Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: JAKI OLEJ DO 1.8 TURBO
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Audi Sport
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
straznik
co myślicie jaki olej będzie najlepszy do zastosowań na codzień do jazdy na ulice a nie na rajd !, myśle o valvoline 10w60 ale podobno super do rajdu a do normalnego użytku nie bardzo bo bardzo płucze silnik i zjada uszczelniacze zaworowe takie opinie ?? sam niewiem , teraz mam zalane LIQUI MOLY Mos2 10w40 czasami w lecie jak jest dobrze dogrzany to na wolnych obrotach postukuje tak jak by jakiś samoregulator nie miał ciśnienia co manometr na pompie pokazuje ciśnienie ok , jakie są wasze opinie i doświadczenie ????
MACIEK026
Wg mnie jak najbardzoej ok 10w60, co do 10w40 to bym nie stosował, ja od jakiegos czasu uzywam tylko motul x-cess 5w50, wczesniej był shell 10w60. Na motulu silnik ewidentnie ciszej pracuje, fakt ze taki olej jak 10w60 bedzie idelany w lecie. Mimo wszystko w 1.8T jest dosyc gorąco.
Krystian
zima 5w50 motul, mobil1 (ale z pewnego źródła najlepiej w opakowaniach nie z beczki)
lato 5W50 j.w. lub 10w60 (np. Valvoline VR1)

10w40 ani to dobre na lato ani na zimę
_Grześ_
motu x-cess nie wystepowal w kasie lepkosci 5w-50 co najwyzej 5w40
MACH
z aktualnej lini produktow Motula do 1.8T dedykowany jest MOTUL 8100 X-LITE 100% SYNTHESE ESTER BASED 0W-30

(poprzednio byl to 8100 E-tech)
kteino
przede wszystkim- które 1.8t?? Ile koni obecnie, czy auto tuningowane?
Bzdurą i BŁĘDEM jest lanie do seryjnych aut olejów RADYKALNIE odstających od norm producenta! Te silniki wcale nie są do tego przystosowane i to nie jest żaden tuning zalać 10W60 zamiast zalecanego 0W40 albo nawet 0W30!!! Opamiętajcie się, wyższe cyferki nie znaczą, że olej jest lepszy! Tylko w jakich warunkach pracuje silnik! Stąd pytanie, czy mówimy o serii (pierdoły jak wydech czy stożek to nadal seria) czy o konkretnej modyfikacji rzędu +100%HP. Liczy się baza (np.estry) i dodatki uszlachetniające.
Konkretnie co do 1.8t- do normalnej jednostki 150 czy 180PS świetnie nadaje się 8100 x-cess 5W40, jeżeli to 210 lub 225PS- trzeba szukać olejów spełniających normy VW 503.01 (właśnie wyższych wymagań temperaturowych!), tu najbardziej polecam 8100 x-lite 0W30 lub specific 504.00/507.00 5W30.
nerox
A MOTUL 300V COMPETITION 15w50?
Podobno też dobry.
MACH
Widze ze pierwszy raz ktos mnie tu slusznie poparl jesli chodzi o olej to 1.8T z polki Motula.
Mimo wielu glosow ze jest niby zbyt wodnisty, od 70kkm stosuje oleje dedykowane przez Motula do 1.8T najpierw byl to E-Tech teraz jest X-Lite i jak najbardziej sprawdzaja sie w tym silniku.
Tym bardziej nie widze sensu stosowania do silnikow seryjnych lub prawie seryjnych olejow serii 300V
KingpiN
motul 300v 5w40 podobno najlepszy do wysilonych silniczkow oraz takich mocno katowanych.

pozdro
MACH
ale umowmy sie co oznacza wysilony 1.8T ?
wg mnie przynajmniej 300KM w gore

pozatym okreslenie "katowanych" w moim rozumieniu przeklada sie temp pracy oleju, w tym przypadku podwyzszona - w takim razie w celu nieprzegrzewania oleju warto dolozyc chlodniczke oleju z termostatem zamiast szukac rozwiazania w coraz to innych olejach.

na marginesie najlepszy olej nie zabezpieczy przed niszczacym traktowaniem silnika bez wzgledu czy wysilony czy seryjny - nie rozgrzewanie oleju, nie studzenie auta, dlugotrwala jazde przy przegrzewajacym sie oleju np autostradowe palowanie gdy olej jest juz bliski zerwania filmu olejowego
pavel
CYTAT("straznik":1svvn53v)
manometr na pompie pokazuje ciśnienie ok


W niektórych sprawach jestem byc może aż upierdliwie szczegółowy, ale poprosiłbym Ciebie o rozwinięcie zaznaczonego przeze mnie fragmentu.

