Shoutbox 0 nowych PW 


27 Stron V  « < 12 13 14 15 16 > »   
Reply to this topicStart new topic
> JAKI OLEJ DO 1.8 TURBO
rOBERTO795
post Tue, 07 Feb 2012 - 22:05
Post #261


Forum Killer
Dołączył: Sun, 22 May 2011
Skąd: Będzin





CYTAT(ZiomalRadom @ Tue, 07 Feb 2012 - 21:25) *
Z tego co wywnioskowałem mimo ze masz wysilony silnik to można bez oporu używać Mobil 1 5w40. Dzieki i pozdrawiam



Nie uzywalem Mobila 5w40 wiec nie mam o nim zdania. Co do samej lepkości to tylko jeden z wielu parametrów. Ciężko w tym przypadku porównac Mobila do LM High Tech Synthoil- to inne "półki", inne bazy olejowe inne parametry. Co do samej lepości to uważam że jest optymalna do tego silnika.


--------------------
1-sze w Polsce 1,8T + K04-530 by Digitun.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 07 Feb 2012 - 22:05
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
marik555
post Mon, 27 Feb 2012 - 01:13
Post #262


Rookie
Dołączył: Mon, 27 February 2012





zastanawiam się nad olejem do 1.8T podkręconym z seryjnych 180 do 210 KM, czy sugerować się normą 502 do serii wystarczającą czy jednak 503.01 dedykowaną do esek...chcę kupić coś z Millersa, znowu wydaje mi się bezcelowe pchanie się w olej do silnikow euro IV, V, dpf itd, zupelnie zbędnych w przypadku mojego auta z 2000r, a Millers ma super oleje tylko że albo do normy 502 albo takie posiadajace wszystkie normy czyli 504/507. Trident albo XFS 5w40 będą wystarczające czy coś z 5w30, jak podaje konfigurator...?


--------------------
1.8[color="#FF0000"] T[/color]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GREGOR10
post Mon, 27 Feb 2012 - 08:22
Post #263


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





5w30 odpada.
5w40 minimum.


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rOBERTO795
post Mon, 27 Feb 2012 - 10:35
Post #264


Forum Killer
Dołączył: Sun, 22 May 2011
Skąd: Będzin





Wszystko zalezy jak czesto zmieniasz olej, jak traktujesz auto, ile pleju ubywa na np. 1000km?


--------------------
1-sze w Polsce 1,8T + K04-530 by Digitun.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marik555
post Mon, 27 Feb 2012 - 12:51
Post #265


Rookie
Dołączył: Mon, 27 February 2012





po 7 tys km na mobilu 5w50 dolałem 100ml, więc ubytków prawie nie ma, zmiana oleju max 9-10tys km przewiduje
gregor, ta setka ubytku pojawiła się chyba po ostatniej jeździe na czerwonym polu smile.gif)))
jazda dynamiczna prawie zawsze ale bez przesadnego upalania


--------------------
1.8[color="#FF0000"] T[/color]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rOBERTO795
post Mon, 27 Feb 2012 - 19:24
Post #266


Forum Killer
Dołączył: Sun, 22 May 2011
Skąd: Będzin





No to wybór olejów masz dość spory- od 0w30,0w40, 5w40- w inne lepkości bym nie celował.
Sprawdzeni producenci
0w30 to motul, statoil
0w40 Millers, LM- ale w polsce niedostepny- chyba że import prywatny
5w40- to juz każdy smile.gif. Millers XFS i CFS , LM High Tech Synthoil, Amsoil, Statoil, Motul-tu trzeba uważać na podrobki bo niestety sie pojawiły.


--------------------
1-sze w Polsce 1,8T + K04-530 by Digitun.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marik555
post Mon, 27 Feb 2012 - 21:33
Post #267


Rookie
Dołączył: Mon, 27 February 2012





dzieki Roberto
nie wiem czemu w konfig podają najczesciej 5w30, wydaje mi się ze 5w40 bedzie lepiej sie sprawowal, jedni piszą ze niższa lepkość kinematyczna lepsza do turbo ( najczesciej wlasnie 5w30), inni ze jak najwyższa bo w wysokich temp lepsza ochrona...
postawię na Millersa 5w40, podziele sie opinia w czasie uzytkowania na pewno smile.gif


--------------------
1.8[color="#FF0000"] T[/color]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rOBERTO795
post Mon, 27 Feb 2012 - 22:09
Post #268


