![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#121
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
Ok masz rację 560Nm miałem od 1800-3400 obrotów, i było to na słabszym programie, ale nawet w biturbo przy większej liczbie niutków nie masz tylu koni. jak to nie ? http://www.tdiracing.pl/viewtopic.php?t=3586&start=90 przy 4krpm jest ponad 600NM, co daje ponad 350 KM -------------------- |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#122
|
|
Super User Dołączył: Wed, 01 March 2006 Skąd: Białystok ![]() |
ale nawet w biturbo przy większej liczbie niutków nie masz tylu koni. moc wynika ze wzoru, i nawet biturbo tego nie zmieni ![]() http://en.wikipedia.org/wiki/Torque i "Relationship between torque, power and energy" |
|
|
![]()
Post
#123
|
|
![]() Mr Boost Dołączył: Tue, 26 November 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Ok masz rację 560Nm miałem od 1800-3400 obrotów, i było to na słabszym programie, ale nawet w biturbo przy większej liczbie niutków nie masz tylu koni. no ale to wynika z matematyki, a nie z tego czy auto jest turbo czy biturbo ![]() jak wiesz ile auto ma Nm przy danych obrotach to mozna latwo policzyc ile ma mocy przy tych samych obrotach |
|
|
![]()
Post
#124
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 07 August 2005 Skąd: z KSR :) ![]() |
jak to nie ? http://www.tdiracing.pl/viewtopic.php?t=3586&start=90 przy 4krpm jest ponad 600NM, co daje ponad 350 KM Racja, przy 4000obr, będzie 350KM, ale nadal nie w 330D 204KM ![]() patrząc na temat tej dyskusji nadal nie wnosi to nic nowego... |
|
|
![]()
Post
#125
|
|
![]() Moderator Dołączył: Thu, 27 November 2003 Skąd: Plateau/Warszawa ![]() |
Do manuala sprzęgło i koło zamachowe nie jest problemem - przemoo ma już takie.
Podpowiem tylko, że koło 240mm jednomasowe od np. starego M30 by BMW. -------------------- BMW M3T by VTG - ET 10.2s
Shelby GT500 - 12.1s |
|
|
![]()
Post
#126
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 07 August 2005 Skąd: z KSR :) ![]() |
Do manuala sprzęgło i koło zamachowe nie jest problemem - przemoo ma już takie. Podpowiem tylko, że koło 240mm jednomasowe od np. starego M30 by BMW. "nie jest problemem" hmm, walka nadal trwa ![]() Trzeba było jeszcze sporo przerobić, nie jest to niestety tak hop siup ![]() |
|
|
![]()
Post
#127
|
|
don padre Dołączył: Thu, 18 September 2003 Skąd: officially Boat. ![]() |
Nie wiem nie znam "Patryka", ale po jego przepisie wyszedł zakalec ![]() przemooo, proszę Cię - nie rób proszę niepotrzebnie dymu. to, że Ty nie potrafisz tak zrobić 300KM i - być może - ktoś zaufany Ci powiedział, że się nie da, jest wciąż jeszcze słabą bazą do tego, by twierdzić, że Compsport fantazjuje. żeby było jasne - ja nie twierdzę, że co powie Patryk to aksjomat. chciałbym tylko uniknąć wojenki w piaskownicy w stylu 'nie, bo nie' - to prowadzi donikąd. zgódźmy się, że na razie przyroda nie zna żadnego 300+ z tego silnika, jak ktoś chciałby poeksperymentować na sobie to conajmniej dwóch tunerów w tym temacie złożyło propozycję. -------------------- Giulia/i3/S40/e36
'Who controls the past controls the future. Who controls the present controls the past'. |
|
|
![]()
Post
#128
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 07 August 2005 Skąd: z KSR :) ![]() |