A propos tematu, to według mnie każdy markowy i regularnie wymieniany olej 5W50 lub 10W60 będzie dobry do 1.8T, gdyż większość opinii jest subiektywna i nie sądzę aby któryś z wypowiadających się w tym temacie kolegów przeprowadzał obietywne badania zużycia smarowanych elementów, lub miał do takowych objektywnych badań jakiś dostęp.

Pozdr
straznik
CYTAT("pavel":luiisiuq)
CYTAT("straznik":luiisiuq)
manometr na pompie pokazuje ciśnienie ok


W niektórych sprawach jestem byc może aż upierdliwie szczegółowy, ale poprosiłbym Ciebie o rozwinięcie zaznaczonego przeze mnie fragmentu.

A propos tematu, to według mnie każdy markowy i regularnie wymieniany olej 5W50 lub 10W60 będzie dobry do 1.8T, gdyż większość opinii jest subiektywna i nie sądzę aby któryś z wypowiadających się w tym temacie kolegów przeprowadzał obietywne badania zużycia smarowanych elementów, lub miał do takowych objektywnych badań jakiś dostęp.

Pozdr

już nie pamietam dokłądnie bo sprawdzałem z książką ale po rozgrzaniu trzyma ciśnienie jakieś 2bary i jest ok mimo to nie raz ale latem lubi sobie czasem nie spodziwanie po stukać zwłaszcza jak przekroczy 80stopni to tyle co do mojego wcześniejszczego cytatu
bezduszny
Jazda normalna + chips... dobry syntetyk (wiadomego pochodzenia) 5/40

Po większym wzmocnieniu i w założeniu ostrzejszego traktowania silnika (i turbiny) syntetyk 5/50


... i tyle.


PS
ŻADEN najlepszy olej nie zastąpi rozumu i umiejętnego posługiwania sie silnikiem z turbiną.
straznik
a co myślisz o valvoline rs 10w/60 bo tak sie zastanawiałem
bezduszny
CYTAT("straznik":1hfdfr8c)
a co myślisz o valvoline rs 10w/60 bo tak sie zastanawiałem


Olej fajny, producent znany... ale produkt nie dla Twojego silnika i nie do tego co będziesz robił z tym silnikiem.
straznik
to co byś konkretnie polecił ????
bezduszny
Tak jak pisałem wc ześniej: 5/40 lub max 5/50... przy założeniu, że silnik jest w pełni sprawny.
Stf1
to i ja dorzucę 5gr. Zrobiłem jakieś 40 tyś silnikiem 1.8T po programie jeżdżąc na shell ur 10w60. Później bez sensu zacząłem eksperymentować. Zalałem 10w60 pół syntetyk valvoline - okazał się klęską - auto nie jeździło tak pod pełnym obciążeniem jak na shell'u. Kolejnym olejem był motul competition. Wg mnie podobny do shella ale.... po 7,5 tyś wylałem czarną wodę...

Osobiście: lato 10w60 shell helix ultra racing ( po 7tyś wyglądał znośnie)
Zima: dobry syntetyk 5w50 chyba że używasz auta na krótkich odcinkach to 0w40.
kteino
ludzie, jak nie wiecie o czym piszecie, to nie piszcie! Takie rady jak: zalej albo 5w50 albo 0w30 to sobie może wsadzić! Czy myślisz, że wszystko z napisem racing albo competition to TUNING i w ogóle hiper??????? Udzielanie się w tym temacie chyba upoważnia cię do wiedzy, że oleje z motorsportu należy wymieniać TROCHĘ częściej niż zwykłe i częściej niż 7,5tys. i tak, mają prawo być czarne po takim przebiegu, ale to chyba też świadczy o ich dobrych właściwościach.
a autor i tak będzie się dopytywał w nieskończoność, więc mąćcie mu jeszcze bardziej w głowie. LEJ 5W40! chyba że masz s3.
rossi20
jak chcialbym sie podlaczyc ale troszke inaczej sformulowac to pytanie... chce w 1.8T ktory jes zalany Mobil1 10W40 polsyntetyk , przebieg udukumentowany 173 tysiace przejsc na inny olej..... po pierwsze czy moge przejsc na syntetyk np. motul 8100 x-cess 5W40, czy mam zostac przy pol sytnetyku tylko zmienic na motula MOTUL 4100 POWER 15W-50.... glownie chcialbym zastosowac olej motula....chodzi mi czy moge przzejsc na syntetyk a jak nie czy zastosowanie drugiego motula jest ok?? przebiegi krotkie po warszawie , male dlugosci przelotowe , bardzo rzadko trasa
straznik
teraz zalewam silnik już 3 sezon LIQUI MOLY Mos2 10w40 , moje pytanie to takie czy zostać przy tym oleju czy może jest cos lepszego dla mojego silnika troche wysilonego !!!
bezduszny
CYTAT("kteino":3hm5tk68)
ludzie, jak nie wiecie o czym piszecie, to nie piszcie! Takie rady jak: zalej albo 5w50 albo 0w30 to sobie może wsadzić! Czy myślisz, że wszystko z napisem racing albo competition to TUNING i w ogóle hiper??????? Udzielanie się w tym temacie chyba upoważnia cię do wiedzy, że oleje z motorsportu należy wymieniać TROCHĘ częściej niż zwykłe i częściej niż 7,5tys. i tak, mają prawo być czarne po takim przebiegu, ale to chyba też świadczy o ich dobrych właściwościach.
a autor i tak będzie się dopytywał w nieskończoność, więc mąćcie mu jeszcze bardziej w głowie. LEJ 5W40! chyba że masz s3.


