Shoutbox 0 nowych PW 


27 Stron V  « < 20 21 22 23 24 > »   
Reply to this topicStart new topic
> JAKI OLEJ DO 1.8 TURBO
tjwasiak
post Thu, 28 May 2015 - 14:55
Post #421


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





No to podsumuj koszty kapitalnego remontu silnika i sam odpowiedz sobie co lepsze - tylko nie metodą a'la stodoła + wiadro silikonu, tylko wykonanego zgodnie ze sztuką...


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 28 May 2015 - 14:55
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
mepo
post Mon, 01 Jun 2015 - 14:57
Post #422


Rookie
Dołączył: Wed, 27 May 2015
Skąd: Podkarpacie





CYTAT(tjwasiak @ Thu, 28 May 2015 - 14:55) *
No to podsumuj koszty kapitalnego remontu silnika i sam odpowiedz sobie co lepsze - tylko nie metodą a'la stodoła + wiadro silikonu, tylko wykonanego zgodnie ze sztuką...

Nie bardzo rozumiem do czego pijesz z tym kapitalnym remontem - nawiązujesz do zostawienia 10 czy wymiany na 5 ?


Olej zmieniony na MOTUL 8100 X-CESS 5W40 i auto chodzi o wiele ciszej !, szczerze mówiąc byłem w szoku jego pomrukiwania smile.gif, a co do zużycia /1000km będę informował na bieżąco smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
krzysiekml
post Mon, 01 Jun 2015 - 15:55
Post #423


Frequent User
Dołączył: Sat, 20 July 2013
Skąd: Mława





dobry wybór smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Tue, 02 Jun 2015 - 01:01
Post #424


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT(mepo @ Mon, 01 Jun 2015 - 14:57) *
Nie bardzo rozumiem do czego pijesz z tym kapitalnym remontem - nawiązujesz do zostawienia 10 czy wymiany na 5 ?

Do stosowania niewłaściwego oleju - czyli półsyntetyka w obawie przed rozszczelnieniem silnika po zmianie na w pełni syntetyczny/hydrokrak.

CYTAT(krzysiekml @ Mon, 01 Jun 2015 - 15:55) *
CYTAT(mepo @ Mon, 01 Jun 2015 - 14:57) *

Olej zmieniony na MOTUL 8100 X-CESS 5W40 i auto chodzi o wiele ciszej !, szczerze mówiąc byłem w szoku jego pomrukiwania smile.gif, a co do zużycia /1000km będę informował na bieżąco smile.gif

dobry wybór smile.gif

Potwierdzam.


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Alvares83
post Wed, 25 Nov 2015 - 00:49
Post #425


Rookie
Dołączył: Fri, 11 December 2009





Większość z Was pisze o samej benzynie, co zalać do LPG? Silnik AEB po modach ~ 300hp, 230tyś przebiegu, używany do codziennej jazdy. Motul X-CLEAN 5W40 będzie odpowiedni?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_konrad.kandzierski_*
post Wed, 25 Nov 2015 - 04:51
Post #426









Najlepszy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rOBERTO795
post Wed, 25 Nov 2015 - 09:46
Post #427


Forum Killer
Dołączył: Sun, 22 May 2011
Skąd: Będzin





Takiego smietnika jak Motul X-cess 5w40 w obecnej formulacji dawno nie mialem- silnik pracuje podobnie ale łancuszek napier... jak szalony. Zrobilem na tym mize ze 2 tys i zaraz to wylatuje.


--------------------
1-sze w Polsce 1,8T + K04-530 by Digitun.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mepo
post Wed, 25 Nov 2015 - 12:00
Post #428


Rookie
Dołączył: Wed, 27 May 2015
Skąd: Podkarpacie





CYTAT(rOBERTO795 @ Wed, 25 Nov 2015 - 09:46) *
Takiego smietnika jak Motul X-cess 5w40 w obecnej formulacji dawno nie mialem- silnik pracuje podobnie ale łancuszek napier... jak szalony. Zrobilem na tym mize ze 2 tys i zaraz to wylatuje.


Roberto, śmiem powątpiewać żeby Motul miał jakikolwiek wpływ na "napier... łańcuszka" smile.gif smile.gif smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Alvares83
post Wed, 25 Nov 2015 - 13:36
Post #429


Rookie
Dołączył: Fri, 11 December 2009





I tak będzie lepszy od obecnego magnateca wink.gif A poważnie to x-clean aż taki zły jest? W porównaniu do często polecanego x-cessa jest nieco droższy, C3 i Mid-SAPS, ale ma mniejsze tbn (x-clean 7,5, x-cess 10,1) i dlatego mam dylemat, do gazu najlepszy byłby Low-SAPS lub Mid-SAPS z większym tbn, i bądź tu mądry...
Czy ze względu na moc silnika (choć nie często będzie wykorzystywana) lepszy byłby jakiś 5W50?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
krzysiekml
post Wed, 25 Nov 2015 - 15:29
Post #430


Frequent User
Dołączył: Sat, 20 July 2013
Skąd: Mława





u mnie na x-cess też było słychać łańcuszek po porannym rozruchu gdzie wcześniej na specyficu była cisza,teraz zaś wlany motul specyfic i cisza
na specyficu przelatane 60tkm i motorownia ma się dobrze,1.8t po modach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rOBERTO795
post Wed, 25 Nov 2015 - 18:39
Post #431


Forum Killer
Dołączył: Sun, 22 May 2011
Skąd: Będzin





CYTAT(mepo @ Wed, 25 Nov 2015 - 12:00) *
Roberto, śmiem powątpiewać żeby Motul miał jakikolwiek wpływ na "napier... łańcuszka" smile.gif smile.gif smile.gif



Na CFS 5w40 była cisza do ok 5 tyś km ale chciałem "zaoszczędzić " na zimę tongue.gif


