![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#421
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
No to podsumuj koszty kapitalnego remontu silnika i sam odpowiedz sobie co lepsze - tylko nie metodą a'la stodoła + wiadro silikonu, tylko wykonanego zgodnie ze sztuką...
-------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#422
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 27 May 2015 Skąd: Podkarpacie ![]() |
No to podsumuj koszty kapitalnego remontu silnika i sam odpowiedz sobie co lepsze - tylko nie metodą a'la stodoła + wiadro silikonu, tylko wykonanego zgodnie ze sztuką... Nie bardzo rozumiem do czego pijesz z tym kapitalnym remontem - nawiązujesz do zostawienia 10 czy wymiany na 5 ? Olej zmieniony na MOTUL 8100 X-CESS 5W40 i auto chodzi o wiele ciszej !, szczerze mówiąc byłem w szoku jego pomrukiwania ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#423
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 20 July 2013 Skąd: Mława ![]() |
dobry wybór
![]() |
|
|
![]()
Post
#424
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Nie bardzo rozumiem do czego pijesz z tym kapitalnym remontem - nawiązujesz do zostawienia 10 czy wymiany na 5 ? Do stosowania niewłaściwego oleju - czyli półsyntetyka w obawie przed rozszczelnieniem silnika po zmianie na w pełni syntetyczny/hydrokrak. Olej zmieniony na MOTUL 8100 X-CESS 5W40 i auto chodzi o wiele ciszej !, szczerze mówiąc byłem w szoku jego pomrukiwania ![]() ![]() dobry wybór ![]() Potwierdzam. -------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#425
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 11 December 2009 ![]() |
Większość z Was pisze o samej benzynie, co zalać do LPG? Silnik AEB po modach ~ 300hp, 230tyś przebiegu, używany do codziennej jazdy. Motul X-CLEAN 5W40 będzie odpowiedni?
|
|
|
gość_konrad.kandzierski_* |
![]()
Post
#426
|
![]() |
Najlepszy.
|
|
|
![]()
Post
#427
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 22 May 2011 Skąd: Będzin ![]() |
Takiego smietnika jak Motul X-cess 5w40 w obecnej formulacji dawno nie mialem- silnik pracuje podobnie ale łancuszek napier... jak szalony. Zrobilem na tym mize ze 2 tys i zaraz to wylatuje.
-------------------- 1-sze w Polsce 1,8T + K04-530 by Digitun.pl
|
|
|
![]()
Post
#428
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 27 May 2015 Skąd: Podkarpacie ![]() |
Takiego smietnika jak Motul X-cess 5w40 w obecnej formulacji dawno nie mialem- silnik pracuje podobnie ale łancuszek napier... jak szalony. Zrobilem na tym mize ze 2 tys i zaraz to wylatuje. Roberto, śmiem powątpiewać żeby Motul miał jakikolwiek wpływ na "napier... łańcuszka" ![]() ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#429
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 11 December 2009 ![]() |
I tak będzie lepszy od obecnego magnateca
![]() Czy ze względu na moc silnika (choć nie często będzie wykorzystywana) lepszy byłby jakiś 5W50? |
|
|
![]()
Post
#430
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 20 July 2013 Skąd: Mława ![]() |
u mnie na x-cess też było słychać łańcuszek po porannym rozruchu gdzie wcześniej na specyficu była cisza,teraz zaś wlany motul specyfic i cisza
na specyficu przelatane 60tkm i motorownia ma się dobrze,1.8t po modach. |
|
|
![]()
Post
#431
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 22 May 2011 Skąd: Będzin ![]() |
Roberto, śmiem powątpiewać żeby Motul miał jakikolwiek wpływ na "napier... łańcuszka" ![]() ![]() ![]() Na CFS 5w40 była cisza do ok 5 tyś km ale chciałem "zaoszczędzić " na zimę ![]() -------------------- 1-sze w Polsce 1,8T + K04-530 by Digitun.pl
|
|
|
![]()
Post
#432
|
|
User Dołączył: Thu, 10 July 2014 ![]() |
Właśnie panowie do 1.8 T AJQ co wlać zawsze każde auto u mnie na motulu śmigało 2.0 TFSI też i nawet mini litra nie dolewałem na 10 tys .