Przepraszam, a jakie to oleje z "motorsportu" są i czy ktoś tu ma taki silnik sportowy ?
Szczerze mówiąc jestem pełen podziwu, że odżegnujesz się od stwierdzeń "albo" nie znająć silnika i nie wiedząc w jakim stanie technicznym jest.
Stf1
CYTAT("kteino":uu55asb7)
ludzie, jak nie wiecie o czym piszecie, to nie piszcie! Takie rady jak: zalej albo 5w50 albo 0w30 to sobie może wsadzić!


proszę czytać ze zrozumieniem. Wyraziłem się jasno - jeśli auto jeździ na krótkich odcinkach i nie uzyskuje wysokich temp. to lepiej zalewać w zimie 0w40.

przykład:
mzb
CYTAT("kteino":3ljgs0ue)
chyba że masz s3.


Czesc

Panowie,

Co byscie polecali do S3 z produktow Motula? Obecnie S3 (AMK, 209ps) ma przebiegu 100 kkm, robi zazwyczaj odcinki 20km (naprzemiennie stanie w korku i jazda, temp zdarza sie ze 90 stopni). Raz do roku oczywiscie jakas traska. Teraz zalany jest Motul X-LITE 0w30 - pytanie czy ma to prawo jezdzic latem?

Pozdrawiam
--Marek
the.wolf
CYTAT("mzb":notdgskj)
Co byscie polecali do S3 z produktow Motula? Obecnie S3 (AMK, 209ps) ma przebiegu 100 kkm, robi zazwyczaj odcinki 20km (naprzemiennie stanie w korku i jazda, temp zdarza sie ze 90 stopni). Raz do roku oczywiscie jakas traska. Teraz zalany jest Motul X-LITE 0w30 - pytanie czy ma to prawo jezdzic latem?

Pozdrawiam
--Marek



jesli tak sie dzieje ze czasami masz 90 stopni to cos nie halo.


co do oleju to masz wyzej napisane.
mzb
CYTAT("the.wolf":2vc4nj4o)
jesli tak sie dzieje ze czasami masz 90 stopni to cos nie halo.

..plynu chlodzacego
CYTAT("the.wolf":2vc4nj4o)
co do oleju to masz wyzej napisane.

Tak, chodzi mi glownie o to czy mozna spokojnie 0w-30 jezdzic w lato w naszym klimacie i warunkach

Pozdro
sebolec
MZB, nie zrozumiałeś. Temperaturę 90 stopni moje 1.8t osiąga po nocy spędzonej na mrozie na dystansie 3-4 km, więc Twoje sformułowanie "czasami" budzi wątpliwości co do stanu osprzętu silnika.
bezduszny
CYTAT("mzb":2cqzbebq)
Tak, chodzi mi glownie o to czy mozna spokojnie 0w-30 jezdzic w lato w naszym klimacie i warunkach


Pewnie.
Tylko silnik musi być przystosowany do takiego oleju..... a 1.8T nie jest przystosowany.
adam66
CYTAT("bezduszny":27ecbymp)
CYTAT("mzb":27ecbymp)
Tak, chodzi mi glownie o to czy mozna spokojnie 0w-30 jezdzic w lato w naszym klimacie i warunkach


Pewnie.
Tylko silnik musi być przystosowany do takiego oleju..... a 1.8T nie jest przystosowany.


