]() ![]() -------------------- Turbokombi C6 3.0TDi V6 281 / 586
|
|
|
![]()
Post
#63
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 19 March 2004 Skąd: Częstochowa ![]() |
Boże, patrz człowiek nie pomyśli
![]() Oczywiście cieczy chłodzącej, jedyny dodatkowy zegar to boost. Więc jeśli ciecz chłodząca ma 100 czy 110 stopni to olej ma duuużo więcej. Sorry za wprowadzenie w błąd. -------------------- Skoda Superb 2.0 TSI 280KM (4x4)
|
|
|
![]()
Post
#64
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 30 August 2004 Skąd: Lublin ![]() |
nikogo w błąd nie wprowadziłeś
![]() ![]() -------------------- Turbokombi C6 3.0TDi V6 281 / 586
|
|
|
![]()
Post
#65
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 29 March 2007 Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie ![]() |
nikogo w błąd nie wprowadziłeś ![]() ![]() Właśnie chciałem napisać, że chyba sam chuchasz i dmuchasz na tą chłodnicę ![]() ![]() -------------------- Audi 20V Turbo Quattro
|
|
|
![]()
Post
#66
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 10 January 2008 ![]() |
jeśli temp wody ci skacze do 110 to nie chce wiedzieć jaką masz temp. oleju w tym momencie...
-------------------- Nordschleife 7.34 BTG /// 1430kg@340KM _https://youtu.be/7it0StugULU
Tor Poznań 1:42 /// 1320kg@370KM _https://youtu.be/bQfTU5LYmNw |
|
|
![]()
Post
#67
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 19 March 2004 Skąd: Częstochowa ![]() |
jeśli temp wody ci skacze do 110 to nie chce wiedzieć jaką masz temp. oleju w tym momencie... Szczerze to ja też nie chce wiedzieć. Całe szczęście wtedy było podejrzenie złego działania czujnika temperatury "wody". Silnik pracował i pracuje tak samo, więc przerwanie filmu olejowego raczej nie nastąpiło. -------------------- Skoda Superb 2.0 TSI 280KM (4x4)
|
|
|
![]()
Post
#68
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 19 March 2004 Skąd: Częstochowa ![]() |
Dobra, to wracając do tematu chciałbym poruszyć jeszcze jedną kwestię mianowicie jaki olej uwzględniając przebieg samochodu. Dzisiaj jak odwoziłem auto na wymianę oleju mechanik zaproponował, że przy takich przebiegach > 150k km lepszy byłby olej półsyntentyczny ze względu na uszczelnienie popychaczy. Co o tym myślicie?
-------------------- Skoda Superb 2.0 TSI 280KM (4x4)
|
|
|
![]()
Post
#69
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 June 2006 Skąd: WA ![]() |
wolisz ostrzeżenie czy od razu bana? kurfa nawet szukać nie potrzeba.
-------------------- 2.0t
|
|
|
![]()
Post
#70
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 29 December 2008 Skąd: Tarnowskie Góry ![]() |
Dobra, to wracając do tematu chciałbym poruszyć jeszcze jedną kwestię mianowicie jaki olej uwzględniając przebieg samochodu. Dzisiaj jak odwoziłem auto na wymianę oleju mechanik zaproponował, że przy takich przebiegach > 150k km lepszy byłby olej półsyntentyczny ze względu na uszczelnienie popychaczy. Co o tym myślicie? rece mi opadły.... ![]() -------------------- 10' Golf mkVI R
365ps 481Nm powered by Compsport |
|
|
![]()
Post
#71
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 17 April 2005 Skąd: Trójmiasto ![]() |
Po pierwsze zmien mechanika bo to glab, po drugie o tym juz bylo trylionyrazy.
|
|
|
![]()
Post
#72
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 19 March 2004 Skąd: Częstochowa ![]() |
Rozumiem, że jesteście długo na forum ale pytanie uważam za całkiem ok. Szukałem na forum ale w poprzednim temacie ani w tym nie ma konkretnej odpowiedzi w przypadku tych silników (tematy o 1.8T). Jedyne co można wywnioskować, że polecany valvoline to półsyntetyk.
