Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V  < 1 2  
Reply to this topicStart new topic
> Ruski armijny klasyk - GAZ 69 V8 - by GZW
hwojtek
post Wed, 09 May 2007 - 14:42
Post #21


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





Och, stary dobry kochany V8, co go w Buicku nie chcieli...
RR Classicem wyposażonym w egzemplarz silnika z Rovera P6 (niestety różnic jest nieco więcej niż Sebastian i tak wyczerpująco napisał- np pompa wody jest inna ) lecim 150 km/h i jeszcze zapas jest, mimo skrzyni czwórki z lekkiego transportera haubic
Był jeszcze model low-compression 7,5:1, ale do czego to kładli - nie pamiętam. Wiem za to, że w Jukeju zadziergają doń po dwa turba, przekładają wtrysk z 3,9l i po 400KM wypluwa.


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 09 May 2007 - 14:42
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
SebastianS
post Wed, 09 May 2007 - 14:55
Post #22


User
Dołączył: Wed, 02 May 2007
Skąd: Śląsk - rejon Gliwic





CYTAT("hwojtek":1xvpew7o)
Och, stary dobry kochany V8, co go w Buicku nie chcieli...
RR Classicem wyposażonym w egzemplarz silnika z Rovera P6 (niestety różnic jest nieco więcej niż Sebastian i tak wyczerpująco napisał- np pompa wody jest inna ) lecim 150 km/h i jeszcze zapas jest, mimo skrzyni czwórki z lekkiego transportera haubic
Był jeszcze model low-compression 7,5:1, ale do czego to kładli - nie pamiętam. Wiem za to, że w Jukeju zadziergają doń po dwa turba, przekładają wtrysk z 3,9l i po 400KM wypluwa.


Jak napisałem - low compression 98 koni pakowali do landryn serii II
A pompa wody jest inna - fakt - a typów jest co najmniej 4:

- rover P5/P6
- rover SD1
- range rover classic
- rr Mk II z blokiem X-bolted - po 4 śruby na każdą pokrywę łożyska gł. wału
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Wed, 09 May 2007 - 15:02
Post #23


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





Jak macie graty od P6, to może się uśmiechnę, jeśli Landwarsztat nie ogarnie


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SebastianS
post Wed, 09 May 2007 - 19:35
Post #24


User
Dołączył: Wed, 02 May 2007
Skąd: Śląsk - rejon Gliwic





CYTAT("hwojtek":2q0rukoy)
Jak macie graty od P6, to może się uśmiechnę, jeśli Landwarsztat nie ogarnie

Nie mamy. Sam szukam płaskich tłoków (10.25:1)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sssebek
post Thu, 07 Jun 2007 - 12:23
Post #25


Rookie
Dołączył: Thu, 07 June 2007
Skąd: okolice Katowic





Mnie konkretnie interesuje ile ten silnik tak realnie pali przy spokojnej jeździe na przełozeniu szosowym? Prosiłbym o odpowiedź bo coraz bardziej jestem zainteresowany modyfikacją mojego Tarpana
Go to the top of the page
 
+Quote Post
robertinio
post Thu, 07 Jun 2007 - 18:38
Post #26


User
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Katowice





CYTAT("SebastianS":2vadw2la)
GAZ 69A (czterodrzwiowy)

[list]- Silnik Rover V8 3.5l 128 KM/5200 286 Nm/1880
- Całkowicie szczelny układ ssący przystosowany do zamocowania snorkela
- Skrzynia Range Rover LT94 + reduktor z blokowanym centralnym mechanizmem różnicowym
- Mosty Range Rover z mocowaniami do resorów gazika
- Układ hamulcowy: 4x tarcza, zaciski przód - 4-tłoczkowe, tył: 2-tłoczkowe. Wszystkie przewody hamulcowe wykonane w GZW pod projekt.
- Amortyzatory gazowe - przód: tylne Range Rover, tył: tylne lublin III
- Stały napęd 4x4
- Podwieszane pedały RR
- Skrócona bezpieczna kolumna kierownicza RR
- Wspomaganie kierownicy i przekładnia kier. RR
- Układ chłodzenia: chłodnica opel omega obrócona o 90 stopni, wentylator pchający renault laguna II, zbiornik wyrównawczy audi 80
- Czteropunktowa klatka bezpieczeństwa wykonana od podstaw w GZW
- Trzypunktowe pasy bezpieczeństwa
- Opony Maxi Cross 235 85 R16
- Mocowanie zapasowego koła na tylnej ścianie, uchylane, wykonane od podstaw w GZW
- Podwójny układ wydechowy 52/45 mm, wykonany od podstaw w GZW - po dwa tłumiki przelotowe na stronę
- V max szosa/reduktor: 168/75 km/h[list]
- przysp 0-100: ok 16s.