przemooo, proszę Cię - nie rób proszę niepotrzebnie dymu. to, że Ty nie potrafisz tak zrobić 300KM i - być może - ktoś zaufany Ci powiedział, że się nie da, jest wciąż jeszcze słabą bazą do tego, by twierdzić, że Compsport fantazjuje. żeby było jasne - ja nie twierdzę, że co powie Patryk to aksjomat. chciałbym tylko uniknąć wojenki w piaskownicy w stylu 'nie, bo nie' - to prowadzi donikąd. zgódźmy się, że na razie przyroda nie zna żadnego 300+ z tego silnika, jak ktoś chciałby poeksperymentować na sobie to conajmniej dwóch tunerów w tym temacie złożyło propozycję. Ale ja nie robię dymu, jeżeli dobrze pamiętam to ja też dzwoniłem do paru firm i chciałem u nich robić wóz, ale poza zapewnieniami typu " no na pewno większy intercooler nie zaszkodzi, ale nie dajemy gwarancji, że 300KM będzie" nie usłyszałem nic ciekawego. Jest tylko pytanie czy jest to "poeksperymentowanie" opłacalne i czy na 100% da nam te wymarzone 300KM+ ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#129
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 07 August 2005 Skąd: z KSR :) ![]() |
Jeżeli Ktoś ma jakiś ciekawy pomysł jak tego dokonać to niech się podzieli, przecież po to jest to forum...
(myślę tu o Tych 2 tunerach) A co do stwierdzenia, że nie umiem zrobić 300KM to może masz rację, ale jak do tej pory widzę, że chyba nikt nie umie ![]() |
|
|
![]()
Post
#130
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 23 December 2002 Skąd: z R-performance ![]() |
Jak to jakie ![]() ![]() ![]() "600Nm przy 4000obr daje ok. 341PS a tyle to nie wyjdzie z tego silnika na seryjnych częściach" --> a jakie części wsadzisz "nie seryjne" żeby miało to tyle koni ????? Miałem 580Nm i przy 4000obr. wcale nie miałem 341PS a 270PS "600Nm w tylnonapędowym aucie do jazdy po bułki przy 2000obr ? " --> A czemu nie ??? Można i po bułki i do kina... "Realny moment powyżej 530Nm w dolnym zakresie obrotów zaczyna niszczyć i bardzo go czuć w takim zespole napędowym" --> Co do tego, że czuć ten moment to prawda, ale że, niszczy zespół napędowy?????? Skąd wziąłeś to info ????????? Od 2 lat jeżdze z większym momentem i nic, ale to nic się nie zepsuło... Co do parametrów o których mówiłem, to już z tego co widze przedmówcy podali skąd to sie bierze... ze wzorów. Co do Nm to można ich mieć 300 tylko jeden będzie miał je przy 2000obr a inny silnik przy 4000obr. Takich silników jak Twój były 3.0D, zrobiłem "mały worek" i inni tunerzy pewnie też. 99% Klientów którzy dzwonią i dowiadują sie, że bezpieczną modyfikacją będą mieli z 204PS ok 260PS zgadzają sie na to i im to spokojnie wystarczy. Jeszcze nikt nie chciał więcej stad też ja jak i inni nie wiedzą ile faktycznie wyjdzie na maxa. Kolejna sprawa to podatność silnika na graniczne mody - wiadomo każdy ma inne. Co do Twojego dizla to wiemy kto go tuningował wiec nie dziwie się że Cię wypuścił z drżącym motorem z nadmiaru Nm w dolnym zakresie rpm. Nie znaczy to także, że jak on nie mógł to inny tuner też nie będzie mógł zrobić z niego ok. 300PS. Faktycznie piękna sprawa mieć 580Nm przy 2000obr, każde wciśniecie gazu to drżenie całego układu przeniesienia napędu łącznie z podzespołami silnika, nie mówiąc o permanentnym gubieniu trakcji. Przemek miałeś tyle i jeździłeś bezawaryjnie tylko dlatego, że motory BMW to nie Reno, dlateog także, że unikałeś wciskania gazu do dechy w tym zakresie obrotów. Dłuższa taka eksploatacja bez unikania tego drżenia wymęczy cały zespół napędowy. Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#131
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 07 August 2005 Skąd: z KSR :) ![]() |
