![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#261
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 22 May 2011 Skąd: Będzin ![]() |
Z tego co wywnioskowałem mimo ze masz wysilony silnik to można bez oporu używać Mobil 1 5w40. Dzieki i pozdrawiam Nie uzywalem Mobila 5w40 wiec nie mam o nim zdania. Co do samej lepkości to tylko jeden z wielu parametrów. Ciężko w tym przypadku porównac Mobila do LM High Tech Synthoil- to inne "półki", inne bazy olejowe inne parametry. Co do samej lepości to uważam że jest optymalna do tego silnika. -------------------- 1-sze w Polsce 1,8T + K04-530 by Digitun.pl
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#262
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 27 February 2012 ![]() |
zastanawiam się nad olejem do 1.8T podkręconym z seryjnych 180 do 210 KM, czy sugerować się normą 502 do serii wystarczającą czy jednak 503.01 dedykowaną do esek...chcę kupić coś z Millersa, znowu wydaje mi się bezcelowe pchanie się w olej do silnikow euro IV, V, dpf itd, zupelnie zbędnych w przypadku mojego auta z 2000r, a Millers ma super oleje tylko że albo do normy 502 albo takie posiadajace wszystkie normy czyli 504/507. Trident albo XFS 5w40 będą wystarczające czy coś z 5w30, jak podaje konfigurator...?
-------------------- 1.8[color="#FF0000"] T[/color]
|
|
|
![]()
Post
#263
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
5w30 odpada.
5w40 minimum. -------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#264
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 22 May 2011 Skąd: Będzin ![]() |
Wszystko zalezy jak czesto zmieniasz olej, jak traktujesz auto, ile pleju ubywa na np. 1000km?
-------------------- 1-sze w Polsce 1,8T + K04-530 by Digitun.pl
|
|
|
![]()
Post
#265
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 27 February 2012 ![]() |
po 7 tys km na mobilu 5w50 dolałem 100ml, więc ubytków prawie nie ma, zmiana oleju max 9-10tys km przewiduje
gregor, ta setka ubytku pojawiła się chyba po ostatniej jeździe na czerwonym polu ![]() jazda dynamiczna prawie zawsze ale bez przesadnego upalania -------------------- 1.8[color="#FF0000"] T[/color]
|
|
|
![]()
Post
#266
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 22 May 2011 Skąd: Będzin ![]() |
No to wybór olejów masz dość spory- od 0w30,0w40, 5w40- w inne lepkości bym nie celował.
Sprawdzeni producenci 0w30 to motul, statoil 0w40 Millers, LM- ale w polsce niedostepny- chyba że import prywatny 5w40- to juz każdy ![]() -------------------- 1-sze w Polsce 1,8T + K04-530 by Digitun.pl
|
|
|
![]()
Post
#267
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 27 February 2012 ![]() |
dzieki Roberto
nie wiem czemu w konfig podają najczesciej 5w30, wydaje mi się ze 5w40 bedzie lepiej sie sprawowal, jedni piszą ze niższa lepkość kinematyczna lepsza do turbo ( najczesciej wlasnie 5w30), inni ze jak najwyższa bo w wysokich temp lepsza ochrona... postawię na Millersa 5w40, podziele sie opinia w czasie uzytkowania na pewno ![]() -------------------- 1.8[color="#FF0000"] T[/color]
|
|
|
![]()
Post
#268
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 22 May 2011 Skąd: Będzin ![]() |
Nie lubie stwierdzenia "będzie lepszy"
![]() -------------------- 1-sze w Polsce 1,8T + K04-530 by Digitun.pl
|
|
|
![]()
Post
#269
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
Dokladnie 5w30 to olej jakby to powiedziec bardziej uniwersalny, ale nie jest dobry na autostrady chociazby i jeszcze jak auto zachipowane to juz wogole.