gratulacje dla kolegi za kolejny ostry projekt
pozdro (Robert ze srebrnego CC Andrew&trasa gliwice-warszawa-gdańsk )


--------------------
Seat Ibiza GT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SebastianS
post Fri, 08 Jun 2007 - 08:29
Post #27


User
Dołączył: Wed, 02 May 2007
Skąd: Śląsk - rejon Gliwic





CYTAT("sssebek":2dvd3v4e)
Mnie konkretnie interesuje ile ten silnik tak realnie pali przy spokojnej jeździe na przełozeniu szosowym? Prosiłbym o odpowiedź bo coraz bardziej jestem zainteresowany modyfikacją mojego Tarpana
Jeśli mówimy o układzie przeniesienia napędu na dwie osie (stałym, bo skrzynia RR nie uwzględnia odłączenia przodu), to należy liczyć się z ok 13-14 litrami wachy na 100 km przy 100 km/h. Na trasie Śląsk-Łódź, przy średniej podróżnej prędkości w okolicach 120-130 gazik wessał około 17
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sssebek
post Fri, 08 Jun 2007 - 20:46
Post #28


Rookie
Dołączył: Thu, 07 June 2007
Skąd: okolice Katowic





dzięki za odpowiedź, w takim razie można sie zastanawiać nad wpakowaniem do Tarpana, ale to juz będzie zupełnie nowy projekt zapraszam do poczytania :

http://www.RetroStyle.com.pl

NASZE SAMOCHODY => Tarpan F233
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SebastianS
post Fri, 08 Jun 2007 - 22:28
Post #29


User
Dołączył: Wed, 02 May 2007
Skąd: Śląsk - rejon Gliwic





CYTAT("sssebek":1xjnenax)
dzięki za odpowiedź, w takim razie można sie zastanawiać nad wpakowaniem do Tarpana, ale to juz będzie zupełnie nowy projekt zapraszam do poczytania :

http://www.RetroStyle.com.pl

NASZE SAMOCHODY => Tarpan F233

Jak będziesz na etapie realizacji - zapraszam do nas. Dla tarpana - zniżka
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sat, 09 Jun 2007 - 22:14
Post #30









CYTAT("SebastianS":1c9rcpnh)
ok, chcieliśta, proszę szanownej publiczności jakieś filmiki - proszę bardzo
Oto jeden z próby generalnej auta.

[url:1c9rcpnh]http://gzw.pl/zdjecia/gaz_69_v8/[/url:1c9rcpnh]


Takie autro jesteście w stanie przygotować pod zamówienie ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RaV.B
post Sat, 09 Jun 2007 - 23:20
Post #31


Rookie
Dołączył: Sat, 09 June 2007





Wiam Sebastian Znam Cię z innego forum --> rajdy4x4.pl

GAziora tam widziałem więc się nie szokuje juz to zdąrzyłem ochłonąć bo to dawno było ale nie wiedziałem że bawicie się też w inne takie zmoty jak Warsawki , widzą mi się takie projekty

Ktoś pisał że 300D jest za Ciężki bo rama pęka i takie tam bla bla to nie jest jakiś plastik tylko porządna ruska blacha podobnie jak UAZ zapraszam do mnie a udowodnię że 240 nigdy nie zrobi tego co 300D

A My teraz motamy Nyskę z 2,3 od MB tylko na razie wszystkie części się zbierają no i UAz nam nie daję czasu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SebastianS
post Sun, 10 Jun 2007 - 08:07
Post #32


User
Dołączył: Wed, 02 May 2007
Skąd: Śląsk - rejon Gliwic





CYTAT("bezduszny":mq1ldipp)
CYTAT("SebastianS":mq1ldipp)
ok, chcieliśta, proszę szanownej publiczności jakieś filmiki - proszę bardzo
Oto jeden z próby generalnej auta.

[url:mq1ldipp]http://gzw.pl/zdjecia/gaz_69_v8/[/url:mq1ldipp]


Takie auto jesteście w stanie przygotować pod zamówienie ?

Naturalnie. To też było robione pod zamówienie. Czy nie z Tobą swojego czasu rozmawiałem o restauracji urquattro na forum audiklubu?

