![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#81
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
CYTAT("quantel":1mg4ehoe) jestem pewien że ja nie umiem czytać czy ????
Jestem pewien, że nie umiesz oddzielać informacji istotnej od nieznaczącej i na tej podstawie wyciągasz niewłaściwe wnioski. Ładne kononowiczyzmy sadzisz, BTW. Wracamy do tematu. -------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#82
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 31 October 2002 Skąd: z doliny zakutych łbów ![]() |
Ja mam bardzo pozytywne doświadczenia z hamownią na kołach, która jest w AEM EMS. Wskazania są praktycznie identyczne z tradycyjną hamownią. Tak jak już kiedyś pisałem strojenie auta powinno sie odbywać na ulicy - tylko wtedy mamy prawdziwe warunki.
CYTAT("quantel":l06bq1yt) CYTAT("!markos":l06bq1yt) po co to wymienianie funkcji.. nie mozna krocej, np "akcelerometr z wodotryskiem"? stary przede wszystkim różnica polega na precyzji... może ciebie do...wal... ale mnie nie... zadzwoniłem do kumpla podobno oni... http://www.wsm.org.pl/glowna.php?page=kontakt&lang=pl również mają veypora kupinego w zeszłym roku zapytaj czy to zwykły "akcelerometr" i nie buzuj sie tylko czytaj i analizuj... To ma być niby jakaś rekomendacja?? hehe. -------------------- ...
Tor Poznań 1:38:100 (na starym asfalcie) www.select-automotive.pl Spełniamy marzenia najtaniej... |
|
|
![]()
Post
#83
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 23 December 2002 Skąd: z R-performance ![]() |
Witam
Jako właściciel i użytkownik hamowni Dynomet musze Wam przyznać racje, faktycznie ta hamownia nie nadaje się do szukania konia mechanicznego bo to piękno które nam dają warunki w jakich sie wykonuje pomiar ma także swoje wady. Ale jeżeli ktoś mi mówi, że wjeżdża na pół dnia na hamownie żeby znaleźć 2-3km i 4-5Nm to faktycznie niech idzie najpierw do lekarza... Każda hamownia którą dzieli silnik a obciążenie które na niego podajemy sterta gumy (opony) i blachy (felgi, półosie, skrzynia begów) to zwykły generator wykresów i służy tylko do podania wyników poglądowo. Jak obrazowo można wytłumaczyć często spotykane na hamowniach rolkowych piki po 20Nm w górę czy w dół albo fale na wykresie których na drodze nie czuć ? i to mają być racjonalne wyniki ? Generalnie jeżeli ktoś jest dokładny jak lekarz i szuka 1KM i 1Nm a nie może pracować w fachu i przypadkiem zajął się szukaniem mocy w autach niech wystroi sobie auto na rolkach a potem przyjedzie sprawdzić jak faktycznie przebiegają linie KM/Nm bo to jest najważniejsze. Producent Dynomet`a przewidział zmienne warunki atmosferyczne, można wykonać kilka pomiarów w jedną, drugą stronę drogi i sobie je uśrednić (na prawdę są minimalne różnice). Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#84
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 05 December 2006 Skąd: Chelm ![]() |
Chcialbym sie troche podlaczyc pod temat.
Czy na hamowni inercyjnej jest mozliwy pomiar AFR, tzn. czy to bedzie miarodajny wynik? -------------------- AUTO SZLIF Dziak - http://www.auto-szlif.pl - Centrum Obróbki Silników
MyGallery - http://www.gti.peugeot205.pl/gallery/stef1 |
|
|
![]()
Post
#85
|
|
![]() Supra User Dołączył: Mon, 11 August 2003 Skąd: Poznań ![]() |
tak
-------------------- chiptuning.poznan.pl - więcej mocy w Twoim aucie. Chiptuning i hamownia w Poznaniu.
hamownia.info - potrzebujesz hamownię? Przenośne, drogowe i podwoziowe. Supra TT 6spd, F430 spider 6spd. |
|
|
![]()
Post
#86
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 15 December 2002 Skąd: Tychy/Kraków ![]() |
I tutaj akurat ja odpowiedziałbym "tak ale..."