W kolejnych kilku wątkach, że napraw silnik i wlej syntetyk. Albo zalej "gęstszy" olej. W jedynym stricte temacie http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=68658 widzę sensowną wypowiedź ale bez odpowiedzi na pytanie. wolisz ostrzeżenie czy od razu bana? kurfa nawet szukać nie potrzeba. Nie chce mi się dyskutować, żebyś się nie denerwował, załóż że korzystałem z wyszukiwarki na forum i zrobiłem wszystko inne aby znaleźć odpowiedź i jej nie znalazłem, a brak wystarczającej wiedzy nie pozwala mi odrzucić pomysłu mechanika. Wykorzystałem ten temat aby rozwiać lub potwierdzić mit w kontekście silników bardziej wysilonych. -------------------- Skoda Superb 2.0 TSI 280KM (4x4)
|
|
|
![]()
Post
#73
|
|
User Dołączył: Sat, 19 December 2009 ![]() |
Może wtrące kilka zdań na temat olejów.
10w-60 uważam za całkowicie zbyteczny, zresztą zdolności dyspersyjne jakie posiadają te oleje powodują że oleje tego typu nie wpoinny pozostawać długo w silniku, porządny full syntetyk starzeje się o wiele wolniej, zabezpiecza przed korozją i innymi osadami bardziej skutecznie. Wskazane jest stosowanie 10w-60 w silnikach kręconych do bardzo wysokich obrotów i bardzo wysokiej temperatury, jest bardzo niewiele silników potrzebujących takich olejów np. M3 jest jednym z nich. Z tego co kiedyś czytałem w M3 zakres poruszania sie tłoków sięga 25m/s !!!, ( w normalnych silnikach ok. 15m/s) a temp. na tłokach pomimo kanalików smarnych może sięgać 300st.C a ciśnienie na zaworze niekiedy osiąga krótkotrwale 10 000bar ! Mobile i castrole testowałem ja i koledzy i mobil 5w-50 podobno nie wytrzymuje jednego porzadnego OS-u, castroleto co po sobie zostawiały w silnikach toyoty nawet pełno syntetyczne zdyskredytowały mnie do tej marki już do końca, motul owszem wytrzymuje trudy OS-ów i WRC choć sama gama 300 V nie nadaje się do dłuższej jazdy, sam nawet spotkałem se z opinią że jego baza estrowa nie jest tak wytrzymała. choć sam w sobie ma oleje do jazd kwalifikacyjnych, dłuższe OS-y jak i silnikółw które aplikują większe dawki paliwa do układu tłokowo-korbowego. Nie polecam marketowych produkcji do samochodów w które ktoś włożył dużo serca, czasu i pieniędzy a zalew je produktami których pochodzenia nikt nie zna dokładnie jeśli chodzi o bazę i miejsce produkcji. Sam osobiście rozpoczynam testy Amsoil, i jak widać jak na razie jeśli motul pozostaje niekwestionowanym liderem jesli chodzi o oleje do troche cięższych zastosowań niż codzienna eksploatacja zwykłego auta, choć i tak jest w mojej opinii liderem jakości w europie to amsoil faktycznie wyznacza scieżkę która dla europejskich producentów póki co jest poza zasięgiem, jeden walczy i promuje się tylko marketingiem i reklamami a drugi poświadczonymi testami i porównaniami. Dla ciekawych tematu: http://www.amsoil.com/performancetests.aspx |
|
|
![]()
Post
#74
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 20 December 2009 ![]() |
A czy ktoś może testował Motula 5w40 X-clean?? zastanawiam się nad kupnem owego oleju (do a4 1.8 t 97r na blacie niby 194 tysie) ,ale nie mogę znaleść rzadnych opini na jego temat :/
|
|
|
![]()
Post
#75
|
|
User Dołączył: Sat, 19 December 2009 ![]() |
http://www.opieoils.co.uk/pdfs/motul/motul...clean-5w-40.pdf
C3-04 - trwały i wysokiej jakości olej, najbardziej odpowiedni do silników Diesla z filtrami PDF i katalizatorami TWC, w samochodach o wysokich osiągach, jak również w wysilonych vanach i samochodach osobowych napędzanych motorem wysokoprężnym z wtryskiem bezpośrednim, jak również jednostką benzynową najnowszej generacji (VW FSI/TFSI, Toyota D4, PSA HPI, Ford DiSI, Renault ide czy Mitsubishi GDI). Przedłuża żywotność filtrów PDF i katalizatorów TWC. Charakteryzuje się HTHS 3,5 [mPa s], zawartość siarki mniejsza niż 0,3%, średnia zawartość siarki i fosforu tj. "mid SAPS" (Sulphated Ash, Phosphorus, Sulphur). Oleje te wykonane są w technologii "low-ash-technology" i spełniają wymagania opisane w najnowszej specyfikacji Daimler Chrysler 229.31 (np. Aral Tronic 229.31 SAE 5W-30 czy Fuchs Titan GT1 SAE 5W-30 zinc free). Czy u Ciebie jest układ z PDF i masz takie zalecenia dot. oleju ? Na jakim oleju śmigało autko od nowości i ile go bierze ? |