Added after 2 minutes:

CYTAT("RaV.B":mq1ldipp)
Wiam Sebastian Znam Cię z innego forum --> rajdy4x4.pl

GAziora tam widziałem więc się nie szokuje juz to zdąrzyłem ochłonąć bo to dawno było ale nie wiedziałem że bawicie się też w inne takie zmoty jak Warsawki , widzą mi się takie projekty

Ktoś pisał że 300D jest za Ciężki bo rama pęka i takie tam bla bla to nie jest jakiś plastik tylko porządna ruska blacha podobnie jak UAZ zapraszam do mnie a udowodnię że 240 nigdy nie zrobi tego co 300D

A My teraz motamy Nyskę z 2,3 od MB tylko na razie wszystkie części się zbierają no i UAz nam nie daję czasu

Czee. Jasne że 300D mocniejszy od 240, ale tak czy siak to kawał złomu i nędzne osiągi. Jak już koniecznie dyzel, to widzi mi się andoria 4CT90 na przykład.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RaV.B
post Sun, 10 Jun 2007 - 10:45
Post #33


Rookie
Dołączył: Sat, 09 June 2007





Andoria no tego się po Tobie bym nie spodziewał, myślałem że napiszesz jakiś Leyland czy coś Mnie 300D satysfakcjonuje w UAZie aczkolwiek turbo byłoby wskazane...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Sun, 10 Jun 2007 - 15:17
Post #34









CYTAT("SebastianS":3f1pv025)
Naturalnie. To też było robione pod zamówienie. Czy nie z Tobą swojego czasu rozmawiałem o restauracji urquattro na forum audiklubu?


Tak, ze mną..
Jak na razie projest odbudowy urki niestety odsuną się w przyszłość.... ale nie został zapomniany
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sssebek
post Mon, 22 Oct 2007 - 10:12
Post #35


Rookie
Dołączył: Thu, 07 June 2007
Skąd: okolice Katowic





podpinam się do tematu, interesują mnie najczęstsze bolączki tego silnika V8 , po jakim przebiegu czego się spodziewać, i gółwnie ile to pali
oraz interesuje mnie wytrzymałość seryjnych mostów range rover z lat 80-89 a także jak sprawuja sie skrzynki biegów oraz redukcyjne, potrzebuje takze informacji na temat układu kiedowniczego, palny na nowego Tarpana zostają przyspieszone, mam 4 lata zeby go zrobic z aluminium bo wybieram sie z kumplem na 2 auta na Szwecje i Norwegię w lutym 2011 (będziemy sie bawić w survival) , co sądzicie o wyciagarce ze Stara ? jak sądzicie wystarczy 2500 zł na paliwo zeby objechać do okoła oba państwa ? (oczywiscie cena na 1 auto)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SebastianS
post Mon, 22 Oct 2007 - 10:56
Post #36


User
Dołączył: Wed, 02 May 2007
Skąd: Śląsk - rejon Gliwic





CYTAT("sssebek":33nwtm70)
podpinam się do tematu, interesują mnie najczęstsze bolączki tego silnika V8 , po jakim przebiegu czego się spodziewać, i gółwnie ile to pali
oraz interesuje mnie wytrzymałość seryjnych mostów range rover z lat 80-89 a także jak sprawuja sie skrzynki biegów oraz redukcyjne, potrzebuje takze informacji na temat układu kiedowniczego, palny na nowego Tarpana zostają przyspieszone, mam 4 lata zeby go zrobic z aluminium bo wybieram sie z kumplem na 2 auta na Szwecje i Norwegię w lutym 2011 (będziemy sie bawić w survival) , co sądzicie o wyciagarce ze Stara ? jak sądzicie wystarczy 2500 zł na paliwo zeby objechać do okoła oba państwa ? (oczywiscie cena na 1 auto)

Silnik jest ogólnie dość niezawodny, aczkolwiek wymaga rygorystycznego przestrzegania kilku spraw:

1. Absolutnie unikać przegrzania - skutkuje nader łatwo poskoczoną głowicą, zwłaszcza w starszych seriach, posiadających monolityczną aluminiową uszczelkę podgłowicową. Należy przy planowaniu długich rajz zmienić na uszczelki kompozytowe, nie zapominiając o splanowaniu głowicy i nowych śrubach.
2. Stosować wyłącznie gęsty olej mineralny o wysokiej odporności na pracę w wysokich temperaturach (20W50). Wskazany np Pennzoil.
3. Przy wymianie oleju i filtra koniecznie uważać na kwestię zassania oleju przez pompę (po odkreceniu filtra olej wylewa się z pompy i nader często pojawia się problem z zassaniem nowego - trzeba znać patenty )

Zużycie wachy - od 15 na trasie wzwyż

Wytrzymałość mostów - no cóż, nic to pancernego. W Solihull zawiesił się chłopakom matrix i od 30 latwalą ten sam model ideowy mostu, wyraźnie ustępujący wytrzymałością Patrolowi GR czy Mecedesowi G, choć niekoniecznie oznacza to jakąś dramatyczną awaryjność. Po prostu nie należy pałować ich na jakimś wielkim ogumieniu.