Co do parametrów o których mówiłem, to już z tego co widze przedmówcy podali skąd to sie bierze... ze wzorów. Co do Nm to można ich mieć 300 tylko jeden będzie miał je przy 2000obr a inny silnik przy 4000obr. Takich silników jak Twój były 3.0D, zrobiłem "mały worek" i inni tunerzy pewnie też. 99% Klientów którzy dzwonią i dowiadują sie, że bezpieczną modyfikacją będą mieli z 204PS ok 260PS zgadzają sie na to i im to spokojnie wystarczy. Jeszcze nikt nie chciał więcej stad też ja jak i inni nie wiedzą ile faktycznie wyjdzie na maxa. Kolejna sprawa to podatność silnika na graniczne mody - wiadomo każdy ma inne. Co do Twojego dizla to wiemy kto go tuningował wiec nie dziwie się że Cię wypuścił z drżącym motorem z nadmiaru Nm w dolnym zakresie rpm. Nie znaczy to także, że jak on nie mógł to inny tuner też nie będzie mógł zrobić z niego ok. 300PS. Faktycznie piękna sprawa mieć 580Nm przy 2000obr, każde wciśniecie gazu to drżenie całego układu przeniesienia napędu łącznie z podzespołami silnika, nie mówiąc o permanentnym gubieniu trakcji. Przemek miałeś tyle i jeździłeś bezawaryjnie tylko dlatego, że motory BMW to nie Reno, dlateog także, że unikałeś wciskania gazu do dechy w tym zakresie obrotów. Dłuższa taka eksploatacja bez unikania tego drżenia wymęczy cały zespół napędowy. Pozdrawiam A skąd wiesz jak jeżdziłem ????? używam samochodu jak Każdy inny, i jeżdze od 1000obr, a nie od 3000obr. żeby się nic nie zepsuło. BMW to nie Volkswagen, i nie muszę się bać o podzespoły. Jestem w szoku, że wiesz o rzeczach o których ja nawet nie wiem. Ja tu siedzę sobie przy kompie a Ktoś tuninguje mój samochód ????????? WOW Może powiesz mi Kto tuningował mój samochód ???? Mój silnik to kompletna seria, więc nie wiem o czym mówisz ???? Mówisz, że zrobiłeś już "mały worek" tych silników, ale jak ???? Bo napisałeś do nich program, czy wsadziłeś ten silnik od podstaw do jakiejś budy ???? Bo to chyba 2 różne rzeczy..... |
|
|
![]()
Post
#132
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 23 December 2002 Skąd: z R-performance ![]() |
Pisze o Twoim byłym silniku
Był on tuningowany wiemy przeciez kto robił to Robie takie motory i wiem od jakiego poziomu mocy im to szkodzi, jeżeli Twój miał realne 560Nm przy 2000obr to musiał drżeć Widocznie miał nie realne albo nie miałeś takiego auta albo albo albo skończyłem dyskusje, czytaj ze zrozumieniem. Pozdrawiam PS. serwisujemy BMW i kocham te auta ale nie przesadzaj bo niestety maja bardziej awaryjne motory od VAG grupy. |
|
|
![]()
Post
#133
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 07 August 2005 Skąd: z KSR :) ![]() |
Pisze o Twoim byłym silniku Był on tuningowany wiemy przeciez kto robił to Robie takie motory i wiem od jakiego poziomu mocy im to szkodzi, jeżeli Twój miał realne 560Nm przy 2000obr to musiał drżeć Widocznie miał nie realne albo nie miałeś takiego auta albo albo albo skończyłem dyskusje, czytaj ze zrozumieniem. Pozdrawiam PS. serwisujemy BMW i kocham te auta ale nie przesadzaj bo niestety maja bardziej awaryjne motory od VAG grupy. Tak jest ekspercie, widze, że wiesz lepiej co miałem. Czytam ze zrozumieniem, chodziłem do szkoły... Również kończę tą dyskusję, bo widzę, że wiedzę to Ty masz, ale teoretyczną. Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#134
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 22 February 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Dyskusja obok, a nie w temacie, kojarzę jedno E46 od zachodnich sąsiadów, startowało w jednej z poprzednich edycji gumbal, duże turbo, cooler i moc porównywalna z M3 w tej samej budzie, a więc"trochę" ponad 300KM, więc się da, pytanie tylko, czy się opłaca...
