Shoutbox 0 nowych PW 


8 Stron V  « < 5 6 7 8 >  
Closed TopicStart new topic
> 330d e46 204KM na 300KM+, co potrzeba?
cowboy
post Wed, 10 Dec 2008 - 13:45
Post #121


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(przemooo @ Wed, 10 Dec 2008 - 13:06) *
Ok masz rację 560Nm miałem od 1800-3400 obrotów, i było to na słabszym programie, ale nawet w biturbo przy większej liczbie niutków nie masz tylu koni.



jak to nie ?

http://www.tdiracing.pl/viewtopic.php?t=3586&start=90

przy 4krpm jest ponad 600NM, co daje ponad 350 KM


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 10 Dec 2008 - 13:45
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
zaprzal
post Wed, 10 Dec 2008 - 13:55
Post #122


Super User
Dołączył: Wed, 01 March 2006
Skąd: Białystok





CYTAT(przemooo @ Wed, 10 Dec 2008 - 13:06) *
ale nawet w biturbo przy większej liczbie niutków nie masz tylu koni.


moc wynika ze wzoru, i nawet biturbo tego nie zmieni tongue.gif
http://en.wikipedia.org/wiki/Torque i "Relationship between torque, power and energy"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Javo
post Wed, 10 Dec 2008 - 14:01
Post #123


Mr Boost
Dołączył: Tue, 26 November 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT(przemooo @ Wed, 10 Dec 2008 - 13:06) *
Ok masz rację 560Nm miałem od 1800-3400 obrotów, i było to na słabszym programie, ale nawet w biturbo przy większej liczbie niutków nie masz tylu koni.


no ale to wynika z matematyki, a nie z tego czy auto jest turbo czy biturbo wink.gif

jak wiesz ile auto ma Nm przy danych obrotach to mozna latwo policzyc ile ma mocy przy tych samych obrotach
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przemooo
post Wed, 10 Dec 2008 - 14:13
Post #124


User
Dołączył: Sun, 07 August 2005
Skąd: z KSR :)





CYTAT(cowboy @ Wed, 10 Dec 2008 - 13:45) *
jak to nie ?

http://www.tdiracing.pl/viewtopic.php?t=3586&start=90

przy 4krpm jest ponad 600NM, co daje ponad 350 KM



Racja, przy 4000obr, będzie 350KM, ale nadal nie w 330D 204KM smile.gif

patrząc na temat tej dyskusji nadal nie wnosi to nic nowego...


Go to the top of the page
 
+Quote Post
PMN
post Wed, 10 Dec 2008 - 15:09
Post #125


Moderator
Dołączył: Thu, 27 November 2003
Skąd: Plateau/Warszawa





Do manuala sprzęgło i koło zamachowe nie jest problemem - przemoo ma już takie.
Podpowiem tylko, że koło 240mm jednomasowe od np. starego M30 by BMW.


--------------------
BMW M3T by VTG - ET 10.2s
Shelby GT500 - 12.1s
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przemooo
post Wed, 10 Dec 2008 - 15:11
Post #126


User
Dołączył: Sun, 07 August 2005
Skąd: z KSR :)





CYTAT(PMN @ Wed, 10 Dec 2008 - 15:09) *
Do manuala sprzęgło i koło zamachowe nie jest problemem - przemoo ma już takie.
Podpowiem tylko, że koło 240mm jednomasowe od np. starego M30 by BMW.




"nie jest problemem" hmm, walka nadal trwa smile.gif
Trzeba było jeszcze sporo przerobić, nie jest to niestety tak hop siup smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Owko
post Wed, 10 Dec 2008 - 15:32
Post #127


don padre
Dołączył: Thu, 18 September 2003
Skąd: officially Boat.





CYTAT(przemooo @ Wed, 10 Dec 2008 - 13:25) *
Nie wiem nie znam "Patryka", ale po jego przepisie wyszedł zakalec smile.gif



przemooo, proszę Cię - nie rób proszę niepotrzebnie dymu. to, że Ty nie potrafisz tak zrobić 300KM i - być może - ktoś zaufany Ci powiedział, że się nie da, jest wciąż jeszcze słabą bazą do tego, by twierdzić, że Compsport fantazjuje.

żeby było jasne - ja nie twierdzę, że co powie Patryk to aksjomat. chciałbym tylko uniknąć wojenki w piaskownicy w stylu 'nie, bo nie' - to prowadzi donikąd.

zgódźmy się, że na razie przyroda nie zna żadnego 300+ z tego silnika, jak ktoś chciałby poeksperymentować na sobie to conajmniej dwóch tunerów w tym temacie złożyło propozycję.


