![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#401
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 22 May 2011 Skąd: Będzin ![]() |
Sorki chodziło o Millers XF 5w40 jak jest różnica między Trident 5w40? Ten XF ma lepsze parametry.... Trident jest full saps XF to Mid saps- czyli eko -------------------- 1-sze w Polsce 1,8T + K04-530 by Digitun.pl
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#402
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 04 April 2015 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#403
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 30 October 2010 ![]() |
Olejem silnika nie uleczysz, mozesz ew. przedłużyć mu egzystencję.
|
|
|
![]()
Post
#404
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 04 April 2015 ![]() |
Nie chcę go leczyć....tylko zalać taki który będzie odpowiedni do jego przebiegu i stanu.
Problem z hałasującym napinaczem wyjaśniony: Okazało się że Amsoil full saps 5w40 ma bardzo niską lepkość dynamiczną w temp-30 tj 5400cp ( większość ma 6600) jest to olej o wysokiej płynności co u mnie niestety skutkowało takim zachowaniem się hydrauliki , olej 0w40 juz nie dla niego ( przebieg robi swoje) a poza tym ja mam program na 200KM i nie wiem jak ktoś kiedyś to auto traktował?? Nie zmienia to faktu że ten Amsoil to najlepsze co ten silnik miał za mojej kadencji, nigdy nie był taki "miękki" a przy prędkości od 100 do 240km/h była taka cisza jak w samolocie, słyszałem tylko świst powietrza z okolicy uszczelek okna, o pracy silnika przypominały mi zegary,niesamowite... Wleje go sobie ponownie w zimie, a teraz wezmę coś z wyższym współczynnikiem tej że lepkości dynamicznej, nie wpadł bym na to że ma to taki wpływ. Zawsze lałem LM i Valvo one właśnie mają do 6600cp i hydraulika była cichutka. Teraz będzie Millers trident 5w40 Tak więc problem rozwiązany ![]() |
|
|
![]()
Post
#405
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 30 October 2010 ![]() |
W twoim wypadku wlał bym 5w50 np Mobil One.
|
|
|
![]()
Post
#406
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 04 April 2015 ![]() |
Też sie zastanawiałem nad 5w50 ale fuchsa ma niezłe parametry....co do Mobila to słyszałem że trzeba uważać bo jest dużo podróbek fuchs jest tylko jeden ewentualni Valvo... no ale i tak już kupiłem Millersa, może przy następnej wymianie będzie 5w50
|
|
|
![]()
Post
#407
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 10 October 2014 ![]() |
Żeby nie było- przewertowalem wszystkie strony. Jednak każde auto się różni i każdy jeździ inaczej wiec prosze o poradę. Co polecicie do AGU dotychczas było 260ps ale niebawem będą okolice 300ps. W tym momencie jest Mobil 1 5w50 z pewnego zrodla. Zmieniać, szukać dziury w całym czy ten olej jest ok. Nie paluje po autostradzie z zamkniętą szafa jak już to raczej szybkie sprinty. Żadnej jazdy torowej. Brak dodatkowej chłodnicy oleju. Wskaźnik temp. oliwy obecny.
|
|
|
![]()
Post
#408
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 07 July 2009 Skąd: WWA ![]() |
Ja juz kiedys chyba pisalem.
Motul 300v i Millers CFS 5w40 lepiej trzymal cisnienie oleju niz ten Mobil 5w50 "rally formula". Wiecej olejow nie przetestowalem ale wlasnie na tym Mobilu sie zawiodlem. Pokladalem w nim spore nadzieje, bo mial dobra cene ![]() Testuj, zalej raz inny olej i podziel sie opinia ![]() -------------------- Audi A4 1.8TQ with FP WHITE inside :)
>>397KM/461NM by GTO<< -------------> SOLD :( >>STOLEN ;(;( >> Mazda 323BF 1.6GT Turbo << :) Puureee Fuuun :) |
|
|
![]()
Post
#409
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 22 May 2011 Skąd: Będzin ![]() |
Żeby nie było- przewertowalem wszystkie strony. Jednak każde auto się różni i każdy jeździ inaczej wiec prosze o poradę. Co polecicie do AGU dotychczas było 260ps ale niebawem będą okolice 300ps. W tym momencie jest Mobil 1 5w50 z pewnego zrodla. Zmieniać, szukać dziury w całym czy ten olej jest ok. Nie paluje po autostradzie z zamkniętą szafa jak już to raczej szybkie sprinty. Żadnej jazdy torowej. Brak dodatkowej chłodnicy oleju. Wskaźnik temp. oliwy obecny. CFS 5w40 lub CFS 5w40NT na obu jeździłem- jeżdże i nie znalazłem nic lepszego. -------------------- 1-sze w Polsce 1,8T + K04-530 by Digitun.pl
|
|
|
![]()
Post
#410
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 10 October 2014 ![]() |
Ok dzieki. Tym razem wypróbuję któryś przez Was polecony i dam znać czy zauważyłem jakąś zmianę.
