Shoutbox 0 nowych PW 


5 Stron V  « < 3 4 5  
Reply to this topicStart new topic
> Dynomet - przenośna hamownia.
hwojtek
post Fri, 27 Apr 2007 - 13:07
Post #81


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





CYTAT("quantel":1mg4ehoe)
jestem pewien że ja nie umiem czytać czy ????

Jestem pewien, że nie umiesz oddzielać informacji istotnej od nieznaczącej i na tej podstawie wyciągasz niewłaściwe wnioski.

Ładne kononowiczyzmy sadzisz, BTW.

Wracamy do tematu.


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 27 Apr 2007 - 13:07
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
TwinTurbo
post Fri, 27 Apr 2007 - 13:42
Post #82


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 31 October 2002
Skąd: z doliny zakutych łbów





Ja mam bardzo pozytywne doświadczenia z hamownią na kołach, która jest w AEM EMS. Wskazania są praktycznie identyczne z tradycyjną hamownią. Tak jak już kiedyś pisałem strojenie auta powinno sie odbywać na ulicy - tylko wtedy mamy prawdziwe warunki.
CYTAT("quantel":l06bq1yt)
CYTAT("!markos":l06bq1yt)
po co to wymienianie funkcji.. nie mozna krocej, np "akcelerometr z wodotryskiem"?

stary przede wszystkim różnica polega na precyzji... może ciebie do...wal... ale mnie nie...
zadzwoniłem do kumpla podobno oni...

http://www.wsm.org.pl/glowna.php?page=kontakt&lang=pl

również mają veypora kupinego w zeszłym roku zapytaj czy to zwykły "akcelerometr"
i nie buzuj sie tylko czytaj i analizuj...


To ma być niby jakaś rekomendacja?? hehe.


--------------------
...
Tor Poznań 1:38:100 (na starym asfalcie)
www.select-automotive.pl
Spełniamy marzenia najtaniej...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rogalotti
post Tue, 10 Jul 2007 - 17:08
Post #83


Forum Killer
Dołączył: Mon, 23 December 2002
Skąd: z R-performance





Witam

Jako właściciel i użytkownik hamowni Dynomet musze Wam przyznać racje, faktycznie ta hamownia nie nadaje się do szukania konia mechanicznego bo to piękno które nam dają warunki w jakich sie wykonuje pomiar ma także swoje wady. Ale jeżeli ktoś mi mówi, że wjeżdża na pół dnia na hamownie żeby znaleźć 2-3km i 4-5Nm to faktycznie niech idzie najpierw do lekarza...

Każda hamownia którą dzieli silnik a obciążenie które na niego podajemy sterta gumy (opony) i blachy (felgi, półosie, skrzynia begów) to zwykły generator wykresów i służy tylko do podania wyników poglądowo.

Jak obrazowo można wytłumaczyć często spotykane na hamowniach rolkowych piki po 20Nm w górę czy w dół albo fale na wykresie których na drodze nie czuć ? i to mają być racjonalne wyniki ?

Generalnie jeżeli ktoś jest dokładny jak lekarz i szuka 1KM i 1Nm a nie może pracować w fachu i przypadkiem zajął się szukaniem mocy w autach niech wystroi sobie auto na rolkach a potem przyjedzie sprawdzić jak faktycznie przebiegają linie KM/Nm bo to jest najważniejsze. Producent Dynomet`a przewidział zmienne warunki atmosferyczne, można wykonać kilka pomiarów w jedną, drugą stronę drogi i sobie je uśrednić (na prawdę są minimalne różnice).

Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
stux16v
post Thu, 19 Jul 2007 - 22:32
Post #84


User
Dołączył: Tue, 05 December 2006
Skąd: Chelm





Chcialbym sie troche podlaczyc pod temat.

Czy na hamowni inercyjnej jest mozliwy pomiar AFR, tzn. czy to bedzie miarodajny wynik?


--------------------
AUTO SZLIF Dziak - http://www.auto-szlif.pl - Centrum Obróbki Silników

MyGallery - http://www.gti.peugeot205.pl/gallery/stef1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wojtrek
post Sat, 21 Jul 2007 - 09:02
Post #85


Supra User
Dołączył: Mon, 11 August 2003
Skąd: Poznań





tak


--------------------
chiptuning.poznan.pl - więcej mocy w Twoim aucie. Chiptuning i hamownia w Poznaniu.
hamownia.info - potrzebujesz hamownię? Przenośne, drogowe i podwoziowe.

Supra TT 6spd, F430 spider 6spd.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JarekK
post Tue, 31 Jul 2007 - 00:29
Post #86


Forum Killer
Dołączył: Sun, 15 December 2002
Skąd: Tychy/Kraków





I tutaj akurat ja odpowiedziałbym "tak ale..."
Zależy to od typu/mocy silnika i hamowni inercyjnej (masy rolek).
Jeszcze w Project Xs miałem trochę doświadczeń z inercjami - lekkimi jaka jest w PXs oraz coraz nowszymi i cięższymi w Vtech-u.
Generalnie wykresy AFR na wszystkich znanych mi inercjach w samochodach TURBO (i to może być tu ważne) miały się nijak do AFR na drodze.
"Nijak" to znaczy na inercji np. 11,7 a na drodze 15.0...