--------------------
1-sze w Polsce 1,8T + K04-530 by Digitun.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bartektrn
post Wed, 25 Nov 2015 - 19:33
Post #432


User
Dołączył: Thu, 10 July 2014





Właśnie panowie do 1.8 T AJQ co wlać zawsze każde auto u mnie na motulu śmigało 2.0 TFSI też i nawet mini litra nie dolewałem na 10 tys .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Alvares83
post Wed, 25 Nov 2015 - 19:38
Post #433


Rookie
Dołączył: Fri, 11 December 2009





Ponawiam pytanie: silnik AEB z LPG po modach ~ 300ps, 230tyś przebiegu, używany do codziennej jazdy, wymiana co 10tys km, od wymiany do wymiany ubywa około 1l, zalać 5w40 czy 5w50?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mepo
post Thu, 26 Nov 2015 - 08:19
Post #434


Rookie
Dołączył: Wed, 27 May 2015
Skąd: Podkarpacie





CYTAT(Alvares83 @ Wed, 25 Nov 2015 - 19:38) *
Ponawiam pytanie: silnik AEB z LPG po modach ~ 300ps, 230tyś przebiegu, używany do codziennej jazdy, wymiana co 10tys km, od wymiany do wymiany ubywa około 1l, zalać 5w40 czy 5w50?


Mam 150HP + LPG, 265tys. Zalewam x-cess 5w40 i jestem bardzo zadowolony smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przemek530d
post Thu, 26 Nov 2015 - 11:34
Post #435


Super User
Dołączył: Fri, 21 January 2011
Skąd: a-chów/ b-b





CYTAT(Alvares83 @ Wed, 25 Nov 2015 - 13:36) *
I tak będzie lepszy od obecnego magnateca wink.gif A poważnie to x-clean aż taki zły jest? W porównaniu do często polecanego x-cessa jest nieco droższy, C3 i Mid-SAPS, ale ma mniejsze tbn (x-clean 7,5, x-cess 10,1) i dlatego mam dylemat, do gazu najlepszy byłby Low-SAPS lub Mid-SAPS z większym tbn, i bądź tu mądry...
Czy ze względu na moc silnika (choć nie często będzie wykorzystywana) lepszy byłby jakiś 5W50?


a dlaczego low/mid saps byłyby lepsze?
z tego co wiem low-saps to rozwiązanie pod kątem ekologi, a same popioły pozytywnie wpływają na ochrone silnika


--------------------
S4 i X11, było 330d+ 303@705
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ZUCZEKTT
post Tue, 01 Dec 2015 - 14:51
Post #436


Super User
Dołączył: Sat, 30 October 2010





CYTAT(rOBERTO795 @ Wed, 25 Nov 2015 - 09:46) *
Takiego smietnika jak Motul X-cess 5w40 w obecnej formulacji dawno nie mialem- silnik pracuje podobnie ale łancuszek napier... jak szalony. Zrobilem na tym mize ze 2 tys i zaraz to wylatuje.

Śmiem wątpić że po powrocie na poprzedni olej wszystko wróci do normy i zacznie pięknie pracować, być może to zbieg okoliczności że poprostu napinacz daje dupy.
Motul to dobry wyrób i nie na tyle słaby aby takie rzeczy się działy, no chyba że trafiłeś na wyrób z Kambodży, wtedy może tak być.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Tue, 01 Dec 2015 - 15:14
Post #437


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





Amsoil pisze ciekawą informację o któej wiele razy już wspominałęm :

Due to tendencies of this engine to form sludge, drain intervals should not be extended beyond OEM recommendations. Read the AMSOIL Technical Services Bulleting by clicking on the following link:
http://www.amsoil.com/techservicesbulletin...ge%20Issues.pdf
This vehicle is equipped with a turbocharger. Turbos create severe service conditions by dramatically increasing temperatures. AMSOIL synthetic motor oils provide excellent protection for turbocharged vehicles.
When using AMSOIL Signature Series Synthetic Motor Oil, do not exceed the severe-service drain interval of 15,000 miles, 700 hours or one year, whichever comes first.


--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tomek89
post Tue, 01 Dec 2015 - 21:39
Post #438


Super User
Dołączył: Mon, 18 May 2009
Skąd: Gm. Głogówek





Silniki 1.8t za chiny longlife. Nawet dla seryjnego silnika interwał 15k to długo. To że turbobenzyna mocno grzeje olej to norma. Dla wzdłużnego silnika wymiana 10k km albo częściej, w poprzecznym max 12k km. W obu przypadkach seryjne silniki, bez chłosty.

W poprzecznych mniej olej się grzeje bo jest go więcej z racji większej miski olejowej (3,7 vs 4,5 L). Dlatego też nie ma golfa/jetty na tym zewstawieniu smile.gif Pojemność w wzdłużnych troszkę zwiększyć można filtrem oleju.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Croom
post Wed, 02 Dec 2015 - 08:01
Post #439


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 April 2005
Skąd: Wieliczka





No ale tam jest wada silnika która powoduje ze z oleju robi się smoła, odma chyba się nie dogrzewa.
Wymiana max co 10000km ja bym nawet wymieniał co pół roku ale w Polsce to jest nie do przeforsowania.


--------------------
www.zmienolej.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tomek89
post Wed, 02 Dec 2015 - 11:44
Post #440


Super User
Dołączył: Mon, 18 May 2009
Skąd: Gm. Głogówek





Ta wada to turbina w układzie olejowym, głowica z dużą ilością zaworów i stosunkowo mała miska oleju. Poprzeczne troszkę wolniej niszczą olej, jedyna różnica to pojemność miski.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

27 Stron V  « < 20 21 22 23 24 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 26 June 2025 - 19:49