5W40 tak jak kolega wyżej wspomniał będzie ok. Ja tak jak mówiłem stawiam tym razem na Millersa. -------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#270
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 27 February 2012 ![]() |
pour point dobrych 5w40 to ok -40 st C , czyli nawet na nasze zimy myślę że wystarczający
![]() macie rację z 5w30, więcej tam ekologii, obniżonej emisji pewnych substancji itd , niestety kosztem trochę ochrony silnika, na której najbardziej mi zależy to najczęsciej LL , a więc dłuzej wytrzymuja kosztem chwilowej ochrony, uśredniając całą tezę, coś za coś Roberto jeśli chodzi o całoroczny 0w40, wydaje się optymalny, natomiast tak mocno "rozstrzelone" SAE musi oznaczać że właściwości traci szybciej niż własnie np 5w40, zależy oczywiście ile km zamierzasz na takim oleju robic ![]() już mam cały jasny obraz nt olejów Millers jedyny wybór dla mnie ![]() ![]() -------------------- 1.8[color="#FF0000"] T[/color]
|
|
|
![]()
Post
#271
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 22 May 2011 Skąd: Będzin ![]() |
pour point dobrych 5w40 to ok -40 st C , czyli nawet na nasze zimy myślę że wystarczający ![]() macie rację z 5w30, więcej tam ekologii, obniżonej emisji pewnych substancji itd , niestety kosztem trochę ochrony silnika, na której najbardziej mi zależy to najczęsciej LL , a więc dłuzej wytrzymuja kosztem chwilowej ochrony, uśredniając całą tezę, coś za coś Roberto jeśli chodzi o całoroczny 0w40, wydaje się optymalny, natomiast tak mocno "rozstrzelone" SAE musi oznaczać że właściwości traci szybciej niż własnie np 5w40, zależy oczywiście ile km zamierzasz na takim oleju robic ![]() już mam cały jasny obraz nt olejów Millers jedyny wybór dla mnie ![]() ![]() A ja postawilbym obok Millersa XFS-a oczywiście Liqui Moly High Tech Synthoil-a i Amsoil AFL 5w40. LM i Ams mają lepsze parametry od Millersa wiec.......... pozatym (Jeżdze na Millersie i na LM w różnych autach żeby nie było że któregoś faworyzuje) Millers niestety nie podaje TBN-u -------------------- 1-sze w Polsce 1,8T + K04-530 by Digitun.pl
|
|
|
![]()
Post
#272
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 27 February 2012 ![]() |
no wlasnie, niestety nie doszukałem się nigdzie szczegółowych danych olejów Millersa, m.in TBN,
a które parametry ma lepsze LM high tech od Millersa xfs czy tridenta ? ![]() -------------------- 1.8[color="#FF0000"] T[/color]
|
|
|
![]()
Post
#273
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 22 May 2011 Skąd: Będzin ![]() |
no wlasnie, niestety nie doszukałem się nigdzie szczegółowych danych olejów Millersa, m.in TBN, a które parametry ma lepsze LM high tech od Millersa xfs czy tridenta ? ![]() z tego co pamietam to wszystkie :-). popatrz w karty charakterystyk. -------------------- 1-sze w Polsce 1,8T + K04-530 by Digitun.pl
|
|
|
![]()
Post
#274
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
Millers nie podaje TBN , dlaczego ? - Check the oficial site.
Nie jest tak że im wyższy TBN tym lepiej. Chyba że lejemy taki olej od nowości do nowego auta, w starym nie musi ale może spowodować wycieki. Dwa dlaczego millers a nie amsoil lub liqui moly ? Cena panowie cena. Te 200 czy 250km na 1.8T to jest nic, dlatego ważne jest głównie żeby olej był nie podrobiony tak jak to bywa z innymi,dlatego to już który wybierzemy z tej Trójki (czołówka najlepszych olei uważam) to już mniejszy problem, pisze to na podstawie doświadczenia z Motulem - dwie Banki kupione i co ? W dwóch bankach różny kolor oleju hm.... Dlatego teraz zaleje Millersa. Może i LQ czy AMSOIL ma tam o kilka procent albo setnych procent parametry lepsze , ale przy mocach jakie mamy nie ma to znaczenia. Bardziej ma znaczenie czy lejemy 5w30 , 5w40 czy może 0w40 (bardzo ciekawy olej nawiasem). -------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#275
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 27 February 2012 ![]() |
Gregor, I've checked the official site
![]() też sądzę że te minimalne różnice nie mają większego znaczenia, auto nie nowe i nie "igła" już tyle propozycji olejów przerobiłem i przeglądałem i czytałem, ze wycelowałem w Millersa..jak znowu miałbym drążyć temat i przerabiać teraz LM i Amsoil, to zwariuję... ![]() ![]() dzięki za wszystkie sugestie -------------------- 1.8[color="#FF0000"] T[/color]
|
|
|
![]()
Post
#276
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 22 May 2011 Skąd: Będzin ![]() |
LM High Tech Synthoil 5L ok 170zl
Millers XFS 5L ok 170zl Millers CFS 5L ok 250zł Amsoil AFL ok 250 zł Wszystkie 5w40. pozdrawiam -------------------- 1-sze w Polsce 1,8T + K04-530 by Digitun.pl
|
|
|
![]()
Post
#277
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 27 February 2012 ![]() |
koledzy z forum audi kupują, dobre ceny i pewny sklep :
http://pro-choice.pl/ zamawiam XFSa ![]() -------------------- 1.8[color="#FF0000"] T[/color]
|
|
|
![]()
Post
#278
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 22 May 2011 Skąd: Będzin ![]() |
koledzy z forum audi kupują, dobre ceny i pewny sklep : http://pro-choice.pl/ zamawiam XFSa ![]() Powinieneś być zadowolony:). ja kupuje zawsze u Roberta www.sklep-oleje.pl rownież polecam -------------------- 1-sze w Polsce 1,8T + K04-530 by Digitun.pl
|
|
|
![]()
Post
#279
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 02 July 2008 Skąd: Poznań ![]() |
Zastanawiam się czy warto dopłacić aby zamiast XSF'a kupić CFS'a czy różnica w kulturze pracy silnika 1.8T jest spora? Myślę oczywiście o 5W40
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#280
|
![]() |
nie
CFS to typowo sportowy olej, który ma trzymać swoje wysokie parametry przez jakiś czas a potem "odpuszcza" XSF traci równomiernie swoje parametry to trochę tak jak by kupować wyczynowe klocki hamulcowe do dupowozu ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 27 June 2025 - 05:47 |