![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#161
|
|
User Dołączył: Thu, 11 November 2010 ![]() |
Właśnie chce zmienić olej wszedłem na stronke motula i najbardziej polecany jako najlepszy jest 5w30 specific 504.00-507.00. Mam przebieg 127tys km. realny... silnik troche bierze oleju, znaczy po przejechaniu 7tys dolałem 0.5 litra. Pewnie to norma bo do wolno jeżdzących nie należę. Np. ( cargo )
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#162
|
![]() |
.. a pytanie brzmi ?
|
|
|
![]()
Post
#163
|
|
User Dołączył: Thu, 11 November 2010 ![]() |
który z olei motula.
według ich strony dobierz olej : dobry 0w30 x-lite lepszy 5w30 eco-clean najlepszy specific 504.00-507.00 5w30 |
|
|
![]()
Post
#164
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
a mi na stronie do 1.8t pisze MOTUL 8100 X-CESS 5W40 ? jako najlepszy oczywiscie.
-------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#165
|
|
User Dołączył: Thu, 11 November 2010 ![]() |
pewnie masz zwykłe 1.8t, ja mam s3
|
|
|
![]()
Post
#166
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
oj racja kolego ;] wszystko jasne
![]() -------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#167
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 02 May 2009 Skąd: PL ![]() |
jakie dokladnie specyfikacje musi miec olej do 1.8T 150km AGU 97r ??
obecnie jest wlany Castrol magnatec 5W40 a on spełnia: VW 502 00/505.00, zmieniać na inny ? - nie chodzi mi o lepkość bo auto do normalnej dupowozowatej jazdy wiec 5/40 zostanie. |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#168
|
![]() |
możesz zalać każdy pełny syntetyk 0/40 lub 5/40
|
|
|
![]()
Post
#169
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 02 May 2009 Skąd: PL ![]() |
prawdopodobnie wleje coś "pewnego" tzn. Motul, Millers lub Valvoline dlatego, ze po zalaniu Castrola magnateca 5W40 wydaje mi się, że silnik zaczął troche głośniej pracować dlatego chce jak najszybciej zmienic oliwe.
czy ma ktos sprawdzonego sprzedawce oleju Valvo lub Motul ? - wiem, ze na kilku forach jest co najmniej dwóch gośći, którzy sprzedają Motul natomiast skąd aż taka różnica w cenie ? za 5l bańke 8100 x-cess 5W40 wołają ~145zł. Na allegro za ten sam olej (podobno oryginalny) ~99zł. Czy dać sobie spokój z tym 'allegrowym' bo to podróba ? np. http://allegro.pl/motul-8100-x-cess-5w40-5...1437808099.html |
|
|
![]()
Post
#170
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 12 February 2011 ![]() |
Ja osobiście polecam valvoline vr1 racing lub mobil "rally forula" badz po zmianie nazwy "peak life" oba oleje 5w50.Na Vr1 przejechałem juz 3 x 10tys i zero lykania oleju praca ladna nic nie klepie ani nie brzeczy;p...pozdrawiam
|
|
|
![]()
Post
#171
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 02 May 2009 Skąd: PL ![]() |
1.8T AGU - od momentu sprowadzenia od szwajcarów zrobiłem 7tyś km na Castrolu magnatec 5W40. Zdjąłem pokrywe zaworów - czysty jak łza i złotawy nalot (nie wiem czy to zasluga olejów lanych przez poprzednich wlaścicieli ale skoro na Castrolu 5w40 po 7tys jest git to narazie zostaje mimo tego, że silnik troche głosniej pracuje między 1,5-3krpm).
|
|
|
![]()
Post
#172
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 12 February 2011 ![]() |
A wczesniej na jakim smigał????
|
|
|
![]()
Post
#173
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 02 May 2009 Skąd: PL ![]() |
Tego właśnie nie wiem...książki serwisowej nie ma. Założyłem, że oczywiście na full syntetyku (bo kto o zdrowych zmysłach na zachodzie lał by do 1.8T inny olej) i wlałem tego Castrola.
Troche go łyka bo z litr na 5-6tyś km ale nie interesuje mnie to bo mam go dostępnego troche taniej i dlatego go wlałem. |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#174
|
![]() |
Założyłem, że oczywiście na full syntetyku (bo kto o zdrowych zmysłach na zachodzie lał by do 1.8T inny olej) i wlałem tego Castrola. założenie w zasadzie było dobre... tyle, że ten Castrol który teraz zalewasz już nie jest full-syntetykiem na bazie PAO ![]() to tak na marginesie Troche go łyka bo z litr na 5-6tyś km ale nie interesuje mnie to bo mam go dostępnego troche taniej i dlatego go wlałem. nie ma się co łudzić... jakość musi kosztować. zalałeś teraz "wysoko przetworzony olej mineralny" ![]() |
|
|
![]()
Post
#175
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
Ja zrobiłem tak jak na forum doradzali i zaklepał to bezduszny - zalałem Motulem x cess 8100 5w40 wczesniej zrobilem plukanke bo byl 10w40 i silnik troszke jeszcze ucichł mimo że wczesniej i tak cicho pracował.
Przez pierwsze 200km trzeba było zrobic dolewke 0,5L (czyli zużyłem w sumie całą bańke 5L) a teraz przejechałem jeszcze jakieś 1000km od tej operacji wiec jeszcze nie mogę sie za bardzo wypowiedzieć czy silnik cos bierze , ale narazie na bagnecie jak było tak jest, wiec zapowiada sie elegancko, to pewnie też zasługa tego że mam turbo w fajnym stanie. -------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#176
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 02 May 2009 Skąd: PL ![]() |
CYTAT tyle, że ten Castrol który teraz zalewasz już nie jest full-syntetykiem na bazie PAO CYTAT zalałeś teraz "wysoko przetworzony olej mineralny" ja wiem ze Castrol to nie jest olej najwyższych lotów i do innego/lepszego auta w domu leje i lałem zawsze Motula. (choć pewnie ten niemiecki castrol jest zdecydowanie lepszy ? ) natomiast ze 20tys km ten silnik na tym przejeździ /zmieniajac co 10tys/ i zobaczymy czy tak popularny po laniu Castrola "syf" się pojawi...(póki co po 7tys km go nie ma a jest wręcz przeciwnie i do tego krzywki na wałkach wyglądają jak nowe) a może lepiej lać Edge 5/40 ? (obecny to magnatec). |
|
|
![]()
Post
#177
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 12 February 2011 ![]() |
Mi nie bierze nic a nic oleju.jak zniknie 100g to max ktore pewnie podziewa sie bo uszczelka pod pokrywa zaworów lekko puszcza.valvoline od 2 lat i jest wszytko ok dodam iż w innym aucie mianowicie subaru forester n/a 2.0 160ps smigam na 5w50 mobila i tak samo silnik pracuje jak zloto na dodatek zero lykania oleju!
|
|
|
![]()
Post
#178
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 13 January 2008 Skąd: Poznań ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#179
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 02 May 2009 Skąd: PL ![]() |
koledze jakis czas temu w warsztacie do 1.8T 150km wlali Castrola EDGE 5W40 turbo diesel...
wylewać to ? i wlać normalny syntetyk bez "turbo diesel" ? czym ten olej różni się od normalnego syntetyka ? |
|
|
![]()
Post
#180
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 15 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Zwykły turbo diesel czy z normą 505.01 dla pompowtryskiwaczy? Jak zwykły to zostawić bo spełnia te same normy, jak ma na bańce 505.01 wymienić.
-------------------- WORKSHOP
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 26 June 2025 - 14:53 |