|
|
|
![]()
Post
#433
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 11 December 2009 ![]() |
Ponawiam pytanie: silnik AEB z LPG po modach ~ 300ps, 230tyś przebiegu, używany do codziennej jazdy, wymiana co 10tys km, od wymiany do wymiany ubywa około 1l, zalać 5w40 czy 5w50?
|
|
|
![]()
Post
#434
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 27 May 2015 Skąd: Podkarpacie ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#435
|
|
Super User Dołączył: Fri, 21 January 2011 Skąd: a-chów/ b-b ![]() |
I tak będzie lepszy od obecnego magnateca ![]() Czy ze względu na moc silnika (choć nie często będzie wykorzystywana) lepszy byłby jakiś 5W50? a dlaczego low/mid saps byłyby lepsze? z tego co wiem low-saps to rozwiązanie pod kątem ekologi, a same popioły pozytywnie wpływają na ochrone silnika -------------------- S4 i X11, było 330d+ 303@705
|
|
|
![]()
Post
#436
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 30 October 2010 ![]() |
Takiego smietnika jak Motul X-cess 5w40 w obecnej formulacji dawno nie mialem- silnik pracuje podobnie ale łancuszek napier... jak szalony. Zrobilem na tym mize ze 2 tys i zaraz to wylatuje. Śmiem wątpić że po powrocie na poprzedni olej wszystko wróci do normy i zacznie pięknie pracować, być może to zbieg okoliczności że poprostu napinacz daje dupy. Motul to dobry wyrób i nie na tyle słaby aby takie rzeczy się działy, no chyba że trafiłeś na wyrób z Kambodży, wtedy może tak być. |
|
|
![]()
Post
#437
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
Amsoil pisze ciekawą informację o któej wiele razy już wspominałęm :
Due to tendencies of this engine to form sludge, drain intervals should not be extended beyond OEM recommendations. Read the AMSOIL Technical Services Bulleting by clicking on the following link: http://www.amsoil.com/techservicesbulletin...ge%20Issues.pdf This vehicle is equipped with a turbocharger. Turbos create severe service conditions by dramatically increasing temperatures. AMSOIL synthetic motor oils provide excellent protection for turbocharged vehicles. When using AMSOIL Signature Series Synthetic Motor Oil, do not exceed the severe-service drain interval of 15,000 miles, 700 hours or one year, whichever comes first. -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#438
|
|
Super User Dołączył: Mon, 18 May 2009 Skąd: Gm. Głogówek ![]() |
Silniki 1.8t za chiny longlife. Nawet dla seryjnego silnika interwał 15k to długo. To że turbobenzyna mocno grzeje olej to norma. Dla wzdłużnego silnika wymiana 10k km albo częściej, w poprzecznym max 12k km. W obu przypadkach seryjne silniki, bez chłosty.
W poprzecznych mniej olej się grzeje bo jest go więcej z racji większej miski olejowej (3,7 vs 4,5 L). Dlatego też nie ma golfa/jetty na tym zewstawieniu ![]() |
|
|
![]()
Post
#439
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 04 April 2005 Skąd: Wieliczka ![]() |
No ale tam jest wada silnika która powoduje ze z oleju robi się smoła, odma chyba się nie dogrzewa.
Wymiana max co 10000km ja bym nawet wymieniał co pół roku ale w Polsce to jest nie do przeforsowania. -------------------- www.zmienolej.pl
|
|
|
![]()
Post
#440
|
|
Super User Dołączył: Mon, 18 May 2009 Skąd: Gm. Głogówek ![]() |
Ta wada to turbina w układzie olejowym, głowica z dużą ilością zaworów i stosunkowo mała miska oleju. Poprzeczne troszkę wolniej niszczą olej, jedyna różnica to pojemność miski.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 26 June 2025 - 19:49 |