Shoutbox 0 nowych PW 


5 Stron V  « < 2 3 4 5 >  
Reply to this topicStart new topic
> Dynomet - przenośna hamownia.
dzik
post Wed, 25 Apr 2007 - 12:13
Post #61


Forum Homee
Dołączył: Wed, 08 December 2004
Skąd: Warszawa





CYTAT("Jadzwin":3cqyfbj6)
Na hamowni inercyjnej jest jescze jeden problem. Na kazdym biegu dostaniemy inny wynik pomiaru poniewaz hamownia inercyjna nie jest w stanie obciazyc silnika.


Zalezy od masy rolek. Jak beda ciezkie to nie ma takiego problemu.


--------------------
Dzik zawsze pozdrawia.
- Clio stage 0.5 = 172->161->166(ET14.9)->184(ET?)->??(ET14.3)-> seria
- R5 blue, 2.0 16 - 160KM
- R5 black 1.4t mpi
- R5 red 1.4t
- R5 silver 1.4t
Zycie jest za krotkie zeby jezdzic dieslem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 25 Apr 2007 - 12:13
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Nocoty...po raz ...
post Wed, 25 Apr 2007 - 12:50
Post #62


Rookie
Dołączył: Fri, 20 April 2007





CYTAT("Jadzwin":rnsd4su8)
Witam,


Na hamowni inercyjnej jest jescze jeden problem. Na kazdym biegu dostaniemy inny wynik pomiaru poniewaz hamownia inercyjna nie jest w stanie obciazyc silnika. Na hamowniach drogowych na kazdym biegu (no moze poza jedynka ) otrzymuje powtarzalne wyniki.
Przy hamownii drogowej jedynym problemem jest zapenwninie powtarzalnych warunkow drogowych. Zreszta na wielu hamowniach inercyjnych w Polsce i tak nie sa brane pod uwage warunki w jakich hamowane jest auto (temp. poweitrza, cisnienie, wilgotnosc) wobec czego ich wyniki przy pomiarach w rozne dni beda rozne.

Prawda jest taka ze to sa dwa troche rozne urzadzenia.
Na hamownie drogowa np. takia jaka jest w Ecumasterze, mozemy bardzo szybko zestroic auto na ulicy i widzimy na bierzaca jakie zmiany w charakterystyce wykresu zachodza (i w sumie nie interesuje nas nawet moc maksymalna tylko AFR, cisnienie w kolketorze i ksztalt wykresu).
Natomiast np. ustawienie wlakow rozrzadu na hamowni drogowej to koszmar.


Pozdr
Jadzwin


Przy mocnych turbo rzeczywiście może wystąpić taki problem. Ja u siebie zauważam czasami problemy powyżej 300km. To zależy od charakterystyki też. Ale jeśli na dwóch ostatnich biegach turbo wstaje w tym samym zakresie obrotów, a potem trzyma zadane doładowanie, to według mnie, zwiększanie obciążenia wiele tu już nie zmieni. Jak Weźmiesz samochód z bardzo dużą turbiną, albo krótką skrzynią, albo jednym i drugim, to na drodze też trzeba będzie jechać na wyższym biegu bo na niskim nie zbuduje doładowania. Da się to zauważyć nawet na wskaźniku doładowania. Oczywiście na drodze odpowiednie obciążenie wystąpi na niższym biegu niż na inercji stacjonarnej. Moje rolki ważą 700kg, a samochody praktycznie zaczynają się od 1t i to te lekkie. No i dochodzą jeszcze opory aerodynamiczne, które rosną w kwadracie przyrostu prędkości. Czy ja już tego nie pisałem? Chyba na tamtym forum.

Opisane problemy nie dotyczą silników n/a. Ja wielokrotnie porównywałem takie samochody na różnych biegach i idzie kreska po kresce praktycznie. Mam chyba nawet takie porównanie samochodu Wojtreka. Jak znajdę to wkleję.

Rzeczywiście, też słyszałem że nie wszystkie inercje mają stacje meteo. Ja mam korekcję do normy DIN70020.

Added after 22 minutes:

CYTAT("Owko":rnsd4su8)
CYTAT("Coobcio":rnsd4su8)
Tylko powiedzcie mi jak jest z dokładnością i powtarzalnością pomiarów z hamowni typu na koło.
Jak tak bardzo szczegółowo dostrajam wolnossaki to walka jest nawet o 1-1,5 Nm & KM - czy to coś na koło sprawdzi się, wykryje i poprawnie zdefiniuje tak drobne zmiany ?