|
|
|
![]()
Post
#411
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 20 May 2010 ![]() |
CZytam i czytam....
( Zaczerpnę opini... Posiadam 1,8t APU (150k) dłubnięte na (190) jazda raczej spokojna miasto od czasu do czasu sprinty i pełny ogień na drogach szybkiego ruchu. Zalany Valvoline 5w50 Vr1 niedługo czas wymiany. Waszym zdaniem zostawić taki olej ? Czy coś szukać ? Dodam, że olej starm się zmieniać co około 8tys km. http://www.valvolineeurope.com/polish/prod...r1_racing_5w-50 |
|
|
![]()
Post
#412
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Ja bym zostawił, chociaż jeśli tylko czasem szalejesz to spokojnie 5W40 wystarczy - Motul 8100 X-Cess na przykład.
-------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#413
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 20 May 2010 ![]() |
To zostaje przy tym co jest.... Dzieki.
|
|
|
![]()
Post
#414
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 27 May 2015 Skąd: Podkarpacie ![]() |
Witam,
Posiadam 1.8T 150KM seria, przebieg: 250tys. Cały czas lałem Shell Helix 10w40 Jazda normalna, czasem (2-3 razy w miesiącu przy wyprzedzaniu) podkręcę go na 5,5k obr., ciężko ocenić mi kondycję silnika i samochodu - jeżdzi, nie kurzy, oleju bierze max 0,5L od wymiany do wymiany. Zastanawiam się nad zmianą na Motula 8100 X-cess 5w40, opłaca się? Czy mam przeprowadzić jakieś czyszczenie wstępne przed zmianą z półtyntetyka? |
|
|
![]()
Post
#415
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
Witam, Posiadam 1.8T 150KM seria, przebieg: 250tys. Cały czas lałem Shell Helix 10w40 Jazda normalna, czasem (2-3 razy w miesiącu przy wyprzedzaniu) podkręcę go na 5,5k obr., ciężko ocenić mi kondycję silnika i samochodu - jeżdzi, nie kurzy, oleju bierze max 0,5L od wymiany do wymiany. Zastanawiam się nad zmianą na Motula 8100 X-cess 5w40, opłaca się? Czy mam przeprowadzić jakieś czyszczenie wstępne przed zmianą z półtyntetyka? Przy takiej jeździe to bym się nie martwił o olej ![]() |
|
|
![]()
Post
#416
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 20 July 2013 Skąd: Mława ![]() |
5w40 będzie lepszy ogólnie do tego silnika a nie na ciepłe czy chłodne dni
![]() |
|
|
![]()
Post
#417
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Nigdy nie rozumiałem dlaczego ludzie stosują gorsze oleje niż przewidział producent (minerały/pół-syntetyki w nowoczesnych silnikach)...
-------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#418
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 27 May 2015 Skąd: Podkarpacie ![]() |
boje sie tylko, zeby uszczelniacze nie puściły
![]() |
|
|
![]()
Post
#419
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Lepiej niech puszczą i je wymienić, niż eksploatować silnik pozbawiony przewidzianego przez konstruktora smarowania.
Uszczelniacze to przecież nie majątek. -------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#420
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 27 May 2015 Skąd: Podkarpacie ![]() |
Może i nie majątek, ale dzisiaj odebrałem przekładnie z regeneracji i już poszło 700 zł
![]() Koszt samych uszczelniaczy to nie jest problem ~50 zł, ale sama robocizna daje popalić. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 26 June 2025 - 14:52 |