Zależy to od typu/mocy silnika i hamowni inercyjnej (masy rolek). Jeszcze w Project Xs miałem trochę doświadczeń z inercjami - lekkimi jaka jest w PXs oraz coraz nowszymi i cięższymi w Vtech-u. Generalnie wykresy AFR na wszystkich znanych mi inercjach w samochodach TURBO (i to może być tu ważne) miały się nijak do AFR na drodze. "Nijak" to znaczy na inercji np. 11,7 a na drodze 15.0... Obecnie ostro myślę nad zakupem hamowni do JKRacing ale na 100% nie będzie to inercja. Taka w 80% zadowalająca mnie hamownia stacjonarna to ok 500K PLN a tyle na razie nie mogę zainwestować (hamownia + klima + nawiew + inne ... i nie jest to MAHA). Dynomet ma dla mnie na razie jedną wadę - czy będę miał gdzie to przetestować. BTW: Ostatnio 2x "rozbiłem się" o bardzo istotną wadę 99,9% (jeśli nie 100%) hamowni rolkowych w Polsce i pewnie większości na świecie. Nie mają klimatyzowanej hali! Możnaby powiedzieć "wymysł" ale chciałem zrobić np. pomiar w Focusie ST, gdzie IC jest bardzo-marny i jeśli temperatura na hamowni przekroczy 35stC już seria "nie trzyma serii" o 20-30KM. O programie nie mówię.... Obdzwoniłem 4 znane mi hamownie i wszędzie temperatura na hali była większa niż 40stC (2x Maha i 2x Vtech). Na jednej hamowni właściciel (bardzo rozsądnie) nie prowadził pomiarów aż temperatura spadnie. Lato jest równie częste jak zima więc szanse "koło" vs. "rolka" trochę się wyrównują. Nie obwiniam właścicieli "rolek" że nie insalują klimy w hamowni. Przez 2 lata w PXs używałem rolek i wiem ile to ciepła generuje (2 hamowania potrafią ogrzać w zimie -20 całkiem sporą halę!!!). Koszt wydajnej wentylacji/klimy były spory. -------------------- Every weapon needs a master.
JKRacing.pl - Chiptuning VOLVO, Saab, Ford, BMW, Mercedes i innych marek. Tychy. Poszukujemy nowych przedstawicieli! |
|
|
![]()
Post
#87
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
CYTAT("JarekK":321kfsoa) Obdzwoniłem 4 znane mi hamownie i wszędzie temperatura na hali była większa niż 40stC (2x Maha i 2x Vtech).
chyba nikt nie ma klimy ale hamowałem się w Nagazie w Łodzi (MAHA 4x4) i jest tam na wypasie budynek.... klimy tam chyba nie ma ale wentylacja i nawiewy są na bajerze http://www.hamownia.com/hamownia/ ps. taka maha z klimą gdzie zawsze na hali 20 st C to byłby niezły bajer - niezaleznie od pory roku wyniki byłyby w jakiś sposób porównywalne... chociaż niby jest ta korekcja DIN ... -------------------- |
|
|
![]()
Post
#88
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 05 April 2005 Skąd: Wawa ![]() |
CYTAT("JarekK":1w9wl2av) Obdzwoniłem 4 znane mi hamownie i wszędzie temperatura na hali była większa niż 40stC (2x Maha i 2x Vtech).
W krakowskim V-techu pomieszczenie z hamowaniami nie jest przypadkiem klimatyzowane? Chwalili sie kiedys, ze tam bedzie mozna zime w srodku lata zrobic. -------------------- Piotrek
|
|
|
![]()
Post
#89
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 15 December 2002 Skąd: Tychy/Kraków ![]() |
Dość dobrze znam hamownie w V-techu ...klima jeszcze nie działa
-------------------- Every weapon needs a master.
JKRacing.pl - Chiptuning VOLVO, Saab, Ford, BMW, Mercedes i innych marek. Tychy. Poszukujemy nowych przedstawicieli! |
|
|
![]()
Post
#90
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 05 April 2005 Skąd: Wawa ![]() |
Jak tam bylem ostatni raz czyli niedlugo po przeprowadzce do nowej siedziby to sie budowala ta klima
-------------------- Piotrek
|
|
|
![]()
Post
#91
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
CYTAT("Rogalotti":1rliaffa) Jako właściciel i użytkownik hamowni Dynomet musze Wam przyznać racje, faktycznie ta hamownia nie nadaje się do szukania konia mechanicznego bo to piękno które nam dają warunki w jakich sie wykonuje pomiar ma także swoje wady. Ale jeżeli ktoś mi mówi, że wjeżdża na pół dnia na hamownie żeby znaleźć 2-3km i 4-5Nm to faktycznie niech idzie najpierw do lekarza...
Często na maksa dopieszczam silniki o małej pojemności tzn 0,9-1,1L dla mnie powtarzalność i precyzją kolejnych pomiarów jest bardzo istotna, zwłaszcza jak się kręci rozrządem i zapłonem, wiec nie pisz że to są nie istotne wartości, proszę o to prosty przykład takich dromnych wartości ale jakże umilających jazdę wozem. Skromne +3KM i 1Nm na plus: ![]() ![]() ![]() ![]() -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 06 July 2025 - 08:37 |