zdaje się że do S3 właśnie taki olej jest zalecany więc chyba VAG wie co robi...
bezduszny
Jesteś pewny tego, że 0/30 ?
adam66
CYTAT("bezduszny":namxiil2)
Jesteś pewny tego, że 0/30 ?


pewien to nie jestem bo nie mam przed sobą instrukcji od S3, ale ZTCW do S3 zalecane są oleje z normą 503.01 a taką normę spełnia kilka 0w30
pavel
Do S3 zalecane sa oleje zgodne ze specyfikacją 500 00, 502 00 oraz 501 01, a te nie przewidują 0W30- co najwyżej 5W30 i 10W30 i to właściwie tylko przy długotrwałych bardzo niskich temperaturach. Ponadto przy 5W30 jest zastrzeżenie aby unikać wysokich obrotów i dużego obciążenia
mzb
CYTAT("adam66":3tv7vsjt)
pewien to nie jestem bo nie mam przed sobą instrukcji od S3, ale ZTCW do S3 zalecane są oleje z normą 503.01 a taką normę spełnia kilka 0w30

Tak, wlasnie tak jest z Motulem X-lite 0w-30, i jest to norma rekomendowana w instrukcji S3 Pytanie moje czy na lato nie bylby odpowiedniejszy 5w-40?

CYTAT("sebolec":3tv7vsjt)
MZB, nie zrozumiałeś. Temperaturę 90 stopni moje 1.8t osiąga po nocy spędzonej na mrozie na dystansie 3-4 km, więc Twoje sformułowanie "czasami" budzi wątpliwości co do stanu osprzętu silnika.

90 w czasie jazdy nie mam nigdy, zazwyczaj trzyma jakies ~85. 90 lapie jedynie stojac i prawie jadac Nie sadze zeby cos bylo zle, kwestia nagrzania auta to rowniez 'kilka' kilometrow jak w Twoim przypadku.

pooozdro
adam66
CYTAT("mzb":3dxdzqx4)
Tak, wlasnie tak jest z Motulem X-lite 0w-30, i jest to norma rekomendowana w instrukcji S3 Pytanie moje czy na lato nie bylby odpowiedniejszy 5w-40?


ja bym nie kombinował i został przy tym co zaleca producent
chyba że silnik mocno dłubany

CYTAT("pavel":3dxdzqx4)
Do S3 zalecane sa oleje zgodne ze specyfikacją 500 00, 502 00 oraz 501 01, a te nie przewidują 0W30- co najwyżej 5W30 i 10W30 i to właściwie tylko przy długotrwałych bardzo niskich temperaturach. Ponadto przy 5W30 jest zastrzeżenie aby unikać wysokich obrotów i dużego obciążenia


czyli motul mija się z prawdą pisząc że 0W30 jest zalecany do S3 ??
[url:3dxdzqx4]http://www.motul.auto.pl/pliki/motul_produkty/produkty_tds/8100xlite0w30.pdf[/url:3dxdzqx4]
bezduszny
CYTAT("adam66":34ks8cdm)
czyli motul mija się z prawdą pisząc że 0W30 jest zalecany do S3 ??
[url:34ks8cdm]http://www.motul.auto.pl/pliki/motul_produkty/produkty_tds/8100xlite0w30.pdf[/url:34ks8cdm]


...... a czy jest napisane do jakiego S3 i do jakiego TT i z jakim silnikiem ?
pavel
CYTAT("adam66":36pw7pw8)
czyli motul mija się z prawdą pisząc że 0W30 jest zalecany do S3 ??


Prawdę mówiąc nie sądzę aby Motul mijał się z prawdą.

Moja wiedza z poprzedniego mojego posta o dopuszczalnych olejach dla seryjnych 1.8T (180 i 225KM) bazuje na "Betriebsanleitung Audi TT", rok wydania 1999, strona 120 i 121.
Jak zapewne wiesz silniki w S3 210/225 i TT225 sa identyczne
adam66
CYTAT("pavel":wfrwpojk)
Prawdę mówiąc nie sądzę aby Motul mijał się z prawdą.

