![]() |
![]() ![]() |
![]() |
gość_hexx_* |
![]()
Post
#481
|
![]() |
Nie pytam o COŚ tylko o konkrety jeśli twierdzisz że valvoline nie podoła. konkrety ? na tor: http://www.amsoil.com/shop/by-product/moto...?code=RD50QT-EA na co dzień: http://www.amsoil.com/shop/by-product/moto.../?code=AMRQT-EA na tor: https://www.motul.com/pl/pl/products/oils-l...viscosity%5D=32 na tor: http://www.millersoils.pl/produkty/motorsp...e/cfs-10w50-nt/ na co dzień : http://www.millersoils.pl/produkty/premium...-longlife-5w50/ na tor: http://www.redlineoil.com/product.aspx?pid=16&pcid=1 na co dzień : http://www.redlineoil.com/product.aspx?pid=135&pcid=21 |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#482
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
podjedź na tor, strzel na pełnym ogniu kilka kółek.... i zobacz co będzie wtedy możesz polecać lub nie ![]() moje "polecam" było z emotą i znakiem zapytania, bo ogólnie trochę śmieszą mnie te tematy "jak olej". Praktycznie nikt tu nie jeździ 1.8t po torze, a głoszenie prawd "to jest dobre, a to wujowe", jest błądzeniem gdzieś w chmurach, bo nikt używając auta na co dzień i sporadyczne ustawki nie odczuje róznicy między mobilem, motulem, valvo, ams, sraemes itepe..Trzeba opierać się na jakichkolwiek wskaźnikach dających obraz 'fajności'. Moje doświadczenia moge podsumować w ten sposób - po zmianie Motula 300V 10w40 na Valvo 5w50 zobaczyłem w Hondzie w tych samych warunkach pomiarowych (rozgrzany olej podczas normalnej jazdy) prawie 1bar wzrostu cisnienia na wolnych obrotach. Co Wy na to? -------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#483
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
Inna klasa lepkości . Możliwe
-------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]()
Post
#484
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
no to jednak nie taki zły w porównaniu do wyścigowego motula?
![]() -------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#485
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 17 July 2012 ![]() |
Upalam woz w kielcach na VR1 5W50, z reszta od szlifu silnik tylko na tym jezdzi. Olej zmieniam pewnie w okolicach 5k przebiegu lub i mniejszym. Pamietam jeden trening, gdzie temp. otoczenia byla 30stopni. Przy asfalcie prawie 40, praktycznie caly dzien latania i bylo OK. Studzilem jak podchodzil pod 120stopni na zegarach, na pewno sie nie spalil a pewnie temp. rzeczywista byla wieksza. Ja go polecam, po fefnastu wymianach. Traci na cisnieniu w raz z przebiegiem ale i tak za ta cene jest mocno OK uwazam. Silnik od gory wyglada bardzo dobrze.
-------------------- --
B18c = 210hp/195nm K20z4 = 255hp/235nm STi = 350hp/500nm |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#486
|
![]() |
widzisz... ty już go studziłeś jak miał około 120 stopni
a olej wyczynowy jest przystosowany do stałej pracy w okolicy 125 stopni taka różnica ![]() |
|
|
![]()
Post
#487
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 08 April 2015 ![]() |
Mialem to valvo i cisnienie trzymal gorzej niz 5w40. Z ponad 2 barow zaraz po zagrzaniu oleju potrafilo spac do 1 bara przy szybkiej jezdzie po miescie
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#488
|
![]() |
no to jednak nie taki zły w porównaniu do wyścigowego motula? ![]() jest gorszy.. może nie gorszy a inny, do innego zastosowania patrzysz po ciśnieniu na świeżym oleju o innej lepkości, więc musi być różnica jak zrobisz kilka okrążeń na torze to zauważysz różnice taką, że ciśnienie spadnie bardziej niż na wspomnianym motulu również po kilku okrążeniach |
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#489
|
![]() |
moje "polecam" było z emotą i znakiem zapytania, bo ogólnie trochę śmieszą mnie te tematy "jak olej". Praktycznie nikt tu nie jeździ 1.8t po torze, a głoszenie prawd "to jest dobre, a to wujowe", jest błądzeniem gdzieś w chmurach, bo nikt używając auta na co dzień i sporadyczne ustawki nie odczuje róznicy między mobilem, motulem, valvo, ams, sraemes itepe..Trzeba opierać się na jakichkolwiek wskaźnikach dających obraz 'fajności'. i tak i nie z olejami to jak z oponami. chcesz mieć dobre trzymanie ? dajesz odpowiednią gumę do tego jak chcesz jeździć i jeździsz z olejami podobnie. chcesz mieć cały silnik ? lejesz to co mu da bezpieczną pracę w warunkach jakie mu chcesz zapodać. to jest takie oczywiste. olej który na co dzień będzie się spisywał u przeciętnego Kowalskiego cacy przez długi czas... w takim samym silniku u Nowaka nie da rady, bo Nowak.. RAZ go przegrzeje a olej straci swoje właściwości. Kowalski tego nie zrobi nigdy i będzie zachwalał olej czy ktoś odczuje różnicę ? nie.. do póki olej trzyma parametry jak je straci to odczuje głównie w kieszeni ![]() |
|
|
![]()
Post
#490
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 08 April 2015 ![]() |
A przegzany olej to znaczy ile? 120, 150, 180 stopni? Po czym mam rozpoznac ze przegzalem olej i stracil on swoje wlasciwosci?