Obecnie ostro myślę nad zakupem hamowni do JKRacing ale na 100% nie będzie to inercja.
Taka w 80% zadowalająca mnie hamownia stacjonarna to ok 500K PLN a tyle na razie nie mogę zainwestować (hamownia + klima + nawiew + inne ... i nie jest to MAHA).
Dynomet ma dla mnie na razie jedną wadę - czy będę miał gdzie to przetestować.

BTW: Ostatnio 2x "rozbiłem się" o bardzo istotną wadę 99,9% (jeśli nie 100%) hamowni rolkowych w Polsce i pewnie większości na świecie.
Nie mają klimatyzowanej hali!
Możnaby powiedzieć "wymysł" ale chciałem zrobić np. pomiar w Focusie ST, gdzie IC jest bardzo-marny i jeśli temperatura na hamowni przekroczy 35stC już seria "nie trzyma serii" o 20-30KM. O programie nie mówię....

Obdzwoniłem 4 znane mi hamownie i wszędzie temperatura na hali była większa niż 40stC (2x Maha i 2x Vtech). Na jednej hamowni właściciel (bardzo rozsądnie) nie prowadził pomiarów aż temperatura spadnie.
Lato jest równie częste jak zima więc szanse "koło" vs. "rolka" trochę się wyrównują.

Nie obwiniam właścicieli "rolek" że nie insalują klimy w hamowni. Przez 2 lata w PXs używałem rolek i wiem ile to ciepła generuje (2 hamowania potrafią ogrzać w zimie -20 całkiem sporą halę!!!). Koszt wydajnej wentylacji/klimy były spory.


--------------------
Every weapon needs a master.
JKRacing.pl - Chiptuning VOLVO, Saab, Ford, BMW, Mercedes i innych marek.
Tychy. Poszukujemy nowych przedstawicieli!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Tue, 31 Jul 2007 - 10:39
Post #87


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT("JarekK":321kfsoa)
Obdzwoniłem 4 znane mi hamownie i wszędzie temperatura na hali była większa niż 40stC (2x Maha i 2x Vtech).


chyba nikt nie ma klimy ale hamowałem się w Nagazie w Łodzi (MAHA 4x4) i jest tam na wypasie budynek.... klimy tam chyba nie ma ale wentylacja i nawiewy są na bajerze

http://www.hamownia.com/hamownia/

ps. taka maha z klimą gdzie zawsze na hali 20 st C to byłby niezły bajer - niezaleznie od pory roku wyniki byłyby w jakiś sposób porównywalne... chociaż niby jest ta korekcja DIN ...


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vitesse
post Tue, 31 Jul 2007 - 11:25
Post #88


Frequent User
Dołączył: Tue, 05 April 2005
Skąd: Wawa





CYTAT("JarekK":1w9wl2av)
Obdzwoniłem 4 znane mi hamownie i wszędzie temperatura na hali była większa niż 40stC (2x Maha i 2x Vtech).


W krakowskim V-techu pomieszczenie z hamowaniami nie jest przypadkiem klimatyzowane? Chwalili sie kiedys, ze tam bedzie mozna zime w srodku lata zrobic.


--------------------
Piotrek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JarekK
post Tue, 31 Jul 2007 - 12:19
Post #89


Forum Killer
Dołączył: Sun, 15 December 2002
Skąd: Tychy/Kraków





Dość dobrze znam hamownie w V-techu ...klima jeszcze nie działa


--------------------
Every weapon needs a master.
JKRacing.pl - Chiptuning VOLVO, Saab, Ford, BMW, Mercedes i innych marek.
Tychy. Poszukujemy nowych przedstawicieli!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vitesse
post Tue, 31 Jul 2007 - 16:16
Post #90


Frequent User
Dołączył: Tue, 05 April 2005
Skąd: Wawa





Jak tam bylem ostatni raz czyli niedlugo po przeprowadzce do nowej siedziby to sie budowala ta klima


--------------------
Piotrek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Wed, 01 Aug 2007 - 17:10
Post #91


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





CYTAT("Rogalotti":1rliaffa)
Jako właściciel i użytkownik hamowni Dynomet musze Wam przyznać racje, faktycznie ta hamownia nie nadaje się do szukania konia mechanicznego bo to piękno które nam dają warunki w jakich sie wykonuje pomiar ma także swoje wady. Ale jeżeli ktoś mi mówi, że wjeżdża na pół dnia na hamownie żeby znaleźć 2-3km i 4-5Nm to faktycznie niech idzie najpierw do lekarza...

Często na maksa dopieszczam silniki o małej pojemności tzn 0,9-1,1L dla mnie powtarzalność i precyzją kolejnych pomiarów jest bardzo istotna, zwłaszcza jak się kręci rozrządem i zapłonem, wiec nie pisz że to są nie istotne wartości, proszę o to prosty przykład takich dromnych wartości ale jakże umilających jazdę wozem.

Skromne +3KM i 1Nm na plus:








--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post

5 Stron V  « < 3 4 5
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 06 July 2025 - 08:37