Swoją drogą wydawało mi się że diwajs za 10k mierzący w warunkach drogowych powinien mieć jakiś prosty wiatromierz, bo z tego co się dowiedziałem i tu przeczytałem to nie jest wiele więcej wart jak ECUmaster


Zarówno Maciej - właściciel hamowni na koło, jak i Wojtki - właściciele/użytkownicy hamowni przenośnych napisali, że obie to to samo, ale widzę, że dalej twardo walczysz

co powinien mieć diwajs za 100k, skoro od hamowni przenośnej różnią go tylko rolki (hamownia na koło zamiast rolek stosuje asfalt)? Może powinien mieć tunel aerodynamiczny jak w F1 z płynnie regulowanym nawiewem (moc+kierunek+symulacja bocznych podmuchów ). Się nie zorientowałeś, podchody już się skończyły.

PS. Serio piszesz, że walczysz o 1Nm przy 170konnych autach przy pomocy hamowni?? A jak sobie radzisz z tym, że przy każdym kolejnym pomiarze auto jest słabsze (ze względu na wzrost temperatury)?


Drobny błąd Ci się wkradł: Maciej-właśćiciel hamowni inercyjnej.

Z tą ceną to trochę przesadzieś. Z tego co się orientuję to inercje zaczynają się od ok. 30tyś pln. netto. Oczywiście trzeba mieć jeszcze budynek, kupić dmuchawę ( kolejne kilka tysi). No i wyrozumiali sąsiedzi są mile widziani .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Wed, 25 Apr 2007 - 12:53
Post #63


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





No ten budynek mnie trochę martwi, tak jak patrzę na ceny nieruchomości :/


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Wed, 25 Apr 2007 - 12:57
Post #64


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





CYTAT("Owko":28fc9ir2)
PS. Serio piszesz, że walczysz o 1Nm przy 170konnych autach przy pomocy hamowni?? A jak sobie radzisz z tym, że przy każdym kolejnym pomiarze auto jest słabsze (ze względu na wzrost temperatury)?

Jest tak jak piszę, co ok 8-10 pomiarów robię przerwy na ostygnięcie oleju i innych elementów jak np. opony.
Jutro będę dopieszczał pewną primerę gdzie właśnie będzie walka o dodatkowe 2-3KM przy obecnych 163 i poprawienie przebiegu momentu...


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Wed, 25 Apr 2007 - 13:01
Post #65


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





To ja bym wolał pójść na browca, bo przy tej mocy wyjściowej 2-3KM to różnica jak z pełnym i pustym bakiem.


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nocoty...po raz ...
post Wed, 25 Apr 2007 - 13:11
Post #66


Rookie
Dołączył: Fri, 20 April 2007





CYTAT("Rogal1":4sx8n2d4)
CYTAT("Coobcio":4sx8n2d4)
Coś ten pomiar z Dynometru wyszedł za gładko, kompletnie w nim nie widać niedociągnięć softu lub słabości silnika co doskonale ilustruje pomiar od Mastersa...


Dynometr zbiera 60ąt impulsów na obrót koła, generalnie większość hamowni inercynych np. ze sterowaniem Majer Techa zbiera tylko 18 co i tak w zupełności wystarcza, żeby robić dokładne odczyty. Mogę załączyć zdięcie tego wykresu z wyłączoną filtracją dla zobrazowania dokładności odczytu. W przypadku tego wykresu z Mahy to niestety ona coś zaszwankowała (tył zakresu obrotów).

Pozdrawiam


Cześć Witek.
Dla ścisłości, to moja ma 18 zębów. W sterowniku wpisujesz ile ich jest. Mogę się dowiedzieć ile może być maksymalnie i ile musi być minimalnie.
Bo ja swoją hamownię sam zbudowałem. Oczywiście część mechaniczną czyli ramę i rolki. Sterownik mam firmy Majer-tech. Zapytałem się ile ma być tych zębów i tyle zrobiłem.