Moja wiedza z poprzedniego mojego posta o dopuszczalnych olejach dla seryjnych 1.8T (180 i 225KM) bazuje na "Betriebsanleitung Audi TT", rok wydania 1999, strona 120 i 121.
Jak zapewne wiesz silniki w S3 210/225 i TT225 sa identyczne


nie będę się z Wami kłócił
http://www.tt-forum.co.uk/ttforumbbs/vi ... php?t=8582
http://www.roelz.be/VAG/vw_oilspecs.html
w obu tych linkach jest potwierdzenie że do 1.8T 210/225 VAG zaleca oleje 5w30 albo 0w30....
być może dane tam zawarte są błędne, a może vag zmienił zalecenia i od jakiegoś czasu zaleca inne oleje niż te które są w instrukcji pavel'a...
mammoth
silniki AMK, AUL, APY, APX, BAM wymagają normy 503.01

z Motula mozna zalac Motul 8100 X-lite 0W30 lub serie 300V
pavel
CYTAT("mammoth":1bz851gx)
silniki AMK, AUL, APY, APX, BAM wymagają normy 503.01

musze z ciekawości spytać jakie oleje ta norma przewiduje bo nie znam się na normach?? czy 0W30 nie jest w tej normie przewidziany dla ekstremalnie zimnych klimatów?? i czy ktos mógły mi wytłumaczyć dlaczego Audi w swej instrukcji obsługi dla TTAPX225KM ostrzega przed wysokimi obrotami i dużymi obciążeniami przy uzywaniu 5W30 (w niemieckiej, czyli umiarkowanoklimatycznej strefie)??
mzb
CYTAT("pavel":xe7gwqj3)
Audi w swej instrukcji obsługi dla TTAPX225KM ostrzega przed wysokimi obrotami i dużymi obciążeniami przy uzywaniu 5W30 (w niemieckiej, czyli umiarkowanoklimatycznej strefie)??


Zaraz sie okaze, ze S3 mozna jezdzic tylko w krajach skandynawskich i to w wybranych miesiacach A myslalem, ze zadaje lekko lamerskie pytanie, ale mialem te same watpliwosci co i Wy

--Marek
Stf1
CYTAT("mammoth":wqtulf78)
silniki AMK, AUL, APY, APX, BAM wymagają normy 503.01

z Motula mozna zalac Motul 8100 X-lite 0W30 lub serie 300V


znając dobrze te oleje zalałbyś 0w30 do własnego s3 ? Biorąc pod uwagę sezon letni i od czasu do czasu srogie użytkowanie auta?
mammoth
jesli chodzi o mnie to do APY'eka w lecie leje 300V 20W60 Le Mans a w zimie 300V 5W40 Power
bezduszny
Pozostaje pytanie czy S3 jest serwisowana LL ?

Oleje 5/30 to głównie oleje niskopopiołowe przeznaczone do wymiany przy przebiegach nie mniej niż 30k km (choc ja wole wymienić co 15k )
R6
panowie 1.8T AGU

235000 przebiegu

obecnie zalany wg lepy serwisowej na dolocie castrol 5w40 obok oznaczenia mam napis TXT cokolwiek to oznacza :/

w planach jest tzn na wiosne bedzie wieksza dmuchawa i program u gto

co tam wlać motul . valvoline ??







LeszekMK2
ja do swojego wlalem GULF-a RACING 10W-60 pełen syntetyk i dobrze sie spisuje
Rafalek114
CYTAT(R6 @ Sat, 05 Dec 2009 - 21:33) *
panowie 1.8T AGU

235000 przebiegu

obecnie zalany wg lepy serwisowej na dolocie castrol 5w40 obok oznaczenia mam napis TXT cokolwiek to oznacza :/

w planach jest tzn na wiosne bedzie wieksza dmuchawa i program u gto

co tam wlać motul . valvoline ??



jak auto bedzie strojone u Krzyska to pewnie bedzie 10w60 wink.gif , ale 5w50 to tez bardzo dobry olej... naturalnie wymiana co 10tys
R6
rafalek a marka oleju ? smile.gif bo widze ze kazdy zapodaje cyfry ale juz marki unika podania
tongue.gif

auto jest do jazdy popoludniami + weekendy normalnie stoi w garazu wiec krotkie przebiegi robi raczej

do tej pory w hondach olej zmienialem co 8,5 tysiaca - w golfie takie cos to przesada czy nie ??
rafik_xx
10w60 to pewnie Valvoline, 5w50 to Mobil 1, ja polecam ten drugi, wymiana co 10 tys chyba ze auto mocno katowane to można i co 8
R6
rozumiem ze chodzi o VALVOLINE VR1 10W60 ??

spoko mam dojscie
fobi
Tak sobie czytam instrukcję obsługi do audi s3 apy i nigdzie nie widzę normy 503 tylko 501 01 przy oleju wielosezonowym. Trochę głupieje co robić, wcześniej był zalewany 8100 5w40 i było ok. Na torze do 100 stopni max dochodził.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.