Forum Killer
Dołączył: Sun, 22 May 2011
Skąd: Będzin





Nie lubie stwierdzenia "będzie lepszy" tongue.gif Ile km robisz w ciągu roku? Ja u siebie 240KM i 380nm jeżdze na 5w40 LM High tech synthoil- ale zastanawiam się czy nie zmieniać -lato 5w40 - zima 0w30 lub 0w40 jako calosezonowy- te nasze zimy są coraz ciekawsze a silnik 80% swojego zużycia to podczas zimnego rozruchu ma. Co do 5w30 to oleje bardzo ekologiczne i stad wiekszosć producentów taki zaleca- do wiekszości marek na rynku


--------------------
1-sze w Polsce 1,8T + K04-530 by Digitun.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GREGOR10
post Mon, 27 Feb 2012 - 22:55
Post #269


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





Dokladnie 5w30 to olej jakby to powiedziec bardziej uniwersalny, ale nie jest dobry na autostrady chociazby i jeszcze jak auto zachipowane to juz wogole.
5W40 tak jak kolega wyżej wspomniał będzie ok.
Ja tak jak mówiłem stawiam tym razem na Millersa.


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marik555
post Mon, 27 Feb 2012 - 23:09
Post #270


Rookie
Dołączył: Mon, 27 February 2012





pour point dobrych 5w40 to ok -40 st C , czyli nawet na nasze zimy myślę że wystarczający smile.gif
macie rację z 5w30, więcej tam ekologii, obniżonej emisji pewnych substancji itd , niestety kosztem trochę ochrony silnika, na której najbardziej mi zależy
to najczęsciej LL , a więc dłuzej wytrzymuja kosztem chwilowej ochrony, uśredniając całą tezę, coś za coś
Roberto jeśli chodzi o całoroczny 0w40, wydaje się optymalny, natomiast tak mocno "rozstrzelone" SAE musi oznaczać że właściwości traci szybciej niż własnie np 5w40, zależy oczywiście ile km zamierzasz na takim oleju robic smile.gif
już mam cały jasny obraz nt olejów
Millers jedyny wybór dla mnie smile.gif dokładnie Gregor smile.gif



--------------------
1.8[color="#FF0000"] T[/color]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rOBERTO795
post Mon, 27 Feb 2012 - 23:59
Post #271


Forum Killer
Dołączył: Sun, 22 May 2011
Skąd: Będzin





CYTAT(marik555 @ Mon, 27 Feb 2012 - 23:09) *
pour point dobrych 5w40 to ok -40 st C , czyli nawet na nasze zimy myślę że wystarczający smile.gif
macie rację z 5w30, więcej tam ekologii, obniżonej emisji pewnych substancji itd , niestety kosztem trochę ochrony silnika, na której najbardziej mi zależy
to najczęsciej LL , a więc dłuzej wytrzymuja kosztem chwilowej ochrony, uśredniając całą tezę, coś za coś
Roberto jeśli chodzi o całoroczny 0w40, wydaje się optymalny, natomiast tak mocno "rozstrzelone" SAE musi oznaczać że właściwości traci szybciej niż własnie np 5w40, zależy oczywiście ile km zamierzasz na takim oleju robic smile.gif
już mam cały jasny obraz nt olejów
Millers jedyny wybór dla mnie smile.gif dokładnie Gregor smile.gif

A ja postawilbym obok Millersa XFS-a oczywiście Liqui Moly High Tech Synthoil-a i Amsoil AFL 5w40. LM i Ams mają lepsze parametry od Millersa wiec.......... pozatym (Jeżdze na Millersie i na LM w różnych autach żeby nie było że któregoś faworyzuje) Millers niestety nie podaje TBN-u


--------------------
1-sze w Polsce 1,8T + K04-530 by Digitun.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marik555
post Tue, 28 Feb 2012 - 01:06
Post #272


Rookie
Dołączył: Mon, 27 February 2012





no wlasnie, niestety nie doszukałem się nigdzie szczegółowych danych olejów Millersa, m.in TBN,
a które parametry ma lepsze LM high tech od Millersa xfs czy tridenta ? smile.gif


--------------------
1.8[color="#FF0000"] T[/color]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rOBERTO795
post Tue, 28 Feb 2012 - 09:57
Post #273


Forum Killer
Dołączył: Sun, 22 May 2011
Skąd: Będzin





CYTAT(marik555 @ Tue, 28 Feb 2012 - 01:06) *
no wlasnie, niestety nie doszukałem się nigdzie szczegółowych danych olejów Millersa, m.in TBN,
a które parametry ma lepsze LM high tech od Millersa xfs czy tridenta ? smile.gif


z tego co pamietam to wszystkie :-). popatrz w karty charakterystyk.