--------------------
Giulia/i3/S40/e36

'Who controls the past controls the future. Who controls the present controls the past'.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przemooo
post Wed, 10 Dec 2008 - 16:27
Post #128


User
Dołączył: Sun, 07 August 2005
Skąd: z KSR :)





CYTAT(Owko @ Wed, 10 Dec 2008 - 15:32) *
przemooo, proszę Cię - nie rób proszę niepotrzebnie dymu. to, że Ty nie potrafisz tak zrobić 300KM i - być może - ktoś zaufany Ci powiedział, że się nie da, jest wciąż jeszcze słabą bazą do tego, by twierdzić, że Compsport fantazjuje.

żeby było jasne - ja nie twierdzę, że co powie Patryk to aksjomat. chciałbym tylko uniknąć wojenki w piaskownicy w stylu 'nie, bo nie' - to prowadzi donikąd.

zgódźmy się, że na razie przyroda nie zna żadnego 300+ z tego silnika, jak ktoś chciałby poeksperymentować na sobie to conajmniej dwóch tunerów w tym temacie złożyło propozycję.



Ale ja nie robię dymu, jeżeli dobrze pamiętam to ja też dzwoniłem do paru firm i chciałem u nich robić wóz, ale poza zapewnieniami typu " no na pewno większy intercooler nie zaszkodzi, ale nie dajemy gwarancji, że 300KM będzie" nie usłyszałem nic ciekawego. Jest tylko pytanie czy jest to "poeksperymentowanie" opłacalne i czy na 100% da nam te wymarzone 300KM+ smile.gif Bo wydając nie myślę, że mniej niż 5tyś.--> ∞, chciałbym być pewien, że się uda, i nie będą to wydane na marne pieniądze smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przemooo
post Wed, 10 Dec 2008 - 16:31
Post #129


User
Dołączył: Sun, 07 August 2005
Skąd: z KSR :)





Jeżeli Ktoś ma jakiś ciekawy pomysł jak tego dokonać to niech się podzieli, przecież po to jest to forum...
(myślę tu o Tych 2 tunerach)

A co do stwierdzenia, że nie umiem zrobić 300KM to może masz rację, ale jak do tej pory widzę, że chyba nikt nie umie smile.gif więc załamki nie ma hehe

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rogalotti
post Wed, 10 Dec 2008 - 21:59
Post #130


Forum Killer
Dołączył: Mon, 23 December 2002
Skąd: z R-performance





CYTAT(przemooo @ Wed, 10 Dec 2008 - 09:36) *
Jak to jakie smile.gif oryginalne smile.gif Mowa była o kole chyba do manuala smile.gif p.s po co ta cała dyskusja skoro nikt nie zrobi 300KM+ z tego silnika.

"600Nm przy 4000obr daje ok. 341PS a tyle to nie wyjdzie z tego silnika na seryjnych częściach" --> a jakie części wsadzisz "nie seryjne" żeby miało to tyle koni ????? Miałem 580Nm i przy 4000obr. wcale nie miałem 341PS a 270PS


"600Nm w tylnonapędowym aucie do jazdy po bułki przy 2000obr ? " --> A czemu nie ??? Można i po bułki i do kina...


"Realny moment powyżej 530Nm w dolnym zakresie obrotów zaczyna niszczyć i bardzo go czuć w takim zespole napędowym" --> Co do tego, że czuć ten moment to prawda, ale że, niszczy zespół napędowy?????? Skąd wziąłeś to info ????????? Od 2 lat jeżdze z większym momentem i nic, ale to nic się nie zepsuło...


Co do parametrów o których mówiłem, to już z tego co widze przedmówcy podali skąd to sie bierze... ze wzorów.

Co do Nm to można ich mieć 300 tylko jeden będzie miał je przy 2000obr a inny silnik przy 4000obr.

Takich silników jak Twój były 3.0D, zrobiłem "mały worek" i inni tunerzy pewnie też.
99% Klientów którzy dzwonią i dowiadują sie, że bezpieczną modyfikacją będą mieli z 204PS ok 260PS zgadzają sie na to i im to spokojnie wystarczy. Jeszcze nikt nie chciał więcej stad też ja jak i inni nie wiedzą ile faktycznie wyjdzie na maxa.

Kolejna sprawa to podatność silnika na graniczne mody - wiadomo każdy ma inne.

Co do Twojego dizla to wiemy kto go tuningował wiec nie dziwie się że Cię wypuścił z drżącym motorem z nadmiaru Nm w dolnym zakresie rpm. Nie znaczy to także, że jak on nie mógł to inny tuner też nie będzie mógł zrobić z niego ok. 300PS.

Faktycznie piękna sprawa mieć 580Nm przy 2000obr, każde wciśniecie gazu to drżenie całego układu przeniesienia napędu łącznie z podzespołami silnika, nie mówiąc o permanentnym gubieniu trakcji. Przemek miałeś tyle i jeździłeś bezawaryjnie tylko dlatego, że motory BMW to nie Reno, dlateog także, że unikałeś wciskania gazu do dechy w tym zakresie obrotów. Dłuższa taka eksploatacja bez unikania tego drżenia wymęczy cały zespół napędowy.

Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przemooo
post Wed, 10 Dec 2008 - 22:12
Post #131


User
Dołączył: Sun, 07 August 2005
Skąd: z KSR :)





CYTAT(Rogalotti @ Wed, 10 Dec 2008 - 21:59) *
Co do parametrów o których mówiłem, to już z tego co widze przedmówcy podali skąd to sie bierze... ze wzorów.

Co do Nm to można ich mieć 300 tylko jeden będzie miał je przy 2000obr a inny silnik przy 4000obr.

Takich silników jak Twój były 3.0D, zrobiłem "mały worek" i inni tunerzy pewnie też.
99% Klientów którzy dzwonią i dowiadują sie, że bezpieczną modyfikacją będą mieli z 204PS ok 260PS zgadzają sie na to i im to spokojnie wystarczy. Jeszcze nikt nie chciał więcej stad też ja jak i inni nie wiedzą ile faktycznie wyjdzie na maxa.

Kolejna sprawa to podatność silnika na graniczne mody - wiadomo każdy ma inne.

Co do Twojego dizla to wiemy kto go tuningował wiec nie dziwie się że Cię wypuścił z drżącym motorem z nadmiaru Nm w dolnym zakresie rpm. Nie znaczy to także, że jak on nie mógł to inny tuner też nie będzie mógł zrobić z niego ok. 300PS.

Faktycznie piękna sprawa mieć 580Nm przy 2000obr, każde wciśniecie gazu to drżenie całego układu przeniesienia napędu łącznie z podzespołami silnika, nie mówiąc o permanentnym gubieniu trakcji. Przemek miałeś tyle i jeździłeś bezawaryjnie tylko dlatego, że motory BMW to nie Reno, dlateog także, że unikałeś wciskania gazu do dechy w tym zakresie obrotów. Dłuższa taka eksploatacja bez unikania tego drżenia wymęczy cały zespół napędowy.

Pozdrawiam



A skąd wiesz jak jeżdziłem ????? używam samochodu jak Każdy inny, i jeżdze od 1000obr, a nie od 3000obr. żeby się nic nie zepsuło. BMW to nie Volkswagen, i nie muszę się bać o podzespoły.

Jestem w szoku, że wiesz o rzeczach o których ja nawet nie wiem. Ja tu siedzę sobie przy kompie a Ktoś tuninguje mój samochód ????????? WOW Może powiesz mi Kto tuningował mój samochód ????

Mój silnik to kompletna seria, więc nie wiem o czym mówisz ????

Mówisz, że zrobiłeś już "mały worek" tych silników, ale jak ???? Bo napisałeś do nich program, czy wsadziłeś ten silnik od podstaw do jakiejś budy ???? Bo to chyba 2 różne rzeczy.....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rogalotti
post Wed, 10 Dec 2008 - 22:36
Post #132


Forum Killer
Dołączył: Mon, 23 December 2002
Skąd: z R-performance





Pisze o Twoim byłym silniku
Był on tuningowany
wiemy przeciez kto robił to

Robie takie motory i wiem od jakiego poziomu mocy im to szkodzi, jeżeli Twój miał realne 560Nm przy 2000obr to musiał drżeć

Widocznie miał nie realne albo nie miałeś takiego auta albo albo albo

skończyłem dyskusje, czytaj ze zrozumieniem.

Pozdrawiam

PS. serwisujemy BMW i kocham te auta ale nie przesadzaj bo niestety maja bardziej awaryjne motory od VAG grupy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przemooo
post Thu, 11 Dec 2008 - 07:44
Post #133


User
Dołączył: Sun, 07 August 2005
Skąd: z KSR :)





CYTAT(Rogalotti @ Wed, 10 Dec 2008 - 22:36) *
Pisze o Twoim byłym silniku
Był on tuningowany
wiemy przeciez kto robił to

Robie takie motory i wiem od jakiego poziomu mocy im to szkodzi, jeżeli Twój miał realne 560Nm przy 2000obr to musiał drżeć

Widocznie miał nie realne albo nie miałeś takiego auta albo albo albo

skończyłem dyskusje, czytaj ze zrozumieniem.

Pozdrawiam

PS. serwisujemy BMW i kocham te auta ale nie przesadzaj bo niestety maja bardziej awaryjne motory od VAG grupy.


Tak jest ekspercie, widze, że wiesz lepiej co miałem. Czytam ze zrozumieniem, chodziłem do szkoły...