-------------------- dostałem drugą szansę :-)))...
|
|
|
![]()
Post
#135
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
BMW to nie Volkswagen, i nie muszę się bać o podzespoły. ja tez tak z boku zapytam... jak to jest że VAGowskich 1.9 czy 2.0 TDI jest ładnych pare sztuk z mocami ~250KM a z BMW które softem łapie 270KM do tej pory nikt nie odważył się w PL zrobić 300KM i w efekcie 7 stron dywagacji ? 100 koni z litra to chyba nie jakiś wielki wyczyn skoro BMW ma takie dobre podzespoły ? bo VAGów 100KM z 1L to juz chyba w setki trzeba liczyc na polskich drogach... -------------------- |
|
|
![]()
Post
#136
|
|
don padre Dołączył: Thu, 18 September 2003 Skąd: officially Boat. ![]() |
Również kończę tą dyskusję, przemooo, ponieważ zauważyłem, że masz problemy z konsekwencją (napisałeś kolejne 2 posty po powyższym), będę Ci pomagał, ale nie nadużywaj mojej cierpliwości. wszyscy już wiedzą, że Twoim zdaniem nie da się zrobić sprawnego 300+ z tego silnika. jak napiszesz to jeszcze 5 razy, nie będziemy wiedzieli więcej. -------------------- Giulia/i3/S40/e36
'Who controls the past controls the future. Who controls the present controls the past'. |
|
|
![]()
Post
#137
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
Słuchajcie;
A ja tak trochę z innej bajki- moze to uspokoi dyskusję. Bo wiecie, ja mam 530 w dieslu ale E39 seryjnie 194 konie. Masters zrobił mi bardzo fajny program- jestem w sumie bardzo zadowolony, a wogóle autem jeździ żona i ona jeszcze nawet ani razu nie przycisnęła tak, zeby się zakurzyło... No ale jak tak czytam, że robi się 260 koni++ z tego 3 litrowego diesla BMW- to powiedzcie mi- ile realnie i bezawaryjnie można zrobić z tego mojego silnika? Te graniczne 260- pójdzie jakoś? -------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]()
Post
#138
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
Słuchajcie; A ja tak trochę z innej bajki- moze to uspokoi dyskusję. Bo wiecie, ja mam 530 w dieslu ale E39 seryjnie 194 konie. Masters zrobił mi bardzo fajny program- jestem w sumie bardzo zadowolony, a wogóle autem jeździ żona i ona jeszcze nawet ani razu nie przycisnęła tak, zeby się zakurzyło... No ale jak tak czytam, że robi się 260 koni++ z tego 3 litrowego diesla BMW- to powiedzcie mi- ile realnie i bezawaryjnie można zrobić z tego mojego silnika? Te graniczne 260- pójdzie jakoś? Moim zdaniem tak - ponieważ w E39 silnik 193 ps to "to samo" co 204 ps w E46 czyli już nowy silnik CR. Różnicuje je tylko soft. Nie jestem jednak tunerem diesli, ani nie mam takiego auta więc nie mogę powiedzieć na 100% ale słyszałem tak od kilku osób obeznanych w temacie. -------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
gość_shafter_* |
![]()
Post
#139
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#140
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: z dupy... ![]() |
No to napisz jeszcze co zrobic, żeby było ok? Tylko nie mów, ze trzeba wymienić pompę....
-------------------- 530---------------220koni
LC----------------230 koni Evolution V------496 koni V12--------------408 koni |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 27 June 2025 - 22:12 |