--------------------
1-sze w Polsce 1,8T + K04-530 by Digitun.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GREGOR10
post Tue, 28 Feb 2012 - 11:22
Post #274


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





Millers nie podaje TBN , dlaczego ? - Check the oficial site.
Nie jest tak że im wyższy TBN tym lepiej. Chyba że lejemy taki olej od nowości do nowego auta, w starym nie musi ale może spowodować wycieki.
Dwa dlaczego millers a nie amsoil lub liqui moly ? Cena panowie cena. Te 200 czy 250km na 1.8T to jest nic, dlatego ważne jest głównie żeby olej był nie podrobiony tak jak to bywa z innymi,dlatego to już który wybierzemy z tej Trójki (czołówka najlepszych olei uważam) to już mniejszy problem,
pisze to na podstawie doświadczenia z Motulem - dwie Banki kupione i co ? W dwóch bankach różny kolor oleju hm....
Dlatego teraz zaleje Millersa. Może i LQ czy AMSOIL ma tam o kilka procent albo setnych procent parametry lepsze , ale przy mocach jakie mamy nie ma to znaczenia. Bardziej ma znaczenie czy lejemy 5w30 , 5w40 czy może 0w40 (bardzo ciekawy olej nawiasem).



--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marik555
post Tue, 28 Feb 2012 - 11:30
Post #275


Rookie
Dołączył: Mon, 27 February 2012





Gregor, I've checked the official site smile.gif ale nie znalazłem
też sądzę że te minimalne różnice nie mają większego znaczenia, auto nie nowe i nie "igła"
już tyle propozycji olejów przerobiłem i przeglądałem i czytałem, ze wycelowałem w Millersa..jak znowu miałbym drążyć temat i przerabiać teraz LM i Amsoil, to zwariuję... wacko.gif biggrin.gif i tak te wszystkie wymienione oleje przekraczają 100% to co założył producent 12 lat temu, w servicebook'u doczytałem się że musia spełniać API SJ, a przecież już są SL, SM, a nawet SN..
dzięki za wszystkie sugestie


--------------------
1.8[color="#FF0000"] T[/color]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rOBERTO795
post Tue, 28 Feb 2012 - 14:27
Post #276


Forum Killer
Dołączył: Sun, 22 May 2011
Skąd: Będzin





LM High Tech Synthoil 5L ok 170zl
Millers XFS 5L ok 170zl
Millers CFS 5L ok 250zł
Amsoil AFL ok 250 zł

Wszystkie 5w40. pozdrawiam


--------------------
1-sze w Polsce 1,8T + K04-530 by Digitun.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marik555
post Tue, 28 Feb 2012 - 19:32
Post #277


Rookie
Dołączył: Mon, 27 February 2012





koledzy z forum audi kupują, dobre ceny i pewny sklep :
http://pro-choice.pl/
zamawiam XFSa smile.gif 5w40 oczywiście


--------------------
1.8[color="#FF0000"] T[/color]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rOBERTO795
post Tue, 28 Feb 2012 - 19:47
Post #278


Forum Killer
Dołączył: Sun, 22 May 2011
Skąd: Będzin





CYTAT(marik555 @ Tue, 28 Feb 2012 - 19:32) *
koledzy z forum audi kupują, dobre ceny i pewny sklep :
http://pro-choice.pl/
zamawiam XFSa smile.gif 5w40 oczywiście


Powinieneś być zadowolony:). ja kupuje zawsze u Roberta www.sklep-oleje.pl rownież polecam


--------------------
1-sze w Polsce 1,8T + K04-530 by Digitun.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pro rider
post Wed, 29 Feb 2012 - 09:50
Post #279


User
Dołączył: Wed, 02 July 2008
Skąd: Poznań





Zastanawiam się czy warto dopłacić aby zamiast XSF'a kupić CFS'a czy różnica w kulturze pracy silnika 1.8T jest spora? Myślę oczywiście o 5W40
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Wed, 29 Feb 2012 - 10:02
Post #280









nie
CFS to typowo sportowy olej, który ma trzymać swoje wysokie parametry przez jakiś czas a potem "odpuszcza"
XSF traci równomiernie swoje parametry

to trochę tak jak by kupować wyczynowe klocki hamulcowe do dupowozu wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

27 Stron V  « < 12 13 14 15 16 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 27 June 2025 - 05:47