Również kończę tą dyskusję, bo widzę, że wiedzę to Ty masz, ale teoretyczną. Pozdrawiam


Go to the top of the page
 
+Quote Post
yanaki
post Thu, 11 Dec 2008 - 09:19
Post #134


Super User
Dołączył: Tue, 22 February 2005
Skąd: Warszawa





Dyskusja obok, a nie w temacie, kojarzę jedno E46 od zachodnich sąsiadów, startowało w jednej z poprzednich edycji gumbal, duże turbo, cooler i moc porównywalna z M3 w tej samej budzie, a więc"trochę" ponad 300KM, więc się da, pytanie tylko, czy się opłaca...


--------------------
dostałem drugą szansę :-)))...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Thu, 11 Dec 2008 - 09:40
Post #135


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(przemooo @ Wed, 10 Dec 2008 - 22:12) *
BMW to nie Volkswagen, i nie muszę się bać o podzespoły.


ja tez tak z boku zapytam... jak to jest że VAGowskich 1.9 czy 2.0 TDI jest ładnych pare sztuk z mocami ~250KM a z BMW które softem łapie 270KM do tej pory nikt nie odważył się w PL zrobić 300KM i w efekcie 7 stron dywagacji ?

100 koni z litra to chyba nie jakiś wielki wyczyn skoro BMW ma takie dobre podzespoły ? bo VAGów 100KM z 1L to juz chyba w setki trzeba liczyc na polskich drogach...



--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Owko
post Thu, 11 Dec 2008 - 10:11
Post #136


don padre
Dołączył: Thu, 18 September 2003
Skąd: officially Boat.





CYTAT(przemooo @ Thu, 11 Dec 2008 - 07:44) *
Również kończę tą dyskusję,


przemooo, ponieważ zauważyłem, że masz problemy z konsekwencją (napisałeś kolejne 2 posty po powyższym), będę Ci pomagał, ale nie nadużywaj mojej cierpliwości. wszyscy już wiedzą, że Twoim zdaniem nie da się zrobić sprawnego 300+ z tego silnika. jak napiszesz to jeszcze 5 razy, nie będziemy wiedzieli więcej.


--------------------
Giulia/i3/S40/e36

'Who controls the past controls the future. Who controls the present controls the past'.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Thu, 11 Dec 2008 - 10:52
Post #137


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





Słuchajcie;

A ja tak trochę z innej bajki- moze to uspokoi dyskusję. Bo wiecie, ja mam 530 w dieslu ale E39 seryjnie 194 konie. Masters zrobił mi bardzo fajny program- jestem w sumie bardzo zadowolony, a wogóle autem jeździ żona i ona jeszcze nawet ani razu nie przycisnęła tak, zeby się zakurzyło...

No ale jak tak czytam, że robi się 260 koni++ z tego 3 litrowego diesla BMW- to powiedzcie mi- ile realnie i bezawaryjnie można zrobić z tego mojego silnika? Te graniczne 260- pójdzie jakoś?


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Thu, 11 Dec 2008 - 11:25
Post #138


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





CYTAT(Bullitt @ Thu, 11 Dec 2008 - 10:52) *
Słuchajcie;

A ja tak trochę z innej bajki- moze to uspokoi dyskusję. Bo wiecie, ja mam 530 w dieslu ale E39 seryjnie 194 konie. Masters zrobił mi bardzo fajny program- jestem w sumie bardzo zadowolony, a wogóle autem jeździ żona i ona jeszcze nawet ani razu nie przycisnęła tak, zeby się zakurzyło...

No ale jak tak czytam, że robi się 260 koni++ z tego 3 litrowego diesla BMW- to powiedzcie mi- ile realnie i bezawaryjnie można zrobić z tego mojego silnika? Te graniczne 260- pójdzie jakoś?


Moim zdaniem tak - ponieważ w E39 silnik 193 ps to "to samo" co 204 ps w E46 czyli już nowy silnik CR. Różnicuje je tylko soft. Nie jestem jednak tunerem diesli, ani nie mam takiego auta więc nie mogę powiedzieć na 100% ale słyszałem tak od kilku osób obeznanych w temacie.


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_shafter_*
post Thu, 11 Dec 2008 - 11:38
Post #139









CYTAT(rennen @ Thu, 11 Dec 2008 - 10:25) *
Moim zdaniem tak - ponieważ w E39 silnik 193 ps to "to samo" co 204 ps w E46 czyli już nowy silnik CR. .


No wlasnie nie ... i pisalem o tym strone czy dwie wczesniej.



Ten topic jest jak gluchy telefon biggrin.gif biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bullitt
post Thu, 11 Dec 2008 - 12:21
Post #140


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z dupy...





No to napisz jeszcze co zrobic, żeby było ok? Tylko nie mów, ze trzeba wymienić pompę....


--------------------
530---------------220koni
LC----------------230 koni
Evolution V------496 koni
V12--------------408 koni
Go to the top of the page
 
+Quote Post

8 Stron V  « < 5 6 7 8 >
Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 27 June 2025 - 22:12