|
|
|
gość_hexx_* |
![]()
Post
#491
|
![]() |
kwestia jaka baza (bo nawet HC ma rożnej jakości) i ile ma dodatków
a po czym poznać ? po kolorze, po utracie ciśnienia |
|
|
![]()
Post
#492
|
|
Super User Dołączył: Mon, 18 May 2009 Skąd: Gm. Głogówek ![]() |
Przegrzany +/- 140 stopni.
Ja jestem spękany jak olej do 95/100 dochodzi, niby nie ma strachu do 120 stopni, wolę rundę wystudzić/odpuścic i tyle. Mi się vr1 5w50 sprawdza, ale czuję niedosyt i szukam/testuję/porównuję oleje w klasie 5w50. Jeśli ma się zalany olej wyczynowy to należy zapomnieć o wymianie co 10/15k km w normalnym użytkowaniu. Bał bym się jeździć na motulu 300v dłużej niż 4 kkm w trybie ulica i amatorskie upalanie. Kumpel co w startuje w amatorskich górskich zmienia po tysiącu kilometrów bo robi się jak woda. Nie wiem czy to dużo czy mało przebiegu, jego wóz ww 95% widzi chłostę. Znam inny przypadek gdzie w ostro traktowanym ulicznym wozie też po tysiącu kilometrów 300v się "rozwadnia". W obu przypadkach są to turbobenzyny i olej to 300v 15w50. Sprawdzałem ciśnienie oleju w 1.8t co większość życia spędziło w angliku i było zaniedbane olejowo. Były po drodze robione płukanki, częstsze wymiany, czyszczenie smoka. Chciał bym mieć u siebie takie ciśnienie, olej niedługo do wymiany, zalany jakiś tam 5w40. Bazując na danych z tego egzemplarza to każdy olej odpowiednio często zmieniany da rady. |
|
|
![]()
Post
#493
|
|
User Dołączył: Wed, 02 June 2010 Skąd: Kalisz ![]() |
Mi tuner zalał 10w60...twierdzi, że jest ok.
Co do temp. oleju... normalna jazda to około 100 stopni...jakieś wyprzedzania złapanie 180 km/h wtedy mam ok 115 stopni... Max co cię rozgrzał to chyba było coś 135 stopni ale wtedy ganiałem się z kolesiem i but non stop hamowanie i znowu but...180-220 km/h |
|
|
![]()
Post
#494
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 30 October 2010 ![]() |
Jeździ ktoś z Was lub znajomych na Milers Cfs 5w40 NT jakie są interwały dla tego oleju w warunkach ulicznych?
|
|
|
![]()
Post
#495
|
|
Super User Dołączył: Fri, 20 June 2014 Skąd: Radzyń Chełmiński ![]() |
Mam cfs 10w60 w 16vT ale bez NT. Po 6tys km zaczelo sie lekko nizsze cisnienie na wolnych, spadek z 1,2b na 0,8b. Dosc czesto widzi koncowke obrotomierza.
|
|
|
![]()
Post
#496
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 28 October 2012 Skąd: Tychy ![]() |
ja w 16V kompresor mam tws 10W60 i nic od wymiany do wymiany w cisnieniu oleju sie nie zmienia (7-8tys km)
-------------------- Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
|
|
|
![]()
Post
#497
|
|
Super User Dołączył: Thu, 12 July 2012 Skąd: Pomorze ![]() |
Ja się zastanawiam nad przejściem z Motula 300v 15w50 na Liqui Moly 10w60 Synthoil race tech. Jakieś opinie? Porównania?
-------------------- mk2 16vt
|
|
|
![]()
Post
#498
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 30 October 2010 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#499
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 22 May 2011 Skąd: Będzin ![]() |
Jeździ ktoś z Was lub znajomych na Milers Cfs 5w40 NT jakie są interwały dla tego oleju w warunkach ulicznych? Ja jeżdże i zmieniam co ok 5 tys km -------------------- 1-sze w Polsce 1,8T + K04-530 by Digitun.pl
|
|
|
![]()
Post
#500
|
|
Super User Dołączył: Mon, 31 August 2009 Skąd: Wisła ![]() |
Panowie, nie wiem czy było o oleju do takiego zastosowania więc zapytam wprost, auto tylko i wyłącznie do katowania, będzie jeździć całymi dniami, olej oczywiście odpowiednio często wymieniany, myślę, że co ok 1k km, pytanie tylko jaki ? Audi S3 8l, AMK - 270km
Myślałem o Millers CFS 10W50 NT (jw kolega podpowiadał) czy to będzie dobry wybór czy coś innego szukać do tego konkretnego zastosowania ? I drugie, gdzie kupie tanio a dobrze ? ![]() -------------------- Audi 80 B4 Competition Vr5T
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 26 June 2025 - 03:36 |