Added after 6 minutes:

CYTAT("hwojtek":4sx8n2d4)
No ten budynek mnie trochę martwi, tak jak patrzę na ceny nieruchomości :/


Wiesz, zawsze możesz coś wynająć. Ja tak zrobiłem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
greg76
post Wed, 25 Apr 2007 - 13:25
Post #67


Frequent User
Dołączył: Wed, 06 April 2005
Skąd: warszawa





CYTAT("hwojtek":2p6nb9bf)
To ja bym wolał pójść na browca, bo przy tej mocy wyjściowej 2-3KM to różnica jak z pełnym i pustym bakiem.


dokladnie, a zamias poniesionych kosztow mam pelny bak
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rogalotti
post Thu, 26 Apr 2007 - 20:38
Post #68


Forum Killer
Dołączył: Mon, 23 December 2002
Skąd: z R-performance





CYTAT("Nocoty...po raz trzeci":accprt23)
Cześć Witek.
Dla ścisłości, to moja ma 18 zębów. W sterowniku wpisujesz ile ich jest. Mogę się dowiedzieć ile może być maksymalnie i ile musi być minimalnie.
Bo ja swoją hamownię sam zbudowałem. Oczywiście część mechaniczną czyli ramę i rolki. Sterownik mam firmy Majer-tech. Zapytałem się ile ma być tych zębów i tyle zrobiłem.


Cześć cześć Maciek... spoko spoko dałem taki przykład tylko dlatego bo padają głosy, że Dynomet jest mało dokładny. Oczywiście spokojnie wystarczy mniejsze próbkowanie do wygenerowania poprawnego wykresu. I tak w sofcie hamowni jest filtracja żeby "schodki" zaczęły przypominać kreseczki.

Swoją drogą wszyscy tutaj i nie tylko biją piane i niewiadomo jak zachwalają MAHE. Tylko nikt nie zwróci uwagi jakie wykresy drukuje Albo i zwrócili tylko jedno złe słowo na MAHE i lincz z każdej strony.. bo przecież jak hamownia za tyle kasy ma być nieprecyzyjna...

Pozdrawiam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
quantel
post Fri, 27 Apr 2007 - 11:25
Post #69


Rookie
Dołączył: Fri, 27 April 2007
Skąd: Warszawa





Zerknijcie na to... moich dwóch kumpli z wawy już to ma kupili w zeszłym roku co prawda do motocykli ( są bardzo zadowoleni)...ale w samochodzie podobno spisuje się równie dobrze...

http://www.trjmedia.com/veypor/index.ph ... dukty&id=2
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FilipN
post Fri, 27 Apr 2007 - 11:51
Post #70


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 23 September 2003
Skąd: Warszawa





to nie jest w żadnym wypadku hamownia... to akcelerometr...
a w dodatku coś mi tu reklamą pachnie


--------------------
we ride together, we die together...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
quantel
post Fri, 27 Apr 2007 - 12:18
Post #71


Rookie
Dołączył: Fri, 27 April 2007
Skąd: Warszawa





CYTAT("FilipN":239rcqve)
to nie jest w żadnym wypadku hamownia... to akcelerometr...
a w dodatku coś mi tu reklamą pachnie

po pierwsze już ci odpisałem moi kumple kupili to przez strone w kanadzie...po drugie to nie jest tylko akcelerometr przeczytaj...zanim coś napiszesz...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Fri, 27 Apr 2007 - 12:19
Post #72


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





CYTAT("TRJMedia na stronie":2s3cf98p)
"Czujnik prędkości wymaga montażu niewielkiego magnesu do koła/felgi/tarczy hamulca/ w pojeździe"


WOW.

CYTAT("quantel":2s3cf98p)
po drugie to nie jest tylko akcelerometr przeczytaj...zanim coś napiszesz...

To jest akcelerometr, który można jedynie poszerzyć o liczenie odległości i obrotów silnika, żeby można było przeciążenia przeliczyć na estymację mocy w funkcji obrotów. Przeczytaj jak to działa, zanim coś napiszesz.


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Koniu
post Fri, 27 Apr 2007 - 12:29
Post #73


Forum Killer
Dołączył: Sat, 19 October 2002
Skąd: Kraków





CYTAT("hwojtek":27pnz58g)
CYTAT("quantel":27pnz58g)
po drugie to nie jest tylko akcelerometr przeczytaj...zanim coś napiszesz...