|
|
![]()
Post
#76
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 20 December 2009 ![]() |
Więc tak : wcześniej lany był na samym początku mobil1 5w50 na 10 tysi dolewałem około 800 ml potem przeszedłem na Castrola 10w60 silnik nieco bardziej zaczął być słyszalny ,ale dolewka na 10 tysięcy była około 600 ml potem znowu wróciłem do mobila 5w50 -silnika już tak nie słyszałem.. i ta sama ilość co wcześniej (800ml) w tej chwili na blacie mam 196 tysi. Auto jest z 97r AEB audi a4. z zaleceń motula wyczytałem że do tego rocznika niby najbardziej jest X-clean, na forum za to nie spotkałem rzadnej opini odnośnie X-cleana :/
Olej mam po dosyć dobrej cenie.. (taniej niż x-cess) i nie wiem czy moge lać go na spokojnie czy raczej odpuścić sobie?? ![]() Z góry wielkie dzięki za pomoc ![]() |
|
|
![]()
Post
#77
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 28 September 2009 ![]() |
Witam.
Pewnie za chwile mi napiszecie że było o tym milion razy na forum, ale wybaczcie nie znalazłem. Mam problem, bo odkąd kupiłem auto (TT 1.8T 225KM) zalany był Mobil 10W40, potem byłem na wymianie oleju i jakiś ciula mechanik powiedział że nie można zalać syntetyka bo.... znana śpiewka. Wlał mi więc znowu Mobila 10W40. I tak na tych półsyntetykach mam przejechane aż 30 000km. Czy teraz mogę bez obawy zmienić na Mobil 5W50? Czy wcześniej trzeba robić jakąś płukankę? Z góry dziękuję za udzielenie odpowiedzi. Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#78
|
|
User Dołączył: Sun, 06 May 2007 ![]() |
leje w S3 APY+program mobila 5W50 i jest gitara wymiana co 7 tyś i na liczniku 265tyś
|
|
|
![]()
Post
#79
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 10 February 2010 ![]() |
chciałbym widzieć twoja turbinę po tym oleju który ma wskaźnik lepkości ok 17 w 100st C w twoim przypadku 5w50.
miałem taki w moim turbo Garrett co owocowało braniem oleju przez turbinę oraz ubytkami w zimie, taki olej potrzebuje pracy w zakresie 100-110st temp oleju, w innym przypadku zużywasz silnik turbinę i masz błędne wrażenie ze wszystko jest ok. Inaczej ciśnienie oleju zbyt duże na Turbo powoduje jej nieszczelność. Nie mówiąc już o mazi jaka się tworzy przy takich mrozach jak ostatnio w Polsce. Na zimę 5w30 w każdym turbo będzie bardzo dobry( mowie o benzynie) wskaźnik lepkości ok 10-12 w 100st. a swoja droga jak jedziesz na rajdy tory itp to się wlewa wtedy 15w50 15w60 20W50 i to jest ok, ze wskaźnikiem 18-22 gdzie przy 120st C masz ok i nie martwisz sie o silnik. na trasę wystarczy olej przykładowo o wskaźniku lepkości w 100st C ok 14 a w tym przypadku 5w40. dla diesla powinieneś lać olej zgodny z normą, producenta, wysilony silnik ze sprawnym układami chłodzenia oleju i wody poradzi sobie w każdych warunkach. |
|
|
![]()
Post
#80
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 29 December 2008 Skąd: Tarnowskie Góry ![]() |
dziwna sprawa... grono ludzi narzeka na oleje 5w30 lotoso castrola i lotoso mobila, udowadniajac ze pozostawiaja w silniku syf, i udowadniajac same negatywne skutki a tu pojawia sie taki ktos kto to zachwala i stara sie sprawdzone oleje przez ludzi ktorzy uzywaja swoje auta ponadprzecietnie pokazac ze jednak sie myla... i powinni dalej lać shit
-------------------- 10' Golf mkVI R
365ps 481Nm powered by Compsport |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 25 June 2025 - 20:02 |