Tarpan z aluminium? Z wiejtem rovera? Yyy... No cóż, jak będziesz miał jakieś sprawy, to zapraszam. Lubie wariatów
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gh0ly
post Mon, 22 Oct 2007 - 12:01
Post #37


Forum Killer
Dołączył: Sun, 02 May 2004
Skąd: Z centrum dowodzenia Światem





Moj znajomy ma Gaza z silnikiem 3.8 V8 od Mercedesa jakiegos Qrcze troche problemow jest , juz nawet jezdzil ale po ostatnich off-roadach auto troszke mocno w dupe dostalo i znow sie cos popsulo

Nie pamietam jakie mosty tam sa , ale sa chyba do wsadzenia mosty od Galendy...


--------------------
Mini Cooper S - 2005r Full opcja , bezwypadek , 43000km | FOR SALE 36900zl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tropheusss
post Mon, 22 Oct 2007 - 12:11
Post #38


Rookie
Dołączył: Sun, 09 October 2005





CYTAT("sssebek":2i70d9uh)
podpinam się do tematu, interesują mnie najczęstsze bolączki tego silnika V8 , po jakim przebiegu czego się spodziewać, i gółwnie ile to pali
oraz interesuje mnie wytrzymałość seryjnych mostów range rover z lat 80-89 a także jak sprawuja sie skrzynki biegów oraz redukcyjne, potrzebuje takze informacji na temat układu kiedowniczego, palny na nowego Tarpana zostają przyspieszone, mam 4 lata zeby go zrobic z aluminium bo wybieram sie z kumplem na 2 auta na Szwecje i Norwegię w lutym 2011 (będziemy sie bawić w survival) , co sądzicie o wyciagarce ze Stara ? jak sądzicie wystarczy 2500 zł na paliwo zeby objechać do okoła oba państwa ? (oczywiscie cena na 1 auto)


A co sssebek za cztery lata będziesz zdawał prawko? Widać, że masz małe pojęcie o kosztach eksploatacji samochodu, takim autem za 2500zł to objedziesz Polske a nie Szwecję i Norwegię. Zejdź człowieku na ziemie i skończ fantazje
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sssebek
post Mon, 22 Oct 2007 - 17:50
Post #39


Rookie
Dołączył: Thu, 07 June 2007
Skąd: okolice Katowic





nieeeee prawko mam juz prawie 3 lata
mój obecny tarpan, wcześniej podałem gdzie są zdjecia ale tu też można looknąć :

no pali sobie tak jak delikatnie deptać te 11,5 na trasie gazu, tez o gazie myślałem do tej V8 , do tego rozłaczanie mostu przedniego zaraz za skrzynka oraz sprzęgiełka na piastach, co do tych 4 lat, to juz z kumplem planujemy promem zaskoczyc na Szwecje i Norwegię, no może nie całą ale tak pod strefę wiecznych śniegów sie chcemy dostać , auto nie bedzie specjalnei dociazone bo tylko podstawowe sprawy (kuchenka gazowa, łopata, młotek, siekerka, jakis palnik gazow też się zamota )

po za tym od dłuzszego czasu juz sie ograniczam w deptaniu po gazie na prawdę udaje mi się jeździć oszczędnie, mój były już poldek 1,4 rover na trasie zeszedł do 6,5 litra

SebastianS mozesz dać jakieś namiary , aktualnie przesiaduje w Gliwicach w akademiku

a co myślicie zamiast tego wziac jakiegoś diesel'a 2,5 litra rovera ??, mnie się klank podoba tego V8 , jak narazie żadnej rodzinki nie mam i się jak narazie nie zapowiada (choć szkoda ) wiec mozna poszaleć , no chyba ze znajdę jakąś do 4 lat to jedzie ze mną , jak narazie palny to 2 auta i 3 osoby
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SebastianS
post Tue, 23 Oct 2007 - 09:14
Post #40


User
Dołączył: Wed, 02 May 2007
Skąd: Śląsk - rejon Gliwic





CYTAT("sssebek":1kcts7mb)
SebastianS mozesz dać jakieś namiary , aktualnie przesiaduje w Gliwicach w akademiku

Poszło na prajwat mesycz. A tak w ogóle to niemal komplet namiarów na mnie masz pod każdym moim postem...
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V  < 1 2
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 29 June 2025 - 14:57