To jest akcelerometr, który można jedynie poszerzyć o liczenie odległości i obrotów silnika, żeby można było przeciążenia przeliczyć na estymację mocy w funkcji obrotów. Przeczytaj jak to działa, zanim coś napiszesz.

No właśnie nie do końca. Wg strony producenta, dane z czujnika prędkości są używane do poprawienia dokładności pomiaru z g-sensora.


żeby nie być gołosłownym
"We have combined a highly accurate 3-axis accelerometer with a wheel rotation sensor. The Wheel Rotation Sensor generates very accurate data but only generates it once per wheel rotation. Combining this with the accelerometers provides data with very high accuracy all the time"


--------------------
koniu.net | Gorechristmas.carbonmade.com | koniu.digart.pl | teksaschainsaw.blogspot.com
Go to the top of the page
 
+Quote Post
quantel
post Fri, 27 Apr 2007 - 12:32
Post #74


Rookie
Dołączył: Fri, 27 April 2007
Skąd: Warszawa





CYTAT("hwojtek":33ti7vhj)
CYTAT("TRJMedia na stronie":33ti7vhj)
"Czujnik prędkości wymaga montażu niewielkiego magnesu do koła/felgi/tarczy hamulca/ w pojeździe"


WOW.

CYTAT("quantel":33ti7vhj)
po drugie to nie jest tylko akcelerometr przeczytaj...zanim coś napiszesz...

To jest akcelerometr, który można jedynie poszerzyć o liczenie odległości i obrotów silnika, żeby można było przeciążenia przeliczyć na estymację mocy w funkcji obrotów. Przeczytaj jak to działa, zanim coś napiszesz.


# Tachometr
# Sygnał konieczności zmiany biegu
Wskaźnik aktualnego przełożenia (wyłącznie przy zainstalowanym czujniku obrotów silnika)
narzędzia do pomiaru paliwa... itd
czas okrążeń...
czujnik czasu okrązeń dokładność do 1/100 sek...
itd....
jesteś pewien że ja nie umiem czytać czy ????
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Fri, 27 Apr 2007 - 12:35
Post #75


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





po co to wymienianie funkcji.. nie mozna krocej, np "akcelerometr z wodotryskiem"?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
quantel
post Fri, 27 Apr 2007 - 12:40
Post #76


Rookie
Dołączył: Fri, 27 April 2007
Skąd: Warszawa





CYTAT("!markos":1qr73apj)
po co to wymienianie funkcji.. nie mozna krocej, np "akcelerometr z wodotryskiem"?

stary przede wszystkim różnica polega na precyzji... może ciebie do...wal... ale mnie nie...
zadzwoniłem do kumpla podobno oni...

http://www.wsm.org.pl/glowna.php?page=kontakt&lang=pl

również mają veypora kupinego w zeszłym roku zapytaj czy to zwykły "akcelerometr"
i nie buzuj sie tylko czytaj i analizuj...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sir
post Fri, 27 Apr 2007 - 12:43
Post #77


Forum Killer
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Wrocław





litosci


--------------------
oldboy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Fri, 27 Apr 2007 - 12:43
Post #78


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





IMO jest to co najwyżej korekcja - poza tym wg podanego linka instalacja szybkościomierza nie wpływa na "pomiary mocy" - to czujnik obrotów silnika pomaga narysować wykres.


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Fri, 27 Apr 2007 - 12:44
Post #79


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





naprawde bardzo cieszymy sie, ze jakastam sekcja motocyklowa kupila sobie te pudelka, ale to o niczym nie swiadczy. cieszymy sie tez, ze wpadles i podzieliles sie z nami ta informacja i ogolnie urzadzeniem, ktore niewatpliwie jest nieco bardziej rozwinietym, ale jednak nadal akcelerometrem. zwroc tez prosze uwage na fakt, ze jak na razie jedyna buzujaca sie w tym watku osoba jestes ty sam quantel. zluzuj warkocze, moze lepiej ci pojdzie..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
quantel
post Fri, 27 Apr 2007 - 12:46
Post #80


Rookie
Dołączył: Fri, 27 April 2007
Skąd: Warszawa





Ok odpuśćmy bo nie o to chodzi...
koniec tematu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

5 Stron V  « < 2 3 4 5 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 07 July 2025 - 09:11